En al die 300.000 andere muzikanten zodra ze dood zijn.quote:Op zaterdag 5 december 2009 00:07 schreef Ascendancy het volgende:
Klacht lijkt me best duidelijk. Hetzelfde soort gezeur als met Michael Jackson
Hoeveel noteringen heeft Wacko eigenlijk?quote:Op zaterdag 5 december 2009 00:08 schreef Biogarde het volgende:
[..]
En al die 300.000 andere muzikanten zodra ze dood zijn.
Geen idee. Weet wel dat Maikuuul Jackson er ongetwijfeld in voorkomt.quote:Op zaterdag 5 december 2009 00:09 schreef 3keernix het volgende:
[..]
Hoeveel noteringen heeft Wacko eigenlijk?
Maar je bent het wel met me eens hoop ik?quote:Op zaterdag 5 december 2009 00:08 schreef Biogarde het volgende:
[..]
En al die 300.000 andere muzikanten zodra ze dood zijn.
Si.quote:Op zaterdag 5 december 2009 00:10 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Maar je bent het wel met me eens hoop ik?
Billy Jean staat altijd hogerquote:Op zaterdag 5 december 2009 00:10 schreef Biogarde het volgende:
[..]
Geen idee. Weet wel dat Maikuuul Jackson er ongetwijfeld in voorkomt.
Top 10 werd vanavond op radio 2 bekend gemaakt.quote:
En nog boven pink floyd ook hequote:Op zaterdag 5 december 2009 00:13 schreef Adelante het volgende:
1. Bohemian Rhapsody - Queen
2. Hotel California – The Eagles
3. Avond – Boudewijn de Groot
4. Stairway to Heaven – Led Zeppelin
5. Child in Time – Deep Purple
6. Pastorale - Ramses Shaffy en Liesbeth List
7. Zing, vecht, huil, bid, lach, werk en bewonder - Ramses Shaffy
8. Clocks – Coldplay
9. Laat me – Ramses Shaffy
10. Pink Floyd – Wish You Were Here
Coldplay in de top 10?![]()
Child in time en stairway to heaven zijn toch wel echt mooie platenquote:
HC is een keigaaf nummerquote:Op zaterdag 5 december 2009 00:17 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Child in time en stairway to heaven zijn toch wel echt mooie platen![]()
Snap niet wat mensen met hotel california hebben.
Prima platen maar er mag wel eens wat variatie komen in die top 5....in de loop er jaren zou die top 5 toch eens moeten veranderenquote:Op zaterdag 5 december 2009 00:17 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
betere platen dan de top5 zullen er nooit meer gemaakt wordenquote:Op zaterdag 5 december 2009 00:23 schreef trovey het volgende:
[..]
Prima platen maar er mag wel eens wat variatie komen in die top 5....in de loop er jaren zou die top 5 toch eens moeten veranderen, elk jaar komen er tenslotte nieuwe liedjes bij
Avond is nou niet echt een wereldnummer.quote:Op zaterdag 5 december 2009 00:27 schreef 3keernix het volgende:
[..]
betere platen dan de top5 zullen er nooit meer gemaakt worden
Ik denk dat ik daar toch een andere mening over hebquote:Op zaterdag 5 december 2009 00:27 schreef 3keernix het volgende:
[..]
Child in Timequote:Op zaterdag 5 december 2009 00:17 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Die zijn allang gemaakt, en er zullen ook wel weer nieuwe gemaakt worden. Je moet ze wel willen zien, natuurlijk.quote:Op zaterdag 5 december 2009 00:27 schreef 3keernix het volgende:
[..]
Het verschil is dat Michael Jackson zijn muziek al voor zijn dood tot het cultureel erfgoed van de muziekindustrie behoorde.quote:Op zaterdag 5 december 2009 00:07 schreef Ascendancy het volgende:
Ze gaan letterlijk over lijken.
Ramses shaffy heeft best leuke platen gemaakt hoor. Niet dat het mijn ding is maar toch.
Maar 3x in de top 10
Ik vraag me echt af wat die mensen denken.
Zou het iets zijn van: "bohh die gozer is dood, wat is zijn muziek opeens goed![]()
![]()
![]()
Laat ik maar is 100x op zijn platen stemmen"
Rick Astley?quote:Op zaterdag 5 december 2009 00:51 schreef Cosmo. het volgende:
Volgend jaar met FOK een ander liedje op nr1 stemmen?
Het gitaarsolo aan het einde van Hotel California is toch schitterend manquote:Op zaterdag 5 december 2009 00:17 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Veel nieuwe muziek inderdaad, maar veel goede muziek, weinig.quote:Op zaterdag 5 december 2009 00:23 schreef trovey het volgende:
[..]
Prima platen maar er mag wel eens wat variatie komen in die top 5....in de loop er jaren zou die top 5 toch eens moeten veranderen, elk jaar komen er tenslotte nieuwe liedjes bij
quote:Op zaterdag 5 december 2009 01:29 schreef Dennis_enzo het volgende:
[..]
Veel nieuwe muziek inderdaad, maar veel goede muziek, weinig.
Als deze top 10 ooit verandert zal het zijn omdat alle mensen die voor 1970 geboren zijn dood zijn.
Ik ben 24 gekquote:Op zaterdag 5 december 2009 01:33 schreef Seam het volgende:
[..]_!! Ouwe lul, afgelopen jaren zijn er minstens zoveel goede nummers gemaakt als in die tijd. Het probleem is gewoon dat veel van die platen te lijden hebben onder de commercie.
Dat klopt inderdaad, ik was alleen verbaasd over een 24-jarige die van mening was dat er de afgelopen jaren lang niet zoveel goede platen zijn uitgebrachtquote:Op zaterdag 5 december 2009 01:36 schreef zoefschildpad het volgende:
Mijn theorie is dat hoe langer geleden de muziekstijl van de stemmer ligt, hoe minder verschillende platen er zijn die mensen echt nog weten. moderne muziek verliest omdat a: mensen gemiddeld oud zijn en b: omdat wat mensen goede moderne platen vinden enorm afhankelijk is van wat er op dit moment uit de ipod komt.
Over een jaar of 20-30 zijn wij degene die bepalen welke muziek er uit deze tijd in de top10 komt.
Oh en Ramses Shaffy in de lijst, niet meer dan logisch, dat is wat iedereen de laatste tijd op TV heeft gehoord en valt dus onder de platen die mensen echt nog weten.
Dit is iets anders dan wat je eerst zei, want hierin kan ik me wel beter vinden. Vanwege de grote overdaad aan rommel dankzij de techniek en commercie zijn de goeie platen minder vaak te horen. Ze zijn er echter nog wel in ruime mate, maar krijgen gewoon minder aandacht.quote:Op zaterdag 5 december 2009 01:35 schreef Dennis_enzo het volgende:
[..]
Ik ben 24 gekEn de laatste jaren is er maar weinig muziek gemaakt die je over 10 jaar nog steeds overal zal horen, dat is gewoon een feit. Ik kan me ook amper nog iets herinneren uit 2000 ofzo.
Oke nu begrijpen wij elkaarquote:Op zaterdag 5 december 2009 01:49 schreef Dennis_enzo het volgende:
Weinig goede platen die 'iedereen' leuk vind ja. Ik vind Muse veruit de beste band van het moment maar ik begrijp dat die niet zo snel in de top 10 komen omdat lang niet iedereen Muse goed vind.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Snel ¤450,- verdienen? Dat is echt fantastisch!
quote:Op zaterdag 5 december 2009 08:12 schreef FCZwolleZuid het volgende:
Waar is Guns N Roses - November rain
Die nummer 1 is dat een beetje een goed nummer? Het downloaden waard zeg maar?Ben je nou serieus of..SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..
Bohemian Rhapsody
Ik pak een CD, zet de radio aan, geniet van honkietonkiemuziek.
Check ff de spoilerquote:Op zaterdag 5 december 2009 09:29 schreef Dropdown het volgende:
[..]
Ben je nou serieus of...
Bohemian Rhapsody
Michael Jackson valt niet in de radio 2 doelgroep, Ramses Shaffy wel !!quote:Op zaterdag 5 december 2009 00:14 schreef Dennis_enzo het volgende:
Ik denk dat Jackson toch een paar maanden later dood had moeten gaan, nu is het alweer een beetje weggeebt.
En terecht, al had ik liever The Scientist gezienquote:Op zaterdag 5 december 2009 00:13 schreef Adelante het volgende:
8. Clocks – Coldplay
Helemaal waar. Het gaat mij ook om de hele lijst en niet om de toptien. Die komt toch ook altijd op een tijdstip dat ik aan het feestvieren ben, en dan ga ik niet naar de radio luisterenquote:Op zaterdag 5 december 2009 11:14 schreef Samael het volgende:
Boeien de top 10 luister ik niet eens meer, de beste nummers komen langs rond de 2000 - 500
Coldplayquote:Op zaterdag 5 december 2009 11:23 schreef Neo-Mullen het volgende:
[..]
En terecht, al had ik liever The Scientist gezien
Bekend fenomeen.quote:Op zaterdag 5 december 2009 00:13 schreef Adelante het volgende:
Nee. Coldplay is gewoon baasquote:Op zaterdag 5 december 2009 12:32 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Coldplay_!
Radiohead zou daar beter staan.
Alsof de gemiddelde top2000 stemmer daar nog een benul van heeftquote:Op zaterdag 5 december 2009 00:23 schreef trovey het volgende:
[..]
22 december krijg je de hele lijst te zien van de top 2000 op radio 2 website..quote:Op zaterdag 5 december 2009 00:09 schreef 3keernix het volgende:
[..]
Hoeveel noteringen heeft Wacko eigenlijk?
Zeker Deep-Purple en Led-Zepplin staat bij mij ook altijd in de lijstquote:Op zaterdag 5 december 2009 00:17 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
idd was ook al met andre hazes, ineens is iedereen een grootse fanquote:Op zaterdag 5 december 2009 15:38 schreef mirved het volgende:
Ramses chaffy stemmen alleen omdat hij dood is. Eerst kwam hij er niet in voor maar nu opeens is het wel top10 waardig. Wat een bullshit.
Net zo als mensen die nu opeens massaal die cds kopen. Alleen om beetje ruig te doen als iemand op visite komt en even de cd op zetten om te laten zien dat zij natuurlijk al jaren fan waren. Eerst nooit een cd gekocht en gaat hij dood komt het in het nieuws en dan even lekker hip met de meute mee een cd kopen. Zo triest.
Ik heb niks van André Hazes..quote:Op zaterdag 5 december 2009 16:20 schreef Haque het volgende:
[..]
idd was ook al met andre hazes, ineens is iedereen een grootse fan
Pink Floydquote:Op zaterdag 5 december 2009 16:38 schreef Siniti het volgende:
Staat Echoes überhaupt in de top 2000?
Ik roep al jaren op om die lijst te Rick Rollen, maar niemand geeft er gehoor aan.quote:Op zaterdag 5 december 2009 00:51 schreef Cosmo. het volgende:
Volgend jaar met FOK een ander liedje op nr1 stemmen?
Ja eigenlijk wel hé, echte nummers duren max 3 minuten.quote:Op zaterdag 5 december 2009 16:54 schreef Seam het volgende:
[..]
Pink FloydNummers die langer dan tien minuten duren
Echte mainstream lady gaga popmuziek misschienquote:Op zaterdag 5 december 2009 17:18 schreef Siniti het volgende:
[..]
Ja eigenlijk wel hé, echte nummers duren max 3 minuten.
Anders wordt het zo prententieus inderdaadquote:Op zaterdag 5 december 2009 17:18 schreef Siniti het volgende:
[..]
Ja eigenlijk wel hé, echte nummers duren max 3 minuten.
Ben het wel met je eensquote:Op zaterdag 5 december 2009 17:13 schreef ouderejongere het volgende:
[..]
Ik roep al jaren op om die lijst te Rick Rollen, maar niemand geeft er gehoor aan.
Ik weet niet hoeveel stemmers er zijn maar ik denk dat je best wel hoog kan komen als je serieus gaat proberen.quote:Op zaterdag 5 december 2009 17:13 schreef ouderejongere het volgende:
[..]
Ik roep al jaren op om die lijst te Rick Rollen, maar niemand geeft er gehoor aan.
Die komt hooguit op de verzamelaar; Alle 2000 kut te staan.quote:
Ja inderdaad, ik zie daar ook veel liever een Coldplay of een Arctic Monkeys. Die ongeïnspireerde bagger van Queen elke keer weer!quote:Op zondag 6 december 2009 00:32 schreef Buitendam het volgende:
Queen.. het blijft ieder jaar weer een teleurstelling om die troep op 1 te zien staan.
Coldplay is wel meer mijn smaak. Maar Bohemian Rhapsody is gewoon een meesterwerkjequote:Op zondag 6 december 2009 00:33 schreef Siniti het volgende:
[..]
Ja inderdaad, ik zie daar ook veel liever een Coldplay of een Arctic Monkeys. Die ongeïnspireerde bagger van Queen elke keer weer!
Kutqueen. Wacht maar, als die zanger dood is, dan is het zo uit met de pret.quote:Op zondag 6 december 2009 00:33 schreef Siniti het volgende:
[..]
Ja inderdaad, ik zie daar ook veel liever een Coldplay of een Arctic Monkeys. Die ongeïnspireerde bagger van Queen elke keer weer!
Dan wordt het opeens 5 x Coldplay 5 x Arctic Monkeys in de top 10. Dat zou pas een top 2000 zijn!quote:Op zondag 6 december 2009 00:37 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Kutqueen. Wacht maar, als die zanger dood is, dan is het zo uit met de pret.
Zo'n super oninteressante 1990 andere nummers.quote:Op zondag 6 december 2009 00:38 schreef Siniti het volgende:
[..]
Dan wordt het opeens 5 x Coldplay 5 x Arctic Monkeys in de top 10. Dat zou pas een top 2000 zijn!
Eens.quote:Op zondag 6 december 2009 00:33 schreef Siniti het volgende:
[..]
5x is wel een beetje weinig.quote:Op zondag 6 december 2009 00:38 schreef Siniti het volgende:
[..]
Dan wordt het opeens 5 x Coldplay 5 x Arctic Monkeys in de top 10. Dat zou pas een top 2000 zijn!
Dat je Coldplay basht tot daar aan toe, maar je kan ze echt niet vergelijken met de Arctic Monkeys.. Dat moet zelfs jij toch wel wetenquote:Op zondag 6 december 2009 00:38 schreef Siniti het volgende:
[..]
Nja, ik zocht gewoon een andere recente bekende overschatte band uit. Ze zijn natuurlijk nog 10x zo goed als Coldplay, hoe crap ze ook zijn.quote:Op zondag 6 december 2009 00:47 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Dat je Coldplay basht tot daar aan toe, maar je kan ze echt niet vergelijken met de Arctic Monkeys.. Dat moet zelfs jij toch wel weten![]()
Oh, en Shine On You Crazy Diamond hoort op #1 natuurlijk.
Ik zal het maar als een compliment voor AM beschouwen zekerquote:Op zondag 6 december 2009 00:54 schreef Siniti het volgende:
[..]
Nja, ik zocht gewoon een andere recente bekende overschatte band uit. Ze zijn natuurlijk nog 10x zo goed als Coldplay, hoe crap ze ook zijn.
Oh, en Echoes hoort op #1 natuurlijk.
Hmm, dan moet ik dat nummer toch eens beluisteren. Of is dat heiligschennis, niet zo'n nummer voor het eerst beluisteren op het album?quote:Op zondag 6 december 2009 00:56 schreef Siniti het volgende:
Starless jaDie mag van mij de 1/2 positie met Echoes delen
Het is pas heiligschennis als je een cover maaktquote:Op zondag 6 december 2009 00:57 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Hmm, dan moet ik dat nummer toch eens beluisteren. Of is dat heiligschennis, niet zo'n nummer voor het eerst beluisteren op het album?
Yep, ik zag het al. Sowieso: Youtubequote:Op zondag 6 december 2009 01:03 schreef Siniti het volgende:
[..]
Het is pas heiligschennis als je een cover maakt![]()
Moet wel oppassen met Youtube-versies, daar is meestal uit geknipt. Nummer is 12:16 minuten lang.
Voor veel mensen wel denk ik. Er zitten een middenstuk met een opbouw tussen die voor veel mensen denk ik de eerste paar keren niet door te komen isquote:Op zondag 6 december 2009 01:06 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Maar is het zo'n nummer dat je echt meerdere keren moet beluisteren om het goed te vinden?
Tofquote:Op zondag 6 december 2009 01:08 schreef Siniti het volgende:
[..]
Voor veel mensen wel denk ik. Er zitten een middenstuk met een opbouw tussen die voor veel mensen denk ik de eerste paar keren niet door te komen is
Teveel goeds bijnaquote:Op zondag 6 december 2009 01:10 schreef Arn0 het volgende:
[..]
TofNummers/albums die je elke keer beter vindt en die je in het begin slecht/gewoon vindt maar op den duur echt goed kan ik wel appreciëren. Wat me er aan doet denken dat ik nog steeds Yes moet beluisteren. Zoveel goeds nog te ontdekken..
Haha iddquote:
Dat heb ik dus ook. Ben pas 1.5-2 jaar geleden echt serieus begonnen met muziek luisteren.quote:Op zondag 6 december 2009 01:12 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Haha iddMaar een jaar geleden kon ik echt geen enkel muziekalbum opnoemen, dus ben zeer zeker al wat opgeschoten. Toegegeven: Het gaat hier bijna allemaal over "simpele" bandjes maar dan nog.
Yep. In dat opzicht is FOK! dan weer handig: Door dit forum heb ik wel wat muziek ontdekt.quote:Op zondag 6 december 2009 01:14 schreef Siniti het volgende:
[..]
Dat heb ik dus ook. Ben pas 1.5-2 jaar geleden echt serieus begonnen met muziek luisteren.
Dat klopt ook. Maar toch blijven ze leukquote:Op zondag 6 december 2009 01:13 schreef cerror het volgende:
Alle top zoveel lijsten zijn een bende bullshit.
Om te checken waar de babyboomers op geilen ja.quote:Op zondag 6 december 2009 01:17 schreef Siniti het volgende:
[..]
Dat klopt ook. Maar toch blijven ze leuk
Heb het beluisterd en damn, klinkt erg goed, vind het vanaf de eerste keer dat ik het luister goedquote:
Tofquote:Op zondag 6 december 2009 01:26 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Heb het beluisterd en damn, klinkt erg goed, vind het vanaf de eerste keer dat ik het luister goedIk vond geen enkel stuk in het nummer slecht. Ik denk dat ik wel weet welk middenstuk je bedoelde, maar dat is net een heerlijk stuk.
Het enige waar ik niet veel mee heb, zijn de vocals.
Yep, het klinkt niet slecht nee. Is heel het album 'Red' in deze stijl?quote:Op zondag 6 december 2009 01:32 schreef Siniti het volgende:
[..]
TofDe vocals zijn best braaf inderdaad, maar ik vind ze mooi
Nee. Opener is 6 minuten aan keiharde riffs. Fallen Angel is enigszin dezelfde stijl. One More Red Nightmare is ook weer een stuk agressiever en harder. Providence is een improvisatie die enigszins eenzelfde stijl heeft.quote:Op zondag 6 december 2009 01:33 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Yep, het klinkt niet slecht nee. Is heel het album 'Red' in deze stijl?
Hmm oké, klinkt interessant. Maar eigenlijk zou ik met het debuutalbum moeten beginnen.quote:Op zondag 6 december 2009 01:37 schreef Siniti het volgende:
[..]
Nee. Opener is 6 minuten aan keiharde riffs. Fallen Angel is enigszin dezelfde stijl. One More Red Nightmare is ook weer een stuk agressiever en harder. Providence is een improvisatie die enigszins eenzelfde stijl heeft.
Het debuutalbum is misschien nog wel beter. Trouwens ook een iconisch album, door velen als het eerste progrock album gezien. Eigenlijk is elk album van King Crimson interessant, omdat elk album een totaal andere bezetting heeft en totaal anders klinkt.quote:Op zondag 6 december 2009 01:39 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Hmm oké, klinkt interessant. Maar eigenlijk zou ik met het debuutalbum moeten beginnen.
wtf is radiohead eigenlijk, staan ze überhaupt wel in die top 100?quote:Op zaterdag 5 december 2009 12:32 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Coldplay_!
Radiohead zou daar beter staan.
Ben zeker benieuwd naar het debuutalbum. Morgen eens beluisterenquote:Op zondag 6 december 2009 01:41 schreef Siniti het volgende:
[..]
Het debuutalbum is misschien nog wel beter. Trouwens ook een iconisch album, door velen als het eerste progrock album gezien. Eigenlijk is elk album van King Crimson interessant, omdat elk album een totaal andere bezetting heeft en totaal anders klinkt.
Die zijn te experimenteel/alternatief voor het radio 2 publiekquote:Op zondag 6 december 2009 01:47 schreef Agiath het volgende:
[..]
wtf is radiohead eigenlijk, staan ze überhaupt wel in die top 100?
quote:Op zondag 6 december 2009 01:49 schreef Siniti het volgende:
[..]
Die zijn te experimenteel/alternatief voor het radio 2 publiek
Meneertje luistert 2 jaar muziek en meent andere die al hun heel leven muziek luisteren te vertellen wat goed of slecht isquote:Op zondag 6 december 2009 01:49 schreef Siniti het volgende:
[..]
Die zijn te experimenteel/alternatief voor het radio 2 publiek
Zeker. Ik maak wel mijn eigen top 2000.quote:Op zondag 6 december 2009 01:13 schreef cerror het volgende:
Alle top zoveel lijsten zijn een bende bullshit.
Moeilijk hé, sarcasme ontcijferen.quote:Op zondag 6 december 2009 02:31 schreef mirved het volgende:
[..]
Meneertje luistert 2 jaar muziek en meent andere die al hun heel leven muziek luisteren te vertellen wat goed of slecht is
Serieus? Zo ja, waarom had je daarvoor geen interesse in muziek? Ik kan me een leven zonder muziek niet voorstellen.quote:Op zondag 6 december 2009 01:14 schreef Siniti het volgende:
[..]
Dat heb ik dus ook. Ben pas 1.5-2 jaar geleden echt serieus begonnen met muziek luisteren.
nummers 6 t/m 10 hadden wel wat lager gemogen en Bohemian Rhapsody vervangen door een beter nummer van ze.quote:Op zaterdag 5 december 2009 00:13 schreef Adelante het volgende:
8. Clocks – Coldplay
quote:Op zaterdag 5 december 2009 01:36 schreef zoefschildpad het volgende:
Mijn theorie is dat hoe langer geleden de muziekstijl van de stemmer ligt, hoe minder verschillende platen er zijn die mensen echt nog weten. moderne muziek verliest omdat a: mensen gemiddeld oud zijn en b: omdat wat mensen goede moderne platen vinden enorm afhankelijk is van wat er op dit moment uit de ipod komt.
Over een jaar of 20-30 zijn wij degene die bepalen welke muziek er uit deze tijd in de top10 komt.
Oh en Ramses Shaffy in de lijst, niet meer dan logisch, dat is wat iedereen de laatste tijd op TV heeft gehoord en valt dus onder de platen die mensen echt nog weten.
Inderdaad. Pure scorebordjournalistiek waaraan die stemmers doen.quote:Op zaterdag 5 december 2009 00:07 schreef Ascendancy het volgende:
Ze gaan letterlijk over lijken.
Ramses shaffy heeft best leuke platen gemaakt hoor. Niet dat het mijn ding is maar toch.
Maar 3x in de top 10
Ik vraag me echt af wat die mensen denken.
Zou het iets zijn van: "bohh die gozer is dood, wat is zijn muziek opeens goed![]()
![]()
![]()
Laat ik maar is 100x op zijn platen stemmen"
Coldplay hoort wel degelijk in de top 10 thuis. En ze hadden hoger kunnen staan.quote:Op zaterdag 5 december 2009 00:13 schreef Adelante het volgende:
8. Clocks – Coldplay
Doe mij dan maar Queenquote:Op zondag 6 december 2009 11:21 schreef Rustige.Boy het volgende:
[..]
Top 5 van de Top 2000 anno 2035.
1. T-Pain - I'm Sprung
2. Craig David - Walking Away
3. Lil' Wayne ft.T-Pain - Snap Ya Fingaz
4. Kempi - Buschauffeur
5. 50 Cent - Hustler's Ambition
![]()
![]()
.
Gelukkig vergaat de Aarde in 2012quote:
Deze nummers is men binnen nu en 5 maanden weer vergeten.quote:Op zondag 6 december 2009 11:21 schreef Rustige.Boy het volgende:
[..]
Top 5 van de Top 2000 anno 2035.
1. T-Pain - I'm Sprung
2. Craig David - Walking Away
3. Lil' Wayne ft.T-Pain - Snap Ya Fingaz
4. Kempi - Buschauffeur
5. 50 Cent - Hustler's Ambition
![]()
![]()
.
Idd de sneller de beterquote:Op zondag 6 december 2009 13:10 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Deze nummers is men binnen nu en 5 maanden weer vergeten.
1-3-4-5 ken ik sowieso al niet van naam.quote:Op zondag 6 december 2009 13:10 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Deze nummers is men binnen nu en 5 maanden weer vergeten.
Omdat her hordes en hordes mensen zijn die de muziek wel horen en herkennen, maar geen flauw benul hebben wie het zijn of het niet kunnen onthouden en dus stemmen op nummers die ze wel bij naam en uitvoerende kennen (en grijsgedraaide nummers uit zo'n Top 10 vallen in die categorie).quote:Op zaterdag 5 december 2009 00:27 schreef Cybey het volgende:
Snap niet dat Boudewijn de Groot maar in die top 10 blijft staan. Als we het dan toch over overgewaardeerde zangers hebben...
Geen flauw idee waarom niet, had er gewoon geen interesse in.quote:Op zondag 6 december 2009 05:06 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Serieus? Zo ja, waarom had je daarvoor geen interesse in muziek? Ik kan me een leven zonder muziek niet voorstellen.
Boudewijn de groot staat er gewoon in omdat zijn fanclub massaal oproept om allemaal op dat nummer te stemmen.quote:Op zondag 6 december 2009 14:11 schreef SevenWonders het volgende:
[..]
Omdat her hordes en hordes mensen zijn die de muziek wel horen en herkennen, maar geen flauw benul hebben wie het zijn of het niet kunnen onthouden en dus stemmen op nummers die ze wel bij naam en uitvoerende kennen (en grijsgedraaide nummers uit zo'n Top 10 vallen in die categorie).
Dat wil niet zeggen dat ze geen andere nummers kennen die ze beter vinden, maar als het op stemmen aankomt kennen ze ze niet...
Het is idd troep. Maar het is troep geworden omdat het nummer in iedere lijst zo enorm gehyped en geforceerd gepresenteerd wordt dat mensen het opeens goed gaan vinden.quote:Op zondag 6 december 2009 00:32 schreef Buitendam het volgende:
Queen.. het blijft ieder jaar weer een teleurstelling om die troep op 1 te zien staan.
yea right, meest overrated band ever. Niet echt veel boeiends, meer 13 in een dozijn, alleen ze zijn zo gehyped...quote:Op zondag 6 december 2009 12:57 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Coldplay hoort wel degelijk in de top 10 thuis. En ze hadden hoger kunnen staan.
Jezus, dat is wel een erg trieste top 10.quote:Op zaterdag 5 december 2009 00:13 schreef Adelante het volgende:
8. Clocks – Coldplay
0x was inderdaad genoeg.quote:Op maandag 7 december 2009 10:20 schreef Miam het volgende:
wtf, 3 keer Ramses Shaffy in de top10 ?
had niet gehoeven....
Metallica - One op 1 natuurlijkquote:Op maandag 7 december 2009 10:49 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
0x was inderdaad genoeg.
Waarom geen metal in de top 10.
Iedereen weet dat dat het beste is.
Jochie, als je Shaffy niet kunt waarderen kan dat aan 2 dingen liggen:quote:Op maandag 7 december 2009 09:58 schreef Tacobell het volgende:
[..]
Jezus, dat is wel een erg trieste top 10.
En terechte klacht overigens, ik had voordat die gast dood was nog nooit van hem gehoord en nu is het opeens een held, iedereen was zijn beste vriend en natuurlijk moet al zijn muziek weer massaal aangeschaft worden en in de hitlijsten belanden.
Zelfde gezeik met MJ inderdaad.
Mensen die (vrijwillig) naar de top 2000 luisteren.
Karin Blumenquote:Op maandag 7 december 2009 11:08 schreef Haaibaaike het volgende:
Bedankt voor het stemmen
Hieronder staan al jouw keuzes.
Met vriendelijke groet,
Het Top 2000 team.
Dit zijn jouw favorieten uit de lijst
1 Beatles - Let it be
2 Deep Purple - Child in time
3 Focus - Sylvia
4 Golden Earring - Just a little bit of peace in my heart
5 Karin Bloemen - Geen kind meer
6 Led Zeppelin - Stairway to heaven
7 Paul McCartney & Wings - Band on the run
8 Rolling Stones - Jumpin' Jack flash
9 U2 - One
Dit zijn jouw vrije keuzes
1 Golden Earring - Angel
Dat betekend nog niet dat het top10 waardig is.quote:Op maandag 7 december 2009 11:00 schreef EdAtTheBar het volgende:
[..]
Jochie, als je Shaffy niet kunt waarderen kan dat aan 2 dingen liggen:
1. Je bent pas 19 (?) en hebt dus nog niet veel over hem gehoord en kent zijn verleden niet.
2. Je bent een tokkie zonder enig gevoel voor kwaliteit en je zou het liefst Tiësto in de top 10 hebben staan.
HOE DURF JE DIE IN JE TOP 10 te zetten mens!quote:
Shaffy's muziek was voor Nederlandse begrippen buitengewoon goed. Of het in de top 10 hoort kun je je afvragen idd.quote:Op maandag 7 december 2009 11:29 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Dat betekend nog niet dat het top10 waardig is.
het is gewoon middelmatige muziek. Verleden of niet.
BEMOEI JE NIET MEE MENSquote:Op maandag 7 december 2009 11:44 schreef 3keernix het volgende:
[..]
HOE DURF JE DIE IN JE TOP 10 te zetten mens!
Nee, want de muziek-kennis van een 19-jarige is wél bepalend.quote:Op maandag 7 december 2009 11:29 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Dat betekend nog niet dat het top10 waardig is.
het is gewoon middelmatige muziek. Verleden of niet.
Dat vind jij.quote:Op maandag 7 december 2009 13:19 schreef Arn0 het volgende:
In een Nederlandstalige top 10 misschien, maar niet in een top 10 allertijden.
* Checkt last FM * .quote:Op maandag 7 december 2009 13:17 schreef Miam het volgende:
Boudewijn de Groot hoort zeker wel in de top10 thuis, maar niet met Avond..
Hij heeft zoveel mooiere liedjes gemaakt dan Avond..
Het land van koning Jan bijvoorbeeld...
of Moeder..
Nee. Op plaats 1018 stonden ze, met een kutnummer.quote:Op zondag 6 december 2009 01:47 schreef Agiath het volgende:
[..]
wtf is radiohead eigenlijk, staan ze überhaupt wel in die top 100?
Jimmy.quote:Op maandag 7 december 2009 13:17 schreef Miam het volgende:
Boudewijn de Groot hoort zeker wel in de top10 thuis, maar niet met Avond..
Hij heeft zoveel mooiere liedjes gemaakt dan Avond..
Het land van koning Jan bijvoorbeeld...
of Moeder..
Aha, jij denkt een persoon te kennen door zijn/haar last.fm account te checken?quote:Op maandag 7 december 2009 13:31 schreef Inverted_World het volgende:
[..]
* Checkt last FM * .
Mensen met zo'n mainstream smaak en die dus vrijwel geen muziek kennen zouden eigenlijk niet mogen stemmen op een top 2000. Als alle mensen nou zouden mogen stemmen die gewoon daadwerkelijk een hoop albums kennen, een hoop artiesten en niet alleen de top 25 van de top 2000 dan zou die lijst er waarschijnlijk een keer heel anders uit zien.
Mwa, Jimmy is wel een redelijk nummer..vind ik niet in de top10 thuis horen.quote:
als ik dit als de top meest beluisterde artiesten zie, wel ja.quote:Op maandag 7 december 2009 13:47 schreef Miam het volgende:
[..]
Aha, jij denkt een persoon te kennen door zijn/haar last.fm account te checken?
Waarom zouden mensen met oppervlakkige en gelimiteerde smaak niet mogen stemmen? Hebben die geen rechten? Veder moet het een open lijst zijn i.p.v.quote:Op maandag 7 december 2009 13:31 schreef Inverted_World het volgende:
[..]
* Checkt last FM * .
Mensen met zo'n mainstream smaak en die dus vrijwel geen muziek kennen zouden eigenlijk niet mogen stemmen op een top 2000. Als alle mensen nou zouden mogen stemmen die gewoon daadwerkelijk een hoop albums kennen, een hoop artiesten en niet alleen de top 25 van de top 2000 dan zou die lijst er waarschijnlijk een keer heel anders uit zien.
Hoe kan je nu een simpel nummertje van Boudewijn de Groot vergelijken met, bijvoorbeeld, het geniale Echoes, wat nog niet eens in de top 10 staat?quote:
Je slaat de plank mis in dit geval, ik bedoelde het niet dat mensen geen recht zouden mogen hebben om te stemmen, maar ik denk dat als meer muziekliefhebbers zouden stemmen die lijst er waarschijnlijk heel anders uit zou zien, maar het is lastig om door die mainstream heen te komen als mensen niet eens meer muziek kennen dan die top 10.quote:Op maandag 7 december 2009 13:58 schreef haggardmerle het volgende:
[..]
Waarom zouden mensen met oppervlakkige en gelimiteerde smaak niet mogen stemmen? Hebben die geen rechten? Veder moet het een open lijst zijn i.p.v.
Of Shine On You Crazy Diamondquote:Op maandag 7 december 2009 14:15 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Hoe kan je nu een simpel nummertje van Boudewijn de Groot vergelijken met, bijvoorbeeld, het geniale Echoes, wat nog niet eens in de top 10 staat?
persoonlijke voorkeur.quote:Op maandag 7 december 2009 14:15 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Hoe kan je nu een simpel nummertje van Boudewijn de Groot vergelijken met, bijvoorbeeld, het geniale Echoes, wat nog niet eens in de top 10 staat?
Dat is ook mijn persoonlijke favorietquote:
Zo'n lijst moet imo gewoon gebaseerd zijn op de allerbeste nummers allertijden. En dan ga je toch naar het muzikale aspect kijken ipv je persoonlijke voorkeur, anders had ik ook wel de top 200 vol met The Beatles willen zien staan.quote:
Ja, zo zou het moeten zijn, maar zo is de realiteit niet.quote:Op maandag 7 december 2009 14:25 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Zo'n lijst moet imo gewoon gebaseerd zijn op de allerbeste nummers allertijden. En dan ga je toch naar het muzikale aspect kijken ipv je persoonlijke voorkeur, anders had ik ook wel de top 200 vol met The Beatles willen zien staan.
Het begrip muziek liefhebber is ook relatief. Veder heb je veel verschillende muziekliefhebbers mijn voorkeur gaat naar country/blues/singer-songwriter uit. Terwijl iemand anders kiest voor prog rock en alt rock. Weer een ander jazz.quote:Op maandag 7 december 2009 14:19 schreef Inverted_World het volgende:
[..]
Je slaat de plank mis in dit geval, ik bedoelde het niet dat mensen geen recht zouden mogen hebben om te stemmen, maar ik denk dat als meer muziekliefhebbers zouden stemmen die lijst er waarschijnlijk heel anders uit zou zien, maar het is lastig om door die mainstream heen te komen als mensen niet eens meer muziek kennen dan die top 10.
quote:Op maandag 7 december 2009 16:57 schreef jagga het volgende:
Lynyrd Skynyrd - free bird zou ook in de top10 moeten
Elk jaar dat queen bovenaan verveeld ook wel.... doe es wat anders
is gewoon een klassieker
Te goed, ook echt.quote:Op maandag 7 december 2009 20:10 schreef ouderejongere het volgende:
[..]
helaas te goed voor het radio-2-klootjesvolk
Deze week is ook de Q-top 1000, hierbij geldt niet de beperking dat een plaat ten minste een jaar oud moet zijn, zodat nieuwe muziek een beetje oververtegenwoordigd is. Ook weer veel standaardbagger in die lijst.
quote:Op maandag 7 december 2009 13:33 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Nee. Op plaats 1018 stonden ze, met een kutnummer.
Inderdaad, er zijn zóveel betere radiohead nummers, check alleen al Street Spirit, Lucky, Everything in it´s right place, Pyramid Song en zo kan ik nog wel een kwartier doorgaan. Waarom staat dit soort nummers niet in de top tienquote:Op maandag 7 december 2009 20:22 schreef Agiath het volgende:
Is de volledige lijst er al trouwens? Ik zie em niet staan op de site van ze, of ik kijk erg scheef
[..]
![]()
![]()
![]()
![]()
en dan zeker nog Creep ofzo
Jij verdient een pluim voor deze constateringquote:Op dinsdag 8 december 2009 20:14 schreef tho_Omas het volgende:
Nu treden "vooral niet mainstream"- radioheadfans naar buiten.
Je username is al net zo deprimerend als het gekweel van Thom Yorke.quote:Op dinsdag 8 december 2009 20:16 schreef DrowningMan het volgende:
[..]
Jij verdient een pluim voor deze constatering
Ah meid, radiohead is veel te mainstream dat begrijp je zelf ook wel toch.quote:Op dinsdag 8 december 2009 20:14 schreef tho_Omas het volgende:
Nu treden "vooral niet mainstream"- radioheadfans naar buiten.
Ik heb er ook helemaal niets van meegekregen.quote:Op dinsdag 8 december 2009 21:46 schreef Inverted_World het volgende:
[..]
Ah meid, radiohead is veel te mainstream dat begrijp je zelf ook wel toch.
Inderdaadquote:Op dinsdag 8 december 2009 15:03 schreef DrowningMan het volgende:
[..]
Inderdaad, er zijn zóveel betere radiohead nummers, check alleen al Street Spirit, Lucky, Everything in it´s right place, Pyramid Song en zo kan ik nog wel een kwartier doorgaan. Waarom staat dit soort nummers niet in de top tien![]()
![]()
Ketterquote:
Wat je niet snapt is dat dat allemaal muziekliefhebbers zijn, dat heeft niets met je smaak te maken. Prima dat de top 2000 gevarieerd is en je kan inderdaad niet van elk genre houden. Mar mensen die de top 40 luisteren daarentegen zijn echt geen muziekliefhebbers. Muziekliefhebbers waarderen muziek toch echt op een iets ander niveau, in welk genre ze dat ook doen.quote:Op maandag 7 december 2009 15:07 schreef haggardmerle het volgende:
[..]
Het begrip muziek liefhebber is ook relatief. Veder heb je veel verschillende muziekliefhebbers mijn voorkeur gaat naar country/blues/singer-songwriter uit. Terwijl iemand anders kiest voor prog rock en alt rock. Weer een ander jazz.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |