quote:
Op zondag 28 maart 2010 15:11 schreef eleusis het volgende:[..]
Ik vind je bericht nogal tegenstrijdig. Aan de ene kant zeg je dat het een onbekende voor je is, aan de andere kant doe je juist zo veel mogelijk moeite om dat zo te houden door hem te vermijden, alleen op je kamer te eten

etc. Kijk eens kritisch naar je eigen rol daarin.
Als je concrete bezwaren hebt over hoe ze met jou omgaan, moet je die discussie aangaan. Als een puber op je kamer gaan zitten mokken heeft nog nooit iets opgelost.
En verder moet je je moeder maar eens het plezier van een relatie gunnen, en niet de betweter spelen. Zij mag zelf bepalen wat goed voor haar is. Zij heeft niets te zeggen over jouw vriendjes, en jij niet over die van haar. Je hoeft hem niet leuk te vinden, dat eist niemand ook van je. Maar je bent niet je moeders relatiecoach. Op een gegeven moment moet je kunnen zeggen "we agree to disagree" en elkaar die ruimte geven.
Misschien is het wel gewoon tijd om eens uit huis te gaan en je moeder haar eigen leven te gunnen. Ze heeft 18 jaar van haar leven voor jou gezwoegd. Nu wil ze blijkbaar lekker van het leven genieten, en dat is haar volste recht.
Geloof me ik heb geprobeert om hem te accepteren, hij is opzich wel een oke gozer.
Tot op het punt ik cocaine op de tafel vond en toen het kwartje viel waarom mijn moeder zo mager is geworden.
'Zij heeft niets te zeggen over jouw vriendjes, en jij niet over die van haar. Je hoeft hem niet leuk te vinden, dat eist niemand ook van je. Maar je bent niet je moeders relatiecoach.'
Heb ik gezegd dat ik haar relatiecoach ben? Ik laat hun gewoon hun gang gaan, maar dat laat niet weg dat het voor mij zo makkelijk is.
We hebben er ook over gepraat maar uit huis gaan is ook geen optie omdat ik het al druk genoeg heb met mijn opleiding, ik zou niet weten hoe ik mezelf moet onderhouden qua geld.
'Zij heeft niets te zeggen over jouw vriendjes, en jij niet over die van haar.'
Ze heeft mij juist vaak genoeg verteld wat ik wel of niet kan. Op een gegeven moment wou ze dat ik een soort van 'schema' ging maken wanneer ik mijn exvriend mocht zien.
En ik begrijp wel dat ze mijn moeder is. Maar ze had geen reden om dat te mogen willen. Want ik zag mijn exvriend al maar 3 keer in de week.
'Misschien is het wel gewoon tijd om eens uit huis te gaan en je moeder haar eigen leven te gunnen. Ze heeft 18 jaar van haar leven voor jou gezwoegd. Nu wil ze blijkbaar lekker van het leven genieten, en dat is haar volste recht.'
Als ik al het huis uit ga dan heeft mijn moeder het juist moeilijker omdat mijn zusje nogal opstandig is en daar heeft ze dan ook elke dag moeite mee. Ze zei juist tegen mij dat zodra ik het huis uit ga het nog moeilijker wordt voor haar. Omdat ik ook een soort van haar help met mijn zusje, ik ga naar ouderavonden en ik haal mijn zusje overal op of wat dan ook omdat mijn moeder het indd niet meer aankan. Ze is ook lange tijd depressief geweest en dat zou ik haar niet opnieuw willen aandoen.
Mischien zou jij niet zo snel conclusies moeten trekken.
Ik zei alleen wat op mijn hart lag.