abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 20 december 2009 @ 19:11:44 #101
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_75847724
quote:
Op zondag 20 december 2009 19:10 schreef dr.dunno het volgende:

[..]

we hebben ook nog de genocide op de native americans in zowel noord- midden- als zuid-amerika, diverse stammen in afrika, wat gedoe in indonesië, enz enz.
Inderdaad, maar die geven ze niet een eigen naampje. Ze zouden hand in hand moeten gaan om herhaling van de geschiedenis tegen te gaan.

˛
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  zondag 20 december 2009 @ 19:12:00 #102
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_75847738
quote:
Op zondag 20 december 2009 19:10 schreef Stranger het volgende:

[..]

Bijvoorbeeld de uitroeiing van andere rassen in de tweede wereldoorlog, maar nee, de joden zijn de enige die daar 'credit' voor gekregen hebben.
true, maar je moet wel toegeven dat er weinig negers in europa waren om uitgeroeid te worden.

dat compenseren ze nu alsnog uit zichzelf op eigen initiatief in streken als rwanda, nigeria, niet gehinderd door de westerlijke inzichten over wat moreel fout is.
Wie haar benen spreidt, spreidt gezelligheid.
pi_75847802
quote:
Op zondag 20 december 2009 19:10 schreef Stranger het volgende:

[..]

Bijvoorbeeld de uitroeiing van andere rassen in de tweede wereldoorlog, maar nee, de joden zijn de enige die daar 'credit' voor gekregen hebben.
Wat wil je nou zeggen? Een credit van miljoenen doden? Of heb je het over die profiteurs van nu, die teren op het verleden?
pi_75848696
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 18:02 schreef ErwinRommel het volgende:
'Diefstal Auschwitzbord is oorlogsverklaring'
Uitgegeven: 18 december 2009 16:57
Laatst gewijzigd: 18 december 2009 17:05

WARSCHAU/JERUZALEM - De diefstal van het bord 'Arbeit macht frei' uit het in Polen gelegen voormalige concentratiekamp Auschwitz heeft tot ontstelde en woedende reacties geleid.
© ANPDe voorzitter van het Yad Vashem-instituut, Avner Shalev, noemde de diefstal een oorlogsverklaring.

''Ik neem aan dat het om neonazi's gaat'', aldus de voorman van het instituut ter nagedachtenis van de zes miljoen Joodse slachtoffers van de Tweede Wereldoorlog.

''Deze mensen willen Europa terugvoeren naar zeventig jaar geleden, naar de jaren van dood en vernietiging.''

De voorzitter van het Poolse hogerhuis, Bogdan Borusewicz, noemde het voorval ''bedroevend en pijnlijk''. Hij zei te hopen dat het historische bord niet wordt vernietigd.

Spoorloos

Vrijdagochtend vroeg werd de diefstal ontdekt. Het bord met de spreuk, de cynisch misbruikte titel van een in 1873 gepubliceerde roman van Lorenz Diefenbach, is nog altijd spoorloos.

De nazi's hadden Poolse gevangen opgedragen de uitspraak in ijzeren letters te vervaardigen.

Diefenbachs boek verhaalde over een bedrieger die door hard werken weer op het juiste pad terecht kwam, maar de nazi's misbruikten de titel om Joden aan te sporen hard te werken zonder goed vooruitzicht.

Verscheidene concentratiekampen hadden een dergelijk bord. Die van Auschwitz was het bekendste exemplaar, vanwege de op zijn kop gelaste B in het woord Arbeit, dat mogelijk een protest van de makers was.

Voorbereiding

Ondertussen zijn de politie en Poolse autoriteiten naarstig op zoek naar het bord en de daders. Volgens museum Auschwitz ging aan de diefstal een gedegen voorbereiding af, want de ijzeren spreuk was eenvoudig los te maken ''als je weet hoe''.

President Shimon Peres van Israël toonde zich ''diep geschokt'' over de diefstal. ''Het teken bevat een diepe historische betekenis voor zowel Joden als niet-Joden als een symbool van de meer dan één miljoen levens die zijn vernietigd in Auschwitz'', aldus het staatshoofd van de Joodse staat.

In Auschwitz in Zuid-Polen kwamen tijdens de Tweede Wereldoorlog ongeveer 1,5 miljoen mensen om, vooral Joden.

In de persverklaring die Peres liet uitgeven, is 'Arbeit macht frei' drie keer verkeerd gespeld: één keer als 'Arbiet Macht Frie', één keer als 'Arbet Macht Frei' en één keer als 'Arbert Macht Frie'.

© ANP
Hij weet het dus niet en trekt toch vergaande conclusies.

Dat van die diepe historische betekenis valt dus nogal mee, als je het niet eens consequent verkeerd spelt.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_75848763
Overigens is de zaak al opgelost: http://www.speld.nl/2009/(...)ketingstunt-kamprad/
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_75849467
quote:
Op zondag 20 december 2009 00:33 schreef DeParo het volgende:

[..]

Dit slaat natuurlijk helemaal nergens op want over WOI wordt nog steeds met grote vrees gesproken. Niemand wil in die afschuwelijke loopgraven liggen of door de gaswolken die een schrikbeeld waren worden geraakt. Maar het bleef een vechtoorlog, het waren strijdende partijen die tegenover elkaar stonden, en dat is het grote verschil met WOII.

Daar leek het vechtende deel plaats te maken voor de gruwelijke moordcampagnes van de Nazi's. De burgers werden het doelwit en niet meer de soldaten of tenminste in mindere mate. Dit was een oorlog die niks meer te doen had met eerlijke kansen.

Als jij zou kiezen, zou je kiezen voor een loopgraag met een geweer in je hand waar je nog enige kans hoe klein die ook was om over je eigen lot te kiezen, of zou je als een kudde koeien in een afgesloten ruimte gedreven willen worden om zonder enig weerwoord te kunnen geven vergast te worden puur en alleen omdat je een bepaalde
religie had of deel uitmaakte van een bepaald volk.
Hij heeft gelijk. En jouw verweer dat het vechtende deel leek plaats te maken voor moordcampagnes van de nazi's is een vertekening van de werkelijkheid: in het oosten is er voortdurend en heel erg hard doorgevochten. En er zijn veel meer sovjets omgekomen dan joden.

Alsof die soldaten niet het loodje legden en wegrotten omdat ze tot een bepaalde groep of een bepaald volk behoorden. En in WO I was er weinig eigen lot te kiezen hoor.
  zondag 20 december 2009 @ 20:39:56 #107
284080 Morbidique
Geen kloon van tvlxd!
pi_75851769
quote:
Op zondag 20 december 2009 19:56 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Hij heeft gelijk. En jouw verweer dat het vechtende deel leek plaats te maken voor moordcampagnes van de nazi's is een vertekening van de werkelijkheid: in het oosten is er voortdurend en heel erg hard doorgevochten. En er zijn veel meer sovjets omgekomen dan joden.
Ach gut, is sovjet nu ook al een etnische categorie?
  zondag 20 december 2009 @ 20:43:01 #108
284080 Morbidique
Geen kloon van tvlxd!
pi_75851927
quote:
Op zondag 20 december 2009 19:51 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Vet van mij:
Tjonge DeParo, ben jij al zo oud. Ben jij dan soms eigenlijk Ahasveros?
Ach ja, Kees22 geniet wel de vrijheid om de oorzaak van de Jodenvervolging door de eeuwen heen in een paar zinnen te bepalen, maar laat de bezitter van het omgekeerde perspectief dat vooral niet proberen.
pi_75853935
quote:
Op zondag 20 december 2009 20:43 schreef Morbidique het volgende:

[..]

Ach ja, Kees22 geniet wel de vrijheid om de oorzaak van de Jodenvervolging door de eeuwen heen in een paar zinnen te bepalen, maar laat de bezitter van het omgekeerde perspectief dat vooral niet proberen.
DeParo spreekt over die 2000 jaar vervolging alsof zij hemzelf betreft. Dat is een merkwaardige manier van iets naar je toe trekken waar je part noch deel aan had. Tenzij je gelooft in reďncarnatie, natuurlijk.

Iedereens familie is in de afgelopen 2000 jaar wel een keer vervolgd of over de kling gejaagd, dat is geen exclusief joods voorrecht.

Wel veel typefouten trouwens, in dat stukje van mij.
pi_75854104
quote:
Op zondag 20 december 2009 20:39 schreef Morbidique het volgende:

[..]

Nee, maar ik was te lui om de diverse bevolkingsgroepen (Oekraďners, Wit-Russen, Polen, Balten, Russen, Tataren en wat er allemaal nog meer rondliep in de Sovje-Unie) te noemen.

Niet de aandacht afleiden van een valide punt, dat staat wat slapjes.
  zondag 20 december 2009 @ 21:33:57 #112
284080 Morbidique
Geen kloon van tvlxd!
pi_75854606
quote:
Op zondag 20 december 2009 21:22 schreef Kees22 het volgende:

[..]

DeParo spreekt over die 2000 jaar vervolging alsof zij hemzelf betreft. Dat is een merkwaardige manier van iets naar je toe trekken waar je part noch deel aan had. Tenzij je gelooft in reďncarnatie, natuurlijk.
Nee hoor:
quote:
Nu de Joodse mensen eindelijk een eigen staat hebben kan dat ook al niet. Maar als je 2000 jaar lang vervolgd bent
Hij springt over op het gebruik van ''je'' in algemene zin. Stilistisch niet fraai, maar bepaald niet zeldzaam.
quote:
Iedereens familie is in de afgelopen 2000 jaar wel een keer vervolgd of over de kling gejaagd, dat is geen exclusief joods voorrecht.
Wederom: dat staat er niet. De persistentie van dergelijke vervolging is in het geval van het antisemitisme wel opmerkelijk.
quote:
Wel veel typefouten trouwens, in dat stukje van mij.
En historische miskleunen, natuurlijk.
pi_75855154
quote:
Op zondag 20 december 2009 21:33 schreef Morbidique het volgende:

[..]

Nee hoor:
[..]

Hij springt over op het gebruik van ''je'' in algemene zin. Stilistisch niet fraai, maar bepaald niet zeldzaam.
Dat zou opgaan, als hij de zin niet vervolgde met: "dan is het niet zo heel raar dat je sommige mensen in de loop van de GS verdenkt van enig anti-semitisme soms. Kan aan mij liggen natuurlijk. Maar dat denk ik niet dat weet ik wel zeker."
Daarmee maakt hij de zin wel degelijk persoonlijk.

En even later heeft hij het over miljoenen mensen binnen je gemeenschap die je naast zijn. Dat klinkt toch wel erg alsof het over hemzelf gaat en is bovendien overdreven: mij zijn een stuk of 20 mensen na en maar een paar naast.
quote:
[..]

Wederom: dat staat er niet. De persistentie van dergelijke vervolging is in het geval van het antisemitisme wel opmerkelijk.
Tja, zoals je weet wijt ik dat grotendeels aan het voortdurende streven van de joden naar afzondering van de volken in wier midden ze wonen. Om na 2000 jaar diaspora nog steeds als aparte groep te bestaan is best knap en eist een voortdurende inspanning. Zoiets als de zigeuners gedaan hebben.
quote:
[..]

En historische miskleunen, natuurlijk.
Mwa, dat is een stuk minder.
  zondag 20 december 2009 @ 21:58:03 #114
284080 Morbidique
Geen kloon van tvlxd!
pi_75855917
quote:
Op zondag 20 december 2009 21:45 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Dat zou opgaan, als hij de zin niet vervolgde met: "dan is het niet zo heel raar dat je sommige mensen in de loop van de GS verdenkt van enig anti-semitisme soms. Kan aan mij liggen natuurlijk. Maar dat denk ik niet dat weet ik wel zeker."
Daarmee maakt hij de zin wel degelijk persoonlijk.
Nee, dat is gewoon een vervolg van het algemeen gebruik van ''je'', denk ik.
quote:
Tja, zoals je weet wijt ik dat grotendeels aan het voortdurende streven van de joden naar afzondering van de volken in wier midden ze wonen. Om na 2000 jaar diaspora nog steeds als aparte groep te bestaan is best knap en eist een voortdurende inspanning. Zoiets als de zigeuners gedaan hebben.
Natuurlijk wekt die Joodse afzonderlijkheid wrevel, dat is een gewoon sociaal proces. Maar het ironische is dat het volk dat de diaspora veroorzaakte, de Romeinen, geen stelselmatig antisemitisme kende - dat is echt een Christelijke zonde. En het is mede aan de Christenen te danken dat die Joodse afzonderlijkheid bleef bestaan, dat voortbestaan werd namelijk veroorzaakt door toenemende uitsluiting.
pi_75856255
quote:
Op zondag 20 december 2009 21:58 schreef Morbidique het volgende:

[..]

Nee, dat is gewoon een vervolg van het algemeen gebruik van ''je'', denk ik.
Als hij het zo bedoelde (wat inderdaad aannemelijk is), is het hem toch uit de vingers geglipt. Zijn woede, die ook al eerder te zien was, is dan met hem op de loop gegaan.
quote:
[..]

Natuurlijk wekt die Joodse afzonderlijkheid wrevel, dat is een gewoon sociaal proces. Maar het ironische is dat het volk dat de diaspora veroorzaakte, de Romeinen, geen stelselmatig antisemitisme kende - dat is echt een Christelijke zonde. En het is mede aan de Christenen te danken dat die Joodse afzonderlijkheid bleef bestaan, dat voortbestaan werd namelijk veroorzaakt door toenemende uitsluiting.
Nee, maar voor de Romeinen waren de joden ook helemaal niet zo bijzonder, behalve dan dat ze wel erg hardnekkig waren. Maar dat was bijv. Vercingetorix ook.
En over de verhouding tussen joden en christenen is wel meer te vertellen. In de begintijd van het christendom ontzagen joden zich niet om de Romeinen tegen de christenen op te zetten en die laatsten te verraden.
De joden hebben zelf het streven om zich afgezonderd te houden als volk. Dat uitsluiting dat streven versterkt is een actie-reactie-verhaal. Of kip en ei.
pi_75857028
  maandag 21 december 2009 @ 00:31:04 #117
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_75863411
quote:
Op zondag 20 december 2009 20:39 schreef Morbidique het volgende:

[..]

alsof dat terzake doet voor het menselijk leed, of hang je soms zelf een übermensch-ideologie aan?
Wie haar benen spreidt, spreidt gezelligheid.
  † In Memoriam † maandag 21 december 2009 @ 08:35:06 #118
137949 Disana
pi_75867337
Het uithangbord is in drie stukken gevonden en er zijn vijf mannen aangehouden.
  maandag 21 december 2009 @ 08:40:39 #119
798 voyeur
bemoeit zich
pi_75867398
quote:
Op maandag 21 december 2009 08:35 schreef Disana het volgende:
Ze wilden Arbeit, Macht en Frei los verkopen?
Here we are now, entertain us.
  † In Memoriam † maandag 21 december 2009 @ 08:41:12 #120
137949 Disana
pi_75867401
quote:
Op maandag 21 december 2009 08:40 schreef voyeur het volgende:

[..]

Ze wilden Arbeit, Macht en Frei los verkopen?
Meer wordt er nog niet vermeld, ben benieuwd.
  maandag 21 december 2009 @ 08:42:28 #121
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_75867418
Een vredesverklaring!
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuďtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  maandag 21 december 2009 @ 09:25:46 #122
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_75868104
Denk niet dat Neo nazi's het bord in 3 stukken zou zagen ..

want als je er voor bent zal je het geen schade willen aan doen .. dit lijkt me meer een gevalletje van linkse rakkers ..
"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
Dat is geen bescherming meer.
Dat is machtsmisbruik vermomd als moraal."
pi_75868445
quote:
Op maandag 21 december 2009 08:42 schreef eleusis het volgende:
Een vredesverklaring!
ja waar blijven ze nou ???? we hebben nu drie losse woorden

weten we nog wat de zin was vrij van arbeid ??? AOW rakkers natuurlijk
pi_75868840
quote:
Op maandag 21 december 2009 08:35 schreef Disana het volgende:

Hoop dat die mannen zeer zware straffen krijgen. Levenslang oid is een goed begin.
stupidity has become as common as common sense was before
  † In Memoriam † maandag 21 december 2009 @ 09:57:08 #125
137949 Disana
pi_75868909
quote:
Op maandag 21 december 2009 09:55 schreef marcb1974 het volgende:

[..]

Hoop dat die mannen zeer zware straffen krijgen. Levenslang oid is een goed begin.
Ik denk niet dat er zoveel in zit maar gezien het belang van het bord zal er ongetwijfeld zwaar gestraft worden. Wil wel graag weten wat die lui heeft bezield.
  maandag 21 december 2009 @ 11:13:04 #126
284080 Morbidique
Geen kloon van tvlxd!
pi_75871351
quote:
Op maandag 21 december 2009 00:31 schreef dr.dunno het volgende:

[..]

alsof dat terzake doet voor het menselijk leed, of hang je soms zelf een übermensch-ideologie aan?
Ik denk dat yvonne zal smullen van deze non sequitur.
  maandag 21 december 2009 @ 11:18:15 #127
284080 Morbidique
Geen kloon van tvlxd!
pi_75871566
quote:
Op zondag 20 december 2009 22:03 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Als hij het zo bedoelde (wat inderdaad aannemelijk is), is het hem toch uit de vingers geglipt. Zijn woede, die ook al eerder te zien was, is dan met hem op de loop gegaan.
Ja, Mona.
quote:
Nee, maar voor de Romeinen waren de joden ook helemaal niet zo bijzonder, behalve dan dat ze wel erg hardnekkig waren. Maar dat was bijv. Vercingetorix ook.
Dat waren ze, vanwege de veronderstelde ouderdom van hun godsdienst, wel. Of waren de druiden vrijgesteld van belasting?
quote:
En over de verhouding tussen joden en christenen is wel meer te vertellen. In de begintijd van het christendom ontzagen joden zich niet om de Romeinen tegen de christenen op te zetten en die laatsten te verraden.
Geef eens wat voorbeelden.
quote:
De joden hebben zelf het streven om zich afgezonderd te houden als volk. Dat uitsluiting dat streven versterkt is een actie-reactie-verhaal. Of kip en ei.
Maar dat belet je niet om met verve de voor de Joden nadelige lezing te kiezen, toch?
  maandag 21 december 2009 @ 11:24:03 #128
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_75871774
quote:

[..]

Voor de diefstal van een uithangbord??
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  maandag 21 december 2009 @ 11:46:04 #129
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_75872667
quote:
Op maandag 21 december 2009 11:24 schreef Ringo het volgende:

[..]

Voor de diefstal van een uithangbord??
ja zo iets dacht ik ook al ..

ach 150 euro boeten voor het ontvreemde van iets en .. 150 Euro voor vandalisme en klaar wat is NEXT
"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
pi_75872983
*knip*

[ Bericht 99% gewijzigd door Frutsel op 21-12-2009 15:53:29 (weg dr mee) ]
  maandag 21 december 2009 @ 11:59:21 #131
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_75873227
quote:
Op maandag 21 december 2009 11:54 schreef duikkie het volgende:

ja maar dat heeft geen meerwaarde voor de daad.
Dan kan je elke diefstal wel gaan kijken welke emo waarde het heeft voor het slachtoffers..
Dus als ik iets van mijn oma heeft gekregen als erfenis en dat jatten ze bij een inbraak mee dan kan de straf hoger uitvallen voor de dader. terwijl de zelfde inbraak bij iemand anders dus minder uit zou kunne vallen.
quote:
haha hier ga ik maar even niet op in dan is het hek van de dam....

[ Bericht 18% gewijzigd door Frutsel op 21-12-2009 15:53:45 ]
  Admin maandag 21 december 2009 @ 12:01:23 #132
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_75873327
quote:
Op maandag 21 december 2009 00:31 schreef dr.dunno het volgende:

[..]

Godschristeneziele, ga je lekker?
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  maandag 21 december 2009 @ 12:02:25 #133
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_75873371
quote:

[..]

maar het hele joodse volk is geschokt , hoor. en die lijden altijd harder dan een ander
natuurlijk doodstraf ze hebben op joodse tenen gestaan.
Ik ben zelf niet joods, ik ben zeer kritisch ten aanzien van het beleid van de staat Israël, ik vind dat je over de diefstal van dit bord best grapjes mag maken (zie mijn 1e post), maar ik ben jouw domme en misplaatste anti-semitisch geneuzel in dit topic echt spuugzat. Rot lekker op naar Stormfront of zo.
  Moderator maandag 21 december 2009 @ 13:32:44 #134
8781 crew  Frutsel
pi_75876974
quote:
Daders gepakt: geen neonazi's
Warschau, 21 dec. Het uit het voormalige Duitse vernietigingskamp Auschwitz gestolen bord met de tekst ‘Arbeit macht frei’ is gisteren, in drie stukken, teruggevonden in het noorden van Polen.

Vijf mannen tussen de 20 en de 39 jaar zijn aangehouden in verband met de diefstal die tot wereldwijde verontwaardiging leidde.

De Poolse politie verklaarde vanochtend dat de vijf zich voor zover bekend niet in extreemrechtse kringen bewegen. De dieven zijn wel bekenden van justitie. De politie gaat vooralsnog uit van financiële motieven achter de diefstal.

Het bord werd in de nacht van donderdag op vrijdag gestolen en is waarschijnlijk ter plekke in drieën gezaagd, om het vervoer ervan te vergemakkelijken.
pi_75877871
quote:
Op zondag 20 december 2009 14:38 schreef dr.dunno het volgende:

[..]

alweer zo'n fijne niet-inhoudelijke reactie die nog eens je falen in retoriek blootlegt

ik heb niks om jaloers over te zijn mbt joden, dankjewel; het is vervelend wat zich heeft afgespeeld in WOII, maar dat ligt inmiddels al vele jaren achter ons, geen van ons beiden (of de anderen in dit tipoc) heeft het meegemaakt en dan is er dus ook geen enkele reden om niet binnen redelijke grenzen een goede grap over of mbt WOII te maken, zoals hierboven al gebeurde, waarbij niet evident e.e.a. gericht is op kwetsen.

lig niet te janken alsof je het zelf allemaal meegemaakt hebt en gekwetst bent enzovoorts, je kunt ook gewoon een ander tipoc opzoeken als het je niet bevalt; pretendeer niet dat je het recht hebt (of dat bepaalde bevolkingsgroepen dat recht toekomt, joods, christelijk, moslim of anders) om anderen de mond te snoeren, want dat heb je niet.
Nee, inderdaad Dr Dunno, je hebt niks om jaloers op te zijn behalve dat de Joden telkens en telkens weer terug wisten te komen en op een enorm sterk en vastberaden manier. Toch telkens de hoge banen, veel geld, allerlei kundes die ze wisten te vervullen en de geschiedenis is vol met Joodse beroemde denkers en personen. Dus je hebt wel degelijk iets om jaloers op te zijn.

Maar wat zeg jij, jij kiest ervoor om de vervolging aan te pakken, want volgens jou is dat het enige waar de Joden op wijzen. Als ze dat zouden doen, hoe konden ze dan ooit telkens terugkomen, uit verslagen posities en toch zo'n invloedrijke plek in de GS innemen. Het zijn niet de Joden die in het verleden leven maar mensen zoals jij. Loze opmerkingen naar Joden, daar blijkt namelijk uit dat je niks hebt geleerd van de GS, je ligt zelf te 'janken' als alleen Auschwitz al besproken wordt. Je vindt het doodnormaal om grappen over te maken. In een oorlog waarbij een bevolkingsgroep op zo'n enorme schaal letterlijk is afgeslacht, ja dat vindt z'n weerslag nog steeds terug, zelfs de dag van vandaag.
pi_75877930
quote:
Op maandag 21 december 2009 13:32 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Triest heel erg triest.
Waarschijnlijk wilden ze het dus verkopen, maja gelukkig is het wel herstelbaar, hoop ik.
  Moderator maandag 21 december 2009 @ 13:59:09 #137
236264 crew  capricia
pi_75878000
Wat kun je nou met dat bord in drie stukken voor interessante tekst maken
Macht Frei Arbeit of zo?
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  maandag 21 december 2009 @ 14:11:29 #138
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_75878518
quote:
Op maandag 21 december 2009 13:59 schreef capricia het volgende:
Wat kun je nou met dat bord in drie stukken voor interessante tekst maken
Macht Frei Arbeit of zo?
BACH FREIT MIT ERA.
  maandag 21 december 2009 @ 14:46:56 #139
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_75880072
quote:
Op maandag 21 december 2009 13:57 schreef DeParo het volgende:

[..]

Triest heel erg triest.
Waarschijnlijk wilden ze het dus verkopen, maja gelukkig is het wel herstelbaar, hoop ik.
Inderdaad heel triest.

Niet zó triest, maar nog steeds triest, is dat er mede dankzij Avner Shalev met zijn voorbarige reactie...
quote:
''Ik neem aan dat het om neonazi's gaat'', aldus de voorman van het instituut ter nagedachtenis van de zes miljoen Joodse slachtoffers van de Tweede Wereldoorlog.

''Deze mensen willen Europa terugvoeren naar zeventig jaar geleden, naar de jaren van dood en vernietiging.''
...nu in dit hele topic weer een discussie plaats heeft moeten vinden over de slachtofferrol van joden, Israël, etcetera. Volslagen onnodig dus. Ligt niet alleen aan de debiele reactie van Shalev natuurlijk, maar ook aan de fok!kertjes die die reactie weer aangrijpen om hier antisemitische troep te spuien.
  maandag 21 december 2009 @ 14:50:09 #140
283465 De_Ruyter
Neo-conservative materialist
pi_75880206
Gelukkig is het weer terug gevonden en valt de schade nog mee, hopelijk is het snel en makkelijk te herstellen en staat het weer op z'n plek binnen een niet al te lange tijd. Het is zo'n belangrijk symbool voor zoveel mensen, als dat verloren zou zijn gegaan was het een groot gemis geweest.
Recht(s) zo die gaat.
It is a great night, it is the end of socialism
Rechts lullen, rechts vullen.
  maandag 21 december 2009 @ 14:58:07 #141
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_75880597
quote:
Op maandag 21 december 2009 14:46 schreef Pool het volgende:

[..]

Inderdaad heel triest.

Niet zó triest, maar nog steeds triest, is dat er mede dankzij Avner Shalev met zijn voorbarige reactie...
[..]

...nu in dit hele topic weer een discussie plaats heeft moeten vinden over de slachtofferrol van joden, Israël, etcetera. Volslagen onnodig dus. Ligt niet alleen aan de debiele reactie van Shalev natuurlijk, maar ook aan de fok!kertjes die die reactie weer aangrijpen om hier antisemitische troep te spuien.
Als zelfs de voorzitter van Yad Vashem zich niet kan inhouden en dit soort vooronderstellingen uitspreekt in de pers, mogen we in elk geval concluderen dat ook dat deel van de wereld weinig van de geschiedenis heeft geleerd.
  Moderator maandag 21 december 2009 @ 15:07:39 #142
8781 crew  Frutsel
pi_75880981
quote:
Op maandag 21 december 2009 14:11 schreef Ringo het volgende:

[..]

BACH FREIT MIT ERA.
ACHT FRIET AM BIER?
quote:
Op maandag 21 december 2009 14:50 schreef De_Ruyter het volgende:
Gelukkig is het weer terug gevonden en valt de schade nog mee, hopelijk is het snel en makkelijk te herstellen en staat het weer op z'n plek binnen een niet al te lange tijd. Het is zo'n belangrijk symbool voor zoveel mensen, als dat verloren zou zijn gegaan was het een groot gemis geweest.
Dat bedoel ik
pi_75881023
quote:
Dat dus.
pi_75883193
quote:
Op maandag 21 december 2009 14:46 schreef Pool het volgende:

[..]

Inderdaad heel triest.

[..]

Dat maakt de reactie van Shalev niet debiel. Als het inderdaad Neo-Nazi's waren geweest, tsja er moet maar eens een einde aan komen, dit soort rovers hebben gewoon geen enkel idee van emotionele waarde.

Maar goed.
De helft van de posters zoals je zegt heeft dat evenmin haha.
  maandag 21 december 2009 @ 16:02:47 #145
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_75883448
quote:
Op maandag 21 december 2009 15:57 schreef DeParo het volgende:

[..]

Dat maakt de reactie van Shalev niet debiel. Als het inderdaad Neo-Nazi's waren geweest, tsja er moet maar eens een einde aan komen, dit soort rovers hebben gewoon geen enkel idee van emotionele waarde.

Maar goed.
De helft van de posters zoals je zegt heeft dat evenmin haha.
Ja, jij zegt het nu goed: "Áls het neo-nazi's waren geweest." In je eerste post in dit topic doe je dat ook trouwens, dat is prima. Dat laat ook ruimte open voor een "Als het niet..."

Shalev deed iets anders, die nam meteen aan dat het neo-nazi's waren, dat het een oorlogsverklaring was, etcetera. Een slachtofferrol dus, op basis van een aanname. Dat vind ik wel debiel. En inderdaad zijn er dan weer andere debielen die de slachtofferrol van Shalev op álle joden gaan betrekken.
pi_75889278
Lijkt me trouwens geen pretje om dat bord 's nachts te stelen op zo'n macabere lokatie.

Ik ben zelf in sachsenhaussen geweest en ik moet zeggen dat ik overdag al koude rillingen kreeg bij het gevoel dat je op een plek staat waar zoveel ellende heeft plaatsgevonden
٩๏̯͡๏)۶
pi_75889320
Trouwens die omgekeerde B hoort waarschijnlijk zo, het bleek in die tijd meer voor te komen bij bepaalde lettertypes
٩๏̯͡๏)۶
pi_75899649
quote:

[..]

Vet van mij: en daarna als opvolging?
pi_75900033
quote:
Op maandag 21 december 2009 11:18 schreef Morbidique het volgende:

[..]

Ja, Mona.
Het kan ook een zij zijn, als je dat bedoelt.
quote:
[..]

Dat waren ze, vanwege de veronderstelde ouderdom van hun godsdienst, wel. Of waren de druiden vrijgesteld van belasting?
[..]

Geef eens wat voorbeelden.
Rare vraag: alsof ik erbij geweest ben. Mijn bron is de Grote Spectrum Encyclopedie van 1980.
quote:
[..]

Maar dat belet je niet om met verve de voor de Joden nadelige lezing te kiezen, toch?
Die zijn ook de enige constante factor in al die jaren en al die plaatsen. Als ze steeds opnieuw en op allerlei plaatsen hetzelfde meemaken, zou je denken dat iemand toch eens tot een zeker inzicht zou komen. Zeker omdat ze claimen zo uitzonderlijk slim te zijn.
pi_75900229
quote:
Als ik het goed begrepen heb, zijn er een stuk of drie replica's, dus zo groot zou het gemis nou ook weer niet zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')