Vooral die zelfbescherming. Om, aan je zekerheid te moeten werken zul je ook mensen moeten aanspreken. En als dat iets is waar je slecht in bent is dat best heel erg eng.quote:Op vrijdag 18 december 2009 18:11 schreef Aarskaboutertje het volgende:
[..]
Wat? Hmmm.... ok. Andere aanpak.
Als ik je helemaal murw "sla" (afhankelijk van wat voor jou het meest angstaanjagend is laat ik aan de fantasie over of dat lichamelijk of geestelijk murw slaan is). En dat blijf doen. En je op blijf zoeken. Je geen uitweg biedt en er door wat voor oorzaak dan ook een reden is dat je over jezelf gaat twijfelen (misschien ben je wel te goedig en te zachtaardig icm onzeker) en de volgende vent doet dat ook. En de volgende. En de volgende. En de volgende. En de volgende. En de volgende. En de volgende. En de volgende. En de volgende. En de volgende. En de volgende. En de volgende. En de volgende. En de volgende. En de volgende. En je durft daarom geen vent meer aan te spreken, er is er geen één die wel lief is voor je, je meldt dat hier in een topic. En dan noem ik je autist. Ofzo. Dat is toch helemaal mesjogge of niet soms?
En wat Matador zegt is helemaal waar. Er zijn genoeg (onbewuste) redenen waarom zo iemand dan in zo'n situatie blijft hangen. Dat kan zelfbescherming zijn maar dat kan ook een bewuste keuze of frustratie zijn.
Ah joh, ik heb een zus van 35 en die lulde net zoals emiliana. Maar als je het gewoon in persoon en nuchter en neutraal en rustig benadert en ze horen je intonatie en ze zien je ogen en je lach etc, dan zijn ze al veel meer voor reden vatbaar als wanneer ze zich op een forum verongelijkt voelen.quote:Op vrijdag 18 december 2009 18:19 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Vooral die zelfbescherming. Om, aan je zekerheid te moeten werken zul je ook mensen moeten aanspreken. En als dat iets is waar je slecht in bent is dat best heel erg eng.
Want in je hoofd kookt het dan al: ik ben niet interessant genoeg, op mij zitten ze toch niet te wachten, etc.
En dan klap je dicht waardoor je dus inderdaad niet interessant bent want er komt geen stom woord uit.
De pest is: ik WEET het maar het overkomt me elke keer weer.
Misschien zou een assertiviteitscursus iets voor jou kunnen zijn? Mij heeft het heel erg geholpen, al ben ik nog niet klaar.quote:Op vrijdag 18 december 2009 18:19 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Vooral die zelfbescherming. Om, aan je zekerheid te moeten werken zul je ook mensen moeten aanspreken. En als dat iets is waar je slecht in bent is dat best heel erg eng.
Want in je hoofd kookt het dan al: ik ben niet interessant genoeg, op mij zitten ze toch niet te wachten, etc.
En dan klap je dicht waardoor je dus inderdaad niet interessant bent want er komt geen stom woord uit.
De pest is: ik WEET het maar het overkomt me elke keer weer.
Dat inderdaad.quote:Op vrijdag 18 december 2009 18:29 schreef Jumping-Skippy het volgende:
Ik ga nu misschien heel lelijk reageren, maar de oorspronkelijke TS heeft volgens mij haar besluit allang genomen en zocht hier bevestiging voor haar beslissing. Zodat ze zeker weet dat ze de juiste heeft genomen.
Het overgrote merendeel vindt toch dat je hem op z'n minst een kans zou kunnen geven, maar volgens mij zou je dat niet eens kunnen omdat hij in jouw belevingswereld niet normaal is.
Heb ik al eens gehad.quote:Op vrijdag 18 december 2009 18:30 schreef Jumping-Skippy het volgende:
[..]
Misschien zou een assertiviteitscursus iets voor jou kunnen zijn? Mij heeft het heel erg geholpen, al ben ik nog niet klaar.
Is het MLI?quote:Op vrijdag 18 december 2009 15:42 schreef ShadyLane het volgende:
MLI, zet je over je neiging tot analyseren heen en geniet gewoon eens. Je hebt een leuke vent getroffen die nog vrij is ook. Wat wil een mens nog meer?
Ik verwacht hier een dezer dagen te lezen over jullie romantische wandeling in de sneeuw en over het opwarmingsproces daarna. Stel me niet teleur.
In wat voor situaties dan? En de ene assertiviteitscursus is de andere niet hè?quote:Op vrijdag 18 december 2009 19:35 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Heb ik al eens gehad.Daar is het absoluut beter geworden maar in bepaalde situaties heb ik er nog steeds moeite mee. In werk of winkelsituaties dan weer niet.
Hahaha dat zou leuk zijn.quote:
In de kroeg moet hetw el heel raar lopen voor ik iemand aan spreek.quote:Op vrijdag 18 december 2009 19:39 schreef Modus het volgende:
In welke dan wel?
Je zou sowieso iets moeten doen aan je zelfbeeld. Een paar simpele gesprekken met een psycholoog kunnen daar veel in betekenen.
Dat is wel een grote valstrik. Als je zo gewend bent geraakt aan je onzeker voelen en je moeten bewijzen tegenover vrouwen, dan wordt dat zo natuurlijk dat je het risico loopt geen ondergrens te kunnen trekken in de geest van "ze is leuk, maar dit soort verwijten/eisen/... gaat me te ver.". Je zou het zulke mannen en vrouwen toch met heel je hart gunnen dat ze iemand tegenkomen die bereid is en de persoonlijkheid heeft om ze even aan het handje te nemen en door de moeilijke momenten heen te helpen daar waar nodig, omdat ze kunnen zien wat er daarachter aan mogelijkheden ligt.quote:Op vrijdag 18 december 2009 19:33 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Dat inderdaad.
Het is voor die jongen even zuur maar uiteindelijk wel beter, want hij zou zich bij haar vreselijk moeten bewijzen en elke fout zou hij terug horen.
Ik denk het, ik zou niet weten waar anders.quote:Op vrijdag 18 december 2009 19:52 schreef Modus het volgende:
Heb je het idee (wellicht onbewust) dat je potentiële dates alleen in de kroeg denkt te vinden?
Ik heb een neef waar ik vroeger wel eens mee omging, type grote waffel en weinig hersens. Een vriend van hem was extreem onzeker. Op een bepaald moment is die verlegen jongen gewoon mijn neef gaan nadoen, stapje voor stapje een steeds grotere mond. En hij is één van de grootste versierders van het dorp geworden. Is een methode.quote:Op vrijdag 18 december 2009 19:51 schreef RealZeus het volgende:
[..]
In de kroeg moet hetw el heel raar lopen voor ik iemand aan spreek.
En een psycholoog ben ik ook al; geweest: die knop in mijn hoofd moet gewoon om en dat zal vast wel een keer gebeuren.
.
Ik denk dat dat een denkfout is; er zijn nog genoeg andere plekken waar je iemand kunt tegenkomen. Maar vraag me even niet wat dan, want ik ben niet bepaald een uitgaander (?)quote:Op vrijdag 18 december 2009 19:56 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Ik denk het, ik zou niet weten waar anders.
Werk?quote:Op vrijdag 18 december 2009 20:00 schreef Jumping-Skippy het volgende:
[..]
Ik denk dat dat een denkfout is; er zijn nog genoeg andere plekken waar je iemand kunt tegenkomen. Maar vraag me even niet wat dan, want ik ben niet bepaald een uitgaander (?)
Ik denk juist dat de kroeg een minder geschikte plek daarvoor is, maar goed, dat kan ook voor iedereen verschillend zijn.quote:Op vrijdag 18 december 2009 19:56 schreef RealZeus het volgende:
Ik denk het, ik zou niet weten waar anders.
Ja, dat is ook een grote valstrik. Je krijgt op een gegeven moment het idee dat , als je maar genoeg voor die ander doet, diegene je vanzelf wel leuk vindt.quote:Op vrijdag 18 december 2009 19:52 schreef keesjeislief het volgende:
[..]
Dat is wel een grote valstrik. Als je zo gewend bent geraakt aan je onzeker voelen en je moeten bewijzen tegenover vrouwen, dan wordt dat zo natuurlijk dat je het risico loopt geen ondergrens te kunnen trekken in de geest van "ze is leuk, maar dit soort verwijten/eisen/... gaat me te ver.". Je zou het zulke mannen en vrouwen toch met heel je hart gunnen dat ze iemand tegenkomen die bereid is en de persoonlijkheid heeft om ze even aan het handje te nemen en door de moeilijke momenten heen te helpen daar waar nodig, omdat ze kunnen zien wat er daarachter aan mogelijkheden ligt..
Ik zeg niet dat het altijd zo gaat. Nou is er ook iemand in the picture en dat is een vriendin van een nichtje van mij die ik van het zomer voor het eerst tegen kwam.quote:Op vrijdag 18 december 2009 20:02 schreef Modus het volgende:
[..]
Ik denk juist dat de kroeg een minder geschikte plek daarvoor is, maar goed, dat kan ook voor iedereen verschillend zijn.
Gaat het dan meestal om vrouwen die je voor het eerst ziet en daarna nooit meer of ook die je zeg maar elke week weer tegenkomt ofzo.
Ja natuurlijk wel.quote:Op vrijdag 18 december 2009 20:10 schreef Modus het volgende:
En daar heb je nog niks tegen gezegd?.
How simple things can be idd. Of school, of een club/vereniging. Ook de bioscoop of gewoon in een winkel.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |