Ja daar was ik al bang voorquote:Op vrijdag 11 december 2009 23:42 schreef snellejelle het volgende:
Wennemars gediskwalificeerd
komt zeker omdat hij teveel buiten de baan kwam.. ai ai ai
Hij heeft de kwalificatie al.quote:Op vrijdag 11 december 2009 23:42 schreef MiLalaa het volgende:
Wennemars voor jan lul uit Calgary gekomen... das zuur. Hoe zit dat dan met kwalifiicaties ?
En zou het zijn omdat ie door 'de middenberm' aan kwam zeilen op de laatste 100m
Klopt kwalificatie heeft die al, dus opzich maakt het niet zoveel uit hij weet voor zichzelf dat hij weer terug is.quote:Op vrijdag 11 december 2009 23:43 schreef Felagund het volgende:
[..]
Hij heeft de kwalificatie al.
Al is het een beetje vreemd, als hij gediskwalificeerd is. Hij heeft niet echt iets fout gedaan.
"zo snel mogelijk", lekker subjectiefquote:Op vrijdag 11 december 2009 23:44 schreef marcodej het volgende:
Het is volgens mij een regel dat je weer zo snel mogelijk naar je eigen baan moet. Jammer, jammer...
De Italiaanse dokters worden schaarser.quote:Op vrijdag 11 december 2009 23:44 schreef Remzz het volgende:
Dat Fabris ooit 1500 meters heeft gewonnen
Ja, top twaalf lijkt me wel binnen voor Kramer.quote:Op vrijdag 11 december 2009 23:46 schreef Ericr het volgende:
[..]
Kramer staat volgens mij wel redelijk veilig.
't komt idd minder overtuigend over allemaalquote:Op vrijdag 11 december 2009 23:47 schreef Remzz het volgende:
[..]
Uitslag al hebben gezien en toch leuk meepraten he![]()
Was weer mooi vlak idd.quote:Op vrijdag 11 december 2009 23:47 schreef Felagund het volgende:
[..]
Ja, top twaalf lijkt me wel binnen voor Kramer.
Fabris doet dat toch wel weer goed, hij kan weer een Fabrisrace rijden.
quote:Op vrijdag 11 december 2009 23:47 schreef Remzz het volgende:
Uitslag al hebben gezien en toch leuk meepraten he![]()
Bolt heeft nog een Gay die in zijn nek kan hijgen op de 100m, Davis heeft een veel groter gat nu.quote:
Dat dacht ik net dus ook ja.quote:Op vrijdag 11 december 2009 23:57 schreef Semmm het volgende:
Dat Wennemars is gediskwalifiseerd kan nog de doorslag zijn dat Sven in de top 12 zit.
volgens mij is het eerst nog de 3km B. En die is gezien de live results nog niet begonnenquote:Op vrijdag 11 december 2009 23:59 schreef alors het volgende:
[..]
Dat dacht ik net dus ook ja.
Wanneer is die B groep klaar?
Nou dan hoor ik het morgen welquote:Op zaterdag 12 december 2009 00:00 schreef MiLalaa het volgende:
[..]
volgens mij is het eerst nog de 3km B. En die is gezien de live results nog niet begonnenEn dan is daar ook nog het onhandige aantal van 13 ritten
Het is dat Hedrick een vrouw en kind heeft......quote:Op vrijdag 11 december 2009 23:58 schreef Ericr het volgende:
[..]
Bolt heeft nog een Gay die in zijn nek kan hijgen op de 100m, Davis heeft een veel groter gat nu.
Regels zijn nou eenmaal regels. Dat het een stomme, overbodige regel is wil niet zeggen dat je je er daarom maar niet aan moet houden ...quote:
Ga solliciteren bij de politiequote:Op zaterdag 12 december 2009 00:04 schreef The_BoezelaaR het volgende:
[..]
Regels zijn nou eenmaal regels. Dat het een stomme, overbodige regel is wil niet zeggen dat je je er daarom maar niet aan moet houden ...
Sterkquote:
Ja.quote:
Deel het eens door 3 en zie wat voor 500m tijd het oplevert...quote:Op zaterdag 12 december 2009 00:12 schreef Arcee het volgende:1.41.04
Davis
Da's bijna in de 1:40! WTF!
33.68 x 3quote:Op zaterdag 12 december 2009 00:37 schreef Montov het volgende:
Deel het eens door 3 en zie wat voor 500m tijd het oplevert...
Absurd idd Ik ben nog van de tijd dat ze in de 1.50 redenquote:Op zaterdag 12 december 2009 00:55 schreef Arcee het volgende:
Fucking crap man, wat een tijd van Davis!1.41.04
Ik ook en dat Ritsma 6 jaar na de 1.52.06 van Hoffmann pas in de 1.51 dook.quote:Op zaterdag 12 december 2009 01:00 schreef tong80 het volgende:
Absurd idd Ik ben nog van de tijd dat ze in de 1.50 reden
Hoe wil je ooirt sneller zijn Arcee ?quote:Op zaterdag 12 december 2009 01:06 schreef Arcee het volgende:
0300m 23.2 0:23.28
0700m 24.7 0:48.04
1100m 25.6 1:13.73
1500m 27.3 1:41.04
Hans van Hel;den reed 2.03quote:Op zaterdag 12 december 2009 01:02 schreef Arcee het volgende:
[..]
Ik ook en dat Ritsma 6 jaar na de 1.52.06 van Hoffmann pas in de 1.51 dook.
Wat wel een van de gaafste WR's ooit was: 1.51.60Hamar 1994.
quote:Op zaterdag 12 december 2009 00:55 schreef Arcee het volgende:
Fucking crap man, wat een tijd van Davis!1.41.04
Er ging zelfs überhaupt niemand onder de 1.45 in de B-groep.quote:Op vrijdag 11 december 2009 23:59 schreef Remzz het volgende:
Mwou moet er 4 man in de B-groep onder de 1.43.54 gaan dat zie ik echt niet zo snel gebeuren hoor. Die kwalificatie zit wel goed.
Precies.quote:Op zaterdag 12 december 2009 02:32 schreef wimderon het volgende:
Overigens wel terecht dat hij gediskwalificeerd is. Het is voor hem voordelig dat hij niet ineens teruggaat naar de binnenbaan, dat zou hem kracht en snelheid hebben gekost zoals hijzelf aangaf.
Mooi zoquote:Op zaterdag 12 december 2009 02:28 schreef Arcee het volgende:
[..]
Er ging zelfs überhaupt niemand onder de 1.45 in de B-groep.
De slotronde en de opening, maar dat is tiendenwerk.quote:Op zaterdag 12 december 2009 01:21 schreef tong80 het volgende:
[..]
Hoe wil je ooirt sneller zijn Arcee ?
En de 1.52.7 die pas werd gereden toen Heerenveen overdekt werd (1e overdekt WK in 1987), nadat het járenlang op 1.53 nog iets stond.quote:Op zaterdag 12 december 2009 01:02 schreef Arcee het volgende:
[..]
Ik ook en dat Ritsma 6 jaar na de 1.52.06 van Hoffmann pas in de 1.51 dook.
Wat wel een van de gaafste WR's ooit was: 1.51.60Hamar 1994.
Romme 13.03 in Heerenveen geloof ik? Of was dat ervoor?quote:Op zaterdag 12 december 2009 10:00 schreef Montov het volgende:
De 1:48.88 van Ritsma was ook indrukwekkend. Alleen Sondral (OS Nagano) en Kramer (WK Allround) hebben daarna nog eens een wereldrecord op een laaglandbaan gereden, als ik het goed heb
Klopt, die ook nog. Maar uiteindelijk is het ook makkelijker om op een 10km een WR te rijden.quote:Op zaterdag 12 december 2009 10:24 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Romme 13.03 in Heerenveen geloof ik? Of was dat ervoor?
Oeh vet, PR PR!quote:Op zaterdag 12 december 2009 10:21 schreef Montov het volgende:
Kramer rijdt de 500 meter.
Olde Heuvel heeft zich afgemeld voor de 5km.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Carl_Verheijen#Wereldrecordsquote:Op zaterdag 12 december 2009 10:29 schreef Montov het volgende:
[..]
Klopt, die ook nog. Maar uiteindelijk is het ook makkelijker om op een 10km een WR te rijden.
1:55,61, een record dat snel verbeterd werd maar als NR nog een aardig lange tijd heeft gestaan.quote:
Toch blijft voor mij die 13:03 indrukwekkend.quote:Op zaterdag 12 december 2009 10:29 schreef Montov het volgende:
[..]
Klopt, die ook nog. Maar uiteindelijk is het ook makkelijker om op een 10km een WR te rijden.
Top 12 was het toch?quote:Op zaterdag 12 december 2009 10:00 schreef Montov het volgende:
Elma de Vries wint de B-groep in een dik PR en goede tijd: 4:03.18. Echter, het is niet genoeg voor een kwalificatie omdat ze ermee tiende wordt qua tijd (en ze had nog geen nominatie).
Alleen voor mensen met een nominatie (vorig jaar een top 8 positie in de wereldbeker of WK afstanden).quote:
Bron?quote:Op zaterdag 12 december 2009 19:06 schreef Montov het volgende:
Schijnbaar is Kramer al op weg naarhet vliegveld om terug naar Nederland te reizen. Jammer.
Zal hier ook rond 20:30 online komenquote:Op zaterdag 12 december 2009 20:05 schreef -0- het volgende:
Is het ook ergens op Internet te volgen of alleen op tv?
Dankquote:Op zaterdag 12 december 2009 20:08 schreef Butterfly91 het volgende:
[..]
Zal hier ook rond 20:30 online komen
Laat staan als ie in een vliegtuig had gezetenquote:Op zaterdag 12 december 2009 20:29 schreef Brahimov het volgende:
Kramer zit in het vlegtuig. Dan denk ik niet dat hij schaatst
Wel jammer net niet onder de 36.quote:
Ja, wat is een seconde op de 500 idd ...quote:Op zaterdag 12 december 2009 20:53 schreef tong80 het volgende:
[..]
Wel jammer net niet onder de 36.
Maar Wolf gaat niet relaxt naar de OS
In de bocht daarvoor ook al. Volgens mij werd ze weer eens zenuwachtig.quote:Op zaterdag 12 december 2009 20:54 schreef marcodej het volgende:
Wolf ging krabbelen die laatste 100m.
Haar bochtentechniek is gewoon niet goed genoeg voor zo'n snelheid. Op een laaglandbaan als Vancouver zal dat allicht een stuk beter gaan.quote:Op zaterdag 12 december 2009 20:56 schreef Felagund het volgende:
[..]
In de bocht daarvoor ook al. Volgens mij werd ze weer eens zenuwachtig.
Typoquote:Op zaterdag 12 december 2009 20:56 schreef The_BoezelaaR het volgende:
[..]
Ja, wat is een seconde op de 500 idd ...
Het is maar een wereldbekerwedstrijd hoor. Met alle respect, maar voor hem telt alleen de OS. En als hij als de stijgende lijn doorzet, zal hij heus wel gaan.quote:Op zaterdag 12 december 2009 21:00 schreef Brahimov het volgende:
Het begint een Dan Jansen-verhaal te worden.
Dit is dezelfde als die van het NR.quote:Op zaterdag 12 december 2009 21:03 schreef snellejelle het volgende:
Die broer van Mulder, die is toch eigenlijk sneller op de 500 meter?
Dat was ook mijn gedachtequote:Op zaterdag 12 december 2009 21:00 schreef Brahimov het volgende:
Het begint een Dan Jansen-verhaal te worden.
Michel Mulder heeft volgens Wikipedia 35:03 als PR.quote:Op zaterdag 12 december 2009 21:03 schreef snellejelle het volgende:
Vorig jaar nog wel.quote:Op zaterdag 12 december 2009 21:03 schreef snellejelle het volgende:
Dat weet ik. Ik lees nu dat zijn broer toch beter is op de 1000 meter.quote:Op zaterdag 12 december 2009 21:04 schreef Felagund het volgende:
[..]
Dit is dezelfde als die van het NR.
Snoeks is 10 keer beter dan Dijkstra. Dijkstra komt elke keer klaar na een rit als dan nog steeds een Nederlander bovenaan staat... en herhaalt dat dan drie keer per rit.quote:Op zaterdag 12 december 2009 21:07 schreef Drassss het volgende:
Wat een zuurpruim is die commentator weer zeg.... ongelofelijk.
Dat hebben ze in Hamar ook niet weggehaald.quote:Op zaterdag 12 december 2009 21:08 schreef Klopkoek het volgende:
Lelijke nederlandse reclameborden langs de kant....
Overal nog relikwieën en artefacten van de OS2002 (tot de bankjes aan toe, daar staat nog het logo op)
Al te nadrukkelijke dingen zoals de olympische ringen zijn daar wel in de hal weggehaald gelukkig. Het staat zo lelijk.quote:Op zaterdag 12 december 2009 21:10 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Dat hebben ze in Hamar ook niet weggehaald.Althans niet toen ik er was.
http://schaatsen.nos.nl/live/index/quote:Op zaterdag 12 december 2009 21:12 schreef Ericr het volgende:
Waarom is er geen stream? Zit nu maar via Ziggo te kijken.
http://schaatsen.nos.nl/live/index/quote:Op zaterdag 12 december 2009 21:12 schreef Ericr het volgende:
Waarom is er geen stream? Zit nu maar via Ziggo te kijken.
Vind het ook jammer dat de wollen pakken verdwenen zijn en ik mis de sneeuwrandjes.quote:Op zaterdag 12 december 2009 21:12 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Al te nadrukkelijke dingen zoals de olympische ringen zijn daar wel in de hal weggehaald gelukkig. Het staat zo lelijk.
De Olympische ringen staan als ik het goed zag zelfs nog in het ijs van de Olympic Oval. Slordig.
Ook jammer is dat er steeds minder buiten wordt geschaatst maar dat terzijde.
Heb ik liever dan deze zeiksnol die elke keer zeikt dat een schaatser weer 5 sec moet wachten.. Achterlijk nederlands gedrag overal op zeiken... walg er van.quote:Op zaterdag 12 december 2009 21:09 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Snoeks is 10 keer beter dan Dijkstra. Dijkstra komt elke keer klaar na een rit als dan nog steeds een Nederlander bovenaan staat... en herhaalt dat dan drie keer per rit.
Ja! En Ard! En Keesie! En Ben va de Burg! En Falko Zandstra!quote:Op zaterdag 12 december 2009 21:13 schreef Ericr het volgende:
[..]
Vind het ook jammer dat de wollen pakken verdwenen zijn en ik mis de sneeuwrandjes.
Neem aan dat je Nederlander bent gelet op dit gezeik.quote:Op zaterdag 12 december 2009 21:14 schreef Drassss het volgende:
[..]
Heb ik liever dan deze zeiksnol die elke keer zeikt dat een schaatser weer 5 sec moet wachten.. Achterlijk nederlands gedrag overal op zeiken... walg er van.
Ja in AQmerika Canada Brazilie en Rusland zeikeen ze daar niet over.quote:Op zaterdag 12 december 2009 21:14 schreef Drassss het volgende:
[..]
Heb ik liever dan deze zeiksnol die elke keer zeikt dat een schaatser weer 5 sec moet wachten.. Achterlijk nederlands gedrag overal op zeiken... walg er van.
quote:Op zaterdag 12 december 2009 21:13 schreef Ericr het volgende:
[..]
Vind het ook jammer dat de wollen pakken verdwenen zijn en ik mis de sneeuwrandjes.
Jaap Eden! Dat waren nog eens tijdenquote:Op zaterdag 12 december 2009 21:15 schreef snellejelle het volgende:
[..]
Ja! En Ard! En Keesie! En Ben va de Burg! En Falko Zandstra!
Geen slecht woord over frank snoeks.quote:Op zaterdag 12 december 2009 21:07 schreef Drassss het volgende:
Wat een zuurpruim is die commentator weer zeg.... ongelofelijk.
Makkelijk scorenquote:Op zaterdag 12 december 2009 21:15 schreef Ericr het volgende:
[..]
Neem aan dat je Nederlander bent gelet op dit gezeik.
En op hun tegenstanders!quote:Op zaterdag 12 december 2009 21:17 schreef Leatherface het volgende:
Vroeger schoten ze tijdens biathlon op ballonnetjes i.p.v. schietschijven.
Dat had niets te maken met de bocht ruim nemen, want dat gebeurt enorm vaak, maar met het veel te laat terugkeren in de eigen baan. En dat deed Kato veel sneller.quote:Op zaterdag 12 december 2009 21:16 schreef Thomas B. het volgende:
Ik zeg DQ voor Kato. Hij nam zn bocht net zo ruim als Wennemars gisteren.
Ik durf te stellen dat de indoorbanen de mondalisering van het schaatsen sterk heeft doen toenemen. Kijk eens wat er nu meedoet aan een WK of OS en welke landen in 1987 of er voor meededen aan een groot toernooi.quote:Op zaterdag 12 december 2009 21:16 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
![]()
Ja joh, laten we biathlon, snowboarden en andere wintersporten in het kader van de vernieuwing/modernisering maar ook voortaan naar een hal verplaatsen. Kunnen 'we' als Nederland eindelijk ook eens meedoen.
Moet nu denken aan de Amerikaan die bij de laatste ronde op kop lag. Maar toen op het bord van de schutter naast hem ging schieten.quote:Op zaterdag 12 december 2009 21:17 schreef Leatherface het volgende:
Dat was toch bij gewoon schietenquote:Op zaterdag 12 december 2009 21:19 schreef tong80 het volgende:
[..]
Moet nu denken aan de Amerikaan die bij de laatste ronde op kop lag. Maar toen op het bord van de schutter naast hem ging schieten.
Langlaufen naar een indoorhal verplaatsen.... Zul je zien dat daar de Ethopiërs ook iedereen zijn kont gaan schoppen.quote:Op zaterdag 12 december 2009 21:17 schreef Leatherface het volgende:
Vroeger hadden we toppers uit Noorwegen Zweden Finland en Oostenrijk.quote:Op zaterdag 12 december 2009 21:19 schreef Ericr het volgende:
[..]
Ik durf te stellen dat de indoorbanen de mondalisering van het schaatsen sterk heeft doen toenemen. Kijk eens wat er nu meedoet aan een WK of OS en welke landen in 1987 of er voor meededen aan een groot toernooi.
Bokko, Haugli, Poutala, Koskela.quote:Op zaterdag 12 december 2009 21:20 schreef tong80 het volgende:
[..]
Vroeger hadden we toppers uit Noorwegen Zweden Finland en Oostenrijk.
Waar zijn die gebleven ?
Dat gebeurt never nooit niet. Daarnaast is het onmogelijk om langlaufen, biathlon enz. naar binnen te verhuizen, dus het slaat gewoon nergens op. Ook al weet ik dat je het maar bedoelt om iets aan te geven, maar het slaat gewoon nergens op.quote:Op zaterdag 12 december 2009 21:20 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Langlaufen naar een indoorhal verplaatsen.... Zul je zien dat daar de Ethopiërs ook iedereen zijn kont gaan schoppen.
Die landen zijn achterop geraakt. Hoewel Noorwegen nog redelijk meedoet.quote:Op zaterdag 12 december 2009 21:20 schreef tong80 het volgende:
[..]
Waar zijn die gebleven ?
en Roger Schneider!quote:Op zaterdag 12 december 2009 21:21 schreef snellejelle het volgende:
[..]
Bokko, Haugli, Poutala, Koskela.
Russen, Oostenrijkers, Zweden, Noren, Amerikanen, Oost-Duitsers.... Enige wat er nu is bijgekomen zijn de aziaten maar die laten hun kop op de langere afstanden niet zien.quote:Op zaterdag 12 december 2009 21:19 schreef Ericr het volgende:
[..]
Ik durf te stellen dat de indoorbanen de mondalisering van het schaatsen sterk heeft doen toenemen. Kijk eens wat er nu meedoet aan een WK of OS en welke landen in 1987 of er voor meededen aan een groot toernooi.
De Noren doen nog mee, de Zweden waren al in verval toen Gustafson nog meedeed. Op Hadschieff na heeft Oostenrijk niet zoveel toppers gehad volgens mij.quote:Op zaterdag 12 december 2009 21:20 schreef tong80 het volgende:
[..]
Waar zijn die gebleven ?
Sablikova niet vergeten.quote:Op zaterdag 12 december 2009 21:23 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Enige wat er nu is bijgekomen zijn de aziaten maar die laten hun kop op de langere afstanden niet zien.
Ik weet het. Maar ik ben er nog steeds enigszins verbolgen overquote:Op zaterdag 12 december 2009 21:18 schreef TheArt het volgende:
[..]
Dat had niets te maken met de bocht ruim nemen, want dat gebeurt enorm vaak, maar met het veel te laat terugkeren in de eigen baan. En dat deed Kato veel sneller.
Ja en dan ieder land met één schaatser.quote:Op zaterdag 12 december 2009 21:25 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Sablikova niet vergeten.
Drie of vier landen winst, qua internationalisering. Als je het nuchter bekijkt.
Het is niet onmogelijk. Je verandert het karakter van de sport mee, maar hé, dat is nu met het schaatsen ook gebeurt. Indoorhallen zijn geweldig geweest voor Nederland (waar altijd gezeik is met het weer) en records maar dat er amper meer buiten wordt gereden vind ik jammer.quote:Op zaterdag 12 december 2009 21:23 schreef TheArt het volgende:
[..]
Dat gebeurt never nooit niet. Daarnaast is het onmogelijk om langlaufen, biathlon enz. naar binnen te verhuizen, dus het slaat gewoon nergens op. Ook al weet ik dat je het maar bedoelt om iets aan te geven, maar het slaat gewoon nergens op.
Dat begint ook steeds meer te komen hoor.quote:Op zaterdag 12 december 2009 21:23 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Russen, Oostenrijkers, Zweden, Noren, Amerikanen, Oost-Duitsers.... Enige wat er nu is bijgekomen zijn de aziaten maar die laten hun kop op de langere afstanden niet zien.
Korea heeft vier of vijf goede sprinters. Japan en China ook meerderen.quote:Op zaterdag 12 december 2009 21:26 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ja en dan ieder land met één schaatser.
Kennen we Stensjemet Stensen Sjöbrent Storholt nog ?
En terecht, dat is hun terrein ook niet. Inhoud hoort bij lange en stevig gebouwde westerlingen.quote:Op zaterdag 12 december 2009 21:23 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Russen, Oostenrijkers, Zweden, Noren, Amerikanen, Oost-Duitsers.... Enige wat er nu is bijgekomen zijn de aziaten maar die laten hun kop op de langere afstanden niet zien.
Hoezo is het karater van het schaatsen veranderd? Ze schaatsen toch nog steeds op een ijsbaan van 400 meter? Je kan het langlaufen gewoon niet naar binnen verhuizen, want je kan nooit een breed parcours van een paar kilometer binnen neerleggen. Dat bestaat niet. Het kan dus gewoon niet.quote:Op zaterdag 12 december 2009 21:27 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Het is niet onmogelijk. Je verandert het karakter van de sport mee, maar hé, dat is nu met het schaatsen ook gebeurt. Indoorhallen zijn geweldig geweest voor Nederland (waar altijd gezeik is met het weer) en records maar dat er amper meer buiten wordt gereden vind ik jammer.
Dan moet je het inderdaad in een gebouw zo groot als een forse luchthaven-terminal houden.quote:Op zaterdag 12 december 2009 21:29 schreef TheArt het volgende:
[..]
Hoezo is het karater van het schaatsen veranderd? Ze schaatsen toch nog steeds op een ijsbaan van 400 meter? Je kan het langlaufen gewoon niet naar binnen verhuizen, want je kan nooit een breed parcours van een paar kilometer binnen neerleggen. Dat bestaat niet. Het kan dus gewoon niet.
Erbanova komt er hard aan. Wint nu regelmatig de B-groep op 1000 en 1500 meter. En is nog erg jong.quote:Op zaterdag 12 december 2009 21:28 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Korea heeft vier of vijf goede sprinters. Japan en China ook meerderen.
Sablikova draagt wel praktisch in haar eentje het Tsjechische schaatsen. Da's waar.
Ze laten in Duitsland op TV alleen het vrouwenschaatsen zien.quote:Op zaterdag 12 december 2009 21:30 schreef Klopkoek het volgende:
Het Duitse mannenschaatsen stelt ook niks meer voor.... degene die de laatste duitser op een WK podium kan noemen krijgt een figuurlijk bloemetje.
Ploegenachtervolging op WK afstanden hebben ze toch een keer een medaille gehaald?quote:Op zaterdag 12 december 2009 21:30 schreef Klopkoek het volgende:
Het Duitse mannenschaatsen stelt ook niks meer voor.... degene die de laatste duitser op een WK podium kan noemen krijgt een figuurlijk bloemetje.
Nu noem je net datgene op wat constant is gebleven...quote:Op zaterdag 12 december 2009 21:29 schreef TheArt het volgende:
[..]
Hoezo is het karater van het schaatsen veranderd? Ze schaatsen toch nog steeds op een ijsbaan van 400 meter? Je kan het langlaufen gewoon niet naar binnen verhuizen, want je kan nooit een breed parcours van een paar kilometer binnen neerleggen. Dat bestaat niet. Het kan dus gewoon niet.
Dat was volgens mij ook al zo toen er alleen buiten werd gereden. Een Olaf Zinke is leuk natuurlijk maar dat was een uitschieter en een Ossi. Volgens mij wel de laatste Duitser die iets won.quote:Op zaterdag 12 december 2009 21:30 schreef Klopkoek het volgende:
2008. Met z'n driëen op het podium zelfs.quote:Op zaterdag 12 december 2009 21:32 schreef DiegoRibasdaCunha het volgende:
[..]
Ploegenachtervolging op WK afstanden hebben ze toch een keer een medaille gehaald?
Ken je Shirahata nog ?quote:Op zaterdag 12 december 2009 21:29 schreef Ericr het volgende:
[..]
En terecht, dat is hun terrein ook niet. Inhoud hoort bij lange en stevig gebouwde westerlingen.
De Aziaten spelen echter wel een stuk meer mee dan een jaar of 20 terug.
Frank Dittrichquote:Op zaterdag 12 december 2009 21:33 schreef Ericr het volgende:
[..]
Dat was volgens mij ook al zo toen er alleen buiten werd gereden. Een Olaf Zinke is leuk natuurlijk maar dat was een uitschieter en een Ossi. Volgens mij wel de laatste Duitser die iets won.
En dat maakt het nu net eerlijker. Iedereen dezelfde omstandigheden. En is het wezen van schaatsen dan het bedrijven van sport onder verschillende omstandigheden waardoor je oneerlijke uitslagen krijgt? Dacht het niet. Het doel van het schaatsen is het zo snel mogelijk afleggen van een bepaalde afstand op een 400 meter baan.quote:Op zaterdag 12 december 2009 21:32 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Nu noem je net datgene op wat constant is gebleven...
Ze schaatsen nu op een biljartlaken met geen zuchtje wind in een hal die qua temperatuur een tropisch zwembad benaderd. Amehoela dat het wezen van de sport is veranderd.
Ze rijden ook op klapschaatsen, dat is nog meer een wezenlijke verandering geweest. Kijk maar naar de WR-ontwikkelingen na de overgang van outdoor naar indoor en daarna de overgang naar klapschaats. De klapschaats heeft een veel grotere impact gehad. Verbieden de klapschaats?quote:Op zaterdag 12 december 2009 21:32 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Nu noem je net datgene op wat constant is gebleven...
Ze schaatsen nu op een biljartlaken met geen zuchtje wind in een hal die qua temperatuur een tropisch zwembad benaderd. Amehoela dat het wezen van de sport is veranderd.
Marco Weber. Inderdaad compleet uit het niets.quote:Op zaterdag 12 december 2009 21:35 schreef snellejelle het volgende:
[..]
Frank Dittrich
En op de OS in 2002 zo'n verrassing.. hoe hee 'ie nou..
1500 meters voor dames.quote:Op zaterdag 12 december 2009 21:31 schreef automatic_ het volgende:
Welke afstand krijgen we zometeen?
Zijn coach toen : 'Dass gibts nicht Olaf wint dass ist nicht möchlig.'quote:Op zaterdag 12 december 2009 21:33 schreef Ericr het volgende:
[..]
Dat was volgens mij ook al zo toen er alleen buiten werd gereden. Een Olaf Zinke is leuk natuurlijk maar dat was een uitschieter en een Ossi. Volgens mij wel de laatste Duitser die iets won.
Ik vond zo even snel Andreas Ehrig in 1984... won zilver op het wk allround.quote:Op zaterdag 12 december 2009 21:33 schreef Ericr het volgende:
[..]
Maar ik snap Klopkoek gewoon niet. Wat hebben de Nederlanders meer voordeel gehad aan het feit dat ze naar binnen zijn gegaan dan bijvoorbeeld de Duitsers? Het slaat ook gewoon helemaal nergens op. Net of buitenlanders meer gebouwd zijn om te schaatsen op een buitenbaanquote:Op zaterdag 12 december 2009 21:35 schreef Ericr het volgende:
[..]
Ze rijden ook op klapschaatsen, dat is nog meer een wezenlijke verandering geweest. Kijk maar naar de WR-ontwikkelingen na de overgang van outdoor naar indoor en daarna de overgang naar klapschaats. De klapschaats heeft een veel grotere impact gehad. Verbieden de klapschaats?
Jens Boden toch? Die versloeg ineens ruimschoots Verheijen en Bob de Jong.quote:Op zaterdag 12 december 2009 21:35 schreef TheArt het volgende:
[..]
Marco Weber. Inderdaad compleet uit het niets.
1 van de Aziatische uitzonderingen, bij de vrouwen waren er nog wel iets meer die ook konden meekomen buiten de sprintafstanden.quote:
Oeps, inderdaad ja. Jens Boden. Haal ze nu door elkaarquote:Op zaterdag 12 december 2009 21:37 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Jens Boden toch? Die versloeg ineens ruimschoots Verheijen en Bob de Jong.
Boden inderdaad, http://nl.wikipedia.org/w(...)he_Winterspelen_2002quote:Op zaterdag 12 december 2009 21:37 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Jens Boden toch? Die versloeg ineens ruimschoots Verheijen en Bob de Jong.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |