\Suc6! Heb (hopelijk) maandag om 09.50 ook examen. 1 lesje ervoor nogquote:Op zaterdag 19 december 2009 20:12 schreef richbitch het volgende:
Vrijdag laatste lesjes gehad in de sneeuw, maandag 8uur examen daarvoor nog ff inrijden.
Als het maar door gaat..........
Jij ook.. ik heb in 't Noordenquote:Op zaterdag 19 december 2009 21:20 schreef GuitarJJ het volgende:
[..]
\Suc6! Heb (hopelijk) maandag om 09.50 ook examen. 1 lesje ervoor nog
Ik zie het idd op de website..quote:Op zondag 20 december 2009 11:28 schreef MelR het volgende:
ben bang dat jullie nog evenmoeten wachten...ANWB waarschuwt mensen niet de deur uit te gaan als t niet hoeft...dus denk dat rij examens zeker niet doorgaan...
Dat bepaal je toch zelf die datum?quote:Op zondag 20 december 2009 23:06 schreef Cheiron het volgende:
Kreeg vandaag een mailtje dat mijn examen (dat vrijdag niet door ging vanwege de sneeuw) verzet is naar 8 januari.
Hier ook maar wel gelest.quote:Op maandag 21 december 2009 08:23 schreef GuitarJJ het volgende:
Ben net gebeld, rijles + rijexamen gaan niet door vandaagdat betekend dat ik hem pas kan halen in 2010
De rijschool vraagt het examen aan. Mijn instructrice weet dat ik altijd op vrijdag rij, dus dat ze in principe elke vrijdag kan boekenquote:Op maandag 21 december 2009 06:42 schreef richbitch het volgende:
[..]
Dat bepaal je toch zelf die datum?
Mijn rijschool zegt dat examens waarschijnlijk niet doorgaan (website)
Hmm ja maar inpakeren is toch wat anders hé met sneeuw.. daarom vond ik het ook wel jammer achteraf dat het niet door ging. Ik mag nu vrijdag 15 jan rond uurtje of 11 dus dan is 't wel lekker rustigquote:Op maandag 21 december 2009 19:04 schreef BastiaanL het volgende:
Het examen ging dus voor mij ook niet doorTerwijl ik prima had kunnen rijden in de sneeuw. Mijn instructeur had zelfs zijn bekertje koffie op het dak van de auto laten staan en hij kwam daar na een paar honder meter rijden pas achter (na wat bochtenwerk en slippen bij het wegrijden voor een verkeerslicht). Het bekertje stond er nog
![]()
Maarja, toch maar wachten tot 6 januari en dan afrijden in de ochtendspits.
Ik bedoel eigenlijk dat op die parkeerplaats dan sneeuw ligtquote:Op maandag 21 december 2009 20:46 schreef BastiaanL het volgende:
Bij inparkeren kan je inderdaad de markering niet zien. Maarja, dan neem je toch gewoon een stoeprand als referentiepunt?
En met inparkeren moet je wat later sturen omdat het stuur veel soepeler draait in de sneeuwquote:Op maandag 21 december 2009 22:18 schreef richbitch het volgende:
[..]
Ik bedoel eigenlijk dat op die parkeerplaats dan sneeuw ligt
Sneeuw duin zegmaar
Het klinkt heel herkenbaar Lammetje.Ik heb nu vijf dubbele lessen achter de rug en het begint een beetje te komen bij mij.Ook ik laat de auto regelmatig afslaan,heb geen idee tijdens het schakelen in welke versnelling ik 'm nou zet en ik ram bijna elke keer de stoeprand op rotondes.Gelukkig is mijn instructeur een héél geduldig man..quote:Op maandag 21 december 2009 20:51 schreef Lammmetje het volgende:
Ik kom me hier ook even melden. Ik ben eindelijk begonnen met lessen (i.v.m. tijd kon ik niet eerder). Ik heb woensdag al mijn 4e rijles!
Ik ben trouwens niet zo goed in rijdenIn m'n derde les heb ik de auto minstens 15 keer af laten slaan, rijd ik voor de helft met mijn auto op de andere weghelft en begin ik te laat met remmen voor kruisingen
Ik ben volgens mij een gevaar op de weg
(tja, daarvoor heb ik ook rijlessen)
Misschien dat het overmorgen beter gaat
Vooral in een andere versnelling zetten gaat nog wel eens fout! Ik zit 'm heel vaak in de 4 ipv de 2 of in de 3 ipv de 1. En dan slaat de auto ook af.quote:Op dinsdag 22 december 2009 10:07 schreef Purdey het volgende:
[..]
Het klinkt heel herkenbaar Lammetje.Ik heb nu vijf dubbele lessen achter de rug en het begint een beetje te komen bij mij.Ook ik laat de auto regelmatig afslaan,heb geen idee tijdens het schakelen in welke versnelling ik 'm nou zet en ik ram bijna elke keer de stoeprand op rotondes.Gelukkig is mijn instructeur een héél geduldig man..Succes!
Als je hem in de verkeerde versnelling zet, of als je bijna stilstaat moet je snel de koppeling intrappenquote:Op woensdag 23 december 2009 13:14 schreef Lammmetje het volgende:
Jullie moeten allemaal al bijna afrijden, terwijl ik pas begonnen benVeel succes iig.
Mijn rijles ging stukken beter vandaag (natuurlijk laat ik de motor afslaan wanneer er een hele rij auto's achter me staat).
Ik ben wel blij dat het niet zo'n ramp was als de vorige keer
Wat een aparte volgorde, ik dacht dat leren sturen zo'n beetje in het begin kwamquote:Op dinsdag 22 december 2009 23:42 schreef GijsMF het volgende:
Woei, net rijles gehad in de sneeuw, wordt hier op het platteland weinig gestrooid, of eigenlijk niet![]()
Dusja, vooral langzaam rijden, maar ook een een paar keer remproef gedaan, ongeveer 50/60km/h rijden en dan vol in de ankers, ABS kicks in, en dan proberen de auto in bedwang te houden. Of extra gassen om te kijken hoe de traction control zijn werk doet, en moest mezelf ff in zon dikke laag met sneeuw vastrijden en kijken hoe ik er weer uit kwam, ging allemaal![]()
8 januari afrijden, heb er wel vertrouwen in, hoop dat ik het dan gewoon haal... Kan ik eindelijk een auto kopen en ben ik van dat hele gescooter af... Moest alleen nog iets beter kijken en ik moet nog leren sturen.... Ben het sturen met de handpalm nu wel afgeleerd (krijg je met een trekker....) maar nu fail ik nog keihard in het overpakken bij een bocht.... Ben meer aan het knoeien met dat stuur dan dat ik op de weg let
Hij slaat alleen af wanneer ik moet optrekken (remmen en stilstaan gaan prima). Ik geef altijd te weinig gas... Maar ik denk dat ik het wel leerquote:Op woensdag 23 december 2009 13:24 schreef GuitarJJ het volgende:
[..]
Als je hem in de verkeerde versnelling zet, of als je bijna stilstaat moet je snel de koppeling intrappen
Rotondes zijn inderdaad vervelend! Alleen het sturen al vond ik lastigquote:Op woensdag 23 december 2009 14:40 schreef fespo het volgende:
mijn eerste rotonde was echt een drama, maar gaat nu prima
Ik reed toen ook vrij slecht.quote:Op maandag 21 december 2009 20:51 schreef Lammmetje het volgende:
Ik kom me hier ook even melden. Ik ben eindelijk begonnen met lessen (i.v.m. tijd kon ik niet eerder). Ik heb woensdag al mijn 4e rijles!
Ik ben trouwens niet zo goed in rijdenIn m'n derde les heb ik de auto minstens 15 keer af laten slaan, rijd ik voor de helft met mijn auto op de andere weghelft en begin ik te laat met remmen voor kruisingen
Ik ben volgens mij een gevaar op de weg
(tja, daarvoor heb ik ook rijlessen)
Misschien dat het overmorgen beter gaat
Dat had ik ookquote:Op dinsdag 22 december 2009 23:22 schreef Lammmetje het volgende:
[..]
Vooral in een andere versnelling zetten gaat nog wel eens fout! Ik zit 'm heel vaak in de 4 ipv de 2 of in de 3 ipv de 1. En dan slaat de auto ook af.
Ik heb 2 van m'n 3 lessen in de sneeuw gehad en ik heb veel geklooi daarmee. Morgen weer
Tja, ik heb pas 4 lessen gehad. Mijn instructeur helpt me zo min mogelijk met alles. Alleen in gevaarlijke situaties (onoverzichtelijke kruising enzo) is mijn rij-instructeur alert en wil hij de koppeling nog wel eens intrappen.quote:Op woensdag 23 december 2009 15:00 schreef fespo het volgende:
koppeling tot de helft laten opkomen, als hij begint te rollen gas geven.
als de auto dat niet aan kan (meeste diesels wel) of als je wat verder gevorderd bent geef je tegelijk gas. (niet teveel want daar gaat hij alleen maar van harder brommen)
bij mij slaat hij bijna nooit af want de instructeur houdt de koppeling gewoon stil. dat is ook best vervelend, maar langzaam laat hij alles over aan mij. maar dan moet ik het alsnog zelf leren
ik begon het gevoel pas te leren bij 20 uur denk ik. zit nu aan de 28 uur en gaat bijna helemaal goed.
in januari ws afrijden rond de 38 lesuur denk ik.
Als je geslaagd bent leer je jezelf ook aan om op je startmotor weg te rijdenquote:Op woensdag 23 december 2009 15:18 schreef Lammmetje het volgende:
[..]
Tja, ik heb pas 4 lessen gehad. Mijn instructeur helpt me zo min mogelijk met alles. Alleen in gevaarlijke situaties (onoverzichtelijke kruising enzo) is mijn rij-instructeur alert en wil hij de koppeling nog wel eens intrappen.
Oja, ik hoef nog steeds niet in de spiegels te kijken, maar ik doe dat automatisch wel, omdat ik bang ben dat ik tegen iemand/iets ga aanrijden.
Met het wegrijden moet ik gas geven als ik de koppeling op ga laten komen. Het moet echt heel precies afgestemd zijn. Ik moet dat gevoel nog doorkrijgen (want nu gaat het nog met horten en stoten).
Gelukkig rij ik wel weer snel weg nadat ik de motor af hebben laten slaan (4000 toeren enzo)
Wat is dat voor een vaag ietsquote:Op woensdag 23 december 2009 15:20 schreef Sjibble het volgende:
[..]
Als je geslaagd bent leer je jezelf ook aan om op je startmotor weg te rijden
Dus je houdt je koppeling op het aangrijpingspunt en start de auto. Terwijl ie start, begint de auto te rollen, en eenmaal opgestart heb je al je voet op het gaspedaal. Je rijdt in 1x weg
Ik wou net zeggenquote:Op donderdag 24 december 2009 16:25 schreef rene90 het volgende:
[..]
Wat is dat voor een vaag iets. Is ook zwaarder om dan je auto te laten starten sowieso dus waarom zou je dat doen. Gewoon even de koppeling volledig in, starten en dan je koppeling op laten komen. Nog nooit gehoord van wat je nu zegt
Wat? als ie bij mij voor het groene stoplicht uitvalt, hou ik mijn koppeling dichtbij het aangrijpingspunt, en wanneer ik hoor dat ie gestart is gaat de koppeling losser en het gas erop.quote:Op donderdag 24 december 2009 16:25 schreef rene90 het volgende:
[..]
Wat is dat voor een vaag iets. Is ook zwaarder om dan je auto te laten starten sowieso dus waarom zou je dat doen. Gewoon even de koppeling volledig in, starten en dan je koppeling op laten komen. Nog nooit gehoord van wat je nu zegt
Schakelen zonder koppeling?quote:Op donderdag 24 december 2009 16:49 schreef Sjibble het volgende:
[..]
Wat? als ie bij mij voor het groene stoplicht uitvalt, hou ik mijn koppeling dichtbij het aangrijpingspunt, en wanneer ik hoor dat ie gestart is gaat de koppeling losser en het gas erop.
Resulteert in het meteen wegrijden, zonder gekloot.
Op je startmotor wegrijden is niks bijzonders aan. Sommige rijscholen leren het je zelfs (als ik de anderen mag geloven). Ook het schakelen zonder koppeling
Hoe kan je nou niet snappen wat ik bedoelquote:Op donderdag 24 december 2009 16:57 schreef rene90 het volgende:
Ik denk dat Sjibble bedoeld dat hij dan gewoon al in zijn 1 staat. Kan me niet voorstellen dat dat goed voor je motor is. De startmotor moet veel harder werken om je motor aan te krijgen dan, en de tijdswinst tussen koppeling volledig, en koppeling al iets meer om hoog is nihiel.
het is normaal dat je in zn 1 staat voor een stoplicht. Maar mocht ie uitvallen, staat ie al in zn 1.quote:Op donderdag 24 december 2009 17:07 schreef rene90 het volgende:
Volgens mij snap ik wat je bedoeld, dat je gewoon al het aangrijpingspunt hebt terwijl je start, waardoor je auto begint te rollen etc. Maar het is zwaarder voor je startmotor om te starten als je op dat aangrijpingspunt zit.
Maar hoe bedoel je in z'n 1 zetten om daarin op te starten? Als je stilstaat kan je hem in z'n 1 laten staan, koppeling in, starten, op laten komen etc...
mooiquote:Op donderdag 24 december 2009 17:26 schreef rene90 het volgende:
Oke dan snappen we elkaar inderdaad, toch blijf ik het nogal overbodig vinden
Ik sta ook op 18 januari nuquote:Op maandag 21 december 2009 19:25 schreef GuitarJJ het volgende:
Ze hebben mij naar 18 januari verplaatst
Ik moet ook om 14:55quote:Op donderdag 24 december 2009 21:34 schreef GuitarJJ het volgende:
Toeval allemaalMoet trouwens om 14.55
Zelfde hier, ik zit nog te twijfelen om ff nog een uurtje extra te doen..quote:Op maandag 28 december 2009 11:57 schreef BastiaanL het volgende:
Ik heb hetzelfde, maar dan met mijn examen. Maarja, daar is het uurtje inrijden ook een beetje voor bedoeld, toch? In dat uurtje oefen je ook nog eventjes alle bijzondere verrichtingen, zeker als het om een TTT gaat. Dus dat komt heus wel goed, joh. Gewoon vertrouwen in hebben
Suc6quote:Op maandag 28 december 2009 15:56 schreef Heroinjunk het volgende:
Boooh ik moet morgen op voor de tweede keer en ik wil echt slagen nu. Ik heb het zo gehad.
Dank je. veel succes met je examenquote:Op maandag 28 december 2009 11:57 schreef BastiaanL het volgende:
Ik heb hetzelfde, maar dan met mijn examen. Maarja, daar is het uurtje inrijden ook een beetje voor bedoeld, toch? In dat uurtje oefen je ook nog eventjes alle bijzondere verrichtingen, zeker als het om een TTT gaat. Dus dat komt heus wel goed, joh. Gewoon vertrouwen in hebben
Te hard? Met aanrijden, met achteruit rijden? Was dat het enige?quote:Op dinsdag 29 december 2009 20:57 schreef Heroinjunk het volgende:
[..]
Ik ging te hard toen ik moest parkeren. Wil ik remmen, gaat hij al op de rem.
Op het laatst of ergens gewoon willekeurig? Volgende keer gewoon rustig aan komen kakken op parkeerplaats?quote:Op dinsdag 29 december 2009 20:57 schreef Heroinjunk het volgende:
[..]
Ik ging te hard toen ik moest parkeren. Wil ik remmen, gaat hij al op de rem.
Pardon? Er zijn al genoeg idioten op de wegquote:Op vrijdag 1 januari 2010 04:23 schreef daffiieej het volgende:
iedereen een gelukkig en goed presterend 2010. hopelijk is het cbr in 2010 iets makkelijker en halen weer zoveel mensen hun rijbewijs. Iedereen heel veel plezier nog met rijlessen en suc6 op examens..!
Bij 12 fout in gevaarherkenning ben je gezakt en bij 6 fout in theorievragen ben je gezakt.quote:Op zondag 3 januari 2010 13:39 schreef Kadooosh het volgende:
Hoeveel fout mag je eigenlijk op het nieuwe theorie examen hebben van 65 vragen?
Dat meen je niet zoveel?quote:Op zondag 3 januari 2010 13:44 schreef Beaudelaire het volgende:
[..]
Bij 12 fout in gevaarherkenning ben je gezakt en bij 6 fout in theorievragen ben je gezakt.
Misschien het overwegen waard om naar zweden te verhuizen?quote:Op zondag 3 januari 2010 21:22 schreef monsterd. het volgende:
Morgen weer rijles in de sneeuw.. Ik moet zeggen dat ik schijnbaar dan beter rijd dan wanneer er geen sneeuw ligt
En ja hoor, afgelast!quote:Op zondag 3 januari 2010 12:38 schreef HenkXL het volgende:
Had oorspronkelijk me examen op 17december, deze werd afgelast wegens sneeuw. Nu heb ik morgen me examen weer, maar als ik nu naar buiten kijk vrees ik het ergsteHeb 25uur gehad, me pakket zit vol, dus heb in de tussentijd ook niet gereden.
In Amsterdam lag dan ook bijna geen sneeuw in vergelijking met bijvoorbeeld Eindhoven.quote:Op maandag 4 januari 2010 12:49 schreef rene90 het volgende:
[..]
Een vriendin van me is net geslaagd in Amsterdam.
Ik kwam van een 50 km weg, het was niet echt een parkeerplaats. Het was meer zo'n invoegstrookje langs de weg. En ik kwam te hard erin rijden en toen raakte ik de stoep en wilde ik gaan remmen, maar zat hij al op mijn rem. En hij zei dat dat het enige is waar ik op gezakt ben. Maar hij zal wel chagrijnig geweest zijn, hij was de enige samen met nog een andere die moest werken.quote:Op dinsdag 29 december 2009 21:07 schreef Hippos het volgende:
[..]
Te hard? Met aanrijden, met achteruit rijden? Was dat het enige?
Woensdag 6 januari TTT, wel nuttig voor mij denk ik...ben benieuwd
Mja, dat is wat moeilijker vanaf een 50 km weg als je geen parkeerplaats op draait.quote:Op dinsdag 29 december 2009 21:21 schreef richbitch het volgende:
[..]
Op het laatst of ergens gewoon willekeurig? Volgende keer gewoon rustig aan komen kakken op parkeerplaats?
Wat een bullshit..
Ik vind het terecht als je zakt wanneer je de stoep raakt en dus te laat remt daarvoor om het voor te zijn.quote:Op maandag 4 januari 2010 12:55 schreef Heroinjunk het volgende:
[..]
Ik kwam van een 50 km weg, het was niet echt een parkeerplaats. Het was meer zo'n invoegstrookje langs de weg. En ik kwam te hard erin rijden en toen raakte ik de stoep en wilde ik gaan remmen, maar zat hij al op mijn rem. En hij zei dat dat het enige is waar ik op gezakt ben. Maar hij zal wel chagrijnig geweest zijn, hij was de enige samen met nog een andere die moest werken.
[..]
Mja, dat is wat moeilijker vanaf een 50 km weg als je geen parkeerplaats op draait.
Ik vandaag ook.quote:Op zondag 3 januari 2010 21:22 schreef monsterd. het volgende:
Morgen weer rijles in de sneeuw.. Ik moet zeggen dat ik schijnbaar dan beter rijd dan wanneer er geen sneeuw ligt
Ik heb 'm woensdag; maar mijn voorgevoel zegt dat ie ook niet zal doorgaan als ik de weerberichten mag geloven...quote:Op maandag 4 januari 2010 18:22 schreef Ice-Blue het volgende:
Had vandaag eigenlijk een TTT maar ging niet door vanwege het weer
ik hoop dan dat het sneeuw gesmolten is, maar waarschijnlijk zal dat niet zo zijn.quote:Op maandag 4 januari 2010 19:48 schreef Hippos het volgende:
[..]
Ik heb 'm woensdag; maar mijn voorgevoel zegt dat ie ook niet zal doorgaan als ik de weerberichten mag geloven...
Wat deed je fout dan?quote:Op maandag 4 januari 2010 19:50 schreef Clannif het volgende:
vandaag examen gehad alles ging goed tot te snelweg maakte een domme fout met inhalen en daarop ben ik gezakt echt zwaar dom die man zei nog tegen mij nog effe snelweg pakken en dan ben je geslaagt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |