Ik heb liever een strakke deadline die lang vantevoren bekend is, dan weet ik waar ik aan toe ben en de tijdslimiet is dan juist de uitdaging.quote:Op donderdag 7 januari 2010 16:49 schreef wallofdolls het volgende:
[..]
Dat snap ik, maar als je baas heel strak plant, terwijl ik sowieso wel een aantal keer per dag afdwaal.... dat is gewoon heel vervelend. Ook als je strakke deadlines hebt. Ik heb gewoon wat ruimte nodig.

quote:Op donderdag 7 januari 2010 16:53 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:
[..]
Ik heb liever een strakke deadline die lang vantevoren bekend is, dan weet ik waar ik aan toe ben en de tijdslimiet is dan juist de uitdaging.

Ja precies. Zo werkt dat voor mij ook.quote:Op donderdag 7 januari 2010 17:09 schreef Rikketik het volgende:
[..]
In dat kader sta ik ook liever van tevoren twee uur langer ingepland dan dat ik op de werkdag zelf opeens twee uur moet overwerken, wat helaas nog wel eens voorkomt.

dat bedenk ik liever zelf. of een ander bedenkt het en ik ga het aanpassen hahaha
 dat bedenk ik liever zelf. of een ander bedenkt het en ik ga het aanpassen hahaha

Dit zou eigenlijk al genoeg moeten zijn om die pil gewoon eens in te nemen en te kijken wat er gebeurt. Als het niet bevalt, dan stop je simpelweg weer.quote:Op donderdag 7 januari 2010 23:39 schreef wallofdolls het volgende:
Ok, ik wil eens weten hoe het voelt

Ik lach ze net zo hard terug uit, de enige zekerheid in het leven is dat ik er sowieso wel kom en verantwoordelijkheid neem je gewoon wanneer het er is... Dat is t probleem verder niet. Volgens mij begrijp je de clue van mn bericht ook niet, want die is dat je gewoon niet overal een nadeel van moet gaan zitten maken. Ietwat ironisch dat jij dat nu toch doet, terwijl ik de nadruk er juist op wilde leggen dat het niet zo is.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 00:52 schreef Rikketik het volgende:
[..]
Dit zou eigenlijk al genoeg moeten zijn om die pil gewoon eens in te nemen en te kijken wat er gebeurt. Als het niet bevalt, dan stop je simpelweg weer.
Ik zou trouwens ook best trots zijn op zulke 'unieke' karaktereigenschappen. Mensen die alleen om je lachen omdat je domme dingen doet, geen zekerheden kennen in het leven en geen verantwoordelijkheid kunnen dragen. Nee, dan kan het met ritalin alleen maar slechter gaan...

Volgens mij doelde Rikketik juist op een andere situatie.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 02:10 schreef wallofdolls het volgende:
[..]
Ik lach ze net zo hard terug uit, de enige zekerheid in het leven is dat ik er sowieso wel kom en verantwoordelijkheid neem je gewoon wanneer het er is... Dat is t probleem verder niet. Volgens mij begrijp je de clue van mn bericht ook niet, want die is dat je gewoon niet overal een nadeel van moet gaan zitten maken. Ietwat ironisch dat jij dat nu toch doet, terwijl ik de nadruk er juist op wilde leggen dat het niet zo is.

Oh.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 04:54 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Volgens mij doelde Rikketik juist op een andere situatie.
Maaruh... Heb je al een pilletje geprobeerd? Ben eigenlijk wel benieuwd naar jouw ervaringen...

Ik kan me namelijk aan de andere kant wel met veel minder problemen op m'n studie werpen en dat mag wel eens, het is al de 3e, de vorigen heb ik hard gefaalt
 Ik kan me namelijk aan de andere kant wel met veel minder problemen op m'n studie werpen en dat mag wel eens, het is al de 3e, de vorigen heb ik hard gefaalt 
 nu ben ik alleen bang dat ik door positieve antwoorden te geven niet aangeef hoe kut m'n leven eigenlijk is zonder die ritalin, maar ik wil ook niet liegen op zo'n vragenlijst. What to do?
 nu ben ik alleen bang dat ik door positieve antwoorden te geven niet aangeef hoe kut m'n leven eigenlijk is zonder die ritalin, maar ik wil ook niet liegen op zo'n vragenlijst. What to do? 

Er wordt niet enkel gekeken naar het formulier wat je hebt ingevuld. Je krijgt een gesprek van 3 uur. Anderhalf uur 1 op 1, en daarna nog anderhalf uur met iemand die jou goed kent hoe je vroeger was en die jou nu goed kent. Daarbij moet je in het gesprek dan ook wel aangeven dat je op dit moment aan de ritalin zit, en dan zal er ook gevraagd worden over de verschillen die je merkt met Ritalin en zonder Ritalin ed.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 11:19 schreef Denkbaar het volgende:
Ik vind het prima om wat afgestompter te zijnIk kan me namelijk aan de andere kant wel met veel minder problemen op m'n studie werpen en dat mag wel eens, het is al de 3e, de vorigen heb ik hard gefaalt
On another note, heeft iemand ervaring met PsyQ? Ik heb volgende week m'n intake-gesprek en daar moest ik een vragenlijst voor invullen, nou vraag ik me af of ik dat ding moet opsturen of gewoon mee moet nemen naar het gesprek.
Het andere kutte met die vragenlijst is dat je de vragen moet beantwoorden ahv de afgelopen maand. Nu zit ik al anderhalve maand aan de ritalin die ik van de huisarts heb gekregen en gaat het ueberhaupt echt een stuk beter met menu ben ik alleen bang dat ik door positieve antwoorden te geven niet aangeef hoe kut m'n leven eigenlijk is zonder die ritalin, maar ik wil ook niet liegen op zo'n vragenlijst. What to do?
Verder iedereen nog de verlate beste wensen en 'n rustig 2010
 ) Ik ga het in overleg nog tot eind januari proberen, zodat ik het wel een kans heb gegeven, maar voorlopig sta ik er niet positief tegenover. (komt ook wel bij dat ik er vrijwel niks van merk. het lijkt zelf soms op momenten te versterken.)
 ) Ik ga het in overleg nog tot eind januari proberen, zodat ik het wel een kans heb gegeven, maar voorlopig sta ik er niet positief tegenover. (komt ook wel bij dat ik er vrijwel niks van merk. het lijkt zelf soms op momenten te versterken.) )
 )

Is het niet zo, of maak je jezelf maar wijs dat het niet zo is? Je reactie kwam me namelijk erg bekend voor, qua toon. Toen ik nog niet in therapie wilde, vertelde ik mezelf altijd dat ik best gelukkig was en dat ik het allemaal niet nodig had. Maar dat was bullshit, en ik wist het. Ik ging gelukkig toch in therapie, stond er open voor en ben nu tevredener met mezelf dan ik ooit geweest was.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 02:10 schreef wallofdolls het volgende:
[..]
Ik lach ze net zo hard terug uit, de enige zekerheid in het leven is dat ik er sowieso wel kom en verantwoordelijkheid neem je gewoon wanneer het er is... Dat is t probleem verder niet. Volgens mij begrijp je de clue van mn bericht ook niet, want die is dat je gewoon niet overal een nadeel van moet gaan zitten maken. Ietwat ironisch dat jij dat nu toch doet, terwijl ik de nadruk er juist op wilde leggen dat het niet zo is.

Ik bén gelukkig, daar hoef ik me absoluut niet druk over te maken. Ik bén al therapeutisch behandeld. En ik bén me er uitzonderlijk goed van bewust wat de voordelen en de nadelen zijn van het hebben van ADHD zonder medicatie. Ik heb me op praktisch alles al kunnen aanpassen waar ik voorheen grote problemen mee had. Dat brengt echt intens geluk met zich mee, als je jezelf tot een bepaalde mindstate kunt dwingen waarin je enorm stabiel denkt, zonder dat je daarbij hulpmiddelen nodig hebt en zonder dat je daarbij je intense ADHD-gedachtengang laat varen.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 12:35 schreef Rikketik het volgende:
[..]
Is het niet zo, of maak je jezelf maar wijs dat het niet zo is? Je reactie kwam me namelijk erg bekend voor, qua toon. Toen ik nog niet in therapie wilde, vertelde ik mezelf altijd dat ik best gelukkig was en dat ik het allemaal niet nodig had. Maar dat was bullshit, en ik wist het. Ik ging gelukkig toch in therapie, stond er open voor en ben nu tevredener met mezelf dan ik ooit geweest was.
Maar hey, ik kan niet in jou kijken. Als jij echt zo tevreden bent met je 'unieke' selling points en zo bang bent om die kwijt te raken, dan moet je het recept voor die ritalin maar gelijk in de prullenbak gooien.

Is het dan niet slim dat je nog ff wacht met rijden tot de bijwerkingen wat gekalmeerd zijn?quote:Op vrijdag 8 januari 2010 17:40 schreef DrD00m het volgende:
Vanochtend verslapen waardoor ik even geen meth had geslikt. Zat al dicht richting 2e dosis, dus gewoon pas begonnen bij 2e dosis. half 3 zou 3e dosis zijn., en deze vergeten. Kwam er 3 uur achter, zei dat nog tegen iemand en daarna niet meer aan gedacht omdat ik mijn telefoon aan het pakken was. Half 4 opeens : KUT! alsnog de 3e dosis genomen, maar GVD wat slaat dat in als een bom. (qua bijwerkingen). En dat moet zo nog 1,15 uur in de auto zitten

om half 7 moet ik de volgende nemen, en voor zover het nu telkens is gegaan zal ik dat de rest van de avond blijven houden.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 17:45 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Is het dan niet slim dat je nog ff wacht met rijden tot de bijwerkingen wat gekalmeerd zijn?

Half 7 ja?quote:Op vrijdag 8 januari 2010 17:47 schreef DrD00m het volgende:
[..]
om half 7 moet ik de volgende nemen, en voor zover het nu telkens is gegaan zal ik dat de rest van de avond blijven houden.

Ik begon destijds met 3x per dag. De bedoeling was de hele dag te dekken.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 18:07 schreef wallofdolls het volgende:
[..]
Half 7 ja?
Ik krijg het echt puur om te functioneren. Ik moet er 1 om 8 uur en 1 om 12 uur nemen en that's it. Jij hebt t toch ook net? Waarom krijg je meteen al zoveel? Ik moet eerst n proefperiode doorstaan, maar nooit meer dan 2 keer per dag.

Ik heb net een uur in de rij gestaan om het te halen, dus morgen eens proberen. Ik ben benieuwd.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 18:16 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:
[..]
Ik begon destijds met 3x per dag. De bedoeling was de hele dag te dekken.
Heb jij na de uitwerking van die om 12 uur geen rebound dan?

Een uur in de rij? Dat overleef ik niet, is echt niet te doen.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 18:19 schreef wallofdolls het volgende:
[..]
Ik heb net een uur in de rij gestaan om het te halen, dus morgen eens proberen. Ik ben benieuwd.

lijkt me niet zo gezond. Was het niet tegen jou dat ik laatst zei dat je eens eens kon proberen ze per halve te nemen. Ik trek een hele ritalin ook niet. Word ik echt raar nerveuzig van. Ik vreet die echt met halve
 lijkt me niet zo gezond. Was het niet tegen jou dat ik laatst zei dat je eens eens kon proberen ze per halve te nemen. Ik trek een hele ritalin ook niet. Word ik echt raar nerveuzig van. Ik vreet die echt met halve  En hopelijk vanaf volgende week helemaal niet meer want ik hoop dat de psychiater nu wel gewoon ook voor savonds concerta wil geven
 En hopelijk vanaf volgende week helemaal niet meer want ik hoop dat de psychiater nu wel gewoon ook voor savonds concerta wil geven

succes!!quote:Op vrijdag 8 januari 2010 18:19 schreef wallofdolls het volgende:
[..]
Ik heb net een uur in de rij gestaan om het te halen, dus morgen eens proberen. Ik ben benieuwd.

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |