Bron: Telegraaf.nlquote:VVD-raadslid vecht met Marokkaanse meisjes
AMSTERDAM - Het Amstelveense VVD-raadslid Herbert Raat is in de metro aangevlogen door drie Marokkaanse meisjes. "Onvoorstelbaar, ik kan er niet bij", schrijft hij op zijn weblog.
Het raadslid was donderdag na zijn werk nog even naar de Amsterdamse Bijenkorf gegaan voor de laatste sinterklaasinkopen. Op de weg terug in de metro naar Amstelveen wordt een oudere man uitgescholden en aangevallen door enkele meisjes van een jaar of 16.
"De man springt op en probeert haar van hem af te houden. De dikste van stel begint te schreeuwen dat ze Marokkanen zijn en 'schijt hebben aan dit land'", schrijft de VVD'er op zijn blog. Als hij er iets van zegt, krijgt Raat ook de wind van voren. "Meteen staat één van hen voor mijn neus en begint te duwen, ik spring op en sta in oogwenk te vechten met 2 van hen. Nu eruit schreeuw ik en de deuren gaan open, klodders spuug vliegen door de lucht, een jongen voor in de coupe komt aangevlogen om te helpen. De deuren van de metro gaan dicht en het trio trapt nog tegen de metro. Onvoorstelbaar, ik kan er niet bij dat ik nog eens sta te matten in de metro met drie meisjes", schrijft de politicus.
http://herbertraat.web-log.nl/quote:De dikste van stel begint te schreeuwen dat ze Marokkanen zijn en 'schijt hebben aan dit land'. Vervolgens komt een ander meisje dat achter me zit naar hen toe en vraagt om te houden.
Samen opstaan:
'Waar slaat dit op, ik ben ook Marokkaanse maar wat jullie doen kan niet', zegt ze tegen het trio. Alle agressie is nu op haar gericht en ik vraag het trio om te gaan zitten en normaal te toen. Meteen staat één van hen voor mijn neus en begint te duwen, ik spring op en sta in oogwenk te vechten met 2 van hen. Nu eruit schreeuw ik en de deuren gaan open, klodders spuug vliegen door de lucht, een jongen voor in de coupe komt aangevlogen om te helpen. De deuren van de metro gaan dicht en het trio trapt nog tegen de metro. Onvoorstelbaar, ik kan er niet bij dat ik nog eens sta te matten in de metro met drie meisjes. De oudere man geeft me een knikje om te bedanken. Met het meisje dat ingreep praat ik na tot we bij onze eindbestemming komen over de onvoorstelbare agressie en dat redelijke woorden niet helpen. Als het drie jongens waren geweest dan was het waarschijnlijk slechter voor me afgelopen. Hoe het ook is, toezicht en camera's zijn allemaal prachtig. Maar alleen als we in Amstelveen samen opstaan en agressief gedrag tegen mensen niet pikken dan hoeven we ons niet te verschuilen achter een krant.
Wat zeg je nu?! Belachelijk! Ik vind dat elke woordenwisseling eventueel met spugen in de krant moet komen! Linkse mediaquote:Op maandag 7 december 2009 12:05 schreef Sphere het volgende:
Meestal komt het niet eens in de media.
Doh!quote:Op maandag 7 december 2009 12:10 schreef isogram het volgende:
Het meest trieste aan de negatieve beeldvorming rondom Marokkanen in Nederland is toch wel dat ze die beeldvorming ZELF veroorzaken, in de hand werken en hun 'goede naam' hoog houden.
Ik heb het over mishandeling, openlijk geweld etc.quote:Op maandag 7 december 2009 12:11 schreef Sjaakz het volgende:
[..]
Wat zeg je nu?! Belachelijk! Ik vind dat elke woordenwisseling eventueel met spugen in de krant moet komen! Linkse media!
quote:Op maandag 7 december 2009 12:10 schreef isogram het volgende:
Het meest trieste aan de negatieve beeldvorming rondom Marokkanen in Nederland is toch wel dat ze die beeldvorming ZELF veroorzaken, in de hand werken en hun 'goede naam' hoog houden.
Ja, zoals in dit artikel toch? Dergelijke voorvallen horen eigenlijk allemaal in de krant te komen, toch?quote:Op maandag 7 december 2009 12:13 schreef Sphere het volgende:
[..]
Ik heb het over mishandeling, openlijk geweld etc.
Ik heb zo'n gevoel dat we steeds vaker dit soort berichten gaan lezen. Helaas.quote:Op maandag 7 december 2009 12:05 schreef Sphere het volgende:
Meestal komt het niet eens in de media.
Dat kan, vooral als we wat meer lokale krantjes gaan lezen. Die hebben wat meer ruimte voor berichtjes over ruzietjes op straat.quote:Op maandag 7 december 2009 12:16 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik heb zo'n gevoel dat we steeds vaker dit soort berichten gaan lezen. Helaas.
quote:Op maandag 7 december 2009 12:16 schreef Ghaazi het volgende:
Dat gelieg en gedraai kunnen de VVD'ers best goed. Zie de oplichterspraktijken van Zalm. Misschien moeten we het hele verhaal wel met een korreltje zout nemen?
Twee dronken mannen die elkaar de hersens inslaan is minder nieuwswaardig dan een politicus die door puber meisjes met anti-Nederlandse gedachten wordt aangevallen.quote:Op maandag 7 december 2009 12:23 schreef KoosVogels het volgende:
Natuurlijk zijn deze drie meisjes compleet van de pot gerukt. Maar laten we eerlijk wezen: als men hierover gaat schrijven dan kunnen we elke week de kranten volschrijven over vechtpartijtjes in de kroeg.
Waarom? Omdat het een politicus is?quote:Op maandag 7 december 2009 12:26 schreef haggardmerle het volgende:
[..]
Twee dronken mannen die elkaar de hersens inslaan is minder nieuwswaardig dan een politicus die door puber meisjes met anti-Nederlandse gedachten wordt aangevallen.
Dat Hero Brinkman amok maakte in Nieuwspoort kwam toch ook gewoon in de krant?quote:Op maandag 7 december 2009 12:23 schreef KoosVogels het volgende:
Natuurlijk zijn deze drie meisjes compleet van de pot gerukt. Maar laten we eerlijk wezen: als men hierover gaat schrijven dan kunnen we elke week de kranten volschrijven over vechtpartijtjes in de kroeg.
Omdat hij de agressor was.quote:Op maandag 7 december 2009 12:34 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Dat Hero Brinkman amok maakte in Nieuwspoort kwam toch ook gewoon in de krant?
En wat is dan precies het verschil waar je nu zo'n bezwaar tegen hebt?quote:
Ik zeg toch ook dat het niet door de beugel kan, vind het alleen wat overdreven om er een verhaal aan te wijden.quote:Op maandag 7 december 2009 12:37 schreef damian5700 het volgende:
[..]
En wat is dan precies het verschil waar je nu zo'n bezwaar tegen hebt?
Dat hoor je mij niet zeggen. Ik zeg alleen dat het dagelijkse praktijk is maar vaak het nieuws niet haalt, juist omdat het dagelijkse praktijk is.quote:Op maandag 7 december 2009 12:16 schreef Sjaakz het volgende:
[..]
Ja, zoals in dit artikel toch? Dergelijke voorvallen horen eigenlijk allemaal in de krant te komen, toch?
* Actualiteit: breng nieuws dat op de een of andere manier relevant kan zijn voor de journalist en zijn publiek. (Check)quote:Op maandag 7 december 2009 12:38 schreef KoosVogels het volgende:
Ik zeg toch ook dat het niet door de beugel kan, vind het alleen wat overdreven om er een verhaal aan te wijden.
Dit is geen antwoord op mijn vraag.quote:Op maandag 7 december 2009 12:38 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik zeg toch ook dat het niet door de beugel kan, vind het alleen wat overdreven om er een verhaal aan te wijden.
quote:Op maandag 7 december 2009 12:44 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
* Actualiteit: breng nieuws dat op de een of andere manier relevant kan zijn voor de journalist en zijn publiek. (Check)
* Belangrijkheid: zorg voor een onderwerp dat vele mensen interesseert, ofwel sterk is voor een bepaalde niche (Check)
* Afwijkend: alles wat afwijkt van het dagdagelijkse, kan boeien (Uncheck)
* Belangstelling: snij een thema aan dat veel lezers kan aanbelangen of waarmee ze te kampen hebben (Check)
* Autoriteit: engageer een deskundige of hooggeplaatste 3th party endorsor in je verhaal (halfcheck)
3,5 punten in de ABABA-formule = nieuwswaarde!
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |