In geen enkel bijbelcitaat gaat het over de liefde tussen twee mannen, maar over de seks. En lang niet alle homo's doen aan (anale) seks.quote:Op zondag 20 december 2009 01:00 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
hmmm het verschil is wél dat in principe alle homo's van iemand van hetzelfde geslacht houden, en dat is waar Matthijs tegen ageert.
En lang niet alle mannen die seks hebben met elkaar noemen zichzelf homoquote:Op zondag 20 december 2009 01:33 schreef wonderer het volgende:
In geen enkel bijbelcitaat gaat het over de liefde tussen twee mannen, maar over de seks. En lang niet alle homo's doen aan (anale) seks.
hoeft ook niet.quote:Op zondag 20 december 2009 01:36 schreef ElisaB het volgende:
[..]
En lang niet alle mannen die seks hebben met elkaar noemen zichzelf homo
Ja he, jij stond het toe dat er een deel twee kwamquote:Op zondag 20 december 2009 01:36 schreef Mirjam het volgende:
is deze nu al bijna vol? dan kan hij wegzakken in de donkere krochten
Vervelend he? Homo's moeten het ook altijd ontgelden omdat er een paar relnichten op tv zijn. Dan denkt men ook dat iedereen zo is, en wordt ook iedereen er op af gerekend.quote:Op zondag 20 december 2009 01:00 schreef kwakz0r het volgende:
maar níet alle christenen hebben achterlijke ideeën over homo's... ik ben christelijk opgevoed zonder homohaat, zonder rare ideeën en behoorlijk vrijzinnig, en ik vind het wel kwetsend dat het blijkbaar gedacht wiordt dat het wel ok is om alles wat gelovig is te beledigen (ook al is dat om een of andere idioot die rare dingen verkondigt te stangen).
dat is voor sommige mensen misschien waar, en dat generaliseren en veroordelen keur ik ook af trouwens.quote:Op zondag 20 december 2009 01:59 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Vervelend he? Homo's moeten het ook altijd ontgelden omdat er een paar relnichten op tv zijn. Dan denkt men ook dat iedereen zo is, en wordt ook iedereen er op af gerekend.
Je mag best intolerant zijn jegens intolerantiequote:Op zondag 20 december 2009 02:04 schreef kwakz0r het volgende:
ik keur elke vorm van generalisatie en belediging op grond van ras, geslacht, sexuele voorkeur of religie etc. af.... en ik zou het fijn vinden als mensen die roepen dat tolerantie zo belangrijk is dat zelf ook een beetje zijn.
ik hang dat sprookjesboek helemaal niet aan! als er iemand is die de bijbel relativistisch leest als een cultureel overleveringsdocument ziet dat klassieke elementen als een scheppingsmythe, een zondeval en een messias bevat, ben ik het wel.quote:Op zondag 20 december 2009 02:16 schreef wonderer het volgende:
[..]
Je mag best intolerant zijn jegens intolerantie
Maar ik begrijp wel dat jij het vervelend vindt dat je in principe op ZIJN gedrag wordt aangesproken alleen omdat je hetzelfde sprookjesboek aanhangt.
mwa, nouja...quote:Op zondag 20 december 2009 01:55 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Ja he, jij stond het toe dat er een deel twee kwam.
maar God ziet het wel zo zwart-wit. waarom zouden we christenen daar niet op mogen aanspreken? "het is niet aan ons om te oordelen" is een cop out eerste klas natuurlijk. christenen aanbidden namelijk degene die wel zo oordeelt: God.quote:Op zaterdag 19 december 2009 23:43 schreef JohnLocke het volgende:
[..]
Als je maar weet dat veel Christenen het niet zo zwart-wit zien.
er zijn heel veel christenen die niet geloven in een zwart-wit god. TS toevallig wel.quote:Op zondag 20 december 2009 02:55 schreef DJ_Ryow het volgende:
[..]
maar God ziet het wel zo zwart-wit. waarom zouden we christenen daar niet op mogen aanspreken? "het is niet aan ons om te oordelen" is een cop out eerste klas natuurlijk. christenen aanbidden namelijk degene die wel zo oordeelt: God.
ik ben ook christelijk opgevoed zonder homohaat. maar geaccepteerd is het allerminst natuurlijk.quote:Op zondag 20 december 2009 01:00 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
maar níet alle christenen hebben achterlijke ideeën over homo's... ik ben christelijk opgevoed zonder homohaat, zonder rare ideeën en behoorlijk vrijzinnig, en ik vind het wel kwetsend dat het blijkbaar gedacht wiordt dat het wel ok is om alles wat gelovig is te beledigen (ook al is dat om een of andere idioot die rare dingen verkondigt te stangen).
als je als christen dat Bijbelgedeelte van TS leest en nog steeds niet in een zwart-wit God gelooft.. dan snap ik het ook niet meer. hoe duidelijk wil je het hebben.quote:Op zondag 20 december 2009 02:59 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
er zijn heel veel christenen die niet geloven in een zwart-wit god. TS toevallig wel.
dat is een oudtestamentische visie op een oppergodheid, vergelijkbaar met het beeld van Zeus in de griekse mythologie. de wraakgod, de wettengever, etc.quote:Op zondag 20 december 2009 03:09 schreef DJ_Ryow het volgende:
[..]
als je als christen dat Bijbelgedeelte van TS leest en nog steeds niet in een zwart-wit God gelooft.. dan snap ik het ook niet meer. hoe duidelijk wil je het hebben.
het MOET natuurlijk niet mits je een betere manier hebt. ik zou weleens een andere interpretatie willen horen die logisch en acceptabel is.quote:Op zondag 20 december 2009 03:22 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
dat is een oudtestamentische visie op een oppergodheid, vergelijkbaar met het beeld van Zeus in de griekse mythologie. de wraakgod, de wettengever, etc.
wie zegt dat christenen de bijbel letterlijk MOETEN lezen op de manier die TS doet?
zoals ik al zei, als je er als christen een probleem mee hebt.. verdedig je God dan zoals je denkt dat het wel is.quote:er zijn christenen zat die wel in een god geloven, maar die die niet gerepresenteerd zien in de god die TS presenteert in de Bijbelcitaten. waarom zou je moeten accepteren dat god zo is en dús mensen beledigt?
inderdaad. iets wat het christendom in ogen van veel mensen nog onwaarschijnlijker maakt en de kritiek en hoon alleen maar groter maakt.quote:áls god al bestaat, zijn het nog altijd de mensen die hun beeld van hem hebben opgeschreven en nog weer andere mensen die daar een conclusie aan verbinden. áls god al bestaat zitten er zo'n 80.000 kanalen tussen wat god ís en de teksten over god in de bijbel.
het christendom staat op een aantal fundamenten en hoe je ook relativeert.. die blijven staan. relativeer je die wel weg dan geloof je iets anders dan het christendom en is de kritiek ook niet voor jou.quote:ik kan je daarom niet volgen in je conclusie dat god mensen beledigt als je kijkt naar de bijbelqwuotes van TS. daarvoor moet je ten eerste de bijbel aannemen als waar, en ten tweede de bijbel aannemen als het directe woord van god. er zijn christenen die dat doen, voor sommigen is het zelfs kern, maar er zijn heel veel christenen die niet op die manier denken en die relativeren.
wow, dan heb je geluk, echt een uitzondering. maar ik snap ook niet hoe dat kan op een logische manier. hoe kunnen christendom en homosexualiteit samengaan?quote:bij ons thuis was homosexualiteit volledig geaccepteerd. ondanks dat mijn ouders christenen zijn.
kwetsen is sowieso geen goed streven, maar waar de gemoederen hoog oplopen dan dat gebeuren. vaak ook onbewust en onbedoeld.quote:ik ben zelf, overigens, helemaal geen christen meer! ik ben om diverse redenen uit de kerk gestapt. mijn punt was dat ik niet vind dat je een complete bevolkingsgroep mag kwetsen. of dat nou christenen of homo's zijn. zeker niet als je verder overloopt van de verkondigingen over hoe tolerant men wel niet dient te zijn. intolerant tegenover intolerantie is prima, maar dan vind ik dat je op persoonlijk vlak moet blijven, en niet generaliseren.
Voor gelovigen is het puur en alleen omdat "god het zegt"quote:Op zondag 20 december 2009 04:37 schreef capricia het volgende:
Ik heb het al vaker in dit topic gevraagd: WAT is nou het probleem met homoseksualiteit...WAAROM is het een gruwel?
Ah, seksualteit moet in het teken staan van reproductie. Is dat het?quote:Op zondag 20 december 2009 04:47 schreef cerror het volgende:
[..]
Voor gelovigen is het puur en alleen omdat "god het zegt"
Er is vast wel een hele theorie aan verbonden maar het komt erop neer dat men niet kan reproduceren als homo zijnde dus dan maar de hel in. Of zoiets.
Ach ja, ik weet nog goed de dag dat ik onvruchtbaar werdquote:Op zondag 20 december 2009 04:47 schreef cerror het volgende:
[..]
Voor gelovigen is het puur en alleen omdat "god het zegt"
Er is vast wel een hele theorie aan verbonden maar het komt erop neer dat men niet kan reproduceren als homo zijnde dus dan maar de hel in. Of zoiets.
Het OT is natuurlijk niet het boek waar Christenen zich op (zouden moeten) richten. Anders zouden ze ook geen garnalen eten, gemengde stoffen dragen, enzovoorts enzovoorts.quote:Op zondag 20 december 2009 03:09 schreef DJ_Ryow het volgende:
[..]
als je als christen dat Bijbelgedeelte van TS leest en nog steeds niet in een zwart-wit God gelooft.. dan snap ik het ook niet meer. hoe duidelijk wil je het hebben.
je kan de mening van TS niet beredeneren. en van andere kortzichtige christenen ook niet. het is gewoon een aanname die ze baseren op "god zegt het". om die reden kun je ze ook niet overtuigen van het tegenovergestelde...quote:Op zondag 20 december 2009 04:53 schreef capricia het volgende:
[..]
Ah, seksualteit moet in het teken staan van reproductie. Is dat het?
Dus alle seksuele gevoelens die niet direct met reproductie te maken hebben zijn zondig?
Vrijen met een vrouw van boven de 45?
Vrijen met iemand die onvruchtbaar is (man of vrouw)?
Allemaal zondig?
Ik begrijp het niet...
die interpretatie staat enkele posts voor deze post: de god uit het OT is de wraakgod, de rechter. de praktijken die genoemd worden zijn ws. die van sachandknapen etc. realiseer je ook dat de voedingswetten vaak "vertaald" zijn vanuit het jodendom. veel daarvan zijn gebaseerd op wat men in die tijd zag als geschikt en gezond eten. het OT is een zeer culturel bepaald document.quote:Op zondag 20 december 2009 04:25 schreef DJ_Ryow het volgende:
[..]
het MOET natuurlijk niet mits je een betere manier hebt. ik zou weleens een andere interpretatie willen horen die logisch en acceptabel is.
[..]
heb ik al gedaan. ik geloof niet in god, en vind verdedigen van god mijn taak niet. ik vind het wel mijn taak om mensen erop te wijzen dat het nét zo kwetsend is voor gelovigen, die lang niet allemaal het godsbeeld anahangen dat jij verkondigde, om aangevallen te worden op iets wat belangrijk voor ze is als het homo-bashen waar iederteen in dit topic zo over valt. het is allebei verkeerd. dat is mn hele en enige punt.quote:zoals ik al zei, als je er als christen een probleem mee hebt.. verdedig je God dan zoals je denkt dat het wel is.
[..]
ik zeg niet dat het christendom geloofwaardig is, maar ik vind niet dat je daarom mensen mag uitlachen of achterlijk vinden.quote:inderdaad. iets wat het christendom in ogen van veel mensen nog onwaarschijnlijker maakt en de kritiek en hoon alleen maar groter maakt.
[..]
als christen geef je om god en jezus, als die bespot worden is dat kwetsend. ook als de bespotting gericht is op iemand die anders dnekt dan jij. (nogmaals, ik voelde me persoonlijk NIET gekwetst, ik vond het gewoon kwetsend gedrag, en opvallend, in een topic waar iedereen roept dat tolerantie en respect zo belangrijk is)quote:het christendom staat op een aantal fundamenten en hoe je ook relativeert.. die blijven staan. relativeer je die wel weg dan geloof je iets anders dan het christendom en is de kritiek ook niet voor jou.
[..]
als je de bijbel niet letterlijk leest kan dat. en er zijn heel veel mensen die dat doen.quote:wow, dan heb je geluk, echt een uitzondering. maar ik snap ook niet hoe dat kan op een logische manier. hoe kunnen christendom en homosexualiteit samengaan?
[..]
daaorm zei ik er iets van: omdat mensen misschien niet doorhebben dat ze bijna hetzelfde doen als waar ze zo hard over roepen dat het slecht is... ik vond dat hypocriet gedrag en daar wilde ik mensen op wijzenquote:kwetsen is sowieso geen goed streven, maar waar de gemoederen hoog oplopen dan dat gebeuren. vaak ook onbewust en onbedoeld.
ik hoef van mezelf het christendom niet te verdedigen. ik ga ook die aspecten die ik ahcterlijk vind niet verdedigen. maar ik zeg er wel wat van als ik vind dat mensen een complete bevolkingsgroep beledigen of kwetsen, terwijl dat niet nodig is.quote:als je je niet kunt vinden in de generalisaties dan moet je je niet aangesproken voelen. voel je dat wel, leg dan uit wat jij gelooft. als je niet in de gangbare ideeën van het christendom gelooft zul je moeten realiseren dat je een buitenbeentje bent en altijd daarmee moet omgaan en die aspecten moet verdedigen. het probleem ligt niet bij de mensen met kritiek, maar bij de versplintering van het christendom.
Het dillema: hoe tolerant ben je naar intolerantie?quote:Op zaterdag 19 december 2009 23:38 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Ik ben inderdaad niet zo tolerant voor mensen die mij een gruwel noemen en me naar de hel verdoemen alwaar ik in een poel van vuur tot in de eeuwigheid zal branden.
Maar Erik gelooft niet in Jezus dus waarom zou hij naar diens regeltjes luisteren?quote:Op zondag 20 december 2009 17:01 schreef HugoChavez het volgende:
[..]
Jezus zei daarover: 'Bid voor hen die u vervolgen en wees liefdevol voor hen die u haten'
En de bekende spreuk : 'Oordeelt niet opdat gij niet geoordeeld wordt, want met de maat die u mat zult gij gemeten worden'.
Tsja, Jezus heeft gewoon bestaan, dat is net zoiets als Erik gelooft niet in Napoleon of in het bestaan van Albert Heijn.quote:Op zondag 20 december 2009 18:09 schreef wonderer het volgende:
[..]
Maar Erik gelooft niet in Jezus dus waarom zou hij naar diens regeltjes luisteren?
Hoe weet je dat? Omdat Paultje dat in zijn briefjes heeft geschreven? Omdat de bijbelvertalers hun eigen ideeen in hun vertalingen hebben gepropt?quote:Op zondag 20 december 2009 18:26 schreef HugoChavez het volgende:
Homoseksualiteit wordt inderdaad afgekeurd door de Here.
Goed, ook dat is niet zeker.quote:Op zondag 20 december 2009 18:36 schreef wonderer het volgende:
[..]
Hoe weet je dat? Omdat Paultje dat in zijn briefjes heeft geschreven? Omdat de bijbelvertalers hun eigen ideeen in hun vertalingen hebben gepropt?
Zeggen dat god iets af- of goedkeurt vind ik wel erg pretentieus. Alsof jouw ieniemieniemensenbreintje kan begrijpen wat god denkt
Dat ik niet in Jezus geloof betekent (in mijn geval) niet per se dat ik niet geloof dat hij niet bestaan heeft (omg, ik raak de weg kwijt in ontkenningenquote:Op zondag 20 december 2009 18:26 schreef HugoChavez het volgende:
[..]
Tsja, Jezus heeft gewoon bestaan, dat is net zoiets als Erik gelooft niet in Napoleon of in het bestaan van Albert Heijn.![]()
Alleen worden de Woorden van Jezus heel vaak verdraaid door m.n. de kerk die allerlei politieke en commerciele belangen hebben.![]()
Maar je doet alsof het per se de Waarheid is dat er verantwoording tegenover God afgelegd dient te worden, dat het vast staat dat zijn oordeel er zal komen. De enige bewijsvoering gaat weer terug op de Bijbel, die ik sowieso al niet al te serieus neem. Ik geloof dat ik tegen niemand verantwoording hoef af te leggen aan het eind van mijn leven, hooguit tegen mezelf. Ik geloof niet dat soort God. Wat mij betreft gaat de Here nergens over.quote:Deze woorden kunnen sommige gelovigen zich ook aantrekken, wanneer zij anderen oordelen. Het is aan God te oordelen, niet aan de mens. De mens is beperkt en overziet niet alles. En deze regel zouden atheisten ook mogen toepassen, want ondanks dat zij niet geloven, zullen toch ook de atheisten moeten toegeven dat zij beperkt zijn en niet alles kunnen overzien.
Homoseksualiteit wordt inderdaad afgekeurd door de Here. Maar het is niet aan de mens, gelovig of niet-gelovig (want niet-gelovigen zijn vaak ook erg intolerant naar seksuele minderheden, misschien soms nog wel erger dan gelovigen) te oordelen over homoseksualiteit. Het is niet aan menselijke regeringen homoseksualiteit of welke vorm van seksualiteit dan ook te verbieden en mensen voor jaren op te sluiten omdat zij homoseks hadden. Dit dienen wij over te laten aan de Schepper, God.
Als Erik homoseks wilt hebben dan is dat zijn verantwoording ten over God. God zal hem oordelen en God Alleen kan straffen of belonen indien Hij dit nodig acht. God kijkt naar het totaal plaatje, misschien is Erik wel een beter mens, toleranter, liefdevoller, hoedt hij de Schepping beter, dan menig Christen. Wie weet. Daar gaat de Here over en niet de mens.
Hij die ore hebbe, hij hore en proeve de Geest.
Dat is erg jammer, het leven met de Here is namelijk zeer prettig.quote:Op zondag 20 december 2009 19:35 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Dat ik niet in Jezus geloof betekent (in mijn geval) niet per se dat ik niet geloof dat hij niet bestaan heeft (omg, ik raak de weg kwijt in ontkenningen, maar maw ik wil best geloven dat hij in fysieke vorm heeft bestaan, maar daar weet ik gewoon de feiten niet zo van), het betekent dat ik niet zo geloof in de regels of normen die hij gesteld zou hebben. Ik hecht niet bijzonder veel waarden aan zijn woorden.
[..]
Maar je doet alsof het per se de Waarheid is dat er verantwoording tegenover God afgelegd dient te worden, dat het vast staat dat zijn oordeel er zal komen. De enige bewijsvoering gaat weer terug op de Bijbel, die ik sowieso al niet al te serieus neem. Ik geloof dat ik tegen niemand verantwoording hoef af te leggen aan het eind van mijn leven, hooguit tegen mezelf. Ik geloof niet dat soort God. Wat mij betreft gaat de Here nergens over.
Dat ik niet in een God geloof zoals hij hier steeds beschreven wordt, betekent niet dat ik totaal geen geloof heb. Ik heb zo mijn eigen overtuigingen (die ik niet echt onder woorden kan brengen, maar goed) en ik geloof zo mijn eigen dingen.quote:Op zondag 20 december 2009 19:48 schreef HugoChavez het volgende:
[..]
Dat is erg jammer, het leven met de Here is namelijk zeer prettig.![]()
![]()
Ik ben echter geen kerkganger en geloof ook in reincarnatie, karma en zo.![]()
En ik ben bezig met kwantumfysica.Alles is zo grenzeloos. Zo fantastisch.
![]()
En dat is precies wat me zo tegenstaat aan het geloof, de manier waarop gedaan wordt alsof het de enige weg is, alsof het de Waarheid is en alsof je niet zonder kan. Zelfs als ik zeg dat ik er niet in geloof dan is het nog zo dat jij (in dit geval) praat alsof ik het dan maar mis heb, alsof je meer weet dan ik. Terwijl dat in mijn ogen niet kan, het is voor iedereen gissen naar wat er wel of niet is, dat het ene is opgeschreven doet niets af aan de overtuiging van een ander. En het is ook zeker geen vrijbrief om dat geloof maar aan iedereen toe te dichten, ook al hebben ze er geen behoefte aan. Als ik niet in een Heer geloof dan geloof ik ook niet in dat oordeel, en dan heeft het ook weinig zit om tegen me te zeggen dat ik toch mijn verantwoording uiteindelijk aan God zal afleggen. Ik geloof er niet in, ook niet als enkele stervelingen me nog zo hard vertellen dat het wel zo is.quote:Maar het staat iedereen vrij natuurlijk de illusie te volgen dat je slechts 80 jaar leeft en dan door wormen wordt aangevreten in een kist. Lijkt mij verre van een zinvol bestaan en nogal saai eigenlijk.![]()
En het is ook niet zo belangrijk of ik in de Here geloof, maar gelooft de Here ook in mij?![]()
Je natuur onderdrukken en je hele leven liefdeloos en seksloos door het leven gaan in de hoop dat je de rest van de eeuwigheid naast een vent met een baard op een wolk mag zitten, lijkt me ook niet erg zinvol.quote:Op zondag 20 december 2009 19:48 schreef HugoChavez het volgende:
[..]Lijkt mij verre van een zinvol bestaan en nogal saai eigenlijk.![]()
Dat laatste ben ik met je eens.quote:Op zondag 20 december 2009 19:56 schreef wonderer het volgende:
[..]
Je natuur onderdrukken en je hele leven liefdeloos en seksloos door het leven gaan in de hoop dat je de rest van de eeuwigheid naast een vent met een baard op een wolk mag zitten, lijkt me ook niet erg zinvol.
We zitten hier nu eenmaal met elkaar opgescheept, dat is een feit. Waarom zouden we het onszelf en elkaar niet gewoon wat makkelijker maken, dat hele leven, in plaats van moeilijker?
En daarom geloof ik je ook nietquote:Op zondag 20 december 2009 20:30 schreef HugoChavez het volgende:
[..]
Medisch gezien is het namelijk onmogelijk datgene dat ik verricht heb.
Het eeuwige leven lijkt mij nogal saai en betekenisloos. Waarom zou het leven ook zinvol moeten zijn?quote:Op zondag 20 december 2009 19:48 schreef HugoChavez het volgende:
Lijkt mij verre van een zinvol bestaan en nogal saai eigenlijk.![]()
Da's lekker makkelijk dan. Wil je er bij komen zitten of zo 35 dagen om te controleren?quote:
Er staat zoveel beschreven...quote:Op zondag 20 december 2009 21:32 schreef HugoChavez het volgende:
[..]
Da's lekker makkelijk dan. Wil je er bij komen zitten of zo 35 dagen om te controleren?![]()
Het staat ook beschreven in 'Lichtvoeding' van de auteur 'Jasmuheen'.
Als iedereen het in principe kon doen, was het allang wetenschappelijk gedocumenteerd. Maar nee, dat is niet zo.quote:In principe kan iedereen het, mits je je aan de richtlijnen houdt. Je kan ook sterven tijdens het proces als je je niet aan de richtlijnen houdt.Maar goed, aangezien je dan toch weer reincarneert is dat ook niet zo ernstig.
![]()
![]()
Ik denk dat je psychotisch bent.quote:Het is eigenlijk de bedoeling dat je nadien nooit meer eet, maar goed onder sociale druk en bezorgdheid van anderen ben ik bezweken en ben toch weer gaan eten.Stom, wat je hebt helemaal geen eten nodig, alleen lichtenergie middels meditatie en scheelt bakken met geld als je stopt met eten!
Ik heb altijd geleerd dat je in zekere mate dankbaar moet zijn voor wat je krijgt en respect moet hebben voor levensvormen. Het feit dat deze planeet jou niet bevalt ligt misschien niet aan de planeet, maar aan jou.quote:Op zondag 20 december 2009 20:30 schreef HugoChavez het volgende:
en deze planeet is het me toch niet waard eigenlijk.
Toch is het wel zo dat een hele hoop mensen gewoon kut zijn en er een hoop niet leuke dingen gebeuren in dit leven. Daarintegen probeer ik ook altijd wel het goede in ieder mens te zien en ieder mens heeft een eigenschap waar je wat aan hebt of iets van kunt leren. Ik ben van mezelf ook nogal een pessimist, maar het is wel de kunst om de mooie dingen uit het leven te halen, omdat er ook zoveel slechte dingen zijn.quote:Op zondag 20 december 2009 21:36 schreef -Trinity- het volgende:
[..]
Ik heb altijd geleerd dat je in zekere mate dankbaar moet zijn voor wat je krijgt en respect moet hebben voor levensvormen. Het feit dat deze planeet jou niet bevalt ligt misschien niet aan de planeet, maar aan jou.
Als je het niet erg vindt, blijf ik toch hopen op een bestaan op een leukere planeet met leukere en aardigere bewoners dan de huidige.quote:Op zondag 20 december 2009 21:36 schreef -Trinity- het volgende:
[..]
Ik heb altijd geleerd dat je in zekere mate dankbaar moet zijn voor wat je krijgt en respect moet hebben voor levensvormen. Het feit dat deze planeet jou niet bevalt ligt misschien niet aan de planeet, maar aan jou.
Je hebt alleen jezelf ermee als je louter het slechte om je heen ziet en ontevreden loopt te zijn. Plus, je hebt er nu niks aan als je gaat hopen een goeie reïncarnatie. Straks gebeurt er niet wat jij voor ogen had, wat dan?quote:Op zondag 20 december 2009 22:00 schreef HugoChavez het volgende:
Als je het niet erg vindt, blijf ik toch hopen op een bestaan op een leukere planeet met leukere en aardigere bewoners dan de huidige.
Seks zou alleen bedoeld zijn voor de voortplanting, dus elke vorm van heteroseks buiten het huwelijk of met voorbehoedsmiddelen is den Here ook een gruwel. Tenminste zo staat het in de Bijbel, de katholieke versie dan.quote:Op zondag 20 december 2009 22:03 schreef -Trinity- het volgende:
[..]
Je hebt alleen jezelf ermee als je louter het slechte om je heen ziet en ontevreden loopt te zijn. Plus, je hebt er nu niks aan als je gaat hopen een goeie reïncarnatie. Straks gebeurt er niet wat jij voor ogen had, wat dan?
Ik vraag me overigens nog steeds af waarom God dan tegen homoseks is. Wij moeten onze naasten liefhebben maar homoseks, dat kan echt niet hoor? Dat verdient een uitzondering?
Ik zou er zelf eigenlijk neit zo goed tegen kunnen als ik me moest verantwoorden tegenover een hogere macht en ik weet dat die persoon er hele andere normen en waarden op na houdt als mijzelf.quote:Op zondag 20 december 2009 22:10 schreef HugoChavez het volgende:
[..]
Seks zou alleen bedoeld zijn voor de voortplanting, dus elke vorm van heteroseks buiten het huwelijk of met voorbehoedsmiddelen is den Here ook een gruwel. Tenminste zo staat het in de Bijbel, de katholieke versie dan.![]()
Goed ik ben het er ook niet zo mee eens, ik ben persoonlijk meer voor vrije seks zonder verboden en zo.Alleen de Here God is het niet met me eens dus.
![]()
Ik kan zelf niet de Here God worden, want ik ben veel te lui om een complete planeet de scheppen in 6 dagen, oké één rustdag, maar ik moet er niet aan denken 6 dagen achter elkaar te moeten werken.![]()
Mijn vader was ambtenaar, dus werken zit gewoon niet zo in de familie.
Goed, misschien heb jij een goede gezondheid.quote:Op zondag 20 december 2009 22:13 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Ik zou er zelf eigenlijk neit zo goed tegen kunnen als ik me moest verantwoorden tegenover een hogere macht en ik weet dat die persoon er hele andere normen en waarden op na houdt als mijzelf.Terwijl die van mij geen vlieg kwaad doen, maar ik daarvoor wel in de hel zou komen.
Ok, maar nu is het gewoon een self-fulfilling prophecy lieverd. Als jij denkt dat het allemaal niks meer wordt, dan wordt het ook niks meer nee. Tuurlijk kan ik me niet inleven in jouw situatie, maar ik weet wel dat geluk voor het grootste deel van binnenuit komt.quote:Op zondag 20 december 2009 22:25 schreef HugoChavez het volgende:
Goed, misschien heb jij een goede gezondheid.
Mijn gezondheid is k*t, dokters kunnen/willen niets voor me doen. ik zit in een WAJONG, terwijl ik liever gewoon gezond ben en ga werken. Maar dat zit er dus dit leven niet in.![]()
Als ik mag kiezen, dan maar een ietwat intolerante God, maar met het vooruitzicht op een volgend leven dat beter is dan dit leven. Dit leven wordt toch niets meer.
Er zijn nog meer dingen, maar die zijn een beetje te persoonlijk.![]()
Wat mij betreft mag iedereen die tolerant, liefdevol en vredig geleefd heeft in de Hemel komen/goede incarnatie.
Dit is de essentie van religie. De hoop op iets beters en zelf geen poot uitsteken om dat te doen, want daar zorgt god wel voor.quote:Op zondag 20 december 2009 22:25 schreef HugoChavez het volgende:
[..]
Als ik mag kiezen, dan maar een ietwat intolerante God, maar met het vooruitzicht op een volgend leven dat beter is dan dit leven. Dit leven wordt toch niets meer.
Juist, mijn man is 3 maanden terug bijna overleden aan een vleesetende bacterie, hij is nu nog herstellende.quote:Op maandag 21 december 2009 00:06 schreef wonderer het volgende:
[..]
Dit is de essentie van religie. De hoop op iets beters en zelf geen poot uitsteken om dat te doen, want daar zorgt god wel voor.
Het is gewoon zelfbescherming. Je wordt alleen maar NOG depressiever als je ook niet in iets hogers kan geloven dat het straks beter wordt. Een overlevingsinstinct. Religie is net zo natuurlijk als homoseks.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |