quote:Op maandag 7 december 2009 11:10 schreef Panda72 het volgende:
Ik had bij de voorrondes/theaterrondes meteen al een affectie tegen teefje. Dus ik ben blij dat zij er uit is.
Merel, vind jij ook dat Irene op Isabeau lijkt?? Dat viel me meteen op gisteren.quote:
Hm, ik snap wel wat je bedoelt, maar het is niet als twee druppels waterquote:Op maandag 7 december 2009 13:18 schreef ElizabethR het volgende:
Merel, vind jij ook dat Irene op Isabeau lijkt?? Dat viel me meteen op gisteren.
ehm ja dat bedoel ikquote:
Die ken ik welquote:
Hier heb je hem ook:quote:Op maandag 7 december 2009 17:55 schreef Naamah het volgende:
Aangezien we nog een week moeten wachten op de volgende aflevering maar even een leuk filmpje:
http://player.omroep.nl/?aflID=9617130
Misschien hebben jullie het al gezien, maar is het musical awards gala. Als je doorklikt naar 2 uur 33 zie je de Engelse cast van MP, echt zo gaaf en goed! Daarvoor zit nog een stukje van onze Mary's, maar da's niet zo heel boeiend.
Ik vind hem geschikter als Doctor Verstraten. Geweldige rol!quote:Op maandag 7 december 2009 09:03 schreef Miam het volgende:
Thom Hoffman is heel geschikt als jurylid!
Van het tweede deel dan, waar de tweede eruit ging? Dat heb ik niet gezien namelijk.quote:Op maandag 7 december 2009 06:47 schreef Burdie het volgende:
[..]
Het singoff nummer was juist "Laat me niet alleen".
Of jij hebt iets anders zitten kijken?.
Ik kijk zo graag miljoenenjacht en we moeten Fringe opnemen. Dat is dus switchen met Mary Poppins.quote:Op dinsdag 8 december 2009 19:16 schreef Clauw het volgende:
Heerlijk elke zondagavond op zoek naar Mary Poppins![]()
Mijn favorieten zijn Bente, Irene, Sophie en Carmen.
Angenita!quote:Op zondag 6 december 2009 22:01 schreef automatic_ het volgende:
[ afbeelding ]
Licht Paars: Suzanne
Groen: Irene
Grijs: Sophie
Roze: Angenita
Geel: Noortje
Licht Blauw: Willemijn
Oranje: Bente
Licht Geel: Simone
Licht Roze: Eefje
Rood: Carmen
Donker Blauw: Rosalie
Du bist ein Gestriger..quote:Op zondag 6 december 2009 22:08 schreef Sigmund666 het volgende:
Geen van allen. Echt waar, er is maar één Mary Popins geweest
(en dat was Julia Andrews)
Zo'n sterk argument heb ik niet.quote:Op zondag 6 december 2009 22:13 schreef Burdie het volgende:
En ik ben voor Angenita, omdat ik haar ouders ken.
Geldt voor al het werk van Brel. Hier in Nederland zitten we tot het einde der tijden met die tenenkrommende vertalingen van Ernst van Altena.quote:Op zondag 6 december 2009 22:59 schreef fratsman het volgende:
Na Shaffy draait nu Brel zich om in z'n graf. Nederlandse versie doet me helemaal niks, in tegenstelling tot het origineel.
De enige uitzondering is imho Liefde van later/La chanson des vieux amants.quote:Op zondag 6 december 2009 23:03 schreef PluisigNijntje het volgende:
[..]
Ik ben gewoon gek op Frans en vind dat je die teksten niet goed genoeg kunt vertalen, had verder weinig met de kandidaten te maken..
Daar is de titel al niet eens goed van vertaald.quote:Op woensdag 9 december 2009 16:12 schreef Pearlbitch het volgende:
[..]
De enige uitzondering is imho Liefde van later/La chanson des vieux amants.
Letterlijke vertalingen zijn nooit mogelijk, zelfs niet in ambtelijke stukken.quote:Op woensdag 9 december 2009 17:29 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Daar is de titel al niet eens goed van vertaald.
Duh, dat begrijp ik. Maar hier is de context ook volledig weg.quote:Op woensdag 9 december 2009 18:59 schreef Pearlbitch het volgende:
[..]
Letterlijke vertalingen zijn nooit mogelijk, zelfs niet in ambtelijke stukken.
Same herequote:Op zondag 13 december 2009 18:23 schreef automatic_ het volgende:
Jeuj! Ik moet officieel studeren, maar OZNM kijken en studeren gaat vast goed samen []
Gelukkig, dan ben ik niet de enigequote:
Freek deed dat toch ook weleens?quote:Op zondag 13 december 2009 20:25 schreef Vicky het volgende:
Dat smoelwerk van Carmen irriteert me.. Ze trekt zulke gekke bekken als ze zingt.
Ik ook niet en dat kan ze ook niet meer goedmaken denk ik. Irriteer mij er mateloos aan, hahaquote:Op zondag 13 december 2009 20:32 schreef sheotah het volgende:
Nee, ik ben echt niet gecharmeerd van Willemijn![]()
Moet je vorige week maar eens kijken....quote:Op zondag 13 december 2009 20:32 schreef Greys het volgende:
Ik val er even in, heb vorige week gemist
Maar ik vind dit heel onprettig klinken
Ja klopt!quote:Op zondag 13 december 2009 20:28 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Freek deed dat toch ook weleens?
Oh, ik zou het bijna niet meer durven nu je het zo zegtquote:Op zondag 13 december 2009 20:33 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Ik ook niet en dat kan ze ook niet meer goedmaken denk ik. Irriteer mij er mateloos aan, haha
[..]
Moet je vorige week maar eens kijken....
Hahaquote:Op zondag 13 december 2009 20:35 schreef Greys het volgende:
[..]
Oh, ik zou het bijna niet meer durven nu je het zo zegt
Voor deze dame (de namen moet ik nog even leren) is dit nummer echt veel te hoog gegrepen
Ja, dat snapte wij ook nietquote:Op zondag 13 december 2009 20:43 schreef Greys het volgende:
Heb vorige keer niet gezien, maar zo op het eerste gezicht/gehoor is dit meiske in de groene jurk wel goed
Maar die zat vorige week dus in de sing off?
Juist!quote:Op zondag 13 december 2009 20:47 schreef Greys het volgende:
(Vergeef me, maar Irene is dus de groene jurk?)
En die ander heet Sophie he?
Ik ga ze proberen snel te leren!quote:Op zondag 13 december 2009 20:47 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Juist!
In de OP staat overigens ook een plaatje met de namen
Mee eensquote:Op zondag 13 december 2009 20:55 schreef Kinga het volgende:
Blegh die Angenita heeft echt wat arrogants over zich, je ziet gewoon dat ze zichzelf geweldig vindt. Nee
Dat was ook mijn eerste gedachte, hahaquote:Op zondag 13 december 2009 21:01 schreef Cee het volgende:
Wat moet dit lied in godsnaam in dit programma?
Nou idd..quote:Op zondag 13 december 2009 21:01 schreef Cee het volgende:
Wat moet dit lied in godsnaam in dit programma?
quote:Op zondag 13 december 2009 20:57 schreef automatic_ het volgende:
Simone ziet er nu heel anders uit met haar haar
Maar ik vind dit wel mooier dan de "originele vertaling" (van Van Dikhout?)quote:Op zondag 13 december 2009 21:08 schreef Kinga het volgende:
God wat haat ik van zulke vertalingen van al briljante nummers.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |