quote:
Op zondag 6 december 2009 19:26 schreef DeuceFour het volgende:Snikch zullen we een keer samen onze PUA skillz in praktijk brengen?

Ik heb het ook, maar ik ben al een loner, maarja het begint bij je 'inner game', je goed voelen zonder daarvoor perse anderen nodig te hebben. Misschien helpt het om flink/regelmatig te sporten? Ik heb ook nog wel dipjes, vannacht zelfs weer over dr gedroomd (heel fijn...zolang je niet wakker wordt

)..
Het is inderdaad een negatieve spiraal die je moet zien te verbreken. Soms blijft er wel terugval, maar dat wordt beter met de tijd. Je hebt al doelen gesteld, maar die blijken moeilijker te behalen dan verwacht en daarom misschien weer even negatief? Crawl back up again and try again!
Hehe, nou de PUA theorie zit er allemaal al heel solide ingestampt hoor

. Alleen ene beetje vervelend dat ik hier inderdaad geen vrienden heb die dit ook kennen of waar ik hier over mee kan praten. En in de praktijk nog weinig mee gedaan omdat ik niet over mijn Approach Anxiety (AA) heen kan komen.
Zo en nu weer gewoon in het nederlands

. Ik ben te verlegen/forceer mezelf teveel om een leuk praatje met iemand (al dan niet een leuke meid) aan te gaan. Zelfs hoi zeggen wanneer ik iemand voorbijloop komt er af en toe niet eens uit of soms heel onzeker/zachtjes.
En over dat dromen, ben ik met je eens. Laatste dagen ook weer over mijn ex gedroomd, is heerlijk om te dromen hoe we weer bij elkaar komen. Maar dan wordt je wakker..
Verder ben ik zelf meer een death metal en grindcore fan dus helaas

. Maar sporten doe ik ook aardig weer, ben nog maar sinds van de week weer begonnen te fitnessen maar daar vindt ik mijn draai wel weer in

.
En wat je zegt klopt helemaal. Ik heb voor mezelf gezegd dat ik geen loner meer wil zijn, ik wil mijn sociale leven uitbreiden, that's my goal in life. En klinkt misschien heel triest of weet ik vele wat, maar dit is het enige waar ik nog tegenaan loop. Ik ben redelijk tevreden over mijn uiterlijk (goed ik ben geen hunk ofzo

, maar ik kan met mezelf leven zoals ik ben), mijn karakter zit wel goed kwa normen en waarden, ben ook tevreden over mijn verstand en studie e.d. Alleen het sociale aspect in mijn leven is iets waar ik tegenaan blijf lopen, al zo een 7 jaar nu volgens mij en er MOET gewoon verandering in komen!! Maar dat is moeilijker dan het lijkt, ondanks dat ik nu dus super gemotiveerd bent om er ook daadwerkelijk verandering in aan te brengen. En daarmee is mijn zelfvertrouwen ook nog niet wat het hoort te zijn, ondanks dat ik dus redelijk tevreden ben over het meeste, ik weet dat ik sociaal zwak ben (ok, niet super zwak maar niet zoals ik het wil in ieder geval), en dat blijft door mijn hoofd spelen, ondanks dat ik weet dat ik er beter niet teveel mee bezig moet zijn in mijn hoofd, zulke gedachtes laat ik niet zomaar los helaas.
Maar er over klagen schiet ook niet op, ik moet geen slachtoffer rol aannemen, dat heb ik al te lang gedaan. Maar er aan werken kost gewoon moeite en levert tot nu toe meer tegenslagen dan resultaat op. En het is extra frustrerend dat ik weet dat dat voor mijn ex dus absoluut géén probleem is. Dus zij gaat weer lekker verder en ik blijf hier tegenop lopen, niet fijn. Want als ik hier echt verbeteringen in aan breng ben ik ook niet bang dat ik alleen eindig, er zijn zat goede meisjes op deze wereld. Maar als je niet een beetje sociaal vaardig bent of een sociaal leven op bouwt kom je die ook niet zomaar tegen he.
quote:
Op zondag 6 december 2009 19:26 schreef formerjellybean het volgende:Tip aan aan snickz ik denk dat je beter voor jezelf een lijstje kan gaan maken van dingen die je kan doen , samen of alleen.
Ik denk dat je namelijk te graag wilt in de contacten en juist als je er zo'n druk op legt dan lukt het niet.
Leer even te vreden met jezelf zijn en doe wat je zelf wilt dan komt de rest vanzelf wel.
Verder trouwens voor mezelf zal ik eens heel eerlijk zijn. Op bepaalde momenten is voor mij dit topic wel goed maar op de moeilijke momenten kan het even tegenwerken.
Van mezelf heb ik het idee als ik het echt moeilijk heb kan ik beter iets ondernemen dan achter de computer zitten omdat het mijn bui juist dan versterkt.
Formerjellybean, ik ben het helemaal met je eens over het meeste hoor. Ik heb/had voor mezelf ook een aantal dingen op een rijtje gezet om én bezig te zijn én aan mijn contacten te werken: Sporten, oude vriendschappen oppakken, bijbaantje zoeken, hobbies oppakken. Maar tot nu toe lukt het meeste daarvan maar half of niet. Oude vriendschappen oppakken gaat redelijk maar ben nogsteeds redelijk afhankelijk van hun schema's, maar goed dat moet groeien dat weet ik. Ben weer aan het sporten maar sociaal schiet dat nog niet op

. En bijbaantje en hobbies wordt aan gewerkt maar nog geen resultaat bij kunnen boeken (sollicitaties afgeslagen en wachtlijsten voor van alles en nog wat, etc.).
En zoals ik hierboven in mijn ellenlange verhaal al heb gezegd

: ik ben over het algemeen heel tevreden met mezelf, eigenlijk heb ik bar weinig te klagen. Maar ik wil gewoon mensen (en uiteindelijk een meisje) hebben om mijn geluk mee te delen. Maar je hebt zeker wel gelijk als je zegt dat het niet gaat lukken wanneer ik me er teveel mee bezig houd. Maar nogmaals, is moeilijk om die schakelaar om te gooien, eigenlijk alle wat ik nu doe/wil doen (zie lijstje vorige allinea) is om naar die zelfontwikkeling toe te werken.
Verder heb je ook al gelijk dat ondernemen beter is als er over zeuren. Daarom zeg ik ook al, wil niet de slachtoffer rol aannemen. Ik zit het alleen even van me af te schrijven en er zit genoeg in jullie reacties om me juist weer te motiveren om uit die dip te komen

. En op een zondag iets ondernemen is lastig, was al te laat om te gaan sporten (sluit om 4 uur) en wat ik al zeg, verder ben ik té afhankelijk van die vrienden om de deur uit te komen dus dat schiet ook niet op.
Nou bij deze een veel te lange post

. Er staat btw niets in waar ik mee wil klagen, hooguit om advies te vragen

. En het gaat alweer wat beter met me dipje, maar goed ik blijf er gewoon tegenaan lopen dat sociale aspect. Was er maar een simpele oplossing voor he

(weet ik is er niet, maar een man mag dromen).