quote:Op dinsdag 8 december 2009 14:58 schreef Alucart het volgende:
[..]
wat is anders de hele tijd kleven aan dan? want ze doet het bij niemand anders en als je aandacht wilt zou je dat toch bij iedereen doen?
ja maar ik wil niet weer zo'n gozer zijn die vlucht voor de problemen want zo ben ik nietquote:Op dinsdag 8 december 2009 15:00 schreef Copycat het volgende:
Bang dat ook jij haar verlaat vanwege haar problemen?
En het werkt blijkbaar.
Jij noemt het vluchten, maar het zou natuurlijk ook een kwestie kunnen zijn van de feiten onder ogen zien en inzien dat ze in deze staat helemaal niet toe is aan een vriendje en dat je zelf veel te jong bent om je nu al te binden aan een halve basket case.quote:Op dinsdag 8 december 2009 15:05 schreef Alucart het volgende:
ja maar ik wil niet weer zo'n gozer zijn die vlucht voor de problemen want zo ben ik niet
Waarom moeten haar ouders haar een langere tijd aan jou toe vertrouwen? Het kind, want dat is ze nog, is pas 15.quote:Op dinsdag 8 december 2009 14:45 schreef Alucart het volgende:
dat is het maffe ook er is ook 2kanten inspanningen maar haar "handicaps" maken het alleen een stuk moeilijker voor haar ouders om haar los te laten. En langer tijd aan iemand anders (mij) toe te vertrouwen omdat ze waarschijnlijk bewust van de situatie zijn. Maar zich er voor schamen ofzo
Dat vraag ik me dan ook af hij is zelf 17 .. dan kan je nog niet eens goed voor je zelf zorgen laat staan voor een anderquote:Op dinsdag 8 december 2009 15:21 schreef Miss-X het volgende:
[..]
Waarom moeten haar ouders haar een langere tijd aan jou toe vertrouwen? Het kind, want dat is ze nog, is pas 15.
Misschien heb ik het gemist, maar hoe lang zijn jullie bij elkaar?
exactly!quote:Op dinsdag 8 december 2009 15:29 schreef donthate het volgende:
[..]
Dat vraag ik me aan ook af hij is zelf 17 .. dan kan je nog niet eens goed voor je zelf zorgen laat staan voor een ander
Inderdaad, als mijn dochter van 15 dit soort problemen zou hebben, dan zou ik haar alleen aan professionele mensen toevertrouwen en niet aan een jochie van 17 die denkt dat hij haar ridder kan zijn. Het is heel nobel dat hij wil helpen, maar zoals al eerder werd gezegd, lijkt het er op dat hij dat vooral voor het goede gevoel wil doen en redder in nood wil zijn.quote:Op dinsdag 8 december 2009 15:29 schreef donthate het volgende:
[..]
Dat vraag ik me aan ook af hij is zelf 17 .. dan kan je nog niet eens goed voor je zelf zorgen laat staan voor een ander
quote:Op dinsdag 8 december 2009 15:38 schreef Miss-X het volgende:
[..]
Inderdaad, als mijn dochter van 15 dit soort problemen zou hebben, dan zou ik haar alleen aan professionele mensen toevertrouwen en niet aan een jochie van 17 die denkt dat hij haar ridder kan zijn. Het is heel nobel dat hij wil helpen, maar zoals al eerder werd gezegd, lijkt het er op dat hij dat vooral voor het goede gevoel wil doen en redder in nood wil zijn.
Nogmaals: Waar in dit verhaal heb jij iets veroorzaakt waardoor haar gedrag verklaarbaar zou zijn?quote:Op dinsdag 8 december 2009 15:05 schreef Alucart het volgende:
[..]
ja maar ik wil niet weer zo'n gozer zijn die vlucht voor de problemen want zo ben ik niet
Dat kan overigens juist een kenmerk van een 'redder in nood' zijn: jezelf wegcijferen, waardoor je ook je eigen problemen en / of gevoelens niet onder ogen hoeft te komen. Het is voor jezelf eigenlijk heel veilig en als je dan idd je 'carrière' vergooit, kun je er zelf zogenaamd niks aan doen. Want je moest er toch zijn voor die ander?quote:Op dinsdag 8 december 2009 16:00 schreef Alucart het volgende:
als ik dit zou doen om de "redder in nood te zijn" zou ik er niet zo druk op pushen want wtf heb ik er aan om bij 1 chick te imponeren als er een groot deel van mijn carriere mee kan vergooien
Nog closer? Je bedoelt dat ze op je schoot gaat zitten terwijl je zit te poepen?quote:Op dinsdag 8 december 2009 01:37 schreef Alucart het volgende:
daar heb je wel gelijk in. Maar ik heb er al voor gekozen haar niet te dumpen. want ik denk als ze deze moeilijke tijd achter de rug heeft en weer goed in dr vel zit dat ze dan als ik haar ook in deze tijd niet verlaten heb. Weer een nog closere relatie hebben
\quote:
van af vandaag 2 maanden maar zo soort meisje kan je toch niet in de steek laten zonder ernstige quesicuenties eraan te hangen want dan raakt ze nog verder van de echte wereld afdwaalt.quote:Op dinsdag 8 december 2009 18:57 schreef Xennia het volgende:
[..]
Nog closer? Je bedoelt dat ze op je schoot gaat zitten terwijl je zit te poepen?
OT: dit meisje is bad news en moet heel hard aan zichzelf gaan werken voor ze uberhaupt toe is aan een (gezonde) relatie. Hoe lief je het ook bedoelt, dit gaat uiteindelijk ten koste van jullie allebei.
Hoe lang zijn jullie bij elkaar?
gast serieus...jij wil je toekomst vergooien om een meid die je net twee maanden kent....als je niet naar onze raad wilt luisteren, wat doe je hier dan nog?quote:Op dinsdag 8 december 2009 21:03 schreef Alucart het volgende:
[..]
van af vandaag 2 maanden maar zo soort meisje kan je toch niet in de steek laten zonder ernstige quesicuenties eraan te hangen want dan raakt ze nog verder van de echte wereld afdwaalt.
Als jullie nu al een hele relatie hadden opgebouwd en er ook goede tijden waren geweest. Maar je wist vanaf dag 1 dat ze psychische problemen heeft. Ik snap niet dat je uberhaupt die investering bent begonnen.quote:Op dinsdag 8 december 2009 21:03 schreef Alucart het volgende:
[..]
van af vandaag 2 maanden maar zo soort meisje kan je toch niet in de steek laten zonder ernstige quesicuenties eraan te hangen want dan raakt ze nog verder van de echte wereld afdwaalt.
Je kent haar twee maanden gast, haar ouders weten echt wel beter wat zij nodig heeft dan jij. Dus hou nou eens op met beslissingen nemen voor anderen. Als je iemand twee maanden kent moet het allemaal nog helemaal niet zo moeilijk zijn. Zeker niet op jullie leeftijd. En daarbij, hoe wil je haar daar naartoe brengen? Je bindt haar vast achterop je fiets? Kom op zeg...word wakker en besef dat jij niet degene bent die dit soort dingen kan beslissen!quote:Op dinsdag 8 december 2009 21:01 schreef Alucart het volgende:
[..]
\
Jep ze doen net alsof hun neus bloed... Dus ik zal haar zelf naar de pyscigoloog moeten lijden
Ik wil best naar jullie raad luisteren maar ik vind het gewoon heel moeilijk om iemand los te laten vooral ik weet dat ze een nog moeilijkere tijd gaat krijgen. En dat geeft mij gewoon een dieprakend schuldgevoelquote:Op dinsdag 8 december 2009 21:15 schreef Dj_unkie het volgende:
[..]
gast serieus...jij wil je toekomst vergooien om een meid die je net twee maanden kent....als je niet naar onze raad wilt luisteren, wat doe je hier dan nog?
Los laten? Je kent haar twee maanden! Denk aan jezelf en leg je erbij neer dat jij dit echt niet kan oplossen.quote:Op dinsdag 8 december 2009 21:23 schreef Alucart het volgende:
[..]
Ik wil best naar jullie raad luisteren maar ik vind het gewoon heel moeilijk om iemand los te laten vooral ik weet dat ze een nog moeilijkere tijd gaat krijgen. En dat geeft mij gewoon een dieprakend schuldgevoel
Ik ken haar ongeveer 1 jaar maar we hebben pas 2 maanden een relatiequote:Op dinsdag 8 december 2009 21:27 schreef Miss-X het volgende:
[..]
Los laten? Je kent haar twee maanden! Denk aan jezelf en leg je erbij neer dat jij dit echt niet kan oplossen.
Dan is zo wanhopig vasthouden al helemaal zonde van je tijd.quote:Op dinsdag 8 december 2009 21:29 schreef Alucart het volgende:
[..]
Ik ken haar ongeveer 1 jaar maar we hebben pas 2 maanden een relatie
Wist je dan al langer dat ze dit soort problemen had? Je zal haar dan vast met een van de andere 14 hebben gezien. Als je dat weet, dan begin je daar toch niet aan?quote:Op dinsdag 8 december 2009 21:29 schreef Alucart het volgende:
[..]
Ik ken haar ongeveer 1 jaar maar we hebben pas 2 maanden een relatie
Ik heb zover ik weet niks veroorzaakt wat haar verklaarbaar zo zal laten reageren dat hebben mijn voorgangers gedaan haar vorige vriendjes en ik mag hun zooi opruimen om weer een leuke meid te hebben want ik vind dat zij ook recht heeft op een normaal levenquote:Op dinsdag 8 december 2009 16:48 schreef Aneurism het volgende:
[..]
Nogmaals: Waar in dit verhaal heb jij iets veroorzaakt waardoor haar gedrag verklaarbaar zou zijn?
Nope ik wist niet dat ze 14 mensen had gehad dat zie ze pas toen we 3 weken haden. daarbij heb ik haar nooit met ander jongens gezien. en die problemen kwamen eigenlijk boven water nadat ik 2 weken een relatie met haar had en ik haar voor het eerst een lange tijd ontmoetenquote:Op dinsdag 8 december 2009 21:34 schreef Miss-X het volgende:
[..]
Wist je dan al langer dat ze dit soort problemen had? Je zal haar dan vast met een van de andere 14 hebben gezien. Als je dat weet, dan begin je daar toch niet aan?
Ik denk dat je je vriendin veel te veel als een slachtoffer ziet. Ze heeft zelf die puinhoop gecreeerd. Misschien niet omdat ze dat bewust zo wilde, maar omdat ze zelf een puinhoop is en (in ieder geval op dit moment) niet in staat tot een evenwichtige relatie.quote:Op dinsdag 8 december 2009 21:36 schreef Alucart het volgende:
[..]
Ik heb zover ik weet niks veroorzaakt wat haar verklaarbaar zo zal laten reageren dat hebben mijn voorgangers gedaan haar vorige vriendjes en ik mag hun zooi opruimen om weer een leuke meid te hebben want ik vind dat zij ook recht heeft op een normaal leven
quote:Op dinsdag 8 december 2009 21:39 schreef Xennia het volgende:
[/qoute] je kunt haar niet redden. Het enige wat je kunt doen is jezelf redden, want ze gaat jou nog veel meer pijn doen.
Vind je niet dat jij zelf ook recht hebt op een normaal leven?quote:Op dinsdag 8 december 2009 21:36 schreef Alucart het volgende:
want ik vind dat zij ook recht heeft op een normaal leven
Om eerlijk te zijn nope. Maar ik ben zo van dat je iets niet zo makkelijk los laat als ik ergens mee begin wil ik het ook afmaken anders krijg ik heel veel spijtgevoelens en ik ben weleens eerder door een meisje gedumpt omdat ik haar niet genoeg steunde. En ik heb een normaal leven ik heb een goede opleiding waar het ook goed gaat en ik kan heel goed school en privé uit elkaar houden. Dus ik heb het stuk school en toekomst wel op orde. Wat ik niet op orde heb is mijn sociale contacten ik heb wel wat vrienden maar dat is ook niet daverend groots daarbij heb ik niet echt veel geluk met meisjes ik ben blij dat ik er eentje heb en ik vind het vereselijk dat ze zich slecht voelt ik leef gewoon heel erg met haar mee. Maar dat lijkt me wel normaal als je verliefd bent.quote:Op dinsdag 8 december 2009 21:42 schreef Jumping-Skippy het volgende:
[..]
Vind je niet dat jij zelf ook recht hebt op een normaal leven?
Nee, eerder als in aantrekken en afstoten, jij die haar hulpverlener wordt, claimen, drama, zelfmoordpoging 2, theatraal gedoe etc.quote:Op dinsdag 8 december 2009 21:41 schreef Alucart het volgende:
[..]
Zoals ze gaat me echt niet dumpen als ze opgenomen is in een pysichiatrische hulp groep
Maar het enigste wat ze meebereikt is dat iets waar ze dan toch nog om geeft kwijt raakt en dan weet ik zeker dat ze echt helemaal doordraaidquote:Op dinsdag 8 december 2009 21:49 schreef Xennia het volgende:
[..]
Nee, eerder als in aantrekken en afstoten, jij die haar hulpverlener wordt, claimen, drama, zelfmoordpoging 2, theatraal gedoe etc.
Ik denk niet dat ze dat in de hand heeft. Ik mag geen diagnoses stellen hier, maar dit meisje heeft serieuze issues waar ze niet van de een op de andere dag vanaf komt. Ook niet door een paar gesprekjes met een psycholoog.quote:Op dinsdag 8 december 2009 21:53 schreef Alucart het volgende:
[..]
Maar het enigste wat ze meebereikt is dat iets waar ze dan toch nog om geeft kwijt raakt en dan weet ik zeker dat ze echt helemaal doordraaid
Het is normaal om met iemand mee te leven als je verliefd bent, maar het is niet normaal om jezelf weg te cijferen zoals je nu doet. Je geeft aan dat je blij bent dat je eindelijk een meisje hebt, tussen de regels door lees ik daar toch echt wel dat je het eigenlijk best een beetje fijn vindt dat ze labiel is, want ze zal niet zomaar bij je weggaan, ze heeft je namelijk heel hard nodig (denk je)quote:Op dinsdag 8 december 2009 21:46 schreef Alucart het volgende:
[..]
Om eerlijk te zijn nope. Maar ik ben zo van dat je iets niet zo makkelijk los laat als ik ergens mee begin wil ik het ook afmaken anders krijg ik heel veel spijtgevoelens en ik ben weleens eerder door een meisje gedumpt omdat ik haar niet genoeg steunde. En ik heb een normaal leven ik heb een goede opleiding waar het ook goed gaat en ik kan heel goed school en privé uit elkaar houden. Dus ik heb het stuk school en toekomst wel op orde. Wat ik niet op orde heb is mijn sociale contacten ik heb wel wat vrienden maar dat is ook niet daverend groots daarbij heb ik niet echt veel geluk met meisjes ik ben blij dat ik er eentje heb en ik vind het vereselijk dat ze zich slecht voelt ik leef gewoon heel erg met haar mee. Maar dat lijkt me wel normaal als je verliefd bent.
drm word ze ook opgenomen. dat was de oorspronkelijke topic reden ze word opgenomen en ik wil haar zo goed mogelijk steunen in deze toch moeilijke periode in haar leven.quote:Op dinsdag 8 december 2009 21:57 schreef Xennia het volgende:
[..]
Ik denk niet dat ze dat in de hand heeft. Ik mag geen diagnoses stellen hier, maar dit meisje heeft serieuze issues waar ze niet van de een op de andere dag vanaf komt. Ook niet door een paar gesprekjes met een psycholoog.
Is het al zeker dat ze opgenomen wordt? Dat gebeurt namelijk niet zomaar en daar zijn vaak ook lange wachtlijsten voor.quote:Op dinsdag 8 december 2009 22:00 schreef Alucart het volgende:
[..]
drm word ze ook opgenomen. dat was de oorspronkelijke topic reden ze word opgenomen en ik wil haar zo goed mogelijk steunen in deze toch moeilijke periode in haar leven.
Mischien is dat wel waar maar aan de ander kant wil ik haar zo goed mogelijk helpen met haar labiele toestaant weer stabiel te krijgen. dus het is nogal tegenstrijdigquote:Op dinsdag 8 december 2009 21:39 schreef Xennia het volgende:
[..]
Ik denk dat je je vriendin veel te veel als een slachtoffer ziet. Ze heeft zelf die puinhoop gecreeerd. Misschien niet omdat ze dat bewust zo wilde, maar omdat ze zelf een puinhoop is en (in ieder geval op dit moment) niet in staat tot een evenwichtige relatie.
Jij kunt haar niet redden. Het enige wat je kunt doen is jezelf redden, want ze gaat jou nog veel meer pijn doen.
ze zijn er mee gestard dus ik weet niet hoelang het duurt maar tot die tijd zal ze toch wel een soort toezicht krijgenquote:Op dinsdag 8 december 2009 22:01 schreef Miss-X het volgende:
[..]
Is het al zeker dat ze opgenomen wordt? Dat gebeurt namelijk niet zomaar en daar zijn vaak ook lange wachtlijsten voor.
Wie is er mee gestart? Is ze dan toch zelf naar een psycholoog/arts gegaan? Je gaf net aan dat haar ouders deden alsof er niets aan de hand was?quote:Op dinsdag 8 december 2009 22:03 schreef Alucart het volgende:
[..]
ze zijn er mee gestard dus ik weet niet hoelang het duurt maar tot die tijd zal ze toch wel een soort toezicht krijgen
Ze zijn er heel vaag over mijn vriendin roept dat ze gestart zijn de ouders doen of er niks is waarschijnlijk toch een soort afscherming van het probleemquote:Op dinsdag 8 december 2009 22:04 schreef Miss-X het volgende:
[..]
Wie is er mee gestart? Is ze dan toch zelf naar een psycholoog/arts gegaan? Je gaf net aan dat haar ouders deden alsof er niets aan de hand was?
En misschien toch weer een manier van aandacht zoeken, ze overdreef wel vaker zei je toch?quote:Op dinsdag 8 december 2009 22:06 schreef Alucart het volgende:
[..]
Ze zijn er heel vaag over mijn vriendin roept dat ze gestart zijn de ouders doen of er niks is waarschijnlijk toch een soort afscherming van het probleem
je maar ze moet zo ie zo naar een pyscigoloog als haar ouders het niet doen doe ik het wel want er is iets mis met haar dat zal iedereen in deze topic met me eens zijnquote:Op dinsdag 8 december 2009 22:07 schreef Miss-X het volgende:
[..]
En misschien toch weer een manier van aandacht zoeken, ze overdreef wel vaker zei je toch?
Ja, maar je moet begrijpen dat JIJ dat niet in de hand hebt. Maar dat heb ik nu al vaker gezegd en ik heb het idee dat je dat niet wil snappen.quote:Op dinsdag 8 december 2009 22:08 schreef Alucart het volgende:
[..]
je maar ze moet zo ie zo naar een pyscigoloog als haar ouders het niet doen doe ik het wel want er is iets mis met haar dat zal iedereen in deze topic met me eens zijn
Dus je zegt dat ik haar niet meer kan helpen. En er is geen enkele manier om haar toch via welke omweg dan ook te steunenquote:Op dinsdag 8 december 2009 22:10 schreef Miss-X het volgende:
[..]
Ja, maar je moet begrijpen dat JIJ dat niet in de hand hebt. Maar dat heb ik nu al vaker gezegd en ik heb het idee dat je dat niet wil snappen.
Ja maar jij kan dat niet regelen hoe goed je bedoelingen ook zijn als ze opgenomen word moet er toestemming van de ouders zijnquote:Op dinsdag 8 december 2009 22:08 schreef Alucart het volgende:
[..]
je maar ze moet zo ie zo naar een pyscigoloog als haar ouders het niet doen doe ik het wel want er is iets mis met haar dat zal iedereen in deze topic met me eens zijn
Steunen is iets anders dan helpen. Zoals hierboven ook al staat, je bent 17 en geen professional. Laat haar ouders het oplossen. Dat betekent niet dat je haar gelijk moet laten vallen, maar jij bent gewoon niet de persoon die haar naar een psycholoog kan slepen of zelfs op lkan aten nemen. Het meisje is 15 haar ouders zijn daar verantwoordelijk voor.quote:Op dinsdag 8 december 2009 22:12 schreef Alucart het volgende:
[..]
Dus je zegt dat ik haar niet meer kan helpen. En er is geen enkele manier om haar toch via welke omweg dan ook te steunen
Hmm denk het niet want die ouders doen opzich niks verkeerds of ze moet echt een zware bedreiging voor zich zelf zijn en dat moet dan ook weer bewezen worden die ouders zijn voor grootendeels *baas* denk dat je in je 1tje niet veel kan doenquote:Op dinsdag 8 december 2009 22:14 schreef Alucart het volgende:
is er geen weg via de kinderbescherming ofzo want ik zie dit dan wel als een soort van geestelijke mishandeling
Geestelijke mishandeling is heel iets anders, je maakt er nu iets van wat er niet is. Jij weet niet wat haar ouders doen, zij hoeven jou dat ook niet te vertellen.quote:Op dinsdag 8 december 2009 22:14 schreef Alucart het volgende:
is er geen weg via de kinderbescherming ofzo want ik zie dit dan wel als een soort van geestelijke mishandeling
Je kan haar best steunen, maar laat de overige stappen over aan mensen die er wel verstand van hebben.quote:Op dinsdag 8 december 2009 22:16 schreef Alucart het volgende:
Ik ben ook niet van plan om zelf haar problemen weg te praten maar ik wil er toch laten zien dat ik er voor haar ben. Want zoals ik al eerder heb vermeld kan dat goed helpen met het procces om weer geetselijk bij zinnen te komen om het maar zo ff te noemen
Dat kan je hooguit weg stoppen maar je kan haar niet *beter* maken daar moeten echt mensen bij komen die er verstand van hebben:) want jij denkt dat je der kan helpen mischien knapt ze er wel van op maar voor hoelang dan 2weken? je wilt er toch helemaal beter hebben.Maar al met al denk ik dat ze mischien eerst een half jaartje *opgesloten* word voor observatie om nou aan te gaan zoeken wat ze heeft en zo maar mischien heeft ze psygoshe ik weet niet hoe je het schrijftquote:Op dinsdag 8 december 2009 22:16 schreef Alucart het volgende:
Ik ben ook niet van plan om zelf haar problemen weg te praten maar ik wil er toch laten zien dat ik er voor haar ben. Want zoals ik al eerder heb vermeld kan dat goed helpen met het procces om weer geetselijk bij zinnen te komen om het maar zo ff te noemen
Hoquote:Op dinsdag 8 december 2009 22:14 schreef Alucart het volgende:
Dat moet je ff buiten beschouwing laten dat vinden heel veel vrouwen onterecht dat ze zich lelijk en dik voelen en zijn onzeker over zich zelfquote:Op dinsdag 8 december 2009 22:21 schreef Alucart het volgende:
Want ze heeft me wel eens vaker gevraagd of ze dood mocht. En dan antwoord ik natuurlijk nee en bleef op haar inpraten tot ze weer bijzinnen was want ze vind zich zelf ook dik terwijl ze het echt niet is ze vind zich zelf lelijk dat ook niet waar is. ze is ook heel erg onzeker over haar zelf.
Gets, ze heeft je volkomen in haar macht. Ze zit je te manipuleren en op je gevoel in te spelen waar je bij staat. En jij vindt haar alleen maar een zielig en weerloos slachtoffer. Je bent zo goedbedoeld vreselijk naief.quote:Op dinsdag 8 december 2009 22:21 schreef Alucart het volgende:
Want ze heeft me wel eens vaker gevraagd of ze dood mocht. En dan antwoord ik natuurlijk nee en bleef op haar inpraten tot ze weer bijzinnen was want ze vind zich zelf ook dik terwijl ze het echt niet is ze vind zich zelf lelijk dat ook niet waar is. ze is ook heel erg onzeker over haar zelf.
Iedereen is het er ondertussen wel over eens dat er iets mis is met haar, maar het is toch echt aan haar, haar ouders en professionele mensen om daar iets mee te doen.quote:Op dinsdag 8 december 2009 22:24 schreef Alucart het volgende:
En het grootste probleem is denk ik ook dat ze zich niet goed weet hoe ze zich moet gedragen in nieuwe gezelschapen als mijn ouders en groot ouders. Ze heeft nogal vaak foute opmerkingen gemaakt zie voorbeeld begin topic. En zo kan ik een hele rij van dat soort dingen opnoemen mijn ouders (die geschieden zijn) zijn allebei onafhankelijk over eens dat er iets mis is met haar.
door haar te weerhouden om van een brug af te springen?quote:Op dinsdag 8 december 2009 22:23 schreef Xennia het volgende:
[..]
Gets, ze heeft je volkomen in haar macht. Ze zit je te manipuleren en op je gevoel in te spelen waar je bij staat. En jij vindt haar alleen maar een zielig en weerloos slachtoffer. Je bent zo goedbedoeld vreselijk naief.
Jij bent eigenlijk het laatste wat zij nodig heeft. Je houdt het probleem in stand.
Zouden meisjes van 15 dat al doen? nja ze maakt er ook wel enigzins misbruik van maar ze is pas 15(of zou ik ook zo goedgeloevig nog zijn) nja het zou kunnenquote:Op dinsdag 8 december 2009 22:23 schreef Xennia het volgende:
[..]
Gets, ze heeft je volkomen in haar macht. Ze zit je te manipuleren en op je gevoel in te spelen waar je bij staat. En jij vindt haar alleen maar een zielig en weerloos slachtoffer. Je bent zo goedbedoeld vreselijk naief.
Jij bent eigenlijk het laatste wat zij nodig heeft. Je houdt het probleem in stand.
Ze manipuleert de boel enorm!!! Het is een vorm van aandacht vragen.quote:Op dinsdag 8 december 2009 22:26 schreef Alucart het volgende:
[..]
door haar te weerhouden om van een brug af te springen?
Ach, ga toch weg. Als ze echt van een brug zou willen springen, zou ze het wel doen als ze alleen was. Ze doet het met jou erbij om een reactie van jou te ontlokken, je emotioneel te chanteren, bevestiging te krijgen. Ik zeg niet dat ze dit bewust van tevoren bedenkt, maar wel dat er een heleboel steekjes los zitten in haar bovenkamer.quote:Op dinsdag 8 december 2009 22:26 schreef Alucart het volgende:
[..]
door haar te weerhouden om van een brug af te springen?
Ik weet niet of ze bewust misbruik maakt, maar er lijkt (zonder een diagnose te stellen) sprake van psychiatrische problematiek te zijn.quote:Op dinsdag 8 december 2009 22:28 schreef donthate het volgende:
[..]
Zouden meisjes van 15 dat al doen? nja ze maakt er ook wel enigzins misbruik van maar ze is pas 15(of zou ik ook zo goedgeloevig nog zijn) nja het zou kunnen
Dat proberen we je hier al even duidelijk te maken... Het is gewoon water naar de zee dragen.quote:Op dinsdag 8 december 2009 22:31 schreef Alucart het volgende:
en waarschijnlijk ook in de mijne want ze trekt me volgens mij gewoon hart haar put in.waar ik haar probeer uit te steunen Als jullie begrijpen wat ik bedoel
You just said itquote:Op dinsdag 8 december 2009 22:31 schreef Alucart het volgende:
ze trekt me volgens mij gewoon hart haar put in
Ja, ik snap precies wat je bedoelt.quote:Op dinsdag 8 december 2009 22:31 schreef Alucart het volgende:
en waarschijnlijk ook in de mijne want ze trekt me volgens mij gewoon hart haar put in.waar ik haar probeer uit te steunen Als jullie begrijpen wat ik bedoel
maar dat is iets wat ik zelf moet zien te creeren. Maar waarschijnlijk is deze goedaardigheid ook wel mijn bron van waarom mensen mij snel in vertrouwing nemen.quote:Op dinsdag 8 december 2009 22:30 schreef donthate het volgende:
Wat ik wel vind als iemand kwaad wilt is TS wel makkelijk te manipuleren zijn karakter is veelste goed soms moet je maar iets meer een *klootzak* zijn
What she said.quote:Op dinsdag 8 december 2009 22:34 schreef Xennia het volgende:
[..]
Ja, ik snap precies wat je bedoelt.
En na deze relatie (want het is echt niet voor altijd) ben jij waarschijnlijk degene die nooit meer onbevangen in een relatie kan staan.
Dat is voor jezelf wel het beste, maar dat moet je zelf inzien. Dit is geen kwestie van makkelijk een relatie beginnen en beëindigen.quote:Op dinsdag 8 december 2009 22:37 schreef Alucart het volgende:
maar betekent dat dat ik deze hele relatie moet afkappen? want dat kan ik niet zo makkelijk ik ben iemand die niet al te makkelijk relatie creered en beindigd,
Wat bij jou goed voelt als ze je wel misbruikt dan heb je der niks aan en het feit dat ze op haar 15de a;l jij haar 15de vrend bent geeft aan dat ze toch een beetje.. Ergens mee bezig is maar je kan nooit zomaar iemand gaan beschuldigen dat is het kutte eraan.En wat het nog vervelender maakt is dat je pas 17bent dus advies geven is ook een stuk moelijkerquote:Op dinsdag 8 december 2009 22:37 schreef Alucart het volgende:
maar betekent dat dat ik deze hele relatie moet afkappen? want dat kan ik niet zo makkelijk ik ben iemand die niet al te makkelijk relatie creered en beindigd,
Wat zou jij een vriend adviseren als hij in jouw schoenen stond?quote:Op dinsdag 8 december 2009 22:37 schreef Alucart het volgende:
een beetje wat steve.t zegtquote:Op dinsdag 8 december 2009 12:54 schreef steve.T het volgende:
Dude je moet 1 ding afvragen: IS ZEI AL DEZE ELLENDE WAARD!! Want ik zie dat je heelveel tijd in haar steekt. Geeft zie je terug wat jij haar geeft of is het een eenrichtings weg. Daarbij bekijk je punten die je hebt van haar haar positive en negatieve kanten is dat in balans. En denk ja dat ze naar x jaar behandeling nogsteeds om je geeft en bij je blijft of een andere jongen zoekt. Veel geluk met je probleem. Maak er het beste van. En:Keep the mood buddy!
Ik denk niet dat je dat zou vragen. Ik denk dat je het dan wel van een afstandje zou kunnen bekijken, zonder meegezogen te worden door emoties en drama. Ik denk dat je je vriend zou aanraden een beslissing te nemen op basis van zijn verstand en niet zijn gevoel.quote:Op dinsdag 8 december 2009 22:42 schreef Alucart het volgende:
Vragen of hij nog echt van haar houd? en als het een ja is kan je moeilijk zegen uitmaken die hap
Vooral het laatste.quote:Op dinsdag 8 december 2009 22:48 schreef Felixa het volgende:
Ik vind dat je er veel te `volwassen` over doet.
Je bent 17, zij 15.
Om dan al na twee maanden verkering woorden te gebruiken als relatie, liefde en houden van geeft al aan dat je het veel te serieus neemt allemaal.
Ik snap dat je blij bent dat je een vriendinnetje hebt, maar probeer ook lol te maken en het luchtig te houden.
Dat is moeilijk als zij zulke problemen heeft, maar je bent nog zo ontzettend jong en je hebt nog je hele leven voor je. Je bent jong, gedraag je dan ook zo. Leef!
Toen ik 17 was, dacht ik ook dat ik heel volwassen was en alle wijsheid in pacht had. Nu, bijna 25 jaar verder, kan ik alleen nog maar glimlachen om die periode en bedenken hoe naief ik eigenlijk was en met weinig levenservaring. Dat zul jij later ook hebben.
Dat snap ik, is ook logisch je zit er middenin. Daarom vroeg ik ook wat je een vriend zou adviseren.quote:Op dinsdag 8 december 2009 22:48 schreef Alucart het volgende:
Gewoonlijk ben ik ook de gene die de raadgever is. Maar nu sta ik een aan de ander kant van de balie. En dat is vrij kut want gewoonlijk weet ik wel goede oplossingen te vinden die eigenlijk altijd wel werken maar als er bij mij stront aan de knikker komt sta ik met een mond vol tanden maar dat komt waarschijnlijk ook omdat ik er nu emotioneel bij betrokken ben en gewoonlijk een neutrale omstander ben
Met haar ga je geen goede toekomst hebben. Hoe langer je hier in blijft hangen, hoe langer het duurt voor er wel iemand op je pad komt met wie je een goede toekomst zou kunnen hebben.quote:Op dinsdag 8 december 2009 22:51 schreef Alucart het volgende:
Maar ik ben ook niet iemand die een meisje wilt voor verkering maar ik wil er eentje om een goede toekomst te hebben ik heb die hele stap van Puber zijn eigenlijk overgeslagen
Ik heb 2 maanden een relatie met haar maar we kennen elkaar al 1 jaar. we hebben op de zelfde vereniging gezetenquote:Op dinsdag 8 december 2009 22:48 schreef Felixa het volgende:
Ik vind dat je er veel te `volwassen` over doet.
Je bent 17, zij 15.
Om dan al na twee maanden verkering woorden te gebruiken als relatie, liefde en houden van geeft al aan dat je het veel te serieus neemt allemaal.
Ik snap dat je blij bent dat je een vriendinnetje hebt, maar probeer ook lol te maken en het luchtig te houden.
Dat is moeilijk als zij zulke problemen heeft, maar je bent nog zo ontzettend jong en je hebt nog je hele leven voor je. Je bent jong, gedraag je dan ook zo. Leef!
Toen ik 17 was, dacht ik ook dat ik heel volwassen was en alle wijsheid in pacht had. Nu, bijna 25 jaar verder, kan ik alleen nog maar glimlachen om die periode en bedenken hoe naief ik eigenlijk was en met weinig levenservaring. Dat zul jij later ook hebben.
Iemand die denkbeeldig vriendinnetje heeft of wattan ook zusje heeft niks met puber hormonen.. te maken en dat je dood wilt ook nietquote:Op dinsdag 8 december 2009 22:54 schreef Alucart het volgende:
Jep die zeggen dat ik er rekening mee moet houden dat ze een zeer onstabiel meisje is en daardoor dingen kan roepen wat ze eigenlijk niet meent meer daarbij zeggen ze niet dat ik deze relatie moet afkappen maar er mee door moet gaan zolang het voor mij goed voelt. Maar ze zeggen ook dat het ook waarschijnlijk grote gedeelte puber hormonen zijn van een 15 jarig meisje. dus dat er grote kans is dat deze hele problemen situatie met de loop van de jaren afbouwt als de puber hormonen zakken.
Heb je ook verteld dat jij haar letterlijk moet weerhouden om van een brug te springen?quote:Op dinsdag 8 december 2009 22:54 schreef Alucart het volgende:
Jep die zeggen dat ik er rekening mee moet houden dat ze een zeer onstabiel meisje is en daardoor dingen kan roepen wat ze eigenlijk niet meent meer daarbij zeggen ze niet dat ik deze relatie moet afkappen maar er mee door moet gaan zolang het voor mij goed voelt. Maar ze zeggen ook dat het ook waarschijnlijk grote gedeelte puber hormonen zijn van een 15 jarig meisje. dus dat er grote kans is dat deze hele problemen situatie met de loop van de jaren afbouwt als de puber hormonen zakken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |