hmmm het verschil is wél dat in principe alle homo's van iemand van hetzelfde geslacht houden, en dat is waar Matthijs tegen ageert. waar hij ze over één kam scheert is dat dus niet op een onwerkelijke overeenkomst gebaseerd.quote:Op zaterdag 19 december 2009 23:43 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Nou ja, Matthijs.. generaliseert ook he. Wel zo vriendelijk als we op dezelfde manier redeneren dan.
Hij waarschuwt voor het oordeel dat God gaat hebben, dus in principe doet hij alsof hij God kent. Misschien zegt God wel "Jongen, je hebt zoveel van die andere man gehouden, wat maakt dat beetje poepstampen nou uit, kom er gezellig bij".quote:Op zondag 20 december 2009 00:02 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Meneer oordeelt niet, hij waarschuwt.
In geen enkel bijbelcitaat gaat het over de liefde tussen twee mannen, maar over de seks. En lang niet alle homo's doen aan (anale) seks.quote:Op zondag 20 december 2009 01:00 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
hmmm het verschil is wél dat in principe alle homo's van iemand van hetzelfde geslacht houden, en dat is waar Matthijs tegen ageert.
En lang niet alle mannen die seks hebben met elkaar noemen zichzelf homoquote:Op zondag 20 december 2009 01:33 schreef wonderer het volgende:
In geen enkel bijbelcitaat gaat het over de liefde tussen twee mannen, maar over de seks. En lang niet alle homo's doen aan (anale) seks.
hoeft ook niet.quote:Op zondag 20 december 2009 01:36 schreef ElisaB het volgende:
[..]
En lang niet alle mannen die seks hebben met elkaar noemen zichzelf homo
Ja he, jij stond het toe dat er een deel twee kwamquote:Op zondag 20 december 2009 01:36 schreef Mirjam het volgende:
is deze nu al bijna vol? dan kan hij wegzakken in de donkere krochten
Vervelend he? Homo's moeten het ook altijd ontgelden omdat er een paar relnichten op tv zijn. Dan denkt men ook dat iedereen zo is, en wordt ook iedereen er op af gerekend.quote:Op zondag 20 december 2009 01:00 schreef kwakz0r het volgende:
maar níet alle christenen hebben achterlijke ideeën over homo's... ik ben christelijk opgevoed zonder homohaat, zonder rare ideeën en behoorlijk vrijzinnig, en ik vind het wel kwetsend dat het blijkbaar gedacht wiordt dat het wel ok is om alles wat gelovig is te beledigen (ook al is dat om een of andere idioot die rare dingen verkondigt te stangen).
dat is voor sommige mensen misschien waar, en dat generaliseren en veroordelen keur ik ook af trouwens.quote:Op zondag 20 december 2009 01:59 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Vervelend he? Homo's moeten het ook altijd ontgelden omdat er een paar relnichten op tv zijn. Dan denkt men ook dat iedereen zo is, en wordt ook iedereen er op af gerekend.
Je mag best intolerant zijn jegens intolerantiequote:Op zondag 20 december 2009 02:04 schreef kwakz0r het volgende:
ik keur elke vorm van generalisatie en belediging op grond van ras, geslacht, sexuele voorkeur of religie etc. af.... en ik zou het fijn vinden als mensen die roepen dat tolerantie zo belangrijk is dat zelf ook een beetje zijn.
ik hang dat sprookjesboek helemaal niet aan! als er iemand is die de bijbel relativistisch leest als een cultureel overleveringsdocument ziet dat klassieke elementen als een scheppingsmythe, een zondeval en een messias bevat, ben ik het wel.quote:Op zondag 20 december 2009 02:16 schreef wonderer het volgende:
[..]
Je mag best intolerant zijn jegens intolerantie
Maar ik begrijp wel dat jij het vervelend vindt dat je in principe op ZIJN gedrag wordt aangesproken alleen omdat je hetzelfde sprookjesboek aanhangt.
mwa, nouja...quote:Op zondag 20 december 2009 01:55 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Ja he, jij stond het toe dat er een deel twee kwam.
maar God ziet het wel zo zwart-wit. waarom zouden we christenen daar niet op mogen aanspreken? "het is niet aan ons om te oordelen" is een cop out eerste klas natuurlijk. christenen aanbidden namelijk degene die wel zo oordeelt: God.quote:Op zaterdag 19 december 2009 23:43 schreef JohnLocke het volgende:
[..]
Als je maar weet dat veel Christenen het niet zo zwart-wit zien.
er zijn heel veel christenen die niet geloven in een zwart-wit god. TS toevallig wel.quote:Op zondag 20 december 2009 02:55 schreef DJ_Ryow het volgende:
[..]
maar God ziet het wel zo zwart-wit. waarom zouden we christenen daar niet op mogen aanspreken? "het is niet aan ons om te oordelen" is een cop out eerste klas natuurlijk. christenen aanbidden namelijk degene die wel zo oordeelt: God.
ik ben ook christelijk opgevoed zonder homohaat. maar geaccepteerd is het allerminst natuurlijk.quote:Op zondag 20 december 2009 01:00 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
maar níet alle christenen hebben achterlijke ideeën over homo's... ik ben christelijk opgevoed zonder homohaat, zonder rare ideeën en behoorlijk vrijzinnig, en ik vind het wel kwetsend dat het blijkbaar gedacht wiordt dat het wel ok is om alles wat gelovig is te beledigen (ook al is dat om een of andere idioot die rare dingen verkondigt te stangen).
als je als christen dat Bijbelgedeelte van TS leest en nog steeds niet in een zwart-wit God gelooft.. dan snap ik het ook niet meer. hoe duidelijk wil je het hebben.quote:Op zondag 20 december 2009 02:59 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
er zijn heel veel christenen die niet geloven in een zwart-wit god. TS toevallig wel.
dat is een oudtestamentische visie op een oppergodheid, vergelijkbaar met het beeld van Zeus in de griekse mythologie. de wraakgod, de wettengever, etc.quote:Op zondag 20 december 2009 03:09 schreef DJ_Ryow het volgende:
[..]
als je als christen dat Bijbelgedeelte van TS leest en nog steeds niet in een zwart-wit God gelooft.. dan snap ik het ook niet meer. hoe duidelijk wil je het hebben.
het MOET natuurlijk niet mits je een betere manier hebt. ik zou weleens een andere interpretatie willen horen die logisch en acceptabel is.quote:Op zondag 20 december 2009 03:22 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
dat is een oudtestamentische visie op een oppergodheid, vergelijkbaar met het beeld van Zeus in de griekse mythologie. de wraakgod, de wettengever, etc.
wie zegt dat christenen de bijbel letterlijk MOETEN lezen op de manier die TS doet?
zoals ik al zei, als je er als christen een probleem mee hebt.. verdedig je God dan zoals je denkt dat het wel is.quote:er zijn christenen zat die wel in een god geloven, maar die die niet gerepresenteerd zien in de god die TS presenteert in de Bijbelcitaten. waarom zou je moeten accepteren dat god zo is en dús mensen beledigt?
inderdaad. iets wat het christendom in ogen van veel mensen nog onwaarschijnlijker maakt en de kritiek en hoon alleen maar groter maakt.quote:áls god al bestaat, zijn het nog altijd de mensen die hun beeld van hem hebben opgeschreven en nog weer andere mensen die daar een conclusie aan verbinden. áls god al bestaat zitten er zo'n 80.000 kanalen tussen wat god ís en de teksten over god in de bijbel.
het christendom staat op een aantal fundamenten en hoe je ook relativeert.. die blijven staan. relativeer je die wel weg dan geloof je iets anders dan het christendom en is de kritiek ook niet voor jou.quote:ik kan je daarom niet volgen in je conclusie dat god mensen beledigt als je kijkt naar de bijbelqwuotes van TS. daarvoor moet je ten eerste de bijbel aannemen als waar, en ten tweede de bijbel aannemen als het directe woord van god. er zijn christenen die dat doen, voor sommigen is het zelfs kern, maar er zijn heel veel christenen die niet op die manier denken en die relativeren.
wow, dan heb je geluk, echt een uitzondering. maar ik snap ook niet hoe dat kan op een logische manier. hoe kunnen christendom en homosexualiteit samengaan?quote:bij ons thuis was homosexualiteit volledig geaccepteerd. ondanks dat mijn ouders christenen zijn.
kwetsen is sowieso geen goed streven, maar waar de gemoederen hoog oplopen dan dat gebeuren. vaak ook onbewust en onbedoeld.quote:ik ben zelf, overigens, helemaal geen christen meer! ik ben om diverse redenen uit de kerk gestapt. mijn punt was dat ik niet vind dat je een complete bevolkingsgroep mag kwetsen. of dat nou christenen of homo's zijn. zeker niet als je verder overloopt van de verkondigingen over hoe tolerant men wel niet dient te zijn. intolerant tegenover intolerantie is prima, maar dan vind ik dat je op persoonlijk vlak moet blijven, en niet generaliseren.
Voor gelovigen is het puur en alleen omdat "god het zegt"quote:Op zondag 20 december 2009 04:37 schreef capricia het volgende:
Ik heb het al vaker in dit topic gevraagd: WAT is nou het probleem met homoseksualiteit...WAAROM is het een gruwel?
Ah, seksualteit moet in het teken staan van reproductie. Is dat het?quote:Op zondag 20 december 2009 04:47 schreef cerror het volgende:
[..]
Voor gelovigen is het puur en alleen omdat "god het zegt"
Er is vast wel een hele theorie aan verbonden maar het komt erop neer dat men niet kan reproduceren als homo zijnde dus dan maar de hel in. Of zoiets.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |