abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75745229
quote:
Op donderdag 17 december 2009 20:35 schreef RealZeus het volgende:

[..]

Natuurlijk maakte ze daar misbruik van. Ze had een kutjeugd gehad, had weinig vrienden, gebruikte af en toe drugs en als iemand vertelde dat ze haar lichaam in de verhuur gooide zou het me allemaal niet verbazen.

Maar goed, one way to another was ik verliefd.
Oh My God; hoe herkenbaar. Anyway, wij (voormalige) naïevelingen zijn volgens mij allemaal op een of andere manier gebruikt.
  donderdag 17 december 2009 @ 21:08:47 #102
30719 keesjeislief
NextGenerationHippie
pi_75745318
quote:
Op donderdag 17 december 2009 20:53 schreef Jumping-Skippy het volgende:
Ik denk dat het belangrijk is dat emiliana (de oorspronkelijke TS) erachter komt waarom ze zo onzeker is en zo graag "normaal" wil zijn. Ik heb daar geen duidelijk antwoord op gekregen, misschien omdat ze het zelf niet weet.

Verder is de maatschappelijke relevantie heel boeiend en ik vind het referentiekader van mensen ook erg interessant.
Lang niet iedereen denkt in zijn/haar leven genoeg na om daar achter te komen (voor zover dat überhaupt al te doen is), ik vond het eerlijk gezegd al verrassend dat ze het zo open en eerlijk was dat ze zich van haar eigen onzerheid bewust was & het durfde toe te geven. Mensen die om wat voor reden dan ook 'anders' zijn (of zich zo voelen) gaan nadenken over het hoe & waarom, daar tegenover staan ook hele hordes mensen die zo'n beetje het 'go with the flow'-principe aanhangen en die nooit de behoefte voelen eens stevig na te denken over zichzelf en hun positie in het grotere geheel.
heeft de hoop dat het allemaal stiekum toch nog goed komt...
Fotoboek
  donderdag 17 december 2009 @ 21:13:06 #103
30719 keesjeislief
NextGenerationHippie
pi_75745499
quote:
Op donderdag 17 december 2009 20:52 schreef kieskleurig het volgende:
Interessant topic, ik heb me er zelfs speciaal voor geregistreerd
Ik ben een vrouw van 30+ met weinig tot geen ervaring. Niet omdat ik niks of niemand kan krijgen trouwens, ik heb zo mijn eigen redenen en nee dat is geen enorme rugzak vol ellende of andere soapachtige taferelen
De sociale druk is wel behoorlijk groot, ook de vooroordelen. En tja ondanks dat ik weet waarom ik geen ervaring heb, is wéér moeten zeggen dat je vrijgezel bent tijdens bijvoorbeeld feestdagen bij familie toch niet bepaald geweldig voor mijn ego.
Daarom wel leuk om te lezen dat er meerdere mensen zijn van ongeveer mijn leeftijd die om wat voor reden dan ook zo groen als gras zijn. En om de mannen te laten weten dat er wel degelijk vrouwen zijn zonder ervaring.
Leuk, welkom! . Ik kan me voorstellen dat die druk voor een vrouw nog erger is dan voor een man, vanwege het idee dat je als vrouw toch altijd wel een enigszins geschikte kerel kunt vinden én natuurlijk je biologische klok (want je moet natuurlijk wel kinderen willen!)?
Fotoboek
pi_75745598
quote:
Op donderdag 17 december 2009 21:08 schreef keesjeislief het volgende:

[..]

Lang niet iedereen denkt in zijn/haar leven genoeg na om daar achter te komen (voor zover dat überhaupt al te doen is), ik vond het eerlijk gezegd al verrassend dat ze het zo open en eerlijk was dat ze zich van haar eigen onzerheid bewust was & het durfde toe te geven. Mensen die om wat voor reden dan ook 'anders' zijn (of zich zo voelen) gaan nadenken over het hoe & waarom, daar tegenover staan ook hele hordes mensen die zo'n beetje het 'go with the flow'-principe aanhangen en die nooit de behoefte voelen eens stevig na te denken over zichzelf en hun positie in het grotere geheel.
Dat is zo en het getuigt van lef om het zo hier toe te geven. Ik zeg ook niet dat ze erover MOET nadenken, maar dat het mij belangrijk lijkt. Aangezien ze zo bezig is met normaal willen zijn en binnen de gebaande paden willen blijven, vanuit haar onzekerheid. Het komt m.i. ergens vandaan dat ze niet (echt) zichzelf durft te zijn.
Afijn, mijn interesse in psychologie vanwege mijn eigen achtergrond speelt weer teveel op. Wat emiliana doet moet ze helemaal zelf weten, al ben ik wel benieuwd of de vervolgdate ervan is gekomen en hoe die is verlopen.
pi_75746343
Zoals al eerder gezegd, het gaat (bij mij in ieder geval) om relatie-ervaring en niet om seks ervaring. (seks-ervaring zegt niks, de maagd die ik heb gehad was veruit de beste). Ik heb nog maar één relatie gehad, maar toch heb ik daar al heel veel van geleerd. Dingen waarvan ik dacht dat ze me zouden storen stoorden me niet, en dingen waarvan ik dacht dat ik er geen moeite mee zou hebben bleken ineens toch een obstakel. Dat soort dingen kom je alleen achter door daadwerkelijk een relatie te hebben (gehad) Het kan natuurlijk zo zijn dat je eerste relatie gewoon gelijk goed gaat maar ik zou het wel een risico vinden om met een 'groen' iemand daar in te stappen op latere leeftijd. Daarbij is zijn leven helemaal gericht op het alleen zijn. Na 33 jaar nog even plaats maken voor een ander gaat dan volgens mij ook niet zo gemakkelijk.

Bij een ouder 'groentje' heb je volgens mij te maken met een verwachtingspatroon dat met de jaren steeds moeilijker te doorbreken is. Hij heeft 33 jaar gehad om te fantaseren over een relatie, dan wil ik niet degene zijn waardoor hij ontdekt dat zijn jarenlange verwachting niet is zoals hij dacht dat het was.
pi_75746429
quote:
Op donderdag 17 december 2009 20:45 schreef Cassandra87 het volgende:

[..]

En dat zijn dus die maatschappelijke kwesties..
Yep. En die zijn zo vreselijk nauw verbonden met onze persoonlijkheden dat het gewoon eng is dat mensen er zo blind voor lijken te zijn. Maar dat is een apart topic waard eigenlijk
“Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something.”
pi_75746431
quote:
Op donderdag 17 december 2009 21:13 schreef keesjeislief het volgende:

[..]

Leuk, welkom! [ afbeelding ]. Ik kan me voorstellen dat die druk voor een vrouw nog erger is dan voor een man, vanwege het idee dat je als vrouw toch altijd wel een enigszins geschikte kerel kunt vinden én natuurlijk je biologische klok (want je moet natuurlijk wel kinderen willen!)?
Dankje
Ohja de biologische klok die volgens de "normale" mensen bij mij zou moeten tikken. Nou maak ik er geen geheim van in mijn omgeving dat ik helemaal niet van plan ben ooit mee te werken aan de overbevolking van deze aardbol, maar de respons daarop is dan ook weer standaard; ach dat komt nog wel.....
Uhm nee ik ben 32, dat komt echt niet meer.
Of de druk groter is kan ik zelf niet beoordelen. Wel de ervaring dat mensen altijd willen zoeken naar een reden van het vrijgezel zijn. De meest idiote theorieën passeren daarbij de revue.
Maar heel eerlijk gezegd trek ik me daar weinig van aan, voel me niet geroepen mezelf te verdedigen tegen dat soort kortzichtigheid.
Met feestdagen etc natuurlijk wel even een deukje in mijn ego als ik weer ontkennend moet antwoorden op de vraag of ik al aan de man ben...wat een vraag ook .....maar ach, dat overleef ik wel Denk dat niemand immuun is voor het beeld dat er al van kinds af aan ingestampt wordt door de maatschappij over hoe een leven hoort te verlopen, ik op zulke momenten duidelijk ook eventjes niet. Het is aan jezelf hoe je daarmee omgaat.
pi_75746660
quote:
Op donderdag 17 december 2009 20:06 schreef RealZeus het volgende:

[..]

Niet alleen op FOK!.

Als ik om me heen kijk is er echt niemand zonder ervaring. Echt helemaal niemand. Dus dat geeft ook wel het gevoel van: er klopt iets niet.
Ik denk dat er dan heel veel mensen zijn die in het echte leven tegen je liegen daarover. Misschien uit schaamte en onzekerheid. Dat jij er wel voor uitkomt maakt je sterker dan hen op beide fronten.
“Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something.”
  donderdag 17 december 2009 @ 21:41:09 #109
30719 keesjeislief
NextGenerationHippie
pi_75746810
quote:
Op donderdag 17 december 2009 21:32 schreef kieskleurig het volgende:

[..]

Dankje
Ohja de biologische klok die volgens de "normale" mensen bij mij zou moeten tikken. Nou maak ik er geen geheim van in mijn omgeving dat ik helemaal niet van plan ben ooit mee te werken aan de overbevolking van deze aardbol, maar de respons daarop is dan ook weer standaard; ach dat komt nog wel.....
Uhm nee ik ben 32, dat komt echt niet meer.
Of de druk groter is kan ik zelf niet beoordelen. Wel de ervaring dat mensen altijd willen zoeken naar een reden van het vrijgezel zijn. De meest idiote theorieën passeren daarbij de revue.
Maar heel eerlijk gezegd trek ik me daar weinig van aan, voel me niet geroepen mezelf te verdedigen tegen dat soort kortzichtigheid.
Met feestdagen etc natuurlijk wel even een deukje in mijn ego als ik weer ontkennend moet antwoorden op de vraag of ik al aan de man ben...wat een vraag ook .....maar ach, dat overleef ik wel Denk dat niemand immuun is voor het beeld dat er al van kinds af aan ingestampt wordt door de maatschappij over hoe een leven hoort te verlopen, ik op zulke momenten duidelijk ook eventjes niet. Het is aan jezelf hoe je daarmee omgaat.
Helemaal mee eens, vrijwel niemand is immuun voor maatschappelijke verwachtingen. Dat levert ook heel veel relaties op tussen mensen die eigenlijk helemaal niet zo nodig bij elkaar willen zijn, of nog een paar graadjes erger, maar ja, ze hebben ten minste iemand he. Dan hoeven ze niet zulke lastige vragen te beantwoorden als jij moet ten tijde van de feestdagen bijv., anderzijds ben jij in ieder geval een *vrij* mens, ik zou wel weten welke van de twee ik zou kiezen (wat mezelf betreft, precies ook de reden dat ik al een behoorlijke tijd geen langere relatie meer gehad heb). Hoe is het bij jou zo gelopen qua relaties etc., wil je daar wat over vertellen?
Fotoboek
pi_75746814
quote:
Op donderdag 17 december 2009 21:37 schreef Aarskaboutertje het volgende:

[..]

Ik denk dat er dan heel veel mensen zijn die in het echte leven tegen je liegen daarover. Misschien uit schaamte en onzekerheid. Dat jij er wel voor uitkomt maakt je sterker dan hen op beide fronten.

Inderdaad.
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
  donderdag 17 december 2009 @ 21:44:15 #111
30719 keesjeislief
NextGenerationHippie
pi_75746934
quote:

[..]

Mensen liegen daar standaard over, vooral mannen denk ik, was er niet eens een onderzoekje waaruit bleek dat dat gemiddelde man ongeveer een factor 2 overdrijft qua ervaring en de gemiddelde vrouw juist ongeveer een factor 2 onder het tapijt veegt? .
Fotoboek
pi_75746967
Goh die biologische klok..
Als je een relatie hebt, is de vraag wanneer de kids komen. Ben je single is de vraag of je niet aan een partner moet want anders is t te laat.
Waar overigens niemand rekening mee houdt is dat t al dan niet krijgen van kids niet vanzelfsprekend is en zulke vragen kwetsend kunnen zijn. Ook weer zo'n maatschappelijk beeld.
pi_75747001
quote:

[..]

Dat zijn die mensen die een hoop ONS verzinnen om vooral niet als groentje bestempeld worden, zoals in de eerdere 2 topics ter sprake kwam
pi_75747034
Gaat snel dit topic, eerste keer dat ik post, ik heb lang niet alles gelezen maar wel aardig wat.

Kennelijk vinden veel vrouwen zoiets dus niet erg fijn, net zoals ze bang zijn dat een maagd hartstikke onervaren zal zijn in bed, of iets dergelijks.

Al die overwegingen en vrouwelijke voorkeuren terzijde kan je het denk ik beter voor jezelf houden als je nog nooit een relatie hebt gehad. Als ze het niet weet maar je haar wel zo weet te charmeren dat ze gek op je wordt dan is er toch niets aan de hand? Gewoon doorgaan met het spannende spelletje en zien waar het schip strandt. De man in het verhaal van de TS heeft dan ook de fout gemaakt door er zelf een issue van te maken en dat te gaan vertellen. Hij had haar gewoon moeten zoenen toen TS dat bij hem probeerde en gewoon mee moeten gaan met waar het allemaal naartoe leidde.
pi_75747102
quote:
Op donderdag 17 december 2009 21:45 schreef Cassandra87 het volgende:

[..]

Dat zijn die mensen die een hoop ONS verzinnen om vooral niet als groentje bestempeld worden, zoals in de eerdere 2 topics ter sprake kwam
Je CV aandikken doet toch ook niemand als men gaat solliciteren. Waarom doet men dit wel bij relaties dan?
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
pi_75747129
quote:
Op donderdag 17 december 2009 20:14 schreef Cassandra87 het volgende:
Wat de meerwaarde is in ervaring hebben met een relatie?
Heel simpel. De enige meerwaarde die ik had overgehouden aan mijn vorige relatie is dat ik precies weet wat ik níet wil. Dat scheelt weer 5 jaar blijven plakken en er ongelukkig uitkomen.
jajajajajja!! :-)
Dat vind ik zo leuk op RP enzo: van die mensen die zeggen dat ze weten wat ze willen. En dan denk ik: nee, je hebt wensen. En je weet wat je niet wilt. Net zo goed als "een type hebben". Ik had ook bepaalde types waar ik op viel, dacht ik. Totdat ik me realiseerde dat de meiden waar ik verliefd op ben geweest stiekem helemaal niet aan dat "ideaalbeeld" voldeden. Uitstraling. Klik. Geborgenheid. Vertrouwen.

Zoveel mensen die van de ene relatie naar de andere rollen want "ze weten wat ze willen" en ze hebben zoveel ervaring DUS weten ze het beter. Ondertussen rennen ze zo hard dat er geen rust in het hoofdje en hartje is, laat staan ruimte voor reflectie/zelfreflectie. Und so weiter... icm onze leuke maatschappij waardoor we onszelf steeds verder (laten) opnaaien.

Wat je van de ene persoon wel kan hebben, kan je van een ander niet hebben. Daar zijn heel veel factoren, vaak onbewust, op van invloed. Allerlei subcommunicatie.
quote:
Wil niet zeggen dat ik een groen iemand op relationeel of sexueel gebied de deur zou wijzen, absoluut niet En soms tref je t gewoon, is de klik zo goed dat de rest er niet meer toe doet.
Enneh... ervaring? Hahaha, mijn eerste keer was met een vrouw van 34 die een ontmaagding wel leuk vond. Nou perfect joh, 15 jaar verschil. Cool. Ahum. Hahaha, ik heb nog nooit zo eh.... ruim gezeten. Was werkelijk helemaal niets waard. Nou, daar ga je dan met je ervaring
pi_75747158
Als je jezelf niet kan zijn: direct kappen
  donderdag 17 december 2009 @ 21:52:34 #118
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_75747339
quote:
Op donderdag 17 december 2009 21:48 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Je CV aandikken doet toch ook niemand als men gaat solliciteren. Waarom doet men dit wel bij relaties dan?
Je moet je zelf natuurlijk wel verkopen, en als je wordt 'ontslagen' als uitkomt dat je hebt gelogen, ben je in ieder geval wel binnen gekomen. Of woorden van gelijke strekking.
Quousque tandem abutere, PvdA, patientia nostra?
pi_75747429
quote:
Op donderdag 17 december 2009 21:48 schreef Aarskaboutertje het volgende:

[..]

jajajajajja!! :-)
Dat vind ik zo leuk op RP enzo: van die mensen die zeggen dat ze weten wat ze willen. En dan denk ik: nee, je hebt wensen. En je weet wat je niet wilt. Net zo goed als "een type hebben". Ik had ook bepaalde types waar ik op viel, dacht ik. Totdat ik me realiseerde dat de meiden waar ik verliefd op ben geweest stiekem helemaal niet aan dat "ideaalbeeld" voldeden. Uitstraling. Klik. Geborgenheid. Vertrouwen.

Zoveel mensen die van de ene relatie naar de andere rollen want "ze weten wat ze willen" en ze hebben zoveel ervaring DUS weten ze het beter. Ondertussen rennen ze zo hard dat er geen rust in het hoofdje en hartje is, laat staan ruimte voor reflectie/zelfreflectie. Und so weiter... icm onze leuke maatschappij waardoor we onszelf steeds verder (laten) opnaaien.

Wat je van de ene persoon wel kan hebben, kan je van een ander niet hebben. Daar zijn heel veel factoren, vaak onbewust, op van invloed. Allerlei subcommunicatie.
[..]

Enneh... ervaring? Hahaha, mijn eerste keer was met een vrouw van 34 die een ontmaagding wel leuk vond. Nou perfect joh, 15 jaar verschil. Cool. Ahum. Hahaha, ik heb nog nooit zo eh.... ruim gezeten. Was werkelijk helemaal niets waard. Nou, daar ga je dan met je ervaring
Over weten wat je wel wilt.. Ik viel op lang, slank, blond haar en blauwe ogen. Ik ben in de tussentijd thuisgekomen met donker, breed, indisch, arabisch, alles behalve mijn droomman. En nog steeds hoor, brede en lange mannen vind ik aantrekkelijk. Maar wederom niet wat ik naast me op de bank heb zitten Ik val allang niet meer op type. Inderdaad, uitstraling, een klik, geborgenheid.

Ik vind die ellendig lange eisenlijstjes zo absurd. Niemand kan aan al je eisen voldoen. Dus heb ik geen eisen meer. Daarom is dat zinnetje, iets veel kunnen hebben, ook zo herkenbaar. Ik werd bijv. helemaal kriegel om veel met een persoon door te brengen. Wilde t liefst de hort op, lekker mijn ding doen, niets geen gebondenheid. Bah. Inmiddels zit ik hier 4 of 5 dagen per week samen, goeie communicatie, helemaal top. Dan merk ik ook wel dat dit is wat ik zoek, zonder dat ik daar een eisenlijstje tegenaan heb gegooid.
pi_75747489
quote:
Op donderdag 17 december 2009 21:52 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Je moet je zelf natuurlijk wel verkopen, en als je wordt 'ontslagen' als uitkomt dat je hebt gelogen, ben je in ieder geval wel binnen gekomen. Of woorden van gelijke strekking.
Als ik merk dat de eerlijkheid ver te zoeken is, is t direct
Hecht daar wel erg veel waarde aan. En of enkel het binnenkomen nu de bedoeling is geweest..
  donderdag 17 december 2009 @ 21:59:37 #121
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_75747659
quote:
Op donderdag 17 december 2009 21:55 schreef Cassandra87 het volgende:

[..]

Hecht daar wel erg veel waarde aan. En of enkel het binnenkomen nu de bedoeling is geweest..
Dat kun je nu wel zeggen, maar zo bouwen deze mannen wel vertrouwen op (he, ik kom toch best leuk over!); en wanneer komt zo'n leugentje nu uit? Het is toch nauwelijks te controleren. Dan kunnen ze bij de volgende meer succes hebben, tot ze op een gegeven moment geen leugentjes om bestwil meer nodig hebben.
Quousque tandem abutere, PvdA, patientia nostra?
pi_75747804
En wanneer zo'n leugen uitkomt, ik zeg niet voor niks, als ik merk
pi_75748412
quote:
Op donderdag 17 december 2009 21:41 schreef keesjeislief het volgende:

[..]

Helemaal mee eens, vrijwel niemand is immuun voor maatschappelijke verwachtingen. Dat levert ook heel veel relaties op tussen mensen die eigenlijk helemaal niet zo nodig bij elkaar willen zijn, of nog een paar graadjes erger, maar ja, ze hebben ten minste iemand he. Dan hoeven ze niet zulke lastige vragen te beantwoorden als jij moet ten tijde van de feestdagen bijv., anderzijds ben jij in ieder geval een *vrij* mens, ik zou wel weten welke van de twee ik zou kiezen (wat mezelf betreft, precies ook de reden dat ik al een behoorlijke tijd geen langere relatie meer gehad heb). Hoe is het bij jou zo gelopen qua relaties etc., wil je daar wat over vertellen?
Daar valt dus niet zo veel over te vertellen
Ik heb in ieder geval geen rotervaringen oid waardoor het zo gelopen is. Het is ook geen gebrek aan mannelijke aandacht, vaak was het juist het te happig zijn van mannen waardoor ik weer even genezen was van de poging dan toch maar eens te gaan proberen of ik kan voldoen aan wat verwacht wordt.
En natuurlijk was mijn eigen uitgangspunt op die momenten al niet de juiste, dus was het natuurlijk te makkelijk voor mij om iemand af te rekenen op banale dingen en ik was dan wel op een date geweest dus de "druk" van mijn omgeving was er weer even af.
Dus tja....wat kan ik erover vertellen, zal mijn levenspad op dit gebied eens nagaan en dan kom ik er nog op terug
pi_75748439
quote:
Op donderdag 17 december 2009 21:55 schreef Cassandra87 het volgende:

[..]

My thoughts exactly. Wat heb je nou aan een "de buit is binnen" instelling? Daarom snap ik ook nooit dat veel vrouwen het qua uiterlijke verzorging wel best vinden als ze eenmaal getrouwd zijn. Eerst doffen ze zich op en as ze ja hebben gezegd laten ze het versloffen. Maar dat is weer een heel ander verhaal.
pi_75748834
quote:
Op donderdag 17 december 2009 21:46 schreef Xeanor het volgende:
Gaat snel dit topic, eerste keer dat ik post, ik heb lang niet alles gelezen maar wel aardig wat.

Kennelijk vinden veel vrouwen zoiets dus niet erg fijn, net zoals ze bang zijn dat een maagd hartstikke onervaren zal zijn in bed, of iets dergelijks.

Al die overwegingen en vrouwelijke voorkeuren terzijde kan je het denk ik beter voor jezelf houden als je nog nooit een relatie hebt gehad. Als ze het niet weet maar je haar wel zo weet te charmeren dat ze gek op je wordt dan is er toch niets aan de hand? Gewoon doorgaan met het spannende spelletje en zien waar het schip strandt. De man in het verhaal van de TS heeft dan ook de fout gemaakt door er zelf een issue van te maken en dat te gaan vertellen. Hij had haar gewoon moeten zoenen toen TS dat bij hem probeerde en gewoon mee moeten gaan met waar het allemaal naartoe leidde.
Hmm ik snap de gedachte wel, maar ik vind dat iemand die het op zo'n manier doet zichzelf onderuit haalt. Zelfs als de andere persoon er niet achterkomt is het toch een aantasting van je zelfrespect? En het is ook een genoegen nemen met, want is dat nou wat iemand moet willen, bij iemand zijn die als hij/zij de waarheid wist afgeknapt zou zijn?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')