En de Bund der Vertriebenen heeft nog appeltje te schillen met Polen. Tijd voor een hulppakket met wat voorwaarden als de crisis zich daar manifesteert.quote:Op woensdag 10 februari 2010 10:45 schreef Zero2Nine het volgende:
Ze schijnen Elzas-Lotharingen ook graag uit de brand te willen helpen
Het is misschien wel stoer gelul; maar als de Duitser meedokken dan is impliciet de verwachting dat wij (=NL) ook meedoen. Dit wekt wel enige irritatie op want wij mogen met 67 jaar met pensioen en de Griek kan dankzij de bailout package lekker nog steeds op zijn 59.quote:Op woensdag 10 februari 2010 12:18 schreef RechtseRukker het volgende:
ik zie ook liever de Euro inelkaar klappen, maar wat Duitsland doet is wel het enige goeie om die schaamflappen te redden, met dat stoere gelul van 'Laat die Grieken het zelf maar uitzoeken', wordt de redding alleen maar duurder.
Dit houdt meteen de olievlekwerking tegen
of zoals ik10 december al schreef in de disc
De moffen kunnen straks kiezen,dokken of oorlog voeren
Het is het eerste geworden
Ja, want dan gaat de Duitse rente in principe omhoog. En je moet maar afwachten of die Grieken dat ueberhaupt gaan terugbetalen.quote:Op woensdag 10 februari 2010 14:09 schreef Igen het volgende:
Volgens het nieuwsbericht gaat het in de eerste plaats om goedkope(re) leningen aan Griekenland, zodat ze niet in de spiraal van steeds hogere rentes komen. Heeft Duitsland daar op termijn überhaupt nadeel van?
ze zijn bang voor de sneeuwbal-werking, die is nu (tijdelijk?) gestopt, Griekse rente is nu 5,90, Portugal zakt ook weer op 4,53.quote:Op woensdag 10 februari 2010 14:09 schreef Igen het volgende:
Volgens het nieuwsbericht gaat het in de eerste plaats om goedkope(re) leningen aan Griekenland, zodat ze niet in de spiraal van steeds hogere rentes komen. Heeft Duitsland daar op termijn überhaupt nadeel van?
Ze noemen daar het Verdrag van Lissabon niet voor niks Versaiiles II, dat blijkt nu wel weerquote:Op woensdag 10 februari 2010 14:14 schreef SeLang het volgende:
[..]
Ja, want dan gaat de Duitse rente in principe omhoog. En je moet maar afwachten of die Grieken dat ueberhaupt gaan terugbetalen.
Belachelijk eigenlijk, en ik kan me niet voorstellen dat het Duitse volk dat zomaar gaat slikkken.
O ja, logisch.quote:Op woensdag 10 februari 2010 14:14 schreef SeLang het volgende:
[..]
Ja, want dan gaat de Duitse rente in principe omhoog. En je moet maar afwachten of die Grieken dat ueberhaupt gaan terugbetalen.
Belachelijk eigenlijk, en ik kan me niet voorstellen dat het Duitse volk dat zomaar gaat slikkken.
Wat heeft het verdrag van Lissabon hiermee te maken? Wat heeft überhaupt enig verdrag te maken met een vrijwillig op eigen houtje handelen van Duitsland?quote:Op woensdag 10 februari 2010 14:27 schreef RechtseRukker het volgende:
[..]
Ze noemen daar het Verdrag van Lissabon niet voor niks Versaiiles II, dat blijkt nu wel weer
Blijkbaar heeft men nog steeds krediet om op de pof te kopen,of kan de US niet meer leven / rondkomen zonder schulden te maken??quote:Op woensdag 10 februari 2010 15:39 schreef pberends het volgende:
Over de dollar gesproken...
Handelstekort VS boven $40 miljard
Das sowieso waar, maar de kredietgroei is aardig negatief op dit moment in de VS. Dit handelstekort zullen ze de komende jaren dan ook niet volhouden en ik vermoed dat het tekort flink zal slinken de komende tijd. Niet door de nog steeds "goedkope" dollar, maar door de kredietimplosie.quote:Op woensdag 10 februari 2010 16:42 schreef Deprater het volgende:
[..]
Blijkbaar heeft men nog steeds krediet om op de pof te kopen,of kan de US niet meer leven / rondkomen zonder schulden te maken??
Tja je moet toch naar de Mac iedere dag, nietwaar, groente kopen dat doen we niet![]()
En kijk aan, Colijn zou uit de kist springen van vreugde als ie dit wist, eindelijk erkenning en gerechtigheid, deflatie keert weer terug in Europaquote:wo 10 feb 2010, 16:22
Griekenland belooft forse reductie tekort
PARIJS (AFN) - De Griekse regering zal alles in het werk stellen om het tekort op de overheidsbegroting dit jaar al terug te dringen tot 8,7 procent van het bruto binnenlands product (bbp). Dat zei de Griekse premier George Papandreou woensdag na overleg met de Franse president Nicolas Sarkozy.
Het tekort van de Grieken bedraagt op dit moment ongeveer 13 procent van het bbp, de som van alle goederen en diensten die het in het land worden geproduceerd. De Griekse regering wil vergaande bezuinigingen doorvoeren om het gat op de begroting te dichten en heeft bijvoorbeeld aangekondigd dat ambtenaren, samen ongeveer een kwart van alle mensen die werk hebben in Griekenland, 5,5 procent minder gaan verdienen.
Een kwart van de bevolking is ambtenaar, hoe is dat in hemelsnaam mogelijkquote:Op woensdag 10 februari 2010 17:06 schreef Deprater het volgende:
wo 10 feb 2010, 16:22
Griekenland belooft forse reductie tekort
PARIJS (AFN) - De Griekse regering zal alles in het werk stellen om het tekort op de overheidsbegroting dit jaar al terug te dringen tot 8,7 procent van het bruto binnenlands product (bbp). Dat zei de Griekse premier George Papandreou woensdag na overleg met de Franse president Nicolas Sarkozy.
Het tekort van de Grieken bedraagt op dit moment ongeveer 13 procent van het bbp, de som van alle goederen en diensten die het in het land worden geproduceerd. De Griekse regering wil vergaande bezuinigingen doorvoeren om het gat op de begroting te dichten en heeft bijvoorbeeld aangekondigd dat ambtenaren, samen ongeveer een kwart van alle mensen die werk hebben in Griekenland, 5,5 procent minder gaan verdienen.
[..]
En kijk aan, Colijn zou uit de kist springen van vreugde als ie dit wist, eindelijk erkenning en gerechtigheid, deflatie keert weer terug in Europa
Heel veel vriendjespolitiek, volgens RTL Nieuws gisteren.quote:Op woensdag 10 februari 2010 18:20 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Een kwart van de bevolking is ambtenaar, hoe is dat in hemelsnaam mogelijk
UK zit toch in de EU, maar doet toch gewoon niet met de euro mee?quote:Op woensdag 10 februari 2010 18:27 schreef sitting_elfling het volgende:
Is het niet makkelijker om Duitsland uit de EU te schoppen en daarvoor in de plaats de UK te krijgen? Duitsland heeft de EU eigenlijk niet nodig
Mja dat bedoelde ik eigenlijk ook betreffende die euro, want dat zal een groot gevolg hebben voor de Britse economie (en eer/zelfvertrouwenquote:Op woensdag 10 februari 2010 18:32 schreef flyguy het volgende:
[..]
UK zit toch in de EU, maar doet toch gewoon niet met de euro mee?
Edit: ja
En de Fransen doen ook nog behoorlijk hun eigen ding. Maar ik hou liever de Duitsers binnen de euro. Die Fransen ruilen voor de Britten lijkt me ideaalquote:Op woensdag 10 februari 2010 18:35 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Mja dat bedoelde ik eigenlijk ook betreffende die euro, want dat zal een groot gevolg hebben voor de Britse economie (en eer/zelfvertrouwen) Ze doen al meer dan 30 jaar mee met de EU maar vind ze eigenlijk nog steeds een buitenstaander in de EU.
Dat is waar ook. De Gulden was heel lang gekoppeld aan de DM.quote:Op woensdag 10 februari 2010 18:38 schreef SeLang het volgende:
We (NL) zaten natuurlijk al decennialang in een soort van "euro" samen met de Duitsers. Dat werkte uitstekend.
Britten beschouwen zichzelf ook als buitenstaander volgens mij. Continental Europa is immers europa - UKquote:Op woensdag 10 februari 2010 18:35 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Mja dat bedoelde ik eigenlijk ook betreffende die euro, want dat zal een groot gevolg hebben voor de Britse economie (en eer/zelfvertrouwen) Ze doen al meer dan 30 jaar mee met de EU maar vind ze eigenlijk nog steeds een buitenstaander in de EU.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |