abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75822571
Overigens is matthijs gewoon een jongeman met veel bijbelkennis die lekker aan het trollen is..
pi_75823461
quote:
Op zaterdag 19 december 2009 23:43 schreef Tha_Erik het volgende:

[..]

Nou ja, Matthijs.. generaliseert ook he. Wel zo vriendelijk als we op dezelfde manier redeneren dan.
hmmm het verschil is wél dat in principe alle homo's van iemand van hetzelfde geslacht houden, en dat is waar Matthijs tegen ageert. waar hij ze over één kam scheert is dat dus niet op een onwerkelijke overeenkomst gebaseerd.

maar níet alle christenen hebben achterlijke ideeën over homo's... ik ben christelijk opgevoed zonder homohaat, zonder rare ideeën en behoorlijk vrijzinnig, en ik vind het wel kwetsend dat het blijkbaar gedacht wiordt dat het wel ok is om alles wat gelovig is te beledigen (ook al is dat om een of andere idioot die rare dingen verkondigt te stangen).
Kwak
pi_75823501
en verdr, matthijs, als je geen trol bent ben je een echte idioot!

lekker citaatjes uit de bijbel pakken om je punt te maken en de rest een stuk minder lettelrijk nemen....
Kwak
  zondag 20 december 2009 @ 01:03:28 #204
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_75823520
quote:
Op zondag 20 december 2009 00:02 schreef Tha_Erik het volgende:

[..]

Meneer oordeelt niet, hij waarschuwt .
Hij waarschuwt voor het oordeel dat God gaat hebben, dus in principe doet hij alsof hij God kent. Misschien zegt God wel "Jongen, je hebt zoveel van die andere man gehouden, wat maakt dat beetje poepstampen nou uit, kom er gezellig bij".
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  zondag 20 december 2009 @ 01:33:51 #205
71919 wonderer
pi_75824242
quote:
Op zondag 20 december 2009 01:00 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

hmmm het verschil is wél dat in principe alle homo's van iemand van hetzelfde geslacht houden, en dat is waar Matthijs tegen ageert.
In geen enkel bijbelcitaat gaat het over de liefde tussen twee mannen, maar over de seks. En lang niet alle homo's doen aan (anale) seks.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
pi_75824287
is deze nu al bijna vol? dan kan hij wegzakken in de donkere krochten
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  zondag 20 december 2009 @ 01:36:07 #207
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_75824289
quote:
Op zondag 20 december 2009 01:33 schreef wonderer het volgende:
In geen enkel bijbelcitaat gaat het over de liefde tussen twee mannen, maar over de seks. En lang niet alle homo's doen aan (anale) seks.
En lang niet alle mannen die seks hebben met elkaar noemen zichzelf homo
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_75824506
quote:
Op zondag 20 december 2009 01:36 schreef ElisaB het volgende:

[..]

En lang niet alle mannen die seks hebben met elkaar noemen zichzelf homo
hoeft ook niet.
genieten van het leven noemen ze dat
  zondag 20 december 2009 @ 01:55:53 #209
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_75824747
quote:
Op zondag 20 december 2009 01:36 schreef Mirjam het volgende:
is deze nu al bijna vol? dan kan hij wegzakken in de donkere krochten
Ja he, jij stond het toe dat er een deel twee kwam .
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
  zondag 20 december 2009 @ 01:59:07 #210
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_75824809
quote:
maar níet alle christenen hebben achterlijke ideeën over homo's... ik ben christelijk opgevoed zonder homohaat, zonder rare ideeën en behoorlijk vrijzinnig, en ik vind het wel kwetsend dat het blijkbaar gedacht wiordt dat het wel ok is om alles wat gelovig is te beledigen (ook al is dat om een of andere idioot die rare dingen verkondigt te stangen).
Vervelend he? Homo's moeten het ook altijd ontgelden omdat er een paar relnichten op tv zijn. Dan denkt men ook dat iedereen zo is, en wordt ook iedereen er op af gerekend.
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
pi_75824921
quote:
Op zondag 20 december 2009 01:59 schreef Tha_Erik het volgende:

[..]

Vervelend he? Homo's moeten het ook altijd ontgelden omdat er een paar relnichten op tv zijn. Dan denkt men ook dat iedereen zo is, en wordt ook iedereen er op af gerekend.
dat is voor sommige mensen misschien waar, en dat generaliseren en veroordelen keur ik ook af trouwens.

maar in dit topic ging het de TS om hele basale dingen. TS is gewoon anti-homo. punt. of dat nu een relnicht is of een getrouwd stel met 7 pleegkinderen, of een huis-tuin-en-keuken-ohjajohbenjijhomo?-homo... TS keurt homo's af op bijbelse gronden (op zeer achterlijke wijze).

ik keur elke vorm van generalisatie en belediging op grond van ras, geslacht, sexuele voorkeur of religie etc. af.... en ik zou het fijn vinden als mensen die roepen dat tolerantie zo belangrijk is dat zelf ook een beetje zijn.

[ Bericht 5% gewijzigd door kwakz0r op 20-12-2009 02:13:50 ]
Kwak
  zondag 20 december 2009 @ 02:16:42 #212
71919 wonderer
pi_75825150
quote:
Op zondag 20 december 2009 02:04 schreef kwakz0r het volgende:

ik keur elke vorm van generalisatie en belediging op grond van ras, geslacht, sexuele voorkeur of religie etc. af.... en ik zou het fijn vinden als mensen die roepen dat tolerantie zo belangrijk is dat zelf ook een beetje zijn.
Je mag best intolerant zijn jegens intolerantie

Maar ik begrijp wel dat jij het vervelend vindt dat je in principe op ZIJN gedrag wordt aangesproken alleen omdat je hetzelfde sprookjesboek aanhangt.
pi_75825271
quote:
Op zondag 20 december 2009 02:16 schreef wonderer het volgende:

[..]

Je mag best intolerant zijn jegens intolerantie

Maar ik begrijp wel dat jij het vervelend vindt dat je in principe op ZIJN gedrag wordt aangesproken alleen omdat je hetzelfde sprookjesboek aanhangt.
ik hang dat sprookjesboek helemaal niet aan! als er iemand is die de bijbel relativistisch leest als een cultureel overleveringsdocument ziet dat klassieke elementen als een scheppingsmythe, een zondeval en een messias bevat, ben ik het wel.

maar ik vind het nog wel onnodig om dingen te posten die kwetsend zijn voor heel veel góede mensen, alleen omdat er een idioot hiet rarigheden verkondigt.

ja, ik vind dat intolerant gedrag, dat níet gerechtvaardigd wordt door het feit dat TS homo's discrimineert, net als spijtig genoeg sommige andere christenen, moslims, en ongelovigen.
Kwak
pi_75825370
quote:
Op zondag 20 december 2009 01:55 schreef Tha_Erik het volgende:

[..]

Ja he, jij stond het toe dat er een deel twee kwam .
mwa, nouja...

pi_75825806
quote:
Op zaterdag 19 december 2009 23:43 schreef JohnLocke het volgende:

[..]

Als je maar weet dat veel Christenen het niet zo zwart-wit zien.
maar God ziet het wel zo zwart-wit. waarom zouden we christenen daar niet op mogen aanspreken? "het is niet aan ons om te oordelen" is een cop out eerste klas natuurlijk. christenen aanbidden namelijk degene die wel zo oordeelt: God.
pi_75825874
quote:
Op zondag 20 december 2009 02:55 schreef DJ_Ryow het volgende:

[..]

maar God ziet het wel zo zwart-wit. waarom zouden we christenen daar niet op mogen aanspreken? "het is niet aan ons om te oordelen" is een cop out eerste klas natuurlijk. christenen aanbidden namelijk degene die wel zo oordeelt: God.
er zijn heel veel christenen die niet geloven in een zwart-wit god. TS toevallig wel.
Kwak
pi_75825961
quote:

[..]

ik ben ook christelijk opgevoed zonder homohaat. maar geaccepteerd is het allerminst natuurlijk.

mensen beledigen christenen en het christendom omdat God hun beledigt. als aanbidder van die God ben je dan ook verantwoordelijk voor God en zijn ideeën. voor elke christen die hierom zielig doet zou ik zeggen; verdedig je God ipv te huilen.
pi_75825992
quote:
Op zondag 20 december 2009 02:59 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

er zijn heel veel christenen die niet geloven in een zwart-wit god. TS toevallig wel.
als je als christen dat Bijbelgedeelte van TS leest en nog steeds niet in een zwart-wit God gelooft.. dan snap ik het ook niet meer. hoe duidelijk wil je het hebben.
pi_75826170
quote:
Op zondag 20 december 2009 03:09 schreef DJ_Ryow het volgende:

[..]

als je als christen dat Bijbelgedeelte van TS leest en nog steeds niet in een zwart-wit God gelooft.. dan snap ik het ook niet meer. hoe duidelijk wil je het hebben.
dat is een oudtestamentische visie op een oppergodheid, vergelijkbaar met het beeld van Zeus in de griekse mythologie. de wraakgod, de wettengever, etc.

wie zegt dat christenen de bijbel letterlijk MOETEN lezen op de manier die TS doet?

er zijn christenen zat die wel in een god geloven, maar die die niet gerepresenteerd zien in de god die TS presenteert in de Bijbelcitaten. waarom zou je moeten accepteren dat god zo is en dús mensen beledigt?

áls god al bestaat, zijn het nog altijd de mensen die hun beeld van hem hebben opgeschreven en nog weer andere mensen die daar een conclusie aan verbinden. áls god al bestaat zitten er zo'n 80.000 kanalen tussen wat god ís en de teksten over god in de bijbel.

ik kan je daarom niet volgen in je conclusie dat god mensen beledigt als je kijkt naar de bijbelqwuotes van TS. daarvoor moet je ten eerste de bijbel aannemen als waar, en ten tweede de bijbel aannemen als het directe woord van god. er zijn christenen die dat doen, voor sommigen is het zelfs kern, maar er zijn heel veel christenen die niet op die manier denken en die relativeren.

bij ons thuis was homosexualiteit volledig geaccepteerd. ondanks dat mijn ouders christenen zijn.

ik ben zelf, overigens, helemaal geen christen meer! ik ben om diverse redenen uit de kerk gestapt. mijn punt was dat ik niet vind dat je een complete bevolkingsgroep mag kwetsen. of dat nou christenen of homo's zijn. zeker niet als je verder overloopt van de verkondigingen over hoe tolerant men wel niet dient te zijn. intolerant tegenover intolerantie is prima, maar dan vind ik dat je op persoonlijk vlak moet blijven, en niet generaliseren.
Kwak
pi_75826711
quote:
Op zondag 20 december 2009 03:22 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

dat is een oudtestamentische visie op een oppergodheid, vergelijkbaar met het beeld van Zeus in de griekse mythologie. de wraakgod, de wettengever, etc.

wie zegt dat christenen de bijbel letterlijk MOETEN lezen op de manier die TS doet?
het MOET natuurlijk niet mits je een betere manier hebt. ik zou weleens een andere interpretatie willen horen die logisch en acceptabel is.
quote:
er zijn christenen zat die wel in een god geloven, maar die die niet gerepresenteerd zien in de god die TS presenteert in de Bijbelcitaten. waarom zou je moeten accepteren dat god zo is en dús mensen beledigt?
zoals ik al zei, als je er als christen een probleem mee hebt.. verdedig je God dan zoals je denkt dat het wel is.
quote:
áls god al bestaat, zijn het nog altijd de mensen die hun beeld van hem hebben opgeschreven en nog weer andere mensen die daar een conclusie aan verbinden. áls god al bestaat zitten er zo'n 80.000 kanalen tussen wat god ís en de teksten over god in de bijbel.
inderdaad. iets wat het christendom in ogen van veel mensen nog onwaarschijnlijker maakt en de kritiek en hoon alleen maar groter maakt.
quote:
ik kan je daarom niet volgen in je conclusie dat god mensen beledigt als je kijkt naar de bijbelqwuotes van TS. daarvoor moet je ten eerste de bijbel aannemen als waar, en ten tweede de bijbel aannemen als het directe woord van god. er zijn christenen die dat doen, voor sommigen is het zelfs kern, maar er zijn heel veel christenen die niet op die manier denken en die relativeren.
het christendom staat op een aantal fundamenten en hoe je ook relativeert.. die blijven staan. relativeer je die wel weg dan geloof je iets anders dan het christendom en is de kritiek ook niet voor jou.
quote:
bij ons thuis was homosexualiteit volledig geaccepteerd. ondanks dat mijn ouders christenen zijn.
wow, dan heb je geluk, echt een uitzondering. maar ik snap ook niet hoe dat kan op een logische manier. hoe kunnen christendom en homosexualiteit samengaan?
quote:
ik ben zelf, overigens, helemaal geen christen meer! ik ben om diverse redenen uit de kerk gestapt. mijn punt was dat ik niet vind dat je een complete bevolkingsgroep mag kwetsen. of dat nou christenen of homo's zijn. zeker niet als je verder overloopt van de verkondigingen over hoe tolerant men wel niet dient te zijn. intolerant tegenover intolerantie is prima, maar dan vind ik dat je op persoonlijk vlak moet blijven, en niet generaliseren.
kwetsen is sowieso geen goed streven, maar waar de gemoederen hoog oplopen dan dat gebeuren. vaak ook onbewust en onbedoeld.

als je je niet kunt vinden in de generalisaties dan moet je je niet aangesproken voelen. voel je dat wel, leg dan uit wat jij gelooft. als je niet in de gangbare ideeën van het christendom gelooft zul je moeten realiseren dat je een buitenbeentje bent en altijd daarmee moet omgaan en die aspecten moet verdedigen. het probleem ligt niet bij de mensen met kritiek, maar bij de versplintering van het christendom.
  Moderator zondag 20 december 2009 @ 04:37:34 #221
236264 crew  capricia
pi_75826787
Ik heb het al vaker in dit topic gevraagd: WAT is nou het probleem met homoseksualiteit...WAAROM is het een gruwel?
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  zondag 20 december 2009 @ 04:47:34 #222
65837 cerror
ik kom af en toe
pi_75826851
quote:
Op zondag 20 december 2009 04:37 schreef capricia het volgende:
Ik heb het al vaker in dit topic gevraagd: WAT is nou het probleem met homoseksualiteit...WAAROM is het een gruwel?
Voor gelovigen is het puur en alleen omdat "god het zegt"
Er is vast wel een hele theorie aan verbonden maar het komt erop neer dat men niet kan reproduceren als homo zijnde dus dan maar de hel in. Of zoiets.
Hoi, ik ben een lamzak met een passie voor flessen wasverzachter.
Neuk mijn oor en noem me Harry Mulisch
  Moderator zondag 20 december 2009 @ 04:53:46 #223
236264 crew  capricia
pi_75826878
quote:
Op zondag 20 december 2009 04:47 schreef cerror het volgende:

[..]

Voor gelovigen is het puur en alleen omdat "god het zegt"
Er is vast wel een hele theorie aan verbonden maar het komt erop neer dat men niet kan reproduceren als homo zijnde dus dan maar de hel in. Of zoiets.
Ah, seksualteit moet in het teken staan van reproductie. Is dat het?
Dus alle seksuele gevoelens die niet direct met reproductie te maken hebben zijn zondig?

Vrijen met een vrouw van boven de 45?
Vrijen met iemand die onvruchtbaar is (man of vrouw)?
Allemaal zondig?

Ik begrijp het niet...
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_75826894
Holy shit....één of andere idioot krijgt gewoon TWEE topics de gelegenheid om opvattingen uit 2000 jaar oude sprookjesboeken als waarheid te verkondigen op Fok?

Dat mensen - de Bijbel is mensenwerk - tweeduizend jaar geleden nog niet fatsoenlijk konden nadenken, wil niet zeggen dat ze dat anno 2009 niet kunnen. TS moet zich kapot schamen, om zijn bizarre religieuze agenda te gaan botvieren in het lifestyle-subforum. Leer voor jezelf te denken, in plaats van een 2000 jaar oud sprookjesboek voor "waarheid" aan te nemen.
pi_75826914
TS leeft 500 jaar terug óf is zelf homo en daarom homofoob geworden om het maar zo stellig mogelijk te blijven ontkennen dat hij zelf ook stiekem droomt over piemels en gespierde boys

Ik gok het laatste en dat blijkt in 95% van de gevallen te klopen
My soul is painted like the wings of butterflies
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')