Ik beweer dat iedereen de werkelijkheid individueel waarneemt en dat ik overtuigt ben dat geesten bestaan in mijn waarneming en dat de hallucinatie/geestelijk gestoord roepers dat niet voor iedereen op de wereld kunnen bepalen die maar een bovennatuurlijke ervaring heeft en op een afstand massahysterie en folie a deux roepen zonder enig onderzoek of overzicht op het leven van mensen met zulke ervaringen .quote:Op woensdag 16 december 2009 18:17 schreef R0N1N het volgende:
[..]
Ik niet.
Maar is dat niet precies wat b.v. Summers WEL beweert (?)
quote:Op woensdag 16 december 2009 18:52 schreef mediaconsument het volgende:
Je voelt je aangesproken?
Bedoelde het overigens niet tov jou. Ga er verder ook niet meer over door.
welke ervaring in jouw leven vergelijk je NIET met ervaringen van andere mensen ?quote:Op woensdag 16 december 2009 20:40 schreef R0N1N het volgende:
[..]
![]()
Nee. Maar voelde me wel geroepen om te reageren vanwege dat 2e deel van wat ik zei.
Omdat DAT nou juist de fout is die ik veel 'gelovers' wel degelijk zie maken.
Zodra iemand een 'ervaring' van een ander als 'bewijs' voor het bestaan van het één of ander accepteerd, omdat die 'ervaring' overeenkomsten vertoond met je eigen 'ervaring', is DAT precies wat je (fout) doet.
Vandaar
Tru, niemand weet de absolute waarheid hieromtrent. Misschien bestaan geesten, misschien niet.quote:Op woensdag 16 december 2009 20:24 schreef Summers het volgende:
Ik beweer dat iedereen de werkelijkheid individueel waarneemt en dat ik overtuigt ben dat geesten bestaan in mijn waarneming en dat de hallucinatie/geestelijk gestoord roepers dat niet voor iedereen op de wereld kunnen bepalen die maar een bovennatuurlijke ervaring heeft en op een afstand massahysterie en folie a deux roepen zonder enig onderzoek of overzicht op het leven van mensen met zulke ervaringen .
quote:waarom zou ik in mijn waarneming wel in Jezus of god of Allah mogen geloven en ligt er een taboe op geesten ?
Je neemt geen 'werkelijkheid' waar. DAT is het probleem. Je neemt 'iets' waar en zoekt een verklaring. Voor jou is de meest logische dat dat 'iets' geesten zijn. Voor een ander niet. & ik ... ach, dat kan IK zo hiervandaan niet beoordelen. Mijn eigen ervaringen schrijf ik er in elk geval (nog) niet aan toe.quote:Ik kan uitsluitend geloven wat ik zelf ervaar dus ook al zeg jij dat ik niet tot de conclusie mag komen dat geesten bestaan , zal ik toch uitsluitend dat moeten geloven waar ik persoonlijk van overtuigt ben en zelf heb ervaren in die ene werkelijkheid die ik waarneem .
Dan heb ik het toch echt over mezelf , mocht ik zelf niet het idee hebben dat ik al die jaren hallucineer of geestelijk gestoord ben of bots met mijn omgeving in mijn overtuiging dat geesten bestaan , blijf ik overtuigt en zeggen dat geesten bestaan .
Dan bepaal ik de werkelijkheid niet voor anderen maar neem ik het recht om de werkelijkheid net als ieder ander te definieren aan de hand van mijn eigen ervaringen en waarneming .
ZELFS als mensen in hun gewichtig en serieus onderzoek komen tot conclusies als massahysterie .
Dat is niet mijn persoonlijke waarneming .
... en zo maken we ook fouten.quote:Op woensdag 16 december 2009 20:45 schreef Summers het volgende:
[..]
welke ervaring in jouw leven vergelijk je NIET met ervaringen van andere mensen ?
autorijden ? liefde ? relaties ? leren ? fietsen ? kleuren herkennen ?
eten ? zwemmen ? hallucinaties ? drugs ? kennis ? werk ? lengte ?
reizen ? sporten ? lezen ? meningen ?
Alles vergelijk je met ervaringen van anderen , overal vertrouw je op de kennis van andere mensen , zo ben je opgegroeid .
Maar hoe weet jij nou zeker dat die waarnemingen van jou geen hallucinaties zijn, maar geesten?quote:Op woensdag 16 december 2009 20:24 schreef Summers het volgende:
Dan heb ik het toch echt over mezelf , mocht ik zelf niet het idee hebben dat ik al die jaren hallucineer of geestelijk gestoord ben of bots met mijn omgeving in mijn overtuiging dat geesten bestaan , blijf ik overtuigt en zeggen dat geesten bestaan .
zijn er veel meer, heb ze nu ff niet voor handen.quote:Verder is hij ook bereid lezingen te geven over demonische beïnvloeding die zich onder andere manifesteert in het horen van stemmen en bezetenheid.
Summers niet. Als Summers iets ervaart weet ze wat het is. Zij weet heus wel wanneer ze hallucineert.quote:
Ja duh, ik kan zelf ook wel sites opzoeken over paranormale zaken. Sterker nog, ik kan op mijn eigen sites ook van alles gaan beweren, maar dat wil nog niet zeggen dat het waar is.quote:Op donderdag 17 december 2009 08:48 schreef Manke het volgende:
In het alternatieve en spirituele circuit is het horen van stemmen wel degelijk afkomstig van geesten cq demonen - voorbeeld:
http://www.stichtingdeheraut.nl/roelof/Tichelaar.html
zijn er veel meer, heb ze nu ff niet voor handen.
quote:SPIRIT POSSESSION SYNDROME
by Dr. William J. Baldwin
An afflicted person may report hearing voices
Niemand ontkent ook dat je stemmen hoort.quote:Op donderdag 17 december 2009 10:20 schreef Manke het volgende:
Of deze:
http://blogs.myspace.com/index.cfm?fuseaction=blog.view&friendId=2065889&blogId=488766056
[..]
noem anders even een situatie uit je eigen leven waarvan je ervaart dat je niet weet of het werkelijkheid is of een hallucinatie , misschien kom ik er gewoon niet op nu en denk ik na jouw voorbeeld " oja " .quote:Op donderdag 17 december 2009 09:30 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Summers niet. Als Summers iets ervaart weet ze wat het is. Zij weet heus wel wanneer ze hallucineert.
Haar hersenen kunnen het niet fout hebben immers !
Ga dan klagen bij die stichting waarvan de site afkomstig is, dat ze maar beter kunnen opdoeken ofzo? Of heb je liever dat Manke straks niks meer zegt omdat hij denkt dat hij tegen een muur praat die hem duidelijk maakt dat alles wat hij meemaakt door zijn psychosen komt. Heb toch eens respect!quote:Op donderdag 17 december 2009 09:57 schreef JoepiePoepie het volgende:
[..]
Ja duh, ik kan zelf ook wel sites opzoeken over paranormale zaken. Sterker nog, ik kan op mijn eigen sites ook van alles gaan beweren, maar dat wil nog niet zeggen dat het waar is.
Ik ben er wel eens heel zeker van geweest dat ik in het donker iemand naast mijn bed zag staan,quote:Op donderdag 17 december 2009 10:34 schreef Summers het volgende:
[..]
noem anders even een situatie uit je eigen leven waarvan je ervaart dat je niet weet of het werkelijkheid is of een hallucinatie , misschien kom ik er gewoon niet op nu en denk ik na jouw voorbeeld " oja " .
Ik ben benieuwd .
Het is voor jou onverteerbaar dat een schizofreen met psychoses die stemmen hoort dat aan zijn aandoening te danken heeft he ?quote:Op donderdag 17 december 2009 10:36 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Ga dan klagen bij die stichting waarvan de site afkomstig is, dat ze maar beter kunnen opdoeken ofzo? Of heb je liever dat Manke straks niks meer zegt omdat hij denkt dat hij tegen een muur praat die hem duidelijk maakt dat alles wat hij meemaakt door zijn psychosen komt. Heb toch eens respect!
Eh nee, ik ga niet klagen, want ik heb geen last van die site. Ik exploiteer trouwens zelf ook een site met hoaxes, leuke bijverdienste hoorquote:Op donderdag 17 december 2009 10:36 schreef mediaconsument het volgende:
Ga dan klagen bij die stichting waarvan de site afkomstig is, dat ze maar beter kunnen opdoeken ofzo? Of heb je liever dat Manke straks niks meer zegt omdat hij denkt dat hij tegen een muur praat die hem duidelijk maakt dat alles wat hij meemaakt door zijn psychosen komt. Heb toch eens respect!
Dus die stichting is gebaseerd op een hoax? Dat is nogal een conclusie.quote:Op donderdag 17 december 2009 10:40 schreef JoepiePoepie het volgende:
[..]
Eh nee, ik ga niet klagen, want ik heb geen last van die site. Ik exploiteer trouwens zelf ook een site met hoaxes, leuke bijverdienste hoor.
En nee, niet alles wat Manke meemaakt zal een psychose zijn.
De aandoening is chemisch, anders zouden de medicijnen niet werken.quote:Op donderdag 17 december 2009 10:39 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Het is voor jou onverteerbaar dat een schizofreen met psychoses die stemmen hoort dat aan zijn aandoening te danken heeft he ?
Vind ik gewaagde aannames doen eigenlijk .. ben je een echte doctor Dr. Lenniger of gok je maar wat. Ken jij zijn artsenhistorie, inzage dossiers? Nee, laten we het dan niet hebben over ziekte's (gezien in de nettiquette).quote:Op donderdag 17 december 2009 10:22 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Niemand ontkent ook dat je stemmen hoort.
Dat je stemmen hoort geloof ik wel, ik geloof er alleen absoluut niet in dat die stemmen veroorzaakt worden door heuse 'geesten'
Het lijkt me niet meer dan logisch dat ze het gevolg zijn van jouw psychoses.
Jeetje! Je bent wel erg op de flirt toer naar hem de laatste tijd he? Weet wel dat hij onlangs nog getrouwd is!quote:Op woensdag 16 december 2009 17:10 schreef JoepiePoepie het volgende:
De kloonscan...Neem je die ook weer mee als ik weer een inwendig onderzoek nodig heb, Dr. Leniger?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |