abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75753010
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 00:18 schreef emiliana het volgende:

[..]

waarom toch ?

blauwtjes lopen hoort er toch bij, ik heb al meer blauwtjes gelopen in mijn leven dan dat het "bingo" was hoor. Wat heb je te verliezen, of je nu 20 of 50 keer wordt afgewezen maakt toch ook niet meer uit. Misschien was de 51ste wel de ware.

Misschien zijn jullie gewoon veel te ijdel zodat jullie niet omkunnen met afwijzingen
Een gebrek aan inlevings en voorstellingsvermogen en een teveel aan "air".

edit: nee, dat neem ik terug. SVP: definieer "bingo" en "blauwtjes lopen" in jouw daadwerkelijke ervaring.
“Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something.”
pi_75753014
quote:

[..]

waarom toch ?

blauwtjes lopen hoort er toch bij, ik heb al meer blauwtjes gelopen in mijn leven dan dat het "bingo" was hoor. Wat heb je te verliezen, of je nu 20 of 50 keer wordt afgewezen maakt toch ook niet meer uit. Misschien was de 51ste wel de ware.

Misschien zijn jullie gewoon veel te ijdel zodat jullie niet omkunnen met afwijzingen
IJdel ?? nee, die karaktertrek vind ik bij mijzelf niet terug maar aangezien mijn 3 echte verliefdheden niets opleverden en de overige 75 interesses een ratio opleveren van 78 op 0 is mijn zelfvertrouwen tot ver onder het nulpunt gedaald.
En door weinig zelfvertrouwen uit te stralen krijg ik dus iedere keer weer het deksel op mijn neus.
En de uitstraling "Fake It Till You Make It " komt bij mij zo on-echt over dat ik daarmee alleen mensen afschrik.
pi_75753016
Ik ben 1x echt verliefd geweest, helaas een man die bezet was en het gaat tegen mijn principes in om daar iets mee te doen. Heb daar dan ook niks mee gedaan, nouja behalve dan hem mijden; uit het oog uit het hart idee. Was wel een paar maanden uit het oog voor nodig.
Dit gaat ook echt vreselijk arrogant klinken en dat is niet mijn bedoeling, maar ik ben nog nooit afgewezen, dat is bij mij in ieder geval geen reden/verklaring voor het ontbreken van ervaring.

Realiseer me dat ik iets aan het doen wat ik zo verafschuw, ergens binnenkomen en meteen (te) persoonlijk worden.
Tijd voor mij dus om daar snel mee te stoppen
pi_75753481
Een man van 33 die er niet verkeerd uitziet en gewoon normaal met vrouwen kan omgaan die nog nooit gezoend heeft, dat is wel heel vaag ja.

Het "afknappen" (dat is hem wellicht vaker overkomen ) moet je jezelf niet aanrekenen. Het is je smaak of niet. Simpel zat.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_75753846
Nou , Kieskleurig , : je bent net lang genoeg binnen geweest om een levend voorbeeld te zijn!
De man waar TS over piekert heeft wellicht geen schaamte wegens gebrek aan ervaring ,
hij vindt t gewoon beroerd dat hij TS nu teleur moet stellen plotseling , en dat zij hem overvalt met haar tongetje!
Zou toch kunnen?
Ik kan me levendig voorstellen dat deze man zich graag laat gaan als hij zwaar verliefd is.
In mijn post op de 3e bladzij van dit topic sprak ik ook mijn verbazing uit over t feit dat TS zich nog afvroeg of ze wel een relatie moest aangaan met deze man , maar gek genoeg heeft helemaal niemand van degenen die reageerden het ook op die manier bekeken , noch mijn zienswijze veroordeeld...
uiteindelijk lukt altijd alles
pi_75753868
quote:

[..]

waarom toch ?

Maar van alleen maar blauwtjes lopen wordt niemand blij en dan probeer je dat op een gegeven moment wel te voorkomen.
pi_75753943
quote:
Op donderdag 17 december 2009 20:06 schreef RealZeus het volgende:

[..]

Niet alleen op FOK!.

Als ik om me heen kijk is er echt niemand zonder ervaring. Echt helemaal niemand. Dus dat geeft ook wel het gevoel van: er klopt iets niet.
Dat klopt.
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_75757520
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 01:07 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dat klopt.
Dat geeft hem dus het gevoel dat er iets niet klopt met de rest vd wereld ja. Duh... allemaal van die mensen die getrouwd zijn om het trouwen of een relatie aangaan omdat het zo hoort. Dat stond een paar posts eerder en daar heeft ie volkomen gelijk in.

Echter ik denk dat zeus bedoelde dat hij zelf zoiets heeft van: wat klopt er niet? En dat heeft hij ook al beschreven: onzeker en tevaak afgewezen wat een vicieuze cirkel veroorzaakt en in stand houdt, en verergert. En als je alleen maar afgewezen wordt dan kan ik me levendig voorstellen dat je zoveel pijn te verwerken krijgt dat je je ook bijna volledig afsluit uit zelfbescherming. Gevoelsmatig kan hij daar net zo min iets aan doen als dat TS er iets aan kan doen dat ze afknapt op wat haar overkomen is. Echter, goed is het niet en ik denk dat wij ons als mensen onderscheiden van dieren (zouden kunnen onderscheiden van dieren kan ik misschien beter zeggen) omdat wij onszelf met ons verstand kunnen sturen en daardoor ons "pure genetisch potenieel" kunnen overstijgen. Te vaak kost dat teveel moeite voor mensen, niet in de laatste plaats door de sociale conditionering waar TS ook aan onderhevig is. En Zeus ook, en ik ook en Jumpy en Cassa ;-P ook. Zeus komt er wel uit, daar heb ik vertrouwen in gezien zijn wijze van redeneren. Er komt een omslagpunt waarop hij omhoog begint te klimmen naar alle waarschijnlijkheid zal dat, afhankelijk van zijn verdere sociale situatie, niet heel lang meer op zich laten wachten. Gok ik zo. Hoewel er misschien nog wel een aantal dingen nodig zijn om over de laatste hobbels heen te kunnen springen.

Het "kieskeuriger" worden van mensen die ouder worden is onbewust ook een zelfbeschermingsmechanisme, meer niet. Dat veel van de mensen graag als lemmings door het leven lijken te gaan en pas bereid zijn bepaalde lessen te leren als ze pijn ervaren hebben... Dat is pas iets wat eigenlijk écht niet klopt. Tenminste, je kan heel veel dingen al van mijlenver aan zien komen. En dat doen veel mensen niet, of omdat ze niet willen, of omdat ze niet kunnen. Nah.. en daar filter ik dan weer op bijvoorbeeld. Ga maar lekker in de leerschool bij een andere man. Zie je later
Ik test een meid op ruggengraat. Wat? Ik test iedereen op ruggengraat. En iedereen test iedereen op dat vlak toch? Vooral bij vrouwen zit dat in hun hersenen verwerkt, al vanaf de geboorte, das genetisch. En terecht. Ze moet een geschikte betrouwbare partner vinden voor tenminste de duur van de opvoeding van het kroost. Door allerlei maatschappelijke veranderingen komt dat echter meer en meer op de achtergrond te staan bij het nemen van een besluit. En mannen lijken daar in de regel vrij blind voor te zijn. Geen enkele vent (of vrouw) zit erop te wachten dat de relatie stukloopt en de kids eronder lijden, en gezien de grote aantallen: de maatschappij an sich ook nog eens. Hoewel dat niet in de overweging van het individu mee zal spelen natuurlijk.

ZIjn we zoveel dommer geworden? Nah, dat geloof ik niet. Denk wel dat er steeds meer het gevoel van vanzelfsprekendheid en gemakzucht om de hoek komt kijken. En een groot stuk afschuiven van verantwoording (-delijkheidsgvoel). Een verschil in perceptie door de vreselijk storende manier waarop huidige generaties zich momenteel ontwikkelen.

[ Bericht 7% gewijzigd door Aarskaboutertje op 18-12-2009 09:05:50 ]
“Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something.”
pi_75757644
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 08:58 schreef Aarskaboutertje het volgende:

[..]

Dat geeft hem dus het gevoel dat er iets niet klopt met de rest vd wereld ja. Duh... allemaal van die mensen die getrouwd zijn om het trouwen of een relatie aangaan omdat het zo hoort. Dat stond een paar posts eerder en daar heeft ie volkomen gelijk in.

Echter ik denk dat zeus bedoelde dat hij zelf zoiets heeft van: wat klopt er niet? En dat heeft hij ook al beschreven: onzeker en tevaak afgewezen wat een vicieuze cirkel veroorzaakt en in stand houdt, en verergert. En als je alleen maar afgewezen wordt dan kan ik me levendig voorstellen dat je zoveel pijn te verwerken krijgt dat je je ook bijna volledig afsluit uit zelfbescherming.

Het "kieskeuriger" worden van mensen die ouder worden is onbewust ook een zelfbeschermingsmechanisme, meer niet. Dat veel van de mensen graag als lemmings door het leven lijken te gaan en pas bereid zijn bepaalde lessen te leren als ze pijn ervaren hebben... Dat is pas iets wat eigenlijk écht niet klopt. Tenminste, je kan heel veel dingen al van mijlenver aan zien komen. En dat doen veel mensen niet, of omdat ze niet willen, of omdat ze niet kunnen. Nah.. en daar filter ik dan weer op bijvoorbeeld. Ga maar lekker in de leerschool bij een andere man. Zie je later
Ik test een meid op ruggengraat. Wat? Ik test iedereen op ruggengraat. En iedereen test iedereen op dat vlak toch? Vooral bij vrouwen zit dat in hun hersenen verwerkt, al vanaf de geboorte, das genetisch. En terecht. Ze moet een geschikte betrouwbare partner vinden voor tenminste de duur van de opvoeding van het kroost. Door allerlei maatschappelijke veranderingen komt dat echter meer en meer op de achtergrond te staan bij het nemen van een besluit. En mannen lijken daar in de regel vrij blind voor te zijn. Geen enkele vent (of vrouw) zit erop te wachten dat de relatie stukloopt en de kids eronder lijden, en gezien de grote aantallen: de maatschappij an sich ook nog eens. Hoewel dat niet in de overweging van het individu mee zal spelen natuurlijk.

ZIjn we zoveel dommer geworden? Nah, dat geloof ik niet. Denk wel dat er steeds meer het gevoel van vanzelfsprekendheid en gemakzucht om de hoek komt kijken. En een groot stuk afschuiven van verantwoording (-delijkheidsgvoel). Een verschil in perceptie door de vreselijk storende manier waarop huidige generaties zich momenteel ontwikkelen.

Allemaal erg interessant, maar ik zie de link niet zo.

Maar dat je op een leeftijd van 33 nog niks gedaan hebt, dat "klopt" inderdaad niet. Het is de natuur om wel iets te doen. En zelfs de lelijkste man kan nog een lekkere Russin scoren, dus daar ligt het probleem ook niet.

Een zelfmedelijden dat leidt tot een soort superioriteitsgevoel. Dat ligt aan de basis van deze hele onzin.

pi_75759102
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 09:07 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Allemaal erg interessant, maar ik zie de link niet zo.

Maar dat je op een leeftijd van 33 nog niks gedaan hebt, dat "klopt" inderdaad niet. Het is de natuur om wel iets te doen. En zelfs de lelijkste man kan nog een lekkere Russin scoren, dus daar ligt het probleem ook niet.

Een zelfmedelijden dat leidt tot een soort superioriteitsgevoel. Dat ligt aan de basis van deze hele onzin.
Eerg interessant, maar ik zie de link niet zo
Ik denk dat iemand in een bepaalde situatie een stuk beter stil zal staan bij bepaalde dingen dan iemand die onbekend is met dergelijke dingen, danwel inlevingsvermogen, en niet de moeite neemt eens goed over dergelijke dingen na te denken. En das ook logisch, want die persoon is weer druk op een andere manier. En daardoor krijg je mensen die elkaar niet begrijpen. Dat is de natuur ook. Nietwaar?
pi_75759443
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 00:31 schreef rechtsafslaand-verkeer het volgende:

[..]

IJdel ?? nee, die karaktertrek vind ik bij mijzelf niet terug maar aangezien mijn 3 echte verliefdheden niets opleverden en de overige 75 interesses een ratio opleveren van 78 op 0 is mijn zelfvertrouwen tot ver onder het nulpunt gedaald.
En door weinig zelfvertrouwen uit te stralen krijg ik dus iedere keer weer het deksel op mijn neus.
En de uitstraling "Fake It Till You Make It " komt bij mij zo on-echt over dat ik daarmee alleen mensen afschrik.
75/78 op 0. Real life interesses of internetinteresses?
pi_75759562
AK, je kan wel praten over beter over de dingen nadenken en inlevingsvermogen enz.

Wel, ik denk hier dus echt wel over na. En ik kan me best inleven in andere mensen.

Maar nog steeds kan ik er met mijn hoofd niet bij dat een man in zo'n situatie kan komen dat hij op zijn 33ste nog 0,000 relatie-ervaring heeft.

Ook heb ik hier nog geen enkele afdoende reden gehoord. Onzekerheid, faalangst, angst om afgewezen te worden, geen ideaal uiterlijk, niet zo goed kunnen omgaan met vrouwen.

Zoveel mannen hebben hier last van, toch vindt de overgrote meerderheid daarvan wel degelijk een vrouw, en dat VOOR hun 33ste.
pi_75760635
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 10:20 schreef emiliana het volgende:
AK, je kan wel praten over beter over de dingen nadenken en inlevingsvermogen enz.

Wel, ik denk hier dus echt wel over na. En ik kan me best inleven in andere mensen.

Maar nog steeds kan ik er met mijn hoofd niet bij dat een man in zo'n situatie kan komen dat hij op zijn 33ste nog 0,000 relatie-ervaring heeft.

Ook heb ik hier nog geen enkele afdoende reden gehoord. Onzekerheid, faalangst, angst om afgewezen te worden, geen ideaal uiterlijk, niet zo goed kunnen omgaan met vrouwen.

Zoveel mannen hebben hier last van, toch vindt de overgrote meerderheid daarvan wel degelijk een vrouw, en dat VOOR hun 33ste.
In het laatste deel van je antwoord bevestig je dat waarvan je in het eerste deel zegt het niet te begrijpen.
Doe eens een stapje terug, en lees het eens svp? Zie je dan wat ik bedoel als ik dat soort dingen zeg, of lukt dat niet?
pi_75760716
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 10:07 schreef Aarskaboutertje het volgende:

[..]

Eerg interessant, maar ik zie de link niet zo
Ik denk dat iemand in een bepaalde situatie een stuk beter stil zal staan bij bepaalde dingen dan iemand die onbekend is met dergelijke dingen, danwel inlevingsvermogen, en niet de moeite neemt eens goed over dergelijke dingen na te denken. En das ook logisch, want die persoon is weer druk op een andere manier. En daardoor krijg je mensen die elkaar niet begrijpen. Dat is de natuur ook. Nietwaar?
Nee juist niet. Iemand in een bepaalde situatie, kan die situatie niet meer sec beoordelen. Een soort iemand die in een zeepbel zit en niet de grootte van die zeepbel kan inschatten.

Maar de meesten van deze zogenaamd zielige gevallen willen helemaal niet daaruit. Die zwelgen in zelfmedelijden en treurigheid. Deels als verdedigingsmechanisme, deels als aandachtskanon.

pi_75760903
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 10:53 schreef Aarskaboutertje het volgende:

In het laatste deel van je antwoord bevestig je dat waarvan je in het eerste deel zegt het niet te begrijpen.
Doe eens een stapje terug, en lees het eens svp? Zie je dan wat ik bedoel als ik dat soort dingen zeg, of lukt dat niet?
Neen, dat lukt niet

Bovendien heb ik dit topic in eerste instantie niet geopend om de redenen te achterhalen van langdurig alleen zijn, evenmin om een forum te openen voor "laatbloeiers", mijn vraag was gewoon hoe anderen in mijn plaats zouden reageren. Dit topic heeft een heel rare wending genomen. En ik vond je in dit kader niet bepaald een aanwinst voor het topic
pi_75761126
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 11:00 schreef emiliana het volgende:

[..]

Neen, dat lukt niet

Bovendien heb ik dit topic in eerste instantie niet geopend om de redenen te achterhalen van langdurig alleen zijn, evenmin om een forum te openen voor "laatbloeiers", mijn vraag was gewoon hoe anderen in mijn plaats zouden reageren. Dit topic heeft een heel rare wending genomen. En ik vond je in dit kader niet bepaald een aanwinst voor het topic
Ok. Dat is jammer en zeker iets waar je aan zou kunnen werken.
Wat je laatste zin betreft... dat vind ik vreemd en een typische wijvenopmerking. Maar dat weet je zelf ook heel goed, en bevestigt nogmaals mijn punt: het is lekker makkelijk om jezelf te beperken en anderen aan te wijzen. En in die zin kan ik El-Matador wel volgen en daar is zeker ook iets voor te zeggen, zonder meer.
Alleen denk ik dat ik jouw vragen vanaf het begin beantwoord heb, dat het dan een kant oprolt in een topic die jou persoonlijk niet aanstaat omdat het niet aansluit bij de standaard die jij wilt volgen en in jouw wereld als "normaal" geldende niet aansluit opelkaar (niet wilt horen dus), en dan dergelijke dingen gaat roepen geeft aan dat je... you know what? Laat die gozer lekker met rust. Is beter voor iedereen denk ik. En dat is wat je vanaf post 1 toch al van plan was en naar bevestiging voor zocht. Nogmaals bevestiging van alles wat er door velen al meerdere keren gezegd is. En dat is pas stuitend, als je die termen dan toch wil gaan gebruiken.
pi_75766721
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 10:16 schreef Aarskaboutertje het volgende:

[..]

75/78 op 0. Real life interesses of internetinteresses?
Tja, dit is wel een klein beetje overdreven.
Ik denk dat ik inderdaad maar op 25 real-life interesses blijf steken en door eerder behaalde resultaten heb ik toen maar besloten dat dit kwam door een stuk sociale onhandigheid van mijn kant. Ik kon altijd uren in de buurt van een meisje zijn, helemaal dol op haar zijn, en haar compleet negeren. Ik had wekenlang geen flauw idee hoe ik hiermee om moest gaan. Als ik dan eenmaal besloten had welke actie ik ging ondernemen, was bij het betreffende meisje de interesse natuurlijk al lang verdwenen.
Nu kan ik mij natuurlijk voor de kop slaan dat ik toen niet wat meer doortastender was en veel minder nadacht over eventuele gevolgen van mijn acties.
Bij mijn vrienden ging dat ogenschijnlijk allemaal veel gemakkelijker, konden veel makkelijker contact maken met andere mensen en waren veel socialer dan ik.Dus het lag aan MIJ.
En in plaats van er toen aan te werken bedacht ik dat het wel goed kwam als ik gewoon thuis ging zitten wachten tot er een lief meisje aan zou bellen.
Helaas lopen sprookjes als je 5 bent altijd wel goed af maar als je 25 bent natuurlijk niet.
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 10:55 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Maar de meesten van deze zogenaamd zielige gevallen willen helemaal niet daaruit. Die zwelgen in zelfmedelijden en treurigheid. Deels als verdedigingsmechanisme, deels als aandachtskanon.
Dit is voor mij inderdaad lange tijd het enige juiste punt geweest.
Intussen werk ik hieraan (met hulp van buitenaf) maar merk nu wel dat mijn sociale vaardigheden gewoon 18 jaar achterlopen en ik nog wel het een en ander bij te leren heb en vooral AF te leren heb
pi_75772035
MLI, zet je over je neiging tot analyseren heen en geniet gewoon eens . Je hebt een leuke vent getroffen die nog vrij is ook. Wat wil een mens nog meer?

Ik verwacht hier een dezer dagen te lezen over jullie romantische wandeling in de sneeuw en over het opwarmingsproces daarna. Stel me niet teleur.
pi_75777030
Mja volgens mij is zo iemand gewoon een autist ofzo. Als je al niet eens een meisje kan aanspreken, hoe wil je dan een gezonde relatie onderhouden?
The world became a word.
pi_75777320
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 10:20 schreef emiliana het volgende:

Jij bent lekker kortzichtig.
Zoveel mannen vinden het wel. Ja, leuk maar er zijjn er dus ook die de pech hebben het niet te vinden. Die misschien net een tikje onzekerder zijn dan de rest om wat voor reden dan ook.

Maar ik geloof niet dat dat er heel erg bij jou in wil.
pi_75777339
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 18:02 schreef noregret het volgende:
Mja volgens mij is zo iemand gewoon een autist ofzo. Als je al niet eens een meisje kan aanspreken, hoe wil je dan een gezonde relatie onderhouden?
Wat? Hmmm.... ok. Andere aanpak.
Als ik je helemaal murw "sla" (afhankelijk van wat voor jou het meest angstaanjagend is laat ik aan de fantasie over of dat lichamelijk of geestelijk murw slaan is). En dat blijf doen. En je op blijf zoeken. Je geen uitweg biedt en er door wat voor oorzaak dan ook een reden is dat je over jezelf gaat twijfelen (misschien ben je wel te goedig en te zachtaardig icm onzeker) en de volgende vent doet dat ook. En de volgende. En de volgende. En de volgende. En de volgende. En de volgende. En de volgende. En de volgende. En de volgende. En de volgende. En de volgende. En de volgende. En de volgende. En de volgende. En de volgende. En je durft daarom geen vent meer aan te spreken, er is er geen één die wel lief is voor je, je meldt dat hier in een topic. En dan noem ik je autist. Ofzo. Dat is toch helemaal mesjogge of niet soms?

En wat Matador zegt is helemaal waar. Er zijn genoeg (onbewuste) redenen waarom zo iemand dan in zo'n situatie blijft hangen. Dat kan zelfbescherming zijn maar dat kan ook een bewuste keuze of frustratie zijn.
pi_75777428
quote:

[..]

Neen, dat lukt niet

Ik wel. Het is namelijk een discussie-forum. En uit bepaalde vragen komen dus discussie's naar voren. Een rare topicwending?
Nee, dat kan veel erger:

Wat is deze auto waard? Dat was pas een rare, maar geweldig prachtige topicwending.
pi_75777479
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 18:02 schreef noregret het volgende:

Wat een dom gelul. Iemand voor het eerst aanspreken is wel even wat anders dan iemand die je inmiddels kent.
pi_75777497
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 13:34 schreef rechtsafslaand-verkeer het volgende:

[..]

Tja, dit is wel een klein beetje overdreven.
Ik denk dat ik inderdaad maar op 25 real-life interesses blijf steken en door eerder behaalde resultaten heb ik toen maar besloten dat dit kwam door een stuk sociale onhandigheid van mijn kant. Ik kon altijd uren in de buurt van een meisje zijn, helemaal dol op haar zijn, en haar compleet negeren. Ik had wekenlang geen flauw idee hoe ik hiermee om moest gaan. Als ik dan eenmaal besloten had welke actie ik ging ondernemen, was bij het betreffende meisje de interesse natuurlijk al lang verdwenen.
Nu kan ik mij natuurlijk voor de kop slaan dat ik toen niet wat meer doortastender was en veel minder nadacht over eventuele gevolgen van mijn acties.
Bij mijn vrienden ging dat ogenschijnlijk allemaal veel gemakkelijker, konden veel makkelijker contact maken met andere mensen en waren veel socialer dan ik.Dus het lag aan MIJ.
En in plaats van er toen aan te werken bedacht ik dat het wel goed kwam als ik gewoon thuis ging zitten wachten tot er een lief meisje aan zou bellen.
Helaas lopen sprookjes als je 5 bent altijd wel goed af maar als je 25 bent natuurlijk niet.
[..]

Dit is voor mij inderdaad lange tijd het enige juiste punt geweest.
Intussen werk ik hieraan (met hulp van buitenaf) maar merk nu wel dat mijn sociale vaardigheden gewoon 18 jaar achterlopen en ik nog wel het een en ander bij te leren heb en vooral AF te leren heb

Zijn wij broers of zo?
  vrijdag 18 december 2009 @ 18:17:52 #175
262 Re
Kiss & Swallow
pi_75777533
quote:

[..]

Neen, dat lukt niet

je bent geen eigenaar van dit forum hoor, noch van je topics en hoe die gaan lopen, dat is de charme van FOK!
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_75777602
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 18:11 schreef Aarskaboutertje het volgende:

[..]

Wat? Hmmm.... ok. Andere aanpak.
Als ik je helemaal murw "sla" (afhankelijk van wat voor jou het meest angstaanjagend is laat ik aan de fantasie over of dat lichamelijk of geestelijk murw slaan is). En dat blijf doen. En je op blijf zoeken. Je geen uitweg biedt en er door wat voor oorzaak dan ook een reden is dat je over jezelf gaat twijfelen (misschien ben je wel te goedig en te zachtaardig icm onzeker) en de volgende vent doet dat ook. En de volgende. En de volgende. En de volgende. En de volgende. En de volgende. En de volgende. En de volgende. En de volgende. En de volgende. En de volgende. En de volgende. En de volgende. En de volgende. En de volgende. En je durft daarom geen vent meer aan te spreken, er is er geen één die wel lief is voor je, je meldt dat hier in een topic. En dan noem ik je autist. Ofzo. Dat is toch helemaal mesjogge of niet soms?

En wat Matador zegt is helemaal waar. Er zijn genoeg (onbewuste) redenen waarom zo iemand dan in zo'n situatie blijft hangen. Dat kan zelfbescherming zijn maar dat kan ook een bewuste keuze of frustratie zijn.
Vooral die zelfbescherming. Om, aan je zekerheid te moeten werken zul je ook mensen moeten aanspreken. En als dat iets is waar je slecht in bent is dat best heel erg eng.
Want in je hoofd kookt het dan al: ik ben niet interessant genoeg, op mij zitten ze toch niet te wachten, etc.

En dan klap je dicht waardoor je dus inderdaad niet interessant bent want er komt geen stom woord uit.

De pest is: ik WEET het maar het overkomt me elke keer weer.
pi_75777924
Ik ga nu misschien heel lelijk reageren, maar de oorspronkelijke TS heeft volgens mij haar besluit allang genomen en zocht hier bevestiging voor haar beslissing. Zodat ze zeker weet dat ze de juiste heeft genomen.
Het overgrote merendeel vindt toch dat je hem op z'n minst een kans zou kunnen geven, maar volgens mij zou je dat niet eens kunnen omdat hij in jouw belevingswereld niet normaal is.
pi_75777929
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 18:19 schreef RealZeus het volgende:

[..]

Vooral die zelfbescherming. Om, aan je zekerheid te moeten werken zul je ook mensen moeten aanspreken. En als dat iets is waar je slecht in bent is dat best heel erg eng.
Want in je hoofd kookt het dan al: ik ben niet interessant genoeg, op mij zitten ze toch niet te wachten, etc.

En dan klap je dicht waardoor je dus inderdaad niet interessant bent want er komt geen stom woord uit.

Ah joh, ik heb een zus van 35 en die lulde net zoals emiliana. Maar als je het gewoon in persoon en nuchter en neutraal en rustig benadert en ze horen je intonatie en ze zien je ogen en je lach etc, dan zijn ze al veel meer voor reden vatbaar als wanneer ze zich op een forum verongelijkt voelen.
pi_75777948
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 18:19 schreef RealZeus het volgende:

[..]

Misschien zou een assertiviteitscursus iets voor jou kunnen zijn? Mij heeft het heel erg geholpen, al ben ik nog niet klaar.
pi_75777952
Nee hoor Jumpy. Is niet lelijk, is gewoon de waarheid. Als ik me niet vergis.
pi_75780091
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 18:29 schreef Jumping-Skippy het volgende:
Ik ga nu misschien heel lelijk reageren, maar de oorspronkelijke TS heeft volgens mij haar besluit allang genomen en zocht hier bevestiging voor haar beslissing. Zodat ze zeker weet dat ze de juiste heeft genomen.
Het overgrote merendeel vindt toch dat je hem op z'n minst een kans zou kunnen geven, maar volgens mij zou je dat niet eens kunnen omdat hij in jouw belevingswereld niet normaal is.
Dat inderdaad.

Het is voor die jongen even zuur maar uiteindelijk wel beter, want hij zou zich bij haar vreselijk moeten bewijzen en elke fout zou hij terug horen.
pi_75780158
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 18:30 schreef Jumping-Skippy het volgende:

[..]

Misschien zou een assertiviteitscursus iets voor jou kunnen zijn? Mij heeft het heel erg geholpen, al ben ik nog niet klaar.
Heb ik al eens gehad. Daar is het absoluut beter geworden maar in bepaalde situaties heb ik er nog steeds moeite mee. In werk of winkelsituaties dan weer niet.
pi_75780277
In welke dan wel?

Je zou sowieso iets moeten doen aan je zelfbeeld. Een paar simpele gesprekken met een psycholoog kunnen daar veel in betekenen.
  vrijdag 18 december 2009 @ 19:46:44 #184
30719 keesjeislief
NextGenerationHippie
pi_75780568
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 15:42 schreef ShadyLane het volgende:
MLI, zet je over je neiging tot analyseren heen en geniet gewoon eens . Je hebt een leuke vent getroffen die nog vrij is ook. Wat wil een mens nog meer?

Ik verwacht hier een dezer dagen te lezen over jullie romantische wandeling in de sneeuw en over het opwarmingsproces daarna. Stel me niet teleur.
Is het MLI? .
heeft de hoop dat het allemaal stiekum toch nog goed komt...
Fotoboek
pi_75780609
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 19:35 schreef RealZeus het volgende:

[..]

Heb ik al eens gehad. Daar is het absoluut beter geworden maar in bepaalde situaties heb ik er nog steeds moeite mee. In werk of winkelsituaties dan weer niet.
In wat voor situaties dan? En de ene assertiviteitscursus is de andere niet hè?
pi_75780656
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 19:46 schreef keesjeislief het volgende:

[..]

Is het MLI? .
Hahaha dat zou leuk zijn. Maar toch denk ik van niet.
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
pi_75780758
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 19:39 schreef Modus het volgende:
In welke dan wel?

Je zou sowieso iets moeten doen aan je zelfbeeld. Een paar simpele gesprekken met een psycholoog kunnen daar veel in betekenen.
In de kroeg moet hetw el heel raar lopen voor ik iemand aan spreek.

En een psycholoog ben ik ook al; geweest: die knop in mijn hoofd moet gewoon om en dat zal vast wel een keer gebeuren.
  vrijdag 18 december 2009 @ 19:52:08 #188
30719 keesjeislief
NextGenerationHippie
pi_75780791
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 19:33 schreef RealZeus het volgende:

[..]

Dat inderdaad.

Het is voor die jongen even zuur maar uiteindelijk wel beter, want hij zou zich bij haar vreselijk moeten bewijzen en elke fout zou hij terug horen.
Dat is wel een grote valstrik. Als je zo gewend bent geraakt aan je onzeker voelen en je moeten bewijzen tegenover vrouwen, dan wordt dat zo natuurlijk dat je het risico loopt geen ondergrens te kunnen trekken in de geest van "ze is leuk, maar dit soort verwijten/eisen/... gaat me te ver.". Je zou het zulke mannen en vrouwen toch met heel je hart gunnen dat ze iemand tegenkomen die bereid is en de persoonlijkheid heeft om ze even aan het handje te nemen en door de moeilijke momenten heen te helpen daar waar nodig, omdat ze kunnen zien wat er daarachter aan mogelijkheden ligt. .
Fotoboek
pi_75780809
Heb je het idee (wellicht onbewust) dat je potentiële dates alleen in de kroeg denkt te vinden?
pi_75781018
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 19:52 schreef Modus het volgende:
Heb je het idee (wellicht onbewust) dat je potentiële dates alleen in de kroeg denkt te vinden?
Ik denk het, ik zou niet weten waar anders.
  vrijdag 18 december 2009 @ 19:57:15 #191
30719 keesjeislief
NextGenerationHippie
pi_75781040
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 19:51 schreef RealZeus het volgende:

[..]

In de kroeg moet hetw el heel raar lopen voor ik iemand aan spreek.

En een psycholoog ben ik ook al; geweest: die knop in mijn hoofd moet gewoon om en dat zal vast wel een keer gebeuren.
Ik heb een neef waar ik vroeger wel eens mee omging, type grote waffel en weinig hersens. Een vriend van hem was extreem onzeker. Op een bepaald moment is die verlegen jongen gewoon mijn neef gaan nadoen, stapje voor stapje een steeds grotere mond. En hij is één van de grootste versierders van het dorp geworden. Is een methode. .
Fotoboek
pi_75781136
Ik zou juist NOOIT iemand regelen via de kroeg.
The world became a word.
pi_75781167
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 19:56 schreef RealZeus het volgende:

[..]

Ik denk dat dat een denkfout is; er zijn nog genoeg andere plekken waar je iemand kunt tegenkomen. Maar vraag me even niet wat dan, want ik ben niet bepaald een uitgaander (?)
pi_75781203
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 20:00 schreef Jumping-Skippy het volgende:

[..]

Ik denk dat dat een denkfout is; er zijn nog genoeg andere plekken waar je iemand kunt tegenkomen. Maar vraag me even niet wat dan, want ik ben niet bepaald een uitgaander (?)
Werk?
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
pi_75781251
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 19:56 schreef RealZeus het volgende:
Ik denk juist dat de kroeg een minder geschikte plek daarvoor is, maar goed, dat kan ook voor iedereen verschillend zijn.

Gaat het dan meestal om vrouwen die je voor het eerst ziet en daarna nooit meer of ook die je zeg maar elke week weer tegenkomt ofzo.
pi_75781362
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 19:52 schreef keesjeislief het volgende:

[..]

Dat is wel een grote valstrik. Als je zo gewend bent geraakt aan je onzeker voelen en je moeten bewijzen tegenover vrouwen, dan wordt dat zo natuurlijk dat je het risico loopt geen ondergrens te kunnen trekken in de geest van "ze is leuk, maar dit soort verwijten/eisen/... gaat me te ver.". Je zou het zulke mannen en vrouwen toch met heel je hart gunnen dat ze iemand tegenkomen die bereid is en de persoonlijkheid heeft om ze even aan het handje te nemen en door de moeilijke momenten heen te helpen daar waar nodig, omdat ze kunnen zien wat er daarachter aan mogelijkheden ligt. .
Ja, dat is ook een grote valstrik. Je krijgt op een gegeven moment het idee dat , als je maar genoeg voor die ander doet, diegene je vanzelf wel leuk vindt.

dat slaat natuurlijk helemaal nergens op en dat leer je ook wel weer af. Iets met door schade en schande wijs worden.
pi_75781415
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 20:02 schreef Modus het volgende:

[..]

Ik denk juist dat de kroeg een minder geschikte plek daarvoor is, maar goed, dat kan ook voor iedereen verschillend zijn.

Gaat het dan meestal om vrouwen die je voor het eerst ziet en daarna nooit meer of ook die je zeg maar elke week weer tegenkomt ofzo.
Ik zeg niet dat het altijd zo gaat. Nou is er ook iemand in the picture en dat is een vriendin van een nichtje van mij die ik van het zomer voor het eerst tegen kwam.
pi_75781566
En daar heb je nog niks tegen gezegd? .
pi_75781608
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 20:10 schreef Modus het volgende:
En daar heb je nog niks tegen gezegd? .
Ja natuurlijk wel. Zo erg ben ik nou ook weer niet.
pi_75781634
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 20:01 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Werk?
How simple things can be idd. Of school, of een club/vereniging. Ook de bioscoop of gewoon in een winkel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')