quote:Op woensdag 9 december 2009 19:44 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Als aanvulling hierop kun je het topic Teveel nadenken - Kracht van het nu #3 eens doorlezen, dat gaat volledig op dat thema in. Ben daar zelf ook veel mee bezig geweest en er zit wel degelijk een kern van waarheid in, alhoewel het boek, dat er besproken wordt, soms wat te zweverig is... Het komt erop neer dat je nu leeft en alleen nu iets kunt doen om iets te veranderen. Daarbij is elke keuze de juiste, je weet immers niet wat er gebeurt als je iets anders had gekozen (ja, dat denk je vaak wel, maar dat is meestal een te rooskleurig beeld)
quote:"Acceptatie is niet zeggen dat je de situatie prettig vindt, er blij mee bent of het er mee
eens bent. Acceptatie betekent dat je de huidige situatie herkent en erkent. Het is wat het
is op dit of dat moment. Sommige mensen gebruiken de hypewoorden: ”Je moet positief
denken, dat lost alles op”, maar ze ontkennen daarmee ook de realiteit van het huidige
moment. Vaak maakt dat de situatie alleen maar erger. Acceptatie is het
tegenovergestelde van ontkenning. Wanneer je de realiteit van de huidige situatie
accepteert bevrijdt je jezelf van de ketens die je op dat moment tegenhouden om het te
veranderen. Idioot, is het niet? Ik citeer op zulke momenten het liefst Ian Watson. Die zegt
tenslotte:” What you resist persists, but what you accept dissolves.” "
Rest artikel:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Show me how you do that trick -- The one that makes me scream" she said
weet je niet wat je moet kopen voor sinterklaas? Bekijk de leukste sinterklaascadeaus en tips
... of ontwerp je eigen schilderij
tequila in mn uppie zuipen is ook niet goed voor mn gemoedstoestandquote:Op woensdag 9 december 2009 20:01 schreef dick_laurent het volgende:
Effe tussendoor.... is toch typisch dat tijdens de donkere dagen voor kerst dit topic opeens vrij drukbezocht is...
Heb er zelf ook beetje last van hoor.... zou het liefste in deze tijd van het jaar ook niet kansloos in mn uppie op de bank zitten![]()
Maar ja, komt wel weer goed mensen.... cheer up! ...en als niks uiteindelijk werkt... is er altijd nog tequila![]()
Maybe not, but It will make you sleeeeeeeep like a babyquote:Op woensdag 9 december 2009 20:04 schreef zwartedoos het volgende:
[..]
tequila in mn uppie zuipen is ook niet goed voor mn gemoedstoestand
ik doe toch alleen maar stomme dingen danquote:Op woensdag 9 december 2009 20:06 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Maybe not, but It will make you sleeeeeeeep like a baby![]()
ok, de volgende ochtend doet je hoofd wel au, maar dat terzijde
Tja december he... Januari wordt VEEL beter. Zit dan zoiezo niet in Nederlandquote:Op woensdag 9 december 2009 20:01 schreef dick_laurent het volgende:
Effe tussendoor.... is toch typisch dat tijdens de donkere dagen voor kerst dit topic opeens vrij drukbezocht is...
Heb er zelf ook beetje last van hoor.... zou het liefste in deze tijd van het jaar ook niet kansloos in mn uppie op de bank zitten![]()
Maar ja, komt wel weer goed mensen.... cheer up! ...en als niks uiteindelijk werkt... is er altijd nog tequila![]()
ik ben het 100% niet met je eens, sorry, ik vind het echt aanstellerij... dus ik meng me maar even niet in de discussiequote:Op woensdag 9 december 2009 20:49 schreef zwartedoos het volgende:
Relatie met ex van vriendin - vriendschap kapot? hoe denken jullie hier over? Ik word niet echt begrepen volgens mij
Doe ik ook zeker hoor, probeer zoveel mogelijk te lachen overdag maar 9 van de 10 keer is het met een dubbelzinnig gevoel in mijn maag. Alhoewel dat vorige week trouwens niet zo was hoor, dat ligt echt aan die dip van afgelopen weekend maar daar zal ik vast ook wel weer uit komen uiteindelijkquote:Op woensdag 9 december 2009 20:46 schreef wht het volgende:
Snikch,
Ik weet maar al te goed hoe jij voelt, maar geloof me (ook al lijkt het niet zo), het komt wel op een of andere manier goed. Daarbij, accepteer dat je je nu zo voelt en geef het de tijd. Ondertussen, probeer te genieten van elk klein ding waar je wel gelukkig van wordt. Je zult zien dat langzaam, heel langzaam deze dingen steeds groter en meer worden. Je bent al op de goede weg, maar het heeft tijd nodig. (iets wat bij mij zelf ook niet snel genoeg kon gaan).
Levenslessen!quote:Op woensdag 9 december 2009 21:22 schreef Snikch het volgende:
[..]
Doe ik ook zeker hoor, probeer zoveel mogelijk te lachen overdag maar 9 van de 10 keer is het met een dubbelzinnig gevoel in mijn maag. Alhoewel dat vorige week trouwens niet zo was hoor, dat ligt echt aan die dip van afgelopen weekend maar daar zal ik vast ook wel weer uit komen uiteindelijk, alhoewel het einde nu wel verder in zicht lijkt als bij de vorige keren maar goed.
En het leven is inderdaad te kort, daarom baal ik er ook van dat ik eigenlijk al zoveel fouten gemaakt heb in mijn leven, en dat ik het zo ver heb laten komen. En ondanks dat ik besef dat het leven te kort is blijft het lastig om vooruit te gaan op dit moment. Maar ik doe mijn best hoor, ben al wat assertiever met dingen regelen met mijn vrienden dus hopelijk blijft dat ook goed gaan.
DAAROM kom ik binnenkort je ass kicken met MKquote:Op woensdag 9 december 2009 20:01 schreef dick_laurent het volgende:
ohhh jeequote:Op woensdag 9 december 2009 22:04 schreef Kiwijuice het volgende:
[..]
DAAROM kom ik binnenkort je ass kicken met MK
quote:Op woensdag 9 december 2009 22:04 schreef Kiwijuice het volgende:
[..]
DAAROM kom ik binnenkort je ass kicken met MK
EJ! Hoe weet je dat? Nee hoor, daar hebben we jou toch voorquote:Op woensdag 9 december 2009 22:59 schreef Barbusse het volgende:
[..]
En al z'n tequila opzuipen zeker?
quote:
Supermarkt is dichtbij, dan neem ik der zelf wel een meequote:Op woensdag 9 december 2009 23:10 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
jullie moeten snel zijn.... mijn tequila is populair... de fles is bijna leeg
ja....het is dolle pretquote:Op woensdag 9 december 2009 23:17 schreef Kiwijuice het volgende:
[..]
Supermarkt is dichtbij, dan neem ik der zelf wel een meeJij bent zeker teut aan het worden met die Boom-met-lichtjes van je he?
I knew it!quote:
Herkenbaar.quote:Op woensdag 9 december 2009 17:58 schreef Snikch het volgende:
[..]
Ben blij dat het met jou goed gaat in ieder geval. Zelf zit ik er ook constant aan te denken wat en met wie mijn ex nu iets aan het doen is. Moet ik niet aan denken want de ergste dingen komen boven drijven maar goed, moeilijk te verdringen. Ik typte nu net trouwens 'mijn vriendin' i.p.v. 'mijn ex', dat zegt ook wel weer genoeg over hoe het hier gaat ben ik bang..
En ik snap wat je bedoeld maar ik bedoel ook niet dat ik nu meteen een nieuwe vriendin wil om mijn ex maar te verdringen. Maar ik ben nooit zo een player geweest, mijn ex was de enige waarmee ik echt een betekenisvolle relatie mee heb gehad, voor de rest elke keer naastgeschoten zeg maar. En afgelopen 2 jaar mijn sociale leven (voor zover ik dat had) ook erg laten verwateren. Mijn verleden en het feit dat ik weinig sociaal leven heb op het moment (of manieren om dit op te bouwen want daar zit ik wanhopig naar te zoeken) geeft geen goed vooruitzicht op een gelukkige toekomst met een andere meid snap je
.
En probeer ook inderdaad andere dingen te doen maar wat ik al zeg, weinig sociaal leven en de manieren die ik bedacht heb om dat op te bouwen lopen ook niet altijd even soepel op het moment. Dus al met al geen fijne periode.
Ik zou echt duizend doden sterven volgens mij. Vooral al is het met die gast die ervoor heeft gezorgd dat het nu uit is. Waarschijnlijk is ze wel met hem, want ze heeft het niet voor niets uitgemaakt. Ik bereid me er dus op voor maar ik kan het ergens van binnen helemaal niet toelaten.quote:Op woensdag 9 december 2009 18:08 schreef zwartedoos het volgende:
Dat lijkt me echt zo zwaar klote he, als je hem of haar de eerste x met een ander ziet![]()
misschien zodat je het los kan laten en verder kan gaan?quote:Op donderdag 10 december 2009 00:42 schreef rijsttafel het volgende:
[..]
Ik zou echt duizend doden sterven volgens mij. Vooral al is het met die gast die ervoor heeft gezorgd dat het nu uit is. Waarschijnlijk is ze wel met hem, want ze heeft het niet voor niets uitgemaakt. Ik bereid me er dus op voor maar ik kan het ergens van binnen helemaal niet toelaten.
Binnenkort moet ik het maar eens navragen, want ik zit er echt mee dat ik het gewoonweg niet weet. Ergens heb ik het liefst dat het inderdaad zo is... ik weet alleen niet waarom.. zal er vannacht eens over nadenken. Weet iemand misschien wat dat kan zijn?
moest gelijk aan een Placebo nummer denken:quote:Op donderdag 10 december 2009 07:11 schreef EviL_AleX het volgende:
Mensen, ik word echt gruwelijk ziek van de "waarom?" vraag in mijn hoofd. Het dringt zich minder aan mijn hoofd maar de afgelopen 2+ maanden blijft het als een irritante splinter. Ik heb het allemaal tot op het bot ontleed, en iedereen in mijn omgeving is het eens met mijn verklaringen. Maar dat kan heel goed sociaal-wenselijk antwoorden zijn, wat juist NIET wenselijk is nu. Het zou makkelijker zijn als zij het zelf wist en het me zou vertellen. Maar dan verwacht ik te veel van haar. Ik was altijd al de persoon in de relatie die het meeste gaf om het analyseren van (eigen) gedrag.
Bah!
quote:Time will help you through
But it doesn't have the time
To give you all the answers to
the never-ending why
Dat nummer heb ik grijsgedraaid een tijdje terug toen ik dus ook met zo'n waarom-vragen zat. Geweldige CD overigens.quote:Op donderdag 10 december 2009 10:39 schreef Re het volgende:
[..]
moest gelijk aan een Placebo nummer denken:
[..]
soms is er gewoon geen duidelijk waarom. soms is iemand gewoon niet meer gek op je. en is daar geen enkele andere reden voor dan dat t gewoon niet meer zo is.quote:Op donderdag 10 december 2009 07:11 schreef EviL_AleX het volgende:
Mensen, ik word echt gruwelijk ziek van de "waarom?" vraag in mijn hoofd. Het dringt zich minder aan mijn hoofd maar de afgelopen 2+ maanden blijft het als een irritante splinter. Ik heb het allemaal tot op het bot ontleed, en iedereen in mijn omgeving is het eens met mijn verklaringen. Maar dat kan heel goed sociaal-wenselijk antwoorden zijn, wat juist NIET wenselijk is nu. Het zou makkelijker zijn als zij het zelf wist en het me zou vertellen. Maar dan verwacht ik te veel van haar. Ik was altijd al de persoon in de relatie die het meeste gaf om het analyseren van (eigen) gedrag.
Bah!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |