Leuke rekwisietenquote:Op vrijdag 25 december 2009 11:25 schreef laforest het volgende:
[..]
En wat als je als Nederlander dan een heleboel in dat land gedrukte/geslagen Euro's hebt?
Die zullen door de ECB wel ingenomen worden hoor, dus gewoon inleveren, nee dat zal t probleem niet zijnquote:
Ik zie een wedstrijd met de VS wie als eerst z'n geld waardeloos kan maken niet zo zitten, ook al blijft de wisselkoers EUR/USD daarmee op het niveau van 1. Ik heb netto bezittingen in Euro's, als een van de weinige (niet heel weinig, maar je bent als netto bezitter van Euro's in ieder geval niet in de meerderheid) Nederlanders.quote:Op woensdag 23 december 2009 18:11 schreef beantherio het volgende:
En een wat dalende koers van de Euro is sowieso helemaal niet erg. Toch?
Het zijn beloften door de overheid gedaan, dus feitelijk gewoon een overheidsschuld.quote:Op woensdag 23 december 2009 15:44 schreef LXIV het volgende:
Het echte probleem is niet zozeer dat begrotingstekort maar veel eerder dat al die landen een soort van omslagsysteem hebben met pensioenen. Met andere woorden: ze hebben helemaal niet gespaard voor hun pensioen, maar betalen dat gewoon uit de lopende zaken. Nu is al zeker dat ze dit over 15 jaar niet meer kunnen.
Waarom zouden wij hen moeten helpen?quote:Een land dat wél gespaard heeft zal hen wel moeten helpen. Welk land is dat ook al weer? Oh, ja. Nederland. Dat komt mooi uit. Die zijn toch al gewend om netto te betalen.
Dat komt in België en Nederland ook hoorquote:Op woensdag 27 januari 2010 18:03 schreef RechtseRukker het volgende:
Het vertrouwen in de Griekse overheidsfinanciën is weer helemaal zoek. De Griekse langetermijnrente stijgt woensdag liefst 44 basispunten tot 6,65 procent, het hoogste peil sinds januari 2000
http://www.tijd.be/nieuws(...)nte_.8289077-442.art
als dat gebeurt is het zeker gedaan met de Euroquote:Op woensdag 27 januari 2010 18:33 schreef Deprater het volgende:
[..]
Dat komt in België en Nederland ook hoor
splitsen in een Neuro en een Zeuroquote:Op vrijdag 29 januari 2010 09:32 schreef RechtseRukker het volgende:
Dan zit je weer met de Duitse monetaire brekebenen, Er zijn nu mensen in Duitsland die aan hun 6e munt bezig zijn, zonder te verhuizenquote:Op vrijdag 29 januari 2010 09:47 schreef Deprater het volgende:
[..]
splitsen in een Neuro en een Zeuro
weg met die lamzakken
6?quote:Op vrijdag 29 januari 2010 09:57 schreef RechtseRukker het volgende:
[..]
Dan zit je weer met de Duitse monetaire brekebenen, Er zijn nu mensen in Duitsland die aan hun 6e munt bezig zijn, zonder te verhuizen
Ik was Oost-Duitsland helemaal vegetenquote:Op vrijdag 29 januari 2010 10:31 schreef RechtseRukker het volgende:
De Weimar-mark, de Reichmark, ??, de Ostmark, D-mark, Euro
van1945 tot 1949 hebben ze ook weer een andere munt gehad, waarvan ik de naam niet weet
ik zat nog ff te zoeken wat voor een munt ze in het Kaiser-reich hadden, maar dat kan ik niet zo snel vindenquote:Op vrijdag 29 januari 2010 10:51 schreef Zero2Nine het volgende:
[..]
Ik was Oost-Duitsland helemaal vegeten
Duitsland is juist de reden waarom we nu niet met een hoge inflatie (als het aan Frankrijk had gelegen was dat wel anders geweest...) zitten. Duitsers zijn monetair gezien juist uiterst conservatief, juist vanwege hun geschiedenis. Die heb ik er graag bij in de Neuro.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 09:57 schreef RechtseRukker het volgende:
[..]
Dan zit je weer met de Duitse monetaire brekebenen, Er zijn nu mensen in Duitsland die aan hun 6e munt bezig zijn, zonder te verhuizen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |