abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75493212
quote:
Op donderdag 10 december 2009 19:28 schreef Oxymoron het volgende:
Misschien gún je dat wel, maar ik snap het niet, hoe je conclusies trekt.

Autisme = kwalitatieve tekorten in sociale interactie, communicatie en verbeelding.
Als je:
- veel vrienden
- een baan waarin je veel verdient (en dat is vaak, een baan waarin je erg communciatief moet zijn)
- leuke vakanties, zonder enige beperking
hebt,
ben je dan wel autistisch?

Want het autisme duidt er juist op, dat je die dingen niet KUNT.
Autisme is een diep doordringende ontwikkelingsstoornis op alle gebieden van het leven.
Dat betekent bijvoorbeeld, dat je niet zonder begeleiding op vakantie kunt, kunt werken, kunt wonen etc.
Is het dan wel autisme, wat je hebt, als je geen problemen ervaart op alle ''vereiste'' gebieden?

Ik snap jou niet.
Laat ik het anders verwoorden. Ik gun het autistische mensen dat ze deze tekorten niet of in veel mindere mate zouden hebben. Dan zouden ze niet meer lijden onder onbegrip en op meerdere terreinen mee kunnen draaien. Ja, dat is radicaal, want in feite praat ik hier over het wegnemen van het autisme. Ik geloof namelijk dat autisme vooral mogelijkheden wegneemt. Welke mogelijkheden en kansen worden ontnomen, verschilt van persoon tot persoon.

Ik heb zelf een relatief lichte vorm van autisme, waardoor de beperkingen weliswaar niet ernstig zijn, maar soms wel hinderlijk.
pi_75493316
Ik heb PDD-NOS, wat ik nu ook wel merk, raak het overzicht gelijk al kwijt in zo een topic, laat staan dat dit deel 27 is. Maar ik sta altijd open om er over te praten, natuurlijk. De belevingswereld is voor ieder persoon anders.
"That is not a dream, that is a substitute for reality"
pi_75494160
hmm..wat autisme precies inhoudt kan ik niet zeggen.
Het enige wat ik wel zeker weet is dat enigszins anders denkt/reageert dan een "normale" persoon in een situatie.
En dat de meeste meer sociale beperkingen hebben.

EN over dat van wat je niet kent dat je dat niet kan missen..ben ik het maar deels mee eens.
Omdat bepaalde dingen kan je niet makkelijk missen...en vooral materiele. Maar emotionele dingen..kan je weer wat meer missen..mischien omdat je er behoefte aan hebt..maar het niet lukt.
En het hanngt denk ik ook van het type autisme.
pi_75494474
quote:
Op donderdag 10 december 2009 19:03 schreef Oxymoron het volgende:
Het is niet leuk zoals jullie schrijven over mensen, die de snoeppot beheren op hun dagbesteding.
Misschien hebben ze niet allemaal van die, standaard behoeften zoals velen schrijven over vrienden, werk, uitgaan etc.
Mét wajong en dagbesteding en 24-uurs zorg etc, ben ik wel erg gelukkig. Ik zou niet weten wat ik met vrienden, of werk of uitgaan of afwisseling of of of moet doen. Het is echt vervelend als anderen hun ''dromen'' op mensen gaan projecteren, die ze niet kennen.
Normaal kijk ik niet meer in dit topic, want ik word er niet vrolijk van, zoals jullie over autisten praten/schrijven.
Hoe jij over de meeste van ons denkt hier zo denk ik over de meeste NT-ers. Ik word er ook moe/boos van als mensen denken dat ik geen leven heb omdat ik bepaalde dingen niet doen of juist wel doe.
Leef en laat leven. Gelukkig kan ik het relativeren.
De opmerking in het topic zijn geen aanval op jou of andere autisten maar een mening van deze of gene.
quote:
Op donderdag 10 december 2009 19:47 schreef SeanDaley het volgende:
Ik heb PDD-NOS, wat ik nu ook wel merk, raak het overzicht gelijk al kwijt in zo een topic, laat staan dat dit deel 27 is. Maar ik sta altijd open om er over te praten, natuurlijk. De belevingswereld is voor ieder persoon anders.
Welkom hier

Vertel eens wat over jezelf. Werk je of ga je naar school?
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
pi_75494713
quote:
Op donderdag 10 december 2009 19:03 schreef Oxymoron het volgende:
Het is niet leuk zoals jullie schrijven over mensen, die de snoeppot beheren op hun dagbesteding.
Misschien hebben ze niet allemaal van die, standaard behoeften zoals velen schrijven over vrienden, werk, uitgaan etc.
Mét wajong en dagbesteding en 24-uurs zorg etc, ben ik wel erg gelukkig. Ik zou niet weten wat ik met vrienden, of werk of uitgaan of afwisseling of of of moet doen. Het is echt vervelend als anderen hun ''dromen'' op mensen gaan projecteren, die ze niet kennen.
Normaal kijk ik niet meer in dit topic, want ik word er niet vrolijk van, zoals jullie over autisten praten/schrijven.
En dan ontstaat er weer interessante materie om over te praten. Nou wil ik allereerst zeggen dat niet iedereen op deze manier schrijft.
En ik ben het er ook totaal niet mee eens.
Verder vraag ik het me ook af, of je iets kunt missen wat je nooit gekent hebt.
En het zal het laatste zijn wat mij zou boeien, iemand die meer zorg nodig heeft en minder kan, maakt diegene er niet een minder mens om. Zolang de wil er maar is.. Pas op t moment als mensen zich achter labeltjes gaan verschuilen, en gewoon weigeren mee (proberen!) te komen in de maatschappij, onder t mom van ik kan niets en ik wil niets zal ik geneigd zijn om te zeggen, daar kan ik dan ook weer totaal niet mee door een deur.
Maar dat is een zeldzaamheid.
En ja je gunt een ander een leuk leven vol sociale contacten en veel uitdaging.. Maar wie zegt dat dat noodzakelijk is, wie zegt dat dat een vereiste is voor geluk? Ik heb sporadische sociale contacten, kies ik bewust voor, eens in de 2 weken een smsje oid. Meer hoef ik ook niet, ben het liefst op mij zelf en toch vrij gelukkig. Er is er maar 1 die ik met flinke regelmaat zie maar dat is ook meer een relatie.

Ik begin mij trouwens serieus af te vragen of ik niet echt wat harder moet worden en wat minder meeleven met anderen. Ben al voor alles en nog wat uitgemaakt en tot overmaat van ramp word ik nu ook nog beschuldigd van vreemdgaan. Waar doe ik t voor denk ik dan
pi_75494767
quote:
Op donderdag 10 december 2009 20:07 schreef francis998 het volgende:

EN over dat van wat je niet kent dat je dat niet kan missen..ben ik het maar deels mee eens.
Omdat bepaalde dingen kan je niet makkelijk missen...en vooral materiele. Maar emotionele dingen..kan je weer wat meer missen..mischien omdat je er behoefte aan hebt..maar het niet lukt.
En het hanngt denk ik ook van het type autisme.
En zelfs als het altijd aan je voorbij is gegaan, zelfs als je de hoop op geeft, hoeft er maar 1 iemand te zijn die overal doorheen kijkt en je accepteerd en van je houdt om wie je bent.
Zo jammer dat dat blijkbaar een zeldzaamheid is
pi_75494792
quote:
Op donderdag 10 december 2009 19:47 schreef SeanDaley het volgende:
Welkom! Leuke naam heb je trouwens!
pi_75494965
Hey,

het is niet mijn naam helaas, het is de echte naam van rapper Slug van Atmosphere. Ik vind het een heel getalenteerd persoon, vandaar dat ik deze naam van hem leen. Mijn echte naam is wat minder indrukwekkend, dat is Erwin van der Wal/

Voor de rest, ik ben 22-jaar, inwonend bij mijn ouders in Friesland. Ik besteed veel tijd aan internetten, schrijven/typen, muziek downloaden en chatten. Evenals het grotere gedeelte heb ik niet veel sociaal actieve hobby's. Ik ga bijvoorbeeld weinig tot nooit uit en ben ook niet lid van een sportclub.

Ik doe geen school, ik heb een tijdje MBO gedaan, maar doormiddel van te weinig structuur en veel depressie & situatie~onmacht ben ik daarmee gestopt. Ik ga binnenkort wat snuffel'stages' doen, zodat ik aan het werk kan. Want ik ben er achter gekomen dat een opleiding voor mij niet gaat werken, alhoewel ik het intellect wel heb. Ik ben in dit topic beland, omdat ik vooral benieuwd ben hoe anderen het ervaren om PDD-NOS te hebben. Niet in de zin of ze het leuk of niet leuk vinden, maar hoe ze er mee omgaan en er ook gelijkenissen te vinden zijn.
pi_75494996
quote:
Op donderdag 10 december 2009 20:20 schreef Cassandra87 het volgende:

[..]

En dan ontstaat er weer interessante materie om over te praten. Nou wil ik allereerst zeggen dat niet iedereen op deze manier schrijft.
En ik ben het er ook totaal niet mee eens.
Verder vraag ik het me ook af, of je iets kunt missen wat je nooit gekent hebt.
En het zal het laatste zijn wat mij zou boeien, iemand die meer zorg nodig heeft en minder kan, maakt diegene er niet een minder mens om. Zolang de wil er maar is.. Pas op t moment als mensen zich achter labeltjes gaan verschuilen, en gewoon weigeren mee (proberen!) te komen in de maatschappij, onder t mom van ik kan niets en ik wil niets zal ik geneigd zijn om te zeggen, daar kan ik dan ook weer totaal niet mee door een deur.
Maar dat is een zeldzaamheid.
En ja je gunt een ander een leuk leven vol sociale contacten en veel uitdaging.. Maar wie zegt dat dat noodzakelijk is, wie zegt dat dat een vereiste is voor geluk? Ik heb sporadische sociale contacten, kies ik bewust voor, eens in de 2 weken een smsje oid. Meer hoef ik ook niet, ben het liefst op mij zelf en toch vrij gelukkig. Er is er maar 1 die ik met flinke regelmaat zie maar dat is ook meer een relatie.

Ik begin mij trouwens serieus af te vragen of ik niet echt wat harder moet worden en wat minder meeleven met anderen. Ben al voor alles en nog wat uitgemaakt en tot overmaat van ramp word ik nu ook nog beschuldigd van vreemdgaan. Waar doe ik t voor denk ik dan
Vreemdgaan? Heb jij je dan niet voorgesteld? Toch niet door je ex?
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
pi_75495060
quote:
Op donderdag 10 december 2009 20:26 schreef SeanDaley het volgende:
Hey,

het is niet mijn naam helaas, het is de echte naam van rapper Slug van Atmosphere. Ik vind het een heel getalenteerd persoon, vandaar dat ik deze naam van hem leen. Mijn echte naam is wat minder indrukwekkend, dat is Erwin van der Wal/

Voor de rest, ik ben 22-jaar, inwonend bij mijn ouders in Friesland. Ik besteed veel tijd aan internetten, schrijven/typen, muziek downloaden en chatten. Evenals het grotere gedeelte heb ik niet veel sociaal actieve hobby's. Ik ga bijvoorbeeld weinig tot nooit uit en ben ook niet lid van een sportclub.

Ik doe geen school, ik heb een tijdje MBO gedaan, maar doormiddel van te weinig structuur en veel depressie & situatie~onmacht ben ik daarmee gestopt. Ik ga binnenkort wat snuffel'stages' doen, zodat ik aan het werk kan. Want ik ben er achter gekomen dat een opleiding voor mij niet gaat werken, alhoewel ik het intellect wel heb. Ik ben in dit topic beland, omdat ik vooral benieuwd ben hoe anderen het ervaren om PDD-NOS te hebben. Niet in de zin of ze het leuk of niet leuk vinden, maar hoe ze er mee omgaan en er ook gelijkenissen te vinden zijn.
Wat voor richting heb je gedaan op het MBO? Kreeg je begeleiding op school?
14 SHADES OF GREY
pi_75495222
Ik heb 3 verschillende opleidingen geprobeerd. Grafische vormgeving, Onderwijsassistent en Journalistiek, allen op MBO-niveau. Op somminge momenten ging het gewoon goed, maar zodra er iets in de vorm van stage kwam, liep dat frontaal vast. Al geheel was de motivatie er wel.

Ik had een vorm van begeleiding, maar dat was niet voldoende. Ik vind het zelf ook niet erg, het geeft in ieder geval heel veel rust in mijn hoofd dat die druk verdwenen is.
pi_75495338
quote:
Op donderdag 10 december 2009 20:27 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Vreemdgaan? Heb jij je dan niet voorgesteld? Toch niet door je ex?
Nee ik stel mij nooit voor

Nouja mijn ex zei dat ik loog en mijn ex-zwager wil geen contact meer wegens rare dingen zoals vreemdgaan. Nu moet je weten dat ik goudeerlijk ben en véél te lief voor en tegen anderen, zo erg dat ik er zelf onder door ga. Das de reden dat ik mijn relatie had verbroken. Dus vreemdgaan.. komt niet voor in mijn woordenboek
pi_75495350
Ik reageer dalijk even, nu boodschappen doen en naar amsterdam
pi_75495383
quote:
Op donderdag 10 december 2009 20:33 schreef SeanDaley het volgende:
Ik heb 3 verschillende opleidingen geprobeerd. Grafische vormgeving, Onderwijsassistent en Journalistiek, allen op MBO-niveau. Op somminge momenten ging het gewoon goed, maar zodra er iets in de vorm van stage kwam, liep dat frontaal vast. Al geheel was de motivatie er wel.

Ik had een vorm van begeleiding, maar dat was niet voldoende. Ik vind het zelf ook niet erg, het geeft in ieder geval heel veel rust in mijn hoofd dat die druk verdwenen is.
Zonde dat je vastliep tijdens de stages.
Wat voor werk wil je nu gaan doen? Krijg je daar ook hulp bij? Weet je dat je er hulp bij kan krijgen?
14 SHADES OF GREY
pi_75495443
quote:
Op donderdag 10 december 2009 20:36 schreef Cassandra87 het volgende:

[..]

Nee ik stel mij nooit voor

Nouja mijn ex zei dat ik loog en mijn ex-zwager wil geen contact meer wegens rare dingen zoals vreemdgaan. Nu moet je weten dat ik goudeerlijk ben en véél te lief voor en tegen anderen, zo erg dat ik er zelf onder door ga. Das de reden dat ik mijn relatie had verbroken. Dus vreemdgaan.. komt niet voor in mijn woordenboek
Vreemdgaan als het uit is.
Harder worden. Volgende keer zeggen wat voor een naar persoon je ex is.
14 SHADES OF GREY
pi_75495480
Iets creatief, in ieder geval niet heel eentonig werk. Dus ik weet nog niet concreet wat, vandaar dus die zoektocht dat wordt georganiseerd via de gemeente. Wat dus ook automatisch betekend dat er hulp verwacht zal worden vanuit die kant. Eerlijk gezegd denk ik dat ik gewoon eens wat minder kieskeurig moet zijn. Geluk valt uit meer grachten te vissen.
pi_75495584
quote:
Op donderdag 10 december 2009 20:40 schreef SeanDaley het volgende:
Iets creatief, in ieder geval niet heel eentonig werk. Dus ik weet nog niet concreet wat, vandaar dus die zoektocht dat wordt georganiseerd via de gemeente. Wat dus ook automatisch betekend dat er hulp verwacht zal worden vanuit die kant. Eerlijk gezegd denk ik dat ik gewoon eens wat minder kieskeurig moet zijn. Geluk valt uit meer grachten te vissen.
Succes met die zoektocht
14 SHADES OF GREY
pi_75495927
quote:
Op donderdag 10 december 2009 20:26 schreef SeanDaley het volgende:
...
hmm...in dit stuk herken ik mezelf.
Alleen of het door mijn stage kwam is de vraag.
Maar de lessen enzo..te saai..en de stof te makkelijk...maar stage..hmmm...gewoon zowat 0 begeleiding...en moest het hele jaar 3 dagen in de week stage lopen..en nog eens het competentie gedoe, prieven van bekwaamheid EN 2 dagen school.
TOen ging het mis..in december...gestopt voor kerstvakantie als pauze..en uiteindelijk rest van het schooljaar....jaar daarop weer verder gegaan..maar zonder interesse...deed het meer omdat ik in de prestatiebeurs zat.

Maar dat is imo het grootste probleem voor autisten wat school betreft..de begeleiding..en dat je vrij snel aan jezelf over gelaten word..
pi_75496069
Inderdaad, alhoewel ik ook weer niet bij het handje hoef vastgehouden te worden. Maar soms is het voor iedereen zo logisch wat voor mij vrijwel onmogelijk is haha. Ik kom ook over als een jongen waarbij je het niet kan merken, het is geen fysiek zichtbare aandoening. Mijn trots wil soms ook geen begeleiding, maar het is het vaker veel beter voor mij om het wel te krijgen.
pi_75496121
quote:
Op donderdag 10 december 2009 20:51 schreef francis998 het volgende:

[..]

hmm...in dit stuk herken ik mezelf.
Alleen of het door mijn stage kwam is de vraag.
Maar de lessen enzo..te saai..en de stof te makkelijk...maar stage..hmmm...gewoon zowat 0 begeleiding...en moest het hele jaar 3 dagen in de week stage lopen..en nog eens het competentie gedoe, prieven van bekwaamheid EN 2 dagen school.
TOen ging het mis..in december...gestopt voor kerstvakantie als pauze..en uiteindelijk rest van het schooljaar....jaar daarop weer verder gegaan..maar zonder interesse...deed het meer omdat ik in de prestatiebeurs zat.

Maar dat is imo het grootste probleem voor autisten wat school betreft..de begeleiding..en dat je vrij snel aan jezelf over gelaten word..
Na school is die begeleiding ook nog nodig. Hulp bij het zoeken naar werk enzo is voor autisten ook nodig. Anders lopen ze vast. Dit is bij mij dus gebeurd.
14 SHADES OF GREY
pi_75496171
quote:
Op donderdag 10 december 2009 20:55 schreef SeanDaley het volgende:
Inderdaad, alhoewel ik ook weer niet bij het handje hoef vastgehouden te worden. Maar soms is het voor iedereen zo logisch wat voor mij vrijwel onmogelijk is haha. Ik kom ook over als een jongen waarbij je het niet kan merken, het is geen fysiek zichtbare aandoening. Mijn trots wil soms ook geen begeleiding, maar het is het vaker veel beter voor mij om het wel te krijgen.
Handje vasthouden hoeft ook niet. Voor veel autisten is het iets waarop ze terug kunnen vallen als het nodig is. Een extra steuntje in de rug dus.
14 SHADES OF GREY
pi_75496807
quote:
Op donderdag 10 december 2009 20:55 schreef SeanDaley het volgende:
Kijk, je slaat de spijker op zijn kop. Dit is het moeilijke van autisme, een beperking die talloze dilemmas bezorgt. Mensen met autisme weten vaak wel hoe het moet, alleen kunnen ze het niet altijd in praktijk brengen. Men zegt ook wel dat wij een meester zijn in het rationeel analyseren van situaties. Er is geen aandoening waarvoor zoveel onbegrip is als autisme. Dat komt doordat de sociale vaardigheden ver achterlopen op intelligentie.

Je schreef dat je soms het overzicht kwijtraakt. Ja, in het leven moet je met zoveel dingen rekening houden, vaak ook nog eens tegelijk. Alleen goed zijn in je werk levert misschien een waardig salaris op, als je door autisme niet zonder stress op vakantie kunt kun je het salaris weer niet volledig benutten. Een huishouden draaiende houden vergt weer andere vaardigheden.
pi_75496974
quote:
Op donderdag 10 december 2009 20:58 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Handje vasthouden hoeft ook niet. Voor veel autisten is het iets waarop ze terug kunnen vallen als het nodig is. Een extra steuntje in de rug dus.
Ik merk zelf nogal eens, en dat geld voor veel mensen met asperger meen ik gelezen/gezien te hebben, is dat ik niet zo van autoriteit/regels ben. En ik ervaar dingen ook snel zo, er bestaat ook goede begeleiding maar soms is het ook wel een nare factor.
Ze schrijven dingen over je buiten je om vaak, dat soort dingen oh man waardeloos eigenlijk.
pi_75497173
quote:
Op donderdag 10 december 2009 21:21 schreef ScarFace- het volgende:

[..]

Ik merk zelf nogal eens, en dat geld voor veel mensen met asperger meen ik gelezen/gezien te hebben, is dat ik niet zo van autoriteit/regels ben. En ik ervaar dingen ook snel zo, er bestaat ook goede begeleiding maar soms is het ook wel een nare factor.
Ze schrijven dingen over je buiten je om vaak, dat soort dingen oh man waardeloos eigenlijk.
Helaas is niet alles goed geregeld.
14 SHADES OF GREY
pi_75497174
quote:

[..]

Veel mensen met autisme zijn autididact. Door hun ijzersterke analyserend vermogen menen ze het soms zelf beter te weten dan de begeleiding. De visies van een ervarings‘deskundige’ of een beroepsprofessional staan niet zelden op gespannen voet met elkaar. Zo kende ik ook een tistje, en die wist precies wat hij wil. Het moest echt volgens zijn schema. Dat maakt het ook zo moeilijk om met autisten om te gaan (ook al ben ik er zelf een). En het is: eens autistisch, altijd autistisch.
  donderdag 10 december 2009 @ 21:26:18 #176
73004 Oxymoron
zoekt rust en ruimte
pi_75497191
Nou ja, ik vind het wel een apart topic, dit. Of, ik bedoel, ik herken er niks in, van mijn autisme. En toch noemen jullie jezelf ook, autist. Maar waar zit dan, de overeenkomst?
Als volgens sempron, toch alle vormen van autisme, elkaar niet erg ontlopen?
Er is geen land over dat ik nog ontdekken kan. Er is alleen het eiland dat ik heet. - Ted van Lieshout
OUD Gouden Toetsenbord Award 2010!
pi_75498771
quote:

[..]

Horror. Zeker het wemelt van de machtswellustelingen in het bedrijfsleven. Brrr.
  donderdag 10 december 2009 @ 23:29:30 #178
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_75502107
quote:
Op donderdag 10 december 2009 21:26 schreef Oxymoron het volgende:
Nou ja, ik vind het wel een apart topic, dit. Of, ik bedoel, ik herken er niks in, van mijn autisme. En toch noemen jullie jezelf ook, autist. Maar waar zit dan, de overeenkomst?
Misschien doet het je deugd als ik zeg dat ik wel veel van wat je schrijft herken, of onderschrijf. Ik heb in het verleden getracht vlak na de diagnose om alle beperkingen te negeren en ook volop te daten, maar dat heeft echt een averechts effect gehad.

Ik ben ook wel tevreden met Wajong en de praktijk heeft uitgewezen dat alle sociale contacten zijn verwaterd en ik het buiten mijn familie volstrekt in mijn eentje moet zien te rooien. Dat, terwijl ik ook 8 jaar tot tevredenheid heb samengewoond, en de andere kant van de medaille dus prima ken (en mis).

Op het moment dreigt het mis te gaan zelfs vanwege autistische onhebbelijkheden. Het VISA maximum is lang overschreden, na vaste lasten blijft er van WAJONG niet bijster veel over, maar ik wil toch steeds nog dingen in mijn appartement veranderen die door de (smerige) vorige bewoner al waren afgeleefd.

Na een nieuwe spoelbak en keukenkraan (voor de leidingen moest na 3 weken prutsen een loodgieter komen) wilde ik een nieuw fonteintje voor op het toilet. De kraan op de leiding aansluiten lukte na 3 dagen nu wel, maar door pech brak de plastic afvoerbuis af bij de vloer. Lijmen en harsen hielp niets, tis ook nog eens een schuin aflopend gat in de vloer/muur.

Maak je een mooie radiatorbekleding 2 maanden terug in de woonkamer, blijkt de bestaande knop thermostatisch te zijn. Vanwege de bekleding kan de lucht niet circuleren en denkt de knop dat het warm genoeg is achter de bekleding, terwijl het vrij koud is in de kamer. Dat werkt dus niet.

Wil je een nieuwe knop, hebben ze niets niet thermostatisch in de 7 bouwmarkten in de stad. Behalve 1tje met een stukje buis er aan. Maar als je dat met de bestaande aansluiting wilt verwisselen, loopt de hele radiator rap leeg op de vloer, dus dat gaat ook niet in een flat, waar je geen ketel hebt om af te sluiten.

Dit alles ter illustratie van dat je als AS-er graag autodidact wilt zijn en alles zelf wilt kunnen, maar dat niets ooit eens van een leien dakje gaat. Maarja, niemand die het voor me doet, dus ik geef toch niet op, ook al kan het eigenlijk niet financieel. Daar kan ik best wakker van liggen, en mezelf erom haten dat alles weer ineens en te snel moest.

Als die 2 klusjes erop zitten, zijn er geen lastige karweitjes meer te doen, daar hou ik me dan maar aan vast. Mijn vader woont op Mallorca, die is elektricien. Vandaar mijn interesse in klussen enzo.
  vrijdag 11 december 2009 @ 09:21:16 #179
104367 Thrackan
new and improved
pi_75507840
quote:
Op donderdag 10 december 2009 21:26 schreef Oxymoron het volgende:
Ik denk dat er wel degelijk verschil is binnen verschillende vormen van autisme.

Sowieso het verschil tussen ergens moeite mee hebben en het echt niet kunnen, het verschil tussen waarde hechten aan sociale interactie, hoe moeilijk het ook is, en geen waarde hechten daaraan.
Don't flatter yourself, let someone else do it for you.
pi_75515908
wie komen er morgen?
Cassandra87 +1
Tijnbrein
Logician
Thrackan?
Gimmemore?

Willen jullie even aanvullen?
pi_75516644
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 13:50 schreef Cassandra87 het volgende:
wie komen er morgen?
Cassandra87 +1
Tijnbrein
Logician
Thrackan?
Gimmemore?
Blessed

pi_75517233
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 13:50 schreef Cassandra87 het volgende:
wie komen er morgen?
Cassandra87 +1
Tijnbrein
Logician
Thrackan?
Gimmemore?

Hoe laat kom je morgen?
Ik hoop trouwens dat ik mij beter voel dan vandaag, ben echt vreselijk grieperig
(+ dat ik nu per wk 1 morfine pil aan het afbouwen ben en daar ziekig van ben)

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 11-12-2009 14:25:19 ]
pi_75519662
Pfoeh moet ik straks even uitrekenen hoelang t reizen is, kun je mij je adres pm-en? Geef ik je gelijk mijn telefoonnummer even, maar beterschap! Als je ziek bent is t niet zo fijn.. En als je echt niet lekker bent plannen we gewoon nog eens een meet hoor
pi_75520709
iedereen veel plezier met de meet morgen.
Ik lbijf morgen lekker een dagje thuis...ben de "straat" een beetje zat.

En verder @ Thrackan

Iedereen is anders..en net zoals iedere autist. Geen enkele autist of niet autist is gelijk. Er is altijd wel wat verschil.

En het is maar beter zo..want anderes zou het denk ik wel een beetje saai zijn..als iedereen hetzelfde zou zijn. EN er zouden waarschijnlijk ook veel minder beroepen uitgeoefend worden.
DUs tja..ik moet je gewoon gelijk geven
  vrijdag 11 december 2009 @ 16:10:27 #185
104367 Thrackan
new and improved
pi_75521352
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 15:53 schreef francis998 het volgende:
iedereen veel plezier met de meet morgen.
Ik lbijf morgen lekker een dagje thuis...ben de "straat" een beetje zat.

En verder @ Thrackan

Iedereen is anders..en net zoals iedere autist. Geen enkele autist of niet autist is gelijk. Er is altijd wel wat verschil.

En het is maar beter zo..want anderes zou het denk ik wel een beetje saai zijn..als iedereen hetzelfde zou zijn. EN er zouden waarschijnlijk ook veel minder beroepen uitgeoefend worden.
DUs tja..ik moet je gewoon gelijk geven
Tsja, het was wat kort wat ik schreef, maar ik bedoelde te stellen dat er volgens mij wel verschillende gradaties en smaken zijn in het autistisch spectrum. En of die verschillen aan de persoonlijkheid liggen of aan een andere vorm van autisme weet ik niet.

Over de meet: ik denk niet dat ik kom, maar wie weet. Ik heb sinds mijn diagnose een stuk minder affiniteit met het hele autisme verhaal, dus ik heb niet echt het idee dat dit voor mij interessant zal zijn.
Don't flatter yourself, let someone else do it for you.
pi_75521543
Ah joh ik kom ook als nt-er Ik ben nieuwsgierig naar de mensen

Wow ik zit in Amsterdam, heb helemaal niets met die stad, maar goed je begint je een beetje te hechten als je er vaak bent lig lekker op de bank naar buiten te kijken, ondergaand zonnetje over de daken heen en ik moet bekennen dat ik t wel errug mooi vind.. Denk dak nog een klein wandelingetje ga maken!
pi_75522952
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 16:10 schreef Thrackan het volgende:

[..]

Tsja, het was wat kort wat ik schreef, maar ik bedoelde te stellen dat er volgens mij wel verschillende gradaties en smaken zijn in het autistisch spectrum. En of die verschillen aan de persoonlijkheid liggen of aan een andere vorm van autisme weet ik niet.

Over de meet: ik denk niet dat ik kom, maar wie weet. Ik heb sinds mijn diagnose een stuk minder affiniteit met het hele autisme verhaal, dus ik heb niet echt het idee dat dit voor mij interessant zal zijn.
hmm...ik bedoelde iig dat er iid verschillende soorten autisme zijn...die weer samengaan met verschillende soorten persoonlijkheden...dus geen enkele asperger is hetzelfde, net zoals geen enkele PDD-NOS'er weer hetzelfde is.
Want iedereen is weer een mix van factoren..en bij autistische personen zitten er miss weer andere facotoren bij.

Hier zit ik ouwe video's te bewerken en digitaliseren..en jeetje wat een werk..met die vhs recorder aansluiten op de pc..en het captureren.
Maar alles staat digitaal nu nog bewerken en een paar leuke dvd'tjes "bakken"
Na meer dan 1 week gekloot met dit hele gebeuren eindelijk gelukt
pi_75525680
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 14:10 schreef blessed19 het volgende:

[..]

Gezellig dat je ook komt
14 SHADES OF GREY
pi_75526584
We zijn nu met zijn 4. Is het handig om te verschuiven? Even afhankelijk of er meer komen of niet, en of logician zich goed genoeg voelt.. Ben zelf ook niet helemaal fit maar als de meerderheid wilt dat de meet morgen doorgaat schik ik wel in.
pi_75526673
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 18:59 schreef Cassandra87 het volgende:
We zijn nu met zijn 4. Is het handig om te verschuiven? Even afhankelijk of er meer komen of niet, en of logician zich goed genoeg voelt.. Ben zelf ook niet helemaal fit maar als de meerderheid wilt dat de meet morgen doorgaat schik ik wel in.
Tsja als jij het niet zit zitten moet je het niet doen. En als logician zich niet lekker voelt is het misschien beter om het uit te stellen.
Ik was wel van plan om morgen te gaan iig. (als het doorgaat natuurlijk)
14 SHADES OF GREY
pi_75526700
Bagle en Beans in Arnhem

Als het nou in Eindhoven was
pi_75526730
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 19:03 schreef Juup© het volgende:
Bagle en Beans in Arnhem

Als het nou in Eindhoven was
Ik ben voor Eindhoven is dichterbij dan Arnhem voor mij.
14 SHADES OF GREY
pi_75526784
gaan jullie naar einhoven dan Haha nee hoor. Ik wil wel mee Maar verschuiven komt me beter uit
Begin me alleen maar rotter te voelen want ik word hier al de hele avond gepest
pi_75526943
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 19:05 schreef Cassandra87 het volgende:
gaan jullie naar einhoven dan Haha nee hoor. Ik wil wel mee Maar verschuiven komt me beter uit
Begin me alleen maar rotter te voelen want ik word hier al de hele avond gepest
Ik vind het best hoor.
14 SHADES OF GREY
pi_75526981
Euhmmm, ik lees dat het morgen is? Dan kan ik dus niet want dan ga ik naar mijn schoonouders toe
pi_75527073
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 19:11 schreef Juup© het volgende:
Euhmmm, ik lees dat het morgen is? Dan kan ik dus niet want dan ga ik naar mijn schoonouders toe
Ook leuk
14 SHADES OF GREY
pi_75527172
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 19:13 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Ook leuk
  vrijdag 11 december 2009 @ 19:24:58 #198
259233 GimmeGore
Dat is mevrouw Gore voor jou!
pi_75527513
ik ben er ook!
en doe maar gewoon lekker in Arnhem

weet iedereen trouwens waar het is?
pi_75527569
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 19:24 schreef GimmeGore het volgende:
ik ben er ook!
en doe maar gewoon lekker in Arnhem

weet iedereen trouwens waar het is?
Nee, maar de reisplanner weet de weg wel.
14 SHADES OF GREY
  vrijdag 11 december 2009 @ 19:30:02 #200
259233 GimmeGore
Dat is mevrouw Gore voor jou!
pi_75527751
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 19:26 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Nee, maar de reisplanner weet de weg wel.
ook in het centrum van Arnhem?
je weet toch wel dat Arnhembekend staat om de slechte bereikbaarheid
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')