abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_76528199
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 16:49 schreef wallofdolls het volgende:

[..]

Dat snap ik, maar als je baas heel strak plant, terwijl ik sowieso wel een aantal keer per dag afdwaal.... dat is gewoon heel vervelend. Ook als je strakke deadlines hebt. Ik heb gewoon wat ruimte nodig.
Ik heb liever een strakke deadline die lang vantevoren bekend is, dan weet ik waar ik aan toe ben en de tijdslimiet is dan juist de uitdaging.
  donderdag 7 januari 2010 @ 17:09:02 #227
171357 Rikketik
Dorothy was right, though
pi_76528700
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 16:53 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:

[..]

Ik heb liever een strakke deadline die lang vantevoren bekend is, dan weet ik waar ik aan toe ben en de tijdslimiet is dan juist de uitdaging.

In dat kader sta ik ook liever van tevoren twee uur langer ingepland dan dat ik op de werkdag zelf opeens twee uur moet overwerken, wat helaas nog wel eens voorkomt.
Charlie, listen to me. Kill the kid, torch the house, we gotta get out of here.
pi_76528771
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 17:09 schreef Rikketik het volgende:

[..]

In dat kader sta ik ook liever van tevoren twee uur langer ingepland dan dat ik op de werkdag zelf opeens twee uur moet overwerken, wat helaas nog wel eens voorkomt.
Ja precies. Zo werkt dat voor mij ook.
Al is het wel zo dat als er dan een crisissituatie is ik ineens barst van de energie en rustig een paar uur doorga tot de crisis is bezworen.
  donderdag 7 januari 2010 @ 17:24:49 #229
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_76529200
echt grappig, volgens mij heb ik ongeveer alles wat jullie hebben ook hha
- ben dol op crisis, wel bij een ander ofzo hoor, als mn eigen wereld instort ben ik meteen het overzicht kwijt. maar van een crisis sta ik op scherp en krijg ik 10x meer energie
- en ik hou ook liever tevoren extra veel tijd vrij dan dat ik plotseling moet overwerken (tenzij het dan weer een crisis is)
- tijdslimiet, vooral ruim tevoren bekend is een uitdaging (moet ie wel reeel zijn)
- en nja heel strak bepalen wanneer en hoe ik iets moet doen dat bedenk ik liever zelf. of een ander bedenkt het en ik ga het aanpassen hahaha
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_76543969
heeft ook te maken met hyperfocus, ik denk dat het door een crisis of stress situatie mischien een beetje aangewakkerd word.
pi_76544183
Dat zou goed kunnen Edskimo. Meestal ben ik dan extra scherp. Erna stort ik dan total loss in.
  donderdag 7 januari 2010 @ 23:39:38 #232
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_76546297
Ik heb zojuist n recept voor Ritalin gekregen en nu sta ik alweer gigantisch te twijfelen. Want wil ik dit wel. Ok, ik wil eens weten hoe het voelt, maar zometeen ben ik de unieke wallofdolls-dingen kwijt en wordt ik éen van die suffe mensen die alles voor elkaar hebben. Mijn unique selling points zijn nu juist dat ik warrig ben, mensen daarmee tot huilens aan toe aan het lachen kan maken en dat bij mij nooit iets vast staat tot het moment zelf is aangebroken, dat ik altijd opensta om mijn verantwoordelijkheden opzij te zetten om iets leuks te doen als iemand daar aanleiding toe geeft. Waarom zou ik dat willen veranderen? Ik voel me er goed bij, je moet alleen 40 uur per week op hoog tempo functioneren omdat je anders de hypotheek op het huisje waar die kankerbabyboomers extreme bedragen mee belegd en verdiend hebben niet kan betalen.

Terwijl ik nu ook behoorlijk productief ben, alleen niet op de voorspelbare wijze die deze kutmaatschappij je oplegt.
  donderdag 7 januari 2010 @ 23:41:27 #233
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_76546369
Oh dat was wel grappig trouwens, hij ging me weer van voor af aan uitpluizen en binnen een uur riep ie: ja, dit is overduidelijk. Vooral omdat ik onbewust over dingen begon die eigenlijk niet bekend staan om hun relatie met ADHD.
  vrijdag 8 januari 2010 @ 00:52:12 #234
171357 Rikketik
pi_76548915
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 23:39 schreef wallofdolls het volgende:
Ok, ik wil eens weten hoe het voelt
Dit zou eigenlijk al genoeg moeten zijn om die pil gewoon eens in te nemen en te kijken wat er gebeurt. Als het niet bevalt, dan stop je simpelweg weer.

Ik zou trouwens ook best trots zijn op zulke 'unieke' karaktereigenschappen. Mensen die alleen om je lachen omdat je domme dingen doet, geen zekerheden kennen in het leven en geen verantwoordelijkheid kunnen dragen. Nee, dan kan het met ritalin alleen maar slechter gaan...
  vrijdag 8 januari 2010 @ 02:10:26 #235
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_76550095
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 00:52 schreef Rikketik het volgende:

[..]

Dit zou eigenlijk al genoeg moeten zijn om die pil gewoon eens in te nemen en te kijken wat er gebeurt. Als het niet bevalt, dan stop je simpelweg weer.

Ik zou trouwens ook best trots zijn op zulke 'unieke' karaktereigenschappen. Mensen die alleen om je lachen omdat je domme dingen doet, geen zekerheden kennen in het leven en geen verantwoordelijkheid kunnen dragen. Nee, dan kan het met ritalin alleen maar slechter gaan...
Ik lach ze net zo hard terug uit, de enige zekerheid in het leven is dat ik er sowieso wel kom en verantwoordelijkheid neem je gewoon wanneer het er is... Dat is t probleem verder niet. Volgens mij begrijp je de clue van mn bericht ook niet, want die is dat je gewoon niet overal een nadeel van moet gaan zitten maken. Ietwat ironisch dat jij dat nu toch doet, terwijl ik de nadruk er juist op wilde leggen dat het niet zo is.

[ Bericht 5% gewijzigd door wallofdolls op 08-01-2010 02:17:29 ]
pi_76550845
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 02:10 schreef wallofdolls het volgende:

[..]

Ik lach ze net zo hard terug uit, de enige zekerheid in het leven is dat ik er sowieso wel kom en verantwoordelijkheid neem je gewoon wanneer het er is... Dat is t probleem verder niet. Volgens mij begrijp je de clue van mn bericht ook niet, want die is dat je gewoon niet overal een nadeel van moet gaan zitten maken. Ietwat ironisch dat jij dat nu toch doet, terwijl ik de nadruk er juist op wilde leggen dat het niet zo is.
Volgens mij doelde Rikketik juist op een andere situatie.

Maaruh... Heb je al een pilletje geprobeerd? Ben eigenlijk wel benieuwd naar jouw ervaringen...
  vrijdag 8 januari 2010 @ 09:57:39 #237
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_76553553
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 04:54 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Volgens mij doelde Rikketik juist op een andere situatie.

Maaruh... Heb je al een pilletje geprobeerd? Ben eigenlijk wel benieuwd naar jouw ervaringen...
Oh.

Eh ja nee, nog niet. Ik kreeg gisteravond om 9 uur pas t recept, en ik was t lui om t nu al te halen.
pi_76556196
Ik vind het prima om wat afgestompter te zijn Ik kan me namelijk aan de andere kant wel met veel minder problemen op m'n studie werpen en dat mag wel eens, het is al de 3e, de vorigen heb ik hard gefaalt

On another note, heeft iemand ervaring met PsyQ? Ik heb volgende week m'n intake-gesprek en daar moest ik een vragenlijst voor invullen, nou vraag ik me af of ik dat ding moet opsturen of gewoon mee moet nemen naar het gesprek.
Het andere kutte met die vragenlijst is dat je de vragen moet beantwoorden ahv de afgelopen maand. Nu zit ik al anderhalve maand aan de ritalin die ik van de huisarts heb gekregen en gaat het ueberhaupt echt een stuk beter met me nu ben ik alleen bang dat ik door positieve antwoorden te geven niet aangeef hoe kut m'n leven eigenlijk is zonder die ritalin, maar ik wil ook niet liegen op zo'n vragenlijst. What to do?

Verder iedereen nog de verlate beste wensen en 'n rustig 2010
  vrijdag 8 januari 2010 @ 12:10:20 #239
238372 DrD00m
Hmmpf Hmmpf
pi_76558031
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 11:19 schreef Denkbaar het volgende:
Ik vind het prima om wat afgestompter te zijn Ik kan me namelijk aan de andere kant wel met veel minder problemen op m'n studie werpen en dat mag wel eens, het is al de 3e, de vorigen heb ik hard gefaalt

On another note, heeft iemand ervaring met PsyQ? Ik heb volgende week m'n intake-gesprek en daar moest ik een vragenlijst voor invullen, nou vraag ik me af of ik dat ding moet opsturen of gewoon mee moet nemen naar het gesprek.
Het andere kutte met die vragenlijst is dat je de vragen moet beantwoorden ahv de afgelopen maand. Nu zit ik al anderhalve maand aan de ritalin die ik van de huisarts heb gekregen en gaat het ueberhaupt echt een stuk beter met me nu ben ik alleen bang dat ik door positieve antwoorden te geven niet aangeef hoe kut m'n leven eigenlijk is zonder die ritalin, maar ik wil ook niet liegen op zo'n vragenlijst. What to do?

Verder iedereen nog de verlate beste wensen en 'n rustig 2010
Er wordt niet enkel gekeken naar het formulier wat je hebt ingevuld. Je krijgt een gesprek van 3 uur. Anderhalf uur 1 op 1, en daarna nog anderhalf uur met iemand die jou goed kent hoe je vroeger was en die jou nu goed kent. Daarbij moet je in het gesprek dan ook wel aangeven dat je op dit moment aan de ritalin zit, en dan zal er ook gevraagd worden over de verschillen die je merkt met Ritalin en zonder Ritalin ed.
Op het formulier kan je ook gewoon schrijven dat de informatie die je nu invult op basis is van een maand met Ritalin.

Ik ben zelf overigens niet echt positief over de werking van Methylfenidaat. Ik ben van mening dat het afgestompt moet worden. Het moet juist gestimuleerd worden. Je hyperactiviteit verminderen door je stemming wat meer somber te maken bijv. is in mijn ogen niet juist. Maar het is maar net wat je zelf accepteerd en fijn vind. Hyperactiviteit zie ik zelf niet als een probleem. Net als impulsiviteit tot op zekere hoogte niet een probleem hoort te zijn. Stemmingswisselingen, vergeetachtigheid wat invloed heeft op je werkzaamheden, concentratieproblemen waardoor je werktempo ook lager komt te liggen.... zulke dingen zijn nadelen die gestimuleerd zou moeten worden. Om dat ten koste van te gaan doen.......

Ik ben nu net 1 week bezig met methylfenidaat. Bijwerkingen zijn gelukkig redelijk afgenomen behalve dan de slaapproblemen, eetlust vermindering en dat ik mij veel minder vrolijk voel. (geen depressieve gedachtes gelukkig ) Ik ga het in overleg nog tot eind januari proberen, zodat ik het wel een kans heb gegeven, maar voorlopig sta ik er niet positief tegenover. (komt ook wel bij dat ik er vrijwel niks van merk. het lijkt zelf soms op momenten te versterken.)

(ik hoop dat je wat hebt aan het eerste gedeelte, de rest was meer over de discussie die wall_of_dolls voert )
  vrijdag 8 januari 2010 @ 12:35:16 #240
171357 Rikketik
pi_76558921
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 02:10 schreef wallofdolls het volgende:

[..]

Is het niet zo, of maak je jezelf maar wijs dat het niet zo is? Je reactie kwam me namelijk erg bekend voor, qua toon. Toen ik nog niet in therapie wilde, vertelde ik mezelf altijd dat ik best gelukkig was en dat ik het allemaal niet nodig had. Maar dat was bullshit, en ik wist het. Ik ging gelukkig toch in therapie, stond er open voor en ben nu tevredener met mezelf dan ik ooit geweest was.

Maar hey, ik kan niet in jou kijken. Als jij echt zo tevreden bent met je 'unieke' selling points en zo bang bent om die kwijt te raken, dan moet je het recept voor die ritalin maar gelijk in de prullenbak gooien.
  vrijdag 8 januari 2010 @ 13:24:11 #241
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_76560630
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 12:35 schreef Rikketik het volgende:

[..]

Is het niet zo, of maak je jezelf maar wijs dat het niet zo is? Je reactie kwam me namelijk erg bekend voor, qua toon. Toen ik nog niet in therapie wilde, vertelde ik mezelf altijd dat ik best gelukkig was en dat ik het allemaal niet nodig had. Maar dat was bullshit, en ik wist het. Ik ging gelukkig toch in therapie, stond er open voor en ben nu tevredener met mezelf dan ik ooit geweest was.

Maar hey, ik kan niet in jou kijken. Als jij echt zo tevreden bent met je 'unieke' selling points en zo bang bent om die kwijt te raken, dan moet je het recept voor die ritalin maar gelijk in de prullenbak gooien.
Ik bén gelukkig, daar hoef ik me absoluut niet druk over te maken. Ik bén al therapeutisch behandeld. En ik bén me er uitzonderlijk goed van bewust wat de voordelen en de nadelen zijn van het hebben van ADHD zonder medicatie. Ik heb me op praktisch alles al kunnen aanpassen waar ik voorheen grote problemen mee had. Dat brengt echt intens geluk met zich mee, als je jezelf tot een bepaalde mindstate kunt dwingen waarin je enorm stabiel denkt, zonder dat je daarbij hulpmiddelen nodig hebt en zonder dat je daarbij je intense ADHD-gedachtengang laat varen.

Ik snap niet wat het probleem is? Ik wil het gewoon geprobeerd hebben. Misschien is het wel de perfecte aanvulling op mediteren en sporten. Misschien ook niet. Maar het moet niet ten koste gaan van mn creatieve uitspattingen (ja, software engineer zijn is buitengewoon creatief werk) en mn onuitputbare interesse in zaken. Op dat gebied zou het goed kunnen dat ik het wel best vind om door te gaan met Ritalin, omdat het wel lekker makkelijk is.

Nogmaals: ik ben productiever dan andere mensen (collegae), terwijl ik veel vaker improductief bezig ben. Zo'n groot probleem is het dus op dit moment niet, maar zodra ik me moet gaan conformeren aan de norm van een nieuw bedrijf is het wellicht de moeite waard om hier wat hulp in te krijgen.
  vrijdag 8 januari 2010 @ 17:40:11 #242
238372 DrD00m
Hmmpf Hmmpf
pi_76571247
Vanochtend verslapen waardoor ik even geen meth had geslikt. Zat al dicht richting 2e dosis, dus gewoon pas begonnen bij 2e dosis. half 3 zou 3e dosis zijn., en deze vergeten. Kwam er 3 uur achter, zei dat nog tegen iemand en daarna niet meer aan gedacht omdat ik mijn telefoon aan het pakken was. Half 4 opeens : KUT! alsnog de 3e dosis genomen, maar GVD wat slaat dat in als een bom. (qua bijwerkingen). En dat moet zo nog 1,15 uur in de auto zitten
pi_76571429
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 17:40 schreef DrD00m het volgende:
Vanochtend verslapen waardoor ik even geen meth had geslikt. Zat al dicht richting 2e dosis, dus gewoon pas begonnen bij 2e dosis. half 3 zou 3e dosis zijn., en deze vergeten. Kwam er 3 uur achter, zei dat nog tegen iemand en daarna niet meer aan gedacht omdat ik mijn telefoon aan het pakken was. Half 4 opeens : KUT! alsnog de 3e dosis genomen, maar GVD wat slaat dat in als een bom. (qua bijwerkingen). En dat moet zo nog 1,15 uur in de auto zitten
Is het dan niet slim dat je nog ff wacht met rijden tot de bijwerkingen wat gekalmeerd zijn?
  vrijdag 8 januari 2010 @ 17:47:32 #244
238372 DrD00m
Hmmpf Hmmpf
pi_76571502
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 17:45 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Is het dan niet slim dat je nog ff wacht met rijden tot de bijwerkingen wat gekalmeerd zijn?
om half 7 moet ik de volgende nemen, en voor zover het nu telkens is gegaan zal ik dat de rest van de avond blijven houden.
  vrijdag 8 januari 2010 @ 18:07:41 #245
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_76572192
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 17:47 schreef DrD00m het volgende:

[..]

om half 7 moet ik de volgende nemen, en voor zover het nu telkens is gegaan zal ik dat de rest van de avond blijven houden.
Half 7 ja?

Ik krijg het echt puur om te functioneren. Ik moet er 1 om 8 uur en 1 om 12 uur nemen en that's it. Jij hebt t toch ook net? Waarom krijg je meteen al zoveel? Ik moet eerst n proefperiode doorstaan, maar nooit meer dan 2 keer per dag.
  vrijdag 8 januari 2010 @ 18:16:55 #246
254446 Mevrouw_voor_jou
Mevrouw_voor_jou
pi_76572526
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 18:07 schreef wallofdolls het volgende:

[..]

Half 7 ja?

Ik krijg het echt puur om te functioneren. Ik moet er 1 om 8 uur en 1 om 12 uur nemen en that's it. Jij hebt t toch ook net? Waarom krijg je meteen al zoveel? Ik moet eerst n proefperiode doorstaan, maar nooit meer dan 2 keer per dag.
Ik begon destijds met 3x per dag. De bedoeling was de hele dag te dekken.
Heb jij na de uitwerking van die om 12 uur geen rebound dan?
  vrijdag 8 januari 2010 @ 18:19:02 #247
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_76572592
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 18:16 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:

[..]

Ik begon destijds met 3x per dag. De bedoeling was de hele dag te dekken.
Heb jij na de uitwerking van die om 12 uur geen rebound dan?
Ik heb net een uur in de rij gestaan om het te halen, dus morgen eens proberen. Ik ben benieuwd.
pi_76577899
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 18:19 schreef wallofdolls het volgende:

[..]

Ik heb net een uur in de rij gestaan om het te halen, dus morgen eens proberen. Ik ben benieuwd.
Een uur in de rij? Dat overleef ik niet, is echt niet te doen.
Succes morgen!
  vrijdag 8 januari 2010 @ 20:41:51 #249
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_76578085
Denkbaar: wbt psyQ: ik zou het invullen hoe het was voordat je aan de ritalin begon. en dat er nadrukkelijk opzetten. het gaat er toch neem ik aan om dat ze weten hoe je bent zoals je zelf bent. evt kopieer je de lijst en vul je hem 2x in: voor de afgelopen maand, en voor de periode zonder ritalin. Dan hebben ze zeker genoeg info. Maar alleen invullen hoe het nu met je gaat lijkt me niet handig,
En anders moet je ze ff bellen. Kan je ook meteen vragen of je het moet terugsturen. Dan weet je alles helemaal zeker.

Dr00m: wel heftig als je zulke bijwerkingen hebt dat je niet durft te rijden lijkt me niet zo gezond. Was het niet tegen jou dat ik laatst zei dat je eens eens kon proberen ze per halve te nemen. Ik trek een hele ritalin ook niet. Word ik echt raar nerveuzig van. Ik vreet die echt met halve En hopelijk vanaf volgende week helemaal niet meer want ik hoop dat de psychiater nu wel gewoon ook voor savonds concerta wil geven
  vrijdag 8 januari 2010 @ 20:42:39 #250
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_76578116
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 18:19 schreef wallofdolls het volgende:

[..]

succes!!
hoe lang wil je het proberen om te kijken of je er wat aan hebt?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')