Alsof jij verstaanbaar en begrijpelijk Nederlands kunt sprekenquote:Op zondag 13 december 2009 14:54 schreef Meki het volgende:
[..]
Eliteracisten.
Ik zie nu wel verandering in hun geluid, ze laten nu veel PVV-ers langskomen. En als het goed is komt deze week Wilders te gast.
Eens even kijken of ik daar als gast kan komen.
Een belediging bestaat slechts in de Eye of the Beholder.quote:Op zondag 13 december 2009 15:31 schreef Meki het volgende:
[..]
Door Allah een varken te noemen ?
Is dit dan een gevecht voor de meningsuiting ? of voor beledigen en om de samenleving te leren dat wij elkaar moeten gaan beledigen en kwetsen ?
Dat is allemaal niet waar en word zo geschetst door de media.quote:Op zondag 13 december 2009 15:43 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Een belediging bestaat slechts in de Eye of the Beholder.
En doe nou niet alsof er niet genoeg moslims zijn in Nederland die 'beledigen'. Wat vind je daar trouwens van, die gezellige imams die homo's van torens wil gooien, van straatmocro's die Hollandse meisjes voor HOER uitschelden en meer moois dat met de islamitische invasie is meegekomen?
Van wie heb je het gehoord ? Wilders die komt altijd met die vooroordelenquote:Op zondag 13 december 2009 15:43 schreef El_Matador het volgende:
[..]
En doe nou niet alsof er niet genoeg moslims zijn in Nederland die 'beledigen'. Wat vind je daar trouwens van, die gezellige imams die homo's van torens wil gooien, van straatmocro's die Hollandse meisjes voor HOER uitschelden en meer moois dat met de islamitische invasie is meegekomen?
Ziequote:Op zondag 13 december 2009 15:46 schreef Meki het volgende:
[..]
Van wie heb je het gehoord ? Wilders die komt altijd met die vooroordelen
Waar komt toch het belachelijke beeld vandaan dat oppositie tegen islamitische excessen (moeilijk woord, Meki, pas op, misschien kan je vrindje Enait het vertalen), afkeer van door straatmocro's geterroriseerde wijken en trams en het willen voortzetten van onze mooie progressieve vrijheidslievende maatschappij, waarin vrouwen gewoon in rokjes over straat kunnen zonder geintimideerd te worden door allerhande woestijnvolk, slechts door een Politieke Clown uit Venlo gedaan mag worden?quote:Op zondag 13 december 2009 15:46 schreef Meki het volgende:
[..]
Van wie heb je het gehoord ? Wilders die komt altijd met die vooroordelen
Waarom vind jij dat een achterlijke opmerking?quote:Op zondag 13 december 2009 16:50 schreef IntercityAPT het volgende:
Enait had zich gewoon niet boos moeten maken. Het gelijk stond volledig bij hem; zonder die haatdragende houding had hij gemakkelijk kunnen triomferen.
Daarnaast vond ik Pauw helemaal niet fris die avond. Met achterlijke opmerkingen en een uitspraak 'ik geloof niet in een multiculturele samenleving', kun je alleen maar zoiets verwachten.
Ga dat even aan de deken van de orde van advocaten en die enge parlementariers uitleggen die weer als een gek achter de hype aanhollen.quote:Op zondag 13 december 2009 15:43 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Als je mijn bericht nou eens goed leest zie je dat ik zijn opmerkingen tijdens de show achterlijk vind. Dat andere zei hij vóór de show, en wat ik daarmee bedoel is dat als je zoiets tegen een vrome moslim zegt, alleen maar een offensieve houding van zijn kant kan verwachten. Pauw kon dit best voorzien, echter daar was hij te bekrompen voor en maakte het tijdens de show alleen maar erger.quote:Op zondag 13 december 2009 16:53 schreef JohnLocke het volgende:
[..]
Waarom vind jij dat een achterlijke opmerking?
Het is toch allang niet meer taboe om kritisch te zijn over het multiculturele ideaal? Pauw staat verder ook niet echt bekend als een rechtse populist en/of Wilders-adept, dus daar kun je het ook niet mee afdoen.
Je keert het om, Enait had dit ook wel kunnen verwachten. Zo niet, dan is hij dom. Daarbij is hij ook kinderachtig overgevoelig en hypocriet mijn inziens.quote:Op zondag 13 december 2009 16:58 schreef IntercityAPT het volgende:
[..]
Als je mijn bericht nou eens goed leest zie je dat ik zijn opmerkingen tijdens de show achterlijk vind. Dat andere zei hij vóór de show, en wat ik daarmee bedoel is dat als je zoiets tegen een vrome moslim zegt, alleen maar een offensieve houding van zijn kant kan verwachten. Pauw kon dit best voorzien, echter daar was hij te bekrompen voor en maakte het tijdens de show alleen maar erger.
De uitspraak wordt steeds gangbaarder, en dat is ook gemakkelijk te verklaren gezien de problemen rond immigratie. En wat het met racisme te maken heeft moet je even uitleggen.quote:Daarnaast zie ik niet waarom zo'n uitspraak steeds gangbaarder zou worden. Er valt wel wat voor te zeggen(vrijheid van meningsuiting), maar het heeft te veel weg van een racistische jaren 50' mentaliteit.
Enait had niet kunnen verwachten dat Pauw al vóór de show zo'n opmerking maakte.quote:Op zondag 13 december 2009 17:05 schreef JohnLocke het volgende:
Je keert het om, Enait had dit ook wel kunnen verwachten. Zo niet, dan is hij dom. Daarbij is hij ook kinderachtig overgevoelig en hypocriet mijn inziens.
Mensen die domweg stellen 'ik geloof niet in een multiculturele samenleving' kunnen alleen in jaren 50' termen denken. Dat die op racisme en discriminatie gebaseerd zijn is algemeen bekend.quote:De uitspraak wordt steeds gangbaarder, en dat is ook gemakkelijk te verklaren gezien de problemen rond immigratie. En wat het met racisme te maken heeft moet je even uitleggen.
Waarom niet? Alsof die man alleen wat zegt als hij voor een camera zit.quote:Op zondag 13 december 2009 17:12 schreef IntercityAPT het volgende:
[..]
Enait had niet kunnen verwachten dat Pauw al vóór de show zo'n opmerking maakte.
Nou, wat een sterk argument. Misschien moet je maar weer kaartjes gaan knippen ofzo.quote:[..]
Mensen die domweg stellen 'ik geloof niet in een multiculturele samenleving' kunnen alleen in jaren 50' termen denken. Dat die op racisme en discriminatie gebaseerd zijn is algemeen bekend.
Naar mijn weten is dit de eerste keer dat Pauw zijn ware kleuren heeft laten zien.quote:Op zondag 13 december 2009 17:26 schreef JohnLocke het volgende:
Waarom niet? Alsof die man alleen wat zegt als hij voor een camera zit.
Het bevestigt wel mijn stelling. Ben je de situatie rondom de Indo's vergeten? Dat ging eerst(jaren 50') ook slecht, maar die hebben zich inmiddels keurig geïntegreerd.quote:Nou, wat een sterk argument.
Ah, je redeneert vanuit mijn intresses begrijp ikquote:Misschien moet je maar weer kaartjes gaan knippen ofzo.
Als ze in Marokko gewoon gaan staan, heeft het dus niets met de islam te maken. Ik vind dat wel relevant.quote:Op zondag 13 december 2009 10:21 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ja, maar dat is vrij irrelevant als het gaat om een funamentalistische moslim uit Suriname.
Er vloeit in Marokko aardig wat alcohol. Overspel is daar makkelijker bereikbaar dan hier. Heeft niets met de Islam te maken ofschoon dat dus wel degelijk gebeurd aldaar.quote:Op zondag 13 december 2009 19:09 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Als ze in Marokko gewoon gaan staan, heeft het dus niets met de islam te maken. Ik vind dat wel relevant.
Dat is geen tegenstelling hoor, wat die man duidelijk maakt door zijn manier van handelen is dat hij gewoon geen respect heeft, niet voor vrouwen, niet voor de rechtbank, misschien nog wel voor zijn godsdienst maar dat betwijfel ik. Iets waar je respect voor hebt misbruik je niet om anderen te schofferen.quote:Op zondag 13 december 2009 10:48 schreef shomila het volgende:
Ik snap die hele man niet.
Hij wil niet opstaan voor een rechter omdat iedereen gelijk is, maar hij geeft vrouwen geen hand.
Dus vrouwen zijn niet gelijk, die vallen daar buiten.
Oh, dus zuipen en overspelig zijn is daar een beleefdheidsvorm, net als gaan staan voor de rechtbank?quote:Op zondag 13 december 2009 19:13 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Er vloeit in Marokko aardig wat alcohol. Overspel is daar makkelijker bereikbaar dan hier. Heeft niets met de Islam te maken ofschoon dat dus wel degelijk gebeurd aldaar.
Ja.²
Heb de discussie niet echt gevolgd, maar dit lijkt me een rake uitspraak.quote:Op zondag 13 december 2009 19:13 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Dat is geen tegenstelling hoor, wat die man duidelijk maakt door zijn manier van handelen is dat hij gewoon geen respect heeft, niet voor vrouwen, niet voor de rechtbank, misschien nog wel voor zijn godsdienst maar dat betwijfel ik. Iets waar je respect voor hebt misbruik je niet om anderen te schofferen.
Ik was toen nog niet eens geboren. Maar de situatie is totaal onvergelijkbaar. Indonesïe was bijna 400 jaar een Nederlandse kolonie, en de meeste Indo's die ervoor kozen naar Nederland te komen, hadden meerdere Europese voorouders en waren Christelijk. De cultuurkloof was dus misschien wel aanzienlijk voor de immigranten destijds, maar niet te vergelijken met die van veel van de huidige niet-westerse immigranten.quote:Op zondag 13 december 2009 17:32 schreef IntercityAPT het volgende:
[..]
Naar mijn weten is dit de eerste keer dat Pauw zijn ware kleuren heeft laten zien.
[..]
Het bevestigt wel mijn stelling. Ben je de situatie rondom de Indo's vergeten? Dat ging eerst(jaren 50') ook slecht, maar die hebben zich inmiddels keurig geïntegreerd.
Zie je echt niet in hoe bekrompen en overgesimplificeerd dat klinkt? Wat het nog treuriger maakt is juist dat je je juist tegen bekrompenheid en generalisatie lijkt te willen uitspreken, maar dat doe je dan door hetzelfde te doen.quote:Bij zo'n uitspraak past alleen maar een jaren 50' mentaliteit, punt.
En je beperkte intellect.quote:[..]
Ah, je redeneert vanuit mijn intresses begrijp ik
Nee, dat is niet het geval. Marokko is een Islamitisch land, maar niet alles wat er gebeurt is Islamitisch gezien toegestaan. Vandaar de betreffende voorbeelden. Ik heb het idee dat je het na 2 pogingen nu wel begrijpt.quote:Op zondag 13 december 2009 19:16 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Oh, dus zuipen en overspelig zijn is daar een beleefdheidsvorm, net als gaan staan voor de rechtbank?
Hoewel het tegen de islam ingaat?
Maar wat heeft dat dan met staan voor de rechtbank te maken?quote:Op zondag 13 december 2009 19:27 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Nee, dat is niet het geval. Marokko is een Islamitisch land, maar niet alles wat er gebeurt is Islamitisch gezien toegestaan. Vandaar de betreffende voorbeelden. Ik heb het idee dat je het na 2 pogingen nu wel begrijpt.
Jawel.²
Ken je Dennis Bergkamp nog? Zeer relevant.quote:Op zondag 13 december 2009 19:34 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Maar wat heeft dat dan met staan voor de rechtbank te maken?
Niemand hoefde te wijken voor hem. Hij moest wijken voor de persoonlijke denkbeelden van de deken. Sterker nog, hij mocht zijn beroep niet eens uitoefenen omdat de deken vond dat het hoorde dat je opstond voor de rechter.quote:Op zondag 13 december 2009 19:17 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Heb de discussie niet echt gevolgd, maar dit lijkt me een rake uitspraak.
Alles en iedereen moet wijken voor de persoonlijke denkbeelden van meneer Enait.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |