abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75695340
Ghe ja leuk die Benelux de laatste tijd (om nog maar te zwijgen over de Thalys). Zodoende koos ik afgelopen weekend tweemaal eieren voor mijn geld en pakte ik de NMBS-boemel van Roosendaal naar Antwerpen. Lekker rustig, warm en strak op tijd.
pi_75695368
Studenten ov chipkaart is voorlopig nog niet met saldo mee te reizen bij ns. Aldus de klantenservice..
dag
pi_75695451
quote:
Op woensdag 16 december 2009 17:26 schreef Peter het volgende:
Studenten ov chipkaart is voorlopig nog niet met saldo mee te reizen bij ns. Aldus de klantenservice..
Klopt, vanaf 1 januari pas.. Dat is toch allang bekend ?
pi_75697693
quote:
Op woensdag 16 december 2009 17:29 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Klopt, vanaf 1 januari pas.. Dat is toch allang bekend ?
1 januari is maar de vraag:
quote:
U geeft aan dat u bij het aanvragen van het Reizen op Saldo een probleem ondervindt. Het is op dit moment niet mogelijk om voor uw Studenten OV-Chipkaart het Reizen op Saldo aan te vragen. Het gewone Studenten OV is op dit moment leidend als u met ons reist. Er wordt gezien het verdwijnen van het gewone Studenten OV gewerkt aan het invoeren van Reizen op Saldo voor de Studenten OV-Chipkaart.
...
dag
pi_75699267

Weer een nieuw deel
Op dinsdag 2 september 2008 22:59 schreef Danny het volgende:
sorry.
leukste topic aller tijden
Voor computergerelateerde vragen klik hier
pi_75699495
quote:
Op station Utrecht Centraal is de totale vertraging voor vandaag, 16-12, in totaal 1453 minuten. Dat is meer dan 24 uur.
In totaal waren er hier vandaag 187 treinen die 1 minuut of meer vertraagd waren, de gemiddelde vertraging per vertraagde trein is 8 minuten.
pi_75700173
quote:
Op woensdag 16 december 2009 15:55 schreef greavy het volgende:
Had net telefoon van een kennis, die met de trein reisde , die in Amersfoort kreeg te horen dat er geen treinen reden naar Utrecht, en werd omgeroepen dat ze moesten omreizen via Deventer en Arnhem.. Is hij in Arnhem aangekomen, word er omgeroepen dat er niet naar Utrecht gereden kan worden wegens een grootschalige storing..
Moest ie via Nijmegen, om daar via Geldermalsen naar Utrecht te gaan..
Is hij in Geldermalsen, wordt er omgeroepen dat er een wissel storing is richting Utrecht, en je om moet reizen via Arnhem
Hij weer terug naar Arnhem na veel gevloek, en eindelijk in Arnhem mocht hij eindelijk met een stoptrein met beperkte snelheid naar Utrecht
Er reed van Arnhem naar Utrecht een goederentrein voor hun

Volgens mij werd er ergens wel enorm gefaald, hetzij bij de adviezen van de conducteur, hetzij bij de NS treindienstleider..
Dan is die vriend best dom, want of er rijden dan bussen, of het is sneller om te wachten tot er pendeltreinen gaan rijden.
En waarom kom je op geldermalsen uit als je vanaf den bosch de IC naar Utrecht pakt?

Er reed vandaag tussen dordrecht en leiden centraal een ICM als stoptrein
Deden ze dat maar vaker.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_75701329
Was net even terug aan het bladeren door deze reeks..
quote:
Op woensdag 2 december 2009 22:16 schreef Dr_Flash het volgende:
Fraaie muurschildering in de lokettenzaal van....?

[ afbeelding ]
Welk station was 't nou?
pi_75702523
quote:
Op woensdag 16 december 2009 19:37 schreef Ascendancy het volgende:
En waarom kom je op geldermalsen uit als je vanaf den bosch de IC naar Utrecht pakt?
Omdat ie daar stopt om vervolgens om te keren, gok ik? Hoewel die hele 'we gaan op reis en moeten omreizen via...' zooi wel erg triest is.

Had zelf ook vertraging: een enkele DD-AR om 17:28 (Utrecht-Tiel) op een traject dat normaal 2x DD-AR heeft op dat tijdstip (en vergeef me als de terminologie verkeerd is.). Had uiteindelijk 15 minuten vertraging op Geldermalsen en dat zal nog wel meer zijn geworden.

Wordt nog wat met dat weerbericht dat sneeuw / natte sneeuw / ijzel voorspelt voor vannacht en morgen.
"Friendship is like wetting your pants. Everyone can see it, but only you can feel its warmth."
pi_75703028
quote:
Op woensdag 16 december 2009 20:25 schreef Omentuva het volgende:

[..]

Omdat ie daar stopt om vervolgens om te keren, gok ik? Hoewel die hele 'we gaan op reis en moeten omreizen via...' zooi wel erg triest is.

Had zelf ook vertraging: een enkele DD-AR om 17:28 (Utrecht-Tiel) op een traject dat normaal 2x DD-AR heeft op dat tijdstip (en vergeef me als de terminologie verkeerd is.). Had uiteindelijk 15 minuten vertraging op Geldermalsen en dat zal nog wel meer zijn geworden.

Wordt nog wat met dat weerbericht dat sneeuw / natte sneeuw / ijzel voorspelt voor vannacht en morgen.
Ben ook benieuwd hoe een drama het morgen word .. Wel apart trouwens dat tussen Utrecht en Zwolle er wel vaak kabelbreuken of sein/wissel/overweg storingen zijn.
[b]Op vrijdag 15 mei 2009 20:31 schreef Hyman het volgende:[/b]
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
pi_75704591
quote:
Op woensdag 16 december 2009 14:35 schreef dennistd het volgende:

[..]

Zou er een trein met 1500V-instelling de 25kV-sectie op zijn gereden?
Zou lachen zijn als het dan een trein was van veolia of arriva
Me.. me.. me.. Me too
pi_75704632
quote:
Op woensdag 16 december 2009 21:10 schreef STTSJT het volgende:

[..]

Zou lachen zijn als het dan een trein was van veolia of arriva
Want?
Straks zit ik morgen in een trein met maar 1 stel
pi_75704837
quote:
Op woensdag 16 december 2009 21:10 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Want?
Straks zit ik morgen in een trein met maar 1 stel
dan moeten ze maar een reserve stel inzetten
of ze huren weer een wadloper van de ns
Me.. me.. me.. Me too
pi_75704994
quote:
Op woensdag 16 december 2009 21:14 schreef STTSJT het volgende:

[..]

dan moeten ze maar een reserve stel inzetten
of ze huren weer een wadloper van de ns
Merwede-lingelijn heeft 7 stellen, waarvan er meestal in de spits maar 6 rijden(waarom is mij een raadsel ) Dus echt reserve is er niet.
sowieso een kutlijn, en nu gaan ze er nog nutteloze stationnetjes tussenbouwen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_75706085
Even lekker offtopic

Koning winter doet zijn intrede. Hier het 'uitzicht' vanuit mijn bovenwoning. Leeuwarden, 16 december 2009

Terug ontopic:

Morgen eens zien hoe drama de ochtendspits op het spoor gaat worden. Donderdag, dus weer een dagje kantoor te Hilversum Sportpark
pi_75706356
Hier nog geen sneeuw te bekennen op de Veluwe.. Hopelijk blijft het zo, is de kans groter dat de trein fatsoenlijk rijd morgen
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
  woensdag 16 december 2009 @ 22:21:50 #67
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_75707989
quote:
Op woensdag 16 december 2009 20:35 schreef Sjoegerd het volgende:

[..]

Ben ook benieuwd hoe een drama het morgen word .. Wel apart trouwens dat tussen Utrecht en Zwolle er wel vaak kabelbreuken of sein/wissel/overweg storingen zijn.
Ja, volgens mij is het standaard daar..
Maak het althans zeer vaak mee..
Treinen zullen morgen gok ik, wel meer vertraagd rijden
quote:
Op woensdag 16 december 2009 21:47 schreef Sjoegerd het volgende:
Hier nog geen sneeuw te bekennen op de Veluwe.. Hopelijk blijft het zo, is de kans groter dat de trein fatsoenlijk rijd morgen
Hier ook geen sneeuw in Zwijndrecht, wel een erge vrieskou of hoe je dat ook noemt..

* greavy hoopt dat zijn treinen zaterdag op tijd rijden, want dan gaat hij naar Münster(Duitsland) met SSN
pi_75708117
quote:
Op woensdag 16 december 2009 22:21 schreef greavy het volgende:

[..]

Ja, volgens mij is het standaard daar..
Maak het althans zeer vaak mee..
Treinen zullen morgen gok ik, wel meer vertraagd rijden
[..]

Hier ook geen sneeuw in Zwijndrecht, wel een erge vrieskou..
Ach ik ga er geen minuut van eerder uit mijn bed .. Hoef pas om 9 uur de trein te hebben dus hoop dat het meevalt.

Hier vroor het vanmiddag rond 4 uur geloof ik al
  woensdag 16 december 2009 @ 22:26:34 #69
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_75708191
Nou, de kogel is door de kerk, ondergetekende en mevr. Bork gaan 27 februari met de Blauwe Engel een leuk rondje langs de koninklijke wachtkamers maken

Nice pic. btw Zug, hier (nog) niks
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_75711967
quote:
Op woensdag 16 december 2009 21:18 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Merwede-lingelijn heeft 7 stellen, waarvan er meestal in de spits maar 6 rijden(waarom is mij een raadsel ) Dus echt reserve is er niet.
sowieso een kutlijn, en nu gaan ze er nog nutteloze stationnetjes tussenbouwen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dus er is 1 reserve trein, dat ze die niet gebruiken tsja (zou wel een directie rijtuigzijn )
En qua station niet klagen
Me.. me.. me.. Me too
pi_75712141
Gaan er nog meer mensen mee treinen vrijdag met mij en marko?
pi_75712267
quote:
Op donderdag 17 december 2009 00:05 schreef Yreal het volgende:
Zoals ik nu hoor ben ik pas om 3 uur vrij ipv de 12 die er eerder werdt rond gebazuind
Dus helaas (tenzij jullie zolang geduld hebben )
Me.. me.. me.. Me too
pi_75712305
nee, om 12 uur al in amsterdam afgesproken.
pi_75712314
mweh weet niet of marko er wat voor voelt om onze plannen aan te passen? vind et niet zo heel erg tbh

Kunnen ook wat obscure spoorlijntjes in het zuidoosten pakken IPV de zovelste Virm ic
pi_75712351
blijkbaar niet dus

Amsterdam 12.34 -> Arnhem 13.33 (ICE )
Arnhem 14.16 -> Schiphol 15.29
Schiphol 16:07 -> Lelystad 16.56
Lelystad 17.15 -> Amsterdam 17.56
Amsterdam 18.27 -> Amersfoort 19.01

was de planning trouwens
pi_75712393
deze planning vind ik perfect, ik moet om 8 weer in almelo zijn en dat kan precies zo
pi_75712437
Steven, gewoon niet naar school gaan
pi_75712634
quote:
Op donderdag 17 december 2009 00:16 schreef Yreal het volgende:
Steven, gewoon niet naar school gaan
Kon t maar
hebben nog veel te doen en er is dan ook beoordeling. Als het een normaale dag was geweest dan was ik niet gegaan maar helaas
Me.. me.. me.. Me too
  donderdag 17 december 2009 @ 00:48:17 #79
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_75713187
quote:
Op donderdag 17 december 2009 00:05 schreef Yreal het volgende:
Naar 050?
pi_75714350
Echt een rondje naar Lelystad plannen.

Zorg ff voor een lachen simpel rondje voor volgende week donderdag dat iedereen kan joinen! Thanks.
pi_75716320
SLT zou per direct van het spoor verwijderd zijn omdat het blijkbaar mogelijk is om de instaptreden tijdens de rit te laten uitklappen, en erger nog: dit zou bij het publiek bekend zijn.

De zoveelste aflevering in de soap genaamd "Het Nederlands Spoor".
pi_75716399
Whahahahaha de verwachte hel is uitgebleven

In zoetermeer oost kwam de sprinter meeteen voorrijden, en in gouda kwam er een VIRM 6je voorrijden als stoptrein naar de bijlmer In totaal +10, maar daar is mee te leven. Hilarisch was dat de wissel van woerden vastzat op het middelste spoor en de stoppers dus langs woerden reden
pi_75717144
Misschien dat de hel toch nog terugkomt.. ;o Hoor overal verhalen van treinen die niet rijden of met zoveel vertraging.
  Moderator donderdag 17 december 2009 @ 09:17:41 #84
155227 crew  Guppy
dus
pi_75717690
Ik ben zonder problemen van Arnhem naar Utrecht geraakt. Maar goed, in Arnhem begon het pas te sneeuwen toen ik wegging van huis. M'n collega's uit Zaandam, Steenwijk en Deventer zijn nog niet gesignaleerd
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  donderdag 17 december 2009 @ 09:37:06 #85
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_75718272
Zuid-Holland heeft de grootste problemen met het sporennet door Nederland aldus nu.nl..
In Friesland komt de trein Leeuwarden - Harlingen niet verder dan Franeker, omdat er meerdere wissels vast zitten tussen Franeker en Harlingen.
De trein Leeuwarden - Stavoren rijdt beperkt, ze hopen op een halfuur dienst, maar dit kan nog meer uitlopen.
In Friesland, Groningen en Drenthe rijden tevens Géén bussen in verband met de slechte toegankelijkheid van een groot aantal wegen.

Tussen Den Dolder en Soest rijden ook géén treinen door wisselstoringen.
Tussen Leiden en Alphen aan de Rijn, Rotterdam en Utrecht, rond Den Haag HS, rijden er minder treinen door slechte weersomstandigheden.

Tevens vallen er veel treinen uit, of rijden met vertraging.
Actuele vertrektijden Rotterdam Centraal

Actuele vertrektijden Schiphol

Actuele vertrektijden Amsterdam

Actuele vertrektijden Utrecht

Actuele vertrektijden Amersfoort

En dit is nog maar een kleine selectie..

Van de spider van Ruben:

Op station Utrecht Centraal is de totale vertraging voor vandaag, 17-12, in totaal 176 minuten. Dat is meer dan 2 uur.
In totaal waren er hier vandaag 11 treinen die 1 minuut of meer vertraagd waren, de gemiddelde vertraging per vertraagde trein is 16 minuten.

http://ep.turnware.com/trein/vertraging.php
pi_75718918
Net mijn dingetje weer aangezet was een beetje kapot dus hij telt vanaf 9:20 ofzo pas! Ook wat extra statistieken toegevoegd, zoals geannuleerd en spoor gewijzigd
pi_75719489
quote:
Op donderdag 17 december 2009 08:23 schreef Yreal het volgende:
Whahahahaha de verwachte hel is uitgebleven

In zoetermeer oost kwam de sprinter meeteen voorrijden, en in gouda kwam er een VIRM 6je voorrijden als stoptrein naar de bijlmer In totaal +10, maar daar is mee te leven. Hilarisch was dat de wissel van woerden vastzat op het middelste spoor en de stoppers dus langs woerden reden
Dat ie bij jou is uitgebleven zegt niets over de rest.
7.40 vertrokken in hardinxveld, 10 uur in delft.
Normaal een ritje van 45 minuten.

Op rotterdam reden eerst helemaal geen treinen verder, en dat werd niet duidelijk omgeroepen in mijn intercity(btj gemurmel)
Vervolgens zou er om kwart voor 9 een sneltrein vertrekken, maar deze moest in schiedam omkeren vanwege een kapotte trein bij delft.
Vervolgens om 9.25 een nieuwe sneltrein die als een slak reed.
pi_75719599
Waarom rijdt er tegenwoordig een sprinter het traject Schiphol - Hoorn Kersenboogerd? Nu moet ik godver... iedere dag staan, terwijl het voorheen een lange dubbeldeks trein was.

Ze willen je echt in de auto jagen he?
  donderdag 17 december 2009 @ 10:18:02 #89
136283 knars
Teethgrinder
pi_75719603
Er staat een VIRM kapot te zijn op Amstel. Zwarte rook, smeulend luchtje bij de stroomafnemer. Trein ontruimd, ns.nl geeft aan dat het rond 11:30 wel opgelost moet zijn.
  donderdag 17 december 2009 @ 10:19:46 #90
136283 knars
Teethgrinder
pi_75719670
Ben nog steeds erg blij: gisteren cabinerit gemaakt Plan V Amstel - Gouda
pi_75719684
Het is echt een RAMP nu op de stoptreinen tussen zaandam-uitgeest Allemaal gereden met een ENKELE plan T of 2x plan V, bij sloterdijk past er al niemand meer in en mijn intercity uit sloterdijk naar alkmaar vanmorgen deed dienst als stoptrein om de mensen mee te nemen die niet meer in de stoptreinen paste
pi_75719699
http://ep.turnware.com/trein/vertraging.php
Sinds 9:20 al 7 uur vertraging geregistreerd
pi_75720477

gaat lekker zeg 94 minuten vertraging
pi_75720582
Op utrecht NU al 10 uur sinds 9:20
pi_75720845
En natuurlijk weer vertraging
pi_75721453
quote:
AMERSFOORT - In Amersfoort staat een goederentrein in brand. Dit heeft de brandweer donderdag gemeld.
De trein staat boven een brandend gaslek aan de Brouwersstraat in Amersfoort. In de wagons zitten geen gevaarlijke stoffen.
Volgens de woordvoerder van de brandweer is er nog niets bekend over gewonden of afzettingen.
http://www.nu.nl/binnenla(...)d-in-amersfoort.html
pi_75722528
Nou, ik ben weer thuis De treinen naar Ede-Wageningen reden nog wel, hoewel niet allemaal, maar de bussen... Toen dat na een uur vernikkelen duidelijk werd ben ik dus maar omgedraaid Man man man we hebben ook een keer 3 cm sneeuw hoor
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_75722566
16 uur vertraging onderhand
pi_75722586
ik ben ook weer naar huis gegaan vanochtnd Amsterdam RAI -> Schiphol reed niks wegens wisselstoring en geen info over hoe lang het nog ging duren
pi_75723175
Ben benieuwt of de trein of bus nog rijdt als ik straks na huis toe ga
Als ik buien radar mag geloven krijgen we hier in Almelo de volle laag nog
Me.. me.. me.. Me too
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')