abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 2 januari 2010 @ 09:02:52 #241
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_76316904
quote:
Op donderdag 31 december 2009 12:24 schreef ToT het volgende:

[..]

Okee Lambiekje, dit vind ik erg zwak. Switch heeft hartstikke veel moeite genomen om zo'n uitgebreide post te typen én om hem op mijn verzoek hier en daar nog aan te passen, en dan kom je met zo'n kort antwoordje waarmee je er totaal niet op ingaat.

Zijn uitleg klinkt mij heel plausibel. Meer plausibel dan dat kanker een gemuteerde virus/bacterie/schimmel/parasiet zou zijn die van het één in het ander kan transmuteren, maar misschien zou je jouw visie nog eens willen verduidelijken? Waar komt baarmoederhalskanker bij niet-gevaccineerde meiden dan vandaan volgens jou?
ze verhaal klopt wel enigzins .. maar niet op baarmoederhalskanker dat veroorzaakt wordt door HPV. Dat verband is volstrekt niet aanwezig. Dat is het punt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Lambiekje op 02-01-2010 09:08:21 ]
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  zaterdag 2 januari 2010 @ 13:48:26 #242
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_76322736
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 09:02 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

ze verhaal klopt wel enigzins .. maar niet op baarmoederhalskanker dat veroorzaakt wordt door HPV. Dat verband is volstrekt niet aanwezig. Dat is het punt.
Dat kan je dan vast uitleggen. Wat klopt er niet aan het verhaal van switchboy? Als je er zo stellig van overtuigt bent heb je daar vast een goede onderbouwing voor.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  zondag 3 januari 2010 @ 00:27:20 #243
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_76344806
quote:
Op donderdag 31 december 2009 13:47 schreef Resonancer het volgende:

[..]

Ben blij om te zien dat de professor de overheid (patenten) de schuld geeft voor de hoge medicijnprijzen dat is nl ook precies wat de eerder geposte en gequote link schrijft, met de kantekening dat de wetenschappers zelf er net zo hard aan meewerken. Verder is en blijft de opm dat ze er niks aan verdienen dikke BS.
[..]

Ik zal het wel weer verkeerd begrijpen maar....
Geduld is 'n schone zaak zeggen ze.
Goed artikel ...
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  zondag 3 januari 2010 @ 01:15:37 #244
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_76346344
Is om een onderbouwing vragen nog steeds teveel gevraagt?
Onikaan ni ov dovah
pi_76347418
quote:
Human papillomavirus and cervical cancer

References and further reading may be available for this article. To view references and further reading you must purchase this article.

Prof Mark Schiffman MDa, Corresponding Author Contact Information, E-mail The Corresponding Author, Philip E Castle PhDa, Jose Jeronimo MDa, Ana C Rodriguez MDa and Prof Sholom Wacholder PhDa

aDivision of Cancer Epidemiology and Genetics, National Cancer Institute, National Institutes of Health, Department of Health and Human Services, Bethesda, MD, USA

Available online 6 September 2007.

Summary

Cervical cancer is the second most common cancer in women worldwide, and knowledge regarding its cause and pathogenesis is expanding rapidly. Persistent infection with one of about 15 genotypes of carcinogenic human papillomavirus (HPV) causes almost all cases. There are four major steps in cervical cancer development: infection of metaplastic epithelium at the cervical transformation zone, viral persistence, progression of persistently infected epithelium to cervical precancer, and invasion through the basement membrane of the epithelium. Infection is extremely common in young women in their first decade of sexual activity. Persistent infections and precancer are established, typically within 5–10 years, from less than 10% of new infections. Invasive cancer arises over many years, even decades, in a minority of women with precancer, with a peak or plateau in risk at about 35–55 years of age. Each genotype of HPV acts as an independent infection, with differing carcinogenic risks linked to evolutionary species. Our understanding has led to improved prevention and clinical management strategies, including improved screening tests and vaccines. The new HPV-oriented model of cervical carcinogenesis should gradually replace older morphological models based only on cytology and histology. If applied wisely, HPV-related technology can minimise the incidence of cervical cancer, and the morbidity and mortality it causes, even in low-resource settings.

http://www.sciencedirect.com/science?_ob=ArticleURL&_udi=B6T1B-4PKVFRD-11&_user=10&_rdoc=1&_fmt=&_orig=search&_sort=d&_docanchor=&view=c&_acct=C000050221&_version=1&_urlVersion=0&_userid=10&md5=2592bf1e21347ee5b56faf0543c6e48f
Dit geeft een hele mooie uiteenzetting compleet met plaatjes om het duidelijk te maken.

[ Bericht 1% gewijzigd door switchboy op 03-01-2010 02:08:23 ]
Gonna live while I'm alive, I'll sleep when I'm dead!
pi_76359353
quote:
Op zondag 3 januari 2010 14:47 schreef ToT het volgende:

[..]

[..]

[..]

Bron
Dus dat vaccin roeit het virus niet uit als ik dit goed begrijp?
As your walls tumble down, they crack into a smile, and the illumination of self shines through.
pi_76359662
Uiteindelijk wel, als maar genoeg mensen gevaccineerd worden!
pi_76359703
Alleen de 2/4 varianten waar tegen gevaccineerd wordt.
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
pi_76359808
Hoeveel kost dat vaccinatieprogramma nu eigenlijk?
As your walls tumble down, they crack into a smile, and the illumination of self shines through.
pi_76360007
quote:
Op zondag 3 januari 2010 15:10 schreef Cerbie het volgende:
Alleen de 2/4 varianten waar tegen gevaccineerd wordt.
Pfff dus voor een ziekte die relatief weinig voorkomt, wordt een gigantische campagne opgesteld om meiden te vaccineren met een vaccin die nog niet eens 100% werkzaam is, tegen een DEEL van de oorzaak van die ziekte.
pi_76360126
quote:
Op zondag 3 januari 2010 15:18 schreef ToT het volgende:

[..]

Pfff dus voor een ziekte die relatief weinig voorkomt, wordt een gigantische campagne opgesteld om meiden te vaccineren met een vaccin die nog niet eens 100% werkzaam is, tegen een DEEL van de oorzaak van die ziekte.
Die varianten zijn dan weer wel goed voor 70+% van de gevallen

Maar inderdaad, het argument van kosten-effectiviteit in Nederland gaat zeker op. Al vind ik primaire preventie erg belangrijk.

Dat doet me overigens denken aan een opmerking van een alleraardigste ambtenaar van een zorgverzekeraar:
het is voor ons nog altijd goedkoper om kapotgeprikte vingers te behandelen dan een continu-glucosemeter te vergoeden

Mijn reactie zal ik hier maar niet plaatsen
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
pi_76360269
LOL Tja je moet natuurlijk niet ALLEEN maar naar kosten versus baten te kijken, maar ik kijk ook naar maatschappelijke onrust enzo, die, zoals je hier in BNW wel kunt zien, erg groot is.
  zondag 3 januari 2010 @ 15:27:10 #253
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_76360302
quote:
Op zondag 3 januari 2010 15:18 schreef ToT het volgende:

[..]

100% werkzaamheid verwachten is dan ook niet echt realistisch he
Onikaan ni ov dovah
pi_76363982
quote:
Op zondag 3 januari 2010 15:26 schreef ToT het volgende:
LOL Tja je moet natuurlijk niet ALLEEN maar naar kosten versus baten te kijken, maar ik kijk ook naar maatschappelijke onrust enzo, die, zoals je hier in BNW wel kunt zien, erg groot is.
Maatschappelijke onrust die voor een zeer groot gedeelte voorkomen had kunnen worden als de communicatie beter was geweest.
  zondag 3 januari 2010 @ 17:15:52 #255
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_76364391
quote:
Op zondag 3 januari 2010 17:05 schreef switchboy het volgende:

[..]

Maatschappelijke onrust die voor een zeer groot gedeelte voorkomen had kunnen worden als de communicatie beter was geweest.
Ik ben er nog niet geheel over uit of dat nou echt zoveel uit had gemaakt... Internet heeft toch wel echt zijn nadelen. De mening van een willekeurige huismoeder heeft daar evenveel waarde als een mening van een expert op dat gebied. In het geval van een dramatische waarschuwing denk ik ook nog eens veel meer invloed.
Onikaan ni ov dovah
  Moderator zondag 3 januari 2010 @ 17:21:41 #256
249559 crew  Lavenderr
pi_76364625
quote:
Op zondag 3 januari 2010 17:15 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Ik ben er nog niet geheel over uit of dat nou echt zoveel uit had gemaakt... Internet heeft toch wel echt zijn nadelen. De mening van een willekeurige huismoeder heeft daar evenveel waarde als een mening van een expert op dat gebied. In het geval van een dramatische waarschuwing denk ik ook nog eens veel meer invloed.
Het lijkt ook wel alsof sommigen mensen liever naar een willekeurige huismoeder luisteren die paniek zaait én laster dan de officiele verklaringen aannemen.
  zondag 3 januari 2010 @ 17:22:57 #257
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_76364669
quote:
Op zondag 3 januari 2010 17:21 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Het lijkt ook wel alsof sommigen mensen liever naar een willekeurige huismoeder luisteren die paniek zaait én laster dan de officiele verklaringen aannemen.
Daar lijkt het wel op ja. Ik denk dat dat gedeeltelijk komt door de emotionele boodschap. "Pas op! Zo raken je kinderen voor hun leven verlamt!" etc.
Onikaan ni ov dovah
pi_76364787
Ja maar een tegengeluid op internet ontbrak gewoon. "Als je niet speelt kan je ook niet winnen, alleen maar verliezen."
  zondag 3 januari 2010 @ 17:30:42 #259
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_76364964
Das waar ja.
Onikaan ni ov dovah
pi_76365647
quote:
Op zondag 3 januari 2010 17:22 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Daar lijkt het wel op ja. Ik denk dat dat gedeeltelijk komt door de emotionele boodschap. "Pas op! Zo raken je kinderen voor hun leven verlamt!" etc.
True, true. Net als dat voorbeeld van die vrachtwagenchauffeur over rekeningrijden of wat het ook was.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')