abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75340459
Vorig deel: De Onrendendabelen #2

Laatste post:
quote:
Op zondag 6 december 2009 14:35 schreef Drukwerk het volgende:

[..]

Kom jij nog wel eens buiten de deur?
Ik vraag het me serieus af. Want helaas is het wel zo.
Dan zijn onze ervaringen wezenlijk anders. Want ja, ik kom dagelijks buiten. Ik zie mezelf als een van die introverten (wat doe ik anders hier op FOK?) die zichzelf prima kunnen redden. Ik loop regelmatig tegen uitdagingen aan, maar verwelkom die. Ik voel nog regelmatig de spanning, maar weet dat het goed komt als ik het maar doe.

Natuurlijk zie ik om mij heen de lieden met grote bek die zo nu en dan meer gedaan krijgen. Nou en? Als ik iets zie van waarde probeer ik het over te nemen, zonder uiteraard mijn principes aan de kant te schuiven. Soms is het niet makkelijk, maar ook dat is niet per definitie is negatiefs. En denk niet dat ik zo'n perfecte burger ben. Ik ben ooit als jochie begonnen dat geen enkele verantwoordelijkheid wilde nemen en meer dan verwaand was. Zo nu en dan komt dat jochie weer om de hoek kijken. Mensen kunnen gelukkig veranderen.

Maar dat is allemaal voor het persoonlijke belang. Voor het algemene belang is eigen verantwoordelijkheid een groot goed. Het werkt niet overal en altijd, maar moet mijns inziens wel het uitgangspunt zijn/blijven.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_75341057
Ik voorzie nog een extra dimensie aan het onrendabelendebat.

Met het stijgen der zorgkosten willen steeds minder mensen meebetalen aan de ongezonde hobby's van anderen. Laat nu net het leeuwendeel van het ongezonde gedrag voorkomen onder lager opgeleiden.

Ik heb steeds meer het gevoeld dat Nederland in twee groepen uiteen valt. Mensen die het snappen en mensen die het niet snappen. En de laatste groep wil steeds minder opdraaien voor de zwakheden van de eerste.
When it comes to survival..
pi_75342057
quote:
Op zondag 6 december 2009 16:59 schreef LesStroud het volgende:

Met het stijgen der zorgkosten willen steeds minder mensen meebetalen aan de ongezonde hobby's van anderen. Laat nu net het leeuwendeel van het ongezonde gedrag voorkomen onder lager opgeleiden.

Ik heb steeds meer het gevoeld dat Nederland in twee groepen uiteen valt. Mensen die het snappen en mensen die het niet snappen. En de laatste groep wil steeds minder opdraaien voor de zwakheden van de eerste.
Dan snappen ze het toch niet helemaal, denk ik!
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_75344109
quote:
Op zondag 6 december 2009 17:33 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Dan snappen ze het toch niet helemaal, denk ik!
?
pi_75345570
quote:

Hellend vlak. Einde solidariteit. Soliditeit is grondslag van een verzekeringsstelsel. Einde stelsel.

Slotje.
pi_75345667
quote:
Op zondag 6 december 2009 14:10 schreef waht het volgende:

[..]

Volgens mij wil je graag dat dit waar is, om wat voor reden dan ook. Het is gewoon niet zo.
[..]
Ik heb veel bedrijven van binnen gezien. Grote en kleine. Dus materiaal genoeg om tot die conclusie te komen. Ik vraag me af of jij wel eens ene bedrijf van binnen hebt gezien....
pi_75345863
quote:
Op zondag 6 december 2009 19:39 schreef EchtGaaf het volgende:

Ik heb veel bedrijven van binnen gezien. Grote en kleine. Dus materiaal genoeg om tot die conclusie te komen.
Dan gaat er iets mis met de waarneming.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_75345951
quote:
Op zondag 6 december 2009 19:45 schreef DS4 het volgende:

[..]

Dan gaat er iets mis met de waarneming.
Ik twijfel eerder aan het waarnemingsvermogen van sommigen hier.
pi_75346466
quote:
Op zondag 6 december 2009 19:48 schreef EchtGaaf het volgende:

Ik twijfel eerder aan het waarnemingsvermogen van sommigen hier.

Aangezien jouw waarneming tegensprekende zaken bevat moet jouw waarneming wel fout zijn:
quote:
Op zondag 6 december 2009 13:55 schreef EchtGaaf het volgende:

Je schopt het grosso modo veel verder als je extravert bent. Je kan nog zoveel diploma;s hebben, als je introvert bent,vergeet dan een carričre maar gerust. .

Een grote bek, enorm charisme, het liefst een beetje fout, gladjanus, air, uitstraling, overdominant en bovenal een slecht geweten staan garant voor een baan die er toe doet. Deze mensen gedijen zich in deze poel....De rest wordt ondergesneeuwd.

En wat maakbaarheid betreft: een dubbeltje wordt nooit een kwartje. Klassemaatschappij. Was vroeger en nu is dat nog steeds zo.
Je claimt nu EN dat het om de kwaliteit "extravert" gaat EN dat afkomst bepalend is.

En daar zul je vast wel weer een draai aan geven om te verhullen wat het probleem is: je zit jezelf in de weg.
pi_75346861
quote:
Op zondag 6 december 2009 19:39 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Ik heb veel bedrijven van binnen gezien. Grote en kleine. Dus materiaal genoeg om tot die conclusie te komen.
Ik denk dat als wij beide hetzelfde bedrijf bekijken, we tot hele andere conclusies komen. Wie heeft er gelijk? Wellicht wij allebei. Desalniettemin denk ik dat mijn perspectief constructiever is.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_75347886
quote:
Op zondag 6 december 2009 19:36 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Hellend vlak. Einde solidariteit. Soliditeit is grondslag van een verzekeringsstelsel. Einde stelsel.

Slotje.
Hoever gaat solidariteit als de een maar blijf nemen en de ander steeds maar moet blijven geven?
pi_75352768
quote:

OK opnieuw.
Je verdeelt Nederland in mensen die het snappen en mensen die het niet snappen. Dat roept allerlei vragen op, zo'n stelling. Want wat wordt er dan wel of niet gesnapt? Valt het snappen te leren of niet? Wat houdt al dan niet snappen verder nog in?
Maar als we die vragen terzijde stellen: jij stelt dat de mensen die het wel snappen niet bereid zijn op te draaien voor de zwakheden van de mensen die het niet snappen.
En dan denk ik, dat het snappen toch niet helemaal goed gelukt is.
Ik vind zelf dat het van weinig begrip getuigt, om mensen die zwakker/dommer/minder begaafd/etc. zijn, te laten barsten.
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_75353114
quote:
Op zondag 6 december 2009 20:40 schreef LesStroud het volgende:

[..]

Hoever gaat solidariteit als de een maar blijf nemen en de ander steeds maar moet blijven geven?
Als je het snapt: heel ver!
Al eerder is er een discussie geweest over de vraag of mensen de kansen die ze krijgen, willen pakken. Of ze bereid zijn moeite te doen om hun mogelijkheden te vergroten.
En die discussie is natuurlijk vooral interessant op het grensvlak van zelfvoorziening en hulpbehoevend. Of een rijke man zijn kansen grijpt, is niet interessant. Als een arme vrouw haar kansen grijpt en zo van hulpbehoevend zelfvoorzienend wordt, is dat te prijzen.
Als iemand echt, zeker weten, geen enkele kans maakt op zelfvoorziening in deze maatschappij, dan zul je die persoon moeten blijven geven. Of een spuitje geven, dat kan natuurlijk ook. Maar dan heb je toch iets niet goed begrepen. Volgens mij dan.
pi_75354396
quote:
Op zondag 6 december 2009 22:29 schreef Kees22 het volgende:

Ik vind zelf dat het van weinig begrip getuigt, om mensen die zwakker/dommer/minder begaafd/etc. zijn, te laten barsten.
Dat is idd lomp. Maar dat is niet het hele verhaal.

Waar houdt de arme zwakbegaafde op? En begint de asociale Tokkie die het niks kan schelen dat de samenleving opdraait voor zijn rook en zuipgedrag?

Ik zie heel vaak lomp volk dat maar door blijft roken en eten en kinderen op de wereld fokken. Die kost de samenleving handenvol geld. Je zou kunnen zeggen: dat is asociaal volk.

Maar dit soort gedrag hangt heel vaak samen met een laag IQ. Waar ligt de grens tussen niet kunnen snappen en niet willen snappen?

Als solidariteit betekent: zorgen voor alle mensen die niet voor zichzelf kunnen zorgen, zit je waarschijnlijk ook vast aan het sponsoren van generaties Tokkies de die zichzelf klem vreten en zuipen (naast het ondersteunen van gehandicapten).

Terwijl de lasten voor zorg steeds meer stijgen. Er komt niet veel terug. Beide groepen hebben ook zeer weinig contact met elkaar.

En op een dag is het wellicht zover dat de leraar Grieks en de medisch biologe zich af gaan vragen waarom ze krom liggen voor al die belasting en premies. Terwijl er zoveel op gaat aan de dronken lui in de huurwoningen aan de overkant.. Die niks komma niks terug doen. Want 'ik trek n uutkering, kej mooi de hele dag bie huus lop' n ja'. Waarmee ze alleen contact hebben als Ricardo van de overkant hun zoontje weer eens een blauw oog heeft bezorgd.

Dan kan je op je vingers natellen dat solidariteit onder druk te komt staan.
Ongeacht of de onderlaag nou het wel of niet voor zichzelf kan zorgen.
Ongeacht of het hun schuld is, ik denk dat ze de schuld gaan krijgen.

[ Bericht 0% gewijzigd door LesStroud op 06-12-2009 23:12:23 ]
pi_75355603
Dit is lastig te beantwoorden. Ik zal het proberen.
quote:
Op zondag 6 december 2009 23:05 schreef LesStroud het volgende:

[..]

Dat is idd lomp. Maar dat is niet het hele verhaal.

Waar houdt de arme zwakbegaafde op? En begint de asociale Tokkie die het niks kan schelen dat de samenleving opdraait voor zijn rook en zuipgedrag?

Ik zie heel vaak lomp volk dat maar door blijft roken en eten en kinderen op de wereld fokken. Die kost de samenleving handenvol geld. Je zou kunnen zeggen: dat is asociaal volk.

Maar dit soort gedrag hangt heel vaak samen met een laag IQ. Waar ligt de grens tussen niet kunnen snappen en niet willen snappen?
Asociale mensen die het niks kan schelen dat de samenleving opdraait voor hun gedrag, vind je overal. Kijk maar eens in topics over al te dure en vervuilende auto's.
En iemand met een laag IQ kan er niks aan doen dat hij/zij niet veel snapt.
quote:

Als solidariteit betekent: zorgen voor alle mensen die niet voor zichzelf kunnen zorgen, zit je waarschijnlijk ook vast aan het sponsoren van generaties Tokkies de die zichzelf klem vreten en zuipen (naast het ondersteunen van gehandicapten).
Dat snap ik niet zo. Ik snap niet waarom je bijvooorbeeld geen onderscheid kunt maken tussen geestelijk gehandicapten, lichamelijk gehandicapten en sociaal gehandicapten.
quote:
Terwijl de lasten voor zorg steeds meer stijgen. Er komt niet veel terug. Beide groepen hebben ook zeer weinig contact met elkaar.
Ik snap niet wat je met beide groepen bedoelt. Als dat beide groepen onrendabelen zijn, zie dan mijn bovenstaande opmerking. Als je onderscheid kuint maken in het waarnemen, kun je ook onderscheid maken in beleid.
quote:
En op een dag is het wellicht zover dat de leraar Grieks en de medisch biologe zich af gaan vragen waarom ze krom liggen voor al die belasting en premies. Terwijl er zoveel op gaat aan de dronken lui in de huurwoningen aan de overkant.. Die niks komma niks terug doen. Want 'ik trek n uutkering, kej mooi de hele dag bie huus lop' n ja'. Waarmee ze alleen contact hebben als Ricardo van de overkant hun zoontje weer eens een blauw oog heeft bezorgd.
Als je in Nederland veel verdient, betaal je ook veel belasting. Om te zeggen dat je dan krom ligt, is stemmingmakerij. En inderdaad, er zijn families van beroepswerkelozen en scharrelaars. Maar dat zijn er niet echt veel, dat valt best mee. En over het algemeen zijn het geschikte lui, die je best wat gunnen.
quote:
Dan kan je op je vingers natellen dat solidariteit onder druk te komt staan.
Ongeacht of de onderlaag nou het wel of niet voor zichzelf kan zorgen.
Ongeacht of het hun schuld is, ik denk dat ze de schuld gaan krijgen.
Als het niet hun schuld is en ze krijgen wel de schuld, dan is er iemand anders heel schuldig aan zwartmakerij!
pi_75363990
quote:
Op zondag 6 december 2009 20:40 schreef LesStroud het volgende:

[..]

Het gaat om mensen DIE NIET KUNNEN. NIET KUNNEN .NIET KUNNEN .NIET KUNNEN .NIET KUNNEN .NIET KUNNEN .NIET KUNNEN .NIET KUNNEN .NIET KUNNEN .NIET KUNNEN .NIET KUNNEN .NIET KUNNEN .NIET KUNNEN .

Gehoord?

Wil jij die liever in de kou laten staan?
  † In Memoriam † maandag 7 december 2009 @ 11:33:55 #17
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_75364725
quote:
Op maandag 7 december 2009 11:10 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Het gaat om mensen DIE NIET KUNNEN. NIET KUNNEN .NIET KUNNEN .NIET KUNNEN .NIET KUNNEN .NIET KUNNEN .NIET KUNNEN .NIET KUNNEN .NIET KUNNEN .NIET KUNNEN .NIET KUNNEN .NIET KUNNEN .NIET KUNNEN .

Gehoord?

Wil jij die liever in de kou laten staan?
Er zijn dus iets van 830.000 mensen in Nederland die NIET KUNNEN? Zoveel arbeidsongeschiktheidsuitkeringen worden er nl. uitgedeeld.

Het is een wonder met zoveel mensen die NIET KUNNEN dat we het tot 2009 gered hebben als mensheid.
Carpe Libertatem
pi_75364899
quote:
Op maandag 7 december 2009 11:33 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Er zijn dus iets van 830.000 mensen in Nederland die NIET KUNNEN? Zoveel arbeidsongeschiktheidsuitkeringen worden er nl. uitgedeeld.

Het is een wonder met zoveel mensen die NIET KUNNEN dat we het tot 2009 gered hebben als mensheid.
Als je hiermee de suggestie wil wekken dat mensen hier zomaar een arbeidsongeschiktheidsuitkering kunnen krijgen dan heb je het goed mis.

Als je die onverhoopt toch moet krijgen, dan is er iets goed mis met je. Om maar niet te spreken dat je de uitkering vandaag de dag al niet meer krijgt als je 1 pink nog kan bewegen.

Het grote aantal zegt meer over hoe de maatschappij onmogelijke eisen stelt die steeds door minder mensen kunnen worden beantwoord.
  maandag 7 december 2009 @ 11:40:20 #19
66825 Reya
Fier Wallon
pi_75364945
quote:
Op maandag 7 december 2009 11:33 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Er zijn dus iets van 830.000 mensen in Nederland die NIET KUNNEN?
Dat lijkt me nog een forse onderschatting; er zijn genoeg werkzame mensen die volstrekt incompetent zijn.
pi_75365127
quote:
Op maandag 7 december 2009 11:38 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Als je hiermee de suggestie wil wekken dat mensen hier zomaar een arbeidsongeschiktheidsuitkering kunnen krijgen dan heb je het goed mis.

Als je die onverhoopt toch moet krijgen, dan is er iets goed mis met je. Om maar niet te spreken dat je de uitkering vandaag de dag al niet meer krijgt als je 1 pink nog kan bewegen.

Het grote aantal zegt meer over hoe de maatschappij onmogelijke eisen stelt die steeds door minder mensen kunnen worden beantwoord.
Als je vandaag al geen uitkering meer krijgt als je 1 pink nog kan bewegen, waar komen dan die 830K uitkeringstrekkers vandaan? Dat zou nl betekenen dat we 830.000 mensen in NL moeten hebben die zo goed als volledig verlamd zijn.

Ik zie ze niet, jij wel?
pi_75365244
quote:
Op maandag 7 december 2009 11:10 schreef EchtGaaf het volgende:

Herhalen, ook al doe je het in vetgedrukte hoofdletters, is geen onderbouwing. Leer dat nu eens.
pi_75365263
quote:
Op maandag 7 december 2009 11:45 schreef justanick het volgende:

[..]

Als je vandaag al geen uitkering meer krijgt als je 1 pink nog kan bewegen, waar komen dan die 830K uitkeringstrekkers vandaan? Dat zou nl betekenen dat we 830.000 mensen in NL moeten hebben die zo goed als volledig verlamd zijn.

Ik zie ze niet, jij wel?

Maak je arbeidsongeschikt en probeer maar eens uit uitkeringen te krijgen. Grote kans dat je van een koude kermis komt.

De tijden van het rondstrooien van uitkering is allang voorbij.

Maar jij zit nog op school en komt net kijken! Kruip eens uit die collegebanken en ga leven en praat is met de buitenwereld.

Het is zo schokkend om hier met halve pubers die amper kunnen kijken te moeten debatteren.

Flikker die boeken aan de kant en verdiep je eens wat er nu precies onder de mensen leeft.

ik neem het je niet kwalijk dat je onbevangen bent en nog veel te jong om van levenservaring te spreken. Maar stel je vooroordelen eens bij zou ik zeggen.

VERDER: JE KAN VEELAL VAN BUITEN NIET ZIEN DAT IEMAND NIET KAN WERKEN!

WEL EENS VAN PSYCHE GEHOORD
pi_75365279
quote:
Op maandag 7 december 2009 11:48 schreef DS4 het volgende:

[..]

Herhalen, ook al doe je het in vetgedrukte hoofdletters, is geen onderbouwing. Leer dat nu eens.
Het is stuitend hoe mensen zo makkelijk over heen stappen.
pi_75365313
quote:
Op maandag 7 december 2009 11:38 schreef EchtGaaf het volgende:

Het kan nog steeds. Lastiger, maar het kan nog steeds. Ik ken voorbeelden van mensen die gezond van lijf en leden zijn en toch 100% afgekeurd.
quote:
Leuk overgetypt, maar het is onzin en neem onzin ajb niet over van anderen.
quote:
O ja, dat zal het zijn...
pi_75365366
quote:
Op maandag 7 december 2009 11:50 schreef DS4 het volgende:

[..]

Het kan nog steeds. Lastiger, maar het kan nog steeds. Ik ken voorbeelden van mensen die gezond van lijf en leden zijn en toch 100% afgekeurd.
[..]
Wel eens van psyche gehoord?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')