Bron: Telegraaf.nlquote:VVD-raadslid vecht met Marokkaanse meisjes
AMSTERDAM - Het Amstelveense VVD-raadslid Herbert Raat is in de metro aangevlogen door drie Marokkaanse meisjes. "Onvoorstelbaar, ik kan er niet bij", schrijft hij op zijn weblog.
Het raadslid was donderdag na zijn werk nog even naar de Amsterdamse Bijenkorf gegaan voor de laatste sinterklaasinkopen. Op de weg terug in de metro naar Amstelveen wordt een oudere man uitgescholden en aangevallen door enkele meisjes van een jaar of 16.
"De man springt op en probeert haar van hem af te houden. De dikste van stel begint te schreeuwen dat ze Marokkanen zijn en 'schijt hebben aan dit land'", schrijft de VVD'er op zijn blog. Als hij er iets van zegt, krijgt Raat ook de wind van voren. "Meteen staat één van hen voor mijn neus en begint te duwen, ik spring op en sta in oogwenk te vechten met 2 van hen. Nu eruit schreeuw ik en de deuren gaan open, klodders spuug vliegen door de lucht, een jongen voor in de coupe komt aangevlogen om te helpen. De deuren van de metro gaan dicht en het trio trapt nog tegen de metro. Onvoorstelbaar, ik kan er niet bij dat ik nog eens sta te matten in de metro met drie meisjes", schrijft de politicus.
http://herbertraat.web-log.nl/quote:De dikste van stel begint te schreeuwen dat ze Marokkanen zijn en 'schijt hebben aan dit land'. Vervolgens komt een ander meisje dat achter me zit naar hen toe en vraagt om te houden.
Samen opstaan:
'Waar slaat dit op, ik ben ook Marokkaanse maar wat jullie doen kan niet', zegt ze tegen het trio. Alle agressie is nu op haar gericht en ik vraag het trio om te gaan zitten en normaal te toen. Meteen staat één van hen voor mijn neus en begint te duwen, ik spring op en sta in oogwenk te vechten met 2 van hen. Nu eruit schreeuw ik en de deuren gaan open, klodders spuug vliegen door de lucht, een jongen voor in de coupe komt aangevlogen om te helpen. De deuren van de metro gaan dicht en het trio trapt nog tegen de metro. Onvoorstelbaar, ik kan er niet bij dat ik nog eens sta te matten in de metro met drie meisjes. De oudere man geeft me een knikje om te bedanken. Met het meisje dat ingreep praat ik na tot we bij onze eindbestemming komen over de onvoorstelbare agressie en dat redelijke woorden niet helpen. Als het drie jongens waren geweest dan was het waarschijnlijk slechter voor me afgelopen. Hoe het ook is, toezicht en camera's zijn allemaal prachtig. Maar alleen als we in Amstelveen samen opstaan en agressief gedrag tegen mensen niet pikken dan hoeven we ons niet te verschuilen achter een krant.
Wat zeg je nu?! Belachelijk! Ik vind dat elke woordenwisseling eventueel met spugen in de krant moet komen! Linkse mediaquote:Op maandag 7 december 2009 12:05 schreef Sphere het volgende:
Meestal komt het niet eens in de media.
Doh!quote:Op maandag 7 december 2009 12:10 schreef isogram het volgende:
Het meest trieste aan de negatieve beeldvorming rondom Marokkanen in Nederland is toch wel dat ze die beeldvorming ZELF veroorzaken, in de hand werken en hun 'goede naam' hoog houden.
Ik heb het over mishandeling, openlijk geweld etc.quote:Op maandag 7 december 2009 12:11 schreef Sjaakz het volgende:
[..]
Wat zeg je nu?! Belachelijk! Ik vind dat elke woordenwisseling eventueel met spugen in de krant moet komen! Linkse media!
quote:Op maandag 7 december 2009 12:10 schreef isogram het volgende:
Het meest trieste aan de negatieve beeldvorming rondom Marokkanen in Nederland is toch wel dat ze die beeldvorming ZELF veroorzaken, in de hand werken en hun 'goede naam' hoog houden.
Ja, zoals in dit artikel toch? Dergelijke voorvallen horen eigenlijk allemaal in de krant te komen, toch?quote:Op maandag 7 december 2009 12:13 schreef Sphere het volgende:
[..]
Ik heb het over mishandeling, openlijk geweld etc.
Ik heb zo'n gevoel dat we steeds vaker dit soort berichten gaan lezen. Helaas.quote:Op maandag 7 december 2009 12:05 schreef Sphere het volgende:
Meestal komt het niet eens in de media.
Dat kan, vooral als we wat meer lokale krantjes gaan lezen. Die hebben wat meer ruimte voor berichtjes over ruzietjes op straat.quote:Op maandag 7 december 2009 12:16 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik heb zo'n gevoel dat we steeds vaker dit soort berichten gaan lezen. Helaas.
quote:Op maandag 7 december 2009 12:16 schreef Ghaazi het volgende:
Dat gelieg en gedraai kunnen de VVD'ers best goed. Zie de oplichterspraktijken van Zalm. Misschien moeten we het hele verhaal wel met een korreltje zout nemen?
Twee dronken mannen die elkaar de hersens inslaan is minder nieuwswaardig dan een politicus die door puber meisjes met anti-Nederlandse gedachten wordt aangevallen.quote:Op maandag 7 december 2009 12:23 schreef KoosVogels het volgende:
Natuurlijk zijn deze drie meisjes compleet van de pot gerukt. Maar laten we eerlijk wezen: als men hierover gaat schrijven dan kunnen we elke week de kranten volschrijven over vechtpartijtjes in de kroeg.
Waarom? Omdat het een politicus is?quote:Op maandag 7 december 2009 12:26 schreef haggardmerle het volgende:
[..]
Twee dronken mannen die elkaar de hersens inslaan is minder nieuwswaardig dan een politicus die door puber meisjes met anti-Nederlandse gedachten wordt aangevallen.
Dat Hero Brinkman amok maakte in Nieuwspoort kwam toch ook gewoon in de krant?quote:Op maandag 7 december 2009 12:23 schreef KoosVogels het volgende:
Natuurlijk zijn deze drie meisjes compleet van de pot gerukt. Maar laten we eerlijk wezen: als men hierover gaat schrijven dan kunnen we elke week de kranten volschrijven over vechtpartijtjes in de kroeg.
Omdat hij de agressor was.quote:Op maandag 7 december 2009 12:34 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Dat Hero Brinkman amok maakte in Nieuwspoort kwam toch ook gewoon in de krant?
En wat is dan precies het verschil waar je nu zo'n bezwaar tegen hebt?quote:
Ik zeg toch ook dat het niet door de beugel kan, vind het alleen wat overdreven om er een verhaal aan te wijden.quote:Op maandag 7 december 2009 12:37 schreef damian5700 het volgende:
[..]
En wat is dan precies het verschil waar je nu zo'n bezwaar tegen hebt?
Dat hoor je mij niet zeggen. Ik zeg alleen dat het dagelijkse praktijk is maar vaak het nieuws niet haalt, juist omdat het dagelijkse praktijk is.quote:Op maandag 7 december 2009 12:16 schreef Sjaakz het volgende:
[..]
Ja, zoals in dit artikel toch? Dergelijke voorvallen horen eigenlijk allemaal in de krant te komen, toch?
* Actualiteit: breng nieuws dat op de een of andere manier relevant kan zijn voor de journalist en zijn publiek. (Check)quote:Op maandag 7 december 2009 12:38 schreef KoosVogels het volgende:
Ik zeg toch ook dat het niet door de beugel kan, vind het alleen wat overdreven om er een verhaal aan te wijden.
Dit is geen antwoord op mijn vraag.quote:Op maandag 7 december 2009 12:38 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik zeg toch ook dat het niet door de beugel kan, vind het alleen wat overdreven om er een verhaal aan te wijden.
quote:Op maandag 7 december 2009 12:44 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
* Actualiteit: breng nieuws dat op de een of andere manier relevant kan zijn voor de journalist en zijn publiek. (Check)
* Belangrijkheid: zorg voor een onderwerp dat vele mensen interesseert, ofwel sterk is voor een bepaalde niche (Check)
* Afwijkend: alles wat afwijkt van het dagdagelijkse, kan boeien (Uncheck)
* Belangstelling: snij een thema aan dat veel lezers kan aanbelangen of waarmee ze te kampen hebben (Check)
* Autoriteit: engageer een deskundige of hooggeplaatste 3th party endorsor in je verhaal (halfcheck)
3,5 punten in de ABABA-formule = nieuwswaarde!
quote:Op maandag 7 december 2009 12:49 schreef KoosVogels het volgende:
![]()
Als het raadslid nou in elkaar was gerost, oke. Maar hij is uitgescholden en kreeg een veeg tegen zn neus. Nou poeh poeh![]()
Die 'conclusie' is inderdaad heel erg jammer en gaat helemaal nergens over.quote:Overigens heb je wel gelijk dat het nieuwswaardig is. Maar vind het een beetje jammer dat mensen direct roepen: 'Zie je wel, die kut-Marokkanen zorgen voor niets anders dan ellende'!
Geen idee waar de oorspronkelijke ruzie over ging natuurlijk, maar het is vrij onbeschoft je zo te laten gaan. Of het absurd is dat mensen in het openbaar ruzie hebben? Tja... Ruzies gaan over het algemeen over kleine dingetjes, maar ik denk dat iedereen wel eens heeft ervaren hoe die op het moment zelf vaak erg belangrijk lijken.quote:Op maandag 7 december 2009 12:43 schreef Sphere het volgende:
Neemt niet weg dat het absurd is dat dit soort dingen gebeuren. Of vind jij van niet?
Je hebt gelijk. De krant van achterlijk Nederland.quote:Op maandag 7 december 2009 12:56 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
We hebben het hier wel over de Telegraaf he!?!
Precies wat ik ook dacht.quote:Die 'conclusie' is inderdaad heel erg jammer en gaat helemaal nergens over.
Ruzie is tussen 2 mensen, dat de spanning zo hoog oploopt dat ze ruzie hebben. Nu begonnen gewoon 3 behaarde sletten een nette man te belagen. Da's geen ruzie.quote:Op maandag 7 december 2009 12:56 schreef Sjaakz het volgende:
[..]
Geen idee waar de oorspronkelijke ruzie over ging natuurlijk, maar het is vrij onbeschoft je zo te laten gaan. Of het absurd is dat mensen in het openbaar ruzie hebben? Tja... Ruzies gaan over het algemeen over kleine dingetjes, maar ik denk dat iedereen wel eens heeft ervaren hoe die op het moment zelf vaak erg belangrijk lijken.
Wat ik vooral vreemd vind aan dit artikel is dat er zo de nadruk wordt gelegd op het gedrag van deelnemers aan een ruzie, en dan nog eens eenzijdig. Mensen misdragen zich inderdaad wanneer zij ruzieën - zo ook deze meisjes - maar om dit gedrag nou zonder context tot in detail in een landelijk dagblad te becommentariëren... Dat vind ik nogal vreemd. Vooral wanneer niet slechts het gedrag wordt besproken, maar vooral ook de nationaliteit wordt benadrukt.
Aannames... Aannames...quote:Op maandag 7 december 2009 13:00 schreef bijdehand het volgende:
Ruzie is tussen 2 mensen, dat de spanning zo hoog oploopt dat ze ruzie hebben. Nu begonnen gewoon 3 behaarde sletten een nette man te belagen. Da's geen ruzie.
blijdschap? wtf heb jij het overquote:Op maandag 7 december 2009 13:03 schreef Ghaazi het volgende:
Hoezo aannames? Misschien zit bijdehand wel stiekem met zijn neus in Maroc-pussies.
Dat verzin je er zelf even bij. Niet gek naar aanleiding van zo'n stukje natuurlijk, maar dat laat alleen maar zien waarom het zo'n slecht artikel is.quote:Op maandag 7 december 2009 13:00 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Nu begonnen gewoon 3 behaarde sletten een nette man te belagen. Da's geen ruzie.
sorry ik ben weer bevooroordeeldquote:Op maandag 7 december 2009 13:02 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Aannames... Aannames...Misschien waren het wel helemaal geen sletten!
Dat is nou precies wat er altijd misgaat.quote:Op maandag 7 december 2009 13:03 schreef Ghaazi het volgende:
Hoezo aannames? Misschien zit bijdehand wel stiekem met zijn neus in Maroc-pussies.
Misschien was die oude man wel een smeerlapquote:Op maandag 7 december 2009 13:05 schreef bijdehand het volgende:
[..]
sorry ik ben weer bevooroordeeld
Ik moet gewoon geld betalen aan haar loverboy hoor.quote:Op maandag 7 december 2009 13:05 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Dat is nou precies wat er altijd misgaat.![]()
Dat zijn Marokkaanse vriendin een slet is, wil het nog niet zeggen dat alle Marokkaanse meisjes sletten zijn!
Dan had er moeten staan:quote:Op maandag 7 december 2009 13:06 schreef KoosVogels het volgende:
Misschien was die oude man wel een smeerlap
Dat is naast het punt!quote:Op maandag 7 december 2009 13:06 schreef bijdehand het volgende:
Ik moet gewoon geld betalen aan haar loverboy hoor.
quote:
VVD'er krijgt klappen wegens onzedelijk gedragquote:Op maandag 7 december 2009 13:07 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Dan had er moeten staan:
VVD'er redt oude smeerpijp van heldhaftige Nederlandse meisjes.
Ouwe smeerlap krijg klappen van lappen smeerquote:Op maandag 7 december 2009 13:11 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
VVD'er krijgt klappen wegens onzedelijk gedrag
Ja dat is het. Wat moet je nu met twee dronken gasten die niet bij zinnen zijn. Maar 16 jarige meisjes die gaan lopen spugen zonder dat er een werkelijke aanleiding (is er overigens nooit) voor was anders dan de haat tegen het land dat ze zo gastvrij ontvangen heeft, dat is opmerkelijk nieuws. Ik zou zeggen bevalt het hier niet, ga dan lekker naar oma in het rifgebergtequote:Op maandag 7 december 2009 12:26 schreef haggardmerle het volgende:
[..]
Twee dronken mannen die elkaar de hersens inslaan is minder nieuwswaardig dan een politicus die door puber meisjes met anti-Nederlandse gedachten wordt aangevallen.
Nog maar een keer.quote:Op maandag 7 december 2009 12:35 schreef Scorpie het volgende:
laat het grote downplayen maar beginnen.
Nee, of het absurd is je zo te gedragen als je ruzie hebt. Tuurlijk heeft bijna iedereen weleens ruzie of mot. Ik ga dan echter iemand niet iemand bespugen, of fysiek te lijf. Of heb jij andere normen?quote:Op maandag 7 december 2009 12:56 schreef Sjaakz het volgende:
[..]
Of het absurd is dat mensen in het openbaar ruzie hebben? Tja... Ruzies gaan over het algemeen over kleine dingetjes, maar ik denk dat iedereen wel eens heeft ervaren hoe die op het moment zelf vaak erg belangrijk lijken.
Dat heb je mooi goed, het gaat namelijk om een raadslidquote:Op maandag 7 december 2009 13:43 schreef SpecialK het volgende:
Telegraaf
Die hele minister bestaat waarschijnlijk niet eens als het in de telegraaf staat.
Minister? Als je het artikel had gelezen had je bovenstaande niet geplaatst.quote:Op maandag 7 december 2009 13:43 schreef SpecialK het volgende:
Telegraaf
Die hele minister bestaat waarschijnlijk niet eens als het in de telegraaf staat.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |