is niet zo heel vreemd met die ideeën die sommigen uitbrakenquote:Op zaterdag 19 december 2009 23:35 schreef JohnLocke het volgende:
Overigens wel krom dat veel mensen hier net zo intolerant en idioot reageren naar Christenen als veel homohaters naar homoseksuelen.
Ik ben inderdaad niet zo tolerant voor mensen die mij een gruwel noemen en me naar de hel verdoemen alwaar ik in een poel van vuur tot in de eeuwigheid zal branden.quote:Op zaterdag 19 december 2009 23:35 schreef JohnLocke het volgende:
Overigens wel krom dat veel mensen hier net zo hatelijk, intolerant en idioot reageren naar Christenen als veel homohaters naar homoseksuelen.
ik vind je wel lief hoorquote:Op zaterdag 19 december 2009 23:38 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Ik ben inderdaad niet zo tolerant voor mensen die mij een gruwel noemen en me naar de hel verdoemen alwaar ik in een poel van vuur tot in de eeuwigheid zal branden.
Wel een beetje, je ziet homo's die bewusteloze mannen op sexfeesten inspuiten met besmet bloed toch ook niet als representatief voor iedereen met die voorkeur?quote:Op zaterdag 19 december 2009 23:36 schreef Mirjam het volgende:
[..]
is niet zo heel vreemd met die ideeën die sommigen uitbraken
zo denk ik er dus ook overquote:Op zaterdag 19 december 2009 23:38 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Ik ben inderdaad niet zo tolerant voor mensen die mij een gruwel noemen en me naar de hel verdoemen alwaar ik in een poel van vuur tot in de eeuwigheid zal branden.
de in tolerantie hier is dan ook voornamelijk jegens TS, en terecht.quote:Op zaterdag 19 december 2009 23:40 schreef JohnLocke het volgende:
[..]
Wel een beetje, je ziet homo's die bewusteloze mannen op sexfeesten inspuiten met besmet bloed toch ook niet als representatief voor iedereen met die voorkeur?
TS z'n onbegrip en frustratie zie ik dan ook niet als representatief voor Christenen.
Ik geloof het pas als je het beargumenteert met een sprookjesboek! Beroep je op Grimm! Of Andersen! Of misschien zelfs Bomans!quote:
Als je maar weet dat veel Christenen het niet zo zwart-wit zien.quote:Op zaterdag 19 december 2009 23:38 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Nou ja, Matthijs.. generaliseert ook he. Wel zo vriendelijk als we op dezelfde manier redeneren dan.quote:Op zaterdag 19 december 2009 23:40 schreef JohnLocke het volgende:
[..]
Wel een beetje, je ziet homo's die bewusteloze mannen op sexfeesten inspuiten met besmet bloed toch ook niet als representatief voor iedereen met die voorkeur?
TS z'n onbegrip en frustratie zie ik dan ook niet als representatief voor Christenen.
Hmm, misschien is het bedoeld om alleen TS aan te vallen, maar wees eerlijk; de aanvallen in veel van de posts hier gaan over de rug van alle Christenen.quote:Op zaterdag 19 december 2009 23:42 schreef Mirjam het volgende:
[..]
de in tolerantie hier is dan ook voornamelijk jegens TS, en terecht.
En zijn aanvallen gaan over de rug van alle homo's.quote:Op zaterdag 19 december 2009 23:45 schreef JohnLocke het volgende:
[..]
Hmm, misschien is het bedoeld om alleen TS aan te vallen, maar wees eerlijk; de aanvallen in veel van de posts hier gaan over de rug van alle Christenen.
Doel je nou op homohaat of op geloof? De Bijbel is ontegenzeggelijk gebruikt om een hoop haatzaaierij en ellende goed te praten, maar de boodschap van Christus is zeker niet haatdragend, naar niemand.quote:Op zaterdag 19 december 2009 23:50 schreef wonderer het volgende:
Ik vind een generale intolerantie ten opzichte van iets dat echt kwalijk is en haatzaaiend minder erg dan jegens iets waar je als persoon verder helemaal geen last van hebt.
In plaats van "ons" dan aan te spreken op generaliseren, misschien matthijs.. dan aanspreken op zijn manier van verkondigen.quote:Op zaterdag 19 december 2009 23:53 schreef JohnLocke het volgende:
[..]
Doel je nou op homohaat of op geloof? De Bijbel is ontegenzeggelijk gebruikt om een hoop haatzaaierij en ellende goed te praten, maar de boodschap van Christus is zeker niet haatdragend, naar niemand.
Dat heb ik ook gedaan natuurlijk, net voor die post waarin ik "jullie" aansprakquote:Op zaterdag 19 december 2009 23:54 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
In plaats van "ons" dan aan te spreken op generaliseren, misschien matthijs.. dan aanspreken op zijn manier van verkondigen.
Homohaat, en dan met name de homohaat die ontstaat door geloof. Ik heb mathijs hier nog geen enkele quote van Christus zelf zien posten, alleen maar dat gezeik van de apostelen en de romeinen en weet ik wat. Dus zolang mensen selectief gaan quoten en het oude testament er ook nog maar eens bijpakken om hun eigen belachelijke ideeen te gaan lopen rondstrooien, vind ik helemaal niks verkeerd aan intolerantie daartegen.quote:Op zaterdag 19 december 2009 23:53 schreef JohnLocke het volgende:
[..]
Doel je nou op homohaat of op geloof? De Bijbel is ontegenzeggelijk gebruikt om een hoop haatzaaierij en ellende goed te praten, maar de boodschap van Christus is zeker niet haatdragend, naar niemand.
Oh ja, dat klopt ook wel.quote:Op zaterdag 19 december 2009 23:56 schreef JohnLocke het volgende:
[..]
Dat heb ik ook gedaan natuurlijk, net voor die post waarin ik "jullie" aansprak
Ik begrijp je ergernis.quote:Op zaterdag 19 december 2009 23:58 schreef wonderer het volgende:
[..]
Homohaat, en dan met name de homohaat die ontstaat door geloof. Ik heb mathijs hier nog geen enkele quote van Christus zelf zien posten, alleen maar dat gezeik van de apostelen en de romeinen en weet ik wat. Dus zolang mensen selectief gaan quoten en het oude testament er ook nog maar eens bijpakken om hun eigen belachelijke ideeen te gaan lopen rondstrooien, vind ik helemaal niks verkeerd aan intolerantie daartegen.
Meneer oordeelt niet, hij waarschuwtquote:
Dat laat hij dan toch aan god over? Die verschijnt wel om mensen tot zich te roepen als hij dat nodig acht. Daar hebben we TS niet voor nodig..quote:Op zondag 20 december 2009 00:02 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Meneer oordeelt niet, hij waarschuwt.
Goed daar heb je 90% van de Nederlandse bevolking wel mee te pakken, wil je die ook allemaal aan pakken omdat hun levenstijl gruwelijk is? Of focus je je alleen op homosexuelen omdat dat makkelijk scoren is?quote:Op donderdag 17 december 2009 11:52 schreef matthijs.. het volgende:
Hoereerders, afgodendienaars, overspelers, schandjongens, knapenschenders, dieven, geldgierigen, dronkaards, lasteraars of oplichters
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |