abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75813839
Vrijdag laatste lesjes gehad in de sneeuw, maandag 8uur examen daarvoor nog ff inrijden.
Als het maar door gaat..........
x
pi_75816287
quote:
Op zaterdag 19 december 2009 20:12 schreef richbitch het volgende:
Vrijdag laatste lesjes gehad in de sneeuw, maandag 8uur examen daarvoor nog ff inrijden.
Als het maar door gaat..........
\Suc6! Heb (hopelijk) maandag om 09.50 ook examen. 1 lesje ervoor nog
pi_75818008
quote:
Op zaterdag 19 december 2009 21:20 schreef GuitarJJ het volgende:

[..]

\Suc6! Heb (hopelijk) maandag om 09.50 ook examen. 1 lesje ervoor nog
Jij ook.. ik heb in 't Noorden
x
pi_75829882
ben bang dat jullie nog evenmoeten wachten...ANWB waarschuwt mensen niet de deur uit te gaan als t niet hoeft...dus denk dat rij examens zeker niet doorgaan...
pi_75832985
quote:
Op zondag 20 december 2009 11:28 schreef MelR het volgende:
ben bang dat jullie nog evenmoeten wachten...ANWB waarschuwt mensen niet de deur uit te gaan als t niet hoeft...dus denk dat rij examens zeker niet doorgaan...
Ik zie het idd op de website..
Hier (Grunn) is best wel wat gevallen.. voor de rest kijk ik een beetje hier:
http://www.wetterspiegel.de/de/europa/deutschland/90.html kun je zien of er vannacht nog wat valt
x
pi_75833577
Lekker slippe in de sneeuw!
...op een afgesloten terrein dan he
  zondag 20 december 2009 @ 23:06:38 #107
17283 Cheiron
Ho ho ho...
pi_75859669
Kreeg vandaag een mailtje dat mijn examen (dat vrijdag niet door ging vanwege de sneeuw) verzet is naar 8 januari.
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
pi_75866600
quote:
Op zondag 20 december 2009 23:06 schreef Cheiron het volgende:
Kreeg vandaag een mailtje dat mijn examen (dat vrijdag niet door ging vanwege de sneeuw) verzet is naar 8 januari.
Dat bepaal je toch zelf die datum?
Mijn rijschool zegt dat examens waarschijnlijk niet doorgaan (website)
x
pi_75867205
Ben net gebeld, rijles + rijexamen gaan niet door vandaag dat betekend dat ik hem pas kan halen in 2010
pi_75868817
quote:
Op maandag 21 december 2009 08:23 schreef GuitarJJ het volgende:
Ben net gebeld, rijles + rijexamen gaan niet door vandaag dat betekend dat ik hem pas kan halen in 2010
Hier ook maar wel gelest.
x
  maandag 21 december 2009 @ 10:30:16 #111
17283 Cheiron
Ho ho ho...
pi_75869979
quote:
Op maandag 21 december 2009 06:42 schreef richbitch het volgende:

[..]

Dat bepaal je toch zelf die datum?
Mijn rijschool zegt dat examens waarschijnlijk niet doorgaan (website)
De rijschool vraagt het examen aan. Mijn instructrice weet dat ik altijd op vrijdag rij, dus dat ze in principe elke vrijdag kan boeken
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
pi_75873104
Zo theorie
pi_75890528
Het examen ging dus voor mij ook niet door Terwijl ik prima had kunnen rijden in de sneeuw. Mijn instructeur had zelfs zijn bekertje koffie op het dak van de auto laten staan en hij kwam daar na een paar honder meter rijden pas achter (na wat bochtenwerk en slippen bij het wegrijden voor een verkeerslicht). Het bekertje stond er nog

Maarja, toch maar wachten tot 6 januari en dan afrijden in de ochtendspits.
pi_75891599
Ze hebben mij naar 18 januari verplaatst
pi_75893553
quote:
Op maandag 21 december 2009 19:04 schreef BastiaanL het volgende:
Het examen ging dus voor mij ook niet door Terwijl ik prima had kunnen rijden in de sneeuw. Mijn instructeur had zelfs zijn bekertje koffie op het dak van de auto laten staan en hij kwam daar na een paar honder meter rijden pas achter (na wat bochtenwerk en slippen bij het wegrijden voor een verkeerslicht). Het bekertje stond er nog

Maarja, toch maar wachten tot 6 januari en dan afrijden in de ochtendspits.
Hmm ja maar inpakeren is toch wat anders hé met sneeuw.. daarom vond ik het ook wel jammer achteraf dat het niet door ging. Ik mag nu vrijdag 15 jan rond uurtje of 11 dus dan is 't wel lekker rustig hopelijk.
x
pi_75895707
Bij inparkeren kan je inderdaad de markering niet zien. Maarja, dan neem je toch gewoon een stoeprand als referentiepunt?
pi_75895965
Ik kom me hier ook even melden. Ik ben eindelijk begonnen met lessen (i.v.m. tijd kon ik niet eerder). Ik heb woensdag al mijn 4e rijles!

Ik ben trouwens niet zo goed in rijden In m'n derde les heb ik de auto minstens 15 keer af laten slaan, rijd ik voor de helft met mijn auto op de andere weghelft en begin ik te laat met remmen voor kruisingen Ik ben volgens mij een gevaar op de weg (tja, daarvoor heb ik ook rijlessen)

Misschien dat het overmorgen beter gaat
pi_75899004
Bah, examen van morgenvroeg gaat niet door.

Vandaag kon ik nog makkelijk rijden in de sneeuw. Wordt dus volgend jaar pas dat ik mijn roze papiertje mag halen.
pi_75900254
zonde voor jullie allemaal
pi_75901315
quote:
Op maandag 21 december 2009 20:46 schreef BastiaanL het volgende:
Bij inparkeren kan je inderdaad de markering niet zien. Maarja, dan neem je toch gewoon een stoeprand als referentiepunt?
Ik bedoel eigenlijk dat op die parkeerplaats dan sneeuw ligt
Sneeuw duin zegmaar
x
pi_75901367
quote:
Op maandag 21 december 2009 22:18 schreef richbitch het volgende:

[..]

Ik bedoel eigenlijk dat op die parkeerplaats dan sneeuw ligt
Sneeuw duin zegmaar
En met inparkeren moet je wat later sturen omdat het stuur veel soepeler draait in de sneeuw
  dinsdag 22 december 2009 @ 10:07:30 #122
251095 Purdey
Better off alone..
pi_75914891
quote:
Op maandag 21 december 2009 20:51 schreef Lammmetje het volgende:
Ik kom me hier ook even melden. Ik ben eindelijk begonnen met lessen (i.v.m. tijd kon ik niet eerder). Ik heb woensdag al mijn 4e rijles!

Ik ben trouwens niet zo goed in rijden In m'n derde les heb ik de auto minstens 15 keer af laten slaan, rijd ik voor de helft met mijn auto op de andere weghelft en begin ik te laat met remmen voor kruisingen Ik ben volgens mij een gevaar op de weg (tja, daarvoor heb ik ook rijlessen)

Misschien dat het overmorgen beter gaat
Het klinkt heel herkenbaar Lammetje.Ik heb nu vijf dubbele lessen achter de rug en het begint een beetje te komen bij mij.Ook ik laat de auto regelmatig afslaan,heb geen idee tijdens het schakelen in welke versnelling ik 'm nou zet en ik ram bijna elke keer de stoeprand op rotondes.Gelukkig is mijn instructeur een héél geduldig man.. Succes!
So, here is the truth about the truth. It hurts, and so we lie.
pi_75917488
Vanmiddag lessen in de sneeuw! Ben benieuwd hoe dat is.
pi_75920219
Ik heb donderdag examen om 8.55 uur in Leeuwarden..
Maar ik heb er niet zoveel vertrouwen in..
Wie hier denkt nog meer dat het examen wordt afgelast, steek uw vingers omhoog..

Trouwens, wat een klotezooi is dat hele CBR zeg..
Je hebt zelf gewoon helemaal geen zeggenschap over je eigen examens.. Je mag ze niet annuleren, je mag ze niet verplaatsen, helemaal niks..
En als ik een vervangend examen heb dan heb ik ook geen ene fuck te zeggen over de datum waarop dat plaatsvindt..
En dat terwijl ik aangeef dat ik net een nieuwe baan heb, en dus bepaalde dagen niet kan afrijden omdat ik het niet kan maken om nu al een dag vrij te nemen..
Echt 1 grote fail, dat hele kut CBR..

[ Bericht 44% gewijzigd door Angelic_Rose op 22-12-2009 14:35:18 ]
pi_75939717
Het CBR schijnt sinds vandaag weer te zijn begonnen met het afnemen van de rijexamens, dus ga er dan maar vanuit dat je examen donderdag wél door gaat.
pi_75944898
Ja ik hoorde het inderdaad net..
Zou wel heel fijn zijn!
pi_75945463
Ik lees al een tijdje mee, maar meld me op de valreep toch nog even.
In mei begonnen met lessen, ging in het begin heel slecht, vooral sturen was een probleem.
In september in 1x theorie gehaald.
Inmiddels heb ik 32 lessen gehad (pakket van 33 lessen), morgen heb ik mijn laatste rijles en dan hoop ik om 13:00 af te mogen rijden.
Op teletekst las ik dat de examens vandaag in mijn woonplaats om 13:00 weer begonnen zijn, dus ik hoop op het beste.
Mijn rij-instructeur zegt dat ik hem in 1x moet kunnen halen, mits ik rustig blijf.
Ben nu nog niet echt zenuwachtig, maar ik verwacht wel dat dat nog komt, ligt er bij mij heel erg aan wie mijn examinator is.

Iedereen succes met lessen/theorie/examen!
pi_75948446
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 10:07 schreef Purdey het volgende:

[..]

Het klinkt heel herkenbaar Lammetje.Ik heb nu vijf dubbele lessen achter de rug en het begint een beetje te komen bij mij.Ook ik laat de auto regelmatig afslaan,heb geen idee tijdens het schakelen in welke versnelling ik 'm nou zet en ik ram bijna elke keer de stoeprand op rotondes.Gelukkig is mijn instructeur een héél geduldig man.. Succes!
Vooral in een andere versnelling zetten gaat nog wel eens fout! Ik zit 'm heel vaak in de 4 ipv de 2 of in de 3 ipv de 1. En dan slaat de auto ook af.

Ik heb 2 van m'n 3 lessen in de sneeuw gehad en ik heb veel geklooi daarmee. Morgen weer
pi_75949589
Woei, net rijles gehad in de sneeuw, wordt hier op het platteland weinig gestrooid, of eigenlijk niet

Dusja, vooral langzaam rijden, maar ook een een paar keer remproef gedaan, ongeveer 50/60km/h rijden en dan vol in de ankers, ABS kicks in, en dan proberen de auto in bedwang te houden. Of extra gassen om te kijken hoe de traction control zijn werk doet, en moest mezelf ff in zon dikke laag met sneeuw vastrijden en kijken hoe ik er weer uit kwam, ging allemaal

8 januari afrijden, heb er wel vertrouwen in, hoop dat ik het dan gewoon haal... Kan ik eindelijk een auto kopen en ben ik van dat hele gescooter af... Moest alleen nog iets beter kijken en ik moet nog leren sturen.... Ben het sturen met de handpalm nu wel afgeleerd (krijg je met een trekker....) maar nu fail ik nog keihard in het overpakken bij een bocht.... Ben meer aan het knoeien met dat stuur dan dat ik op de weg let
pi_75961011
Klinkt goed!

Ik moet morgen afrijden.. Ik heb nog meer zenuwen dan de 1e keer..
pi_75966483
Jullie moeten allemaal al bijna afrijden, terwijl ik pas begonnen ben Veel succes iig.

Mijn rijles ging stukken beter vandaag (natuurlijk laat ik de motor afslaan wanneer er een hele rij auto's achter me staat ).

Ik ben wel blij dat het niet zo'n ramp was als de vorige keer
pi_75966873
quote:
Op woensdag 23 december 2009 13:14 schreef Lammmetje het volgende:
Jullie moeten allemaal al bijna afrijden, terwijl ik pas begonnen ben Veel succes iig.

Mijn rijles ging stukken beter vandaag (natuurlijk laat ik de motor afslaan wanneer er een hele rij auto's achter me staat ).

Ik ben wel blij dat het niet zo'n ramp was als de vorige keer
Als je hem in de verkeerde versnelling zet, of als je bijna stilstaat moet je snel de koppeling intrappen
pi_75967616
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 23:42 schreef GijsMF het volgende:
Woei, net rijles gehad in de sneeuw, wordt hier op het platteland weinig gestrooid, of eigenlijk niet

Dusja, vooral langzaam rijden, maar ook een een paar keer remproef gedaan, ongeveer 50/60km/h rijden en dan vol in de ankers, ABS kicks in, en dan proberen de auto in bedwang te houden. Of extra gassen om te kijken hoe de traction control zijn werk doet, en moest mezelf ff in zon dikke laag met sneeuw vastrijden en kijken hoe ik er weer uit kwam, ging allemaal

8 januari afrijden, heb er wel vertrouwen in, hoop dat ik het dan gewoon haal... Kan ik eindelijk een auto kopen en ben ik van dat hele gescooter af... Moest alleen nog iets beter kijken en ik moet nog leren sturen.... Ben het sturen met de handpalm nu wel afgeleerd (krijg je met een trekker....) maar nu fail ik nog keihard in het overpakken bij een bocht.... Ben meer aan het knoeien met dat stuur dan dat ik op de weg let
Wat een aparte volgorde, ik dacht dat leren sturen zo'n beetje in het begin kwam
Dat overpakken deed ik de eerste les ook helemaal fout maar dat ging bij de tweede al prima, nooit meer dat over gehoord
pi_75970329
mijn eerste rotonde was echt een drama, maar gaat nu prima
pi_75970443
quote:
Op woensdag 23 december 2009 13:24 schreef GuitarJJ het volgende:

[..]

Als je hem in de verkeerde versnelling zet, of als je bijna stilstaat moet je snel de koppeling intrappen
Hij slaat alleen af wanneer ik moet optrekken (remmen en stilstaan gaan prima). Ik geef altijd te weinig gas... Maar ik denk dat ik het wel leer
quote:
Op woensdag 23 december 2009 14:40 schreef fespo het volgende:
mijn eerste rotonde was echt een drama, maar gaat nu prima
Rotondes zijn inderdaad vervelend! Alleen het sturen al vond ik lastig
pi_75971228
koppeling tot de helft laten opkomen, als hij begint te rollen gas geven.
als de auto dat niet aan kan (meeste diesels wel) of als je wat verder gevorderd bent geef je tegelijk gas. (niet teveel want daar gaat hij alleen maar van harder brommen)

bij mij slaat hij bijna nooit af want de instructeur houdt de koppeling gewoon stil. dat is ook best vervelend, maar langzaam laat hij alles over aan mij. maar dan moet ik het alsnog zelf leren
ik begon het gevoel pas te leren bij 20 uur denk ik. zit nu aan de 28 uur en gaat bijna helemaal goed.
in januari ws afrijden rond de 38 lesuur denk ik.
pi_75971735
quote:
Op maandag 21 december 2009 20:51 schreef Lammmetje het volgende:
Ik kom me hier ook even melden. Ik ben eindelijk begonnen met lessen (i.v.m. tijd kon ik niet eerder). Ik heb woensdag al mijn 4e rijles!

Ik ben trouwens niet zo goed in rijden In m'n derde les heb ik de auto minstens 15 keer af laten slaan, rijd ik voor de helft met mijn auto op de andere weghelft en begin ik te laat met remmen voor kruisingen Ik ben volgens mij een gevaar op de weg (tja, daarvoor heb ik ook rijlessen)

Misschien dat het overmorgen beter gaat
Ik reed toen ook vrij slecht.
Zoals niet goed rechts rijden, af laten slaan, de eerste lessen dat ik leerde kijken waren helemaal een ramp
Eigenlijk kan je het al na 8 lessen. Alleen dat kijken is helemaal drama

Nog steeds laat ik wel eens mijn auto afslaan, omdat ik er een sport van maak om met 1000rpm weg te rijden in mn benzinebak uit '94

Ergens moeten jullie wel blij wezen dat jullie niet mogen afrijden in de sneeuw. Voorzichtig rijden is 1 ding, maar het sneeuwt hoogstens een week in NL. Ze willen van je zien dat je het op droog wegdek kan.
Daar moet je het op leren, daar moet je het op bewijzen. T is geen Canada Sowieso schiet het niet op met de routes. Dan ben je een anderhalf uur bezig ipv 3 kwartier.
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 23:22 schreef Lammmetje het volgende:

[..]

Vooral in een andere versnelling zetten gaat nog wel eens fout! Ik zit 'm heel vaak in de 4 ipv de 2 of in de 3 ipv de 1. En dan slaat de auto ook af.

Ik heb 2 van m'n 3 lessen in de sneeuw gehad en ik heb veel geklooi daarmee. Morgen weer
Dat had ik ook ipv zn 3 de 5
Je moet natuurlijk ook de auto leren kennen he.

Op een gegeven moment leer je jezelf ook aan hoe je op constante toeren wegrijdt.
Ik krijg het vaak voor elkaar dat ik mijn koppeling precies zo houd dat de toeren op 1500 blijven hangen, terwijl de auto accelereert. En als ie er boven zou komen pakt ie grip.
Meesterlijk voeten en voelwerk als zeg ik het zelf

[ Bericht 10% gewijzigd door Sjibble op 23-12-2009 15:18:10 ]
[quote][img=12,12]http://i.fokzine.net/templates/new/i/p/1.gif[/img] Op dinsdag 2 juni 2009 02:28 schreef 8D het volgende:
Netzoals die mensen die nog aan het posten zijn rond deze tijd op Fok! Kansloos gewoon :') !
[/quote]
pi_75971978
quote:
Op woensdag 23 december 2009 15:00 schreef fespo het volgende:
koppeling tot de helft laten opkomen, als hij begint te rollen gas geven.
als de auto dat niet aan kan (meeste diesels wel) of als je wat verder gevorderd bent geef je tegelijk gas. (niet teveel want daar gaat hij alleen maar van harder brommen)

bij mij slaat hij bijna nooit af want de instructeur houdt de koppeling gewoon stil. dat is ook best vervelend, maar langzaam laat hij alles over aan mij. maar dan moet ik het alsnog zelf leren
ik begon het gevoel pas te leren bij 20 uur denk ik. zit nu aan de 28 uur en gaat bijna helemaal goed.
in januari ws afrijden rond de 38 lesuur denk ik.
Tja, ik heb pas 4 lessen gehad. Mijn instructeur helpt me zo min mogelijk met alles. Alleen in gevaarlijke situaties (onoverzichtelijke kruising enzo) is mijn rij-instructeur alert en wil hij de koppeling nog wel eens intrappen.

Oja, ik hoef nog steeds niet in de spiegels te kijken, maar ik doe dat automatisch wel, omdat ik bang ben dat ik tegen iemand/iets ga aanrijden.

Met het wegrijden moet ik gas geven als ik de koppeling op ga laten komen. Het moet echt heel precies afgestemd zijn. Ik moet dat gevoel nog doorkrijgen (want nu gaat het nog met horten en stoten).

Gelukkig rij ik wel weer snel weg nadat ik de motor af hebben laten slaan (4000 toeren enzo )
pi_75972057
quote:
Op woensdag 23 december 2009 15:18 schreef Lammmetje het volgende:

[..]

Tja, ik heb pas 4 lessen gehad. Mijn instructeur helpt me zo min mogelijk met alles. Alleen in gevaarlijke situaties (onoverzichtelijke kruising enzo) is mijn rij-instructeur alert en wil hij de koppeling nog wel eens intrappen.

Oja, ik hoef nog steeds niet in de spiegels te kijken, maar ik doe dat automatisch wel, omdat ik bang ben dat ik tegen iemand/iets ga aanrijden.

Met het wegrijden moet ik gas geven als ik de koppeling op ga laten komen. Het moet echt heel precies afgestemd zijn. Ik moet dat gevoel nog doorkrijgen (want nu gaat het nog met horten en stoten).

Gelukkig rij ik wel weer snel weg nadat ik de motor af hebben laten slaan (4000 toeren enzo )
Als je geslaagd bent leer je jezelf ook aan om op je startmotor weg te rijden
Dus je houdt je koppeling op het aangrijpingspunt en start de auto. Terwijl ie start, begint de auto te rollen, en eenmaal opgestart heb je al je voet op het gaspedaal. Je rijdt in 1x weg
[quote][img=12,12]http://i.fokzine.net/templates/new/i/p/1.gif[/img] Op dinsdag 2 juni 2009 02:28 schreef 8D het volgende:
Netzoals die mensen die nog aan het posten zijn rond deze tijd op Fok! Kansloos gewoon :') !
[/quote]
  woensdag 23 december 2009 @ 15:30:36 #140
251095 Purdey
Better off alone..
pi_75972525
Ben benieuwd of mijn rijles morgen doorgaat.Mijn instructeur heeft dinsdag afgebeld,vandaag ging niet door..En dan woon ik in Rotterdam waar ze toch redelijk strooien.De straat waar ik woon is redelijk glad,maar ik woon dan ook in Oost,en daar wordt niet zo fanatiek gestrooid
So, here is the truth about the truth. It hurts, and so we lie.
pi_75979608
Eerste rijles in de planning, dinsdagavond de 5de in Zwolle. Die beamerleswagen gaat kapot gok ik
Rui Pereira: "You're an artist, you don't give a fuck!"
  donderdag 24 december 2009 @ 14:50:33 #142
251095 Purdey
Better off alone..
pi_76015482
Toch nog rijles gehad vandaag,ging prima.Sommige wegen nog een beetje glad,maar het was te doen.Was er wel gek genoeg een beetje uit omdat ik anderhalve week niet gelest had vanwege het weer
So, here is the truth about the truth. It hurts, and so we lie.
pi_76019935
quote:
Op woensdag 23 december 2009 15:20 schreef Sjibble het volgende:

[..]

Als je geslaagd bent leer je jezelf ook aan om op je startmotor weg te rijden
Dus je houdt je koppeling op het aangrijpingspunt en start de auto. Terwijl ie start, begint de auto te rollen, en eenmaal opgestart heb je al je voet op het gaspedaal. Je rijdt in 1x weg
Wat is dat voor een vaag iets . Is ook zwaarder om dan je auto te laten starten sowieso dus waarom zou je dat doen. Gewoon even de koppeling volledig in, starten en dan je koppeling op laten komen. Nog nooit gehoord van wat je nu zegt
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_76020381
quote:
Op donderdag 24 december 2009 16:25 schreef rene90 het volgende:

[..]

Wat is dat voor een vaag iets . Is ook zwaarder om dan je auto te laten starten sowieso dus waarom zou je dat doen. Gewoon even de koppeling volledig in, starten en dan je koppeling op laten komen. Nog nooit gehoord van wat je nu zegt
Ik wou net zeggen
pi_76020941
quote:
Op donderdag 24 december 2009 16:25 schreef rene90 het volgende:

[..]

Wat is dat voor een vaag iets . Is ook zwaarder om dan je auto te laten starten sowieso dus waarom zou je dat doen. Gewoon even de koppeling volledig in, starten en dan je koppeling op laten komen. Nog nooit gehoord van wat je nu zegt
Wat? als ie bij mij voor het groene stoplicht uitvalt, hou ik mijn koppeling dichtbij het aangrijpingspunt, en wanneer ik hoor dat ie gestart is gaat de koppeling losser en het gas erop.
Resulteert in het meteen wegrijden, zonder gekloot.
Op je startmotor wegrijden is niks bijzonders aan. Sommige rijscholen leren het je zelfs (als ik de anderen mag geloven). Ook het schakelen zonder koppeling
[quote][img=12,12]http://i.fokzine.net/templates/new/i/p/1.gif[/img] Op dinsdag 2 juni 2009 02:28 schreef 8D het volgende:
Netzoals die mensen die nog aan het posten zijn rond deze tijd op Fok! Kansloos gewoon :') !
[/quote]
pi_76021092
quote:
Op donderdag 24 december 2009 16:49 schreef Sjibble het volgende:

[..]

Wat? als ie bij mij voor het groene stoplicht uitvalt, hou ik mijn koppeling dichtbij het aangrijpingspunt, en wanneer ik hoor dat ie gestart is gaat de koppeling losser en het gas erop.
Resulteert in het meteen wegrijden, zonder gekloot.
Op je startmotor wegrijden is niks bijzonders aan. Sommige rijscholen leren het je zelfs (als ik de anderen mag geloven). Ook het schakelen zonder koppeling
Schakelen zonder koppeling?
pi_76021308
Ik denk dat Sjibble bedoeld dat hij dan gewoon al in zijn 1 staat. Kan me niet voorstellen dat dat goed voor je motor is . De startmotor moet veel harder werken om je motor aan te krijgen dan, en de tijdswinst tussen koppeling volledig, en koppeling al iets meer om hoog is nihiel.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_76021644
quote:
Op donderdag 24 december 2009 16:57 schreef rene90 het volgende:
Ik denk dat Sjibble bedoeld dat hij dan gewoon al in zijn 1 staat. Kan me niet voorstellen dat dat goed voor je motor is . De startmotor moet veel harder werken om je motor aan te krijgen dan, en de tijdswinst tussen koppeling volledig, en koppeling al iets meer om hoog is nihiel.
Hoe kan je nou niet snappen wat ik bedoel
Mijn motor is in notime opgestart, en ik weet waar het aangrijpingspunt van mijn koppeling zit.
Ik zet me schrap, en zodra ik hoor dat de motor aanslaat geef ik meteen gas en laat ik mn koppeling langzaam aangrijpen. De tijd tussen het uitvallen en weer wegrijden bedraagt niet meer dan een tel of 2

Ik ga em niet in zn 1 zetten om vervolgens daarin op te starten
Volgens mij leg ik het verkeerd uit.. Of kunnen jullie het niet begrijpen
[quote][img=12,12]http://i.fokzine.net/templates/new/i/p/1.gif[/img] Op dinsdag 2 juni 2009 02:28 schreef 8D het volgende:
Netzoals die mensen die nog aan het posten zijn rond deze tijd op Fok! Kansloos gewoon :') !
[/quote]
pi_76021809
Volgens mij snap ik wat je bedoeld, dat je gewoon al het aangrijpingspunt hebt terwijl je start, waardoor je auto begint te rollen etc. Maar het is zwaarder voor je startmotor om te starten als je op dat aangrijpingspunt zit.
Maar hoe bedoel je in z'n 1 zetten om daarin op te starten? Als je stilstaat kan je hem in z'n 1 laten staan, koppeling in, starten, op laten komen etc...
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_76022256
quote:
Op donderdag 24 december 2009 17:07 schreef rene90 het volgende:
Volgens mij snap ik wat je bedoeld, dat je gewoon al het aangrijpingspunt hebt terwijl je start, waardoor je auto begint te rollen etc. Maar het is zwaarder voor je startmotor om te starten als je op dat aangrijpingspunt zit.
Maar hoe bedoel je in z'n 1 zetten om daarin op te starten? Als je stilstaat kan je hem in z'n 1 laten staan, koppeling in, starten, op laten komen etc...
het is normaal dat je in zn 1 staat voor een stoplicht. Maar mocht ie uitvallen, staat ie al in zn 1.
Je rolt al een beetje, en als jij 1000rpm draait ga je maar 8kmh Dus vandaar dat je je koppeling al aan kan laten grijpen. Bij het starten geef je gas en je bent rap weg. Je hoort wel dat de motor net iets meer werk moet verrichten, maar het klinkt niet alsof je accu dood is. Je geeft em een extra zetje en wanneer hij gaat blaas je weg . Dat is immers wat je wilt als je als eerste voor een stoplicht staat en de hele boel ophoudt . Tot nu toe denk ik 4x gedaan ( in een half jaar).
Ik kan wel wegrijden, maar ik maak er een sport van om onder de 1000rpm al weg te rijden omdat het zo soepel voelt
[quote][img=12,12]http://i.fokzine.net/templates/new/i/p/1.gif[/img] Op dinsdag 2 juni 2009 02:28 schreef 8D het volgende:
Netzoals die mensen die nog aan het posten zijn rond deze tijd op Fok! Kansloos gewoon :') !
[/quote]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')