abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 17 december 2009 @ 20:01:19 #26
262 Re
Kiss & Swallow
pi_75742020
topicreeks
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_75742030
quote:
Op donderdag 17 december 2009 19:53 schreef RealZeus het volgende:
Ik vind het toch mooi om te lezen dat ik niet de enige ben, want dat is een gevoel wat je wel vaak krijgt.
Hoe lang zit jij al op Fok? Hoeveel topics worden hier niet geopend over mensen die weinig ervaring enzo hebben. Veel. Er zijn meer mensen dan je denkt die weinig ervaring hebben. Niet iedereen komt daar openlijk voor uit. Net zoals niet iedereen verteld hoeveel ervaring ze hebben.
quote:
Op donderdag 17 december 2009 19:54 schreef Cue_ het volgende:
Idee: de vrouwen zonder ervaring gaan daten met de mannen zonder ervaring?
Dat klinkt als een goed plan. Dat zou iig wat spanning wegnemen.
Alleen een kanttekening als beide niets durven gebeurd er ook niets. (dit weet ik uit eigen ervaring)
quote:
Op donderdag 17 december 2009 19:55 schreef Jumping-Skippy het volgende:

[..]

Plus dat het gevoel je hier op Fok! bijna letterlijk wordt aangepraat.
Niet alleen op Fok! overal
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
pi_75742100
quote:
Op donderdag 17 december 2009 19:48 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Volgens mij is het voor sommige een gebrek aan ervaring met relaties een groter probleem dan een gebrek aan ervaring op het gebied van seks.
Ik vind het ergens een behoorlijke Viva-theorie. Ik zou wel eens willen weten wat die “ervaring met relaties” dan voor meerwaarde zou moeten hebben, en wat daar nou zo essentieel aan moet zijn.
Als we nou allemaal hetzelfde waren kon ik er nog inkomen. Maar als het goed is zijn we allemaal in mindere of meerdere mate verschillend. Wat dat betreft begin je in elke relatie toch op een nulpunt? En met sex werkt dat over het algemeen niet anders...

Theoretisch geneuzel en bovenal een hoop na-blaten als je het mij vraagt.
pi_75742132
quote:
Op donderdag 17 december 2009 19:54 schreef Cue_ het volgende:
Idee: de vrouwen zonder ervaring gaan daten met de mannen zonder ervaring?
Ik ben alleen bang dat de vrouwen ver in de minderheid zijn.
pi_75742161
quote:
Op donderdag 17 december 2009 19:54 schreef Jumping-Skippy het volgende:

[..]

Eens; ook met aimdeus. Terwijl ik dan denk: zoek eerst eens naar het probleem in jezelf. Want dat eeuwige doorrazen van jongen naar jongen is toch niet blijvend leuk?
Ik heb het mannen ook zien doen en het mooie is dat ze dan alles fout doen wat ze in hun vorige relatie ook fout deden.
pi_75742166
quote:
Op donderdag 17 december 2009 19:48 schreef Jumping-Skippy het volgende:

[..]

Daar heb je helemaal gelijk in. Bleef jij om dezelfde redenen (onzekerheid; bevestiging; opvulling) bij hem plakken? Als je dat wilt zeggen hoor, no obligation.
None of the above. Was 17 toen we wat kregen, belangrijke periode (eind puberteit, begin volwassen worden) en in t begin was t super, en na een tijdje had ik t gevoel dat t houden van was, voldoende om te blijven in ieder geval.
Maar na een hele tijd samen raakte ik mijn eigen identiteit kwijt, was zo versmolten in de relatie. Ik wist niet beter, het was een stuk zekerheid. 2 weken voor ik 22 werd had ik de moed om mijn biezen te pakken, liever alleen dan opgesloten,

Inmiddels heb ik een heel lief vriendje bij wie ik mijn ei kwijt kan, en alles wat ik dácht van een relatie, en wat ik ervan verwachtte, blijkt toch geheel anders te zijn. Vandaar dat ervaring in relaties of wat dan ook er vermoedelijk niet toe doet, je ervaart t pas op t moment dat je er midden in zit. Denk ik..
pi_75742202
quote:
Op donderdag 17 december 2009 19:55 schreef Jumping-Skippy het volgende:

[..]

Plus dat het gevoel je hier op Fok! bijna letterlijk wordt aangepraat.
Niet alleen op FOK!.

Als ik om me heen kijk is er echt niemand zonder ervaring. Echt helemaal niemand. Dus dat geeft ook wel het gevoel van: er klopt iets niet.
pi_75742217
quote:
Op donderdag 17 december 2009 20:01 schreef Re het volgende:
topicreeks
Maar wel een mooie
pi_75742218
quote:
Op donderdag 17 december 2009 19:49 schreef tijnbrein het volgende:

Wat is die definitie dan?
Begrip, acceptatie, vertrouwen, geborgenheid. Vind ik nog belangrijker dan (het wegblijven van) sex
pi_75742238
quote:
Op donderdag 17 december 2009 19:56 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

[..]

Waarom moet je perse ervaring hebben? Wat is zo belangrijk aan die ervaring?
Als ik de mening van sommige mensen lees schijnt dat heel belangrijk te zijn.
pi_75742283
quote:
Op donderdag 17 december 2009 19:56 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Iedereen heeft wel iets. Te veel ervaring, te weinig etc.

Uiteindelijk doen al die dingen er niet meer toe als je echt iemand leuk vindt.
[..]

Waarom moet je perse ervaring hebben? Wat is zo belangrijk aan die ervaring?
Kan niet anders zeggen dan dat ik het helemaal met je eens ben.

Wat die ervaring betreft: ik denk dat de meeste mensen er vanuit gaan dat het met een groentje ellenlang duurt voordat je goede seks hebt, omdat ze alles nog moeten leren, en ze hebben geen zin om daar tijd en energie in te steken.
Ze willen liever gelijk aan hun trekken komen en geen encyclopedie bij hun bed hoeven hebben omdat hun partner nog groen is. Iemand met ervaring zal de wensen van de partner sneller kunnen aanvoelen, juist vanwege die ervaring, waardoor ze sneller op het gewenste niveau zitten.
But these are just my two cents.

En dat terwijl er ook zeer leergierige en snel oppikkende groentjes zijn!
pi_75742342
quote:
Op donderdag 17 december 2009 20:06 schreef Cassandra87 het volgende:

[..]

Begrip, acceptatie, vertrouwen, geborgenheid. Vind ik nog belangrijker dan (het wegblijven van) sex
Op zich ook logisch, want je besteedt immers niet de hele dag aan sex.

(Ok, de gemiddelde FOK!ker waarschijnlijk wel, maar die hebben ook een piemel van 20 centimeter.)
pi_75742380
quote:
Op donderdag 17 december 2009 20:03 schreef aimeudeus het volgende:

[..]

Ik vind het ergens een behoorlijke Viva-theorie. Ik zou wel eens willen weten wat die “ervaring met relaties” dan voor meerwaarde zou moeten hebben, en wat daar nou zo essentieel aan moet zijn.
Als we nou allemaal hetzelfde waren kon ik er nog inkomen. Maar als het goed is zijn we allemaal in mindere of meerdere mate verschillend. Wat dat betreft begin je in elke relatie toch op een nulpunt? En met sex werkt dat over het algemeen niet anders...

Theoretisch geneuzel en bovenal een hoop na-blaten als je het mij vraagt.
Dat klopt inderdaad. Het zijn ook vooral vrouwen die langere relaties achter de rug hebben die dit soort dingen zeggen.
Maar als je nog nooit een relatie hebt gehad is dat wel wat anders als je al een relatie hebt gehad.
Ik kan mij goed voorstellen dat iemand huiverig is die al eens heeft samengewoond een relatie krijgt met iemand die nog een relatie heeft gehad.
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
pi_75742426
quote:

[..]

Deze 4 elementen kunnen juist ook bijdragen tot een prettige sex-ervaring
pi_75742456
quote:
Op donderdag 17 december 2009 20:07 schreef Jumping-Skippy het volgende:

[..]

Wat die ervaring betreft: ik denk dat de meeste mensen er vanuit gaan dat het met een groentje ellenlang duurt voordat je goede seks hebt, omdat ze alles nog moeten leren, en ze hebben geen zin om daar tijd en energie in te steken.
Ze willen liever gelijk aan hun trekken komen en geen encyclopedie bij hun bed hoeven hebben omdat hun partner nog groen is. Iemand met ervaring zal de wensen van de partner sneller kunnen aanvoelen, juist vanwege die ervaring, waardoor ze sneller op het gewenste niveau zitten.

Maar wat ik niet snap: het is toch leuk iemand waar je verliefd op bent iets te leren? Kijk, bij een ONS snap ik dat je een ervaren iemand wilt. Maar in een relatie?

Daarbij denk ik dat een onervaren iemand ook zuiniger is op zijn/haar relatie. Voor diegene is een relatie namelijk niet vanzelfsprekend en dan ben je dus ook minder snel geneigd om er om allerlei kleine dingen een punt achter te zetten.
pi_75742471
quote:
Op donderdag 17 december 2009 20:06 schreef RealZeus het volgende:

[..]

Niet alleen op FOK!.

Als ik om me heen kijk is er echt niemand zonder ervaring. Echt helemaal niemand. Dus dat geeft ook wel het gevoel van: er klopt iets niet.
Ow, ik ook hoor. In mijn omgeving een hoop relaties en wat ik om me heen zie ook. In mijn zeer nabije omgeving (familie) zelfs huwelijken "omdat dat zo hoorde".
Je gaat je wel een beetje alleen voelen als je de enige zonder relatie lijkt te zijn; maar aan de andere kant betekent het ook dat er ergens een heel bijzonder iemand voor jou is. En dat jij in die zin dus bijzonder bent omdat je niet bij de relatiemassa hoort.
pi_75742520
quote:
Op donderdag 17 december 2009 20:10 schreef aimeudeus het volgende:

[..]

Deze 4 elementen kunnen juist ook bijdragen tot een prettige sex-ervaring
Precies ook een reden dat ik niet naar de hoeren zou gaan. Ik wil een vrouw waarbi ik me blij voel en die ook blij van mij wordt en niet alleen van mijn portemonnee.
pi_75742521
quote:
Op donderdag 17 december 2009 20:06 schreef RealZeus het volgende:
Niet alleen op FOK!.

Denk je dat die ook allemaal de waarheid spreken dan?
pi_75742585
quote:
Op donderdag 17 december 2009 20:11 schreef Jumping-Skippy het volgende:

[..]

.
Je gaat je wel een beetje alleen voelen als je de enige zonder relatie lijkt te zijn; maar aan de andere kant betekent het ook dat er ergens een heel bijzonder iemand voor jou is.
En dat geloof ik dus niet, hè.

Ik denk echt dat het er voor sommige mensen gewoon niet in zit.
pi_75742589
quote:

[..]

Mee eens
quote:
Op donderdag 17 december 2009 20:07 schreef Jumping-Skippy het volgende:

[..]

Als je echt om iemand geeft dan is die gebrek aan ervaring niet belangrijk. Seks is iets dat je samen doet. Het moet wel van 2 kanten komen.
14 SHADES OF GREY
pi_75742594
Wat de meerwaarde is in ervaring hebben met een relatie?
Heel simpel. De enige meerwaarde die ik had overgehouden aan mijn vorige relatie is dat ik precies weet wat ik níet wil. Dat scheelt weer 5 jaar blijven plakken en er ongelukkig uitkomen.
En verbazing als je een vent treft die t tegenovergestelde is van hoe je beeld ten opzichte van mannen is/was
Maar dat is voor mij de enige meerwaarde. Wellicht dat ik het alleen prettig zou vinden als de ander ook een relatie achter de rug had vanwege t feit dat hij dan ook wat meer weet wat hij wel en n iet wilt. De verwachtingspatronen zijn gewoon helder.
Omdat je weet wat je kan verwachten.

Wil niet zeggen dat ik een groen iemand op relationeel of sexueel gebied de deur zou wijzen, absoluut niet En soms tref je t gewoon, is de klik zo goed dat de rest er niet meer toe doet.
pi_75742632
quote:
Op donderdag 17 december 2009 20:12 schreef Modus het volgende:

[..]

Denk je dat die ook allemaal de waarheid spreken dan?
Ik ken hun partners, ben bij hun huwelijken geweest en heb hun kinderen gezien. Dan mag ik toch aannemen dat het klopt.
pi_75742681
quote:
Op donderdag 17 december 2009 20:12 schreef RealZeus het volgende:

[..]

Precies ook een reden dat ik niet naar de hoeren zou gaan. Ik wil een vrouw waarbi ik me blij voel en die ook blij van mij wordt en niet alleen van mijn portemonnee.
Ik ook
14 SHADES OF GREY
pi_75742705
quote:
Op donderdag 17 december 2009 20:14 schreef Cassandra87 het volgende:
Wat de meerwaarde is in ervaring hebben met een relatie?
Heel simpel. De enige meerwaarde die ik had overgehouden aan mijn vorige relatie is dat ik precies weet wat ik níet wil. Dat scheelt weer 5 jaar blijven plakken en er ongelukkig uitkomen.
En verbazing als je een vent treft die t tegenovergestelde is van hoe je beeld ten opzichte van mannen is/was
Maar dat is voor mij de enige meerwaarde. Wellicht dat ik het alleen prettig zou vinden als de ander ook een relatie achter de rug had vanwege t feit dat hij dan ook wat meer weet wat hij wel en n iet wilt. De verwachtingspatronen zijn gewoon helder.
Omdat je weet wat je kan verwachten.

Wil niet zeggen dat ik een groen iemand op relationeel of sexueel gebied de deur zou wijzen, absoluut niet En soms tref je t gewoon, is de klik zo goed dat de rest er niet meer toe doet.
Ik heb geen relatie gehad en ik weet ook wat ik wil en wat ik niet wil. Puur door het gepruts van anderen wat ik aan mocht horen.
pi_75742721
quote:
Op donderdag 17 december 2009 20:11 schreef RealZeus het volgende:

[..]

Maar wat ik niet snap: het is toch leuk iemand waar je verliefd op bent iets te leren? Kijk, bij een ONS snap ik dat je een ervaren iemand wilt. Maar in een relatie?

Daarbij denk ik dat een onervaren iemand ook zuiniger is op zijn/haar relatie. Voor diegene is een relatie namelijk niet vanzelfsprekend en dan ben je dus ook minder snel geneigd om er om allerlei kleine dingen een punt achter te zetten.
Precies, je kunt dan samen zoeken naar wat prettig is en je bouwt er een soort extra band door op. Weet niet precies hoe ik het kan verwoorden.
In mijn geval zal dat het inderdaad ook worden, en dat lijkt mij juist leuk.

Het laatste ben ik ook volledig met je eens en zo (en dat weet ik nu al ja) zal ik ook reageren in mijn relatie. Ik ben nog van de generatie praten, vragen en communiceren. Samen een relatie, samen opbouwen.
Ik vind een relatie iets bijzonders en daar mag best moeite voor gedaan worden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')