Echt afzien is dat! Ze moeten voor ons AD(H)D'ers de werkdag maar gewoon pas om 11 uur beginnen! Dat zal ze leren!!quote:Op dinsdag 22 december 2009 23:16 schreef Murmeli het volgende:
[..]
precies dat dus!! Voordat ik echt helder ben is het vaak wel tegen de middag. en dan zit ik dus al uren op mn werk
Ik denk dat dat ook wel bij AD(H)D hoort?quote:Op dinsdag 22 december 2009 23:13 schreef Miasan het volgende:
[..]
Ik denk dat het bij mij vooral een disciplinekwestie is.
Ik heb precies hetzelfde. Het is net alsof mijn motor alvast is warmgedraaid voordat ik wakker wordt, zodat wanneer mijn ogen open gaan, ik meteen klaarwakker ben en al overal kan rondstuiteren.quote:Op dinsdag 22 december 2009 23:37 schreef Rikketik het volgende:
's Ochtends stuiter ik meestal van de adrenaline, 's middags kak ik helemaal in en 's avonds word ik dan weer wakker. Met als gevolg dat ik uiteraard weer te laat naar bed ga.
Over te laat gesproken... m'n wekker gaat ook alweer over 4,5 uur.Precies op de tijd dat ik ging slapen als het aan mijn bioritme lag.
quote:Op dinsdag 22 december 2009 23:32 schreef Miasan het volgende:
[..]
Echt afzien is dat! Ze moeten voor ons AD(H)D'ers de werkdag maar gewoon pas om 11 uur beginnen! Dat zal ze leren!!![]()
Voor mij valt het tegenwoordig wel mee. Concerta innemen, kop onder de douche, neus in de koude buitenlucht en ik ben in zekere mate bij zinnen.
Discipline gebrek lijkt me ook een kenmerk van AD(H)D. Ben vandaag om 0.45 naar bed gegaan, wat vroeg is, mijn voornemen was 23.30quote:Op dinsdag 22 december 2009 23:13 schreef Miasan het volgende:
[..]
Ik denk dat het bij mij vooral een disciplinekwestie is. Ik blijf makkelijk wakker, maar meestal als ik op tijd in bed ga liggen dan val ik ook wel meteen in slaap. 's Ochtends is echter een ramp - dan ben ik in zombie-modus en kan ik gewoon niet (snel) wakker worden. Het duurt doorgaans een paar uur voordat ik enigzins bij bewustzijn ben.
Dat heb ik ook, maar los het op door minimaal 1,5 uur voor ik weg moet op te staan & sloten koffie te drinkenquote:Op dinsdag 22 december 2009 23:13 schreef Miasan het volgende:
[..]
Ik denk dat het bij mij vooral een disciplinekwestie is. Ik blijf makkelijk wakker, maar meestal als ik op tijd in bed ga liggen dan val ik ook wel meteen in slaap. 's Ochtends is echter een ramp - dan ben ik in zombie-modus en kan ik gewoon niet (snel) wakker worden. Het duurt doorgaans een paar uur voordat ik enigzins bij bewustzijn ben.
dan moet ik nog vroeger opstaan, dat vind ik zo zonde van de tijd. ik wil gewoon opstaan en 3 kwartier later de deur uit.quote:Op woensdag 23 december 2009 11:09 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Dat heb ik ook, maar los het op door minimaal 1,5 uur voor ik weg moet op te staan & sloten koffie te drinken
Ja dat is misschien ook wel waar.quote:Op woensdag 23 december 2009 10:54 schreef Reuzelbek het volgende:
[..]
Discipline gebrek lijkt me ook een kenmerk van AD(H)D. Ben vandaag om 0.45 naar bed gegaan, wat vroeg is, mijn voornemen was 23.30
als je eraan gewend bent zou het gewoon moeten kunnen. is hetzelfde geval als me autorijdenquote:Op woensdag 23 december 2009 11:52 schreef Denkbaar het volgende:
Ik ga alleen op tijd naar bed als m'n vriendin er is, en dan meestal rond een uur of 11, Dan slaap of bijna gelijk of rond een uur of 1. Ze is er nu al 3 dagen niet en ik ga ook al 3 dagen rond 3 uur naar bedIk kan ook pas aan m'n dag beginnen na anderhalf uur koffiedrinken
Toch vind ik m'n pillen geweldig, 'k heb opeens hoge (relatief) cijfers, misschien omdat ik er eindelijk voor studeer
en ik vergeet niet eens een briefje te maken met wat ik op 'n dag moet doen, zodat het meeste ook gedaan wordt!
Hoe zit dat trouwens met het gevaar voor rijvaardigheid dat het oplevert? Ik ben stuurman bij een roeivereniging en zit daardoor geregeld in een boot van rond de 40.000 euro. Sinds ik aan de pillen zit hebben we niet meer getraint ivm. sneeuw/ijs/slecht weer dus ik heb het nog niet kunnen testen, maar ik durf het niet echt tegen m'n coach te zeggen aangezien ik hard heb gewerkt om ingeselecteerd te worden enzo en dalijk flikkert ie me eruit![]()
Iemand tips over combi Ritalin-Sport?
bvd
Ik heb echt precies zo'n ritme. Tot grote ergernis van mijn lief want die heeft last van een ochtendhumeur.quote:Op woensdag 23 december 2009 00:24 schreef DrD00m het volgende:
[..]
Ik heb precies hetzelfde. Het is net alsof mijn motor alvast is warmgedraaid voordat ik wakker wordt, zodat wanneer mijn ogen open gaan, ik meteen klaarwakker ben en al overal kan rondstuiteren.
Meestal in de middag wordt ik een beetje duf (zo rond 3 uur) en ongev. rond 8 a 9 uur in de avond vlieg ik weer overal rond. Vaak ga ik zo rond half 11 a 11 uur naar bed omdat ik de volgende dag toch wel vroeg moet opstaan, en val dan meestal redelijk snel in slaap. Als het niet lukt, dan luister ik meestal even wat muziek op mn koptelefoon (heavy metal) en dan val ik ook zo in slaap.
Verhip, nu ik de kans krijg en voor mezelf werk wordt het inderdaad vaker wel dan niet 3 uur ofzo terwijl ik mezelf opleg om om 11 uur te gaan. Rara wat klopt er nietquote:Op woensdag 23 december 2009 10:54 schreef Reuzelbek het volgende:
[..]
Discipline gebrek lijkt me ook een kenmerk van AD(H)D. Ben vandaag om 0.45 naar bed gegaan, wat vroeg is, mijn voornemen was 23.30
Ik wacht al n half jaar, dus dimmen, ik ben eerstquote:Op woensdag 23 december 2009 20:48 schreef feelsgoodman het volgende:
Ik wil mijn Ritalin. Psycholoog, schiet op.![]()
Ik wacht anders ook al een maand. Voordeel is wel dat ik al een officiele diagnose heb, dus theoretisch gezien zou het allemaal niet zo lang moeten duren.quote:Op woensdag 23 december 2009 20:49 schreef wallofdolls het volgende:
[..]
Ik wacht al n half jaar, dus dimmen, ik ben eerst
Ik ben 29 dec. aan de beurtquote:Op woensdag 23 december 2009 20:49 schreef wallofdolls het volgende:
[..]
Ik wacht al n half jaar, dus dimmen, ik ben eerst
Ik vind dat altijd wel mooie reacties. Laatst ook zo'n gast, die ik vertelde dat ik ADD had. "Ja," zei die, "iedereen is wel een keer een beetje druk in zijn hoofd." Die begreep er dus ook de ballen van. Ik kan daar ook echt niet meer mee zitten tegenwoordig. Ik weet dat ik het heb, de psych weet het en voor mij is dat genoeg.quote:Op donderdag 24 december 2009 11:28 schreef Denkbaar het volgende:
Moet over 3 weken naar de psych, vind het toch wel een beetje rot. Vooral omdat vrienden/kennissen er over het algemeen nogal lacherig over doen. zoals mijn huisgenoot het formuleerde: "ADHD is zwaar overgediagnoseerd en je bent gewoon een luie faler, haha!' of mensen die wel eens "zo'n pilletje" willen om "te checken of het werkt". Ik dacht juist dat men blij voor me zou zijn
Luie faler, tja. Waarschijnlijk is de ziekte gewoon dat je je anders gedraagt / anders denkt dan men van mensen in deze samenleving verwacht. Dat is op zich niet verkeerd, maar wel als je een beetje mee wilt draaien in die samenleving.quote:Op donderdag 24 december 2009 11:28 schreef Denkbaar het volgende:
Probeer je huisarts eens. Mijn huisarts stelde voor om tot m'n afspraak met de psychiater gewoon eens Ritalin te proberen en daar was ik het wel mee eens. Misschien niet zo legaal/goed idee, maar ik voel me er een stuk beter onder
Moet over 3 weken naar de psych, vind het toch wel een beetje rot. Vooral omdat vrienden/kennissen er over het algemeen nogal lacherig over doen. zoals mijn huisgenoot het formuleerde: "ADHD is zwaar overgediagnoseerd en je bent gewoon een luie faler, haha!' of mensen die wel eens "zo'n pilletje" willen om "te checken of het werkt". Ik dacht juist dat men blij voor me zou zijn
Het gaat er juist om dat je die drukte in je hoofd niet meer de baas kan, dat je zelfs als er fysiek geen redenen zijn om druk in je hooft te zijn veel drukte is en dat je júist als er geen druk op je ligt - met name in je vrije tijd - erg moe wordt van de overvloed aan gedachten.quote:Op donderdag 24 december 2009 11:43 schreef Rikketik het volgende:
[..]
Ik vind dat altijd wel mooie reacties. Laatst ook zo'n gast, die ik vertelde dat ik ADD had. "Ja," zei die, "iedereen is wel een keer een beetje druk in zijn hoofd." Die begreep er dus ook de ballen van. Ik kan daar ook echt niet meer mee zitten tegenwoordig. Ik weet dat ik het heb, de psych weet het en voor mij is dat genoeg.
Daarbij worden dergelijke opmerkingen ook gemaakt als een soort zelfverdediging, denk ik. Psychiatrie is nog steeds iets waar mensen liever niet over praten, laat staan dat ze echt de confrontatie met hun eigen geest durven aan te gaan. Zulke 'nonchalante' opmerkingen halen dan de lading van het onderwerp af.
M'n vriendin vond dat soort dingen (ADHD etc.) ook onzin, maar sinds ze mij heeft ziet ze overduidelijk het verschil tussen mij en gewone mensen. En vooral tot grote irritatie van haar, want ze kan er nog steeds niet tegen.quote:Op donderdag 24 december 2009 15:10 schreef Murmeli het volgende:
Wat ook wel eens wil helpen is helemaal uitleggen wat er echt gebeurt in je hoofd. en daarbij ook aangeven dat het niet afentoe is,maar zo goed als heel de tijd. naar je eigen gevoel dik je het dan een beetje aan misschien maar dat is eigenlijk niet zo, omdat we er zelf al aan zijn gewend en het dus ook niet zo heel heftig overbrengen.
hmmmm is het te volgen wat ik wil zeggen?
iig is het mij op die manier al een paar keer gelukt om mensen die het allemaal bagatelliseren de mond te snoeren
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |