abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 16 december 2009 @ 20:24:31 #176
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_75702498
quote:
Op woensdag 16 december 2009 18:17 schreef R0N1N het volgende:

[..]

Ik niet.

Maar is dat niet precies wat b.v. Summers WEL beweert (?)
Ik beweer dat iedereen de werkelijkheid individueel waarneemt en dat ik overtuigt ben dat geesten bestaan in mijn waarneming en dat de hallucinatie/geestelijk gestoord roepers dat niet voor iedereen op de wereld kunnen bepalen die maar een bovennatuurlijke ervaring heeft en op een afstand massahysterie en folie a deux roepen zonder enig onderzoek of overzicht op het leven van mensen met zulke ervaringen .

waarom zou ik in mijn waarneming wel in Jezus of god of Allah mogen geloven en ligt er een taboe op geesten ?
Ik kan uitsluitend geloven wat ik zelf ervaar dus ook al zeg jij dat ik niet tot de conclusie mag komen dat geesten bestaan , zal ik toch uitsluitend dat moeten geloven waar ik persoonlijk van overtuigt ben en zelf heb ervaren in die ene werkelijkheid die ik waarneem .
Dan heb ik het toch echt over mezelf , mocht ik zelf niet het idee hebben dat ik al die jaren hallucineer of geestelijk gestoord ben of bots met mijn omgeving in mijn overtuiging dat geesten bestaan , blijf ik overtuigt en zeggen dat geesten bestaan .

Dan bepaal ik de werkelijkheid niet voor anderen maar neem ik het recht om de werkelijkheid net als ieder ander te definieren aan de hand van mijn eigen ervaringen en waarneming .
ZELFS als mensen in hun gewichtig en serieus onderzoek komen tot conclusies als massahysterie .
Dat is niet mijn persoonlijke waarneming .
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
  woensdag 16 december 2009 @ 20:40:19 #177
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_75703246
quote:
Op woensdag 16 december 2009 18:52 schreef mediaconsument het volgende:
Je voelt je aangesproken?

Bedoelde het overigens niet tov jou. Ga er verder ook niet meer over door.

Nee. Maar voelde me wel geroepen om te reageren vanwege dat 2e deel van wat ik zei.

Omdat DAT nou juist de fout is die ik veel 'gelovers' wel degelijk zie maken.

Zodra iemand een 'ervaring' van een ander als 'bewijs' voor het bestaan van het één of ander accepteerd, omdat die 'ervaring' overeenkomsten vertoond met je eigen 'ervaring', is DAT precies wat je (fout) doet.

Vandaar

Edit:
Je kan dus niet voor iedereen vaststellen of zijn/haar ervaringen echt of nep was, hallucinatie of anders. Ook niet als het (toevallig) lijkt op iets wat je zelf zo 'ervaart'.
The truth may be out there, but the lies are in your head.
  woensdag 16 december 2009 @ 20:45:00 #178
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_75703466
quote:
Op woensdag 16 december 2009 20:40 schreef R0N1N het volgende:

[..]

Nee. Maar voelde me wel geroepen om te reageren vanwege dat 2e deel van wat ik zei.

Omdat DAT nou juist de fout is die ik veel 'gelovers' wel degelijk zie maken.

Zodra iemand een 'ervaring' van een ander als 'bewijs' voor het bestaan van het één of ander accepteerd, omdat die 'ervaring' overeenkomsten vertoond met je eigen 'ervaring', is DAT precies wat je (fout) doet.

Vandaar
welke ervaring in jouw leven vergelijk je NIET met ervaringen van andere mensen ?
autorijden ? liefde ? relaties ? leren ? fietsen ? kleuren herkennen ?
eten ? zwemmen ? hallucinaties ? drugs ? kennis ? werk ? lengte ?
reizen ? sporten ? lezen ? meningen ?
Alles vergelijk je met ervaringen van anderen , overal vertrouw je op de kennis van andere mensen , zo ben je opgegroeid .

[ Bericht 14% gewijzigd door Summers op 16-12-2009 20:51:00 ]
  woensdag 16 december 2009 @ 20:50:01 #179
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_75703685

[ Bericht 68% gewijzigd door Summers op 16-12-2009 20:50:47 ]
  woensdag 16 december 2009 @ 20:59:33 #180
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_75704136
quote:
Op woensdag 16 december 2009 20:24 schreef Summers het volgende:
Ik beweer dat iedereen de werkelijkheid individueel waarneemt en dat ik overtuigt ben dat geesten bestaan in mijn waarneming en dat de hallucinatie/geestelijk gestoord roepers dat niet voor iedereen op de wereld kunnen bepalen die maar een bovennatuurlijke ervaring heeft en op een afstand massahysterie en folie a deux roepen zonder enig onderzoek of overzicht op het leven van mensen met zulke ervaringen .
Tru, niemand weet de absolute waarheid hieromtrent. Misschien bestaan geesten, misschien niet.
Bewezen is er (nog) niets. Ik misgun jou dan ook je overtuiging niet, maar zeker weten doen we het geen van allen.
quote:
waarom zou ik in mijn waarneming wel in Jezus of god of Allah mogen geloven en ligt er een taboe op geesten ?
Hoezo geen taboe op Jezus, God of Allah.(etc.) ? ECHT WEL
quote:
Ik kan uitsluitend geloven wat ik zelf ervaar dus ook al zeg jij dat ik niet tot de conclusie mag komen dat geesten bestaan , zal ik toch uitsluitend dat moeten geloven waar ik persoonlijk van overtuigt ben en zelf heb ervaren in die ene werkelijkheid die ik waarneem .
Dan heb ik het toch echt over mezelf , mocht ik zelf niet het idee hebben dat ik al die jaren hallucineer of geestelijk gestoord ben of bots met mijn omgeving in mijn overtuiging dat geesten bestaan , blijf ik overtuigt en zeggen dat geesten bestaan .

Dan bepaal ik de werkelijkheid niet voor anderen maar neem ik het recht om de werkelijkheid net als ieder ander te definieren aan de hand van mijn eigen ervaringen en waarneming .
ZELFS als mensen in hun gewichtig en serieus onderzoek komen tot conclusies als massahysterie .
Dat is niet mijn persoonlijke waarneming .
Je neemt geen 'werkelijkheid' waar. DAT is het probleem. Je neemt 'iets' waar en zoekt een verklaring. Voor jou is de meest logische dat dat 'iets' geesten zijn. Voor een ander niet. & ik ... ach, dat kan IK zo hiervandaan niet beoordelen. Mijn eigen ervaringen schrijf ik er in elk geval (nog) niet aan toe.

Voor hetzelfde geld is het totaal iets anders. 'wezens' die op een andere frequentie / niveau of voor mijn part dimensie leven en graag een beetje sollen met mensen. Ik noem maar wat hoor

Het is niet eens zo dat de keuze is beperkt tot 'ik zie geesten -of- ik ben psychotisch'
  woensdag 16 december 2009 @ 21:00:58 #181
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_75704187
quote:
Op woensdag 16 december 2009 20:45 schreef Summers het volgende:

[..]

welke ervaring in jouw leven vergelijk je NIET met ervaringen van andere mensen ?
autorijden ? liefde ? relaties ? leren ? fietsen ? kleuren herkennen ?
eten ? zwemmen ? hallucinaties ? drugs ? kennis ? werk ? lengte ?
reizen ? sporten ? lezen ? meningen ?
Alles vergelijk je met ervaringen van anderen , overal vertrouw je op de kennis van andere mensen , zo ben je opgegroeid .
... en zo maken we ook fouten.
  woensdag 16 december 2009 @ 22:29:12 #182
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_75708327
quote:
Op woensdag 16 december 2009 20:24 schreef Summers het volgende:
Maar hoe weet jij nou zeker dat die waarnemingen van jou geen hallucinaties zijn, maar geesten?

Ik wil namelijk graag weten hoe je dat verschil kan ontdekken.
Op dinsdag 11 januari 2011 13:20 schreef Bastard het volgende:
Je lijkt af en toe wel een kind dat alles maar roept wat in je hoofd opkomt!
  donderdag 17 december 2009 @ 08:48:22 #183
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_75716921
In het alternatieve en spirituele circuit is het horen van stemmen wel degelijk afkomstig van geesten cq demonen - voorbeeld:
http://www.stichtingdeheraut.nl/roelof/Tichelaar.html
quote:
Verder is hij ook bereid lezingen te geven over demonische beïnvloeding die zich onder andere manifesteert in het horen van stemmen en bezetenheid.
zijn er veel meer, heb ze nu ff niet voor handen.
  donderdag 17 december 2009 @ 09:30:30 #184
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_75718053
quote:
Op woensdag 16 december 2009 21:00 schreef R0N1N het volgende:

[..]

... en zo maken we ook fouten.
Summers niet. Als Summers iets ervaart weet ze wat het is. Zij weet heus wel wanneer ze hallucineert.
Haar hersenen kunnen het niet fout hebben immers !
zzz
pi_75718839
Eerlijk gezegd, ik weet het niet....

Dit is het grootste struikelblok voor mij hierin, dit is waarom ik mezelf geen volledige heks kan noemen of me een echte die-hard believer kan noemen.

Ik ben er niet over uit of het nu allemaal alleen in jezelf afspeeld of ook zich erbuiten kan afspelen.
Om heel eerlijk te zijn wijst het meeste op binnenin wat mij betrefd, de verschillende verschijningsvormen van de zogenaamde entiteiten zijn daarin al een hele fikse aanwijzing, maar ook mijn eigen ervaringen roepen dat vermoeden op.
Maar daarintegen zijn de ervaringen soms heftig en enorm treffend, waardevol zijn ze dus absoluut, in die zin zou ik ze niet op 1 lijn willen gooien met de algemene term hallucinatie's.

Dit is een hele lastige, je kan het niet met zekerheid zeggen omdat alle waarneming onbetrouwbaar is in deze, echt alles kan opgeroepen worden zonder prikkel van buitenaf, de hersenen zijn een wonderlijk geheel.

Tja, ik kan er een lang verhaal van maken, maar het sneeuwt en ik wil foto's gaan maken, dus ik doe het maar niet, dit dekt de lading wel zo'n beetje.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  donderdag 17 december 2009 @ 09:57:23 #186
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_75718948
quote:
Op donderdag 17 december 2009 08:48 schreef Manke het volgende:
In het alternatieve en spirituele circuit is het horen van stemmen wel degelijk afkomstig van geesten cq demonen - voorbeeld:
http://www.stichtingdeheraut.nl/roelof/Tichelaar.html
zijn er veel meer, heb ze nu ff niet voor handen.
Ja duh, ik kan zelf ook wel sites opzoeken over paranormale zaken. Sterker nog, ik kan op mijn eigen sites ook van alles gaan beweren, maar dat wil nog niet zeggen dat het waar is.
  donderdag 17 december 2009 @ 10:20:16 #187
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_75719687
Of deze:
http://blogs.myspace.com/index.cfm?fuseaction=blog.view&friendId=2065889&blogId=488766056
quote:
SPIRIT POSSESSION SYNDROME
by Dr. William J. Baldwin

An afflicted person may report hearing voices
  donderdag 17 december 2009 @ 10:22:50 #188
31101 _Led_
pi_75719782
quote:
Niemand ontkent ook dat je stemmen hoort.
Dat je stemmen hoort geloof ik wel, ik geloof er alleen absoluut niet in dat die stemmen veroorzaakt worden door heuse 'geesten'
Het lijkt me niet meer dan logisch dat ze het gevolg zijn van jouw psychoses.
zzz
  donderdag 17 december 2009 @ 10:34:34 #189
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_75720249
quote:
Op donderdag 17 december 2009 09:30 schreef _Led_ het volgende:

[..]

Summers niet. Als Summers iets ervaart weet ze wat het is. Zij weet heus wel wanneer ze hallucineert.
Haar hersenen kunnen het niet fout hebben immers !
noem anders even een situatie uit je eigen leven waarvan je ervaart dat je niet weet of het werkelijkheid is of een hallucinatie , misschien kom ik er gewoon niet op nu en denk ik na jouw voorbeeld " oja " .
Ik ben benieuwd .
pi_75720318
quote:
Op donderdag 17 december 2009 09:57 schreef JoepiePoepie het volgende:

[..]

Ja duh, ik kan zelf ook wel sites opzoeken over paranormale zaken. Sterker nog, ik kan op mijn eigen sites ook van alles gaan beweren, maar dat wil nog niet zeggen dat het waar is.
Ga dan klagen bij die stichting waarvan de site afkomstig is, dat ze maar beter kunnen opdoeken ofzo? Of heb je liever dat Manke straks niks meer zegt omdat hij denkt dat hij tegen een muur praat die hem duidelijk maakt dat alles wat hij meemaakt door zijn psychosen komt. Heb toch eens respect!
As your walls tumble down, they crack into a smile, and the illumination of self shines through.
  donderdag 17 december 2009 @ 10:38:22 #191
31101 _Led_
pi_75720374
quote:
Op donderdag 17 december 2009 10:34 schreef Summers het volgende:

[..]

noem anders even een situatie uit je eigen leven waarvan je ervaart dat je niet weet of het werkelijkheid is of een hallucinatie , misschien kom ik er gewoon niet op nu en denk ik na jouw voorbeeld " oja " .
Ik ben benieuwd .
Ik ben er wel eens heel zeker van geweest dat ik in het donker iemand naast mijn bed zag staan,
maar toen ik me er naartoe boog was 't niks.

Verder is dat niet echt het punt, het punt is dat we genoeg gevallen kennen van mensen die zaken zien of horen die er niet zijn, of overtuigd zijn van zaken die niet kloppen. ("Ik ben napoleon !")
We kennen schizofrenie, we kennen psychoses.
Als er dan iemand komt die zelf toegeeft daar last van te hebben, en tevens komt met het verhaal dat ie stemmen hoort - zou het dan logisch zijn om te denken "Nou, dat heeft vast niks met elkaar te maken !" ?
zzz
  donderdag 17 december 2009 @ 10:39:51 #192
31101 _Led_
pi_75720430
quote:
Op donderdag 17 december 2009 10:36 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Ga dan klagen bij die stichting waarvan de site afkomstig is, dat ze maar beter kunnen opdoeken ofzo? Of heb je liever dat Manke straks niks meer zegt omdat hij denkt dat hij tegen een muur praat die hem duidelijk maakt dat alles wat hij meemaakt door zijn psychosen komt. Heb toch eens respect!
Het is voor jou onverteerbaar dat een schizofreen met psychoses die stemmen hoort dat aan zijn aandoening te danken heeft he ?
zzz
  donderdag 17 december 2009 @ 10:40:36 #193
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_75720460
quote:
Op donderdag 17 december 2009 10:36 schreef mediaconsument het volgende:
Eh nee, ik ga niet klagen, want ik heb geen last van die site. Ik exploiteer trouwens zelf ook een site met hoaxes, leuke bijverdienste hoor .

En nee, niet alles wat Manke meemaakt zal een psychose zijn .
  donderdag 17 december 2009 @ 10:42:11 #194
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_75720516
Ik wil dat het hallucinaties zijn, dat zou het veel dragelijker maken.

Ben bij verschillend mediums geweest, zo overtuigd ben ik dat het geesten zijn - wat raakvlakken:
medium A: via haar gidsen kreeg ze te horen dat ik een gids heb, een oud vrouwtje met hoofddoek. M'n oma volgens haar. Wou zelf niet zeggen wie ze was.
medium B: melding van een oud vrouwtje met hoofddoek, wou niet zeggen wie ze was.
vriend: zag een oud vrouwtje met hoofddoek, wou niet zeggen wie ze was.
medium C: via telefonisch consult zag ze ook een oud vrouwtje met hoofddoek, demoon volgens haar - gebracht naar het licht.

Vind het bizar dat ze allemaal het zelfde zagen of doorkregen.
Zelf hoorde ik zowel in m'n hoofd als in de opnamen een vrouwenstem "zeg, wat wilt hij van ons?" "zeg, waarom noemt hij ons kadavers?" [was pissig, zat ze uit te schelden ].
Onder andere de manier van antwoorden heeft mij overtuigd dat het niet gemaakt wordt in m'n hoofd.

Je hoort ook weleens van stemmenhoorders die stemmen horen van nog levende familieleden.
  donderdag 17 december 2009 @ 10:43:46 #195
31101 _Led_
pi_75720591
De manier van antwoorden overtuigt mij compleet dat het uit jouw eigen brein afkomstig is
Oncontroleerbare (associatieve) gedachtenstroom, enkel versterkt door jouw eigen overtuiging dat het om geesten gaat,w aardoor je gedachtenstroom ook juist die kant op gaat associeren.
zzz
  donderdag 17 december 2009 @ 10:45:39 #196
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_75720658
Kan zo'n 4-7 personen onderscheiden dmv wat ze zeggen en hoe z klinken, heb dus MPS
pi_75720702
quote:
Op donderdag 17 december 2009 10:40 schreef JoepiePoepie het volgende:

[..]

Eh nee, ik ga niet klagen, want ik heb geen last van die site. Ik exploiteer trouwens zelf ook een site met hoaxes, leuke bijverdienste hoor .

En nee, niet alles wat Manke meemaakt zal een psychose zijn .
Dus die stichting is gebaseerd op een hoax? Dat is nogal een conclusie.
As your walls tumble down, they crack into a smile, and the illumination of self shines through.
  donderdag 17 december 2009 @ 10:47:51 #198
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_75720754
quote:
Op donderdag 17 december 2009 10:39 schreef _Led_ het volgende:

[..]

Het is voor jou onverteerbaar dat een schizofreen met psychoses die stemmen hoort dat aan zijn aandoening te danken heeft he ?
De aandoening is chemisch, anders zouden de medicijnen niet werken.
Ik zie het als een foutje in de hersenen dat als antenne fungeert dat stemmen kan oppikken.
  donderdag 17 december 2009 @ 10:48:35 #199
8372 Bastard
Persona non grata
pi_75720788
quote:
Op donderdag 17 december 2009 10:22 schreef _Led_ het volgende:

[..]

Niemand ontkent ook dat je stemmen hoort.
Dat je stemmen hoort geloof ik wel, ik geloof er alleen absoluut niet in dat die stemmen veroorzaakt worden door heuse 'geesten'
Het lijkt me niet meer dan logisch dat ze het gevolg zijn van jouw psychoses.
Vind ik gewaagde aannames doen eigenlijk .. ben je een echte doctor Dr. Lenniger of gok je maar wat. Ken jij zijn artsenhistorie, inzage dossiers? Nee, laten we het dan niet hebben over ziekte's (gezien in de nettiquette).

Voor hem zijn die stemmen echt, jij hoort ze niet, hij wel.. en of dat een hallucinatie is of niet kan niemand echt beoordelen.
Nuances.
The truth was in here.
  donderdag 17 december 2009 @ 10:52:16 #200
79143 Darkwolf
To the moon I howl
pi_75720964
quote:
Op woensdag 16 december 2009 17:10 schreef JoepiePoepie het volgende:
De kloonscan... Neem je die ook weer mee als ik weer een inwendig onderzoek nodig heb, Dr. Leniger?
Jeetje! Je bent wel erg op de flirt toer naar hem de laatste tijd he? Weet wel dat hij onlangs nog getrouwd is!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')