abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75365244
quote:
Op maandag 7 december 2009 11:10 schreef EchtGaaf het volgende:

Het gaat om mensen DIE NIET KUNNEN. NIET KUNNEN .NIET KUNNEN .NIET KUNNEN .NIET KUNNEN .NIET KUNNEN .NIET KUNNEN .NIET KUNNEN .NIET KUNNEN .NIET KUNNEN .NIET KUNNEN .NIET KUNNEN .NIET KUNNEN .

Herhalen, ook al doe je het in vetgedrukte hoofdletters, is geen onderbouwing. Leer dat nu eens.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_75365263
quote:
Op maandag 7 december 2009 11:45 schreef justanick het volgende:

[..]

Als je vandaag al geen uitkering meer krijgt als je 1 pink nog kan bewegen, waar komen dan die 830K uitkeringstrekkers vandaan? Dat zou nl betekenen dat we 830.000 mensen in NL moeten hebben die zo goed als volledig verlamd zijn.

Ik zie ze niet, jij wel?

Maak je arbeidsongeschikt en probeer maar eens uit uitkeringen te krijgen. Grote kans dat je van een koude kermis komt.

De tijden van het rondstrooien van uitkering is allang voorbij.

Maar jij zit nog op school en komt net kijken! Kruip eens uit die collegebanken en ga leven en praat is met de buitenwereld.

Het is zo schokkend om hier met halve pubers die amper kunnen kijken te moeten debatteren.

Flikker die boeken aan de kant en verdiep je eens wat er nu precies onder de mensen leeft.

ik neem het je niet kwalijk dat je onbevangen bent en nog veel te jong om van levenservaring te spreken. Maar stel je vooroordelen eens bij zou ik zeggen.

VERDER: JE KAN VEELAL VAN BUITEN NIET ZIEN DAT IEMAND NIET KAN WERKEN!

WEL EENS VAN PSYCHE GEHOORD
pi_75365279
quote:
Op maandag 7 december 2009 11:48 schreef DS4 het volgende:

[..]

Herhalen, ook al doe je het in vetgedrukte hoofdletters, is geen onderbouwing. Leer dat nu eens.
Het is stuitend hoe mensen zo makkelijk over heen stappen.
pi_75365313
quote:
Op maandag 7 december 2009 11:38 schreef EchtGaaf het volgende:

Als je hiermee de suggestie wil wekken dat mensen hier zomaar een arbeidsongeschiktheidsuitkering kunnen krijgen dan heb je het goed mis.
Het kan nog steeds. Lastiger, maar het kan nog steeds. Ik ken voorbeelden van mensen die gezond van lijf en leden zijn en toch 100% afgekeurd.
quote:
Als je die onverhoopt toch moet krijgen, dan is er iets goed mis met je. Om maar niet te spreken dat je de uitkering vandaag de dag al niet meer krijgt als je 1 pink nog kan bewegen.
Leuk overgetypt, maar het is onzin en neem onzin ajb niet over van anderen.
quote:
Het grote aantal zegt meer over hoe de maatschappij onmogelijke eisen stelt die steeds door minder mensen kunnen worden beantwoord.
O ja, dat zal het zijn...
pi_75365366
quote:
Op maandag 7 december 2009 11:50 schreef DS4 het volgende:

[..]

Het kan nog steeds. Lastiger, maar het kan nog steeds. Ik ken voorbeelden van mensen die gezond van lijf en leden zijn en toch 100% afgekeurd.
[..]
Wel eens van psyche gehoord?
  † In Memoriam † maandag 7 december 2009 @ 11:52:53 #26
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_75365394
quote:
Op maandag 7 december 2009 11:40 schreef Reya het volgende:
Dat lijkt me nog een forse onderschatting; er zijn genoeg werkzame mensen die volstrekt incompetent zijn.
Hehe, goed punt.
Carpe Libertatem
pi_75365413
quote:
Op maandag 7 december 2009 11:49 schreef EchtGaaf het volgende:

Het is zo schokkend om hier met halve pubers die amper kunnen kijken te moeten debatteren.
Hij weerlegde bijzonder eenvoudig jouw stelling. Dan is het echt wel heel lachwekkend om vervolgens te gaan stellen dat je met halve pubers moet debatteren...
pi_75365450
quote:
Op maandag 7 december 2009 11:50 schreef EchtGaaf het volgende:

Het is stuitend hoe mensen zo makkelijk over heen stappen.
Het is stuitend dat jij jouw stellingen niet onderbouwt, maar ze als feit presenteert en vervolgens eenieder die daar tegenin durft te gaan weg probeert te zetten als de volgende dorpsidioot.
pi_75365513
quote:
Op maandag 7 december 2009 11:53 schreef DS4 het volgende:

[..]

Hij weerlegde bijzonder eenvoudig jouw stelling. Dan is het echt wel heel lachwekkend om vervolgens te gaan stellen dat je met halve pubers moet debatteren...
Het zijn hier jonge 20ers, die geen levenservaring hebben en over een paar (economie) boeken zijn gestruikeld. Danig frustrerend. Geen zak meegemaakt en het allemaal zo goed (denken) weten.

Geen eentje die wrs het uwv van binnen hebben gezien, laat staan onderwerp ervan zijn geweest.

Die moeten de oorlog winnen zeker. Ik heb geen hoop dat het ooit nog goedkomt.

Bedorven jeugd.
pi_75365550
quote:
Op maandag 7 december 2009 11:52 schreef EchtGaaf het volgende:

Wel eens van psyche gehoord?
Ja, dat is inderdaad de escape die vaak wordt gepakt.

Ik heb het over mensen die ik goed ken, mankeert niets aan. Ook niet psychisch. Al was het maar omdat mijn moeder de meesten hiervan ook kent en zij herkent aardig of iemand psychisch iets mankeert... aangezien het haar vak was.

Jij weigert te accepteren dat de werkelijkheid anders kan zijn dan jij vermoedt.
pi_75365590
quote:
Op maandag 7 december 2009 11:57 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ja, dat is inderdaad de escape die vaak wordt gepakt.

Ik heb het over mensen die ik goed ken, mankeert niets aan. Ook niet psychisch. Al was het maar omdat mijn moeder de meesten hiervan ook kent en zij herkent aardig of iemand psychisch iets mankeert... aangezien het haar vak was.

Jij weigert te accepteren dat de werkelijkheid anders kan zijn dan jij vermoedt.
Je praat echt poep. nog erger dan dat.
pi_75365600
quote:
Op maandag 7 december 2009 11:56 schreef EchtGaaf het volgende:

Het zijn hier jonge 20ers, die geen levenservaring hebben en over een paar (economie) boeken zijn gestruikeld. Danig frustrerend. Geen zak meegemaakt en het allemaal zo goed (denken) weten.
Zo makkelijk als ze gaten in jouw verhaal schieten vermoed ik dat jij de laatste bent om een steen te gaan werpen...
quote:
Geen eentje die wrs het uwv van binnen hebben gezien, laat staan onderwerp ervan zijn geweest.

Die moeten de oorlog winnen zeker. Ik heb geen hoop dat het ooit nog goedkomt.

Bedorven jeugd.
pi_75365614
quote:
Op maandag 7 december 2009 11:58 schreef DS4 het volgende:

[..]

[..]

Klasse.

Verwijt mij iets.
pi_75365627
quote:
Op maandag 7 december 2009 11:58 schreef EchtGaaf het volgende:

Je praat echt poep. nog erger dan dat.
Zeg, als je niet fatsoenlijk mee wenst te doen, ga dan lekker afkoelen.
pi_75365670
quote:
Op maandag 7 december 2009 11:59 schreef EchtGaaf het volgende:

Klasse.

Verwijt mij iets.
Ja, bijvoorbeeld dat je mijn reactie eruit haalt en alleen de emoticon laat staan... Bijzonder kinderachtig, EG.
pi_75365896
quote:
Op maandag 7 december 2009 11:49 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Maak je arbeidsongeschikt en probeer maar eens uit uitkeringen te krijgen. Grote kans dat je van een koude kermis komt.
Waarom zou ik mijzelf arbeidsongeschikt maken? Daarnaast ga ik er vanuit dat ik een uitkering krijg als ik onverhoopt arbeidsongeschikt mocht raken. Dat ik geen uitkering kan krijgen op het moment dat ik nog over voldoende capaciteiten beschik om elders emplooi te vinden lijkt mij niet meer dan logisch.
quote:
Maar jij zit nog op school en komt net kijken! Kruip eens uit die collegebanken en ga leven en praat is met de buitenwereld.

Flikker die boeken aan de kant en verdiep je eens wat er nu precies onder de mensen leeft.

ik neem het je niet kwalijk dat je onbevangen bent en nog veel te jong om van levenservaring te spreken. Maar stel je vooroordelen eens bij zou ik zeggen.
Beschrijf je nu jezelf? Want mij beschrijf je iig niet.
quote:
VERDER: JE KAN VEELAL VAN BUITEN NIET ZIEN DAT IEMAND NIET KAN WERKEN!

WEL EENS VAN PSYCHE GEHOORD
Hoofdletters zijn geen onderbouwing van je mening. Afgezien daarvan draai je nu al. Je stelde eerder immers dat je geen uitkering meer kunt krijgen als je nog een pink kunt bewegen. Iemand met een probleem in de bovenkamer kan dat nog wel. En blijkbaar zie je de nuance helemaal niet. Veel psychische aandoeningen kunnen worden gecontroleerd middels medicatie. Een psychisch probleem is dus an sich geen reden om iemand in een uitkering te dumpen. Sterker nog, het kan de problematiek verergeren.
pi_75366848
quote:
Op zondag 6 december 2009 23:36 schreef Kees22 het volgende:
Dit is lastig te beantwoorden. Ik zal het proberen.
[..]

Asociale mensen die het niks kan schelen dat de samenleving opdraait voor hun gedrag, vind je overal. Kijk maar eens in topics over al te dure en vervuilende auto's.
En iemand met een laag IQ kan er niks aan doen dat hij/zij niet veel snapt.
[..]

Dat snap ik niet zo. Ik snap niet waarom je bijvoorbeeld geen onderscheid kunt maken tussen geestelijk gehandicapten, lichamelijk gehandicapten en sociaal gehandicapten.
[..]

Lichamelijk gehandicapten zijn een aparte groep.

Maar tussen verstandelijk gehandicapten die niet voor zichzelf kunnen zorgen en Tokkies die het maar laten waaien is de scheidslijn heel dun.

Bij een IQ van 85 zijn ze verstandelijk gehandicapt en bij een IQ van 86 dan?
Kan iemand met een IQ van 86 wel verantwoordelijk gehouden worden voor zijn gedrag?

Bij beide zul je zien dat kort termijn denken zal overheersen. Dus patat ipv gewoon eten, lekker pilsjes drinken, en tig vrienden en exen zonder zich af te vragen of dat goed is voor de stabiliteit voor hun kinderen.

Mijn tante heeft met licht verstandelijk gehandicapten gewerkt en zij zegt ook 'geen zorgen voor de dag van morgen' Ze denken niet na. Dat kunnen ze niet. Maar voor de buitenwereld komt dat over als Tokkie gedrag, zeker als de persoon in kwestie net iets te slim is om nog gehandicapt te heten.

En jij zegt dat het er weinig zijn?? Mijn ervaring is anders. Overal zie je ze. In het winkelcentrum 200 kilo dik met een scootmobiel, rokend achter de kinderwagen, en ze beginnen vroeg daarmee, tatoeage van de nieuwste aanwinst op intieme plekken, en reken maar dat veel van die kinderen in de Wajong komen hoor. hoor.

[ Bericht 0% gewijzigd door LesStroud op 07-12-2009 20:26:25 ]
When it comes to survival..
pi_75366918
quote:
Op maandag 7 december 2009 11:10 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Het gaat om mensen DIE NIET KUNNEN. NIET KUNNEN .NIET KUNNEN .NIET KUNNEN .NIET KUNNEN .NIET KUNNEN .NIET KUNNEN .NIET KUNNEN .NIET KUNNEN .NIET KUNNEN .NIET KUNNEN .NIET KUNNEN .NIET KUNNEN .

Gehoord?

Wil jij die liever in de kou laten staan?

Jij blijkbaar wel. Onvoorwaardelijke giften zijn géén oplossing voor 99% van de arbeidsongeschikten. Bovendien weiger ik te geloven dat zoveel mensen niks kunnen doen. Niks erger dan verspild talent (in de breedste zin van het woord) en ik zie het overal.

Nu zit je wel te klagen dat wij 'naar buiten moeten gaan' en 'met mensen moeten spreken' (wat wij uiteraard doen), maar tegelijkertijd lijkt het erop dat jij hier degene bent die zich puur en alleen laat leiden door emoties in deze discussie. Is niet altijd iets mis mee, maar het kan je blind maken voor andere perspectieven.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_75367266
quote:
Op maandag 7 december 2009 12:05 schreef justanick het volgende:

[..]

Waarom zou ik mijzelf arbeidsongeschikt maken? Daarnaast ga ik er vanuit dat ik een uitkering krijg als ik onverhoopt arbeidsongeschikt mocht raken.
Daar mag je ook vanuit gaan. 98% van de Wajong aanvragen wordt goedgekeurd.
When it comes to survival..
pi_75369049
quote:
Op maandag 7 december 2009 12:44 schreef LesStroud het volgende:

[..]

Daar mag je ook vanuit gaan. 98% van de Wajong aanvragen wordt goedgekeurd.
Da's wel een heel erg hoog percentage. Komt dat omdat de toelatingscriteria erg soepel zijn, of speelt er wat anders mee? En waar heb je dit getal vandaan?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')