De samenhang tussen zoveel verschillende weerstandszones maakt het interessant, zoals ook S&P op exact de 50% fibo.quote:Op dinsdag 8 december 2009 19:03 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Vond het afstoten van DJI met fors volume afgelopen vrijdag interessanter.
Als ik nu 10 calls schrijf, betaal ik dan 3 euro of 30 euro? Bij 30 euro is dat dan drie cent! per optie!! Dat is best wel veel als je in hele goedkope series wil handelen. (Op een optie van 5 cent al 66%).quote:Euronext Amsterdam - opties
Bij de berekening van het aantal verhandelde contracten tellen de volgende transacties niet mee: sluiting
van opties met premie van ¤ 0,10 of lager en exercise en assignment.
Aantal contracten per kwartaal Tarief per contract
0 - 1.999 contracten ¤ 3
2.000 contracten of meer ¤ 2,75*
10.000 contracten of meer in overleg te bepalen**
Minimum ¤ 11
Sluiten van opties met premie van ¤ 0,10 of lager gratis
1 optiecontract = 100 aandelen = 3 euroquote:Op dinsdag 8 december 2009 22:46 schreef LXIV het volgende:
Misschien een vraag die jullie van mij niet verwachten, maar wat wordt nu verstaan bij Alex onder tarieven per contract? (heb er niet zoveel in gehandeld verder, maar nu wil ik het wel weten)
[..]
Als ik nu 10 calls schrijf, betaal ik dan 3 euro of 30 euro? Bij 30 euro is dat dan drie cent! per optie!! Dat is best wel veel als je in hele goedkope series wil handelen. (Op een optie van 5 cent al 66%).
En als ik 30 puts schrijf, kost me dat dan sowieso 90 euro? Dat is toch best wel veel geld dan. Zeker als je ze ook weer verkoopt, dat is in totaal dan 180 euro!
Waarom zou je calls ING kopen? Koop gewoon het aandeel, dan heb je alle tijd.quote:Op dinsdag 8 december 2009 23:45 schreef TeringHenkie het volgende:
we kunnen nog wel wat omlaag...paar daagjes wachten voordat ik calls januari ga kopenof toch maar calls ING?
Maar als het mis gaat word je verliest alleen maar groter en groter, vaak meer dan je kwijt zou zijn bij de koop van de optie.quote:Op dinsdag 8 december 2009 23:51 schreef LXIV het volgende:
Opties kun je meestal beter schrijven dan kopen. Zeker als je niet de hele dag de beurs in de gaten kunt houden. Wie schrijft die blijft! Je hebt de tijd dan aan je kant.
Ik schrijf puts in plaats van het kopen van de aandelen. Worden ze uitgeoefend, dan heb ik het aandeel voor minder dan dat ik het gehad zou hebben wanneer ik het gekocht had. Worden ze niet uitgeoefend dan steek ik het geld gewoon in mijn zak.quote:Op dinsdag 8 december 2009 23:54 schreef piepeloi55 het volgende:
[..]
Maar als het mis gaat word je verliest alleen maar groter en groter, vaak meer dan je kwijt zou zijn bij de koop van de optie.
N-Korea is een belangrijke kanshebber. De eigen munt is net gerevalueerd (tot grote ergernis van de bevolking btw). Daarnaast leent het land ontzettend veel van China en Z-Korea.quote:Op dinsdag 8 december 2009 16:15 schreef Vandergeld het volgende:
Landencrisis begint vorm te krijgen, mogelijke downgrade US en UK. Begon in Dubai, nu Griekenland, volgende Spanje of Ierland? 2010 gaat een zeer belangrijk jaar worden, waarschijnlijk zullen nog vele downgrades van landen volgen.
Ik denk niet dat NK zo'n grote schuldenpositie heeft (absoluut gezien) Dus zou het failliet gaan is er nog niks aan de hand. De Chinezen strepen dat wel weg tegenover hun dollarreserve.quote:Op woensdag 9 december 2009 00:03 schreef flyguy het volgende:
[..]
N-Korea is een belangrijke kanshebber. De eigen munt is net gerevalueerd (tot grote ergernis van de bevolking btw). Daarnaast leent het land ontzettend veel van China en Z-Korea.
Het kan inderdaad handig zijn met de technieken die je toepast. Helaas ken ik een paar gevallen die zich niet deze visie eigen hebben gemaakt bij opties schrijven en puur gingen voor de winst. Deze zijn dan ook flink op hun pan gegaan.quote:Op dinsdag 8 december 2009 23:59 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik schrijf puts in plaats van het kopen van de aandelen. Worden ze uitgeoefend, dan heb ik het aandeel voor minder dan dat ik het gehad zou hebben wanneer ik het gekocht had. Worden ze niet uitgeoefend dan steek ik het geld gewoon in mijn zak.
Bij calls heb ik altijd het onderliggende aandeel. Ik schrijf dan ipv ze al te verkopen. Als ze uiteindelijk verkocht worden dan heb ik meer ontvangen dan wanneer ik de aandelen meteen verkocht had. Worden ze niet uitgeoefend dan steek ik het geld weer in mijn zak (en schrijf ik opnieuw)
Ik schrijf nooit meer dan dat ik kan betalen van mijn geld. (Dus als ik 1 put schrijf @10 dan heb ik altijd minstens 1000 euro om het onderliggende te kopen)
Zij maken zich meer druk om de economische vluchtelingen die dat met zich mee zou brengen. Hoe de feitelijke situatie op dit moment in N-K is durf ik zo niet te zeggen, maar het was van de week in elk geval op CNN Asia.quote:Op woensdag 9 december 2009 00:07 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik denk niet dat NK zo'n grote schuldenpositie heeft (absoluut gezien) Dus zou het failliet gaan is er nog niks aan de hand. De Chinezen strepen dat wel weg tegenover hun dollarreserve.
ING wil je niet meer hebbenquote:Op woensdag 9 december 2009 09:50 schreef Lemans24 het volgende:
oeioeioei, ING...
Toch blij dat ik niet op 6,20 heb gekocht.
alweerquote:Op woensdag 9 december 2009 13:37 schreef Vandergeld het volgende:
Plaatje Dax, 5 wave neerwaarts afgerond en nu bezig met correctie, zou nog wat hoger kunnen komen maar hoeft niet.
[ afbeelding ]
Als het daar nu druk is zijn die mensen niet aan het werkquote:Op woensdag 9 december 2009 13:50 schreef Rejected het volgende:
Allemaal long gaan, het was net superdruk bij het winkelcentrum bij mij!!
mij lijkt het wat te laatquote:Op woensdag 9 december 2009 15:10 schreef tony_clifton- het volgende:
Denken jullie dat 't nu nog een moment is om short te gaan op ING met de turbo met SL 7?
quote:Op woensdag 9 december 2009 15:10 schreef tony_clifton- het volgende:
Denken jullie dat 't nu nog een moment is om short te gaan op ING met de turbo met SL 7?
Andere mogelijkheid is dat 5 wave nu pas is afgerond:quote:Op woensdag 9 december 2009 13:37 schreef Vandergeld het volgende:
Plaatje Dax, 5 wave neerwaarts afgerond en nu bezig met correctie, zou nog wat hoger kunnen komen maar hoeft niet.
[ afbeelding ]
En dan?quote:Op woensdag 9 december 2009 15:57 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
Andere mogelijkheid is dat 5 wave nu pas is afgerond:
[ afbeelding ]
In beide gevallen verwacht je dus dat we eerst nog wat omhoog gaan, maar daarna omlaag?quote:Op woensdag 9 december 2009 16:04 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
Dan volgt er meestal een correctie, waarna we een volgende beweging omlaag krijgen.
Ik verwacht dat we gaan dalen, maar een correctie zou nu kunnen.quote:Op woensdag 9 december 2009 16:06 schreef Wombcat het volgende:
[..]
In beide gevallen verwacht je dus dat we eerst nog wat omhoog gaan, maar daarna omlaag?
Omlaag waarnaartoe en op welke termijn?
ze hebben USA zeker nog op AAA staan, die gasten hebben er wel zo gigantisch naast gezeten afgelopen jaren.quote:Op woensdag 9 december 2009 16:21 schreef Vandergeld het volgende:
Landencrisis begint stukje bij beetje vorm te krijgen:
Na Griekenland is ook de kredietwaardigheid van Spanje in het geding. Standard & Poor's heeft de vooruitzichten voor het kredietoordeel van Spanje, nu nog AA+, verlaagd naar negatief. De kredietbeoordelaar maakt zich zorgen over de openbare financiën van het land.
Er zijn maar enkele landen ter wereld die AAA zijn en USA is daar een van. Wel word die status nogmaals bekeken net als bij GB. Het voordeel van de US is dat iedereen hun staatsobligaties koopt, dus dat ze zeer gemakkelijk aan geld kunnen komen.quote:Op woensdag 9 december 2009 16:28 schreef edwinh het volgende:
[..]
ze hebben USA zeker nog op AAA staan, die gasten hebben er wel zo gigantisch naast gezeten afgelopen jaren.
Deze telling lijkt mij logischer.quote:Op woensdag 9 december 2009 15:57 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
Andere mogelijkheid is dat 5 wave nu pas is afgerond:
[ afbeelding ]
Is het daar niet een beetje vroeg voor? Zal er niet eerst echt duidelijk moeten worden dat het herstel niet houdbaar is? De eerste scheurtjes beginnen wel zichtbaar te worden, maar die zijn voor de meeste beleggers vast te onbeduidend om massaal aandelen te gaan dumpen.quote:Op woensdag 9 december 2009 16:11 schreef Vandergeld het volgende:
Ik verwacht dat we gaan dalen, maar een correctie zou nu kunnen.
Eerst richting de 270 verwacht ik binnen enkele weken.
Mij ook, zo is ook de telling duidelijker dat golf 3 ook uit 5 golven bestaat.quote:Op woensdag 9 december 2009 16:42 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Deze telling lijkt mij logischer.
Beleggers zouden hun aandelen nu moeten dumpen, maar dat zullen ze niet doen net als in 2000 en in 2007quote:Op woensdag 9 december 2009 16:44 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Is het daar niet een beetje vroeg voor? Zal er niet eerst echt duidelijk moeten worden dat het herstel niet houdbaar is? De eerste scheurtjes beginnen wel zichtbaar te worden, maar die zijn voor de meeste beleggers vast te onbeduidend om massaal aandelen te gaan dumpen.
Volgens mij komen die rating agencies uit de VS en is de usgov een grote opdrachtgever voor hen.quote:Op woensdag 9 december 2009 16:28 schreef edwinh het volgende:
[..]
ze hebben USA zeker nog op AAA staan, die gasten hebben er wel zo gigantisch naast gezeten afgelopen jaren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |