Da's veel lekkerderquote:Op vrijdag 11 december 2009 20:54 schreef Lariekoek het volgende:
Waarom in godsnaam?
Je kan ook gewoon minder in een normale friteuse doen.
quote:Op vrijdag 11 december 2009 20:54 schreef Lariekoek het volgende:
Waarom in godsnaam?
Doet er veel langer over om op te warmen. En voor 't eindproduct maakt het natuurlijk niet uit. Lekkerderquote:Op vrijdag 11 december 2009 20:54 schreef Lariekoek het volgende:
Waarom in godsnaam?
Die is dus best groot. Wat is er mis met 1 liter?quote:Op vrijdag 11 december 2009 20:56 schreef Q.E.D. het volgende:
1 liter of minder.![]()
http://www.kieskeurig.nl/friteuse/princess/182626/108517/
quote:Op vrijdag 11 december 2009 20:57 schreef El_Chica_Del_Fuego het volgende:
[..]
Doet er veel langer over om op te warmen. En voor 't eindproduct maakt het natuurlijk niet uit. Lekkerder
Blokker heeft 'n minifriteuse (en tevens fonduepan) voor een euro of 15.
Ik heb ze nog niet kleiner gezien hoor.quote:Op vrijdag 11 december 2009 20:58 schreef El_Chica_Del_Fuego het volgende:
[..]
Die is dus best groot. Wat is er mis met 1 liter?
Ongeveer ja. Iets andere knopjes enzo, maar dit is 'm qua vorm en grootte.quote:Op vrijdag 11 december 2009 20:59 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
bedoel je deze?
http://www.blokker.nl/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDetails?storeId=10001&catalogId=10002&categoryId=10192&langId=-104&productId=15688![]()
[ afbeelding ]
1.5 liter![]()
Dan is 't dus 1,5 liter. Mijn perceptie daarvan heel nauw nemen moet je ook niet doenquote:Op vrijdag 11 december 2009 21:00 schreef Q.E.D. het volgende:
[..]
Ik heb ze nog niet kleiner gezien hoor.![]()
In 1 liter kun je niet eens een aardappel koken, dat is gewoon een erg klein volume.
Nicequote:Op vrijdag 11 december 2009 21:00 schreef Sakura het volgende:
Als je van kaasfondue houdt, is er wel een USB fonduepan![]()
http://www.gadgetzone.nl/nieuws.php?id=237
[ afbeelding ]
En anders kan je natuurlijk nog zelf een frituurpan maken van een oude pc
[ afbeelding ]
http://mhammie.blogspot.com/2006/10/de-pc-frituurpan.html
Dan hadden ze toen deze vast nog niet, die kleine van 1,5 liter; mij bevalt ie primaquote:Op vrijdag 11 december 2009 21:13 schreef Yashaaaaa het volgende:
(...)
Heb een aantal jaar bij de Blokker gewerkt Ja blokker jaen regelmatig klachten over die dingen ontvangen
(...)
Ik heb diezelfde van Tomado, ook alleen maar goede ervaringen mee tot nu toequote:Op vrijdag 11 december 2009 21:17 schreef El_Chica_Del_Fuego het volgende:
Dan hadden ze toen deze vast nog niet, die kleine van 1,5 liter; mij bevalt ie primaDus is nu vast beter geisoleerd.
quote:Op vrijdag 11 december 2009 22:06 schreef Zelva het volgende:
Ik heb deze:
[ afbeelding ]
De Tristar FR-6906
0,9 liter, bakt alles prima en is erg makkelijk schoon te maken.
Alleen dan stinkt je hele huis.quote:Op vrijdag 11 december 2009 21:11 schreef __Saviour__ het volgende:
Gewoon zonnebloemolie in een wok flikkeren en bam. Een zelfgemaakte frituur.
Ik heb hem een jaartje of drie geleden, denk ik, gewoon bij de MediaMarkt gekocht, maar geen idee of ze hem daar nog hebben.quote:Op vrijdag 11 december 2009 22:22 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
waar komt tie vandaan
![]()
ik kan hem alleen vinden bij www.aktietent.nl voor 30 euri inkl verzenden
Ossewit gebruiken, blijft lang goed.quote:Op woensdag 16 december 2009 13:04 schreef Tegan het volgende:
Maar een grote friteuse heeft veel olie nodig, en als je hem maar af en toe gebruikt dan moet je dat steeds weggooien...
Arachideolie is dan een alternatief.quote:Op woensdag 16 december 2009 13:11 schreef Tegan het volgende:
Er zijn hier mensen die geen rund eten en ik gebruik toch liever plantaardige olie.
Hoe doe je dat met schoonmaken? Het spul stolt toch weer als het afkoelt?quote:Op woensdag 16 december 2009 13:09 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ossewit gebruiken, blijft lang goed.
Klopt, maar als je het gebruikt hebt en het is nog lauw is het nog vloeibaar en kan je het makkelijk in een oud blik ofzo gieten.quote:Op woensdag 16 december 2009 13:28 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Hoe doe je dat met schoonmaken? Het spul stolt toch weer als het afkoelt?
Ik ben weer in groot verdriet.quote:Op woensdag 16 december 2009 12:12 schreef Pietverdriet het volgende:
Neem geen kleine friteuse, maar een gewone. Frituur daar gewoon kleine porties in. Dan koelt het vet nauwelijks af je friet smaakt stukken beter.
Kleine friteuses zijn gewoon waardeloos en geldverspilling.
Komt datquote:Op woensdag 16 december 2009 15:14 schreef Erosjuhhh het volgende:
[..]
Ik ben weer in groot verdriet.
Omdat ik niet de snelheid van Piet geniet.
(Piet was me voor.)
Leuk dingetje heb ik zelf een maand geleden gekocht. Werkt goed alleen duurt het even voordat die weer warm is na een lading diepvries patat.quote:Op dinsdag 15 december 2009 21:11 schreef ikweethetookniet het volgende:
Het is deze geworden
PRINCESS Fondue/friteuse Type: 182611 euri: 29.99
http://www.kijkshop.nl/pr(...)due-friteuse-182611/
[ afbeelding ]
Hij is zeker de helft kleiner dan mijn vorige en de inhoud is 1 liter![]()
ik had het eigenlijk over de TS.quote:Op woensdag 16 december 2009 20:23 schreef RobinOok het volgende:
Heb je dat tegen mij?
Antwoord is: "nee, eigenlijk niet".
En als wel, dan komt daar geen frituur aan te pas.
Dit is een prettige friteuse.quote:Op vrijdag 11 december 2009 20:59 schreef Tegan het volgende:
http://www.kieskeurig.nl/friteuse/delonghi/f_350/109462/
Dat mag niet volgens de gebruiksaanwijzing van mijn friteuse. (zie boven)quote:Op woensdag 16 december 2009 13:09 schreef Pietverdriet het volgende:
Ossewit gebruiken, blijft lang goed.
En, hoe bevalt ie zo na een jaar gebruik?quote:Op dinsdag 15 december 2009 21:11 schreef ikweethetookniet het volgende:
Het is deze geworden
PRINCESS Fondue/friteuse Type: 182611 euri: 29.99
http://www.kijkshop.nl/pr(...)due-friteuse-182611/
Hij is zeker de helft kleiner dan mijn vorige en de inhoud is 1 liter![]()
quote:Op woensdag 5 januari 2011 19:28 schreef RobinOok het volgende:En, hoe bevalt ie zo na een jaar gebruik?
Ik denk erover om deze morgen te gaan kopen.
waneer mag ik komen keuren?quote:Op woensdag 5 januari 2011 20:18 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
nog steeds een prima ding
en er komenpattatekes uit
Ik zeg doen
Thanks, dat geeft de doorslag. Morgen even de stad in.quote:Op woensdag 5 januari 2011 20:18 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
nog steeds een prima ding
en er komenpattatekes uit
Ik zeg doen
Ja, als jij 'm voor feestjes gebruikt en er bevroren patat, snacks en bier (?) in wilt bakken moet je zeker niet zo'n kleintje nemen inderdaad.quote:Op woensdag 5 januari 2011 20:37 schreef jeloen het volgende:
groter is toch handiger?
voor bijv een feestje
en
dan koelt de pan minder af bij het toevoegen van de friet/patat/snacks/bier?
Bier kan gefrituurd worden hoorquote:Op woensdag 5 januari 2011 21:07 schreef RobinOok het volgende:
[..]
Ja, als jij 'm voor feestjes gebruikt en er bevroren patat, snacks en bier (?) in wilt bakken moet je zeker niet zo'n kleintje nemen inderdaad.
jij weet net zo goed als ik.. dat we daar nooit een uitnodiging voor krijgenquote:Op woensdag 5 januari 2011 20:56 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Als we naar de housewarming party gaan van 2cv
In pannen met een "nat" element (een pan waar het verwarmingselement rechtstreeks in de olie/vet gaat) mag volgens de gebruiksaanwijzing nooit vast vet gebruikt worden omdat bij het vullen van de pan het element roodgloeiend kan worden/doorbranden als het element niet in aanraking is met het blok verse vet wat je er in gooit, zo'n nat element moet altijd ondergedompeld zijn.quote:Op woensdag 16 december 2009 21:40 schreef Xenomaniac het volgende:
[..]
Dat mag niet volgens de gebruiksaanwijzing van mijn friteuse. (zie boven)
Daarom gebruik ik voor friet een gewone pan met ossewit en hou het een beetje in de gaten.
Wat denk jij, gewoon poep hebben aan meneer Delonghi en er ossewit in kwakken of toch maar niet doen? Wat kan er gebeuren?
of je smelt je blokken gewoon even voor in een pannetje op je kookplaatquote:Op vrijdag 7 januari 2011 00:46 schreef robber57 het volgende:
[..]
In pannen met een "nat" element (een pan waar het verwarmingselement rechtstreeks in de olie/vet gaat) mag volgens de gebruiksaanwijzing nooit vast vet gebruikt worden omdat bij het vullen van de pan het element roodgloeiend kan worden/doorbranden als het element niet in aanraking is met het blok verse vet wat je er in gooit, zo'n nat element moet altijd ondergedompeld zijn.
Das de theorie.
De praktijk: je haalt het mandje eruit en legt zoveel blokken erin als je nodig hebt op het element en schakelt met het thermostaat de pan aan, op het moment dat het element heet word schakel je hem weer uit, je weet dat het element heet word als je hem kunt ruiken en dat gaat vrij snel, na een 10 seconden al.
Je moet er dus even bij blijven staan en op tijd weer uit zetten zodat het element niet roodgloeiend kan worden.
Na 2 minuutjes is er genoeg vet gesmolten zodat het element geheel onder het gesmolten vet staat en kun je de pan vol aan zetten en weg lopen.
Voordeeltje van Ossewit: het gaat heeeeeeeel lang mee, veroudert bijna niet en oxideert ook heel langzaam,dat hele verversen om de 5 a10 beurten kun je met ossewit vergeten want het gaat veel langer mee.
Je denkt toch niet dat dat in mijn huis komt? Ik ben een carnivoorquote:Op vrijdag 7 januari 2011 01:57 schreef Tegan het volgende:
En dan zeker nog een voor vegetarische snacks. Wa
nt stel je voor dat dat zou mengen.
Alleen in een friettent is dat handig.
PRECIES!quote:Op vrijdag 7 januari 2011 01:56 schreef dasorakel het volgende:
pfff amateurs.. altijd 2 pannetjes. 1 voor je PATAT (geen friet) en ander voor de hapjes
Sja geld moet rollen. regelt mn schoonmaakster welquote:Op vrijdag 7 januari 2011 02:06 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
PRECIES!
snackvet bederft wel sneller
Dat zei tochquote:Op zondag 9 januari 2011 17:06 schreef RobinOok het volgende:
[ afbeelding ]...., dus hoe dat gaat als je er een bevroren kroket in doet? Ik zal volgende keer eens beter meten. Maar hoe dan ook ben ik er blij mee.
Diagonaal kan er denk ik net eentje in.quote:Op zondag 9 januari 2011 21:17 schreef Broertie het volgende:
In een kleine frituurpan past toch geen frikadel? Moet je hem eerst in 2-en breken...
een feest zonder snacks is geen feestquote:Op woensdag 5 januari 2011 21:07 schreef RobinOok het volgende:
[..]
Ja, als jij 'm voor feestjes gebruikt en er bevroren patat, snacks en bier (?) in wilt bakken moet je zeker niet zo'n kleintje nemen inderdaad.
Nederlanders. Met dat stukje aardkloot wat zich Holland noemt wil ik niet geassocieerd worden.quote:
+1quote:Op maandag 17 januari 2011 16:01 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Nederlanders. Met dat stukje aardkloot wat zich Holland noemt wil ik niet geassocieerd worden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |