Wat mij betreft wordt moord uit naam van het geloof of eerwraak dus gewoon keihard gestrafd.quote:In Zeist is maandag een 23-jarige vrouw omgekomen nadat ze in brand was gestoken. Dat gebeurde volgens de politie rond 17.30 uur aan de Laan van Vollenhove.
© ANPNa een melding troffen agenten de vrouw ernstig verbrand aan. Ze is met een traumahelikopter naar een ziekenhuis gebracht, waar ze later op de avond overleed.
De politie onderzoekt de zaak en is nog op zoek naar getuigen.
Waarom en door wie de vrouw in brand werd gestoken, is niet bekend. De politie houdt met alles rekening, ook met eerwraak. Volgens het AD kwam het slachtoffer uit Afghanistan en stond ze op het punt te gaan trouwen.
Het huwelijk was al eerder volgens de islamitische wetten voltrokken, daarom zou de vrouw al samenwonen met haar man.
Incident mensen, doorlopen!quote:
quote:
Net alsof dat niet gebeurd.quote:Op woensdag 9 december 2009 10:35 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Wat mij betreft wordt moord uit naam van het geloof of eerwraak dus gewoon keihard gestrafd.
Hohoquote:Op woensdag 9 december 2009 10:43 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Net alsof dat niet gebeurd..
Uiteraard wordt zoiets flink aangepakt.
quote:Op woensdag 9 december 2009 10:44 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
HohoEerwraak wordt natuurlijk goedgekeurd door de linkse kerk. De dader gaat dan ook vrijuit.
[..]
HohoEerwraak wordt natuurlijk goedgekeurd door de linkse kerk. De dader gaat dan ook vrijuit.
quote:Op woensdag 9 december 2009 10:37 schreef Karrs het volgende:
Turbo turbo!
In brand gestoken ook... wat een manier van vermoorden.
Tot moord komt het gelukkig meestal niet. Maar de blijf-van-mijn-lijf huizen zitten vol met meiden die voor hun familie hebben moeten onderduiken.quote:Op woensdag 9 december 2009 10:43 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Net alsof dat niet gebeurd..
Uiteraard wordt zoiets flink aangepakt.
Nee hoor, geweld, bedreiging etc.quote:Op woensdag 9 december 2009 10:48 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Tot moord komt het gelukkig meestal niet. Maar de blijf-van-mijn-lijf huizen zitten vol met meiden die voor hun familie hebben moeten onderduiken.
Dus moet het tot moord komen voor er harde maatregelen komen?
Ach kom op. Je weet zelf ook wel dat er vrij weinig wordt gedaan met bedreigingen en vaak ook geweld. Denk je dat die vrouwen voor de lol in zo'n tehuis zitten? Als de bedreigers aangepakt werden hoefden ze daar niet te zitten. Sowieso is het vaak een hele familie die samenwerkt.quote:Op woensdag 9 december 2009 10:50 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Nee hoor, geweld, bedreiging etc.
Alles wat volgens het strafrecht aangepakt moet worden en bewezen kan worden is van toepassing.
Of weet je niet hoe de wet werkt?
eh.. nee.quote:Op woensdag 9 december 2009 10:53 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Ach kom op. Je weet zelf ook wel dat er vrij weinig wordt gedaan met bedreigingen en vaak ook geweld.
Natuurlijk niet. Net als dat er veel Nederlandse vrouwen een groot probleem hebben omdat hun echgenoot niet op heterdaad betrapt kan worden als ie haar slaat. Is altijd al een lastige kwestie in het strafrecht geweest.quote:Denk je dat die vrouwen voor de lol in zo'n tehuis zitten?
Leuk en aardig, maar je moet natuurlijk wel iets te bewijzen hebben in een juridisch betrouwbare staat.quote:Als de bedreigers aangepakt werden hoefden ze daar niet te zitten. Sowieso is het vaak een hele familie die samenwerkt.
Google maar eens op eerwaak en de aanpak ervan.quote:Op woensdag 9 december 2009 10:56 schreef Posdnous het volgende:
[..]
eh.. nee.
[..]
Natuurlijk niet. Net als dat er veel Nederlandse vrouwen een groot probleem hebben omdat hun echgenoot niet op heterdaad betrapt kan worden als ie haar slaat. Is altijd al een lastige kwestie in het strafrecht geweest.
[..]
Leuk en aardig, maar je moet natuurlijk wel iets te bewijzen hebben in een juridisch betrouwbare staat.
Nee hoor, is precies hetzelfde als andere zaken van huiselijk geweld. Vraag het maar eens aan een politiebeambte of advocaat.quote:Op woensdag 9 december 2009 10:59 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Google maar eens op eerwaak en de aanpak ervan.
Er is niet terug te vinden dat de resultaten hiervan hetzelfde zijn als bij andere gevallen van stalking, mishandeling en moord. Daders gaan meestal vrijuit en slachtoffers moeten vaak een heel nieuw leven beginnen met een andere naam.
Ben het met je eens hoor, daar niet van, maar hoe ga je dit bewijzen? Als een vrouw uit angst voor haar familie wegloopt, zit ze doorgaans nog niet onder de blauwe plekken. Ze is alleen bang.quote:Op woensdag 9 december 2009 10:48 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Tot moord komt het gelukkig meestal niet. Maar de blijf-van-mijn-lijf huizen zitten vol met meiden die voor hun familie hebben moeten onderduiken.
Dus moet het tot moord komen voor er harde maatregelen komen?
Goh en waar zou nou net dat grote struikelblok zitten ?!quote:Op woensdag 9 december 2009 11:02 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Nee hoor, is precies hetzelfde als andere zaken van huiselijk geweld. Vraag het maar eens aan een politiebeambte of advocaat.
Er zijn enkele aspecten die het lastiger maken, met name de samenwerking met het buitenland die nodig is, maar op juridisch gebied is het precies hetzelfde.
De wederzijdse dader?quote:Op woensdag 9 december 2009 11:40 schreef BansheeBoy het volgende:
Iedereen die denkt dat dit uit naam van het geloof gebeurd heeft hier geen verstand van. Dit geldt overigens ook voor de wederzijdse dader.²
Gezien zijn posts in het verleden zal hij het slachtoffer zelf wel ook als dader beschouwen. Cultuur he.quote:Op woensdag 9 december 2009 11:51 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
De wederzijdse dader?
Gruwelijke en barbaarse daad. Hoop op een hoge straf.
Daar zat ik dus inderdaad ook aan te denken. Het Islamitisch huwelijk was al voltrokken, het burgelijk dus nog niet? Maar de huwelijksnacht is al geweest, dus.quote:Op woensdag 9 december 2009 11:25 schreef paddy het volgende:
Ze is dus toch overleden. Mijn schoonzusje zei al dat ze het niet zou halen. We dachten eerst aan zelfmoord.
Waarom, zou ik mij anders afvragen.Je mag toch van de doorsnee allochtoon wel verwachten dat ze weten dat niet elk meisje bloed bij penetratie? Is de enige verklaring die ik ervoor kan geven.
Inderdaad, afschuwelijk. Hoewel BSB uiteraard meevoelt met de dader. Wat moet dat vreselijk voor hem zijn geweest toen zijn kersverse vrouwtje niet bloedde na de daad. Een afgang, gezichtsverlies. Logisch dat hij haar een lesje wilde leren.quote:Waarom weet je ook niet wat meer en hoor je vaak achteraf ook niets? Ik hoop zo dat ze niet te lang heeft geleden. Die pijn is werkelijk verschrikkelijk. Hebben we het nog niet over het onbegrip en de angst die ze moet hebben gevoeld
Moet het wel eerst bewezen zijn. Als de reden inderdaad het 'niet bloeden tijdens de huwelijksnacht' is, én de man bekent dit om die reden gedaan te hebben, dan heb je bewijs.quote:Op woensdag 9 december 2009 12:13 schreef Mutant01 het volgende:
Eerwraak = strafverzwarende omstandigheid in de praktijk (althans in NL).
Ja wat wil je anders dan!!! Berechten zonder bewijs of iets dergelijks??quote:Op woensdag 9 december 2009 12:17 schreef Gia het volgende:
[..]
Moet het wel eerst bewezen zijn. Als de reden inderdaad het 'niet bloeden tijdens de huwelijksnacht' is, én de man bekent dit om die reden gedaan te hebben, dan heb je bewijs.
Als manlief zegt dat zijn vrouw stond te koken en haar kleding vlam vatte, dan begin je niks.
De rest is allemaal toeval.
Als het om dit soort zaken gaat weet Gia niet wat ze wil.quote:Op woensdag 9 december 2009 12:19 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Ja wat wil je anders dan!!! Berechten zonder bewijs of iets dergelijks??
quote:Op woensdag 9 december 2009 10:35 schreef nummer_zoveel het volgende:
Jonge vrouw in brand gestoken in Zeist
Ik las de TT en wíst gewoon dat het in Vollenhove moet zijn geweestquote:In Zeist is maandag een 23-jarige vrouw omgekomen nadat ze in brand was gestoken. Dat gebeurde volgens de politie rond 17.30 uur aan de Laan van Vollenhove.
[..]
Nou niet gelijk op de man spelen hé !quote:Op woensdag 9 december 2009 12:21 schreef Scorpie het volgende:
Ies koeltoer, incident, kleine groep verkloot het voor de rest, je kent het wel.
En de reden waaróm is helemaal achterlijk.quote:Op woensdag 9 december 2009 12:33 schreef Symphonic het volgende:
Wat een verschrikkelijke manier om aan je einde te komen
Het is in ieder geval te hopen dat de dader zijn straf niet ontloopt.
Staat de reden waarom dan vast?quote:Op woensdag 9 december 2009 12:55 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
En de reden waaróm is helemaal achterlijk.
Ik kon gewoon niet geloven dat zoiets in Nederland voor kan komen. Maar ja dus.
Men denkt dat de reden in de relationele sfeer te vinden is. Maar kan ook eerwraak zijn.quote:
Dat zonder meer.quote:Op woensdag 9 december 2009 13:10 schreef Lavenderr het volgende:
Maar welke reden dan ook, ik vind het barbaars.
does es uitlegguh aub.quote:
Die kutkabouter Kabouter Wesley van de Belgische man bijt hond...quote:
lol. thanks. kende die episode nog niet.quote:Op woensdag 9 december 2009 15:20 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Die kutkabouter Kabouter Wesley van de Belgische man bijt hond...
Tuurlijkquote:Op woensdag 9 december 2009 15:28 schreef Ghaazi het volgende:
In de Afghaanse cultuur kennen ze geen bloed-bij-de-huwelijksnacht traditie. Waarschijnlijk ging de Afghaanse vrouw gewoon vreemd, zoals 60% van de Nederlanders. Haar aanstaande man kon het vast niet waarderen. Duidelijk geval van een crime passionel.
Hoe kom je erbij dat dit de oorzaak zou zijnquote:Op woensdag 9 december 2009 15:28 schreef Ghaazi het volgende:
In de Afghaanse cultuur kennen ze geen bloed-bij-de-huwelijksnacht traditie. Waarschijnlijk ging de Afghaanse vrouw gewoon vreemd, zoals 60% van de Nederlanders. Haar aanstaande man kon het vast niet waarderen. Duidelijk geval van een crime passionel.
Als het een aanstaande man was, kon ze niet vreemdgaan, want je kunt pas vreemdgaan als je gehuwd bent.quote:Op woensdag 9 december 2009 15:28 schreef Ghaazi het volgende:
60% En dan ineens Nederlanders noemen? Alsof allochtonen niet vreemd gaan.quote:Op woensdag 9 december 2009 15:28 schreef Ghaazi het volgende:
Niet om het één of ander, maar was geroflat. Is echt anders dan het L-Flat. veel (heel veel studenten) en eigenlijk weinig tot nooit actie. Hooguit een wietplantage af en toe.quote:Op woensdag 9 december 2009 12:21 schreef TGVkopper het volgende:
[..]
[..]
Ik las de TT en wíst gewoon dat het in Vollenhove moet zijn geweest![]()
Op grond van eerdere zaken.quote:Op woensdag 9 december 2009 15:35 schreef capricia het volgende:
[..]
Hoe kom je erbij dat dit de oorzaak zou zijn
In de OP staat dat ze al getrouwd was. In ieder geval een intieme relatie heeft.quote:Op woensdag 9 december 2009 16:00 schreef Gia het volgende:
[..]
Als het een aanstaande man was, kon ze niet vreemdgaan, want je kunt pas vreemdgaan als je gehuwd bent.
Hoewel sommige rare culturen vinden dat seks voor het huwelijk al vreemdgaan is.
Nederlanders om specifiek te zijn niet-Moslims, waar vreemdgaan doorgaans normaal gevonden wordt. Bij extreme afwijzingen vindt bij sommige Nederlanders echter een crime passionel plaats.quote:Op woensdag 9 december 2009 16:05 schreef paddy het volgende:
[..]
60% En dan ineens Nederlanders noemen? Alsof allochtonen niet vreemd gaan.
Doet er niet toe, je hoeft er echt niet veel verstand voor te hebben of veel voor geleerd te hebben om te beseffen dat niet elk meisje bloed
Dan is het geen aanstaande man!quote:Op woensdag 9 december 2009 18:09 schreef Ghaazi het volgende:
[..]
In de OP staat dat ze al getrouwd was. In ieder geval een intieme relatie heeft.
quote:Op woensdag 9 december 2009 15:28 schreef Ghaazi het volgende:
Haar aanstaande man kon het vast niet waarderen. Duidelijk geval van een crime passionel.
Inderdaad. En dan geven ze de schuld aan het 'feit' dat 60 % van de Nederlanders vreemd zou gaan.quote:Op woensdag 9 december 2009 18:15 schreef qonmann het volgende:
Tja die achterlijke cultuur wordt dus steeds gewoner hier.
Tuurlijk, in die cultuur wijst men altijd naar anderenquote:Op woensdag 9 december 2009 18:17 schreef Gia het volgende:
[..]
Inderdaad. En dan geven ze de schuld aan het 'feit' dat 60 % van de Nederlanders vreemd zou gaan.
Alsof dat er iets mee te maken heeft.
Ze heeft zich misschien aangepast.quote:Op woensdag 9 december 2009 18:17 schreef Gia het volgende:
[..]
Inderdaad. En dan geven ze de schuld aan het 'feit' dat 60 % van de Nederlanders vreemd zou gaan.
Alsof dat er iets mee te maken heeft.
Als dit een voorproefje is staat ons nog heel wat te wachten.quote:Op woensdag 9 december 2009 18:15 schreef qonmann het volgende:
Tja die achterlijke cultuur wordt dus steeds gewoner hier.
De cultuur van vreemdgaan of de cultuur van crime passionel? Beide zijn al aanwezig.quote:Op woensdag 9 december 2009 18:20 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Als dit een voorproefje is staat ons nog heel wat te wachten.
Oh, is dat zo, of dénk je dat?quote:Op woensdag 9 december 2009 18:11 schreef Ghaazi het volgende:
[..]
Nederlanders om specifiek te zijn niet-Moslims, waar vreemdgaan doorgaans normaal gevonden wordt. Bij extreme afwijzingen vindt bij sommige Nederlanders echter een crime passionel plaats.
En wat heb je toch met bloed?Waar haal je dat vandaan?
Dat zou voor het eerst zijn en dan ook nog een vrouw die zich aanpast.......quote:Op woensdag 9 december 2009 18:20 schreef Ghaazi het volgende:
[..]
Ze heeft zich misschien aangepast.
..met een aansteker zo te lezen.quote:Op woensdag 9 december 2009 18:18 schreef qonmann het volgende:
[..]
Tuurlijk, in die cultuur wijst men altijd naar anderen
zeker, binnenkort krijgen ze subsidie om hun geliefde cultuur wat meer in praktijk te kunnen brengen.quote:Op woensdag 9 december 2009 18:20 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Als dit een voorproefje is staat ons nog heel wat te wachten.
Doorsnee Nederlander:quote:
off topicquote:Op woensdag 9 december 2009 18:22 schreef Ghaazi het volgende:
[..]
Doorsnee Nederlander:
bastiaan Labrie maakt het niet uit bij vreemdgaan
Uitgegeven: 8 december 2009 13:54
Laatst gewijzigd: 8 december 2009 16:28
AMSTERDAM – Voor Sebastiaan Labrie is vreemdgaan geen reden om een relatie te verbreken. Dit zegt de 39-jarige acteur in een interview met de Grazia.
© ANP“Na alles wat ik heb meegemaakt met mijn meisje zou vreemdgaan voor mij geen reden zijn om stoppen."
"Ik zou dit probleem eerder ondervangen door op zoek te gaan naar iemand met wie we samen een leuke avond kunnen hebben, als blijkt dat er behoefte is om eens buitenshuis te speuren.”
Bron: nu.nl
Of zie de schandalen van Tiger Woods, als je naar de USA wilt gaan.
Spijtig, maar ik zie het verband niet met dit bericht.quote:Op woensdag 9 december 2009 18:22 schreef Ghaazi het volgende:
[..]
Doorsnee Nederlander:
AMSTERDAM – Voor Sebastiaan Labrie is vreemdgaan geen reden om een relatie te verbreken. Dit zegt de 39-jarige acteur in een interview met de Grazia.
© ANP“Na alles wat ik heb meegemaakt met mijn meisje zou vreemdgaan voor mij geen reden zijn om stoppen."
"Ik zou dit probleem eerder ondervangen door op zoek te gaan naar iemand met wie we samen een leuke avond kunnen hebben, als blijkt dat er behoefte is om eens buitenshuis te speuren.”
In moslimlanden is dat natuurlijk allemaal veel makkelijker. Daar trouw je gewoon nog een paar vrouwen...hoef je ook niet vreemd te gaan...quote:Op woensdag 9 december 2009 18:22 schreef Ghaazi het volgende:
[..]
Doorsnee Nederlander:
Nou, over het algemeen gaat men hier gewoon scheiden als één van beide vreemd gaat.quote:Op woensdag 9 december 2009 18:20 schreef Ghaazi het volgende:
[..]
De cultuur van vreemdgaan of de cultuur van crime passionel? Beide zijn al aanwezig.
Sommige stukjes cultuur moet je idd koesteren, zonde als het verloren zou gaan in de westerse wereld.quote:Op woensdag 9 december 2009 18:21 schreef qonmann het volgende:
[..]
zeker, binnenkort krijgen ze subsidie om hun geliefde cultuur wat meer in praktijk te kunnen brengen.
want het zou jammer zijn als die niet bewaard bleef
Ze vermoorden toch niemand!! Het gaat in dit topic over moord. Waar jij het vreemdgaan vandaan haalt is een groot raadsel.quote:Op woensdag 9 december 2009 18:22 schreef Ghaazi het volgende:
[..]
Doorsnee Nederlander:
dat komt doordat wij goddenloos zijn..quote:Op woensdag 9 december 2009 18:25 schreef Gia het volgende:
[..]
Ze vermoorden toch niemand!! Het gaat in dit topic over moord. Waar jij het vreemdgaan vandaan haalt is een groot raadsel.
Check de heersende opvatting hierzo:quote:Op woensdag 9 december 2009 18:23 schreef capricia het volgende:
[..]
In moslimlanden is dat natuurlijk allemaal veel makkelijker. Daar trouw je gewoon nog een paar vrouwen...hoef je ook niet vreemd te gaan...
De moordenaar van Dirk Post is slechts 15 jaar!quote:Op woensdag 9 december 2009 18:34 schreef Gia het volgende:
Ghaazi beweert dat ze waarschijnlijk vreemd ging en daarom vermoord is. Crime passionel noemt hij dat dan. Daarbij wijst meneer op het 'feit' dat 60 % van de Nederlanders vreemd gaat, terwijl het hier niet om Nederlanders gaat. Daarbij is het zeer ongebruikelijk in Nederland om een vreemdgaande vrouw te vermoorden.
Vreemde gast die Ghaazi.
oude cultuur wslquote:Op woensdag 9 december 2009 18:34 schreef Gia het volgende:
Ghaazi beweert dat ze waarschijnlijk vreemd ging en daarom vermoord is. Crime passionel noemt hij dat dan. Daarbij wijst meneer op het 'feit' dat 60 % van de Nederlanders vreemd gaat, terwijl het hier niet om Nederlanders gaat. Daarbij is het zeer ongebruikelijk in Nederland om een vreemdgaande vrouw te vermoorden.
Vreemde gast die Ghaazi.
Goh, straks zei je nog 60 %. Het wordt al minder. Nog maar 40 resp. 30 %.quote:Op woensdag 9 december 2009 18:32 schreef Ghaazi het volgende:
[..]
Check de heersende opvatting hierzo:
Vrouwen gaan meer vreemd dan mannen
AMSTERDAM – Vrouwen gaan met 40 procent vaker vreemd dan mannen, die in 30 procent van de gevallen de scheve schaats rijden.
Nogmaals, wat heeft dat te maken met de moord op deze jonge vrouw?quote:De rest van het offtopic geneuzel
Het is maar welk onderzoek je neemt. Ik hou het maar op een meerderheid van >50%.quote:Op woensdag 9 december 2009 18:37 schreef Gia het volgende:
[..]
Goh, straks zei je nog 60 %. Het wordt al minder. Nog maar 40 resp. 30 %.
[..]
Je wilt beweren dat Dirk een relatie had met zijn moordenaar?quote:Op woensdag 9 december 2009 18:37 schreef Ghaazi het volgende:
[..]
De moordenaar van Dirk Post is slechts 15 jaar!
Je beweerde dat het onder autochtonen niet voorkwam. Ik gaf je een voorbeeld. Een van slechts 15 jaar!quote:Op woensdag 9 december 2009 18:38 schreef Gia het volgende:
[..]
Je wilt beweren dat Dirk een relatie had met zijn moordenaar?
Oftewel, wat heeft dit nu weer te maken met dit vrouwke uit Zeist?
Dan nog: Wat heeft het vreemdgaan gedrag van Nederlanders te maken met de moord op deze vrouw? Waaruit trek jij de conclusie dat ze dan wel vreemd gegaan moet zijn?quote:Op woensdag 9 december 2009 18:38 schreef Ghaazi het volgende:
[..]
Het is maar welk onderzoek je neemt. Ik hou het maar op een meerderheid van >50%.
Ten eerste weet je niet of die jongen wel de dader is. Ten tweede is er geen sprake van vreemdgaan, aangezien geen van beide een relatie hadden met het meisje dat ter sprake kwam.quote:Op woensdag 9 december 2009 18:39 schreef Ghaazi het volgende:
[..]
Je beweerde dat het onder autochtonen niet voorkwam. Ik gaf je een voorbeeld. Een van slechts 15 jaar!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |