Maar die tekens zijn toch overal hetzelfde? Dus kun je wel de kaart lezenquote:Op donderdag 3 december 2009 23:18 schreef huuphuup het volgende:
[..]
neen () dat zijn over t algemeen cantonezen en ik spreek mandarijn-chinees. Dus zij verstaan mij niet en ik hen ook niet. Handig systeem man dat Chinees!
CF das prima hoorgeef maar een gil tegen die tijd.
En studeren en een kleintje, tsja. De reacties lopen uiteen van lyrische studentes die hun rammelende eierstokken komen uitleventot mensen die botweg in mn gezicht zeggen "zo... ik vind het knap van je, ik had het weg laten halen" Ehm mja... ik ben niet ongepland zwanger geraakt, mijn kind was geen foutje/verrassing/ongelukje thank you very much
![]()
overigens werk ik ook hoor, ik ben onderzoeksassistent en ik werk als editor op de redactie van een academisch tijdschrift.
Ik vind het slim om zo'n ding te testen, ik zou er waarschijnlijk pas achter komen dattie het niet doet als iedereen aan tafel zit, de stekker er in gaat en dat ding niet rood wordtquote:Op donderdag 3 december 2009 22:13 schreef conleche het volgende:
[..]
Nope. Maar wel 4!Ik was er maar druk mee.
![]()
Ik vind mezelf best stoer dat ik toegeef in mijn eentje te gourmetten!
Eigenlijk had je moeten zeggen dat je alleen Cantonees spreektquote:Op donderdag 3 december 2009 23:20 schreef huuphuup het volgende:
[..]
trouwens, ik heb dus wel in zo'n restaurant gewerkt ooit, lang laaaang geleden.
En we kregen dus echt mensen die zo'n teleac cursus drie lesjes gevolgd hadden en dan in het Chinees de nummers op kwamen zeggen.echt geen touw aan vast te knopen maar ze moesten en zoudne het in het chinees doen
en dan zeg je dat je het niet begrijpt en dan kijkt men je meewarig aan.
Ach ja natuurlijk... jíj spreekt immers géén Chinees... stom van me, sorry!
ah joh, nummer 26 is overal babi pangang dus het lukt bestquote:Op donderdag 3 december 2009 23:21 schreef Adelante het volgende:
[..]
Maar die tekens zijn toch overal hetzelfde? Dus kun je wel de kaart lezen
En hoeveel tekens moet je kennen om iets van een taal te volgen? 750 ofzo?quote:Op donderdag 3 december 2009 23:23 schreef huuphuup het volgende:
[..]
ah joh, nummer 26 is overal babi pangang dus het lukt best
tekens zijn wel hetzelfde ja, de grammatica is wel anders maar over het algemeen kom je er wel uit als je het opschrijft.
quote:Op donderdag 3 december 2009 22:33 schreef huuphuup het volgende:
[..]
meerdere keren maar laatste keer was te lang geleden alweer.
Voornamelijk in Beijing maar heb ook rondgereisd.
ik studeer chinees dus t is een beroepsafwijking
quote:Op donderdag 3 december 2009 21:57 schreef Merel het volgende:
En ik ben trots op mezelf omdat ik vandaag m'n boterletter (een hele grote O) heb weggegeven
1x toen ik in Rome was, overleed mijn opa. En toen heb ik in de S. Maria Maggiore een kaarsje gebrand. Dat blijft toch wel speciaal...quote:Op donderdag 3 december 2009 23:06 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
Net terug van werk.
Rome-tips: iemand de Santa Maria Maggiore al genoemd? De tweede keer dat ik daar was, zaten we in een hotel met uitzicht daarop.Waar ik zelf nog steeds heen wil, is de Engelenburcht, die was beide keren dicht dat ik er was.
Lijstje is aangevuld met een paar mini-stroopwafeltjes, bij elkaar 1.5 hele stroopwafel denk ik. Maar t kon wel, had niet veel gegeten vandaag.
Ik vind schilderijen van Caravaggio zó afschuwelijk. Maar ik herken ze wel meteen. Als ik een schilderij zie en denk "Hé daar heb je weer zo'n verschrikkelijk lelijk chiaroscuro-schilderij" (clair-obscur dus) dan blijkt het áltijd een Caravaggio te zijnquote:Op donderdag 3 december 2009 22:56 schreef ColdFeet het volgende:
Behalve de Galleria Borghese vond ik ook het Palazzo Barberini erg leuk; daar hangt o.a. Judith en Holofernes van Caravaggio, en dat is echt een van de mooiste schilderijen uit die tijd! De gelaatsuitdrukkingen
O jaquote:Op vrijdag 4 december 2009 08:05 schreef Merel het volgende:
En Vik, ik kan er niks aan doen, het is de juf Latijn in mij, maar domus is vrouwelijk dus het is domus aurea
Ik heb ook chocolade en speculaas gevonden op m'n bureau, en dat geef ik straks aan de studenten die als eerste hun verslag in komen leverenquote:Op donderdag 3 december 2009 23:34 schreef _Calimero_ het volgende:
[..]
![]()
ik kreeg een zakje met sint-chocolaatjes van mijn werk en heb het op de sportschool uitgedeeld en laten liggen
Dat zal idd een speciale herinnering blijven.quote:Op vrijdag 4 december 2009 07:34 schreef Phaidra het volgende:
[..]
1x toen ik in Rome was, overleed mijn opa. En toen heb ik in de S. Maria Maggiore een kaarsje gebrand. Dat blijft toch wel speciaal...
En afgelopen keer ben ik eindelijk in de Engelenburcht geweest. Was erg mooi, we hadden helaas maar 30-40 min. de tijd, dus dat was hop naar boven en weer terug. Maar ik had het niet willen missen.
Zo, brinta zit er weer in, ik ga me klaarmaken voor werk!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |