quote:De dikste van stel begint te schreeuwen dat ze Marokkanen zijn en 'schijt hebben aan dit land'. Vervolgens komt een ander meisje dat achter me zit naar hen toe en vraagt om te houden.
Samen opstaan:
'Waar slaat dit op, ik ben ook Marokkaanse maar wat jullie doen kan niet', zegt ze tegen het trio. Alle agressie is nu op haar gericht en ik vraag het trio om te gaan zitten en normaal te toen. Meteen staat één van hen voor mijn neus en begint te duwen, ik spring op en sta in oogwenk te vechten met 2 van hen. Nu eruit schreeuw ik en de deuren gaan open, klodders spuug vliegen door de lucht, een jongen voor in de coupe komt aangevlogen om te helpen. De deuren van de metro gaan dicht en het trio trapt nog tegen de metro. Onvoorstelbaar, ik kan er niet bij dat ik nog eens sta te matten in de metro met drie meisjes. De oudere man geeft me een knikje om te bedanken. Met het meisje dat ingreep praat ik na tot we bij onze eindbestemming komen over de onvoorstelbare agressie en dat redelijke woorden niet helpen. Als het drie jongens waren geweest dan was het waarschijnlijk slechter voor me afgelopen. Hoe het ook is, toezicht en camera's zijn allemaal prachtig. Maar alleen als we in Amstelveen samen opstaan en aggressief gedrag tegen mensen niet pikken dan hoeven we ons niet te verschuilen achter een krant.
Waarom sluit je steeds af met dit soort suggestieve vragen?quote:Op maandag 7 december 2009 14:10 schreef Sphere het volgende:
Of heb jij andere normen?
Met zulke nuances is het chargeren natuurlijk niet meer mogelijk... Dat soort achtergrond informatie is dan ook niet gewenst!quote:Op maandag 7 december 2009 14:12 schreef OllieA het volgende:
Een kwestie van selectief quoten door de Telegraaf, die ook niet de moeite neemt een linkje te geven naar de weblog van Raat.
http://herbertraat.web-log.nl/
Daar is de strekking van zijn stukje toch net even anders.
Een ander Marokkaans meisje komt hem helpen, en nog een jongen, en samen werken ze ze deur uit.
[..]
Dat is het niet hoor. Het is meer dat de kwaadaardige Marokkaan/Antilliaan/Zeeuw zichzelf onder het vergrootglas plaatst.quote:Op maandag 7 december 2009 14:21 schreef Drukwerk het volgende:
[..]
Het duurt niet lang meer voor je "goede" Marokkanen met een vergrootglas moet zoeken.
Het is dat ze riepen 'wij zijn marrokanen en hebben schijt aan dit land.'quote:Op maandag 7 december 2009 12:56 schreef Sjaakz het volgende:
[..]
Vooral wanneer niet slechts het gedrag wordt besproken, maar vooral ook de nationaliteit wordt benadrukt.
Tja, daar zorgden die meisjes zelf wel voor he? Dat valt de krant/het artikel niet kwalijk te nemen.quote:Op maandag 7 december 2009 12:56 schreef Sjaakz het volgende:
Vooral wanneer niet slechts het gedrag wordt besproken, maar vooral ook de nationaliteit wordt benadrukt.
Oeps, dat plaatst mijn vorige stukje in een iets ander licht.. Wat een ontzettend slechte journalistiek danquote:Op maandag 7 december 2009 14:12 schreef OllieA het volgende:
Een kwestie van selectief quoten door de Telegraaf, die ook niet de moeite neemt een linkje te geven naar de weblog van Raat.
http://herbertraat.web-log.nl/
Daar is de strekking van zijn stukje toch net even anders.
Een ander Marokkaans meisje komt hem helpen, en nog een jongen, en samen werken ze ze deur uit.
[..]
Idd.quote:Op maandag 7 december 2009 14:53 schreef Drukwerk het volgende:
[..]
Tja, daar zorgden die meisjes zelf wel voor he? Dat valt de krant/het artikel niet kwalijk te nemen.
ze benadrukken het zelf.quote:De dikste van stel begint te schreeuwen dat ze Marokkanen zijn en 'schijt hebben aan dit land
Pssstquote:Op maandag 7 december 2009 14:53 schreef Drukwerk het volgende:
[..]
Tja, daar zorgden die meisjes zelf wel voor he? Dat valt de krant/het artikel niet kwalijk te nemen.
Die meisjes zijn schuldig aan hun eigen wangedrag. Niet aan het wangedrag van de telegraaf.quote:Op maandag 7 december 2009 14:53 schreef Drukwerk het volgende:
[..]
Alle Marokkanen zijn slecht.quote:Op maandag 7 december 2009 12:20 schreef haggardmerle het volgende:
Het is toevallig dat het mocro's zijn. Het zijn die rond trekkende lui die het altijd voor de rest verpesten. Niemand mag iets zeggen over een Islamitische integratie stop! Het zijn incidenten. Ogen dicht en doorlopen.
Doe jij aangifte als je bespuwd wordt?quote:
Ja als we jouw definitie van een kleine groep gaan gebruiken kunnen we net zo goed alle joden oorlogsmisdadigers noemenquote:Op maandag 7 december 2009 12:20 schreef haggardmerle het volgende:
Het is toevallig dat het mocro's zijn. Het zijn die rond trekkende lui die het altijd voor de rest verpesten. Niemand mag iets zeggen over een Islamitische integratie stop! Het zijn incidenten. Ogen dicht en doorlopen.
als ik door 3 dames in de metro word aangevallen dan doe ik aangifte jaquote:Op maandag 7 december 2009 17:39 schreef Pundit_wannabe het volgende:
[..]
Doe jij aangifte als je bespuwd wordt?
De politie ziet je aankomen...
Haha dat iemand dit durft te posten..quote:Op maandag 7 december 2009 17:25 schreef Jibbe het volgende:
[..]
Alle Marokkanen zijn slecht.
Alle allochtonen zijn slecht.
Alle moslims zijn slecht.
Iedereen is slecht behalve de autochtonen.
Met zoveel online haat, discriminatie en racisme jegens deze groepen vraag je om klappen.
Ja, die meiden hadden volkomen gelijk. Stel je voor dat iemand je aanspreekt op je gedrag. Dat kan toch niet? Die oude man had respect voor die meiden moeten tonen.quote:Op maandag 7 december 2009 17:25 schreef Jibbe het volgende:
[..]
Alle Marokkanen zijn slecht.
Alle allochtonen zijn slecht.
Alle moslims zijn slecht.
Iedereen is slecht behalve de autochtonen.
Met zoveel online haat, discriminatie en racisme jegens deze groepen vraag je om klappen.
Hmmmm... de term "vechten" wordt inderdaad expliciet gebezigd.quote:Op maandag 7 december 2009 17:41 schreef sp3c het volgende:
als ik door 3 dames in de metro word aangevallen dan doe ik aangifte ja
Waarom zo generaliseren?quote:Op maandag 7 december 2009 12:10 schreef isogram het volgende:
Het meest trieste aan de negatieve beeldvorming rondom Marokkanen in Nederland is toch wel dat ze die beeldvorming ZELF veroorzaken, in de hand werken en hun 'goede naam' hoog houden.
En ik ga het ook niet goed praten. Het zou super zijn wanneer dat soort jongelui die blijkbaar zelf giga generaliseren eens flink aangepakt worden.quote:Vervolgens komt een ander meisje dat achter me zit naar hen toe en vraagt om te houden.
Samen opstaan:
'Waar slaat dit op, ik ben ook Marokkaanse maar wat jullie doen kan niet',
Spugen niet nee. Maar als je me agressief benadert dan ga ik daar een stapje overheen.quote:Op maandag 7 december 2009 14:10 schreef Sphere het volgende:
[..]
Nee, of het absurd is je zo te gedragen als je ruzie hebt. Tuurlijk heeft bijna iedereen weleens ruzie of mot. Ik ga dan echter iemand niet iemand bespugen, of fysiek te lijf. Of heb jij andere normen?
Ik heb geen IDEE waar je het over hebt. Sinds 2001 kom ik hier met regelmaat en ik herken niets van wat je zegt.quote:Op maandag 7 december 2009 19:10 schreef El_Liberaliste het volgende:
Het lijkt wel alsof Fok het de laatste tijd steeds voor de bontkraagjes opneemt omdat ze toch zo zielig zijn en zo hebben te lijden onder die vreselijke mediaterreur, dat was een paar jaar geleden wel anders.
Daar zeg je nou iets, maar zulk soort dingen komen voor. De West Ham hooligans bv lieten visitekaartjes achter op hun "verslagen"tegenstanders met een tekst in de trend van "you have just met the ICF, have a nice day". Misschien word dit ook hier een rage.quote:Op maandag 7 december 2009 17:17 schreef sp3c het volgende:
ik geloof het niet echt
waarom staat die bolle er bij te brullen wat nationaliteit ze hadden, wilden ze meneer Raat daten ofzo? strax krijg je er als je overvallen word ook een visitekaartje bij 'teveel geld op zak? last van je rug? bel mehmet en er komt 24/7 iemand uw last verlichten ... we hebben bijna 100% dekking maar in de buurt van politiebolwerken kan het iets langer duren'
dat daten zou niet meer dan logisch zijn trouwens, zo'n daadkrachte man daar wil je best mee gezien worden ... je zou er toch tenminste op stemmen
geen aangifte gedaan zeker
wat gek zeg.........quote:Op maandag 7 december 2009 12:56 schreef Sjaakz het volgende:
[..]
quote:De dikste van stel begint te schreeuwen dat ze Marokkanen zijn en 'schijt hebben aan dit land.
Wat triest is dat het gros van de mensen dit soort idiote redenaties erop nahoudt. Het gaat over Marokkanen, wat toch een erg prominente groep is als het gaat om dit soort incidenten. Maar nog altijd heb je van die halve zolen als TS die het vervolgens doortrekken naar alle allochtonen.quote:Op maandag 7 december 2009 12:05 schreef Sphere het volgende:
Triest, maar helaas is het de dagelijkse praktijk in de grote steden, dat keurige mensen worden belaagd, mishandeld, geprovoceerd en zonder reden worden uitgescholden door dit soort allochtoons tuig.
Nog een voorbeeld....quote:Op maandag 7 december 2009 22:21 schreef Monidique het volgende:
Kijk. Meiden met een waarschijnlijk islamitische achtergrond die opkomen voor henzelf. Het gaat de goede kant op met het feminisme onder de allochtone jeugd.
Dat zijn geen idiote redenaties, dit is wat ik beroepsmatig, elke dag weer zie.quote:Op maandag 7 december 2009 23:57 schreef Xaobotnik het volgende:
[..]
Wat triest is dat het gros van de mensen dit soort idiote redenaties erop nahoudt. Het gaat over Marokkanen, wat toch een erg prominente groep is als het gaat om dit soort incidenten. Maar nog altijd heb je van die halve zolen als TS die het vervolgens doortrekken naar alle allochtonen.
bladiebla
Het is jammer dat dit ogenschijnlijk niet gezegd kan worden over hun omgangsvormen en goede manieren.quote:Op maandag 7 december 2009 22:21 schreef Monidique het volgende:
Kijk. Meiden met een waarschijnlijk islamitische achtergrond die opkomen voor henzelf. Het gaat de goede kant op met het feminisme onder de allochtone jeugd.
Idd zeg, die kaaskoppen moeten maar wat meer respect tonen. En die ouwe al helemaal. Toont hij dat niet dan krijgt hij van alles naar zijn vette kaaskop.quote:Op maandag 7 december 2009 17:46 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ja, die meiden hadden volkomen gelijk. Stel je voor dat iemand je aanspreekt op je gedrag. Dat kan toch niet? Die oude man had respect voor die meiden moeten tonen.
Deze actie van die meid kan ik zeer waarderen. Marokkanen moeten elkaar eens meer aanspreken op hun eigen gedrag.quote:Op maandag 7 december 2009 22:21 schreef Monidique het volgende:
Ik herken daar ook niets in, maar we hebben het hier toch over een heel positief bericht.quote:Op maandag 7 december 2009 19:10 schreef El_Liberaliste het volgende:
Het lijkt wel alsof Fok het de laatste tijd steeds voor de bontkraagjes opneemt omdat ze toch zo zielig zijn en zo hebben te lijden onder die vreselijke mediaterreur, dat was een paar jaar geleden wel anders.
Daar lijkt het inderdaad wel op, wat wel erg onderbelicht blijft is dat kennelijk een marokkaans meisje als eerste optrad.quote:Op dinsdag 8 december 2009 14:32 schreef voyeur het volgende:
[..]
Ik herken daar ook niets in, maar we hebben het hier toch over een heel positief bericht.
Drie vervelelende meiden vallen mensen lastig, maar liefst drie mensen zeggen er iets van en de meiden worden uit de tram gezet. Dat die meiden marokkaans waren en een van de hulptroepen ook is daarbij een bijkomstigheid. Sociale controle functioneert weer en de tokkies (in dit geval marokkaanse tokkies) krijgen niet de vrije hand. Prima!
Ja en dus...?quote:Op dinsdag 8 december 2009 15:24 schreef HiZ het volgende:
[..]
Daar lijkt het inderdaad wel op, wat wel erg onderbelicht blijft is dat kennelijk een marokkaans meisje als eerste optrad.
Ga je nog een paar andere open deuren intrappen?quote:Op dinsdag 8 december 2009 15:30 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Ja en dus...?
Die meisjes hadden zich gewoon moeten gedragen. Punt uit.
Het zijn helemaal geen feiten. Ik ben zelf leraar op de grootste ROC-instelling in Nederland, en daar loopt echt van alles rond, en er is een duidelijk verschil. Dat jij dat verschil niet weet te maken, maakt niet dat er opeens een hele andere realiteit is.quote:Op dinsdag 8 december 2009 10:28 schreef Sphere het volgende:
[..]
Dat zijn geen idiote redenaties, dit is wat ik beroepsmatig, elke dag weer zie.
Niet alleen bij Marokkanen, ook bij andere, niet Westerse bevolkingsgroepen. Inderdaad domineren de Marokkanen, om precies te zijn de Berbers.
Het zijn gewoon feiten, helaas....
Marokkanen zijn dus het probleem..was al bekendquote:Op dinsdag 8 december 2009 17:47 schreef Xaobotnik het volgende:
[..]
Het zijn helemaal geen feiten. Ik ben zelf leraar op de grootste ROC-instelling in Nederland, en daar loopt echt van alles rond, en er is een duidelijk verschil. Dat jij dat verschil niet weet te maken, maakt niet dat er opeens een hele andere realiteit is.
Andere niet-Westerse bevolkingsgroepen heb je het over. Wat bedoel je daarmee? Alle andere-niet westerse bevolkingsgroepen of bepaalde andere niet-westerse bevolkingsgroepen? Indien je het laatste, bedoelt, spreek jij mij niet tegen, en blijven het idiote redenaties. Een paar redelijk grote niet-Westerse groepen zijn bijv. de Surinamers (waar je dan ook weer een verschil in moet maken tussen Creolen, bosnegers en Hindoestanen) Indonesiërs. Vormen die een probleem? Nee dus.
Dan een paar westerse, bijv. de Joegoslaven. Niet bepaald wars van het vertoon van de nodige agressie.
Verder is het weinig verschil tussen de Berbers en Marokkanen hoor. Beide groepen zijn voornamelijk afkomstig uit sociaal zwakkere milieus en zijn dus onderhevig aan randgroep-gedrag bevorderende invloeden. Er zijn nu eenmaal meer Berbers. Dat is de enige reden. In België en Frankrijk (zij het in het Franse geval op een andere manier) kent men ook een Marokkanenprobleem, en daar zijn het vooral Arabische Marokkanen. Nog meer onzin dat je uit slaakt dus.
Je bron zegt daar niets over. Het nieuwsbericht waar dit topic overgaat is heel positief.quote:Op dinsdag 8 december 2009 17:50 schreef qonmann het volgende:
[..]
Marokkanen zijn dus het probleem..was al bekend
http://www.telegraaf.nl/b(...)n_metro__.html?p=2,1
Hier hoef je ook niet te vragen wie aangehouden zijn
je zou hier toch niet mee postenquote:Op dinsdag 8 december 2009 17:52 schreef voyeur het volgende:
[..]
Je bron zegt daar niets over. Het nieuwsbericht waar dit topic overgaat is heel positief.
Is hier off-topic heb ik dus al in de SC uitgelegd: W_T is verdwenen. Ik zou overigens maar een week wegblijven en dat heb ik ruim gehaald.quote:Op dinsdag 8 december 2009 17:54 schreef qonmann het volgende:
[..]
je zou hier toch niet mee posten![]()
Je woord is niet veel waard
En W_T missen we hier.quote:Op dinsdag 8 december 2009 18:09 schreef voyeur het volgende:
[..]
Is hier off-topic heb ik dus al in de SC uitgelegd: W_T is verdwenen. Ik zou overigens maar een week wegblijven en dat heb ik ruim gehaald.
Verwijderd ?quote:Op dinsdag 8 december 2009 20:13 schreef Bommenlegger het volgende:
[..]
En W_T missen we hier.
Beetje jammer dat die via een achterdeur verwijderd is...
Dat staat nergens vermeld...quote:Op dinsdag 8 december 2009 18:09 schreef voyeur het volgende:
[..]
Is hier off-topic heb ik dus al in de SC uitgelegd: W_T is verdwenen. Ik zou overigens maar een week wegblijven en dat heb ik ruim gehaald.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |