abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 14 december 2009 @ 05:59:09 #101
262650 kitao
prikplaatje
pi_75602747
ach ,meneer doet werk wat niet iedereen kan.
en dat geeft jou en andere soortgenoten maar het recht om de rest vd bevolking te laten creperen ?

megalomaniac
pi_75602769
quote:
Op maandag 14 december 2009 05:53 schreef kitao het volgende:
er zijn altijd 2 kanten , maar nl is beter af als het meteen gaat dokken voor de moord op honderden dorpelingen , geloof me.
Betalen is schuld bekennen en dat heeft meer consekwenties dan alleen wat centen. Daar gaat het NL dus om, begrijpelijkerwijs. Lijkt me niet dat Nederlandse weduwen veel kans maken om Indonesische nationalisten aan te klagen voor moorden op Nederlandse krijgsgevangenen bovendien direct na de capitulatie van Japan, dus wat dat betreft valt er nog wel meer te vereffenen.
pi_75602782
quote:
Op maandag 14 december 2009 05:59 schreef kitao het volgende:
ach ,meneer doet werk wat niet iedereen kan.
en dat geeft jou en andere soortgenoten maar het recht om de rest vd bevolking te laten creperen ?

Ik werk hier en betaal tevens belasting, waardoor ik zelfs 100 USD per maand betaal (wettelijk geregeld) om Indonesiers op te leiden. Verplichting vanuit de Indonesische overheid, maar ik kan me daar prima in vinden. Hiermee draag ik als een van de weinigen (slechts 4% van de Indonesiers en in Indonesie verblijvende mensen betalen belasting) een steentje bij aan dit land. Kan me dus totaal niet vinden in je beledigende opmerkingen over creperende mensen en dergelijke. Snap ook niet wat je hiermee wil bereiken, behalve steeds je ongelijk halen door opmerkingen te plaatsen waarvan je kennelijk geen drol af weet.
  maandag 14 december 2009 @ 06:22:40 #104
262650 kitao
prikplaatje
pi_75602839
quote:
Op maandag 14 december 2009 06:13 schreef indahnesia.com het volgende:

[..]

Ik werk hier en betaal tevens belasting, waardoor ik zelfs 100 USD per maand betaal (wettelijk geregeld) om Indonesiers op te leiden. Verplichting vanuit de Indonesische overheid, maar ik kan me daar prima in vinden. Hiermee draag ik als een van de weinigen (slechts 4% van de Indonesiers en in Indonesie verblijvende mensen betalen belasting) een steentje bij aan dit land. Kan me dus totaal niet vinden in je beledigende opmerkingen over creperende mensen en dergelijke. Snap ook niet wat je hiermee wil bereiken, behalve steeds je ongelijk halen door opmerkingen te plaatsen waarvan je kennelijk geen drol af weet.
zoek het lekker uit met je plunderingen van dat land , jullie beurt komt nog wel met je schijnheilige zelfrechtvaardiging.
En ik weet inderdaad weinig vanaf van dat land en laat dat vooral zo blijven , stelletje boomkappers.
Hoe laat is het eigenlijk daar , heb je niks beters te doen ?
megalomaniac
  maandag 14 december 2009 @ 07:00:59 #105
262650 kitao
prikplaatje
pi_75602989
jij zit zeker op dat mislukte indo-booreiland dat nu al maanden in de fik staat en gigantisch loopt te lekken voor de aussiekust en al het martitieme leven loopt te vergiftigen ?

megalomaniac
pi_75603018
quote:
Op maandag 14 december 2009 07:00 schreef kitao het volgende:
jij zit zeker op dat mislukte indo-booreiland dat nu al maanden in de fik staat en gigantisch loopt te lekken voor de aussiekust en al het martitieme leven loopt te vergiftigen ?

linkje?
  maandag 14 december 2009 @ 07:20:13 #107
262650 kitao
prikplaatje
pi_75603258
Schaamtelijk om te zien dat jij de toekomst van Nederland vertegenwoordigd, met nul kennis van wat dan ook.
  † In Memoriam † maandag 14 december 2009 @ 08:42:11 #109
230491 Zith
pls tip
pi_75603701
Damn Kitao
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  † In Memoriam † maandag 14 december 2009 @ 08:43:01 #110
230491 Zith
pls tip
pi_75603713
Verder leuk om te zien dat juist de Mollukers en de oud-bataafse families hier op FOK! ertegen zijn Toevallig
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  maandag 14 december 2009 @ 09:58:45 #111
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_75604815
quote:
Op maandag 14 december 2009 01:40 schreef Reuzelbek het volgende:

[..]

Dit zijn erg kinderachtige argumenten, ik hoop dat je dat zelf ook wel inziet.
Er is niks kinderachtigs aan. Alleen het westen probeert zijn schuldgevoel van zich af te praten door excus te maken. Nederland heeft toegegeven dat het niet juist gehandeld heeft in de jaren na de Tweede Wereldoorlog. Het is tijd dat Indonesië iets soortgelijks doet in de richting van de Nederlanders en Indos die in de naslaap van de Tweede Wereldoorlog daar in de problemen zijn geraakt uit naam van Indonesië. Indonesië (lees: de Javaanse regering) mag daana ook nog excuus maken aan alle inwoners van de voormalige deelrepublieken die door Java zijn geannexeerd uit naam van het Groot Indonesische gedachtengoed. En daarna is de kous af, qua excuses. Als jij de noodzaak voelt om excuus te gaan maken daar, leef je lekker uit, maar heb niet de illusie dat je namens het hele land kunt spreken.

Gelet op de historie tot 1945 had Nederland alle reden om aan te nemen dat zij ook na VE-Day gewoon weer de legitieme overheid van Indië zou zijn. Nederland trof een opstand op één of twee eilanden. Zou zoeits gebeurd zijn in Zeeland, of in Friesland dan was ook daar het leger ingezet. Indonesië was nog gewoon Nederlands grondgebied, Nederland had nog steeds belangen, en nog steeds burgers daar. Ten tijde van de beslissing om de orde te gaan herstellen was dat gewoon een juiste beslissiing, die trouwens ook door Engeland werd genomen voor hun deel van ZO-Azië, en door Frankrijk voor Indo-China.

Excuses daarvoor aanbieden is onzinnig.
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
pi_75605231
quote:
Op maandag 14 december 2009 05:49 schreef indahnesia.com het volgende:

]Het was oorlog en dan gebeuren er altijd dingen die niet gewenst zijn, niet mogen of zelfs strafbaar zijn. Echter Zou ik je willen aanraden 'Westerling, de Eenling' eens te lezen. Dan kom je meer te weten over hoe bijvoorbeeld een moordend persoon als Tan Malaka mogelijk verklaard wordt als Indonesische held.
Westerling ? Die was toch de grootste Nederlandse massamoordenaar uit die periode ?
Meer dan 3000 mensen afgeknald in Celebes ?

De Nederlandse politiek heeft dat altijd in de doofpot gestopt en nog steeds... want schuld erkennen als staat dat lokt misschien schadeclaims uit die in de miljarden kunnen lopen...
quote:
Op maandag 14 december 2009 09:58 schreef RonaldV het volgende:

Excuses daarvoor aanbieden is onzinnig.
Die excuses zijn reeds min of meer gedaan
Nederland had allang moeten vertrekken ... ver voor de oorlog.En men had dat kunnen weten, maar men wílde dat niet weten.
Door Nederlands arrogantie en hebzucht zijn er 100.000 mensen of meer omgekomen in 45-50.

Maar massamoorden zoals in Rawagede en in Celebes (en wie weet hoeveel incidenten nog meer) zijn nooit goed te praten..

[ Bericht 28% gewijzigd door Frutsel op 14-12-2009 12:25:37 ]
pi_75606860
quote:
Op maandag 14 december 2009 10:16 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Jij hebt dus zeker Nederlands bloed want die zijn zo ****** als de neten.
Vul maar een eigenschap in, in negatieve context.
Zit je niet een bietje te lang daar ? Wordt het niet tijd om naar huis te gaan ?
[..]

Westerling ? Die was toch de grootste Nederlandse massamoordenaar uit die periode ?
Meer dan 3000 mensen afgeknald in Celebes ?

De Nederlandse politiek heeft dat altijd in de doofpot gestopt en nog steeds... want schuld erkennen als staat dat lokt misschien schadeclaims uit die in de miljarden kunnen lopen...
[..]

Die excuses zijn reeds min of meer gedaan
Nederland had allang moeten vertrekken ... ver voor de oorlog.En men had dat kunnen weten, maar men wílde dat niet weten.
Door Nederlands arrogantie en hebzucht zijn er 100.000 mensen of meer omgekomen in 45-50.

Maar massamoorden zoals in Rawagede en in Celebes (en wie weet hoeveel incidenten nog meer) zijn nooit goed te praten..
100.000 doden? Dat lijkt een flink aantal, maar kijk eens naar de G30S/PKI en die massamoord die daar is gepleegd. Tot 1 miljoen mensen werden toen op Pol Pot-achtige wijze afgeslacht door de eigen bevolking. Leuk en aardig, maar 'oorlogshandelingen' (niet voor niets tussen haakjes) en een dergelijke slachtpartij zijn toch heel wat anders.

Ik zit hier nog niet zo lang hoor, pas dik drie jaar. Hoop hier nog wel eventjes te zitten ook, en volgens mij denkt de Indonesische regering ook zo, aangezien ze mijn visum pas weer verlengd hebben. Maar ja, ik ben dan ook een brave burger.
pi_75607134
quote:
Op maandag 14 december 2009 11:10 schreef indahnesia.com het volgende:

[..]

100.000 doden? Dat lijkt een flink aantal, maar kijk eens naar de G30S/PKI en die massamoord die daar is gepleegd. Tot 1 miljoen mensen werden toen op Pol Pot-achtige wijze afgeslacht door de eigen bevolking. Leuk en aardig, maar 'oorlogshandelingen' (niet voor niets tussen haakjes) en een dergelijke slachtpartij zijn toch heel wat anders.
jaja.. 1 miljoen doden is 10x erger, maar dat ontslaat Nederland niet van zijn schuld aan de bloedige onafhankelijkheidsstrijd.
pi_75607410
quote:
Op maandag 14 december 2009 11:21 schreef Spatzmann het volgende:
Links hippie geneuzel. Het waren goede terechte acties. Mensenrechten zijn overrated in de derde wereld.
Massamoord wordt overal ter wereld veroordeeld , links én rechts...... gelukkig niet alleen door een paar hippies (leven ze nog ?)
pi_75608722
quote:
Op maandag 14 december 2009 11:20 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

jaja.. 1 miljoen doden is 10x erger, maar dat ontslaat Nederland niet van zijn schuld aan de bloedige onafhankelijkheidsstrijd.
en die bloederigheid kwam gelukkig geheel van 1 kant.
pi_75608852
quote:
Op maandag 14 december 2009 12:06 schreef indahnesia.com het volgende:

[..]

en die bloederigheid kwam gelukkig geheel van 1 kant.
van 1 kant? hoe kom je daarbij?
  Moderator maandag 14 december 2009 @ 16:35:28 #118
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_75617097
hoeveel doden zouden er zijn gevallen als Nederland niet had ingegrepen?

er was nogal een slachtpartij aan de gang namelijk
http://nl.wikipedia.org/wiki/Bersiap
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  maandag 14 december 2009 @ 16:39:30 #119
262650 kitao
prikplaatje
pi_75617238
quote:
Op maandag 14 december 2009 07:57 schreef indahnesia.com het volgende:
Schaamtelijk om te zien dat jij de toekomst van Nederland vertegenwoordigd, met nul kennis van wat dan ook.
ik heb dit land al 30 jaar opgebouwd halve gare en je gaat weer niet inhoudelijk op de post in.
is je tong gebroken op dat koeterwaals ofzo ?
megalomaniac
  maandag 14 december 2009 @ 16:45:45 #120
262650 kitao
prikplaatje
pi_75617450
quote:
Op maandag 14 december 2009 07:57 schreef indahnesia.com het volgende:
jammer dat je zo reageert , je vraagt een link omdat je de ballen er niet van weet waar ik het over had, ik zoek me er rot naar , plaats m voor je en dan stank voor dank.
je hebt nul komma nul manieren
megalomaniac
  Moderator maandag 14 december 2009 @ 16:51:41 #121
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_75617677
het was sowieso jammer dat je uberhaupt over dat ding begon want het heeft geen fluit met het topic te maken

meer dan een wel heel slappe persoonlijke aanval kan ik er niet van maken
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_75617739
quote:
Op maandag 14 december 2009 11:21 schreef Spatzmann het volgende:
Links hippie geneuzel. Het waren goede terechte acties. Mensenrechten zijn overrated in de derde wereld.
Die hippies aan de andere kant van de Atlantische Ocean alsmede de rest van de veiligheidsraad dachten daar anders over.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  maandag 14 december 2009 @ 17:05:51 #123
262650 kitao
prikplaatje
pi_75618206
quote:
Op maandag 14 december 2009 16:51 schreef sp3c het volgende:
het was sowieso jammer dat je uberhaupt over dat ding begon want het heeft geen fluit met het topic te maken

meer dan een wel heel slappe persoonlijke aanval kan ik er niet van maken
ach ik had een nachtelijke discussie met iemand aan de andere kant vd wereld in indonesie over een indonesisch booreiland , is dat nu zo erg.
en sorry voor die "halve" woorden , ik meen het niet zo serieus , ik geloof dat mijn medespeler dat ook wel zo opvat , hoop ik.

( tussen haakjes , is dat gat in de aardbodem nu al gedicht ? )
megalomaniac
  maandag 14 december 2009 @ 17:24:25 #124
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_75618902
Alweer, men moet dat zien in het tijdsperspectief.
Had net mijn oma aan de telefoon en had het er met haar over.
Zij is van Eur-Indische komaf en zegt dat zij dit niet goed kan beoordelen omdat de tegenstellingen toen zo anders waren.
Wel wilde zij nog zeggen dat de pemuda's en de pellopers tuig van de richel waren. Zeg maar hooligans die Blanken, Chinezen, Eur-Indiërs op wrede wijze doodden met bamboesperen.
Zelfs de Jappen (notabene de oude bezetters) waren hun leven niet zeker.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
  maandag 14 december 2009 @ 17:33:08 #125
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_75619232
quote:
Op maandag 14 december 2009 16:53 schreef Monolith het volgende:

[..]

Die hippies aan de andere kant van de Atlantische Ocean alsmede de rest van de veiligheidsraad dachten daar anders over.
Alsof het de VS om het welzijn van de Indonesische bevolking te doen was, die probeerden alleen maar de invloed van de Sovjets in te dammen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')