abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75822292
quote:
Op zondag 20 december 2009 00:16 schreef DeParo het volgende:

[..]

Mijn halve familie is omgekomen in en naar Auschwitz
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
.
Ik moest lachen
Ik weet niet precies waarom maar ik moest wel lachen
pi_75822356
quote:
Op zondag 20 december 2009 00:05 schreef DeParo het volgende:

[..]

Uitmelken, serieus gast dat je het durft te schrijven, mijn familie is van alle kanten in dit kamp vermoord. Jouw grootouders deden waarschijnlijk net of er geen oorlog was of droegen van die mooie zwarte apenpakje van de NSB. Je hebt geen enkel idee hoe zwaar dit weegt voor mensen die andere of naasten hebben verloren in dit soort kampen. Uitmelken, schandalig dat je zoiets naiefs stelt, het is wel duidelijk dat jij afstamt van het slappe en laffe deel van het Nederlandse volk uit WOII.
Mee eens, dit soort posts zijn beledigend en bedroevend.
En nee, kan niet lachen om de 'geintjes'van deze tragiek. Daarvoor hebben er in dit kamp teveel mensen het leven gelaten.
pi_75822380
quote:
Op zondag 20 december 2009 00:05 schreef DeParo het volgende:

[..]

Uitmelken, serieus gast dat je het durft te schrijven, mijn familie is van alle kanten in dit kamp vermoord. Jouw grootouders deden waarschijnlijk net of er geen oorlog was of droegen van die mooie zwarte apenpakje van de NSB. Je hebt geen enkel idee hoe zwaar dit weegt voor mensen die andere of naasten hebben verloren in dit soort kampen. Uitmelken, schandalig dat je zoiets naiefs stelt, het is wel duidelijk dat jij afstamt van het slappe en laffe deel van het Nederlandse volk uit WOII.
iets met splinter en de balk niet durven zien, het is uitmelken !!!!, en laat het maar een oorlogverklaring zijn dan. kunnen we de joden de schuld geven van het beginnen van een oorlog , en gaan de joden ook mensen achter een muur plaatsen ?? in een soort gaza kamp ??? VOOR VREDE EN VEILIGHEID wordt het nieuwe bord
misdaden worden elke dag gepleegd daar, hou op met dat gemekker over iets dan 60 jaar geleden ophing. het was een symbool van uitmelking geworden.

maar ik was een cultuur barbaar
  zondag 20 december 2009 @ 00:21:08 #44
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_75822393
quote:
Op zondag 20 december 2009 00:16 schreef DeParo het volgende:

[..]

Mijn halve familie is omgekomen in en naar Auschwitz
SPOILER
SPOILER
.
vervelend voor je (en dat meen ik), maar dat is geen reden om geen grappen te mogen maken over welk onderwerp dan ook; je kunt ook gewoon een ander tipoc opzoeken als dit je teveel raakt.
Wie haar benen spreidt, spreidt gezelligheid.
pi_75822410
quote:
Op zondag 20 december 2009 00:19 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Mee eens, dit soort posts zijn beledigend en bedroevend.
Ach ga toch weg. Dan mogen we nergens meer grapjes over maken. Dus ook geen grapjes meer over negertjes in Afrika en terroristen in het midden-oosten.
Iedereen groot lekker z'n bek houden en niks meer zeggen
pi_75822463
quote:
Op zondag 20 december 2009 00:21 schreef EchoAlpha het volgende:

[..]

Ach ga toch weg. Dan mogen we nergens meer grapjes over maken. Dus ook geen grapjes meer over negertjes in Afrika en terroristen in het midden-oosten.
Iedereen groot lekker z'n bek houden en niks meer zeggen
Joh, grap maar lekker door hoor. Het is natuurlijk hilarisch dat in Auswitsch zoveel mensen het leven hebben gelaten.
pi_75822547
quote:
Op zondag 20 december 2009 00:24 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Joh, grap maar lekker door hoor. Het is natuurlijk hilarisch dat in Auswitsch zoveel mensen het leven hebben gelaten.
Ja want negertjes in Afrika -die op dit moment- zo ongeveer hetzelfde ondergaan als mensen in Auschwitz -60 jaar geleden- is minder erg.
Ik kan me nog de plaatjes op het forum herinneren van uitgehongerde negertjes met aasgieren. Dat was geen probleem natuurlijk
  zondag 20 december 2009 @ 00:29:53 #48
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_75822643
quote:
Op zondag 20 december 2009 00:24 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

in de loopgravenoorlog WO I zijn zowel aan het oost- als westfront veel meer doden gevallen dan heel WOII bij elkaar, de enige redenen dat WOII meer aandacht krijgt zijn, dat het recenter is, er veel meer veteranen nog van leven, Nederland met zijn laffe 'neutrale' houding deze keer niet weg kon komen en er genocide is gepleegd op een bepaalde volksgroep, in plaats van 'slechts' op normale soldaten.

toch ligt er niemand te janken over die loopgravenoorlogen, waarbij je als jongeman, amper 18, zomaar een paar jaar in dezelfde kuil kon liggen in je eigen faeces, wetende dat aan de overkant hetzelfde aan de hand was en je bij een charge voor winst van 1-3 meter land je vrijwel gegarandeerd je kop eraf geschoten kon krijgen.

toch lachen we met zijn allen ook om de geniale blackadder en monty python sketches hierover; hypocriet is het dan ook om te roepen dat grappen maken over / mbt WOII dan ineens niet zou mogen.

idem mbt de kruistochten en inquisitie, alles bij elkaar toch ook vrij bloederig (meer dan WOII, tevens ook vrij selectief).
pi_75822648
quote:
Op zondag 20 december 2009 00:20 schreef duikkie het volgende:

[..]

iets met splinter en de balk niet durven zien, het is uitmelken !!!!, en laat het maar een oorlogverklaring zijn dan. kunnen we de joden de schuld geven van het beginnen van een oorlog , en gaan de joden ook mensen achter een muur plaatsen ?? in een soort gaza kamp ??? VOOR VREDE EN VEILIGHEID wordt het nieuwe bord
misdaden worden elke dag gepleegd daar, hou op met dat gemekker over iets dan 60 jaar geleden ophing. het was een symbool van uitmelking geworden.

maar ik was een cultuur barbaar
Vervolging van Joden is niet alleen iets wat toevallig ooit 60 jaar geleden was. Ken je geschiedenis het is al 2000 jaar bezig. Nu de Joodse mensen eindelijk een eigen staat hebben kan dat ook al niet. Maar als je 2000 jaar lang vervolgd bent dan is het niet zo heel raar dat je sommige mensen in de loop van de GS verdenkt van enig anti-semitisme soms. Kan aan mij liggen natuurlijk. Maar dat denk ik niet dat weet ik wel zeker.

Maar top jongen dat je dit durft te zeggen. Wat moet jij trots zijn op jezelf dat je al die kansen die je hebt gehad om wel iets te leren, om er wel iets van te maken, dat je die allemaal verpest hebt. Dat deden de Joden door de geschiedenis wel. Misschien dat jij en je toffe voorouders daar wel jaloers op waren. Je weet maar nooit natuurlijk.

@Grap: Nee je mag niet overal maar een grapje van maken en het gaat zeker op de manier waarop. Ok, mijn grootvader van de toren dat kan nog wel, maar niet bv dit bord stelen. Niet van de meest kwetsende grappen over gaskamers en vervolgingen. Dat zit gewoon te diep. Het is niet niks als je in een paar jaar opeens miljoenen mensen binnen je gemeenschap die je naast zijn, en alleen maar omdat ze iets delen, verdwijnen op zo'n manier.
pi_75822756
quote:
Op zondag 20 december 2009 00:29 schreef dr.dunno het volgende:

[..]

in de loopgravenoorlog WO I zijn zowel aan het oost- als westfront veel meer doden gevallen dan heel WOII bij elkaar, de enige redenen dat WOII meer aandacht krijgt zijn, dat het recenter is, er veel meer veteranen nog van leven, Nederland met zijn laffe 'neutrale' houding deze keer niet weg kon komen en er genocide is gepleegd op een bepaalde volksgroep, in plaats van 'slechts' op normale soldaten.

toch ligt er niemand te janken over die loopgravenoorlogen, waarbij je als jongeman, amper 18, zomaar een paar jaar in dezelfde kuil kon liggen in je eigen faeces, wetende dat aan de overkant hetzelfde aan de hand was en je bij een charge voor winst van 1-3 meter land je vrijwel gegarandeerd je kop eraf geschoten kon krijgen.

toch lachen we met zijn allen ook om de blackadder en monty python sketches hierover; hypocriet is het dan ook om te roepen dat grappen maken over / mbt WOII dan ineens niet zou mogen.
Dit slaat natuurlijk helemaal nergens op want over WOI wordt nog steeds met grote vrees gesproken. Niemand wil in die afschuwelijke loopgraven liggen of door de gaswolken die een schrikbeeld waren worden geraakt. Maar het bleef een vechtoorlog, het waren strijdende partijen die tegenover elkaar stonden, en dat is het grote verschil met WOII.

Daar leek het vechtende deel plaats te maken voor de gruwelijke moordcampagnes van de Nazi's. De burgers werden het doelwit en niet meer de soldaten of tenminste in mindere mate. Dit was een oorlog die niks meer te doen had met eerlijke kansen.

Als jij zou kiezen, zou je kiezen voor een loopgraag met een geweer in je hand waar je nog enige kans hoe klein die ook was om over je eigen lot te kiezen, of zou je als een kudde koeien in een afgesloten ruimte gedreven willen worden om zonder enig weerwoord te kunnen geven vergast te worden puur en alleen omdat je een bepaalde
religie had of deel uitmaakte van een bepaald volk.
pi_75822760
quote:
Op zondag 20 december 2009 00:30 schreef DeParo het volgende:

[..]

@Grap: Nee je mag niet overal maar een grapje van maken en het gaat zeker op de manier waarop. Ok, mijn grootvader van de toren dat kan nog wel, maar niet bv dit bord stelen. Niet van de meest kwetsende grappen over gaskamers en vervolgingen. Dat zit gewoon te diep. Het is niet niks als je in een paar jaar opeens miljoenen mensen binnen je gemeenschap die je naast zijn, en alleen maar omdat ze iets delen, verdwijnen op zo'n manier.
Dan zou ik maar even aankloppen bij Israël als ik jou was en even wat kritische vragen stellen omtrent het Palestina probleem.
  zondag 20 december 2009 @ 00:35:18 #52
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_75822822
quote:
hou toch op, ten eerste heb je het zelf niet meegemaakt, dus alles wat je weet is van horen zeggen, ten tweede: wie ben jij om te pretenderen dat jij ons mag opleggen wat wel humor is en wat niet? humor is iets persoonlijks en niet onderhevig aan het subjectieve oordeel van een bepaalde bevolkingsgroep, al dan niet met historische achtergrond hieromtrent.

en wat betreft het eerste wat je zegt, christenen worden ook al 2000 jaren vervolgd, al vanaf de tijd van diezelfde romeinen die de joden vervolgden tot op heden in moslimlanden, ook hieruit kun je geen exclusiviteitspositie claimen als jood.

religie (althans wat betreft de grote stromingen als christendom, islam, judaisme) is voor veel mensen gewoon een kul-excuus om exclusiviteit te kunnen claimen tov anderen, het is het toppunt van onverdraagzaamheid omdat het gestoeld is op het principe 'als je niet met me bent, ben je mijn tegenstander'.

hou toch op.
  zondag 20 december 2009 @ 00:36:33 #53
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_75822874
quote:

[..]

Vervolging van Joden is niet alleen iets wat toevallig ooit 60 jaar geleden was. Ken je geschiedenis het is al 2000 jaar bezig. Nu de Joodse mensen eindelijk een eigen staat hebben kan dat ook al niet.
die ze hebben gestolen van de oorspronkelijke inwoners en die ze sindsdien behandelen als varkens.
pi_75822906
quote:
Op zondag 20 december 2009 00:33 schreef EchoAlpha het volgende:

[..]

Dan zou ik maar even aankloppen bij Israël als ik jou was en even wat kritische vragen stellen omtrent het Palestina probleem.
Ik sta volledig achter Israel en toevallig, als geschiedenisstudent, weet ik dat het standaard policy werd van de Islamitische bewegingen toen de Egyptische steun wegviel om het over een ander boeg te gooien. Namelijk leugens te verspreiden en bij elke tegenaanval vanuit Israel te doen alsof ze zo zielig waren, niet zo vreemd deden de Palestijnen tijdens de universele Arabische steun geen enkele moeite hiervoor, dus voor hun propaganda waren er ook vrij weinig mensen die iets tegen Israel hadden hier in het Westen.
pi_75822948
quote:
Op zondag 20 december 2009 00:37 schreef DeParo het volgende:

[..]
, dus voor hun propaganda waren er ook vrij weinig mensen die iets tegen Israel hadden hier in het Westen.
Ja ze waren allang blij dat de meeste allemaal opgerot waren
  zondag 20 december 2009 @ 00:40:06 #56
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_75822978
quote:
Op zondag 20 december 2009 00:33 schreef DeParo het volgende:

[..]

Dit slaat natuurlijk helemaal nergens op want over WOI wordt nog steeds met grote vrees gesproken. Niemand wil in die afschuwelijke loopgraven liggen of door de gaswolken die een schrikbeeld waren worden geraakt. Maar het bleef een vechtoorlog, het waren strijdende partijen die tegenover elkaar stonden, en dat is het grote verschil met WOII.
uhuh, dus dat daarin miljoenen soldaten (veel meer dan het aantal omgekomen joden in WOI en WOII samen!!) omkwamen die merendeels daar zelf ook helemaal niet wilden zijn staat niet in verhouding tot het (kleinere) aantal Auschwitz slachtoffers?
quote:
Daar leek het vechtende deel plaats te maken voor de gruwelijke moordcampagnes van de Nazi's. De burgers werden het doelwit en niet meer de soldaten of tenminste in mindere mate. Dit was een oorlog die niks meer te doen had met eerlijke kansen.
opstaan om je benen te rekken in die loopgraven was een garantie om je kop eraf geschoten te krijgen, elke charge ook, dankzij de uitvinding van het machinegeweer.

met name klote als de tactieken die op dat moment nog gangbaar zijn afstammen uit de napoleontische tijd, waarbij het sabel een gangbaar wapen was
quote:
Als jij zou kiezen, zou je kiezen voor een loopgraag met een geweer in je hand waar je nog enige kans hoe klein die ook was om over je eigen lot te kiezen
het was de kogel van de tegenstander of de kogel voor desertie, ik noem dat geen keuze.
pi_75823084
quote:
Op zondag 20 december 2009 00:35 schreef dr.dunno het volgende:

[..]

hou toch op, ten eerste heb je het zelf niet meegemaakt, dus alles wat je weet is van horen zeggen, ten tweede: wie ben jij om te pretenderen dat jij ons mag opleggen wat wel humor is en wat niet? humor is iets persoonlijks en niet onderhevig aan het subjectieve oordeel van een bepaalde bevolkingsgroep, al dan niet met historische achtergrond hieromtrent.

en wat betreft het eerste wat je zegt, christenen worden ook al 2000 jaren vervolgd, al vanaf de tijd van diezelfde romeinen die de joden vervolgden tot op heden in moslimlanden, ook hieruit kun je geen exclusiviteitspositie claimen als jood.

religie (althans wat betreft de grote stromingen als christendom, islam, judaisme) is voor veel mensen gewoon een kul-excuus om exclusiviteit te kunnen claimen tov anderen, het is het toppunt van onverdraagzaamheid omdat het gestoeld is op het principe 'als je niet met me bent, ben je mijn tegenstander'.

hou toch op.
Haha zeker net als woorden doen geen pijn. Nou ik denk dat heel veel mensen liever een klap op hun kop hebben dan telkens elke dag beledigende woorden te moeten aanhouren.

Blijkbaar ben jij nooit goed beledigd, en dat is maar goed ook, maar zonder dat is het voor jou wel heel moeilijk in te beelden wat echt kwetsend is en wat echt pijnlijk.

Christenen worden al 2000 jaren vervolgd, doe me aub een lol zeg, Christenen zijn in de Romeinse Tijd ooit vervolgd ja daarna namen ze het hele Rijk over. De Joden hebben door rijken moeten zwerven zonder thuis verdreven van hun eigen land en ze moesten er zich maar naar gedragen. Je kon niet terug want er was geen thuis.

Bovendien heb je opnieuw geen idee wat het Jodendom eigenlijk inhoudt. Het Jodendom in tegenstelling tot het Christendom en de Islam is behalve een religie een volk. Een Nederlander heeft het Nederlandse volk, een Christen heeft z'n geloofsgenoten, een Joods iemand heeft zowel z'n religieuze medebelijders als z'n volksgenoten. Het Jodendom is daarom iets speciaals iets wat je minder kan bevatten, je kan er niet voor kiezen, je wordt ermee geboren net zoals je als een Nederlander wordt geboren of niet.

Daarom, om jouw punt volledig af te breken, kan je binnen het Jodendom rustig atheistisch zijn en toch nog deel uitmaken van het Joodse volk. Dus als je het nog eens met je punt eens bent dan neem ik aan dat jij vindt dat Nederlanders ook geen aanspraak meer mogen maken op Nederland.

Sterker nog dan vind jij dat het zijn van een Nederlander slechts een excuus is op exclusiviteit. Doe me een lol cultuurbarbaar.

[ Bericht 0% gewijzigd door DeParo op 20-12-2009 00:52:56 ]
  zondag 20 december 2009 @ 00:44:40 #58
798 voyeur
bemoeit zich
pi_75823128
quote:
Op zondag 20 december 2009 00:37 schreef DeParo het volgende:

[..]

Ik sta volledig achter Israel en toevallig, als geschiedenisstudent, weet ik dat het standaard policy werd van de Islamitische bewegingen toen de Egyptische steun wegviel om het over een ander boeg te gooien. Namelijk leugens te verspreiden en bij elke tegenaanval vanuit Israel te doen alsof ze zo zielig waren, niet zo vreemd deden de Palestijnen tijdens de universele Arabische steun geen enkele moeite hiervoor, dus voor hun propaganda waren er ook vrij weinig mensen die iets tegen Israel hadden hier in het Westen.
Het is of toeval of causaal. Je kan niet beide claimen. Uit het vervolg van je post lijkt het niet alsof je uberhaupt iets studeert. Als je je post nog eens herformuleert in begrijpelijk Nederlands krijg je vast meer respons.
Here we are now, entertain us.
pi_75823208
quote:
Op zondag 20 december 2009 00:40 schreef dr.dunno het volgende:

[..]

uhuh, dus dat daarin miljoenen soldaten (veel meer dan het aantal omgekomen joden in WOI en WOII samen!!) omkwamen die merendeels daar zelf ook helemaal niet wilden zijn staat niet in verhouding tot het (kleinere) aantal Auschwitz slachtoffers?
[..]
Het heeft niets te maken met aantallen want dan zou WOI op elk front verliezen van WOII. Of ga je zeggen dat er geen 20 miljoen Russen zijn omgekomen alleen al op het oostfront om van de Chinezen nog maar te zwijgen. Of moeten we het hebben over percentages. Kijk eens naar Polen waar 90% van de Joodse bevolking is uitgemoord, of in Nederland bijna 75%, dat kan WOI niet zeggen.
quote:
opstaan om je benen te rekken in die loopgraven was een garantie om je kop eraf geschoten te krijgen, elke charge ook, dankzij de uitvinding van het machinegeweer.
Wie beweeert hier in godsnaam dat WOI niet erg was. Maar WOII is in verhouding, qua slachtoffers, qua de manier waarop 100x zo erg als WOI. Simpelweg door de manier waarop. Als je dat niet snapt tsja.
quote:
met name klote als de tactieken die op dat moment nog gangbaar zijn afstammen uit de napoleontische tijd, waarbij het sabel een gangbaar wapen was
[..]

het was de kogel van de tegenstander of de kogel voor desertie, ik noem dat geen keuze.
Nou vertrouw me maar, in WOI gebruikte ze net als bij Napoleon allemaal (bij de laaste naast hun sabel hoor tsja) een vuurwapen, allemaal een voor een behalve misschien de cavalerie.

Een keuze of een kans maakt nog al een groot verschil uit in de oorlog, misschien dat jij het pas beseft als je in de goederentrein naar Auschwitz zit, of met een vuurwapen in je hand moet schieten.
  zondag 20 december 2009 @ 00:48:35 #60
798 voyeur
bemoeit zich
pi_75823212
quote:
Op zondag 20 december 2009 00:43 schreef DeParo het volgende:

[..]

Haha zeker net als woorden doen geen pijn. Nou ik denk dat heel veel mensen liever een klap op hun kop hebben dan telkens elke dag beledigende woorden te moeten aanhouren.

Blijkbaar ben jij nooit goed beledigd, en dat is maar goed ook, maar zonder dat is het voor jou wel heel moeilijk in te beelden wat echt kwetsend is en wat echt pijnlijk.

Christenen worden al 2000 jaren vervolgd, doe me aub een lol zeg, Christenen zijn in de Romeinse Tijd ooit vervolgd ja daarna namen ze het hele Rijk over. De Joden hebben door rijken moeten zwerven zonder thuis verdreven van hun eigen land en ze moesten er zich maar naar gedragen. Je kon niet terug want er was geen thuis.

Bovendien heb je opnieuw geen idee wat het Jodendom eigenlijk inhoudt. Het Jodendom in tegenstelling tot het Christendom en de Islam is behalve een religie een volk. Een Nederland heeft het Nederlandse volk, een Christen heeft z'n geloofsgenoten, een Joods iemand heeft zowel z'n religieuze medebelijders als z'n volksgenoten. Het Jodendom is daarom iets speciaals iets wat je minder kan bevatten, je kan er niet voor kiezen, je wordt ermee geboren net zo als je als een Nederlander wordt geboren of niet.

Daarom, om jouw punt volledig af te breken, kan je binnen het Jodendom rustig atheistisch zijn en toch nog deel uitmaken van het Joodse volk. Dus als je nog eens met je punt eens bent dan neem ik aan dat jij vindt dat Nederlanders ook geen aanspraak meer mogen maken op Nederland.

Sterker nog dan vind jij dat het zijn van een Nederlander slechts een excuus is op exclusiviteit. Doe me een lol cultuurbarbaar.

In grote lijnen en in slecht Nederlands schets je nu een beeld waar Marokkanen in Nederland zich ook in zullen herkennen, Je hoeft geen moslim te zijn, je wordt er mee geboren want je bent het per definitie, je hebt geen thuis en je zwerft ´door rijken´
Here we are now, entertain us.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')