Had je maar een bèta studie moeten doen.quote:Op dinsdag 15 december 2009 23:42 schreef Reya het volgende:
Ik heb me de ganse dag stukgebeten op een serie onwillige matrices, maar tegen half twaalf is de noot alsnog gekraakt.
Ja en ik heb werktuigbouwkunde gestudeerd.quote:Op woensdag 16 december 2009 08:26 schreef Reya het volgende:
Ik heb wiskunde gestudeerd
Propedeuse nooit gehaald
quote:Kim Jong-il verbiedt raar haar
SEOUL - De Noord-Koreaanse leider Kim Jong-il heeft zijn bestuurlijk apparaat opgedragen al zijn onderdanen te restylen. In eerste instantie richtte hij zich vooral op het haar, dat voor mannen kort en voor vrouwen lang en vastgebonden moet zijn.
© ANP
Dat heeft een Zuid-Koreaanse maatschappelijke organisatie woensdag laten weten.
Kim Jong-il kwam tot zijn besluit, omdat hij zich onlangs had gestoord aan de 'buitenlandse coupe' van een van zijn medewerksters.
Hij zou gezegd hebben: ''Is zij echt een van onze Koreaanse vrouwen? Waarom heeft ze onze traditionele schoonheid ingeruild voor slechte buitenlandse gewoonten van kapitalisten?''
Geen korte rokken
Kim besloot in een klap ook de kledingkeuze van zijn onderdanen aan zijn smaak aan te passen. Dat betekent dat er voor vrouwen geen korte rokken, strakke broeken en broeken met wijduitlopende pijpen meer in zitten.
In steden wil Kim sowieso geen broek meer zien. Fietsen is daar ook uit den boze omdat dat onbetamelijk zou zijn.
quote:Op woensdag 16 december 2009 09:41 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Ik heb ook niks met raar haar.
[..]
We kunnen niet allemaal intelligent zijn natuurlijk.quote:Op woensdag 16 december 2009 08:26 schreef Reya het volgende:
Ik heb wiskunde gestudeerd
Propedeuse nooit gehaald
quote:Arbeidsmarkt blijkt al aardig flexibel
DEN HAAG - Dat de werkloosheid in 2010 niet verdubbelt, is onder meer te danken aan de zelfstandige zonder personeel. Bij deze groep zit het leed van de crisis.
Van alle economische rampspoed die het Centraal Planbureau in het afgelopen jaar heeft voorspeld, maakte één schrikbeeld verreweg de meeste indruk bij politici: een verdubbeling van de werkloosheid in 2010. In juni ging het planbureau ervan uit dat een op de tien mensen die kunnen werken, volgend jaar op de bank zou zitten. Met alle gevolgen van dien, zowel economisch als maatschappelijk.
Explosie
Dat zijn er nog steeds meer dan vóór de kredietcrisis, maar veel minder dan je op basis van de diepe recessie van 2009 zou mogen vermoeden. Want de economische krimp van 4 procent die het CPB voor dit jaar voorspelt, is van historische proporties.
Kortom: waar zijn de werklozen gebleven? Cijfers heeft het CPB niet, maar wel een paar vermoedens. De regeling voor deeltijd-WW biedt in elk geval niet de hele verklaring. Daarvoor wordt er veel te weinig gebruik van gemaakt.
Een betere verklaring is het gedrag van de bedrijven. Toen de recessie begon – in het najaar van 2008 – was er grote krapte op de arbeidsmarkt. Werkgevers hadden de grootste moeite hun vacatures vervuld te krijgen, en dat was al een tijdje het geval. Het animo om mensen te ontslaan was dan ook niet groot. Veel werkgevers voorzagen dat ze hun werknemers later weer hard nodig zouden hebben, en deden er alles aan ze binnen hun bedrijf te houden.
Overwerk
Daarbij hielp dat overwerk in veel sectoren eerder regel dan uitzondering was geworden. Ook dat was een gevolg van de krappe arbeidsmarkt: het werk moet gedaan worden, en als er geen extra collega’s te vinden zijn, dan maar met het bestaande personeel. Die buffer van overuren ging er in de recessie als eerste aan.
Vervolgens was het de beurt aan de Oost-Europeanen die hun werk zagen afnemen, en die voor een deel naar hun vaderland terugkeerden.
Misschien nog wel belangrijker was het verlies aan werk voor ‘zelfstandigen zonder personeel’; werknemers die de afgelopen jaren op grote schaal voor eigen rekening hun diensten gingen aanbieden. CPB-directeur Coen Teulings vermoedt dat daar het grote leed van deze recessie is terechtgekomen. ‘Ergens moet een flinke rationalisatie plaatsvinden. Er is minder gedeclareerd door zzp’ers, maar de cijfers daarover zijn veel minder precies.’
Broekriem
De zelfstandigen hebben veel minder werk, maar tellen pas in de statistieken mee als ze minder dan twaalf uur per week aan de slag kunnen. Voor het overige moeten ze de broekriem aanhalen.
Teulings geeft toe dat het CPB dat effect heeft onderschat. Het is een aanwijzing dat de ‘flexibilisering van de arbeidsmarkt’, de vurige wens van het liberale deel van de politiek, al aardig op streek is. Want als de economie zo’n grote klap maakt terwijl de werkloosheid binnen de perken blijft, dan is er duidelijk iets veranderd ten opzichte van de jaren tachtig – toen economische tegenslag zich onmiddellijk in massawerkloosheid vertaalde.
Verbieden!quote:Op woensdag 16 december 2009 09:41 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Ik heb ook niks met raar haar.
[..]
Ach, ik kan nog altijd consultant worden.quote:Op woensdag 16 december 2009 10:06 schreef Monolith het volgende:
[..]
We kunnen niet allemaal intelligent zijn natuurlijk.
CEO kan ook.quote:Op woensdag 16 december 2009 11:09 schreef Reya het volgende:
[..]
Ach, ik kan nog altijd consultant worden.
sinds wanneer zit jij in de crewquote:Op woensdag 16 december 2009 11:09 schreef Reya het volgende:
[..]
Ach, ik kan nog altijd consultant worden.
Ik heb vernomen dat ik word verdacht van het kloon-zijn van een zekere verbannen gebruiker, SCHat.quote:
Ik heb vernomen van niet.quote:Op woensdag 16 december 2009 13:25 schreef Reya het volgende:
[..]
Ik heb vernomen dat ik word verdacht van het kloon-zijn van een zekere verbannen gebruiker, SCHat.
Je hebt meegedaan aan een actie waarbij je eerst moet mailen voor je het bankrekeningnummer krijgt?quote:Op woensdag 16 december 2009 12:55 schreef Reya het volgende:
Ik weet ook niet wat er is gebeurd. Enfin, het stemmige zwart deed me toch al immer in rouwstemming verkeren.
Het buitengewone karakter van een dergelijke handeling ontgaat me.quote:Op woensdag 16 december 2009 13:32 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Je hebt meegedaan aan een actie waarbij je eerst moet mailen voor je het bankrekeningnummer krijgt?
Sinds wanneer worden op Zuid legale transacties verricht?quote:Op woensdag 16 december 2009 13:35 schreef Mutant01 het volgende:
Moeite doen om geld te kunnen storten is not done.
Opzich niet zo buitengewoon, tenminste, niet als je aan het fortuin van een Nigeriaanse prins wil komen.quote:Op woensdag 16 december 2009 13:34 schreef Reya het volgende:
[..]
Het buitengewone karakter van een dergelijke handeling ontgaat me.
Uw wantrouwen lijkt me op zijn minst lichtelijk misplaatst.quote:Op woensdag 16 december 2009 13:44 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Opzich niet zo buitengewoon, tenminste, niet als je aan het fortuin van een Nigeriaanse prins wil komen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |