quote:Op woensdag 16 december 2009 19:43 schreef Beaudelaire het volgende:
Als het echte liefde is, maakt de leeftijd niks uit.
Nog wel ja, tot dat die vriendin 35 word, en dan word ze gedumpt door die man omdat ze te oud isquote:Op woensdag 16 december 2009 19:49 schreef Bostrol het volgende:
Als je emotioneel ongeveer dezelfde leeftijd hebt maakt het weinig uit. Vriendin van 25 is onlangs getrouwd met man van 53. Gaat goed.
Jep, en die vent komt over een paar in de fase dat hij op zoek gaat naar ene jonge meid van mid-twintig en wat blijkt... die heeft hij dan alquote:Op woensdag 16 december 2009 19:51 schreef rupsje_nooit_genoeg het volgende:
dat is wel het geval. daarom heb iik tijdens de dates ook niet gemerkt dat hij zoveel ouder was. maar toch... je zit toch in een andere levensfase.
17 en 27 vind ik dus wel echt te ver gaanquote:Op woensdag 16 december 2009 20:50 schreef Daffodil31LE het volgende:
Maakt geen drol uit. Ik ben 39, mijn echtgenote is er 29. We zijn al samen vanaf haar 17e.
Jezus wat ben jij kansloos zeg, je vindt hem leuk zeg je, hij lijkt 25 zeg je en dan hoor je dat hij 34 is, so what? Is hij opeens lelijk geworden ofzo? Of heb je liever iemand van 25 die 10 jaar ouder lijkt? Mijn ouders schelen 12 jaar en ze zijn al heel lang samen.quote:Op woensdag 16 december 2009 19:45 schreef rupsje_nooit_genoeg het volgende:
hallo allemaal,
heb drie weken terug een hele leuke jongen leren kennen. hij wist dat ik net 21 was geworden, zijn leeftijd wist ik niet, maar ik schatte rond de 25. nu ben ik er dus gisteren achter gekomen dat ik hier een paar jaartjes naast zat...
9 jaar om precies te zijn (hij is dus 34)! ik ben echt ontzettend geschrokken en was ook best boos. wat moet ik nu?.
zijn er hier mensen met een relatie waarin de een een stuk ouder/jonger is dan de ander. en in hoeverre heeft dit een kans van slagen?
waar lees jij in de OP dat er is gelogen.quote:Op donderdag 17 december 2009 01:38 schreef tho_Omas het volgende:
Mensen die liegen over futiliteiten als een leeftijd, liegen over veel meer zaken. Daar kun je gif op innemen.
TS liegt toch tegen zichzelf?quote:Op donderdag 17 december 2009 01:41 schreef TeenWolf het volgende:
[..]
waar lees jij in de OP dat er is gelogen.
quote:
De vraag is of zij dat ook nog leuk vindt als zij 50 is en hij dus 78.quote:Op woensdag 16 december 2009 19:49 schreef Bostrol het volgende:
Als je emotioneel ongeveer dezelfde leeftijd hebt maakt het weinig uit. Vriendin van 25 is onlangs getrouwd met man van 53. Gaat goed.
TS schat leeftijd op 25 > blijkens de feiten is mans 34.quote:
ik blijf 't maar vaag vinden..quote:Op donderdag 17 december 2009 01:55 schreef tho_Omas het volgende:
[..]
TS schat leeftijd op 25 > blijkens de feiten is mans 34.
TS heeft zichzelf schromelijk voor de gek gehouden, dat in ieder geval.
Nu begin ik echt te koken van woede. Ik kan hier maar beter niet meer op ingaan, anders mutileer ik mezelf dadelijk in slaap.quote:Op donderdag 17 december 2009 02:00 schreef TeenWolf het volgende:
[..]
ik blijf 't maar vaag vinden..
YESquote:Op woensdag 16 december 2009 19:52 schreef Saaaaab het volgende:
Ik kan me voorstellen dat je er van schrok jaMaar inderdaad, er zijn genoeg gevallen waarin een groot leeftijdsverschil gewoon werkt.
quote:Op woensdag 16 december 2009 19:49 schreef Bostrol het volgende:
Ik scheel 15 jaar met mijn vriendin (ik ben de jongere). Eigenlijk geen problemen, we passen uitstekend bij elkaar en houden van elkaarquote:Op woensdag 16 december 2009 19:45 schreef rupsje_nooit_genoeg het volgende:
hallo allemaal,
heb drie weken terug een hele leuke jongen leren kennen. hij wist dat ik net 21 was geworden, zijn leeftijd wist ik niet, maar ik schatte rond de 25. nu ben ik er dus gisteren achter gekomen dat ik hier een paar jaartjes naast zat...
9 jaar om precies te zijn (hij is dus 34)! ik ben echt ontzettend geschrokken en was ook best boos. wat moet ik nu?.
zijn er hier mensen met een relatie waarin de een een stuk ouder/jonger is dan de ander. en in hoeverre heeft dit een kans van slagen?
succesquote:Op vrijdag 18 december 2009 19:45 schreef rupsje_nooit_genoeg het volgende:
Ja ik leef nog!:) Ik heb besloten om het toch te proberen, zoveel velen hier al in dit topic zeggen: er bestaan verhalen dat het goed gaat, maar ook dat het fout gaat. Relaties met minder leeftijdsverschil kunnen ook mislukken dus...
Ik ga ervoor!!!!
Only @ Fok.quote:Op zaterdag 19 december 2009 00:42 schreef Otis2.0 het volgende:
Je komt ze ook wel tegen van 34 en 18 hoor.
quote:Op zaterdag 19 december 2009 04:23 schreef Schenkstroop het volgende:
Wat is eigenlijk het probleem, als je goed samen gaat, waarom niet. Mijn smerige antilliaanse buurman van 47 die neukt meisjes van 16.
Meisje bij me uit de klas is 18 met een vriend van 26. Gaat prima, ze hebben nu zelfs samen een hond.quote:Op donderdag 17 december 2009 01:26 schreef Seam het volgende:
[..]
17 en 27 vind ik dus wel echt te ver gaan
Ik ken een gast van 27 en die gaat sinds een jaar met een meid van 16, ze leerden elkaar kennen toen hij 26 en zij 15(!) was, haar ouders waren er in het begin op tegen, maar nu hebben ze het geaccepteerd.quote:Op woensdag 23 december 2009 16:57 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Meisje bij me uit de klas is 18 met een vriend van 26. Gaat prima, ze hebben nu zelfs samen een hond.![]()
Maar goed, het is niet haar eerste serieuze relatie en ze is inderdaad wel volwassen voor haar leeftijd.
Ongewoon? Ja. Maar als het oprechte gevoelens zijn, zie ik het probleem niet.quote:Op woensdag 23 december 2009 22:41 schreef TeenWolf het volgende:
[..]
Ik ken een gast van 27 en die gaat sinds een jaar met een meid van 16, ze leerden elkaar kennen toen hij 26 en zij 15(!) was, haar ouders waren er in het begin op tegen, maar nu hebben ze het geaccepteerd.![]()
Hij slaapt ook bij haar en zij bij hem..![]()
Lekker boeie!quote:Op woensdag 16 december 2009 19:45 schreef rupsje_nooit_genoeg het volgende:
hallo allemaal,
Nee. Dat vind ik niet raar.quote:Op zondag 3 januari 2010 00:34 schreef 0-jhkl-0 het volgende:
En wat als ik 19 ben en het meisje 15.
We vinden elkaar leuk,
is dit raar?
Ik vind het niet raar, mijn ex was 19 toen ik 14 was... is ook 10 maanden goed gegaan!quote:Op zondag 3 januari 2010 00:34 schreef 0-jhkl-0 het volgende:
En wat als ik 19 ben en het meisje 15.
We vinden elkaar leuk,
is dit raar?
quote:Op maandag 4 januari 2010 22:03 schreef YourSavior het volgende:
[..]
Ik vind het niet raar, mijn ex was 19 toen ik 14 was... is ook 10 maanden goed gegaan!
Alsof iemand van 15 dezelfde definitie van "oprecht" hanteert als iemand van 26.quote:Op woensdag 23 december 2009 22:52 schreef Disavowed het volgende:
[..]
Ongewoon? Ja. Maar als het oprechte gevoelens zijn, zie ik het probleem niet.
Dus je vind dat het wel kan of adviseer je om er per direct mee te stoppen?quote:Op maandag 25 januari 2010 23:09 schreef YourSavior het volgende:
[quote]Op maandag 25 januari 2010 22:34 schreef 0-jhkl-0 het volgende:
Kregen jullie daar veel reacties op?
[\quote]
We kregen veel reacties, vooral negatief... Maar ik val altijd opnoudere jongens... De meeste schatten mij ook 17 en met oudere jongens zit ik ook meer op een lijn;P alleen het wordt voor mij moeilijker als het serieuzer word...
In mijn om geving ken ik genoeg voorbeelden van relaties met een leeftijdsverschil van dubbele cijfers. Meestal zijn dat ook leukere koppels dan koppels die nauwelijks in leeftijd schelen.quote:Op dinsdag 26 januari 2010 13:27 schreef JX het volgende:
What about toyboys? Een vriendin van mij is 32 en date een jochie van 18Een andere vriendin is 27 en date een joch van 20
![]()
Ik vind het zelf niet echt kunnen. Denk ook niet dat zoiets ooit serieus kan wordenOf zit ik verkeerd?
quote:Op dinsdag 26 januari 2010 17:10 schreef Disavowed het volgende:
[..]
In mijn om geving ken ik genoeg voorbeelden van relaties met een leeftijdsverschil van dubbele cijfers. Meestal zijn dat ook leukere koppels dan koppels die nauwelijks in leeftijd schelen.
Twee relaties schelen ruim 11 jaar. Begonnen op 18/30 en na jaren die relaties zijn allebei uitgemond in een huwelijk. Ze hebben zelfs kinderen.
Kan dus prima.
Volgens mij ben je een beetje jaloers. Het hangt er vanaf hoe je zo'n relatie in gaat en hoe serieus beide het nemen. Verrassing: hetzelfde als mensen met een kleiner leeftijdsverschilquote:Op dinsdag 26 januari 2010 13:27 schreef JX het volgende:
What about toyboys? Een vriendin van mij is 32 en date een jochie van 18Een andere vriendin is 27 en date een joch van 20
![]()
Ik vind het zelf niet echt kunnen. Denk ook niet dat zoiets ooit serieus kan wordenOf zit ik verkeerd?
Jaloers niet nee, misschien wel iets te achterdochtigquote:Op dinsdag 26 januari 2010 18:56 schreef Steeven het volgende:
[..]
Volgens mij ben je een beetje jaloers. Het hangt er vanaf hoe je zo'n relatie in gaat en hoe serieus beide het nemen. Verrassing: hetzelfde als mensen met een kleiner leeftijdsverschil.
Hoe verklaar je dan mijn serieuze relatie, en die van vele anderen als dat niet kan werken volgens jouw logica? Sterker nog, ik ga zelfs samenwonenquote:Op dinsdag 26 januari 2010 19:09 schreef JX het volgende:
[..]
Jaloers niet nee, misschien wel iets te achterdochtigBen zelf 26 en heb jongens van 18, 21 en 23 achter mij aangehad. Misschien niet een enorm verschil, maar ik geloof dus niet dat zoiets serieus zou werken aangezien ze op die leeftijd meestal maar achter 1 ding aan zijn als het gaat om "oudere" vrouwen
De term 'toyboy' bestaat niet voor niets m.i.
TS, is het nog aan?quote:Op woensdag 16 december 2009 19:45 schreef rupsje_nooit_genoeg het volgende:
hallo allemaal,
Dan ben je allebei al ruim volwassen. Dat telt nietquote:Op zaterdag 20 maart 2010 16:36 schreef droomvrouwtje het volgende:
Het kan zeker werken hoor en zoals bij alles bij de een werkt het prima en voor de ander werkt het gewoon niet.. Mijn aanstaande is 11 jaar ouder, ik 26 en hij 37 en voor ons het werkt prima.Wij liggen met heel veel dingen op 1 lijn. En zoals ik las heb je al besloten om ervoor te gaan groot gelijk heb je. Wie niet waagt, wie niet wint.
Boos??!quote:Op woensdag 16 december 2009 19:45 schreef rupsje_nooit_genoeg het volgende:
... ik ben echt ontzettend geschrokken en was ook best boos. wat moet ik nu?.
...
Dat zegt mijn schoonvader ook altijd. Een goede relatie heeft goede communicatie nodig. Daar lopen heel veel relatie's ook op vast door dat ze niet of weinig met elkaar praten en dan niet over koetjes en kalfjes maar de dingen die je bezig houden in het levenquote:Op maandag 22 maart 2010 09:10 schreef Ladiego het volgende:
Mijn vriend en ik schelen ook 9.5 jaar.. dit gaat al 2 jaar goed.
De kunst is gewoon goed met elkaar blijven communiceren
mja dat is wel anders ja. bij mij scheelt het ook 10 jaar, maar dat merk je niet (35 en 45) maar 21 en 34 is nu wel een erg groot verschil. over 5 a 10 jaar is t denk ik makkelijkerquote:Op zaterdag 20 maart 2010 16:36 schreef droomvrouwtje het volgende:
Het kan zeker werken hoor en zoals bij alles bij de een werkt het prima en voor de ander werkt het gewoon niet.. Mijn aanstaande is 11 jaar ouder, ik 26 en hij 37 en voor ons het werkt prima.Wij liggen met heel veel dingen op 1 lijn. En zoals ik las heb je al besloten om ervoor te gaan groot gelijk heb je. Wie niet waagt, wie niet wint.
Ik vind je bericht nogal tegenstrijdig. Aan de ene kant zeg je dat het een onbekende voor je is, aan de andere kant doe je juist zo veel mogelijk moeite om dat zo te houden door hem te vermijden, alleen op je kamer te etenquote:Op zondag 28 maart 2010 14:37 schreef Flouwer het volgende:
Nou, ik vind leeftijdsverschil dus wel een beetje uitmaken, wel als er echt veel jaren tussen zitten.
Zoals mijn moeder, die nu 48 is heeft een relatie met een gast van 26.
Mijn zus. Is 27. En woont samen, heeft een baby, wat mijn moeder dus een oma maakt.
En dat komt ze met een of andere 26-jarige aanlopen die nog met zijn leven moet 'beginnen' zeg maar.
Het idee dat ze een relatie heeft met een gast die een jaar jonger is dan mijn oudste zus maakt me misselijk en ik verafschuw het.
Zelf zegt ze dat het 'tijdelijk' is en niet 'serieus'. Maar ondertussen zijn ze alweer een jaar samen.
Maar wie ben ik om het tegen te houden? Wat kan ik er tegen doen?
Ik ben 18 en mijn zusje is 12. We wonen met z'n drieen maar sinds hij hier is moet ik zijn borden afwassen, hij laat zijn spullen overal rondhangen en voelt zich helemaal thuis. Hij belt mijn moeder 50 keer op een dag wat ze aan het doen is, met wie ze is en zelfs wat ze eet.
1 keer gingen we gezellig winkelen en we waren nog geen 15 minuten in de stad of hij belt al om te vragen hoelaat we klaar zijn.
Ik weet niet eens wie hij is, alleen wat zijn naam is, zijn leeftijd en zijn woonplaats.
Het voelt net alsof er een onbekende gozer in mijn huis logeert.
Mijn moeder verwacht dan ook dat we gezellig met z'n allen om de tafel eten maar dit gaat me te ver en ik eet liever alleen in mijn kamer.
Sfeer in huis is zo ongemakkelijk, ik praat nooit met haar vriend en hoef eigenlijk niks van hem te weten.
Mijn zusje die zit er niet heel erg mee, die denkt er niet zo erg over.
Maar ik vind het heel moeilijk om 1 of andere onbekende in mijn huis te zien als de vriend van mijn moeder. Het voelt meer als iemand uit mijn eigen leeftijdscategorie.
Ik weet alleen dat mijn ma haar tijd aan het vergooien is omdat dit toch niet gaat werken, ze is puur met hem samen omdat ze zich anders alleen voelt.
Maar face it. Ze is oma, bijna 50 jaar oud. Hoelang zal deze relatie nog duren?
Des te langer ze bij elkaar blijven, hoe moeilijker het wordt.
Ik heb het er ook heel erg moeilijk mee.
Jij denkt dat als ze iemand van haar eigen leeftijd neemt als vriend, dat die relatie wel houdbaar is voor de lange termijn? Een leeftijdsverschil zegt helemaal niets als je dat soms denkt.quote:Ik weet alleen dat mijn ma haar tijd aan het vergooien is omdat dit toch niet gaat werken, ze is puur met hem samen omdat ze zich anders alleen voelt.
Geloof me ik heb geprobeert om hem te accepteren, hij is opzich wel een oke gozer.quote:Op zondag 28 maart 2010 15:11 schreef eleusis het volgende:
[..]
Ik vind je bericht nogal tegenstrijdig. Aan de ene kant zeg je dat het een onbekende voor je is, aan de andere kant doe je juist zo veel mogelijk moeite om dat zo te houden door hem te vermijden, alleen op je kamer te etenetc. Kijk eens kritisch naar je eigen rol daarin.
Als je concrete bezwaren hebt over hoe ze met jou omgaan, moet je die discussie aangaan. Als een puber op je kamer gaan zitten mokken heeft nog nooit iets opgelost.
En verder moet je je moeder maar eens het plezier van een relatie gunnen, en niet de betweter spelen. Zij mag zelf bepalen wat goed voor haar is. Zij heeft niets te zeggen over jouw vriendjes, en jij niet over die van haar. Je hoeft hem niet leuk te vinden, dat eist niemand ook van je. Maar je bent niet je moeders relatiecoach. Op een gegeven moment moet je kunnen zeggen "we agree to disagree" en elkaar die ruimte geven.
Misschien is het wel gewoon tijd om eens uit huis te gaan en je moeder haar eigen leven te gunnen. Ze heeft 18 jaar van haar leven voor jou gezwoegd. Nu wil ze blijkbaar lekker van het leven genieten, en dat is haar volste recht.
Nou dat zeg ik niet, maar op een gegeven moment zou hij ook wel kinderen willen (denk ik) en dat kan met mijn moeder niet meer.quote:Op zondag 28 maart 2010 15:53 schreef Steeven het volgende:
[..]
Jij denkt dat als ze iemand van haar eigen leeftijd neemt als vriend, dat die relatie wel houdbaar is voor de lange termijn? Een leeftijdsverschil zegt helemaal niets als je dat soms denkt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |