quote:
Op donderdag 10 december 2009 21:26 schreef Oxymoron het volgende:Nou ja, ik vind het wel een apart topic, dit. Of, ik bedoel, ik herken er niks in, van mijn autisme. En toch noemen jullie jezelf ook, autist. Maar waar zit dan, de overeenkomst?
Als volgens sempron, toch alle vormen van autisme, elkaar niet erg ontlopen?
Misschien doet het je deugd als ik zeg dat ik wel veel van wat je schrijft herken, of onderschrijf. Ik heb in het verleden getracht vlak na de diagnose om alle beperkingen te negeren en ook volop te daten, maar dat heeft echt een averechts effect gehad.
Ik ben ook wel tevreden met Wajong en de praktijk heeft uitgewezen dat alle sociale contacten zijn verwaterd en ik het buiten mijn familie volstrekt in mijn eentje moet zien te rooien. Dat, terwijl ik ook 8 jaar tot tevredenheid heb samengewoond, en de andere kant van de medaille dus prima ken (en mis).
Op het moment dreigt het mis te gaan zelfs vanwege autistische onhebbelijkheden. Het VISA maximum is lang overschreden, na vaste lasten blijft er van WAJONG niet bijster veel over, maar ik wil toch steeds nog dingen in mijn appartement veranderen die door de (smerige) vorige bewoner al waren afgeleefd.
Na een nieuwe spoelbak en keukenkraan (voor de leidingen moest na 3 weken prutsen een loodgieter komen) wilde ik een nieuw fonteintje voor op het toilet. De kraan op de leiding aansluiten lukte na 3 dagen nu wel, maar door pech brak de plastic afvoerbuis af bij de vloer. Lijmen en harsen hielp niets, tis ook nog eens een schuin aflopend gat in de vloer/muur.
Maak je een mooie radiatorbekleding 2 maanden terug in de woonkamer, blijkt de bestaande knop thermostatisch te zijn. Vanwege de bekleding kan de lucht niet circuleren en denkt de knop dat het warm genoeg is achter de bekleding, terwijl het vrij koud is in de kamer. Dat werkt dus niet.
Wil je een nieuwe knop, hebben ze niets
niet thermostatisch in de 7 bouwmarkten in de stad. Behalve 1tje met een stukje buis er aan. Maar als je dat met de bestaande aansluiting wilt verwisselen, loopt de hele radiator rap leeg op de vloer, dus dat gaat ook niet in een flat, waar je geen ketel hebt om af te sluiten.
Dit alles ter illustratie van dat je als AS-er graag autodidact wilt zijn en alles zelf wilt kunnen, maar dat niets ooit eens van een leien dakje gaat. Maarja, niemand die het voor me doet, dus ik geef toch niet op, ook al kan het eigenlijk niet financieel. Daar kan ik best wakker van liggen, en mezelf erom haten dat alles weer ineens en te snel moest.
Als die 2 klusjes erop zitten, zijn er geen lastige karweitjes meer te doen, daar hou ik me dan maar aan vast. Mijn vader woont op Mallorca, die is elektricien. Vandaar mijn interesse in klussen enzo.