abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75560668
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 21:27 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Het is niet onmogelijk. Je verandert het karakter van de sport mee, maar hé, dat is nu met het schaatsen ook gebeurt. Indoorhallen zijn geweldig geweest voor Nederland (waar altijd gezeik is met het weer) en records maar dat er amper meer buiten wordt gereden vind ik jammer.
Hoezo is het karater van het schaatsen veranderd? Ze schaatsen toch nog steeds op een ijsbaan van 400 meter? Je kan het langlaufen gewoon niet naar binnen verhuizen, want je kan nooit een breed parcours van een paar kilometer binnen neerleggen. Dat bestaat niet. Het kan dus gewoon niet.
pi_75560703
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 21:29 schreef TheArt het volgende:

[..]

Hoezo is het karater van het schaatsen veranderd? Ze schaatsen toch nog steeds op een ijsbaan van 400 meter? Je kan het langlaufen gewoon niet naar binnen verhuizen, want je kan nooit een breed parcours van een paar kilometer binnen neerleggen. Dat bestaat niet. Het kan dus gewoon niet.
Dan moet je het inderdaad in een gebouw zo groot als een forse luchthaven-terminal houden.
pi_75560715
Het Duitse mannenschaatsen stelt ook niks meer voor.... degene die de laatste duitser op een WK podium kan noemen krijgt een figuurlijk bloemetje.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zaterdag 12 december 2009 @ 21:31:40 #279
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_75560736
Welke afstand krijgen we zometeen?
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_75560740
Buiten rijden zorgt voor veel meer gezeik, ook al heeft het zijn charme als het plaatsvind op banen als Inzell, Davos of een koude baan in Noorwegen. Maar gelijke omstandigheden is veel eerlijker dan het gedonder met de elementen op een buitenbaan.
pi_75560741
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 21:28 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Korea heeft vier of vijf goede sprinters. Japan en China ook meerderen.

Sablikova draagt wel praktisch in haar eentje het Tsjechische schaatsen. Da's waar.
Erbanova komt er hard aan. Wint nu regelmatig de B-groep op 1000 en 1500 meter. En is nog erg jong.
  Trouwste user 2022 zaterdag 12 december 2009 @ 21:32:17 #282
7889 tong80
Spleenheup
pi_75560758
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 21:30 schreef Klopkoek het volgende:
Het Duitse mannenschaatsen stelt ook niks meer voor.... degene die de laatste duitser op een WK podium kan noemen krijgt een figuurlijk bloemetje.
Ze laten in Duitsland op TV alleen het vrouwenschaatsen zien.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_75560766
quote:
Ploegenachtervolging op WK afstanden hebben ze toch een keer een medaille gehaald?
pi_75560774
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 21:29 schreef TheArt het volgende:

[..]

Nu noem je net datgene op wat constant is gebleven...

Ze schaatsen nu op een biljartlaken met geen zuchtje wind in een hal die qua temperatuur een tropisch zwembad benaderd. Amehoela dat het wezen van de sport is veranderd.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_75560811
quote:
Dat was volgens mij ook al zo toen er alleen buiten werd gereden. Een Olaf Zinke is leuk natuurlijk maar dat was een uitschieter en een Ossi. Volgens mij wel de laatste Duitser die iets won.
pi_75560821
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 21:32 schreef DiegoRibasdaCunha het volgende:

[..]

Ploegenachtervolging op WK afstanden hebben ze toch een keer een medaille gehaald?
2008. Met z'n driëen op het podium zelfs.
  Trouwste user 2022 zaterdag 12 december 2009 @ 21:35:02 #287
7889 tong80
Spleenheup
pi_75560844
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 21:29 schreef Ericr het volgende:

[..]

En terecht, dat is hun terrein ook niet. Inhoud hoort bij lange en stevig gebouwde westerlingen.

De Aziaten spelen echter wel een stuk meer mee dan een jaar of 20 terug.
Ken je Shirahata nog ?

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_75560847
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 21:33 schreef Ericr het volgende:

[..]

Dat was volgens mij ook al zo toen er alleen buiten werd gereden. Een Olaf Zinke is leuk natuurlijk maar dat was een uitschieter en een Ossi. Volgens mij wel de laatste Duitser die iets won.
Frank Dittrich

En op de OS in 2002 zo'n verrassing.. hoe hee 'ie nou..
pi_75560849
Dittrich won zo nu en dan nog wel eens een wereldbekermanche op de lange afstanden. En Boden had een bronzen uitschieter.

Dat was het dan wel.
pi_75560856
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 21:32 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Ze schaatsen nu op een biljartlaken met geen zuchtje wind in een hal die qua temperatuur een tropisch zwembad benaderd. Amehoela dat het wezen van de sport is veranderd.
En dat maakt het nu net eerlijker. Iedereen dezelfde omstandigheden. En is het wezen van schaatsen dan het bedrijven van sport onder verschillende omstandigheden waardoor je oneerlijke uitslagen krijgt? Dacht het niet. Het doel van het schaatsen is het zo snel mogelijk afleggen van een bepaalde afstand op een 400 meter baan.
pi_75560861
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 21:32 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Ze rijden ook op klapschaatsen, dat is nog meer een wezenlijke verandering geweest. Kijk maar naar de WR-ontwikkelingen na de overgang van outdoor naar indoor en daarna de overgang naar klapschaats. De klapschaats heeft een veel grotere impact gehad. Verbieden de klapschaats?
pi_75560869
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 21:35 schreef snellejelle het volgende:

[..]

Frank Dittrich

En op de OS in 2002 zo'n verrassing.. hoe hee 'ie nou..
Marco Weber. Inderdaad compleet uit het niets.
pi_75560877
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 21:31 schreef automatic_ het volgende:
Welke afstand krijgen we zometeen?
1500 meters voor dames.
  Trouwste user 2022 zaterdag 12 december 2009 @ 21:36:35 #294
7889 tong80
Spleenheup
pi_75560898
quote:

[..]

Zijn coach toen : 'Dass gibts nicht Olaf wint dass ist nicht möchlig.'

pi_75560912
quote:

[..]

Ik vond zo even snel Andreas Ehrig in 1984... won zilver op het wk allround.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_75560920
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 21:35 schreef Ericr het volgende:

[..]

Ze rijden ook op klapschaatsen, dat is nog meer een wezenlijke verandering geweest. Kijk maar naar de WR-ontwikkelingen na de overgang van outdoor naar indoor en daarna de overgang naar klapschaats. De klapschaats heeft een veel grotere impact gehad. Verbieden de klapschaats?
Maar ik snap Klopkoek gewoon niet. Wat hebben de Nederlanders meer voordeel gehad aan het feit dat ze naar binnen zijn gegaan dan bijvoorbeeld de Duitsers? Het slaat ook gewoon helemaal nergens op. Net of buitenlanders meer gebouwd zijn om te schaatsen op een buitenbaan
pi_75560925
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 21:35 schreef TheArt het volgende:

[..]

Marco Weber. Inderdaad compleet uit het niets.
Jens Boden toch? Die versloeg ineens ruimschoots Verheijen en Bob de Jong.
pi_75560933
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 21:35 schreef tong80 het volgende:

[..]

Ken je Shirahata nog ?

1 van de Aziatische uitzonderingen, bij de vrouwen waren er nog wel iets meer die ook konden meekomen buiten de sprintafstanden.
pi_75560966
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 21:37 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Jens Boden toch? Die versloeg ineens ruimschoots Verheijen en Bob de Jong.
Oeps, inderdaad ja. Jens Boden. Haal ze nu door elkaar
pi_75560982
Hashimoto, maar die zag je ook in marathonschaatsen, wielrennen en weet ik wat nog meer.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')