abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 20 december 2009 @ 22:25:50 #251
223512 HugoChavez
Amor vincit Omnia
pi_75857498
quote:
Op zondag 20 december 2009 22:13 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Ik zou er zelf eigenlijk neit zo goed tegen kunnen als ik me moest verantwoorden tegenover een hogere macht en ik weet dat die persoon er hele andere normen en waarden op na houdt als mijzelf. Terwijl die van mij geen vlieg kwaad doen, maar ik daarvoor wel in de hel zou komen.
Goed, misschien heb jij een goede gezondheid.
Mijn gezondheid is k*t, dokters kunnen/willen niets voor me doen. ik zit in een WAJONG, terwijl ik liever gewoon gezond ben en ga werken. Maar dat zit er dus dit leven niet in.
Als ik mag kiezen, dan maar een ietwat intolerante God, maar met het vooruitzicht op een volgend leven dat beter is dan dit leven. Dit leven wordt toch niets meer.
Er zijn nog meer dingen, maar die zijn een beetje te persoonlijk.
Wat mij betreft mag iedereen die tolerant, liefdevol en vredig geleefd heeft in de Hemel komen/goede incarnatie.
"Wie kinderen heeft, is bezorgd om zijn kinderen. Wie runderen heeft, is bezorgd om zijn runderen.
Wie niets heeft, kent geen zorgen.", Bhoedda
"Voorwaar, de vermindering wordt vaak tot aanwinst,
de vermeerdering vaak tot verlies.", Lao Tzu
pi_75858766
quote:
Op zondag 20 december 2009 22:25 schreef HugoChavez het volgende:
Goed, misschien heb jij een goede gezondheid.
Mijn gezondheid is k*t, dokters kunnen/willen niets voor me doen. ik zit in een WAJONG, terwijl ik liever gewoon gezond ben en ga werken. Maar dat zit er dus dit leven niet in.
Als ik mag kiezen, dan maar een ietwat intolerante God, maar met het vooruitzicht op een volgend leven dat beter is dan dit leven. Dit leven wordt toch niets meer.
Er zijn nog meer dingen, maar die zijn een beetje te persoonlijk.
Wat mij betreft mag iedereen die tolerant, liefdevol en vredig geleefd heeft in de Hemel komen/goede incarnatie.
Ok, maar nu is het gewoon een self-fulfilling prophecy lieverd. Als jij denkt dat het allemaal niks meer wordt, dan wordt het ook niks meer nee. Tuurlijk kan ik me niet inleven in jouw situatie, maar ik weet wel dat geluk voor het grootste deel van binnenuit komt.

Ik denk overigens dat er zeker positieve punten zijn aan een geloof, dus ook het katholieke. Maar ik denk niet dat het de bedoeling is om de bijbel woord voor woord letterlijk te interpreteren en met een beschuldigende vinger te gaan wijzen naar iedereen die het anders doet dan het daar staat. Wat dat betreft waren de Grieken zelfs nog wat reëeler over hun opperwezens, hun goden gingen ook gewoon vreemd en maakten fouten .
  maandag 21 december 2009 @ 00:06:53 #253
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_75862540
quote:
Op zondag 20 december 2009 22:25 schreef HugoChavez het volgende:

[..]
Dit is de essentie van religie. De hoop op iets beters en zelf geen poot uitsteken om dat te doen, want daar zorgt god wel voor.

Het is gewoon zelfbescherming. Je wordt alleen maar NOG depressiever als je ook niet in iets hogers kan geloven dat het straks beter wordt. Een overlevingsinstinct. Religie is net zo natuurlijk als homoseks.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  maandag 21 december 2009 @ 01:12:55 #254
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_75864457
quote:
Op maandag 21 december 2009 00:06 schreef wonderer het volgende:

[..]

Dit is de essentie van religie. De hoop op iets beters en zelf geen poot uitsteken om dat te doen, want daar zorgt god wel voor.

Het is gewoon zelfbescherming. Je wordt alleen maar NOG depressiever als je ook niet in iets hogers kan geloven dat het straks beter wordt. Een overlevingsinstinct. Religie is net zo natuurlijk als homoseks.
Juist, mijn man is 3 maanden terug bijna overleden aan een vleesetende bacterie, hij is nu nog herstellende.
Iedereen in onze omgeving verwachte dat we in een diep gat zouden vallen, maar dat is niet zo, we zijn blij dat hij nog leeft en dat het relatief gezien erg goed gaat.
hij zal als het goed is onze dochters op kunnen zien groeien en we kunnen weer van elkaar genieten.

Overigens zou God erg boos zijn op ons, hij heeft die bacterie opgelopen nav een sterilisatie.

Gelukkig geloven wij niet in een God.

Maar wat ik wil zeggen, je kan gaan zitten sippen om dit leven, maar stel voor je hebt het mis en dit is het enige leven wat je krijgt, maak er dan zelf het beste van, een ander doet het niet voor je.
Als je zelf een positieve gedachtegang hebt dan zal het leven ook dragelijker zijn, ondanks alle klote dingen die gebeuren, en geloof me, heb genoeg meegemaakt, net als menig ander.

en dat doen veel mensen, die gaan zitten mokken om hun leven, want wat ze zelf meemaken is het ergste wat er is, en uiteraard is dat in je eigen beleving zo maar kijk eens om je heen, er zijn echt heel veel mensen die het erger hebben, dus inplaats van de balen wat je niet hebt, geniet van wat je wel hebt.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  Moderator maandag 21 december 2009 @ 01:35:46 #255
236264 crew  capricia
pi_75864932
Die matthijs komt sws veel met oudtestament-teksten. Das toch heel anders dan was Jezus predikte.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  maandag 21 december 2009 @ 01:39:51 #256
94617 Ps2K
And his space hamster Skeletor
pi_75865001
quote:
Op donderdag 17 december 2009 11:52 schreef matthijs.. het volgende:
De reden dat ik dit eruit pak is omdat net wordt gedaan alsof het de normaalste zaak van de wereld is.
De waarheid over homoseksuele levensstijl is dat het een gruwel is. Om aan te geven wat voor gruwel het is, In leviticus 18v22 wordt het samen met sex met dieren genoemd.

romeinen1v26 Daarom heeft God hen overgegeven aan schandelijke lusten, want hun vrouwen hebben de natuurlijke omgang vervangen door de tegennatuurlijke. 27 Eveneens hebben de mannen de natuurlijke omgang met de vrouw opgegeven, en zijn in wellust voor elkander ontbrand, als mannen met mannen schandelijkheid bedrijvende en daardoor het welverdiende loon voor hun afdwaling in zichzelf ontvangende.

Zowel degene die hier goedkeuring aan geven als degene die het doen, (bekeer) je, maak rechtsomkeer en laat je redden door geloof in Jezus. God heeft een dag bepaald waarop Jezus christus deze wereld rechtvaardig gaat oordelen.

1 korintiers 6v10 Dwaalt niet! Hoereerders, afgodendienaars, overspelers, schandjongens, knapenschenders, dieven, geldgierigen, dronkaards, lasteraars of oplichters, zullen het Koninkrijk Gods niet beërven.
11 En sommigen uwer zijn dat geweest. Maar gij hebt u laten afwassen, maar gij zijt geheiligd, maar gij zijt gerechtvaardigd door de naam van de Here Jezus Christus en door de Geest van onze God.

Het bovenstaande stuk heb ik erbij gepakt om te laten zijn dat sommige die gered zijn overspeligen en oplichters waren, maar gered en gerechtvaardigd zijn door Jezus.
Leviticus 19:17, zullen we iedereen die zijn baard scheert ook meteen maar stenigen?
http://www.last.fm/user/psych02k
Yes, it is perfectly reasonable that Kirk had the know-how to make the gunpowder and put together the bazooka to defeat the Gorn. That\'s why he\'s the goddamn Captain.
  maandag 21 december 2009 @ 15:34:10 #257
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_75882148
Beste matthijs, bedankt voor je leerzame toelichting met betrekking tot de bijbel en homofilie ! Zo heb ik het niet eerder bekeken !

Ik heb naar aanleiding hiervan de Bijbel nog eens wat beter gelezen en ik heb nog wat vragen, waarschijnlijk kun jij me hier wel mee helpen :

• Leviticus 25:44 stelt dat ik slaven mag houden (zowel man als vrouw) mits ik deze betrek uit aanliggende landen. Duitsers en Belgen mag ik dus houden, maar telt de zee als een spelbreker ? Kortom, mag ik ook Engelsen houden, of niet ?

• Ik wil mijn dochter graag als slaaf verkopen voor 't geld (dure maand, december, jeweets), zoals in Exodus 21:7. Hoe bepaal ik wat ze waard is op marktplaats.nl ?

• Ik weet dat ik geen contact mag hebben met vrouwen die "hun tijd van de maand" hebben om het maar netjes te zeggen (Zie leviticus 15: 19-24). Maar hoe kom ik daarachter ? Degenen die ik het gevraagd heb reageren er nogal gepikeerd op !

• Mijn buurman werkt op de dag van de sabbat ! Dat hij dood moet is dus duidelijk (Exodus 35 : 2), maar moet ik dit zelf doen of kan ik hier de politie voor bellen ?

• Veel mannen die ik ken scheren hun bakkebaarden en/of hoofd, inclusief het gebied bij hun slaap, ook al wordt dit ten zeerste verboden door Leviticus 19 : 27. Hoe moet ik ze doden ?
  • zzz
      maandag 21 december 2009 @ 15:35:31 #258
    15967 Frollo
    You know I am a righteous man
    pi_75882214
    _Led_
      Moderator maandag 21 december 2009 @ 15:35:54 #259
    236264 crew  capricia
    pi_75882230
    quote:
    Op maandag 21 december 2009 15:34 schreef _Led_ het volgende:
    Beste matthijs, bedankt voor je leerzame toelichting met betrekking tot de bijbel en homofilie ! Zo heb ik het niet eerder bekeken ![..]

Koffie over mijn toetsenbord!
    "People that use Fiat currency as a store of value.
    There is a name for it:
    We call them Poor"
    pi_75882556
    quote:
    Op maandag 21 december 2009 15:35 schreef Frollo het volgende:
    _Led_
    +1.
      maandag 21 december 2009 @ 15:50:27 #261
    78654 Viking84
    Going, going, gone
    pi_75882912
    quote:
    Op maandag 21 december 2009 15:42 schreef PurePoisonPerfume het volgende:

[..]

+1.
    +1!
    Niet meer actief op Fok!
      maandag 21 december 2009 @ 15:57:12 #262
    68576 eleusis
    fokked op kidz
    pi_75883206
    +666
    Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
    pi_75883529
    -1 matthijs doet gewoon alsof hij gelovig is, maar ondertussen neemt hij ons allemaal in de maling en lacht hij zich helemaal kapot omdat wij zo ons best doen om hem maar onderuit te halen.
      maandag 21 december 2009 @ 16:04:52 #264
    78654 Viking84
    Going, going, gone
    pi_75883540
    quote:
    Op maandag 21 december 2009 15:57 schreef eleusis het volgende:
    +666
    Stouterd! .
    Niet meer actief op Fok!
    pi_75883639
    quote:

• Mijn buurman werkt op de dag van de sabbat ! Dat hij dood moet is dus duidelijk (Exodus 35 : 2), maar moet ik dit zelf doen of kan ik hier de politie voor bellen ?
  • !

helemaal mee eens overigens _Led_
    Ja doei.
      maandag 21 december 2009 @ 16:13:55 #266
    15967 Frollo
    You know I am a righteous man
    pi_75883914
    quote:
    Op maandag 21 december 2009 16:04 schreef Apekoek het volgende:
    -1 matthijs doet gewoon alsof hij gelovig is, maar ondertussen neemt hij ons allemaal in de maling en lacht hij zich helemaal kapot omdat wij zo ons best doen om hem maar onderuit te halen.
    Wat een hoop woorden voor 'troll'.
    pi_75884535
    quote:
    Op maandag 21 december 2009 16:13 schreef Frollo het volgende:

[..]

Wat een hoop woorden voor 'troll'.
    Voor degene die niet weten wat een troll is
    pi_75887337
    quote:
    Beste matthijs, bedankt voor je leerzame toelichting met betrekking tot de bijbel en homofilie ! Zo heb ik het niet eerder bekeken !

Ik heb naar aanleiding hiervan de Bijbel nog eens wat beter gelezen en ik heb nog wat vragen, waarschijnlijk kun jij me hier wel mee helpen :

• Leviticus 25:44 stelt dat ik slaven mag houden (zowel man als vrouw) mits ik deze betrek uit aanliggende landen. Duitsers en Belgen mag ik dus houden, maar telt de zee als een spelbreker ? Kortom, mag ik ook Engelsen houden, of niet ?

• Ik wil mijn dochter graag als slaaf verkopen voor 't geld (dure maand, december, jeweets), zoals in Exodus 21:7. Hoe bepaal ik wat ze waard is op marktplaats.nl ?

• Ik weet dat ik geen contact mag hebben met vrouwen die "hun tijd van de maand" hebben om het maar netjes te zeggen (Zie leviticus 15: 19-24). Maar hoe kom ik daarachter ? Degenen die ik het gevraagd heb reageren er nogal gepikeerd op !

• Veel mannen die ik ken scheren hun bakkebaarden en/of hoofd, inclusief het gebied bij hun slaap, ook al wordt dit ten zeerste verboden door Leviticus 19 : 27. Hoe moet ik ze doden ?
  • West Wing fan?
      maandag 21 december 2009 @ 19:23:07 #269
    174925 Judeljuud
    Vindt, en gij zult meer zoeken
    pi_75891428
    quote:

• You were born as an original. Don't die as a copy.
    pi_75895348

Zowel acteur Martin Sheen als zijn personage zijn zeer gelovig Katholiek, overigens.

[ Bericht 11% gewijzigd door JohnLocke op 23-12-2009 09:50:05 ]
      dinsdag 22 december 2009 @ 03:04:31 #271
    237906 Chocolatebear
    Tikkeltje narcistisch
    pi_75911514
    quote:
    Op vrijdag 18 december 2009 07:38 schreef matthijs.. het volgende:

[..]

God is volmaakt, de mens deugt niet die moet zich bekeren (rechtsomkeer) maken.
    Laten we aannemen dat deze "perfecte" God inderdaad het universum heeft gecreëerd. De mens was het hoogtepunt van zijn creatie sinds zij naar het beeld van God zijn gemaakt en beslissingen kunnen nemen. Maar deze mensen "bedriegen" God door niet naar hem te luisteren.

Say what? Als iets perfect/volmaakt is KAN er niet iets onvolmaakt van komen. Iemand zei ooit: "Bad fruit cannot come from a good tree" maar deze "perfecte" God maakte een "perfect" universum dat onvolmaakt werd door de "volmaakte" mens. Uiteindelijk moet de bron van onvolmaaktheid God zijn. Iets wat onvolmaakt is kan niet iets wat onvolmaakt is maken, daarom moeten mensen dus al onvolmaakt zijn geweest bij hun creatie.

Een volmaakte God die de onvolmaakte mens maakt is onmogelijk.

[ Bericht 0% gewijzigd door Chocolatebear op 22-12-2009 03:10:32 ]
    The stories and information posted here are artistic works of fiction and falsehood.
    Only a fool would take anything posted here as fact.
      dinsdag 22 december 2009 @ 03:18:52 #272
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_75911629
    Daar kan ik als atheist zelfs antwoord op geven: het is allemaal eva's schuld.
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
      dinsdag 22 december 2009 @ 21:15:02 #273
    177114 Demon_Hunter
    Tell the truth and then run.
    pi_75941036
    Tvp episch topic.
    Minds are like parachutes. They only function when open.
    pi_75958538
    Matthijs houdt zich wel erg rustig. Misschien is hij zich aan het voorbereiden op de ondergang van alle homo's?
    pi_75961448
    quote:
    Op woensdag 23 december 2009 09:37 schreef Ikbenkoel het volgende:
    Matthijs houdt zich wel erg rustig. Misschien is hij zich aan het voorbereiden op de ondergang van alle homo's?
    Nee, hij is geshockeerd in de foetushouding gaan liggen na het zien van de plaatjes op de vorige bladzijde!
      woensdag 23 december 2009 @ 11:34:07 #276
    65837 cerror
    ik kom af en toe
    pi_75962443
    quote:
    Op woensdag 23 december 2009 11:08 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Nee, hij is geshockeerd in de foetushouding gaan liggen na het zien van de plaatjes op de vorige bladzijde!
    Nee, mensen weten nu dat hij een kloon is dus is het voor hem geen bal meer aan.
    Hoi, ik ben een lamzak met een passie voor flessen wasverzachter.
    Neuk mijn oor en noem me Harry Mulisch
    pi_75962475
    quote:
    Op woensdag 23 december 2009 11:34 schreef cerror het volgende:

[..]

Nee, mensen weten nu dat hij een kloon is dus is het voor hem geen bal meer aan.
    Dan heeft hij wel veel moeite gedaan om de Bijbel uit zijn hoofd te kennen. Ook uitgebreide posthistory wel.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')