abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage donderdag 3 december 2009 @ 11:16:34 #51
145738 superworm
is erbij
pi_75240508
quote:
Op donderdag 3 december 2009 10:59 schreef Damien2 het volgende:
Israëlische kinderen, jong geleerd oud gedaan:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

En geschokt? Nee. Hooguit door de mate waarin welke willekeurige militante moslimorganisatie ook wordt gelinkt aan Al Quaida.
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
pi_75240510
quote:
Op donderdag 3 december 2009 10:41 schreef Disana het volgende:

[..]

Het is zijn nieuwste slogan: moslims hebben hun kinderen minder lief. Ik vind het trieste pogingen om moslims te ontmenselijken.
Welja, duw moslims maar weer in de slachtoffer-rol.
Ik zie toch echt foto's van moslim-kindekkes.

Kan disana uberhaupt wel omgaan met kritiek op moslims, of wordt deze vraag ook opgevat als weer zo'n verwoede poging om moslims in een kwaad daglicht te zetten?
Zaterdag 17 juli 15:05
KoosVogels: "Ik trek me erop af, nou goed? Domme spleetoog."
Af gaan op uiterlijk en een user-icon....
Faal van de eeuw.
  donderdag 3 december 2009 @ 11:17:14 #53
238709 Elkafila
I spy with my little eye..
pi_75240520
Hier in Nederland spelen kinderen geweldadige computerspelletjes,

Ik zie het verschil niet echt..
pi_75240528
quote:
Op donderdag 3 december 2009 11:14 schreef telavivnick het volgende:

[..]

het gaat niet om een kwaade dag licht .
het gaat er om dat deze kinden een gewonen jeugd kunnen hebben .
zoals die ik had en jij.en deze kinderen op zo'n leeftijd niet met wapentuig etc op hoeven te groeien .
en in het voorfront te zetten in oorlogen . wat in irak .afganistan/ gassa / westbank iederendag gebeurd dan zeg mij iets in mijn achterhoofd..dat je toch niet zo veel van je kinderen hou ..

maar iets in mij zeg mij dat ik kan praaten tot ik een ons weeg tegen jou .
het zal zijn reden hebben denk ik..vertel mij ze niet oke ..ik hoef ..eh.. wil ze niet weten .
Er zit alleen een verschil tussen "sommige/bepaalde moslims doen dit" en "moslims doen dit". Dat laatste kan namelijk worden opgevat als "alle moslims doen dit".
pi_75240597
quote:
Op donderdag 3 december 2009 11:16 schreef huhggh het volgende:

[..]

Welja, duw moslims maar weer in de slachtoffer-rol.
Ik zie toch echt foto's van moslim-kindekkes.

Kan disana uberhaupt wel omgaan met kritiek op moslims, of wordt deze vraag ook opgevat als weer zo'n verwoede poging om moslims in een kwaad daglicht te zetten?
Het probleem is, dat er wel zeer geschokt wordt gereageerd op dergelijke beelden van "moslim-kindekkes", terwijl er veel minder te horen is over Afrikaanse kindsoldaten, Israëlische kindertjes zoals op de in dit topic geplaatste foto's, enzovoorts.

Als je begaan bent met kinderen die op te jonge leeftijd met wapens leren omgaan: prima. Maar wees dan wel consequent, en wijs naar alle schrijnende gevallen, niet alleen naar "moslim-kindekkes".
pi_75240609
quote:
Op donderdag 3 december 2009 11:10 schreef Disana het volgende:

[..]

Ik draai helemaal niets om, lees het Israël - Palestina topic er maar op na.

Verder is het natuurlijk van de zotte dat jij alle moslims op een lijn zet met Al Quaeda. En je overdrijft ook schromelijk met je schuimbekkende moslims, want het bleef juist opvallend rustig na het uitkomen van dat filmpje.
Dat laatste klopt natuurlijk wel.
Alleen zijn de meeste moslims ter wereld toch echt moslim, daar kan ik helaas weinig aan veranderen.
Daar moet je je kop niet voor in het zand steken.
Want het komt nogal over alsof je een apologist bent voor moslims, en dat lijkt me erg denigrerend voor moslims.
Faal van de eeuw.
pi_75240665
quote:
Op donderdag 3 december 2009 11:13 schreef FIFA2010 het volgende:

[..]

Nee dombo, ik vergelijk jouw domme Leider met Goebbels!
Zozo... dus als iemand je een vraag stelt die je niet bevalt heb je gelijk een reden om te schelden en mensen in hokjes te drukken.

Ja, links is voor vrede en dialoog.
Matteus met een nieuw accountje...
pi_75240670
De Telegraaf is met dit artikel - en deze kop - ook aardig bezig met stemmingmakerij (trouwens); die door-en-door-slechte-moslims-toch-kijk-eens-wat-ze-nu-weer-doen.
Pot...ketel.
  † In Memoriam † donderdag 3 december 2009 @ 11:22:45 #59
230491 Zith
pls tip
pi_75240678
quote:
Op donderdag 3 december 2009 10:59 schreef Damien2 het volgende:
Israëlische kinderen, jong geleerd oud gedaan:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Win.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_75240705
quote:
Op donderdag 3 december 2009 11:20 schreef morg78 het volgende:

[..]

Het probleem is, dat er wel zeer geschokt wordt gereageerd op dergelijke beelden van "moslim-kindekkes", terwijl er veel minder te horen is over Afrikaanse kindsoldaten, Israëlische kindertjes zoals op de in dit topic geplaatste foto's, enzovoorts.

Als je begaan bent met kinderen die op te jonge leeftijd met wapens leren omgaan: prima. Maar wees dan wel consequent, en wijs naar alle schrijnende gevallen, niet alleen naar "moslim-kindekkes".
Ik begrijp wat je bedoelt.
Maar wij hebben in het westen simpelweg geen last van Afrikaanse kindsoldaten of tamil-tijgers.
Jammergenoeg wel van islamitisch extremisme en islamitisch terrorisme.
Je mag het leuk vinden of niet, maar al dat andere leed is voor de meesten mensen hier (gelukkig) een ver van m'n bed show.
En dat is toch waar het allemaal eerlijk gezegd op neer komt.
Faal van de eeuw.
pi_75240721
quote:
Op donderdag 3 december 2009 11:20 schreef morg78 het volgende:

[..]

knip

† In Memoriam † donderdag 3 december 2009 @ 11:24:41 #62
137949 Disana
pi_75240734
quote:
Op donderdag 3 december 2009 11:20 schreef huhggh het volgende:

[..]

Dat laatste klopt natuurlijk wel.
Alleen zijn de meeste moslims ter wereld toch echt moslim, daar kan ik helaas weinig aan veranderen.
Daar moet je je kop niet voor in het zand steken.
Want het komt nogal over alsof je een apologist bent voor moslims, en dat lijkt me erg denigrerend voor moslims.
Waarom denk je dat telavivnick dit topic over een Al Quaeda kindje opent en vervolgens stelt dat moslims niet genoeg van hun kinderen houden? Gaat het dan om het kindje, om een terroristische organisatie, of gewoon om het in een kwaad daglicht stellen van moslims in het algemeen.

Dat laatste is waar ik bezwaar tegen maak. Over de foto's uit zijn eigen land zwijgt hij.
pi_75240787
quote:
Op donderdag 3 december 2009 11:24 schreef Casos het volgende:

[..]

[ link | afbeelding ]
Wel ze veilig en verantwoord, met gehoorsbescherming en veiligheidbril.
En natuurlijk vaderlijke supervisie.
Safety first!
Faal van de eeuw.
pi_75240845
quote:
Op donderdag 3 december 2009 11:24 schreef Disana het volgende:

[..]

Waarom denk je dat telavivnick dit topic over een Al Quaeda kindje opent en vervolgens stelt dat moslims niet genoeg van hun kinderen houden? Gaat het dan om het kindje, om een terroristische organisatie, of gewoon om het in een kwaad daglicht stellen van moslims in het algemeen.

Dat laatste is waar ik bezwaar tegen maak. Over de foto's uit zijn eigen land zwijgt hij.
Uit welk land komt hij dan?
Faal van de eeuw.
  † In Memoriam † donderdag 3 december 2009 @ 11:28:26 #65
137949 Disana
pi_75240863
quote:
Op donderdag 3 december 2009 11:27 schreef huhggh het volgende:

[..]

Uit welk land komt hij dan?
Lees het Israël - Palestina topic eens door: Israël
pi_75240889
Nu we foto's van moslims (Pakistan), joden (Israël) en christenen (VS) met wapens hebben gezien kunnen we concluderen dat dit overal op de wereld voorkomt en dat het niet de schuld van de moslims, joden en christenen is maar de schuld van gewelddadige ouders die hun kinderen net zo dom opvoeden als dat ze zelf zijn.
pi_75240956
quote:
Op donderdag 3 december 2009 11:23 schreef huhggh het volgende:

[..]

Ik begrijp wat je bedoelt.
Maar wij hebben in het westen simpelweg geen last van Afrikaanse kindsoldaten of tamil-tijgers.
Jammergenoeg wel van islamitisch extremisme en islamitisch terrorisme.
Je mag het leuk vinden of niet, maar al dat andere leed is voor de meesten mensen hier (gelukkig) een ver van m'n bed show.
En dat is toch waar het allemaal eerlijk gezegd op neer komt.
Ik heb helemaal geen last van islamitisch extremisme/terrorisme. De enige hinder die ik ervan ondervind, zijn de beperkende maatregelen die de regering(en) treffen om het terrorisme tegen te gaan. Mijn voormalige huis in Utrecht is niet opgeblazen, mijn huidige woning is niet opgeblazen, afgezien van 1 aanslag door een volslagen idiote godsdienstwaanzinnige zijn er in Nederland geen aanslagen gepleegd.
Daarmee wil ik overigens niet zeggen dat we dus niet hoeven op te letten, of dat islamitisch extremisme hier niet bestaat.

Dat we geen last hebben van Afrikaanse kindsoldaten is ook niet helemaal waar: de verschillende burgeroorlogen in Afrika hebben genoeg kinderen deze kant opgejaagd, en daartussen zullen ook kinderen zitten die kindsoldaat zijn geweest. Flink getraumatiseerd, dat moet hier dan "opgelapt" worden. Of niet, maar dat is voor de maatschappij ook niet al te prettig .
Bovendien, al die conflicten (in Afrika, op Sri Lanka, enz) hebben ook hun weerslag op de economie, zowel wereldwijd als in Nederland zelf (denk bijvoorbeeld aan ontwikkelingssamenwerking en vredesmissies, hetgeen allemaal bekostigd moet worden). Daar hebben "wij" dus wel degelijk last van.

Dus, als iemand het verschrikkelijk vindt dat één of andere extremistische moslim-groepering kinderen gebruikt als kanonnenvoer, sta dan ook even stil bij al die andere kinderen over de hele wereld die daarvoor gebruikt worden. Anders komt het inderdaad erg snel over als moslim-bashen, selectieve verontwaardiging, enzovoorts .
pi_75241006
quote:
Op donderdag 3 december 2009 11:29 schreef DonaIdDuck het volgende:
Nu we foto's van moslims (Pakistan), joden (Israël) en christenen (VS) met wapens hebben gezien kunnen we concluderen dat dit overal op de wereld voorkomt en dat het niet de schuld van de moslims, joden en christenen is maar de schuld van gewelddadige ouders die hun kinderen net zo dom opvoeden als dat ze zelf zijn.
Wacht even...

Jij wil dus stellen dat die foto uit Amerika aangeeft dat het daar kinderen betreft die opgeleid worden in een oorlog te vechten en dus gelijk zijn aan moslimkinderen die vechten voor islam-onvrede?
Serieus? Ben je zo oppervlakkig en makkelijk te beïnvloeden? Nee toch?
pi_75241007
quote:
Op donderdag 3 december 2009 11:28 schreef Disana het volgende:

[..]

Lees het Israël - Palestina topic eens door: Israël
Poepie, ik heb geen zin in uitgekauwde discussies over Israel of Palestina.
Waarom zit jij trouwens in dat topic?
Jij zit toch niet in die regio of ben je getrouwd met een palestijn of Israeli?
Faal van de eeuw.
pi_75241129
Ach, een vriend kreeg eens een foto om hem op de hoogte te stellen van een pasgeborene, die stond op de kaart afgebeeld met een pot bier en een afstandbediening. Allemaal grapjes.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_75241192
quote:
Op donderdag 3 december 2009 11:31 schreef morg78 het volgende:

[..]
Knip,knip-knipper de knip

Dus, als iemand het verschrikkelijk vindt dat één of andere extremistische moslim-groepering kinderen gebruikt als kanonnenvoer, sta dan ook even stil bij al die andere kinderen over de hele wereld die daarvoor gebruikt worden. Anders komt het inderdaad erg snel over als moslim-bashen, selectieve verontwaardiging, enzovoorts .
Het interesseert mij verder weinig wat jij vindt over dit onderwerp.
Onder andere de hele zaak rond de hofstad-groep en de moord op Theo van Gogh laten haarfijn zien dat islamitisch terrorisme weldegelijk voet aan dit land heeft gezet.
Dat jij niet verder kijkt dan je eigen neus lang is, of in dit geval niet verder dan je eigen huis, kan ik niet serieus nemen.
Faal van de eeuw.
pi_75241274
quote:
Op donderdag 3 december 2009 11:32 schreef Drukwerk het volgende:

[..]

Wacht even...

Jij wil dus stellen dat die foto uit Amerika aangeeft dat het daar kinderen betreft die opgeleid worden in een oorlog te vechten en dus gelijk zijn aan moslimkinderen die vechten voor islam-onvrede?
Ik denk dat er idd kinderen zijn in Amerika die opgeleid worden om in een oorlog te vechten. Er worden zelfs computerspellen uitgebracht die de jeugd over de streep moeten trekken (America's Army).
pi_75241283
quote:
Op donderdag 3 december 2009 11:10 schreef Disana het volgende:
Verder is het natuurlijk van de zotte dat jij alle moslims op een lijn zet met Al Quaeda. En je overdrijft ook schromelijk met je schuimbekkende moslims, want het bleef juist opvallend rustig na het uitkomen van dat filmpje.
Dat je het "opvallend" noemt dat het rustig bleef, zegt eigenlijk alles al. Verder heb ik nergens alle moslims op één lijn gezet met Al Qaeda, dat zijn woorden die jij me in de mond legt. Mijn punt was alleen dat negatieve beeldvorming over moslims voor een belangrijk deel wordt veroorzaakt door moslims.
  donderdag 3 december 2009 @ 11:41:28 #74
257624 telavivnick
hier is het altiojd warm
pi_75241309
quote:
Op donderdag 3 december 2009 11:16 schreef Disana het volgende:

[..]

Reageer eens op de foto's van Israëlische kinderen die hier werden gepost. Vind je dat anders?
de eersten fotos daar heb ik al twee keer op gereageerd . in anderen topics . die fotos worden namelijk tot in dentreuren geplaatst .
ok hier voor jou nog een keer dan.
de eerste twee fotos .. gemaakt op een leger basis op een opendag bij de IDF dat was op onhafhankelijs dag .de wapens UZI zijn delopen dicht van gemaakt .en zitten aan staal kabels .
een display die jullie ook op een leger basis kunnen bekijken . met je pa en ma. en ook doen .
fotos drie kinderen schrijven wat op een mortier shell.niet mijn idee. maar helaas .
deze foto is gemaakt ik dacht door ariel shalit in de tweede libanon oorlog..
de anderen foto als dit mijn zoon was kreeg hij van mij een draai om zijn ooren .
het staat in schril contrast met deze bezig heden .
kinderen ,leger oefeningen geven .en promoten tot haat.
zo lees en vraag niet nog eens als deze foto weer word geplaatst
vredesoverleg whahahahahahahahahahahha
pi_75241348
quote:
Op donderdag 3 december 2009 11:40 schreef Casos het volgende:

[..]

Ik denk dat er idd kinderen zijn in Amerika die opgeleid worden om in een oorlog te vechten. Er worden zelfs computerspellen uitgebracht die de jeugd over de streep moeten trekken (America's Army).
Je hebt helemaal gelijk. Als een kind van 8 jaar Americ'as Army speelt en daarna zich aanmeld bij het leger, wordt hem direct een pakje aangemeten.

Mijn hemel, hoe langer een islam discussie duurt, hoe dommer die islam voorstanders beginnen te lullen.
  donderdag 3 december 2009 @ 11:44:35 #76
257624 telavivnick
hier is het altiojd warm
pi_75241422
quote:

[..]

ik heb meer te doen dan alleen maar jou .reakties te antwoorden .voor mij is er meer te doen dan dit forum in mijn leven . en de reaktie staat er hoor
pi_75241520
quote:

[..]

Wacht even...

Ik heb eerder het idee dat jij te naief bent om te denken dat dat niet zo is. Maar net zoals deze moslimkinderen niet voor het nationale leger worden getraind, worden de amerikaanse kinderen dat ook niet.

Kinderen die dermate veel met zulk soort wapens omgaan, bevinden zich bijna altijd in extremistische milities en niet in nationale legers. En ja, die heb je ook in Amerika.
  donderdag 3 december 2009 @ 11:47:19 #78
257624 telavivnick
hier is het altiojd warm
pi_75241535
quote:
Op donderdag 3 december 2009 11:40 schreef isogram het volgende:

[..]

Dat je het "opvallend" noemt dat het rustig bleef, zegt eigenlijk alles al. Verder heb ik nergens alle moslims op één lijn gezet met Al Qaeda, dat zijn woorden die jij me in de mond legt. Mijn punt was alleen dat negatieve beeldvorming over moslims voor een belangrijk deel wordt veroorzaakt door moslims.
100 % mee eens
  donderdag 3 december 2009 @ 11:50:21 #79
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_75241645
Inderdaad want bij het IDF is het zinvol en bij moslims is het promoten van haat.

Propaganda is in the eye of the beholder.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  donderdag 3 december 2009 @ 11:51:03 #80
257624 telavivnick
hier is het altiojd warm
pi_75241668
pi_75241737
Oh oh wat een reality check weer. We worden weer even geconfronteerd met de feiten, en gaan morgen weer fijn verder met onze levens.
pi_75241792
quote:
Hoeveel moslimkinderen worden opgeleid te vechten voor islam-onvrede???
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_75241823
quote:
Op donderdag 3 december 2009 11:17 schreef Elkafila het volgende:
Hier in Nederland spelen kinderen geweldadige computerspelletjes,

Ik zie het verschil niet echt..
dat is nog erger, die kinderen daar groeien op in oorlog, onze 'kids' vinden oorlog amusement.
pi_75241838
quote:
Op donderdag 3 december 2009 11:47 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]

Ik heb eerder het idee dat jij te naief bent om te denken dat dat niet zo is. Maar net zoals deze moslimkinderen niet voor het nationale leger worden getraind, worden de amerikaanse kinderen dat ook niet.

Kinderen die dermate veel met zulk soort wapens omgaan, bevinden zich bijna altijd in extremistische milities en niet in nationale legers. En ja, die heb je ook in Amerika.
Dom lullen maak je tot verheven kunst. Knap.

Moslimkinderen die vechten in oorlogen zijn bekend. Valt niet te ontkennen.
Kinderen die in het Amerikaanse leger vechten komt niet voor.

2 keiharde feiten. Nu mag je me uitleggen waar ik naïef in ben.
pi_75241842
quote:
Op donderdag 3 december 2009 11:42 schreef Drukwerk het volgende:

[..]

Je hebt helemaal gelijk. Als een kind van 8 jaar Americ'as Army speelt en daarna zich aanmeld bij het leger, wordt hem direct een pakje aangemeten.

Mijn hemel, hoe langer een islam discussie duurt, hoe dommer die islam voorstanders beginnen te lullen.
Ik ben alleen geen Islam voorstander en ook geen tegenstander. Dat meisje houdt het machinegeweer niet eens vast en elke normale westerse jongen die je een AK47 in de handen geeft, gaat net zo trots poseren als die drie "islam-jongetjes" op de foto in de Telegraaf.
pi_75241873
quote:
Op donderdag 3 december 2009 11:54 schreef RechtseRukker het volgende:

[..]

dat is nog erger, die kinderen daar groeien op in oorlog, onze 'kids' vinden oorlog amusement.
Dus ermee "spelen" maar niet uitvoeren vind je erger dan kinderen die het wel uitvoeren?
  donderdag 3 december 2009 @ 11:57:28 #87
257624 telavivnick
hier is het altiojd warm
pi_75241919
quote:
Op donderdag 3 december 2009 11:50 schreef eleusis het volgende:
Inderdaad want bij het IDF is het zinvol en bij moslims is het promoten van haat.

Propaganda is in the eye of the beholder.
er is een groot verschil tussen tentoonstellingen met al de beveiligingen van dien ..en een echt front .met wapens zonder voor zieningen .en een erg groot verschil met de leeftijden ..
wie heeft zich niet gefotografeerd bij een F 16 of in een opendag in het leger..er zijn er velen ..

in de moslim wereld lig het vaak anders . en dat de wereld zo denkt kom idd door de lieve terror die deze volkeren er op na houden .
en dan het leeftijds verschil . als peuter met vingers in de mond ??
die horen op bed te liggen .en met micky mouse te spelen .
niet laten gebruiken door pa de terrorist voor fotoshoots met wapens .
pi_75241932
quote:
Op donderdag 3 december 2009 11:55 schreef Casos het volgende:

[..]

Ik ben alleen geen Islam voorstander en ook geen tegenstander. Dat meisje houdt het machinegeweer niet eens vast en elke normale westerse jongen die je een AK47 in de handen geeft, gaat net zo trots poseren als die drie "islam-jongetjes" op de foto in de Telegraaf.
Dat snap ik, maar je wijkt nu wel heel erg af van wat je eerder beweerde.
pi_75241939
quote:
Op donderdag 3 december 2009 11:37 schreef huhggh het volgende:

[..]

Het interesseert mij verder weinig wat jij vindt over dit onderwerp.
Onder andere de hele zaak rond de hofstad-groep en de moord op Theo van Gogh laten haarfijn zien dat islamitisch terrorisme weldegelijk voet aan dit land heeft gezet.
Dat jij niet verder kijkt dan je eigen neus lang is, of in dit geval niet verder dan je eigen huis, kan ik niet serieus nemen.
Ik zeg toch ook dat ik niet beweer dat we niet moeten opletten? En ik kijk wel degelijk verder dan mijn eigen neus lang is. Ik zie namelijk dat er niet alleen vanuit islamitische hoek problemen opduiken of kunnen opduiken.
pi_75242149
quote:
Op donderdag 3 december 2009 11:22 schreef OeJ het volgende:
De Telegraaf is met dit artikel - en deze kop - ook aardig bezig met stemmingmakerij (trouwens); die door-en-door-slechte-moslims-toch-kijk-eens-wat-ze-nu-weer-doen.
Pot...ketel.
Het AD neemt de kop gewoon over hoor? Daar staat de foto nog vele malen groter.
quote:

[..]

Tja.. als er topics over marokkanen zijn is dat net zo toch? Maar zodra het over Wilders of Rechtsextremisten gaat, dan zijn die topics vast niet bedoeld om die mensen in een kwaad daglicht te zetten. En dan zie je het ook aan de TS wie hem opent. Waarom zeg je dan niets? Meki opent zijn topics ook anti-israelisch.. etc etc ... zo blijf je bezig.

Feit is gewoon dat meerdere landelijke dagbladen dit uitvergroten... dus laten we gewoon ontopic blijven. Als deze TS het niet had gedaan, had iemand anders het wel gepost. So be it.
pi_75242172
quote:

Aahh, wat sweet
Efficiency en gehele onderwerping aan de zaak van jong tot oud; dat is wat zich vaak kenmerkt bij totalitaire ideologieën
"All great truths begin as blasphemies" - George Bernard Shaw, Ierse vrijdenker (1856 - 1950)
"Religion is regarded by common people as true, by the wise as false, and by rulers as useful" - Lucius Annaeus Seneca, Romeinse filosoof (4 BC - 65 AD)
pi_75242200
Wacht even, Frutsel post hier gewoonweg een rechtvaardiging om zulke ranzige generaliserende uitlatingen te mogen plaatsen. Of lees ik het niet goed.
Allah Al Watan Al Malik
pi_75242241
quote:
Op donderdag 3 december 2009 11:55 schreef Drukwerk het volgende:
Moslimkinderen die vechten in oorlogen zijn bekend. Valt niet te ontkennen.
Klopt, maar niet in nationale legers.
quote:
Kinderen die in het Amerikaanse leger vechten komt niet voor.
Klopt, maar dat stelde ik ook nergens.
quote:
2 keiharde feiten. Nu mag je me uitleggen waar ik naïef in ben.
In het feit dat kinderen in Amerika meedraaien in extremistische milities. Maar dat had je al begrepen als je mijn reactie in eerste instantie al goed gelezen had.

Dus doe nog eens een poging. Misschien lukt het je dit keer wel! (jaja, irritant doen als een kleuter kunnen we allemaal, Drukwerk. Dus verander dat eerst eens).
pi_75242300
quote:
Op donderdag 3 december 2009 12:05 schreef Demophon het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Aahh, wat sweet
Efficiency en gehele onderwerping aan de zaak van jong tot oud; dat is wat zich vaak kenmerkt bij totalitaire ideologieën
Stel je aan zeg, dan kun je er ook wel een foto van de Nederlandse scouting bij zetten of jongetjes die Oorlogje spelen.
pi_75242431
quote:
Op donderdag 3 december 2009 12:09 schreef JohnLocke het volgende:

[..]

Stel je aan zeg, dan kun je er ook wel een foto van de Nederlandse scouting bij zetten of jongetjes die Oorlogje spelen.
Zucht, moet ik dit gaan uitleggen....? Ben jij nou zo kortzichtig of lijkt dat maar zo?
"All great truths begin as blasphemies" - George Bernard Shaw, Ierse vrijdenker (1856 - 1950)
"Religion is regarded by common people as true, by the wise as false, and by rulers as useful" - Lucius Annaeus Seneca, Romeinse filosoof (4 BC - 65 AD)
pi_75242469

foto van vandaag, de NL marine
pi_75242551
quote:
Op donderdag 3 december 2009 11:56 schreef Drukwerk het volgende:

[..]

Dus ermee "spelen" maar niet uitvoeren vind je erger dan kinderen die het wel uitvoeren?
Nee, dat het als amusement verkocht wordt, dat vind ik pervers
pi_75242665
quote:
Op donderdag 3 december 2009 12:17 schreef RechtseRukker het volgende:

[..]

Nog een aansteller. Jongetjes spelen al duizenden jaren oorlog, homerus maakte al gedichten over oorlog. Het is altijd ook vermaak en amusement geweest.
pi_75243002
quote:
Op donderdag 3 december 2009 12:17 schreef RechtseRukker het volgende:

[..]

Je kunt het luguber laten klinken. Das het mooie van de mens tegenwoordig. Speel met woorden en aan het eind heb je de zaak 180 graden gedraaid.
Neemt niet weg dat ik liever de amusement optie verkies voor echte kindsoldaten. En jij hebt letterlijk gezegt dat jij het omgekeerde erger vind.

Geef mijn portie maar aan fikkie dan...
pi_75246714
Wapens zijn wapens.
Terreur is terreur.

Iedereen moet zelf beslissen hoe hij zijn kinderen opvoed.
Mijn dochter heeft knuffels.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')