10 pch?? je bedoelt 10mg pilletjes? Wat veel is ligt niet zozeer aan de mate van ernst van je adhd, maar meer aan hoe jij erop reageert. Ik heb niet zo zware adhd, maar zit wel bijna aan de max van medicijnen per dag, het is gewoon redelijk snel uitgewerkt. 3-4 x 10mg per dag is gemiddeld denk ik.quote:Op zondag 3 januari 2010 11:30 schreef DrD00m het volgende:
ik ga zelf niet de dosis verlagen. Dat ga ik alleen doen wanneer de psych zegt dat de dosis omlaag moet. Die heeft er ook wat meer verstand van dan ik (als het goed is). Ik weet ook niet of 10 pch veel is qua dosis?
Ik merk trouwens wel dat het slapen nu een uitdaging is geworden. Vannacht ook tot half 3 opgeweest, en toen ook nog niet moe.

Alleen dexamfetamine is pep, concerta en ritalin is allebei methylfenidaat (verhoogd wel allebei je dopamine, maar is toch niet hetzelfde als pep)quote:Op dinsdag 5 januari 2010 23:11 schreef dalaiblama het volgende:
Ik zou van zijn levensdagen geen concerta/ritalin en aanverwanten slikken, het is gewoon ordinaire pep.
Dat kan ik ook voor 5 euro krijgen op een willekeurige hoek vd straat.

Pep is een straatnaam voor speed. In Nederland wordt amfetamine-sulfaat op straat verkocht als speed, in Amerika vaak ook methamfetamine en dexamfetamine is weer een andere variant. Het is wel ander spul en de uitwerking ook iets, maar het blijft een vorm van amfetamine.quote:

Speed is bijna altijd de racemische variant, want dat is wat je krijgt bij een normale synthese.quote:Op zondag 13 december 2009 22:13 schreef donzine het volgende:
[..]
Er zijn drie soorten speed (amfetamine), dextro-amfetamine, levo-amfetamine en racemische-amfetamine. Dextro is zelfs nog de potenter dan de levo. En de racemische is 50% dex 50% levo Link.
quote:Op dinsdag 15 december 2009 12:40 schreef donzine het volgende:
[..]
Amfetamine is een stereo-isomeer, dus dextro en levo geeft alleen aan hoe de molecuul er uit ziet (heeft met spiegelbeeld temaken Link), het is allebei gewoon amfetamine-sulfaat. Methamfetamine is een hele andere stof.
Jaag maar eens een sleutelpunt pure dex door je neus, inderdaad een wereld van verschil.quote:

Het lijkt hier af en toe meer een speed topic, maar drink maar eens een pul strorum 80, dat is ook een heel verschil met een pilsje.quote:Op woensdag 6 januari 2010 07:20 schreef donzine het volgende:
Hier heb ik laatst al een stukje over geschreven:
[..]
Speed is bijna altijd de racemische variant, want dat is wat je krijgt bij een normale synthese.
[..]
[..]
Jaag maar eens een sleutelpunt pure dex door je neus, inderdaad een wereld van verschil.

Of je wordt gelukkig 65 ipv dat je op je 40e ongelukkig sterft.quote:Op woensdag 6 januari 2010 10:45 schreef Murmeli het volgende:
ik vind concerta en ritalin heul anders dan speed hoor. van speed raakte ik inderdaad opgefokt na een paar lijnen, maar dat heb ik van concerta en ritalin echt niet. Waarschijnlijk wel als ik een overdosis neem, maar dat moet je ook niet doen he
En ik leef liever 25 jaar korter en gelukkig, dan dat ik ongelukkig 100 word.

aan zelfmoord? of wat?quote:Op woensdag 6 januari 2010 15:53 schreef mighty_myte het volgende:
[..]
Of je wordt gelukkig 65 ipv dat je op je 40e ongelukkig sterft.

Ja, ben je ongelukkig van het ADHD hebben?quote:Op woensdag 6 januari 2010 10:45 schreef Murmeli het volgende:
ik vind concerta en ritalin heul anders dan speed hoor. van speed raakte ik inderdaad opgefokt na een paar lijnen, maar dat heb ik van concerta en ritalin echt niet. Waarschijnlijk wel als ik een overdosis neem, maar dat moet je ook niet doen he
En ik leef liever 25 jaar korter en gelukkig, dan dat ik ongelukkig 100 word.

ja, sinds ik werk heb ik er heel veel last van. Ben zonder meds niet echt in staat tot werken. En zeker omdat ik weet dat ik niet dom ben, vond ik dat erg frustrerend. EN daar was ik heel ongelukkig van, dat werd steeds erger. Bang om mn zekerheid (baan&huis) kwijt te raken. Zo erg dat ik soms liever had dat ik niks had. Maar als ik dat dan dacht voelde ik me ook weer wat beter. (kan je het nog volgen) Nu ik weet waar het door komt, zou ik het denk ik ook zonder meds makkelijker te accepteren vinden, dan moet ik gewoon werk zoeken dat beter bij mij past.quote:Op woensdag 6 januari 2010 16:13 schreef wallofdolls het volgende:
[..]
Ja, ben je ongelukkig van het ADHD hebben?
Ik vind t verschrikkelijk kut, maar ik kan de humor er ook wel van inzien. Misschien komt t wel als ik n echte baan krijg

quote:Op dinsdag 5 januari 2010 23:11 schreef dalaiblama het volgende:
Ik begrijp je opmerking over narcolepsie niet; dat heb ik ook niet. Je krijgt modafinil gewoon voorgeschreven hoor, gewoon voorleggen aan je psychiater.
Ik zou van zijn levensdagen geen concerta/ritalin en aanverwanten slikken, het is gewoon ordinaire pep.
Dat kan ik ook voor 5 euro krijgen op een willekeurige hoek vd straat. Daarmee doet het ook weinig voor je qua anders denken. Ik merk dat modafinil dat wel doet voor me. De belangrijkste reden voor mij is echter dat ik de bijwerkingen gewoon niet meer trek. Ik wil graag nog oud worden en dat leek me onmogelijk met hartklachten en vernauwde bloedvaten.
Anti depressiva is idd gebruikelijk, maar ook dat weiger ik. Ik heb al een leven vol angst en onzekerheid achter de rug omdat ik nooit lekker functioneerde, de kans dat ik de bijwerkingen krijg die AD heeft wil ik niet riskeren. Ik zal niet de eerste zijn die suicidaal word of helemaal de weg kwijt raakt erdoor.
Ik durf het niet maar als het voor een ander werkt is dat natuurlijk prima. Zelf heb ik nog nooit iemand er beter van zien worden
Ik heb ooit een aantal jaren geleden een paar maanden AD geslikt op advies van de HA maar dat was zo'n helse ervaring dat ik de restanten van de verpakking plat heb gestampt en weg gegooid. Ik was een soort apathische idioot die helemaal niet meer zelf kon denken. Geen emotie, niks. Ik hoef niet afgevlakt te worden, mijn drukke zelf is leuk. Enige wat ik wil is wat orde in de chaos. Dan ben ik tevree

Ik doe nu heel veel freelance opdrachten, vriendendiensten en websites voor lekkere bedragjes, en dat werkt prima. Ik raak wel al in paniek bij het idee dat ik mn hele leven moet doen wat anderen willen (dat moet je als je een beetje bijbeunt ook wel, maar dan is de hele aanpak van jou). Ik weet niet of ik dat wel zal kunnen. Ik heb met mn eerste stage mazzel gehad dat ik mensen had die niet mn uren, werk, werkwijze en weet ik wat op de detail bijhielden, dus dat was wel relax. Dat heeft zich uiteindelijk terugbetaald in een mooi project, waar ik veel inzet voor heb teruggegeven.quote:Op woensdag 6 januari 2010 17:05 schreef Murmeli het volgende:
[..]
ja, sinds ik werk heb ik er heel veel last van. Ben zonder meds niet echt in staat tot werken. En zeker omdat ik weet dat ik niet dom ben, vond ik dat erg frustrerend. EN daar was ik heel ongelukkig van, dat werd steeds erger. Bang om mn zekerheid (baan&huis) kwijt te raken. Zo erg dat ik soms liever had dat ik niks had. Maar als ik dat dan dacht voelde ik me ook weer wat beter. (kan je het nog volgen) Nu ik weet waar het door komt, zou ik het denk ik ook zonder meds makkelijker te accepteren vinden, dan moet ik gewoon werk zoeken dat beter bij mij past.

Wat voor werk doe je, als ik vragen mag? Ik wil zelf journalistiek gaan studeren en uiteindelijk ook als freelancer aan de slag gaan. Ik heb echt die vrijheid nodig. Ik werk tegenwoordig als vakkenvuller bij de AH (ik ben 19) en hoewel ik het erg leuk vind om met andere personen samen te werken, kan ik er heel erg slecht tegen als mensen de baas gaan spelen over mij. Zelfs als die personen ook gewoon echt mijn baas zijn.quote:Op woensdag 6 januari 2010 17:26 schreef wallofdolls het volgende:
[..]
Ik doe nu heel veel freelance opdrachten, vriendendiensten en websites voor lekkere bedragjes, en dat werkt prima. Ik raak wel al in paniek bij het idee dat ik mn hele leven moet doen wat anderen willen (dat moet je als je een beetje bijbeunt ook wel, maar dan is de hele aanpak van jou). Ik weet niet of ik dat wel zal kunnen. Ik heb met mn eerste stage mazzel gehad dat ik mensen had die niet mn uren, werk, werkwijze en weet ik wat op de detail bijhielden, dus dat was wel relax. Dat heeft zich uiteindelijk terugbetaald in een mooi project, waar ik veel inzet voor heb teruggegeven.
Nu krijg ik voor mn afstudeerstage wel een contract en een ingeperkte opdracht, dat vind ik al heel beklemmend. Alsof je leven vaststaat. Presteren op commando. Bah. Opgedrongen structuur vind ik heel naar. Ik moet af en toe gewoon uit t raam kunnen kijken en de geest laten waaien.
 Ik ben wat dat betreft heel anti-autoritair ingesteld. Terwijl ik op zich helemaal niet erg vind om te doen wat van me gevraagd word, het begint me alleen een beetje te jeuken als ik zelf totaal geen inspraak heb.
 Ik ben wat dat betreft heel anti-autoritair ingesteld. Terwijl ik op zich helemaal niet erg vind om te doen wat van me gevraagd word, het begint me alleen een beetje te jeuken als ik zelf totaal geen inspraak heb.

Het is ook gewoon dat je bepaalde planningen moet maken, terwijl ik bloednerveus word van planningen. Ik moet gewoon af en toe om me heen kunnen kijken om vervolgens weer hard te werken. Dat wordt weinig geaccepteerd.quote:Op woensdag 6 januari 2010 17:42 schreef Rikketik het volgende:
[..]
Wat voor werk doe je, als ik vragen mag? Ik wil zelf journalistiek gaan studeren en uiteindelijk ook als freelancer aan de slag gaan. Ik heb echt die vrijheid nodig. Ik werk tegenwoordig als vakkenvuller bij de AH (ik ben 19) en hoewel ik het erg leuk vind om met andere personen samen te werken, kan ik er heel erg slecht tegen als mensen de baas gaan spelen over mij. Zelfs als die personen ook gewoon echt mijn baas zijn.Ik ben wat dat betreft heel anti-autoritair ingesteld. Terwijl ik op zich helemaal niet erg vind om te doen wat van me gevraagd word, het begint me alleen een beetje te jeuken als ik zelf totaal geen inspraak heb.

Ach.. het went op een gegeven moment... Kost wel een paar opdrachtenquote:Op woensdag 6 januari 2010 18:13 schreef Murmeli het volgende:
Maar als ik ooit een baas krijg die me gaat zeggen: jij moet dit en dit op die manier doen, omdat ik het zeg. sja.... denk niet dat die baan lang gaat duren dan. Maargoed gelukkig is dat ook niet meer iets dat heel veel voorkomt.
 , maar uiteindelijk went het...
, maar uiteindelijk went het... 

Dat snap ik, maar als je baas heel strak plant, terwijl ik sowieso wel een aantal keer per dag afdwaal.... dat is gewoon heel vervelend. Ook als je strakke deadlines hebt. Ik heb gewoon wat ruimte nodig.quote:Op donderdag 7 januari 2010 16:45 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:
Ik vind het eigenlijk altijd het fijnst als ik gewoon lekker door kan werken en precies weet waar ik aan toe ben. Wel met veel afwisseling. Natuurlijk moet een baas wel uitleggen waarom dingen zijn maar dat is toch niet meer dan normaal?

Eens... Maar het blijft wel een spel van geven en nemen... Natuurlijk stelt de baas de regels en dien je je daar aan te houden. Echter kan de baas ook rekening houden met zijn medewerkers. Tot op zekere hoogtequote:Op donderdag 7 januari 2010 16:49 schreef wallofdolls het volgende:
[..]
Dat snap ik, maar als je baas heel strak plant, terwijl ik sowieso wel een aantal keer per dag afdwaal.... dat is gewoon heel vervelend. Ook als je strakke deadlines hebt. Ik heb gewoon wat ruimte nodig.
 . Moet wel binnen de functie kunnen natuurlijk.
. Moet wel binnen de functie kunnen natuurlijk. .
.

Ik heb liever een strakke deadline die lang vantevoren bekend is, dan weet ik waar ik aan toe ben en de tijdslimiet is dan juist de uitdaging.quote:Op donderdag 7 januari 2010 16:49 schreef wallofdolls het volgende:
[..]
Dat snap ik, maar als je baas heel strak plant, terwijl ik sowieso wel een aantal keer per dag afdwaal.... dat is gewoon heel vervelend. Ook als je strakke deadlines hebt. Ik heb gewoon wat ruimte nodig.

quote:Op donderdag 7 januari 2010 16:53 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:
[..]
Ik heb liever een strakke deadline die lang vantevoren bekend is, dan weet ik waar ik aan toe ben en de tijdslimiet is dan juist de uitdaging.

Ja precies. Zo werkt dat voor mij ook.quote:Op donderdag 7 januari 2010 17:09 schreef Rikketik het volgende:
[..]
In dat kader sta ik ook liever van tevoren twee uur langer ingepland dan dat ik op de werkdag zelf opeens twee uur moet overwerken, wat helaas nog wel eens voorkomt.

dat bedenk ik liever zelf. of een ander bedenkt het en ik ga het aanpassen hahaha
 dat bedenk ik liever zelf. of een ander bedenkt het en ik ga het aanpassen hahaha

Dit zou eigenlijk al genoeg moeten zijn om die pil gewoon eens in te nemen en te kijken wat er gebeurt. Als het niet bevalt, dan stop je simpelweg weer.quote:Op donderdag 7 januari 2010 23:39 schreef wallofdolls het volgende:
Ok, ik wil eens weten hoe het voelt

Ik lach ze net zo hard terug uit, de enige zekerheid in het leven is dat ik er sowieso wel kom en verantwoordelijkheid neem je gewoon wanneer het er is... Dat is t probleem verder niet. Volgens mij begrijp je de clue van mn bericht ook niet, want die is dat je gewoon niet overal een nadeel van moet gaan zitten maken. Ietwat ironisch dat jij dat nu toch doet, terwijl ik de nadruk er juist op wilde leggen dat het niet zo is.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 00:52 schreef Rikketik het volgende:
[..]
Dit zou eigenlijk al genoeg moeten zijn om die pil gewoon eens in te nemen en te kijken wat er gebeurt. Als het niet bevalt, dan stop je simpelweg weer.
Ik zou trouwens ook best trots zijn op zulke 'unieke' karaktereigenschappen. Mensen die alleen om je lachen omdat je domme dingen doet, geen zekerheden kennen in het leven en geen verantwoordelijkheid kunnen dragen. Nee, dan kan het met ritalin alleen maar slechter gaan...

Volgens mij doelde Rikketik juist op een andere situatie.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 02:10 schreef wallofdolls het volgende:
[..]
Ik lach ze net zo hard terug uit, de enige zekerheid in het leven is dat ik er sowieso wel kom en verantwoordelijkheid neem je gewoon wanneer het er is... Dat is t probleem verder niet. Volgens mij begrijp je de clue van mn bericht ook niet, want die is dat je gewoon niet overal een nadeel van moet gaan zitten maken. Ietwat ironisch dat jij dat nu toch doet, terwijl ik de nadruk er juist op wilde leggen dat het niet zo is.

Oh.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 04:54 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Volgens mij doelde Rikketik juist op een andere situatie.
Maaruh... Heb je al een pilletje geprobeerd? Ben eigenlijk wel benieuwd naar jouw ervaringen...

Ik kan me namelijk aan de andere kant wel met veel minder problemen op m'n studie werpen en dat mag wel eens, het is al de 3e, de vorigen heb ik hard gefaalt
 Ik kan me namelijk aan de andere kant wel met veel minder problemen op m'n studie werpen en dat mag wel eens, het is al de 3e, de vorigen heb ik hard gefaalt 
 nu ben ik alleen bang dat ik door positieve antwoorden te geven niet aangeef hoe kut m'n leven eigenlijk is zonder die ritalin, maar ik wil ook niet liegen op zo'n vragenlijst. What to do?
 nu ben ik alleen bang dat ik door positieve antwoorden te geven niet aangeef hoe kut m'n leven eigenlijk is zonder die ritalin, maar ik wil ook niet liegen op zo'n vragenlijst. What to do? 

Er wordt niet enkel gekeken naar het formulier wat je hebt ingevuld. Je krijgt een gesprek van 3 uur. Anderhalf uur 1 op 1, en daarna nog anderhalf uur met iemand die jou goed kent hoe je vroeger was en die jou nu goed kent. Daarbij moet je in het gesprek dan ook wel aangeven dat je op dit moment aan de ritalin zit, en dan zal er ook gevraagd worden over de verschillen die je merkt met Ritalin en zonder Ritalin ed.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 11:19 schreef Denkbaar het volgende:
Ik vind het prima om wat afgestompter te zijnIk kan me namelijk aan de andere kant wel met veel minder problemen op m'n studie werpen en dat mag wel eens, het is al de 3e, de vorigen heb ik hard gefaalt
On another note, heeft iemand ervaring met PsyQ? Ik heb volgende week m'n intake-gesprek en daar moest ik een vragenlijst voor invullen, nou vraag ik me af of ik dat ding moet opsturen of gewoon mee moet nemen naar het gesprek.
Het andere kutte met die vragenlijst is dat je de vragen moet beantwoorden ahv de afgelopen maand. Nu zit ik al anderhalve maand aan de ritalin die ik van de huisarts heb gekregen en gaat het ueberhaupt echt een stuk beter met menu ben ik alleen bang dat ik door positieve antwoorden te geven niet aangeef hoe kut m'n leven eigenlijk is zonder die ritalin, maar ik wil ook niet liegen op zo'n vragenlijst. What to do?
Verder iedereen nog de verlate beste wensen en 'n rustig 2010
 ) Ik ga het in overleg nog tot eind januari proberen, zodat ik het wel een kans heb gegeven, maar voorlopig sta ik er niet positief tegenover. (komt ook wel bij dat ik er vrijwel niks van merk. het lijkt zelf soms op momenten te versterken.)
 ) Ik ga het in overleg nog tot eind januari proberen, zodat ik het wel een kans heb gegeven, maar voorlopig sta ik er niet positief tegenover. (komt ook wel bij dat ik er vrijwel niks van merk. het lijkt zelf soms op momenten te versterken.) )
 )

Is het niet zo, of maak je jezelf maar wijs dat het niet zo is? Je reactie kwam me namelijk erg bekend voor, qua toon. Toen ik nog niet in therapie wilde, vertelde ik mezelf altijd dat ik best gelukkig was en dat ik het allemaal niet nodig had. Maar dat was bullshit, en ik wist het. Ik ging gelukkig toch in therapie, stond er open voor en ben nu tevredener met mezelf dan ik ooit geweest was.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 02:10 schreef wallofdolls het volgende:
[..]
Ik lach ze net zo hard terug uit, de enige zekerheid in het leven is dat ik er sowieso wel kom en verantwoordelijkheid neem je gewoon wanneer het er is... Dat is t probleem verder niet. Volgens mij begrijp je de clue van mn bericht ook niet, want die is dat je gewoon niet overal een nadeel van moet gaan zitten maken. Ietwat ironisch dat jij dat nu toch doet, terwijl ik de nadruk er juist op wilde leggen dat het niet zo is.

Ik bén gelukkig, daar hoef ik me absoluut niet druk over te maken. Ik bén al therapeutisch behandeld. En ik bén me er uitzonderlijk goed van bewust wat de voordelen en de nadelen zijn van het hebben van ADHD zonder medicatie. Ik heb me op praktisch alles al kunnen aanpassen waar ik voorheen grote problemen mee had. Dat brengt echt intens geluk met zich mee, als je jezelf tot een bepaalde mindstate kunt dwingen waarin je enorm stabiel denkt, zonder dat je daarbij hulpmiddelen nodig hebt en zonder dat je daarbij je intense ADHD-gedachtengang laat varen.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 12:35 schreef Rikketik het volgende:
[..]
Is het niet zo, of maak je jezelf maar wijs dat het niet zo is? Je reactie kwam me namelijk erg bekend voor, qua toon. Toen ik nog niet in therapie wilde, vertelde ik mezelf altijd dat ik best gelukkig was en dat ik het allemaal niet nodig had. Maar dat was bullshit, en ik wist het. Ik ging gelukkig toch in therapie, stond er open voor en ben nu tevredener met mezelf dan ik ooit geweest was.
Maar hey, ik kan niet in jou kijken. Als jij echt zo tevreden bent met je 'unieke' selling points en zo bang bent om die kwijt te raken, dan moet je het recept voor die ritalin maar gelijk in de prullenbak gooien.

Is het dan niet slim dat je nog ff wacht met rijden tot de bijwerkingen wat gekalmeerd zijn?quote:Op vrijdag 8 januari 2010 17:40 schreef DrD00m het volgende:
Vanochtend verslapen waardoor ik even geen meth had geslikt. Zat al dicht richting 2e dosis, dus gewoon pas begonnen bij 2e dosis. half 3 zou 3e dosis zijn., en deze vergeten. Kwam er 3 uur achter, zei dat nog tegen iemand en daarna niet meer aan gedacht omdat ik mijn telefoon aan het pakken was. Half 4 opeens : KUT! alsnog de 3e dosis genomen, maar GVD wat slaat dat in als een bom. (qua bijwerkingen). En dat moet zo nog 1,15 uur in de auto zitten

om half 7 moet ik de volgende nemen, en voor zover het nu telkens is gegaan zal ik dat de rest van de avond blijven houden.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 17:45 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Is het dan niet slim dat je nog ff wacht met rijden tot de bijwerkingen wat gekalmeerd zijn?

Half 7 ja?quote:Op vrijdag 8 januari 2010 17:47 schreef DrD00m het volgende:
[..]
om half 7 moet ik de volgende nemen, en voor zover het nu telkens is gegaan zal ik dat de rest van de avond blijven houden.

Ik begon destijds met 3x per dag. De bedoeling was de hele dag te dekken.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 18:07 schreef wallofdolls het volgende:
[..]
Half 7 ja?
Ik krijg het echt puur om te functioneren. Ik moet er 1 om 8 uur en 1 om 12 uur nemen en that's it. Jij hebt t toch ook net? Waarom krijg je meteen al zoveel? Ik moet eerst n proefperiode doorstaan, maar nooit meer dan 2 keer per dag.

Ik heb net een uur in de rij gestaan om het te halen, dus morgen eens proberen. Ik ben benieuwd.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 18:16 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:
[..]
Ik begon destijds met 3x per dag. De bedoeling was de hele dag te dekken.
Heb jij na de uitwerking van die om 12 uur geen rebound dan?

Een uur in de rij? Dat overleef ik niet, is echt niet te doen.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 18:19 schreef wallofdolls het volgende:
[..]
Ik heb net een uur in de rij gestaan om het te halen, dus morgen eens proberen. Ik ben benieuwd.

lijkt me niet zo gezond. Was het niet tegen jou dat ik laatst zei dat je eens eens kon proberen ze per halve te nemen. Ik trek een hele ritalin ook niet. Word ik echt raar nerveuzig van. Ik vreet die echt met halve
 lijkt me niet zo gezond. Was het niet tegen jou dat ik laatst zei dat je eens eens kon proberen ze per halve te nemen. Ik trek een hele ritalin ook niet. Word ik echt raar nerveuzig van. Ik vreet die echt met halve  En hopelijk vanaf volgende week helemaal niet meer want ik hoop dat de psychiater nu wel gewoon ook voor savonds concerta wil geven
 En hopelijk vanaf volgende week helemaal niet meer want ik hoop dat de psychiater nu wel gewoon ook voor savonds concerta wil geven

succes!!quote:Op vrijdag 8 januari 2010 18:19 schreef wallofdolls het volgende:
[..]
Ik heb net een uur in de rij gestaan om het te halen, dus morgen eens proberen. Ik ben benieuwd.

Heel typisch, bij mij staat op het formulier van de totaal van de psychiater onafhankelijke apotheek zelfs dat het sterk af te raden is om na 4 uur te nemen. Maar dat verschilt dan wellicht per middel of methode.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 17:47 schreef DrD00m het volgende:
[..]
om half 7 moet ik de volgende nemen, en voor zover het nu telkens is gegaan zal ik dat de rest van de avond blijven houden.

max 2 a 3 uur is wel heel weinig. 4 uur is het maximum, maar bij mij werkt ht toch wel 3 a 3,5 uur hoor. en dan neem ik maar halve....quote:Op vrijdag 8 januari 2010 20:51 schreef wallofdolls het volgende:
[..]
Heel typisch, bij mij staat op het formulier van de totaal van de psychiater onafhankelijke apotheek zelfs dat het sterk af te raden is om na 4 uur te nemen. Maar dat verschilt dan wellicht per middel of methode.
Er staat ook een maximum van 2 a 3 jaar op.

2 tot 3 jaar dat je t gebruikt en dan staat er dat je op eigen benen moet kunnen staanquote:Op vrijdag 8 januari 2010 21:01 schreef Murmeli het volgende:
[..]
max 2 a 3 uur is wel heel weinig. 4 uur is het maximum, maar bij mij werkt ht toch wel 3 a 3,5 uur hoor. en dan neem ik maar halve....

en ik maar denken dat kinderen bij ongeveer 1 al gingen lopenquote:Op vrijdag 8 januari 2010 21:04 schreef wallofdolls het volgende:
[..]
2 tot 3 jaar dat je t gebruikt en dan staat er dat je op eigen benen moet kunnen staan

owh ik las uur joh.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 21:04 schreef wallofdolls het volgende:
[..]
2 tot 3 jaar dat je t gebruikt en dan staat er dat je op eigen benen moet kunnen staan

lol, nee hoor... Ik was gewoon druk (kun je het je voorstellenquote:
 )
 ) 

die vond ik wel weer leukquote:Op vrijdag 8 januari 2010 21:56 schreef RvLaak het volgende:
[..]
lol, nee hoor... Ik was gewoon druk (kun je het je voorstellen)
OK, ik weet... Niet grappig...

ik lol'de.....quote:Op vrijdag 8 januari 2010 22:02 schreef Murmeli het volgende:
[..]
die vond ik wel weer leuk
nja raar soort humor heb ik denk ik
oja trouwens...vandaag op mn werk. ik had een soort functioneringsprek met 2 projectleiders van me. een daarvan wist het nog niet van adhd. maar had ik tijdens het gesprek wel verteld. toen kwame we aan bij het puntje "verbeterpunten'" voor mij in mn werk. zegt die gozer: ja het valt me op dat je concentratie soms nogal slecht is. dan zit je in een overleg en dan zeg je ineens: ehhh kan je het afgelopen kwartier even herhalen ik was er niet zo bij. Maar ik geloof dat ik nu weet hoe het komt
dus ik zo: ehhh kan het niet zo zijn dat het de afgelopen anderhalve maand beter ging? sindsdien heb ik nl pillen en nou ben ik er meestal wel bij. Maar daar had hij dan weer niet op gelet

hehehehequote:Op vrijdag 8 januari 2010 22:02 schreef Murmeli het volgende:
[..]
die vond ik wel weer leuk
nja raar soort humor heb ik denk ik
oja trouwens...vandaag op mn werk. ik had een soort functioneringsprek met 2 projectleiders van me. een daarvan wist het nog niet van adhd. maar had ik tijdens het gesprek wel verteld. toen kwame we aan bij het puntje "verbeterpunten'" voor mij in mn werk. zegt die gozer: ja het valt me op dat je concentratie soms nogal slecht is. dan zit je in een overleg en dan zeg je ineens: ehhh kan je het afgelopen kwartier even herhalen ik was er niet zo bij. Maar ik geloof dat ik nu weet hoe het komt
dus ik zo: ehhh kan het niet zo zijn dat het de afgelopen anderhalve maand beter ging? sindsdien heb ik nl pillen en nou ben ik er meestal wel bij. Maar daar had hij dan weer niet op gelet

you made me do itquote:Op vrijdag 8 januari 2010 22:07 schreef wallofdolls het volgende:
Grinniken tegen je monitor is zó oncool.

Staat er bij mij ook op. Ik snap alleen niet waarom precies. Ik heb het nagevraagd aan m'n psych en die zei dat zijn ervaring inderdaad is dat mensen die het gebruiken over het algemeen een betere nachtrust ervaren als de ritalin uitgewerkt is. Toch verschilt dat ook per persoon (ik slaap er niet minder om althans) en als het een uur voordat je slapen gaat uitgewerkt is (i.v.m. de kans op een rebound, waardoor je ook niet bepaald lekker in slaap valt), dan is dat voldoende.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 20:51 schreef wallofdolls het volgende:
[..]
Heel typisch, bij mij staat op het formulier van de totaal van de psychiater onafhankelijke apotheek zelfs dat het sterk af te raden is om na 4 uur te nemen. Maar dat verschilt dan wellicht per middel of methode.

zoals ik al vaker heb gezegd: ik neem het vaak juist net voor ik ga slapen in. dan blijft mn hoofd rustig. anders tolt het zo en slaap ik dus niet.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 22:08 schreef Rikketik het volgende:
[..]
Staat er bij mij ook op. Ik snap alleen niet waarom precies. Ik heb het nagevraagd aan m'n psych en die zei dat zijn ervaring inderdaad is dat mensen die het gebruiken over het algemeen een betere nachtrust ervaren als de ritalin uitgewerkt is. Toch verschilt dat ook per persoon (ik slaap er niet minder om althans) en als het een uur voordat je slapen gaat uitgewerkt is (i.v.m. de kans op een rebound, waardoor je ook niet bepaald lekker in slaap valt), dan is dat voldoende.
Al heb ik ergens het vermoeden dat die bijsluiter vooral bedoeld is voor ouders van jonge kinderen die ritalin gebruiken.
nee joh dat is grappigquote:Op vrijdag 8 januari 2010 22:07 schreef wallofdolls het volgende:
Grinniken tegen je monitor is zó oncool.

Hmm... nog nooit zo bekeken... Interessant... Eens kijken of ik zo'n pilletje kan scorenquote:Op vrijdag 8 januari 2010 22:13 schreef Murmeli het volgende:
[..]
zoals ik al vaker heb gezegd: ik neem het vaak juist net voor ik ga slapen in. dan blijft mn hoofd rustig. anders tolt het zo en slaap ik dus niet.
 . Heb mn huidige dosis Concerta nodig om de dag door te komen.
. Heb mn huidige dosis Concerta nodig om de dag door te komen.
Woon jij alleen?quote:[..]
nee joh dat is grappig

Komt dat juist door ritalin of had je dat ook al daarvóor?quote:Op vrijdag 8 januari 2010 22:13 schreef Murmeli het volgende:
[..]
zoals ik al vaker heb gezegd: ik neem het vaak juist net voor ik ga slapen in. dan blijft mn hoofd rustig. anders tolt het zo en slaap ik dus niet.
[..]
nee joh dat is grappig

wat is er met klanten en waarom?quote:Op vrijdag 8 januari 2010 22:16 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Hmm... nog nooit zo bekeken... Interessant... Eens kijken of ik zo'n pilletje kan scoren. Heb mn huidige dosis Concerta nodig om de dag door te komen.
Klanten zijn irritant en te stom om voor de duvel te dansen
[..]
Woon jij alleen?
 Jij niet?
 Jij niet? lekker
 lekker  dan lig i kzo lekker rustig
 dan lig i kzo lekker rustig

dat mn hoofd tolt? nee dat had ik altijd al. of in ieder geval al jaren. onwijze slaapproblemen. kon vaak niet in slaap komen. mensen vroegen altijd aan me: lig je dan te piekeren? maar ik lag dan plannen te maken dingen te bedenken, de dag te overdenken, van alles maar het ging maar door. en soms als i keen hele drukke dag had was mn kop gewoon allene maar aan het zoemen ofzo. rondrazende gedachten die niet uit woorden bestaan ofzo. op zich niet erg, maar wel als je de volgende dag vroeg op moet en moet werken enzoquote:Op vrijdag 8 januari 2010 22:18 schreef wallofdolls het volgende:
[..]
Komt dat juist door ritalin of had je dat ook al daarvóor?

Ik doe momenteel werken op de WUR als ICT Werkplek Ondersteuner. Maw; de problemen die de klanten hebben, op locatie oplossen. Geen idee wat jouw ICT kennis is, maar je zal versteld staan wat voor domme vragen je regelmatig krijgt. Gek wordt je er van.quote:
3 poesjes... 2 met 4 poten, 1 tussen de benen van mn vriendin. Dus tegen je monitor zitten te grinniken is ronduit gênant. Gelukkig slaapt ze al.quote:ja ik woon alleen. nja met noes de poes danJij niet?
Ja, ritalin... Concerta slik ik al genoeg vanquote:wat voor pilletje scoren? ritalin? of een extra concerta? met concerta moet je het langer vantevoren nemen he, die werken bij mij pas na een uur. laatst had i kdie smorgens genomen en bleef ik nog ff in bed hangen, viel na een uur in slaaplekker
dan lig i kzo lekker rustig

Nou, ik kom maar al te goed in slaap HAHAHAquote:Op vrijdag 8 januari 2010 22:20 schreef Murmeli het volgende:
[..]
dat mn hoofd tolt? nee dat had ik altijd al. of in ieder geval al jaren. onwijze slaapproblemen. kon vaak niet in slaap komen. mensen vroegen altijd aan me: lig je dan te piekeren? maar ik lag dan plannen te maken dingen te bedenken, de dag te overdenken, van alles maar het ging maar door. en soms als i keen hele drukke dag had was mn kop gewoon allene maar aan het zoemen ofzo. rondrazende gedachten die niet uit woorden bestaan ofzo. op zich niet erg, maar wel als je de volgende dag vroeg op moet en moet werken enzo
 _!!:D!!!!11
_!!:D!!!!11 

Care to share?quote:Op vrijdag 8 januari 2010 22:27 schreef wallofdolls het volgende:
[..]
Nou, ik kom maar al te goed in slaap HAHAHA_!!:D!!!!11

Maar serieus, ik hoop dat het geen invloed heeft. Ik heb me namelijk allemaal simpele trucjes aangeleerd waardoor ik als n roos slaap (hoewel ik nog steeds uitgeput wakker word). Ik hoop niet dat die dan niet meer werken.

Gelukkig ben ik niet de enige met dramatische humorquote:Op vrijdag 8 januari 2010 22:26 schreef RvLaak het volgende:
3 poesjes... 2 met 4 poten, 1 tussen de benen van mn vriendin.

murmel & ik zitten nu over 2 topics & PM te kletsen... Geeft wat meligheid aan mijn kantquote:Op vrijdag 8 januari 2010 22:28 schreef wallofdolls het volgende:
[..]
Gelukkig ben ik niet de enige met dramatische humor

Jacobson oefeningen zijn topquote:
 . Ja en een bepaalde manier van gedachten wegzetten. En meestal helpt t wel om je hele dag nog even door je hoofd te laten stromen zodat dat er niet in blijft zitten en drukken. Kortom, alles loslaten.
 . Ja en een bepaalde manier van gedachten wegzetten. En meestal helpt t wel om je hele dag nog even door je hoofd te laten stromen zodat dat er niet in blijft zitten en drukken. Kortom, alles loslaten.  

Bovendien telde je niet goed want n poes heeft ook n poesquote:Op vrijdag 8 januari 2010 22:30 schreef RvLaak het volgende:
[..]
murmel & ik zitten nu over 2 topics & PM te kletsen... Geeft wat meligheid aan mijn kant

moet ik ff onthouden (quote:Op vrijdag 8 januari 2010 22:30 schreef wallofdolls het volgende:
[..]
Jacobson oefeningen zijn top. Ja en een bepaalde manier van gedachten wegzetten. En meestal helpt t wel om je hele dag nog even door je hoofd te laten stromen zodat dat er niet in blijft zitten en drukken. Kortom, alles loslaten.
Maar da's best moeilijk
 ). Morgen eens inlezen. Vandaag wordt sowieso niets
 ). Morgen eens inlezen. Vandaag wordt sowieso niets

Heb toch niet de locatie gegeven van die andere 2...quote:Op vrijdag 8 januari 2010 22:32 schreef wallofdolls het volgende:
[..]
Bovendien telde je niet goed want n poes heeft ook n poes

Ik vind t wel sterk. Elke goede instantie waar ik heb gezeten raadden ze me die oefeningen aan. Dat niet alle psychologen dit als basis gebruiken... zo fucking simpel en wat verlies je ermee.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 22:32 schreef RvLaak het volgende:
[..]
moet ik ff onthouden (). Morgen eens inlezen. Vandaag wordt sowieso niets

linkje?quote:Op vrijdag 8 januari 2010 22:35 schreef wallofdolls het volgende:
[..]
Ik vind t wel sterk. Elke goede instantie waar ik heb gezeten raadden ze me die oefeningen aan. Dat niet alle psychologen dit als basis gebruiken... zo fucking simpel en wat verlies je ermee.

poes <-> katerquote:Op vrijdag 8 januari 2010 22:33 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Heb toch niet de locatie gegeven van die andere 2...
Daarbij, is een poes nog wel een poes na een castratie? Wordt het dan niet een "je-weet-wel-poes"?

quote:Op vrijdag 8 januari 2010 22:35 schreef DrD00m het volgende:
Ik ben veilig thuisgekomen
Voelde mij niet meer zo gespannen toen ik eenmaal in de auto stapte, maar wat werdt ik toch een partij depressief zeg..

jij kent Jan, Jans....quote:
 We hebben hier idd 2 poezen. Shifty & Layla... Beide zijn gecastreerd. Dus of het daadwerkelijk nog poesjes zijn.... Ik niet weten.
 We hebben hier idd 2 poezen. Shifty & Layla... Beide zijn gecastreerd. Dus of het daadwerkelijk nog poesjes zijn.... Ik niet weten.

Tjeezus. Vandaar dat je daarom officieel niet met Ritalin mag rijdenquote:Op vrijdag 8 januari 2010 22:35 schreef DrD00m het volgende:
Ik ben veilig thuisgekomen
Voelde mij niet meer zo gespannen toen ik eenmaal in de auto stapte, maar wat werdt ik toch een partij depressief zeg..

Het is een "Mag wel, maar", stickerquote:Op vrijdag 8 januari 2010 22:41 schreef wallofdolls het volgende:
[..]
Tjeezus. Vandaar dat je daarom officieel niet met Ritalin mag rijden

Dat heb ik ook zo nu en dan. Inderdaad heel apart, en je kunt ook niet uitleggen waar dat gevoel vandaan komt. Het is er gewoon opeens.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 01:05 schreef DrD00m het volgende:
Nouja, het had geen invloed verder op mijn reactie vermogen of wat dan ook.
Ik begon mijzelf gewoon best depressief te voelen terwijl ik daar helemaal geen reden voor heb. En dat is dan ook meteen het rare.

. Maar we zullen afwachten wat de dag nog gaat brengen. Ik denk dat 2 weken wel een reële periode is om dit te testen.
 . Maar we zullen afwachten wat de dag nog gaat brengen. Ik denk dat 2 weken wel een reële periode is om dit te testen.

ben om 9 uur opgestaan en toen had ik al het gevoel dat ik had uitgeslapen en heb nu al vanalles gedaan. best fijn. maar ik geloof dat ik mezelf nu ff rustig moet gaan maken hahahaha
 ben om 9 uur opgestaan en toen had ik al het gevoel dat ik had uitgeslapen en heb nu al vanalles gedaan. best fijn. maar ik geloof dat ik mezelf nu ff rustig moet gaan maken hahahaha 

. Zometeen maar s werken en dan kijken hoe dat gaat.
. Zometeen maar s werken en dan kijken hoe dat gaat.

ja dan merk je het beter. en teksten gaan lezen. heb je niet het gevoel dat je hoofd rustiger is?quote:Op zaterdag 9 januari 2010 11:27 schreef wallofdolls het volgende:
Ja, ik weet niet. Lijk me wel iets beter te kunnen zetten tot dingen die belangrijk zijn, maar dat kan ook het equivalent van een placebo-effect zijn. Zometeen maar s werken en dan kijken hoe dat gaat.

Ik kan t ook gaan testen door n boek te lezen. Ik heb jarenlang echt moeite gehad me daarop te concentreren... daarna wel een tijdje dat ik dat door oefening heel goed kon, maar nu heb ik ook weer dat ik na 20 minuten een boek echt moet wegleggen, hoe spannend t ook is, omdat ik vermoeid raak an het steeds herconcentreren.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 11:36 schreef Murmeli het volgende:
[..]
ja dan merk je het beter. en teksten gaan lezen. heb je niet het gevoel dat je hoofd rustiger is?
oh en t is de eerste pas he? daar werd ik sowieso niet zo lekker van. gewoon ff kijken hoe het later vandaag of morgen gaat. iig sterkte

Dat is vervelend he. Opeens niet meer weten of hetgeen wat je doet nou gewoon komt vanuit jezelf of dat het pilletje daarvoor zorgtquote:Op zaterdag 9 januari 2010 11:27 schreef wallofdolls het volgende:
Ja, ik weet niet. Lijk me wel iets beter te kunnen zetten tot dingen die belangrijk zijn, maar dat kan ook het equivalent van een placebo-effect zijn. Zometeen maar s werken en dan kijken hoe dat gaat.

nja ik heb dat ook een beetje ja. komt het nou van de pillz of niet. mja je moet het ook een beetje op de langere termijn bekijken. functioneer je in het algemeen beter met pillz of niet.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 11:48 schreef DrD00m het volgende:
[..]
Dat is vervelend he. Opeens niet meer weten of hetgeen wat je doet nou gewoon komt vanuit jezelf of dat het pilletje daarvoor zorgt
Verder nog geen bijwerkingen gemerkt? (eerste dag bij mij was dat begin vd avond)

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |