abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75405025
Met pasen hang ik altijd een dode haas voor het raam, mag straks zeker ook niet meer
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_75405052
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 12:29 schreef Frutsel het volgende:

[..]

De arbeidersklasse is pas een minderheid!
Sinds dat schoonmakers interieursverzorgers heten wel ja
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_75405127
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 12:06 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

En je snapt niet wat dat jouw voorbeeld een niche betreft. En dat je door een kleine groep te helpen je het voor de grootste groep alleen maar ingewikkelder maakt.
ik weet niet of je één miljoen moslims een niche kan noemen. En wat betreft de ingewikkeldheid, ten eerste kan dat prima meevallen als je duidelijke afspraken maakt. Ja, tuurlijk is het ingewikkelder dan een lijstje met data, maar dat is voor mij geen reden om het maar a priori af te schieten. Er zijn genoeg wetten er regels die veel simpeler kunnen, maar waarbij dat toch niet wenselijk is.
Anti-globalisten aller landen verenigt u!
bron
Mjin eerste AKQ: Algemene Kennis Quiz Deel 547
  dinsdag 8 december 2009 @ 12:48:52 #204
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_75405223
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 12:45 schreef PhysicsRules het volgende:
ik weet niet of je één miljoen moslims een niche kan noemen. En wat betreft de ingewikkeldheid, ten eerste kan dat prima meevallen als je duidelijke afspraken maakt. Ja, tuurlijk is het ingewikkelder dan een lijstje met data, maar dat is voor mij geen reden om het maar a priori af te schieten. Er zijn genoeg wetten er regels die veel simpeler kunnen, maar waarbij dat toch niet wenselijk is.
Ik noem de bedrijven met alleen maar Moslims in dienst een niche! Over het algemeen betekend ingewikkelder = duurder.

Ik schiet het verder niet af. Ik denk alleen dat het niet opschiet! Maar ik zou een wetsvoorstel om onze feestdagen te herzien niet bij voorbaat afschieten.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_75405274
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 12:24 schreef Frutsel het volgende:
2e pinksterdag wil ik wel ruilen voor 1 mei... das een datum die overal in europa gevierd lijkt te worden behalve bij ons. Koninginnedag + 1 Mei dan vrij
Suikerfeest mag best een nationale feestdag worden, net als de dag na Hemelvaart en 5 december
Waarom het feest van de moslims wel voorrang geven en de feesten van andere religieuze minderheden niet?

We hebben vele religieuze minderheden in Nederland. Als je besluit om 1 of meer christelijke feestdagen te vervangen door een feestdag van een niet-christelijke minderheid, dan is het buitegewoon moeilijk om te bepalen van welke religie een vrije dag mag worden ingewilligd.

Als je de ene groep een vrije dag geeft, dan wil de andere groep dat (logischerwijs) dan ook.
pi_75405421
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 12:02 schreef Disana het volgende:

[..]

Maar dat is nu juist wel wat de overheid doet door ons al die christelijke dagen op te leggen.
Deze regering doet dat niet hoor, dat is al lang geleden besloten, in andere tijden, toen kerk en staat nog niet zo gescheiden waren.
Dat is een overblijfsel daarvan en is gewoon handig zoals het is, iets wat werkt moet je niet zomaar willen veranderen.

Nogmaals, naar mijn idee zou het heel veel ellende losmaken, 2 dagen die vervangen moeten worden, 2 dagen waarover een oeverloze discussie zal ontstaan en waar altijd mensen zeer ontevreden achterblijven, je kan namelijk maar 2 dagen inzetten en er is een enorme veelvoud aan feestdagen en andere belangerijke dagen.
Je kan het niet iedereen naar de zin maken hierin, dat is onmogelijk, je kan alleen onrust schoppen hiermee.

Beter stimuleer je flexibiliteit, geef je op andere manieren vorm aan dagen van anderen die in jouw gemeenschap wonen.
Zoals bv praten over ramadan en suikerfeest op school, beltane besprreken op school en zo verder met andere feesten, ligt eraan wie er in welke klas zitten, laat die daar eens hun licht over schijnen.
Zo werkt dat ook op volwassen niveau, vanauit gemeente kan er bv bij een braderie een bepaald tintje gekozen worden, of wat anders waar mensen uit die gemeenschap blij mee zijn, laat mensen dat zelf regelen, zorg voor flexibiliteit waardoor dat mogelijk is.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_75405531
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 12:29 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Hoezo alleen de moslims? 1 mei is dag van de arbeid! De arbeidersklasse is pas een minderheid!
Psssttt, 1 mei is veel ouder dan dat, het is het lentefeest waarin de nieuwgeboren overvloed wordt gevierd.
Heel oud engels gezegde gaat zoiets als dit, huray hura, it's the first of may, outdoor lovemaking begins today
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  † In Memoriam † dinsdag 8 december 2009 @ 13:00:14 #208
137949 Disana
pi_75405571
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 12:55 schreef erodome het volgende:

[..]

Deze regering doet dat niet hoor, dat is al lang geleden besloten, in andere tijden, toen kerk en staat nog niet zo gescheiden waren.
Dat is een overblijfsel daarvan en is gewoon handig zoals het is, iets wat werkt moet je niet zomaar willen veranderen.

Nogmaals, naar mijn idee zou het heel veel ellende losmaken, 2 dagen die vervangen moeten worden, 2 dagen waarover een oeverloze discussie zal ontstaan en waar altijd mensen zeer ontevreden achterblijven, je kan namelijk maar 2 dagen inzetten en er is een enorme veelvoud aan feestdagen en andere belangerijke dagen.
Je kan het niet iedereen naar de zin maken hierin, dat is onmogelijk, je kan alleen onrust schoppen hiermee.

Beter stimuleer je flexibiliteit, geef je op andere manieren vorm aan dagen van anderen die in jouw gemeenschap wonen.
Zoals bv praten over ramadan en suikerfeest op school, beltane besprreken op school en zo verder met andere feesten, ligt eraan wie er in welke klas zitten, laat die daar eens hun licht over schijnen.
Zo werkt dat ook op volwassen niveau, vanauit gemeente kan er bv bij een braderie een bepaald tintje gekozen worden, of wat anders waar mensen uit die gemeenschap blij mee zijn, laat mensen dat zelf regelen, zorg voor flexibiliteit waardoor dat mogelijk is.
Ik vind die twee verplichte dagen winkelsluiting en het lam leggen van openbare diensten dus niet handig.
  dinsdag 8 december 2009 @ 13:02:30 #209
97643 misteriks
finest in cool since 1977
pi_75405640
wanneer gaan ze het nu eens leren ?
misteriks' contribution is sponsored by Great Attitude Inc.
  dinsdag 8 december 2009 @ 13:02:48 #210
116015 SicSicSics
pi_75405655
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 13:00 schreef Disana het volgende:
Ik vind die twee verplichte dagen winkelsluiting en het lam leggen van openbare diensten dus niet handig.
Heb jij ook zo'n hekel aan zondag?
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  † In Memoriam † dinsdag 8 december 2009 @ 13:03:54 #211
137949 Disana
pi_75405689
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 13:02 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Heb jij ook zo'n hekel aan zondag?
Ik heb een hekel aan het verplicht extra boodschappen doen op zaterdag omdat het zondag niet kan vanwege een christelijke gewoonte.
pi_75405706
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 13:00 schreef Disana het volgende:

[..]

Je bent een kind van deze nieuwe maatschappij, kan niet een dagje zonder winkel ofzo...
Ik weet niet hoor, maar ik vind je wat overtrokken reageren, laat me raden, je woont in de stad waar winkel 24/7 open zijn en waar jij niet meer zonder kan.

Hier zijn we het nog heel anders gewend, winkels tussen de middag dicht, op zaterdag vroeg dicht, gewoon op vakantie en 2 weken dicht zelfs.
Alleen de supermarkten conformeren zich meer aan het landelijke beeld en zijn langer en vaker open.

Ik ga niet overstuur van 2 dagen geen boodschappen kunnen doen, elke dag boodschappen doen is toch al verschrikkelijk inefficient en welke gek wil nu elke dag in de rij bij de supermarkt staan?
Kortom, er is prima rekening mee te houden, wel 2 hele dagen in het jaar, het ongemak zeg!!!!!!
  † In Memoriam † dinsdag 8 december 2009 @ 13:06:20 #213
137949 Disana
pi_75405766
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 13:04 schreef erodome het volgende:

[..]

Je bent een kind van deze nieuwe maatschappij, kan niet een dagje zonder winkel ofzo...
Ik weet niet hoor, maar ik vind je wat overtrokken reageren, laat me raden, je woont in de stad waar winkel 24/7 open zijn en waar jij niet meer zonder kan.

Hier zijn we het nog heel anders gewend, winkels tussen de middag dicht, op zaterdag vroeg dicht, gewoon op vakantie en 2 weken dicht zelfs.
Alleen de supermarkten conformeren zich meer aan het landelijke beeld en zijn langer en vaker open.

Ik ga niet overstuur van 2 dagen geen boodschappen kunnen doen, elke dag boodschappen doen is toch al verschrikkelijk inefficient en welke gek wil nu elke dag in de rij bij de supermarkt staan?
Kortom, er is prima rekening mee te houden, wel 2 hele dagen in het jaar, het ongemak zeg!!!!!!
Ehm, grote kans dat ik een stuk ouder ben dan jij, en je raadwerk laat ook te wensen over.
  † In Memoriam † dinsdag 8 december 2009 @ 13:07:18 #214
137949 Disana
pi_75405793
Christenprotest tegen het besluit van de school:

http://www.infothuis.tv/index.php?s=3&c=33070

Ook hij vindt de kerstboom een internationaal symbool bij uitstek.
pi_75405844
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 13:03 schreef Disana het volgende:

[..]

Ik heb een hekel aan het verplicht extra boodschappen doen op zaterdag omdat het zondag niet kan vanwege een christelijke gewoonte.
dat ben ik het met je eens. Voor mij extra omdat ik die boodschappen op zaterdag niet doe en dus al helemaal geen alternatieven heb. Dat argument geldt helaas voor slechts 2000 mensen in Nederland, dus is niet bepaald doorslaggevend. Andere argumenten steun ik daarom van harte (opportunistisch als ik ben in deze zaak )
bron
pi_75405918
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 13:06 schreef Disana het volgende:

[..]

Ehm, grote kans dat ik een stuk ouder ben dan jij, en je raadwerk laat ook te wensen over.
Dat is mogelijk, toch kan je een kind van de consumptiemaatschappij zijn, geeft niet hoor, ben ik ook, geld voor iedereen in deze maatschappij tot op zekere mate.

Maar als ik zo fout zit, waarom dan zo'n probleem hebben met winkels die op zondag dicht zijn en een feestdagje hier en daar waardoor het voor kan komen dat je heel misschien een keer 2 dagen geen boodschappen kan doen?
  dinsdag 8 december 2009 @ 13:13:44 #217
116015 SicSicSics
pi_75405973
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 13:03 schreef Disana het volgende:
Dus als we bijvoorbeeld 2 dagen per jaar alles dichtgooien om te vieren dat we niks geloven zou je daar geen moeite mee hebben?
Fine, fuck you then!
  † In Memoriam † dinsdag 8 december 2009 @ 13:14:13 #218
137949 Disana
pi_75405981
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 13:11 schreef erodome het volgende:

[..]

Dat is mogelijk, toch kan je een kind van de consumptiemaatschappij zijn, geeft niet hoor, ben ik ook, geld voor iedereen in deze maatschappij tot op zekere mate.

Maar als ik zo fout zit, waarom dan zo'n probleem hebben met winkels die op zondag dicht zijn en een feestdagje hier en daar waardoor het voor kan komen dat je heel misschien een keer 2 dagen geen boodschappen kan doen?
Je neemt maar aan wat je aan wilt nemen, volgens mij ben jij daarmee degene die overtrokken op postjes hier reageert.

Als je alles had gelezen, had je geweten dat het niet om winkels per se gaat maar om het lam leggen van het openbare leven omdat christenen de zondag nog steeds claimen. Waarom moet je zoveel speculeren en zelfs overgaan tot denigreren omdat ik daar als ongelovige mijn principes tegenover stel?
  † In Memoriam † dinsdag 8 december 2009 @ 13:15:31 #219
137949 Disana
pi_75406021
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 13:09 schreef PhysicsRules het volgende:

[..]

dat ben ik het met je eens. Voor mij extra omdat ik die boodschappen op zaterdag niet doe en dus al helemaal geen alternatieven heb. Dat argument geldt helaas voor slechts 2000 mensen in Nederland, dus is niet bepaald doorslaggevend. Andere argumenten steun ik daarom van harte (opportunistisch als ik ben in deze zaak )
Ah inderdaad, jij hebt ook nog eens de zaterdag. Voor jou zou een zondag als reguliere dag dus goed uitkomen.
  † In Memoriam † dinsdag 8 december 2009 @ 13:16:09 #220
137949 Disana
pi_75406045
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 13:13 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Dus als we bijvoorbeeld 2 dagen per jaar alles dichtgooien om te vieren dat we niks geloven zou je daar geen moeite mee hebben?
Nee, twee dagen is teveel. Laten we het bij één houden
  Moderator dinsdag 8 december 2009 @ 13:21:29 #221
8781 crew  Frutsel
pi_75406231
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 12:34 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Je had het specifiek over het Suikerfeest. Reageer daar eens op.
Ik reageerde op iemand anders dacht ik... althans, dat was de insteek. Wat kan het mij schelen welke dag er wordt toegevoegd...
En als moslims in grote getale vertegenwoordigd zijn in Nederland, waarom dan geen extra aandacht aan dat feest? (of een ander feest van hen) Wat voor minderheidsgroepen, die in grote getale aanwezig zijn, had jij voor ogen dan?
  Moderator dinsdag 8 december 2009 @ 13:22:37 #222
8781 crew  Frutsel
pi_75406272
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 12:58 schreef erodome het volgende:

[..]

Psssttt, 1 mei is veel ouder dan dat, het is het lentefeest waarin de nieuwgeboren overvloed wordt gevierd.
Heel oud engels gezegde gaat zoiets als dit, huray hura, it's the first of may, outdoor lovemaking begins today
Wanneer heb je tijd?

Maar goed, neemt niet weg dat er straks vast europese regels komen voor feestdagen
pi_75406345
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 13:14 schreef Disana het volgende:

[..]

Je neemt maar aan wat je aan wilt nemen, volgens mij ben jij daarmee degene die overtrokken op postjes hier reageert.

Als je alles had gelezen, had je geweten dat het niet om winkels per se gaat maar om het lam leggen van het openbare leven omdat christenen de zondag nog steeds claimen. Waarom moet je zoveel speculeren en zelfs overgaan tot denigreren omdat ik daar als ongelovige mijn principes tegenover stel?
Je mag me overtrokken vinden reageren, dat heb ik niet van jou gezegd noch vind ik dat, je hebt je mening, ben ik het niet mee eens, dat is alles.
Hoe komen we nu ineens op het denigreren van jou als ongelovige, ik ben niet christelijk ofzo, dus we praten vanuit dezelfde grond over deze dagen.

Je zegt alles gaat plat, dat is niet waar, restaurants doen het afschuwelijk goed, andere uitgaansdingen ook, taxi's, er is vanalles dat nog werkt en erg veel opschiet met deze feestdagen en vrije dagen.
Neem de feestdagen, de economie vaart er wel bij, mensen kopen zich een ongeluk voor die dagen.
Het hele openbare leven schiet er verdome veel mee op, wat rust voor de werkende mens inplannen is ook al niet verkeerd.

Hoe wil je het dan doen, gewoon kiezen wanneer je vrij bent in de week ipv een vaste (oh gruwel) christelijke zondag?
Gaat heel makkelijk worden, vandaag blijven pietje, mientje en grietje thuis, morgen weer 3 anderen en dat varieert dan elke week, lekker plannen zo, zal vast heel efficient werken.
Bij de feestdagen, ja daarmee zou je wel kunnen schuiven, maar schuif eens met kerst, niet alleen in nederland ligt dan een boel plat hoor, dus voor degene die dan normaal niet doorwerken wat dan?
En welk feest doe je ervoor in de plaats zonder anderen voor het hoofd te stoten?

Is het werkelijk al die moeite, al dat geld en al dat opnieuw plannen waard?
pi_75406388
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 13:22 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Wanneer heb je tijd?

Maar goed, neemt niet weg dat er straks vast europese regels komen voor feestdagen
dan wordt 9 mei een verplichte vrije dag.
bron
  dinsdag 8 december 2009 @ 13:27:08 #225
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_75406446
Wat een stelletje laffe kneuzen daar in die schooldirectie
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_75406517
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 13:24 schreef erodome het volgende:

[..]
Hoe wil je het dan doen, gewoon kiezen wanneer je vrij bent in de week ipv een vaste (oh gruwel) christelijke zondag?
Gaat heel makkelijk worden, vandaag blijven pietje, mientje en grietje thuis, morgen weer 3 anderen en dat varieert dan elke week, lekker plannen zo, zal vast heel efficient werken.[..]
Principieel ben ik het met je eens, praktisch betwijfel ik of het echt zo efficiënt gaat worden. Het is nu soms al een crime om iedereen in een bijeenkomst bij elkaar te krijgen. Als er ook nog eens zo geschoven gaat worden heb je straks dat er geen één dag is waarop iedereen aanwezig is. Helaas, zeg ik er nogmaals bij.
bron
  † In Memoriam † dinsdag 8 december 2009 @ 13:30:38 #227
137949 Disana
pi_75406572
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 13:24 schreef erodome het volgende:

[..]

Je mag me overtrokken vinden reageren, dat heb ik niet van jou gezegd noch vind ik dat, je hebt je mening, ben ik het niet mee eens, dat is alles.
quote:
Ieder heeft zijn eigen insteek, en als je daar stempels op gaat drukken kom je niet tot begrip. Feit is dat het christendom niet het enige geloof in Nederland is maar nochtans het alleenrecht heeft op feestdagen. Feit is dat niet-christelijken daar geen keuze in hebben. Het lijkt mij dat dat aangestipt kan worden, er zijn hier bovendien meerdere alternatieven genoemd.

Dit alles naar aanleiding van een school die een heidens symbool weert vanwege het multiculturalisme op die school. Ik vind niet dat een symbool dat kennelijk als christelijk wordt gezien, geweerd moet worden. Wel vind ik dat het christendom nog steeds anderen in een vorm drukt door feestdagen als deze.
  dinsdag 8 december 2009 @ 13:33:09 #228
110987 ErwinRommel
pi_75406674
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 13:30 schreef Disana het volgende:

[..]

[..]

Dit alles naar aanleiding van een school die een heidens symbool weert vanwege het multiculturalisme op die school. Ik vind niet dat een symbool dat kennelijk als christelijk wordt gezien, geweerd moet worden. Wel vind ik dat het christendom nog steeds anderen in een vorm drukt door feestdagen als deze.
Dan kunnen ze dat toch gewoon thuis doen? Niemand die ze dat verbied.
15 miljoen Nederlanders en 1 miljoen moslims. Meerderheid telt dus.

Als het z echt tegenstaat kunnen ze altijd terug naar waar ze vandaan komen.
Denk je dat ze bv in SA Christenen hun religieuze dagen gunnen? ROMEO DELTA MIKE NOVEMBER OSCAR.
pi_75406848
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 13:33 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Dan kunnen ze dat toch gewoon thuis doen? Niemand die ze dat verbied.
15 miljoen Nederlanders en 1 miljoen moslims. Meerderheid telt dus.

Als het z echt tegenstaat kunnen ze altijd terug naar waar ze vandaan komen.
Denk je dat ze bv in SA Christenen hun religieuze dagen gunnen? ROMEO DELTA MIKE NOVEMBER OSCAR.
Wat Disana zegt staat nog helemaal los van moslims. En ik hoop van harte dat SA geen spiegel is waaraan je Nederland wilt spiegelen.
bron
pi_75407008
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 13:21 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Ik reageerde op iemand anders dacht ik... althans, dat was de insteek. Wat kan het mij schelen welke dag er wordt toegevoegd...
En als moslims in grote getale vertegenwoordigd zijn in Nederland, waarom dan geen extra aandacht aan dat feest? (of een ander feest van hen) Wat voor minderheidsgroepen, die in grote getale aanwezig zijn, had jij voor ogen dan?
Bijgevolg een discussie over wat een juiste definiëring van grote getale, maar ik wil duiden dat niet gelovigen 42% van de bevolking uitmaken en dat het boeddhisme 1% van de bevolking uitmaakt en de joodse gemeenschap een half procent, maar die kent weer een lange geschiedenis in Nederland.
Ik heb verder niets voor ogen, maar ik wijs op de implicaties om zomaar een religie voorrechten te geven ten opzichte van andere religieuze minderheden en het grote aandeel niet gelovigen.
Begrijp je?
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_75407066
Sjonge, wat een droeftoeters op die school.
pi_75407246
Alles voor geld he. Verbind er een moreel standpunt aan en je bent klaar.
pi_75408403
de kerstboom heeft in essentie toch helemaal niets met het christelijke geloof te maken. Hij is toch geintergreerd in het christelijke geloof om al die heidenen te bekeren die tijdens de kortste dag van het jaar een boom verlichten om de komst van de lente te vieren, het midwinterfeest.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  dinsdag 8 december 2009 @ 14:32:25 #234
110987 ErwinRommel
pi_75408740
Ongeacht of de kestboom nu een symbool van christenen is, ik denk er zo over en die tegenstanders moeten niet zeuren.

pi_75408972
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 09:44 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
Zal wel weer een geval van preventieve politiek-correctheid zijn waar 'de allochtonen' zelf niet om gevraagd hebben.
Welnee, het is gewoon een originele manier om te zeggen dat er flink bezuinigd wordt op het kerstbudget.
  dinsdag 8 december 2009 @ 14:43:12 #236
12221 Tijn