Ben het met je eens hoor, daar niet van, maar hoe ga je dit bewijzen? Als een vrouw uit angst voor haar familie wegloopt, zit ze doorgaans nog niet onder de blauwe plekken. Ze is alleen bang.quote:Op woensdag 9 december 2009 10:48 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Tot moord komt het gelukkig meestal niet. Maar de blijf-van-mijn-lijf huizen zitten vol met meiden die voor hun familie hebben moeten onderduiken.
Dus moet het tot moord komen voor er harde maatregelen komen?
Goh en waar zou nou net dat grote struikelblok zitten ?!quote:Op woensdag 9 december 2009 11:02 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Nee hoor, is precies hetzelfde als andere zaken van huiselijk geweld. Vraag het maar eens aan een politiebeambte of advocaat.
Er zijn enkele aspecten die het lastiger maken, met name de samenwerking met het buitenland die nodig is, maar op juridisch gebied is het precies hetzelfde.
De wederzijdse dader?quote:Op woensdag 9 december 2009 11:40 schreef BansheeBoy het volgende:
Iedereen die denkt dat dit uit naam van het geloof gebeurd heeft hier geen verstand van. Dit geldt overigens ook voor de wederzijdse dader.²
Gezien zijn posts in het verleden zal hij het slachtoffer zelf wel ook als dader beschouwen. Cultuur he.quote:Op woensdag 9 december 2009 11:51 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
De wederzijdse dader?
Gruwelijke en barbaarse daad. Hoop op een hoge straf.
Daar zat ik dus inderdaad ook aan te denken. Het Islamitisch huwelijk was al voltrokken, het burgelijk dus nog niet? Maar de huwelijksnacht is al geweest, dus.quote:Op woensdag 9 december 2009 11:25 schreef paddy het volgende:
Ze is dus toch overleden. Mijn schoonzusje zei al dat ze het niet zou halen. We dachten eerst aan zelfmoord.
Waarom, zou ik mij anders afvragen.Je mag toch van de doorsnee allochtoon wel verwachten dat ze weten dat niet elk meisje bloed bij penetratie? Is de enige verklaring die ik ervoor kan geven.
Inderdaad, afschuwelijk. Hoewel BSB uiteraard meevoelt met de dader. Wat moet dat vreselijk voor hem zijn geweest toen zijn kersverse vrouwtje niet bloedde na de daad. Een afgang, gezichtsverlies. Logisch dat hij haar een lesje wilde leren.quote:Waarom weet je ook niet wat meer en hoor je vaak achteraf ook niets? Ik hoop zo dat ze niet te lang heeft geleden. Die pijn is werkelijk verschrikkelijk. Hebben we het nog niet over het onbegrip en de angst die ze moet hebben gevoeld
Moet het wel eerst bewezen zijn. Als de reden inderdaad het 'niet bloeden tijdens de huwelijksnacht' is, én de man bekent dit om die reden gedaan te hebben, dan heb je bewijs.quote:Op woensdag 9 december 2009 12:13 schreef Mutant01 het volgende:
Eerwraak = strafverzwarende omstandigheid in de praktijk (althans in NL).
Ja wat wil je anders dan!!! Berechten zonder bewijs of iets dergelijks??quote:Op woensdag 9 december 2009 12:17 schreef Gia het volgende:
[..]
Moet het wel eerst bewezen zijn. Als de reden inderdaad het 'niet bloeden tijdens de huwelijksnacht' is, én de man bekent dit om die reden gedaan te hebben, dan heb je bewijs.
Als manlief zegt dat zijn vrouw stond te koken en haar kleding vlam vatte, dan begin je niks.
De rest is allemaal toeval.
Als het om dit soort zaken gaat weet Gia niet wat ze wil.quote:Op woensdag 9 december 2009 12:19 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Ja wat wil je anders dan!!! Berechten zonder bewijs of iets dergelijks??
quote:Op woensdag 9 december 2009 10:35 schreef nummer_zoveel het volgende:
Jonge vrouw in brand gestoken in Zeist
Ik las de TT en wíst gewoon dat het in Vollenhove moet zijn geweestquote:In Zeist is maandag een 23-jarige vrouw omgekomen nadat ze in brand was gestoken. Dat gebeurde volgens de politie rond 17.30 uur aan de Laan van Vollenhove.
quote:Op woensdag 9 december 2009 10:44 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
HohoEerwraak wordt natuurlijk goedgekeurd door de linkse kerk. De dader gaat dan ook vrijuit.
Nou niet gelijk op de man spelen hé !quote:Op woensdag 9 december 2009 12:21 schreef Scorpie het volgende:
Ies koeltoer, incident, kleine groep verkloot het voor de rest, je kent het wel.
En de reden waaróm is helemaal achterlijk.quote:Op woensdag 9 december 2009 12:33 schreef Symphonic het volgende:
Wat een verschrikkelijke manier om aan je einde te komen
Het is in ieder geval te hopen dat de dader zijn straf niet ontloopt.
Staat de reden waarom dan vast?quote:Op woensdag 9 december 2009 12:55 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
En de reden waaróm is helemaal achterlijk.
Ik kon gewoon niet geloven dat zoiets in Nederland voor kan komen. Maar ja dus.
Men denkt dat de reden in de relationele sfeer te vinden is. Maar kan ook eerwraak zijn.quote:
Dat zonder meer.quote:Op woensdag 9 december 2009 13:10 schreef Lavenderr het volgende:
Maar welke reden dan ook, ik vind het barbaars.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |