abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75457218
quote:
Op woensdag 9 december 2009 19:44 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Als aanvulling hierop kun je het topic Teveel nadenken - Kracht van het nu #3 eens doorlezen, dat gaat volledig op dat thema in. Ben daar zelf ook veel mee bezig geweest en er zit wel degelijk een kern van waarheid in, alhoewel het boek, dat er besproken wordt, soms wat te zweverig is... Het komt erop neer dat je nu leeft en alleen nu iets kunt doen om iets te veranderen. Daarbij is elke keuze de juiste, je weet immers niet wat er gebeurt als je iets anders had gekozen (ja, dat denk je vaak wel, maar dat is meestal een te rooskleurig beeld)
quote:
"Acceptatie is niet zeggen dat je de situatie prettig vindt, er blij mee bent of het er mee
eens bent. Acceptatie betekent dat je de huidige situatie herkent en erkent. Het is wat het
is op dit of dat moment. Sommige mensen gebruiken de hypewoorden: ”Je moet positief
denken, dat lost alles op”, maar ze ontkennen daarmee ook de realiteit van het huidige
moment. Vaak maakt dat de situatie alleen maar erger. Acceptatie is het
tegenovergestelde van ontkenning. Wanneer je de realiteit van de huidige situatie
accepteert bevrijdt je jezelf van de ketens die je op dat moment tegenhouden om het te
veranderen. Idioot, is het niet? Ik citeer op zulke momenten het liefst Ian Watson. Die zegt
tenslotte:” What you resist persists, but what you accept dissolves.” "

Rest artikel:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  Moderator woensdag 9 december 2009 @ 20:01:50 #177
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_75457492
Effe tussendoor.... is toch typisch dat tijdens de donkere dagen voor kerst dit topic opeens vrij drukbezocht is...

Heb er zelf ook beetje last van hoor.... zou het liefste in deze tijd van het jaar ook niet kansloos in mn uppie op de bank zitten

Maar ja, komt wel weer goed mensen.... cheer up! ...en als niks uiteindelijk werkt... is er altijd nog tequila
  woensdag 9 december 2009 @ 20:04:01 #178
108759 zwartedoos
Mijn doos is niet zwart.
pi_75457562
quote:
Op woensdag 9 december 2009 20:01 schreef dick_laurent het volgende:
Effe tussendoor.... is toch typisch dat tijdens de donkere dagen voor kerst dit topic opeens vrij drukbezocht is...

Heb er zelf ook beetje last van hoor.... zou het liefste in deze tijd van het jaar ook niet kansloos in mn uppie op de bank zitten

Maar ja, komt wel weer goed mensen.... cheer up! ...en als niks uiteindelijk werkt... is er altijd nog tequila
tequila in mn uppie zuipen is ook niet goed voor mn gemoedstoestand
*I'm not perfect but parts of me are incredible*
guess that's what happens when a tornado meets a vulcano
  Moderator woensdag 9 december 2009 @ 20:06:01 #179
Dick Laurent Is Dead
pi_75457653
quote:
Op woensdag 9 december 2009 20:04 schreef zwartedoos het volgende:

[..]

tequila in mn uppie zuipen is ook niet goed voor mn gemoedstoestand
Maybe not, but It will make you sleeeeeeeep like a baby

ok, de volgende ochtend doet je hoofd wel au, maar dat terzijde
  woensdag 9 december 2009 @ 20:09:00 #180
108759 zwartedoos
Mijn doos is niet zwart.
pi_75457774
quote:
Op woensdag 9 december 2009 20:06 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Maybe not, but It will make you sleeeeeeeep like a baby

ok, de volgende ochtend doet je hoofd wel au, maar dat terzijde
ik doe toch alleen maar stomme dingen dan dan wordt ik emotioneel en voor ik t weet ga ik smssen ofzo
pi_75457798
quote:

Tja december he... Januari wordt VEEL beter. Zit dan zoiezo niet in Nederland 3 weekjes Costa Rica gaat mij goed doen

Anyhow tequila zuigt... Je krijgt het er warm van, maar op slechte manier. Doe mij maar samboeka. Aanstaand weekend is gelukkig al helemaal vol gepland dus daar kijk ik momenteel naar uit.
  woensdag 9 december 2009 @ 20:15:24 #182
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_75458036
quote:
Op woensdag 9 december 2009 19:54 schreef DeuceFour het volgende:

[..]

[..]
Goeie post! Behoorlijk herkenbaar ook
Don't let my username fool you...
  woensdag 9 december 2009 @ 20:21:54 #183
101292 EviL_AleX
Prince Charming
pi_75458291
Ik zag het einde van de relatie komen, dus ik was een beetje voorbereid. Op de dag zelf heb ik me groot gehouden en haar nog proberen te steunen (wat wel ironisch is, want in principe heeft zij het uitgemaakt), en mijn eigen verdriet in de avond ingepland. Bewust met een litertje whisky als katalysator. Dat werkte wel goed! Maar ik blijf maar zitten met de "waarom?" vraag, hoewel ik die ook zo sterk mogelijk probeer weg te drukken.
pi_75459302
Snikch,

Ik weet maar al te goed hoe jij voelt, maar geloof me (ook al lijkt het niet zo), het komt wel op een of andere manier goed. Daarbij, accepteer dat je je nu zo voelt en geef het de tijd. Ondertussen, probeer te genieten van elk klein ding waar je wel gelukkig van wordt. Je zult zien dat langzaam, heel langzaam deze dingen steeds groter en meer worden. Je bent al op de goede weg, maar het heeft tijd nodig. (iets wat bij mij zelf ook niet snel genoeg kon gaan).

Een mooie quote uit Grey's Anatomy:

We're all susceptible to it, the dread and anxiety of not knowing what's coming. It's pointless in the end, because all the worrying and the making of plans for things that could or could not happen, it only makes things worse. So walk your dog or take a nap. Just whatever you do, stop worrying. Because the only cure for paranoia is to be here, just as you are.
  woensdag 9 december 2009 @ 20:49:02 #185
108759 zwartedoos
Mijn doos is niet zwart.
pi_75459431
Relatie met ex van vriendin - vriendschap kapot? hoe denken jullie hier over? Ik word niet echt begrepen volgens mij
pi_75459467
Daarbij, bedenk het eens van de andere kant. Zoals net hier te lezen was dat een vriend gestorven was, of dat je morgen een ongeluk zou kunnen krijgen. Het leven is te kort en te mooi om te lang verdrietig te zijn.

Learn from yesterday, live today and hope for tomorrow
pi_75460045
quote:
Op woensdag 9 december 2009 20:49 schreef zwartedoos het volgende:
Relatie met ex van vriendin - vriendschap kapot? hoe denken jullie hier over? Ik word niet echt begrepen volgens mij
ik ben het 100% niet met je eens, sorry, ik vind het echt aanstellerij... dus ik meng me maar even niet in de discussie too late...toch iets gezegd...
Kwak
  woensdag 9 december 2009 @ 21:22:12 #188
278630 Snikch
Living my life
pi_75460671
quote:
Op woensdag 9 december 2009 20:46 schreef wht het volgende:
Snikch,

Ik weet maar al te goed hoe jij voelt, maar geloof me (ook al lijkt het niet zo), het komt wel op een of andere manier goed. Daarbij, accepteer dat je je nu zo voelt en geef het de tijd. Ondertussen, probeer te genieten van elk klein ding waar je wel gelukkig van wordt. Je zult zien dat langzaam, heel langzaam deze dingen steeds groter en meer worden. Je bent al op de goede weg, maar het heeft tijd nodig. (iets wat bij mij zelf ook niet snel genoeg kon gaan).
Doe ik ook zeker hoor, probeer zoveel mogelijk te lachen overdag maar 9 van de 10 keer is het met een dubbelzinnig gevoel in mijn maag. Alhoewel dat vorige week trouwens niet zo was hoor, dat ligt echt aan die dip van afgelopen weekend maar daar zal ik vast ook wel weer uit komen uiteindelijk , alhoewel het einde nu wel verder in zicht lijkt als bij de vorige keren maar goed.

En het leven is inderdaad te kort, daarom baal ik er ook van dat ik eigenlijk al zoveel fouten gemaakt heb in mijn leven, en dat ik het zo ver heb laten komen. En ondanks dat ik besef dat het leven te kort is blijft het lastig om vooruit te gaan op dit moment. Maar ik doe mijn best hoor, ben al wat assertiever met dingen regelen met mijn vrienden dus hopelijk blijft dat ook goed gaan .
For as he thinks within himself, so he is
pi_75461158
quote:
Op woensdag 9 december 2009 21:22 schreef Snikch het volgende:

[..]

Doe ik ook zeker hoor, probeer zoveel mogelijk te lachen overdag maar 9 van de 10 keer is het met een dubbelzinnig gevoel in mijn maag. Alhoewel dat vorige week trouwens niet zo was hoor, dat ligt echt aan die dip van afgelopen weekend maar daar zal ik vast ook wel weer uit komen uiteindelijk , alhoewel het einde nu wel verder in zicht lijkt als bij de vorige keren maar goed.

En het leven is inderdaad te kort, daarom baal ik er ook van dat ik eigenlijk al zoveel fouten gemaakt heb in mijn leven, en dat ik het zo ver heb laten komen. En ondanks dat ik besef dat het leven te kort is blijft het lastig om vooruit te gaan op dit moment. Maar ik doe mijn best hoor, ben al wat assertiever met dingen regelen met mijn vrienden dus hopelijk blijft dat ook goed gaan .
Levenslessen! Als je geen 'fouten' maakt betekent dat dat je te weinig van jezelf vraagt en te weinig uit het leven haalt. (ja ik zit zelf met een enorm schuldgevoel en woede tegenover mezelf en gedachtes van 'i wish i knew then what i know now', en 'een tweede kans willen hebben' of 'de tijd terug willen draaien' (stomme R-Kelly op de radio), etc. Maar ik weet dat dat niet goed is. Kan zelf dus nog niet 'accepteren' zoals in m'n vorige post.
Je hebt gelukkig wel een positieve toon Snikch!
pi_75461649
Ook dat klinkt bekend. Maar ik maak liever fouten (of maak erge gebeurtenissen mee), leer ervan en weet dat ik leef dan dat ik helemaal niks mee maak en door het leven rol...
pi_75462400
quote:

DAAROM kom ik binnenkort je ass kicken met MK
  Moderator woensdag 9 december 2009 @ 22:49:09 #192
Dick Laurent Is Dead
pi_75464403
quote:
Op woensdag 9 december 2009 22:04 schreef Kiwijuice het volgende:

[..]

ohhh jee
pi_75464949
quote:
Op woensdag 9 december 2009 22:04 schreef Kiwijuice het volgende:

[..]

En al z'n tequila opzuipen zeker?
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_75465068
quote:
Op woensdag 9 december 2009 22:59 schreef Barbusse het volgende:

[..]

En al z'n tequila opzuipen zeker?
EJ! Hoe weet je dat? Nee hoor, daar hebben we jou toch voor
pi_75465188
Zo ben ik niet.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  Moderator woensdag 9 december 2009 @ 23:10:29 #196
Dick Laurent Is Dead
pi_75465420
quote:
Op woensdag 9 december 2009 23:04 schreef Barbusse het volgende:
Zo ben ik niet.
jullie moeten snel zijn.... mijn tequila is populair... de fles is bijna leeg
pi_75465479
quote:
Op woensdag 9 december 2009 23:04 schreef Barbusse het volgende:
Zo ben ik niet.

Ik verveeeeel me! Moet weer hard aan school maar wil niet en wil slapen! (probeer het weer een beetje on-topic te krijgen maar het lukt niet zo goed!)
pi_75465659
quote:
Op woensdag 9 december 2009 23:10 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

jullie moeten snel zijn.... mijn tequila is populair... de fles is bijna leeg
Supermarkt is dichtbij, dan neem ik der zelf wel een mee Jij bent zeker teut aan het worden met die Boom-met-lichtjes van je he?
  Moderator woensdag 9 december 2009 @ 23:18:39 #199
Dick Laurent Is Dead
pi_75465720
quote:
Op woensdag 9 december 2009 23:17 schreef Kiwijuice het volgende:

[..]

Supermarkt is dichtbij, dan neem ik der zelf wel een mee Jij bent zeker teut aan het worden met die Boom-met-lichtjes van je he?
ja....het is dolle pret
pi_75466144
quote:
Op woensdag 9 december 2009 23:18 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

ja....het is dolle pret
I knew it!
(ik moet eerlijk toegeven dat ik echt 1x tequila heb gehad dus niet goed weet hoe dood ik ervan ga )

Groetjes aan je booom! Ik ga mijn relatie met me bed weer even onderhouden
pi_75468279
quote:
Op woensdag 9 december 2009 17:58 schreef Snikch het volgende:

[..]

Ben blij dat het met jou goed gaat in ieder geval . Zelf zit ik er ook constant aan te denken wat en met wie mijn ex nu iets aan het doen is. Moet ik niet aan denken want de ergste dingen komen boven drijven maar goed, moeilijk te verdringen. Ik typte nu net trouwens 'mijn vriendin' i.p.v. 'mijn ex', dat zegt ook wel weer genoeg over hoe het hier gaat ben ik bang..

En ik snap wat je bedoeld maar ik bedoel ook niet dat ik nu meteen een nieuwe vriendin wil om mijn ex maar te verdringen . Maar ik ben nooit zo een player geweest, mijn ex was de enige waarmee ik echt een betekenisvolle relatie mee heb gehad, voor de rest elke keer naastgeschoten zeg maar. En afgelopen 2 jaar mijn sociale leven (voor zover ik dat had) ook erg laten verwateren. Mijn verleden en het feit dat ik weinig sociaal leven heb op het moment (of manieren om dit op te bouwen want daar zit ik wanhopig naar te zoeken) geeft geen goed vooruitzicht op een gelukkige toekomst met een andere meid snap je .
En probeer ook inderdaad andere dingen te doen maar wat ik al zeg, weinig sociaal leven en de manieren die ik bedacht heb om dat op te bouwen lopen ook niet altijd even soepel op het moment. Dus al met al geen fijne periode.
Herkenbaar. Mijn ex was ook m'n eerste vriendinnetje. Ik heb met haar 6 jaar gehad.. M'n hele volwassen worden heb ik dus met haar gedeeld en ik ben in die tijd heel veel veranderd. Ik moet nu echt ontdekken hoe ik in het leven sta zonder haar. Misschien heb jij dat ook en denk je misschien dat je nog steeds zo bent als voor je relatie. Maar dat hoeft niet zo te zijn. Ik durfde vroeger ook nooit op iemand af te stappen, maar nu doe ik het zonder schaamte. Ik denk nu: ik heb al een keer een leuk (bleek achteraf wat minder..) meisje gehad, dan lukt dat vast nog wel nog een keer.
Niet dat ik op dit moment een leuk meisje langdurig de aandacht kan geven die ze verdient, want ik heb het nog te druk met mezelf.. maar het gaat om het idee Ik denk dat het ook wel verstandig (en leuk ) is om wat te scharrelen, zodat ik nu niet weer met de eerste de beste een relatie begin en ook nooit spijt kan krijgen dat ik dat niet heb gedaan. Heb jij dat niet? Daar ben ik wel benieuwd naar.

M'n sociale leven had ik ook voor m'n ex laten verwateren, maar gelukkig weer contacten gelegd. Kan je ook niet proberen je oude vrienden weer eens te bellen en iets af te spreken? Dat vinden ze heus niet erg.

Probeer dr uit je kop te zetten die bitch.

Sterkte!
Fok!-reputatiemeter van Rijsttafel:
Slecht [-----X----------------------------------------------------------] Goed
pi_75468652
quote:
Op woensdag 9 december 2009 18:08 schreef zwartedoos het volgende:
Dat lijkt me echt zo zwaar klote he, als je hem of haar de eerste x met een ander ziet
Ik zou echt duizend doden sterven volgens mij. Vooral al is het met die gast die ervoor heeft gezorgd dat het nu uit is. Waarschijnlijk is ze wel met hem, want ze heeft het niet voor niets uitgemaakt. Ik bereid me er dus op voor maar ik kan het ergens van binnen helemaal niet toelaten.

Binnenkort moet ik het maar eens navragen, want ik zit er echt mee dat ik het gewoonweg niet weet. Ergens heb ik het liefst dat het inderdaad zo is... ik weet alleen niet waarom .. zal er vannacht eens over nadenken. Weet iemand misschien wat dat kan zijn?
Fok!-reputatiemeter van Rijsttafel:
Slecht [-----X----------------------------------------------------------] Goed
  donderdag 10 december 2009 @ 07:11:22 #203
101292 EviL_AleX
Prince Charming
pi_75471153
Mensen, ik word echt gruwelijk ziek van de "waarom?" vraag in mijn hoofd. Het dringt zich minder aan mijn hoofd maar de afgelopen 2+ maanden blijft het als een irritante splinter. Ik heb het allemaal tot op het bot ontleed, en iedereen in mijn omgeving is het eens met mijn verklaringen. Maar dat kan heel goed sociaal-wenselijk antwoorden zijn, wat juist NIET wenselijk is nu. Het zou makkelijker zijn als zij het zelf wist en het me zou vertellen. Maar dan verwacht ik te veel van haar. Ik was altijd al de persoon in de relatie die het meeste gaf om het analyseren van (eigen) gedrag.

Bah!
  donderdag 10 december 2009 @ 10:21:09 #204
108759 zwartedoos
Mijn doos is niet zwart.
pi_75474166
quote:
Op donderdag 10 december 2009 00:42 schreef rijsttafel het volgende:

[..]

Ik zou echt duizend doden sterven volgens mij. Vooral al is het met die gast die ervoor heeft gezorgd dat het nu uit is. Waarschijnlijk is ze wel met hem, want ze heeft het niet voor niets uitgemaakt. Ik bereid me er dus op voor maar ik kan het ergens van binnen helemaal niet toelaten.

Binnenkort moet ik het maar eens navragen, want ik zit er echt mee dat ik het gewoonweg niet weet. Ergens heb ik het liefst dat het inderdaad zo is... ik weet alleen niet waarom .. zal er vannacht eens over nadenken. Weet iemand misschien wat dat kan zijn?
misschien zodat je het los kan laten en verder kan gaan?
  donderdag 10 december 2009 @ 10:39:25 #205
262 Re
Kiss & Swallow
pi_75474701
quote:
Op donderdag 10 december 2009 07:11 schreef EviL_AleX het volgende:
Mensen, ik word echt gruwelijk ziek van de "waarom?" vraag in mijn hoofd. Het dringt zich minder aan mijn hoofd maar de afgelopen 2+ maanden blijft het als een irritante splinter. Ik heb het allemaal tot op het bot ontleed, en iedereen in mijn omgeving is het eens met mijn verklaringen. Maar dat kan heel goed sociaal-wenselijk antwoorden zijn, wat juist NIET wenselijk is nu. Het zou makkelijker zijn als zij het zelf wist en het me zou vertellen. Maar dan verwacht ik te veel van haar. Ik was altijd al de persoon in de relatie die het meeste gaf om het analyseren van (eigen) gedrag.

Bah!
moest gelijk aan een Placebo nummer denken:
quote:
Time will help you through
But it doesn't have the time
To give you all the answers to
the never-ending why
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_75475096
Alex, als je niet het antwoord wil vragen, óf geen antwoord krijgt op je vragen, óf geen contact meer heb, kan je het beste voor jezelf het meest acceptabele antwoord nemen en hiermee door 'borduren'.

Op een gegeven moment kom je tot de conclusie dat het antwoord dat je wil in jezelf zit (best-case-scenario).
Ik heb geleerd om daarmee te leven, te accepteren dat het is gegaan zoals het is gegaan en je het alleen ook wel red.

Het heeft mij ook ruim 1 jaar gekost om tot mezelf te komen, en ben nu na 1 1/2 jaar op het moment dat ik werkelijk blij ben met mijn leven zonder haar

Ff doorbijten
Wetenschappelijk is domweg bekend dat verliefdheid je gezonde oordeelsvermogen weg neemt.
Liefde: Hans Teeuwen || Youp ||Theo Maassen
Mannen over vrouwen _O-
Altijd blijven lachen
  Moderator donderdag 10 december 2009 @ 10:56:22 #207
Dick Laurent Is Dead
pi_75475188
Pfff nou ik zie op facebook nu een "birthday party" die mijn ex en een vriendin van dr geven as vrijdag.... en ze hebben zo'n beetje al mijn vrienden uitgenodigd....

....behalve mij

Na 7 jaar samen zijn... en ik besta gewoon niet meer voor dr....goddamn wat heb ik mn tijd verspild met dat stomme kutwijf zeg...jezus....
pi_75475537
Uhm Dick, logisch toch dat ze je niet uit nodigt?

Het is niet verstandig om jezelf obstakels neer te zetten als je het gezellig wil hebben
En al zeker als je geen contact meer heb.

Ik heb mijn ex op alle mogelijke fronten geblokkeerd en dat bevalt me prima, facebook, msn, mail ect.
Tijdje gedacht om die blokkeringen er weer af te halen, maar het is wel goed zo voor mijn gevoel.

Als je op de dag van het feestje, je thuis gaat zitten balen omdat je vrienden daar zijn doe je toch echt iets fout!
Wetenschappelijk is domweg bekend dat verliefdheid je gezonde oordeelsvermogen weg neemt.
Liefde: Hans Teeuwen || Youp ||Theo Maassen
Mannen over vrouwen _O-
Altijd blijven lachen
pi_75476126
quote:
Op donderdag 10 december 2009 10:39 schreef Re het volgende:

[..]

moest gelijk aan een Placebo nummer denken:
[..]
Dat nummer heb ik grijsgedraaid een tijdje terug toen ik dus ook met zo'n waarom-vragen zat. Geweldige CD overigens.
Don't let my username fool you...
pi_75476150
quote:
Op donderdag 10 december 2009 07:11 schreef EviL_AleX het volgende:

Bah!
soms is er gewoon geen duidelijk waarom. soms is iemand gewoon niet meer gek op je. en is daar geen enkele andere reden voor dan dat t gewoon niet meer zo is.

dat voelt heel oneerlijk, maar het is nu eenmaal zo.

denk maar eens na: er zijn toch heel veel mensen op de wereld, in je direkte omgeving, die aardig zijn, waar niks mis mee is, die niet eens lelijk zijn, en tóch ben je niet verliefd op deze mensen...??

er is soms geen waarom. het ís soms gewoon zo.
en zodra je dat kan zien, kun je het denk ik loslaten.
Kwak
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')