Ja, wat ik ook al zei... Dat veiligheidsargument hebben ze achteraf verzonnen, en het is echt een bullshitargument (pardon my french).quote:Op donderdag 17 december 2009 11:17 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Gaat anders ook heel goed met een stropdas. (het eerste deel van het woord zegt het al), met een kopvod, sjaaltje, een trui met een hoge hals.......... Hoe gek wil je het nog hebben? Oh, wat ook goed de luchtpijp afsluit zijn de handen in een wurggreep.
Yep, en 50 reacties verder wordt dat argument weer vrolijk opnieuw gebruikt.quote:Op donderdag 17 december 2009 11:40 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Ja, wat ik ook al zei... Dat veiligheidsargument hebben ze achteraf verzonnen, en het is echt een bullshitargument (pardon my french).
Geef nou eens even een link waarop het GVB dat uitlegt, want ik kan niets vinden.quote:Op donderdag 17 december 2009 11:40 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Ja, wat ik ook al zei... Dat veiligheidsargument hebben ze achteraf verzonnen, en het is echt een bullshitargument (pardon my french).
En we zoeken weer naar argumenten om aan te tonen dat de autochtoon wordt benadeeldquote:Op donderdag 17 december 2009 11:43 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Yep, en 50 reacties verder wordt dat argument weer vrolijk opnieuw gebruikt.
Ja ze hebben bedacht dat het wel leuk zou zijn christenen te gaan pesten.quote:Op donderdag 17 december 2009 11:49 schreef Lavenderr het volgende:
Vreemd dat het GVB nu pas met die veiligheidsvoorschriften komt, geldden die de afgelopen 11 jaar dat die man dat kruisje droeg niet?
Kijk dan in de kledingvoorschriften van het GVB (voyeur heeft ze ergens geciteerd)! Daar staat dat een kettinkje eerst kon, mits niet opzichtig, en dat toen discussie ontstond over wat wel en niet hier onder viel, besloten is voor het gemak maar alles te verbieden. Dus niks veiligheidsargument!quote:Op donderdag 17 december 2009 11:44 schreef Disana het volgende:
[..]
Geef nou eens even een link waarop het GVB dat uitlegt, want ik kan niets vinden.
Oh, maar dat is dan toch heel praktisch van ze.quote:Op donderdag 17 december 2009 11:52 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Kijk dan in de kledingvoorschriften van het GVB (voyeur heeft ze ergens geciteerd)! Daar staat dat een kettinkje eerst kon, mits niet opzichtig, en dat toen discussie ontstond over wat wel en niet hier onder viel, besloten is voor het gemak maar alles te verbieden. Dus niks veiligheidsargument!
Dat is er wél. Die man mag na zoveel jaar ineens zijn kruisje niet meer dragen en dan worden er veiligheidsvoorschriften bijgehaald. Dan vraag ik me af: waarom al die voorgaande jaren dan wel? Was het toen niet gevaarlijk?quote:Op donderdag 17 december 2009 12:05 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ach, jank toch niet. Er is helemaal niets aan de hand.
Wat is het probleem met een duikpak of een ander soort, burkini, in het zwembad. Moet iedereen van u topless of in bikini? Mag een gesloten zwempak nog wel.quote:Op dinsdag 15 december 2009 08:32 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Dit is niet raar?
[ afbeelding ]
Hypocriet zijn is jou niet vreemd.
Die kledingvoorschriften dateren uit 2008. Zoiets heb ik tenminste begrepen. Oftewel: gejank om niks. Bovendien steekt hij dat tyfuskruis wat mij betreft maar in zn reet evenals dat verrekte hoofddoekje. Want eigenlijk zal het mij ook gewoon een worst wezen.quote:Op donderdag 17 december 2009 12:08 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dat is er wél. Die man mag na zoveel jaar ineens zijn kruisje niet meer dragen en dan worden er veiligheidsvoorschriften bijgehaald. Dan vraag ik me af: waarom al die voorgaande jaren dan wel? Was het toen niet gevaarlijk?
quote:Op dinsdag 15 december 2009 00:53 schreef Meki het volgende:
[..]
Ik wil enkel de spiegel voor jullie houden
Velen zien de islam als de geloof van Osama Bin Laden ( Of hij dat heeft gedaan is nog enkel maar de vraag ! ). En iedereen basht telkens de islam, terwijl de islam niks verkeerds hebt gedaan en alleen maar goeds hebt gebracht.
Het Christendom.quote:Wij zien de Christendom toch ook niet als een geloof van Hitler'
Of Jodendom de geloof Bernand Madoff of van Ariel Sharon !
Nee, maar dat zeg ik ook niet. Het is een essentieel onderdeel van de christelijke leer. Wie daar zo zijn achterwerk mee afveegt als Adolf H., is in ieder geval geen christen.quote:Op donderdag 17 december 2009 12:42 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Christenen hebben geen patent op naastenliefde, mn beste.
De inquisitie veegde daar ook behoorlijk zn reet mee af. Toch was de inquisitie een verlengstuk van de paus. Rare politiepetje.quote:Op donderdag 17 december 2009 12:46 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Nee, maar dat zeg ik ook niet. Het is een essentieel onderdeel van de christelijke leer. Wie daar zo zijn achterwerk mee afveegt als Adolf H., is in ieder geval geen christen.
De Inquisitie was de strijd tegen verderfelijke satansaanbidders, en dus gerechtvaardigd. Als men had doorgepakt hadden we niet met onderstand opgescheept hebben gezeten.quote:Op donderdag 17 december 2009 12:49 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
De inquisitie veegde daar ook behoorlijk zn reet mee af. Toch was de inquisitie een verlengstuk van de paus. Rare politiepetje.
Christelijke naastenliefde is hypocriet en huichelachtig.
Natuurlijk was hij geen atheïst in de openbaarheid. (Hij was eerder pantheïst.)quote:Op donderdag 17 december 2009 12:44 schreef LogischCorrect het volgende:
[..]
Je kan echter moeilijk volhouden dat Hitler helemaal niets te maken het met had christendom: http://images.google.nl/images?sourceid=navclient&q=hitler%20catholic&um=1&ie=UTF-8&sa=N&tab=wi
De Pauselijke Inquisitie heeft in 500 jaar processen ca. 300 doodsvonnissen uitgesproken, waarvan vele niet uitgevoerd werden. Veelal werd er ook politieke opruiing in meegewogen.quote:Op donderdag 17 december 2009 12:49 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
De inquisitie veegde daar ook behoorlijk zn reet mee af. Toch was de inquisitie een verlengstuk van de paus. Rare politiepetje.
Christelijke naastenliefde is hypocriet en huichelachtig.
Juist. De katholieke kerk heeft een veel slechtere pers dan gerechtvaardigd is. Het is al sinds jaar en dag een baken van beschaving in een onbeschaafde wereld.quote:Op donderdag 17 december 2009 13:00 schreef Opus_Iustitiae het volgende:
[..]
De Pauselijke Inquisitie heeft in 500 jaar processen ca. 300 doodsvonnissen uitgesproken, waarvan vele niet uitgevoerd werden. Veelal werd er ook politieke opruiing in meegewogen.
De Spaanse Inquisitie in totaal max. 2.500 in 300 jaar bestaan.
De moderne staten van Europa hebben vanwege politieke overtuigingen na WO1 en WO2 vele tienduizenden, merendeels onschuldige, burgers ter dood gebracht. Dan heb ik het over democratische staten. Om politieke processen.
Overigens zie ik in de doodstraf zeker geen goede zaak, zeker niet waar het ketterij of heterodoxie betreft. Daar kom je met argumenten vaak verder.
Overigens is de inquisitie als zodanig maatgevend voor onze rechtspraak geweest, en was zeer objectief, met verdediging etc. Er zitten ook positieve zijden aan.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |