Maar die tekens zijn toch overal hetzelfde? Dus kun je wel de kaart lezenquote:Op donderdag 3 december 2009 23:18 schreef huuphuup het volgende:
[..]
neen () dat zijn over t algemeen cantonezen en ik spreek mandarijn-chinees. Dus zij verstaan mij niet en ik hen ook niet. Handig systeem man dat Chinees!
CF das prima hoorgeef maar een gil tegen die tijd.
En studeren en een kleintje, tsja. De reacties lopen uiteen van lyrische studentes die hun rammelende eierstokken komen uitleventot mensen die botweg in mn gezicht zeggen "zo... ik vind het knap van je, ik had het weg laten halen" Ehm mja... ik ben niet ongepland zwanger geraakt, mijn kind was geen foutje/verrassing/ongelukje thank you very much
![]()
overigens werk ik ook hoor, ik ben onderzoeksassistent en ik werk als editor op de redactie van een academisch tijdschrift.
Ik vind het slim om zo'n ding te testen, ik zou er waarschijnlijk pas achter komen dattie het niet doet als iedereen aan tafel zit, de stekker er in gaat en dat ding niet rood wordtquote:Op donderdag 3 december 2009 22:13 schreef conleche het volgende:
[..]
Nope. Maar wel 4!Ik was er maar druk mee.
![]()
Ik vind mezelf best stoer dat ik toegeef in mijn eentje te gourmetten!
Eigenlijk had je moeten zeggen dat je alleen Cantonees spreektquote:Op donderdag 3 december 2009 23:20 schreef huuphuup het volgende:
[..]
trouwens, ik heb dus wel in zo'n restaurant gewerkt ooit, lang laaaang geleden.
En we kregen dus echt mensen die zo'n teleac cursus drie lesjes gevolgd hadden en dan in het Chinees de nummers op kwamen zeggen.echt geen touw aan vast te knopen maar ze moesten en zoudne het in het chinees doen
en dan zeg je dat je het niet begrijpt en dan kijkt men je meewarig aan.
Ach ja natuurlijk... jíj spreekt immers géén Chinees... stom van me, sorry!
ah joh, nummer 26 is overal babi pangang dus het lukt bestquote:Op donderdag 3 december 2009 23:21 schreef Adelante het volgende:
[..]
Maar die tekens zijn toch overal hetzelfde? Dus kun je wel de kaart lezen
En hoeveel tekens moet je kennen om iets van een taal te volgen? 750 ofzo?quote:Op donderdag 3 december 2009 23:23 schreef huuphuup het volgende:
[..]
ah joh, nummer 26 is overal babi pangang dus het lukt best
tekens zijn wel hetzelfde ja, de grammatica is wel anders maar over het algemeen kom je er wel uit als je het opschrijft.
quote:Op donderdag 3 december 2009 22:33 schreef huuphuup het volgende:
[..]
meerdere keren maar laatste keer was te lang geleden alweer.
Voornamelijk in Beijing maar heb ook rondgereisd.
ik studeer chinees dus t is een beroepsafwijking
quote:Op donderdag 3 december 2009 21:57 schreef Merel het volgende:
En ik ben trots op mezelf omdat ik vandaag m'n boterletter (een hele grote O) heb weggegeven
1x toen ik in Rome was, overleed mijn opa. En toen heb ik in de S. Maria Maggiore een kaarsje gebrand. Dat blijft toch wel speciaal...quote:Op donderdag 3 december 2009 23:06 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
Net terug van werk.
Rome-tips: iemand de Santa Maria Maggiore al genoemd? De tweede keer dat ik daar was, zaten we in een hotel met uitzicht daarop.Waar ik zelf nog steeds heen wil, is de Engelenburcht, die was beide keren dicht dat ik er was.
Lijstje is aangevuld met een paar mini-stroopwafeltjes, bij elkaar 1.5 hele stroopwafel denk ik. Maar t kon wel, had niet veel gegeten vandaag.
Ik vind schilderijen van Caravaggio zó afschuwelijk. Maar ik herken ze wel meteen. Als ik een schilderij zie en denk "Hé daar heb je weer zo'n verschrikkelijk lelijk chiaroscuro-schilderij" (clair-obscur dus) dan blijkt het áltijd een Caravaggio te zijnquote:Op donderdag 3 december 2009 22:56 schreef ColdFeet het volgende:
Behalve de Galleria Borghese vond ik ook het Palazzo Barberini erg leuk; daar hangt o.a. Judith en Holofernes van Caravaggio, en dat is echt een van de mooiste schilderijen uit die tijd! De gelaatsuitdrukkingen
O jaquote:Op vrijdag 4 december 2009 08:05 schreef Merel het volgende:
En Vik, ik kan er niks aan doen, het is de juf Latijn in mij, maar domus is vrouwelijk dus het is domus aurea
Ik heb ook chocolade en speculaas gevonden op m'n bureau, en dat geef ik straks aan de studenten die als eerste hun verslag in komen leverenquote:Op donderdag 3 december 2009 23:34 schreef _Calimero_ het volgende:
[..]
![]()
ik kreeg een zakje met sint-chocolaatjes van mijn werk en heb het op de sportschool uitgedeeld en laten liggen
Dat zal idd een speciale herinnering blijven.quote:Op vrijdag 4 december 2009 07:34 schreef Phaidra het volgende:
[..]
1x toen ik in Rome was, overleed mijn opa. En toen heb ik in de S. Maria Maggiore een kaarsje gebrand. Dat blijft toch wel speciaal...
En afgelopen keer ben ik eindelijk in de Engelenburcht geweest. Was erg mooi, we hadden helaas maar 30-40 min. de tijd, dus dat was hop naar boven en weer terug. Maar ik had het niet willen missen.
Zo, brinta zit er weer in, ik ga me klaarmaken voor werk!
ja ik kan me dat ook wel voorstellen hoor, ik was ook tegelijk zwanger met een klasgenote van wie het wel ongepland was en die laat daar geen geheim over bestaan. Ik vind het ook niet heel erg dat mensen denken dat het ongepland is, ik weet wel beter, maar zo reageren gaat me gewoon een beetje ver. Maar ach, het overgrote deel is positief geweest hoorquote:Op vrijdag 4 december 2009 09:09 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Ik heb ook chocolade en speculaas gevonden op m'n bureau, en dat geef ik straks aan de studenten die als eerste hun verslag in komen leverenWilskrachtig zeg, wij twee
Huuphuup, méén je dat nou?Neem van me aan dat ik het niet op die manier bedoel
Wat ontzettend onbeschoft om zoiets te zeggen! Ergens kan ik me wel voorstellen dat mensen die je niet goed kennen, eerst gokken op een ongeplande zwangerschap
Maar om dat af te keuren, is wel heel grof&bot.
quote:Op vrijdag 4 december 2009 10:01 schreef huuphuup het volgende:
@Kwak ehm, even geen idee, ik ken wel wat nichterige krullenbollennamen namen! het homo gehalte bij Japans is trouwens aanzienlijk hoger. Geen idee hoe dat komt
Gefelicitieeeerdquote:Op vrijdag 4 december 2009 10:16 schreef Viking84 het volgende:
[UITSLAG] DE TOFSTE FOK! SINT AVATAR 2009
HOEI!.
Co en Ewelina wonen in Amsterdamquote:Op vrijdag 4 december 2009 10:30 schreef P.F het volgende:
Wie woont er hier allemaal in Amsterdam?
Ik moet voor schule een enquête afnemen onder 25 Amsterdammers maar ik ben ziek dus ik ga niet naar buiten...
Zou iemand mij willen helpen? Of doen alsof je in Amsterdam woont is ook goed
quote:
En als ik er stokbrood met kruidenboter oid aan toevoeg?quote:Op vrijdag 4 december 2009 09:33 schreef ColdFeet het volgende:
PPP, je lijst is weer echt te mager! Soep is niet handig, als je zo'n braaf dagje hebt gehad
Mijn lijst wordt wat chaotisch, vrees ik
O: bak volle yoghurt
T: handje amandelen
L: ik denk brood met pindakaas
T: appel
T: sinterklaasborrel op 't werk. Ik vrees het ergste
D: fajitas
T: iets van alcohol nog, mischien. Hangt ervan af hoe hard de borrel aankomt.
Geez, ik merk trouwens wel dat mijn weerstand laag is (ondanks braaf supplementen slikken): gister mijn vinger geschramd aan mijn fiets, en dat is nu helemaal dik, ontstoken, rood en pusserigNog dik twee weken tot de kerstvakatie
Ja graag! Maar het gaat eigenlijk over eten niet per se over Amsterdam dus het is helemaal primaquote:Op vrijdag 4 december 2009 10:35 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik ben ook al zeker tien keer in Amsterdam geweest, kan ik je helpen P.F?.
Dat geldt voor mij ook ja.quote:Op vrijdag 4 december 2009 09:07 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik ben wel in Rome geweest, heel wat jaren terug op werkweek, maar ik maak mezelf niet de illusie dat ik dingen heb gezien die niet iedereen al heeft gezien.
Ja die tel ik nooit meerquote:Op vrijdag 4 december 2009 11:04 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Dat geldt voor mij ook ja.
Dat bovenste ook wel, maar dan zonder vakantie, sauna en bubbelbad.
Gefeliciteerd Viking!
PPP: als je de kcal telt kan het niet ongemerkt gaan.Een cracker meer of minder doet het hem ook niet.
Ik heb een college gevolgd (Vroeg-Amerikaanse geschiedenis, machtig interessant) waarbij de docent van te voren zei: "Als je aan het einde van het college niet minstens 8 kantjes aantekeningen hebt, dan doe je iets verkeerd." En het was ook zo.quote:Op vrijdag 4 december 2009 12:19 schreef motorbloempje het volgende:
oh wat zijn deze colleges leuk
en volgend semester hebben we een andere docent![]()
6 kantjes aantekeningen gemaakt
Het valt mij wel vaker op dat jij helemaal geen T's hebt, dus extra kun je het niet echt noemen. Het hoeft niet veel te zijn, desnoods fruit ofzo, maar op deze manier ga je gewoon in de spaarstand. Mag ik vragen of je wel honger hebt, zo door de dag heen?quote:Op vrijdag 4 december 2009 11:49 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
[..]
Ja die tel ik nooit meer. Moet ik misschien eens wat vaker weer gaan doen. Of anders een standaard extra T inbouwen 's middags.
Kom maar op! Mijn zoon is ook een Amsterdammer, dus ik kan die enquete ook vast wel een keer namens hem invullen?quote:Op vrijdag 4 december 2009 10:30 schreef P.F het volgende:
Wie woont er hier allemaal in Amsterdam?
Ik moet voor schule een enquête afnemen onder 25 Amsterdammers maar ik ben ziek dus ik ga niet naar buiten...
Zou iemand mij willen helpen? Of doen alsof je in Amsterdam woont is ook goed
Jup.quote:
Vanmiddag eigenlijk, maar ik vind het geen goede enquete dus ik denk dat er een 2e moet komenquote:Op vrijdag 4 december 2009 12:46 schreef Phaidra het volgende:
Feli Viking!!![]()
PF, wanneer moet de enquete terug zijn? IK wil 'm best invullen, maar dat gaat denk ik pas van het weekend lukken.
Het Domus Aurea was afgelopen oktober nog steeds dicht, dit keer wegens instortingsgevaar. Ik ben er dus nog nooit binnengeweest, dus geen idee of het uiteindelijk de moeite waard gaat zijn.
Voor mini een.
Ik snap je woningzoekfrustraties volledig... Als wij dit huis niet in onze schoot geworpen hadden gekregen omdat vrienden stomtoevallig gingen verhuizen, hadden wij ook nog heel lang in het studentenhuis gezeten. En we merken ook echt hoe goed dit voor ons is, we zijn allebei zoveel kalmer en blijer hier omdat we allebei de ruimte hebben om onze eigen dingen te doen. Kus!quote:Op vrijdag 4 december 2009 12:46 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Jup.Stomme ruzie om niks die weer eens uit de hand liep omdat je niet even afstand kunt nemen.
En woningzoekfrustraties. Óf we hebben te weinig wachttijd, óf we voldoen niet aan de inkomenseisen van de verhuurder (fijn, een eigen bedrijf), terwijl we het gewoon makkelijk kunnen betalen.
[/klaagpost]
Daar hoop ik bij ons ook op ja, want ik weet echt niet hoe lang we dit nog volhouden.quote:Op vrijdag 4 december 2009 12:52 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Ik snap je woningzoekfrustraties volledig... Als wij dit huis niet in onze schoot geworpen hadden gekregen omdat vrienden stomtoevallig gingen verhuizen, hadden wij ook nog heel lang in het studentenhuis gezeten. En we merken ook echt hoe goed dit voor ons is, we zijn allebei zoveel kalmer en blijer hier omdat we allebei de ruimte hebben om onze eigen dingen te doen. Kus!.
nee kan geen kwaadquote:Op vrijdag 4 december 2009 12:44 schreef Claudia_x het volgende:
Ik eet trouwens al wekenlang elke dag filet americain. Kan dat nog kwaad?
quote:Op vrijdag 4 december 2009 13:10 schreef shinydiscoball het volgende:
Check mijn ubercoole champagneglas surprise! Hij is nogal groot maar de sinterklaas party is bij mij dus hoef hem niet te verslepen. Oh en het strikje is zojuist naar beneden gevallen. Maar jeej!
[ afbeelding ]
thnx!quote:Op vrijdag 4 december 2009 13:24 schreef P.F het volgende:
Leuke surprise!
En bedankt voor het invullen!
Domus Aurea is prachtigquote:Op vrijdag 4 december 2009 12:46 schreef Phaidra het volgende:
Feli Viking!!![]()
PF, wanneer moet de enquete terug zijn? IK wil 'm best invullen, maar dat gaat denk ik pas van het weekend lukken.
Het Domus Aurea was afgelopen oktober nog steeds dicht, dit keer wegens instortingsgevaar. Ik ben er dus nog nooit binnengeweest, dus geen idee of het uiteindelijk de moeite waard gaat zijn.
Voor mini een.
Overdag is hij wel weg om te werken, en ik tot voor kort ook, maar 's avonds en 's nachts kunnen we niet echt ergens anders heen. Nouja, ik ga er eens over nadenken, het valt te proberen.quote:Op vrijdag 4 december 2009 13:31 schreef vergeetmewelletje het volgende:
Mini, kun je niet regelen dat je zo af en toe het huisje lekker een dagje helemaal voor jezelf alleen hebt? En je vriend ook?
Dat zou weleens een heleboel kunnen schelen.
Die crackers zijn nu een uitzondering hoor, normaal ontbijt ik altijd met vanilleyoghurt met muesli (de muesli is op). Eigenlijk is mijn lijstje meestal zo:quote:Op vrijdag 4 december 2009 12:29 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Het valt mij wel vaker op dat jij helemaal geen T's hebt, dus extra kun je het niet echt noemen. Het hoeft niet veel te zijn, desnoods fruit ofzo, maar op deze manier ga je gewoon in de spaarstand. Mag ik vragen of je wel honger hebt, zo door de dag heen?
Je lijstje is nu ook niet erg gevarieerd (veel carbs en verder wat dingen waar haast niks in zit) dus misschien kun je er nog iets heel anders bij doen zoals noten of een bakje yoghurt.
Geheel offtopic: samenwonen op 30 vierkante meter is niet goed voor je relatie.
Op het eerste gezicht vind ik 1275 helemaal niet veel. Het ligt er een beetje aan wat je verbruikt natuurlijk, maar voor de meeste mensen hier zou dat te weinig zijn. Bovendien is het redelijk eenzijdig, heel veel van je calorieën lijken nu uit koolhydraten te komen (muesli, couscous, brood, suikers in fruit + avondeten). Vandaar dat ik wat andere tussendoortjes voorstelde. In plaats van noten zou je ook avocado of vis door je salade kunnen doen, voor de gezonde vetten.quote:Op vrijdag 4 december 2009 13:50 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
[..]
Die crackers zijn nu een uitzondering hoor, normaal ontbijt ik altijd met vanilleyoghurt met muesli (de muesli is op). Eigenlijk is mijn lijstje meestal zo:
O: vanilleyoghurt met muesli of crackers met beleg 300 kcal
L: couscoussalade of drie/vier boterhammen 250 kcal / 350 kcal
T: mandarijn oid 25 kcal
D: agv / pasta / rijst / bami etc, dat varieert heel erg +/- 700 kcal
Tussendoor eet ik altijd nog wel iets van fruit, mandarijnen op het moment vooral. Noten ben ik allergisch voor. Verder ben ik gewoon niet zo'n tussendoortjesmens, ik ben dat helemaal niet gewend. Als ik al iets tussendoor neem is het meestal gewoon een extra boterham oid (op de snackdagen na uiteraard, anders had ik nooit in dit topic gezeten
).
Honger heb ik gewoon nog hoor, zo rond half 1 en rond etenstijd 's avonds heb ik echt wel trek. Calorieen zijn ook wel redelijk, toch? 1275 kcal.. misschien dat ik bij de lunch nog iets moet toevoegen, dat is wel vrij weinig als ik salade eet.
quote:
quote:Op vrijdag 4 december 2009 14:23 schreef motorbloempje het volgende:Cali!
nog lang gebleven? Was goed feestjeniet te druk, precies goed
Ach... Was een leuk feest. maar samen uit, samen thuisquote:Op vrijdag 4 december 2009 14:37 schreef motorbloempje het volgende:
ah, idemik was ook om 2 uur alweer thuis
maar dan wel vrijwillig.. had om half 11 college
![]()
woon jij op jezelf?quote:Op vrijdag 4 december 2009 15:06 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
En ik dacht juist dat ik zo goed bezig was de laatste tijd.![]()
Nouja, maar goed dat ik er iig op gewezen wordt hier.Ik zal wat extra's gaan toevoegen. Aan de couscoussalade zal ik idd iets van vis toevoegen, of een eitje. En dan nog een T erbij nemen, daar moet ik even over na denken, aangezien ik allergisch ben voor noten en veel soorten fruit.
Toch is het wel al beter dan eerst hoor, want een paar maanden geleden kwam ik nauwelijks boven de 1000 uit.
Oh, maar dan heb ik niets gezegd! Hou die stijgende lijn vast (langzaam je kcal opvoeren) en ga meer sporten, danquote:Op vrijdag 4 december 2009 15:06 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
En ik dacht juist dat ik zo goed bezig was de laatste tijd.![]()
[...]
Toch is het wel al beter dan eerst hoor, want een paar maanden geleden kwam ik nauwelijks boven de 1000 uit.
onze eerste date was op de wcquote:Op vrijdag 4 december 2009 15:06 schreef _Calimero_ het volgende:
Wat leuk dat jullie elkaar hebben ontmoet!
Die had je toch al?quote:Op vrijdag 4 december 2009 13:48 schreef motorbloempje het volgende:
volgend semester ga ik les krijgen van Marguérite Corporaal kwak! Ben benieuwd
Oehquote:Op vrijdag 4 december 2009 15:11 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
onze eerste date was op de wc
jup, uit leiden. maar alleen van goede verhalen van anderen (ik volgde geen literatuurvakken die zij gaf) en via mensen bij toneel. we kennen elkaar van naam en gezicht en "hoi, hoe gaat het met je?" en de kerstborrels van Engels. en we zijn facebook vriendjesquote:Op vrijdag 4 december 2009 15:17 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Die had je toch al?. En zij is tof dus
. Kent kwak haar ook dan?
De kcal zullen wel meevallen, troost jequote:Op vrijdag 4 december 2009 15:11 schreef Ek-Mei het volgende:
Drama lijstje![]()
O: 2 crackers appelstroop
T: appeltje
L: 4 witte boterhammen (2xkipfilet, 1x vruchtenhagel, 1x chocopasta)
T: beker karnemelk met kiwi en mandarijn
T: snack a jack chocolade
D: macaroni
T: denk nog wel een paar biertjes met wat lekkers
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |