Hoezo? Prorail is toch verantwoordelijk voor de wissels?quote:Op zaterdag 19 december 2009 21:47 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Dit was niet de schuld van ProRail maar van InfraBel.
Wacht? Dat was vandaag? Gisteren reed er ook al een Thalys langs Den Haag...quote:Op zaterdag 19 december 2009 21:26 schreef Ofyles2 het volgende:
Op de terugrit werd de Thalys wel omgeleid via Roosendaal, maar als ik daarvoor wat langer naar Music For Life kan luisteren maak ik er geen probleem van.
Kunnen die spaghettivreters dan ook helemaal niets?quote:Op zaterdag 19 december 2009 22:27 schreef James1988 het volgende:
En de V250 die naar België is gegaan voor testen, is inmiddels weer teruggestuurd omdat er niet getest kon worden. Reden: de trein had last van afgevlakte wielen.
Zie ook:
Ja, dat was vandaag.quote:Op zaterdag 19 december 2009 21:58 schreef James1988 het volgende:
[..]
Wacht? Dat was vandaag? Gisteren reed er ook al een Thalys langs Den Haag...
Bron: voortgangsrapportage HSL-Zuid, september 2009.quote:AnsaldoBreda
In de verslagperiode zijn twee treinen van AnsaldoBreda in Nederland aangekomen. Begin juli worden met de treinen onder andere remproeven gedaan op het traject Venlo-Eindhoven. De testen zijn er met name op gericht om de treinsystemen te beproeven. Van ERTMS-testen is nog geen sprake. AnsaldoBreda zal gebruik maken van dezelfde OBU als de Thalys. De inbouw en de testen zullen pas beginnen nadat in oktober het verwachte Europese inzetcertificaat voor de Thalys wordt afgegeven. AnsaldoBreda heeft voor het ERTMS testprogramma nog geen harde planning afgegeven.
Testperiodes? Deed men daar toen al aan?quote:Op zaterdag 19 december 2009 23:47 schreef Socios het volgende:
Hoelang duurde de testperiode van Mat ´54/ Plan V/ Plan Z etc. destijds?
Goed gedaan, prachtig!quote:
Dus er komen Spurts op de HSL?quote:Op zaterdag 19 december 2009 19:24 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Mwah, je moet dan wel aan heel veel eisen voldoen. Over deskundigheid, solvabiliteit, enz enz enz. Bovendien zal in dat geval het consortium Arriva & DB gaan roepen dat zij de eerst aangewezene zijn.
Hopelijk Taurussen met Viaggio's.quote:Op zondag 20 december 2009 00:08 schreef Kankerkachelsverkopert het volgende:
[..]
Dus er komen Spurts op de HSL?![]()
Nee, maar ik ben wel benieuwd wat we te zien gaan krijgen op de HSL als er meerdere passagiers-vervoerende bedrijven een toelating hebben.
quote:Op zondag 20 december 2009 00:36 schreef Kankerkachelsverkopert het volgende:
[..]
Heb je een plaatje van die viaggio's?![]()
Kan hem niet vinden.
En hoe laat beginnen we? (ik ga mee)quote:Op zondag 20 december 2009 01:13 schreef RubenK het volgende:
Maar laten we het eens hebben over het rondje 24 december! Wie gaat er allemaal mee?
Jij was dus degene war die andere commentaar op leverdequote:Op zondag 20 december 2009 02:36 schreef greavy het volgende:
Goedenavond morgen alweer.
Zojuist, met een vertraging van ongeveer 2 uur op me thuis bestemming aangekomen, na een rit met de SSN naar Münster.
We hadden nog wel (meer dan) 2 uren onderweg kunnen zijn, maar dankzij een E-loc die speciaal van de Kijfhoek is gehaald, zijn we tussen Emmerich en Rotterdam met een e-loc gereden. De stoom/diesel locs gingen met elkaar gepaard door naar Rotterdam, en moeten dus nog aankomen, waarschijnlijk.
Morgen zal ik me verslagje posten, met ook het gekloot van die domme DGEG en die klote moffen bij de DB..
Daar kunnen ze der pas wat van, vertragingen krijgen terwijl het niet nodig is
Hoe ik ze vandaag (gisteren) heb meegemaaktquote:Op zaterdag 19 december 2009 20:56 schreef Socios het volgende:
Laat Deutsche Bahn maar komen met hun ritten door heel Nederland.![]()
![]()
![]()
denk als ik het commentaar lees dat we t wel wetenquote:Op zondag 20 december 2009 03:11 schreef Socios het volgende:
Nou, nou, nou, wat een woorden, leuke dag gehad verder?
Volgens mij ga jij heel lang onder weg zijnquote:Op zondag 20 december 2009 05:07 schreef thats-me het volgende:
Ik zal maar eens gaan slapen, over 4 uurtjes gaat de wekker, en dan mooi per trein naar Deventer, naar Dickens festival. Daarna naar Arnhem, Utrecht, en dan mooi richting Groningen, even wat geld doneren bij glazenhuis, dan uiteten... en dan weer terug kachelen richting het sneeuw vrije Twente... Zal nog wel wat foto'tjes maken denk ik...
Dat denk ik ookquote:Op zondag 20 december 2009 09:35 schreef Palmboom313 het volgende:
[..]
Volgens mij ga jij heel lang onder weg zijn
Ik ga beetje last hebben van het dik gedruktequote:Volgens teletekst rijden er momenteel geen treinen op onderstaande baanvakken:
Volgens teletekst rijden er momenteel geen treinen op onderstaande baanvakken:
* Deventer-Zwolle
* Van en naar Den Bosch
* Leeuwarden-Stavoren
* Leeuwarden-Harlingen
* Nijmegen-Den Bosch
* Amersfoort-Apeldoorn
* Amersfoort-Nijkerk
* Van en naar Den Haag Moerwijk
Volgens mij hebben alleen de GTW's zandquote:Op zondag 20 december 2009 10:12 schreef VanderMeulen het volgende:
Hebben de Nederlandse treinen eigenlijk nog zand aan boord?
Vind het soms wel knap dat ze nog op tijd stilstaan met al die sneeuw op de baan.
Voor de duidelijkheid: Maasvlakte-Waalhaven is zo'n 40kmquote:Wat ook wel grappig is is dat ze in Ut geen idee hebben hoe groot de haven is van Rotterdam, die denken taxiritten te besparen door op het dienstkaartje te vermelden dat mcn`s van Mvt naar Whz moeten lopen... "Het is toch ook in Rotterdam?"
Beslist niet. In die tijd bouwde men eerst een prototype, ging daar een paar jaar mee testrijden en pas als die probleemloos werkte gingen ze de rest bouwen. Zo ging het bijv. bij Mat '64 (prototype uit 1961, seriebouw vanaf '64) en ICM (protoserie uit 1977, seriebouw vanaf '83).quote:Op zondag 20 december 2009 00:00 schreef Socios het volgende:
Nou, ja, dat vraag ik mij dus ook af.Ging het toen in één keer goed met nieuwe, robuuste, degelijke, zonder ingewikkelde software bevattende treinen?
www.ns.nlquote:Op zondag 20 december 2009 12:13 schreef mezzy het volgende:
wat kost een dagretourtje Antwerpen vanuit Amsterdam Centraal?
Ik snap daar ook helemaal niets van. En als die verwarmers het dan niet doen he. Waarom nu pas met branders ontdooien?quote:Op zondag 20 december 2009 10:00 schreef Fixers het volgende:
Wel leuk die stuifsneeuw in het kielzog van de trein.
Op dordrecht zijn er nu twee struktonmannetjes met propaanbranders wissels aan het ontdooien. alle belangrijke wissels langs de baan hebben toch gewoon verwarming?
Laat me raden, een SGMm-tweetje of een Plan V?quote:Op zondag 20 december 2009 13:00 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Ik snap daar ook helemaal niets van. En als die verwarmers het dan niet doen he. Waarom nu pas met branders ontdooien?
Op delft komt nu 1 stoptrein per uur langs![]()
Ik hoef er nu gelukkig niet heen. Maar afgelopen vrijdag waren tussen dordrecht en den haag, plan V's als IC en de rest VIRMquote:Op zondag 20 december 2009 13:02 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Laat me raden, een SGMm-tweetje of een Plan V?
Ik heb een leuke dag gehad, maar de DB mag toch echt wel iets doen aan hun verstand van dienstregelingenquote:Op zondag 20 december 2009 03:11 schreef Socios het volgende:
Nou, nou, nou, wat een woorden, leuke dag gehad verder?
Via Utrecht, denk ik. Maar ik zou het er maar niet op wagen, als ik jou was.quote:Op zondag 20 december 2009 13:32 schreef -Dries- het volgende:
Snel vraagje. Is het mogelijk om vandaag vanaf Den Haag CS naar Amsterdam CS te reizen? En dan omstreeks 23:30 weer terug naar DH CS?
DB heeft juist heel veel verstand van betrouwbare dienstregelingen etc. Dat het nu even mis gaat met een stoomtrein staat daar los van.quote:Op zondag 20 december 2009 13:29 schreef greavy het volgende:
maar de DB mag toch echt wel iets doen aan hun verstand van dienstregelingen![]()
Dat kan wel, maar dan zul je moeten overstappen te Leiden Centraal. Terugweg kan wel rechtstreeks. (Evt. met nachttrein naar HS). Goede reis.quote:Op zondag 20 december 2009 13:32 schreef -Dries- het volgende:
Snel vraagje. Is het mogelijk om vandaag vanaf Den Haag CS naar Amsterdam CS te reizen? En dan omstreeks 23:30 weer terug naar DH CS?
Het is hier niet de OV helpdesk hoorquote:Op zondag 20 december 2009 13:44 schreef mezzy het volgende:
wat kost het met de Randstad Rail van Rotterdam Hofplein naar Den Haag Centraal.. je kan met strippenkaart of OVchip, ik wil graag weten hoeveel je moet betalen met de OVchip.. Anyone?
Hangt helemaal af van het tijdstip van boeken, welke trein je neemt op welk tijdstip, wat voor evt. kaartjes je al hebt en wat je verdere eisen zijn.quote:Op zondag 20 december 2009 12:13 schreef mezzy het volgende:
wat kost een dagretourtje Antwerpen vanuit Amsterdam Centraal?
Loop naar Rotterdam Centraal en pak de Intercitytrein naar Den Haag Centraal en reis met eenquote:Op zondag 20 december 2009 13:44 schreef mezzy het volgende:
wat kost het met de Randstad Rail van Rotterdam Hofplein naar Den Haag Centraal.. je kan met strippenkaart of OVchip, ik wil graag weten hoeveel je moet betalen met de OVchip.. Anyone?
Het was niet alleen bij ons, alle treinen hadden vertraging.quote:Op zondag 20 december 2009 13:41 schreef Socios het volgende:
[..]
DB heeft juist heel veel verstand van betrouwbare dienstregelingen etc. Dat het nu even mis gaat met een stoomtrein staat daar los van.
Benieuwd naar verslag & foto´s.
Ja, ik weet hetquote:Op zondag 20 december 2009 14:36 schreef Zug-Chef het volgende:
Greavy, leuk verslag, maar de foto's vind ik wat minder. Als het donker is, is het mooier om met statief tijdopnames te maken. Dan komt alles er veel beter en mooier uit.
wat is het goedkoopste variant (retour) naar Parijs? en naar Berlijn?.. weet je dat misschien ook?quote:Op zondag 20 december 2009 14:24 schreef Socios het volgende:
[..]
Hangt helemaal af van het tijdstip van boeken, welke trein je neemt op welk tijdstip, wat voor evt. kaartjes je al hebt en wat je verdere eisen zijn.
Duurste variant: High-Flex, 1e klas, Thalys. Retour: ¤ 176,-.
Goedkoopste variant: Superdagretour, 2e klas, Beneluxtrein. Retour: ¤ 36,60.
Waarom zoek je het niet gewoon even lekker zelf op, in plaats van dit topic te spammen.quote:Op zondag 20 december 2009 14:50 schreef mezzy het volgende:
[..]
wat is het goedkoopste variant (retour) naar Parijs? en naar Berlijn?.. weet je dat misschien ook?
Retour Amsterdam Centraal - Paris Nord: Thalys, 2e klas, Low-Fixed, ¤ 70,-.quote:Op zondag 20 december 2009 14:50 schreef mezzy het volgende:
wat is het goedkoopste variant (retour) naar Parijs? en naar Berlijn?.. weet je dat misschien ook?
Met ICE International.quote:Op zondag 20 december 2009 15:02 schreef Guppyfriend het volgende:
Boy oh boy, ik vraag me af of ik morgen in Utrecht kom, vanuit Arnhem...
Dan ga je solliciterenquote:Op zondag 20 december 2009 15:41 schreef Socios het volgende:
Woei, gefeliciteerd!Ik wil ook wel bij het spoor werken.
Loketmedewerker! Socios heeft heeel veeel geduld met mensen die domme vragen stellenquote:Op zondag 20 december 2009 15:55 schreef STTSJT het volgende:
Misschien wordt je wel trein schoonmaker
Haha, goeie, computergirl! Of Servicemedewerker op het station.quote:Op zondag 20 december 2009 16:00 schreef computergirl het volgende:
Loketmedewerker! Socios heeft heeel veeel geduld met mensen die domme vragen stellen
Ze hebben dan misschien wel verstand van betrouwbare dienstregelingen, maar ze hebben niet altijd zin om deze ook goed uit te voeren.quote:Op zondag 20 december 2009 13:41 schreef Socios het volgende:
[..]
DB heeft juist heel veel verstand van betrouwbare dienstregelingen etc. Dat het nu even mis gaat met een stoomtrein staat daar los van.
Ik ookquote:Op zondag 20 december 2009 15:02 schreef Guppyfriend het volgende:
Boy oh boy, ik vraag me af of ik morgen in Utrecht kom, vanuit Arnhem...
Mja, mn vriend wees me nog op een tweede probleem. Mijn fiets staat nog op Arnhem centraal, en of er morgen bussen rijden is ook maar de vraag!quote:Op zondag 20 december 2009 16:53 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik ookMomenteel onderzoeken we de mogelijkheid van teleportatie
Wat een leuke naam voor een stadjequote:Op zondag 20 december 2009 16:57 schreef ghizzer het volgende:
Ik zit nu in Arnhem in de trein naar Zutphen. Hopelijk rijd daar ook de trein naar Winterswijk.
quote:Op zondag 20 december 2009 17:17 schreef Duvel het volgende:
Net even over station Gouda gewandeld.
Ze beginnen weer te rijden zo te zienquote:Op zondag 20 december 2009 16:53 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik ookMomenteel onderzoeken we de mogelijkheid van teleportatie
Zevenaar - Winterswijk zijn ze bezig. En die vervangde bussen rijden niet meer.quote:Op zondag 20 december 2009 17:05 schreef greavy het volgende:
Er schijnen treinen naar Winterswijk te rijden, hetzij met vertraging.
Zevenaar - Winterswijk is sowieso vertraagd, of slecht mogelijk.
Suicide. Waanzin. Er wordt al de hele dag gewaarschuwd dat je bestemming best eens onbereikbaar zou kunnen zijn. Dan moet je nodig nog een keer in de avond aan zo'n lange rit beginnenquote:Op zondag 20 december 2009 18:09 schreef ghizzer het volgende:
Familie wil vanavond nl van Lichtenvoorde-Groenlo naar Tilburg.
ns.nl - Dé bron voor de actuele vertrektijden, en reisadviezen met de treinquote:Op zondag 20 december 2009 18:09 schreef ghizzer het volgende:
Weet iemand of Zwolle - Roosendaal weer er in is gegooid? Familie wil vanavond nl van Lichtenvoorde-Groenlo naar Tilburg.
Bvd voor reacties.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |