abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 1 december 2009 @ 17:03:33 #1
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_75187585
quote:
NL staatspropaganda racistisch en sexistisch
Mogen wij even voorstellen: Kennislink. Een in opdracht van het Ministerie van OCW gemaakte stichtelijke website met als doel: wetenschappelijke informatie toegankelijk maken voor een breed publiek, met name middelbare scholieren. Want: "Zoeken met gewone zoekmachines levert weliswaar een groot, maar lang niet altijd betrouwbaar aanbod op. Op Kennislink is uitsluitend betrouwbare informatie te vinden". Right. Vraag is dan: hoe wetenschappelijk is deze informatie eigenlijk, die aan toch al zo beïnvloedbare scholierenbreinen wordt gepresenteerd als zijnde wetenschappelijk? Lees bijvoorbeeld eens het volgende absurd vooringenomen artikel (mirror) waarin wordt gesteld dat klimaatscepsis wordt veroorzaakt door een irrationeel gebrek aan angst van, jawel, BLANKE MANNEN. Lekker niveautje weer. Dat begint dan zo: ‘Bijna alle klimaatwetenschappers zijn het erover eens: de aarde warmt op door toedoen van de mens.’ Tjaja, zou het werkelijk? Wat volgt is een ellenlang postmodern gender zeikverhaal waarin niet op argumenten van klimaatsceptici wordt ingegaan maar waarin deze wel persoonlijk verdacht worden gemaakt (“worden betaald door de olie- en energie-industrie”) of worden gediskwalificeerd op de enkele grond dat ze blank zijn en man. Hun wetenschappelijke standpunten worden immers alleen bepaald door hun sekse en huidskleur: die maken dat witte mannen zich niet laten “overtuigen door duizenden en duizenden wetenschappelijke papers”. Tja. Alsof wetenschappelijke waarheid wordt bepaald door 'de meeste stemmen gelden'. Ze moeten het kennelijk wel van ver halen, daar bij Kennislink, om de middelbare scholier te brainwashen met dit soort kulwetenschap. Indrukwekkend natuurlijk dat Minister Ronald Plasterk (PvdA) geld beschikbaar stelt voor het op deze wijze breed toegankelijk maken van ‘wetenschap’. Overigens, artikelen als deze worden vrijwel uitsluitend geschreven door dikke, neusbel dragende mannenhaatsters (mirror). Need we say more? Meer debunk hierrr.
En m.n. http://www.geenstijl.nl/archives/images/blankman.html

Iets waar ik me de laatste tijd steeds meer druk om maak: de blanke man wordt voortdurend in een hoekje gedrukt, gedemoniseerd, over een kam geschoren. Onze bewegingsvrijheid wordt steeds meer ingeperkt ("positieve'' discriminatie), en eigenlijk hoor je in de pers en vanuit linkse hoek alleen maar negatieve verhalen, wat helemaal geen recht doet aan de realiteit. Er zijn genoeg blanke mannen die het gewoon prima doen, dat mag ook wel eens gezegd worden!

Waar hebben we dit soort dingen toch eerder gezien? Ik durf het bijna niet te zeggen, maar beschroomd moet ik toch melden dat dit me wel heel sterk doet denken aan een eerder tijdperk, zo tussen 1933-45 van de vorige eeuw. Ook toen werd een groep obv niet ter zake doende dingen buitengesloten, ook toen kwam de aanval uit linkse hoek. Het moet me wel van het hart dat ik me over deze aanval nog meer zorgen maak, Hitler was dan immers wel links, hij was tenminste nog een blanke man.

Hoe het tij te keren?
Quousque tandem abutere, PvdA, patientia nostra?
  dinsdag 1 december 2009 @ 17:05:20 #2
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_75187657
Laat je ombouwen.
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
pi_75187808
De Joodse gemeenschap is 2000 jaar lang vervolgd en het is na WOII niet opgehouden. Dan praat ik vooral nog over vooroordelen en haat. Dus zo'n vergelijking vind ik wel heel erg overtrokken.
pi_75187826
Ik dacht dat Moslims de nieuwe Joden waren......
"When deep sleep falleth on men, fear came apon me. And trembling which made all my bones to shake" -Job IV, 13-14
pi_75188139
De Blanke man is heel erg goed in het panisch roepen van ' disjkrimiazj!

Discriminatie is sowieso een fenomeen dat niet bestaat of waar je niet over mag zeuren.

Tenzij de blanke man het slachtoffer is.
When it comes to survival..
  dinsdag 1 december 2009 @ 17:22:41 #6
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_75188314
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 17:09 schreef DeParo het volgende:
De Joodse gemeenschap is 2000 jaar lang vervolgd en het is na WOII niet opgehouden. Dan praat ik vooral nog over vooroordelen en haat. Dus zo'n vergelijking vind ik wel heel erg overtrokken.
Maar het gaat om de tendens. Bij de joden is het ook klein begonnen, en we weten allemaal hoe het afliep. Daarom moet je zeer scherp zijn op dit soort dingen!
  dinsdag 1 december 2009 @ 17:26:13 #7
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_75188448
Er is chaos heerst en men leeft weer met de waan van de dag.
Als iemand iets roept komt heel het volk in beweging.
Het doet inderdaad wel heel erg op 1936 denken ofzo. Net voor de oorlog.
  dinsdag 1 december 2009 @ 17:29:10 #8
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_75188587
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 17:26 schreef Daniel1976 het volgende:
Er is chaos heerst en men leeft weer met de waan van de dag.
Als iemand iets roept komt heel het volk in beweging.
Het doet inderdaad wel heel erg op 1936 denken ofzo. Net voor de oorlog.
Inderdaad. Laat ons daarom deze wijze woorden aanhalen:

Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht......
  dinsdag 1 december 2009 @ 17:29:32 #9
274062 Sjaakz
Teflonbuikspreekpop
pi_75188601
Nee. De heerschappij der blanke mannen wil niet persé zeggen dat God hen lief heeft boven ieder ander als zijn uitverkoren volk. Veel stromingen zijn van mening dat het goed is te lijden in het leven opdat dit je in het hiernamaals bespaard blijft.
  dinsdag 1 december 2009 @ 17:37:54 #10
8369 speknek
Another day another slay
pi_75188957
Ik vind het wel een grappig stukje. Complete fallacy natuurlijk, want blanke mannen domineren de wetenschap, dus als je wetenschappers zoekt die wel in klimaatverandering geloven, krijg je ook buitensporig veel blanke mannen.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  dinsdag 1 december 2009 @ 17:38:35 #11
281809 W.Churchill
Cacatne ursus in silvis?
pi_75188975
Ben het er wel mee eens op zich, ik zou alleen zo niet weten hoe dat tij te keren valt, als die mogelijkheid er al is. Het lijkt me een collectief bewustzijn van zowel links als rechts die menen te denken dat de wereldproblematiek toe te schuiven is naar een specifieke groep.
pi_75189388
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 17:29 schreef Sjaakz het volgende:
Nee. De heerschappij der blanke mannen wil niet persé zeggen dat God hen lief heeft boven ieder ander als zijn uitverkoren volk. Veel stromingen zijn van mening dat het goed is te lijden in het leven opdat dit je in het hiernamaals bespaard blijft.
Duh. Iedereen weet dat de joden de lievelingtjes zijn van god.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  dinsdag 1 december 2009 @ 17:56:05 #13
241597 FunkyHomosapien
de macht, de mat.
pi_75189526
wat een bullshit OP.

oh wacht, geenstijl.
't logo goudgeel, oppervlag in kersenrood; symbool van de strijd tegen een systeem dat je hersens doodt.
pi_75189635
Hahah Dat misplaatste zelfmedelijden, daar zul je zeker aan ten onder gaan ja.
know'm sayin?
word? word.
  dinsdag 1 december 2009 @ 18:10:50 #15
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_75189954
Ik vind Kennislink een meer dan redelijke verzameling meer dan redelijke artikelen hebben, zo op het oog.

Daarnaast staan er bronnen bij vermeld. Helaas bij dit bewuste artikel schijnbaar niet. Jammer genoeg is het orgininele artikel niet meer terug te vinden.

Dit artikel (áls het echt is) is wel heel ernstig. Vooral het plaatje van de minzaam lachende witman die toeziet hoe de wereld wordt verteerd door vlammen is wellicht wat, ehhhm... Onwetenschappelijk
Intelligent, but fucked up.
pi_75190970
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 17:17 schreef LesStroud het volgende:
De Blanke man is heel erg goed in het panisch roepen van ' disjkrimiazj!

Discriminatie is sowieso een fenomeen dat niet bestaat of waar je niet over mag zeuren.

Tenzij de blanke man het slachtoffer is.
De wereld op zijn kop.
  dinsdag 1 december 2009 @ 18:51:53 #17
281809 W.Churchill
Cacatne ursus in silvis?
pi_75191383
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 17:59 schreef alors het volgende:
Hahah Dat misplaatste zelfmedelijden, daar zul je zeker aan ten onder gaan ja.
Wat vind jij er misplaatst aan, in de praktijk schemeren er al voorbeelden door, denk aan de woningmarkt en de politie korpsen.
  dinsdag 1 december 2009 @ 18:53:53 #18
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_75191484
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 18:51 schreef W.Churchill het volgende:

[..]

Wat vind jij er misplaatst aan, in de praktijk schemeren er al voorbeelden door, denk aan de woningmarkt en de politie korpsen.
Shit ain't right - that's why whitey gotta die tonight
  dinsdag 1 december 2009 @ 18:55:55 #19
281809 W.Churchill
Cacatne ursus in silvis?
pi_75191587
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 18:53 schreef Fortune_Cookie het volgende:

[..]

Shit ain't right - that's why whitey gotta die tonight
Och, het zou me niet minder kunnen interesseren, het valt me gewoon op. "whitey of blackey" hoeven niet dood namens ondergetekende.
  dinsdag 1 december 2009 @ 18:57:56 #20
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_75191676
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 18:55 schreef W.Churchill het volgende:

[..]

Och, het zou me niet minder kunnen interesseren, het valt me gewoon op. "whitey of blackey" hoeven niet dood namens ondergetekende.
Mij ook niet, maar het kwam opeens in me op via ICE-T's "Momma's gotta die tonight". Niet dat ik me meer van de tekst kan herinneren dan exact die woorden, dus de rest verzon ik er onbewust zelf bij.
  dinsdag 1 december 2009 @ 18:59:18 #21
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_75191744
Geenstijl en Sachertorte

Iemand die Hitler links noemt, alleen om zijn betoog meer gewicht te geven neem ik sowieso niet serieus.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  dinsdag 1 december 2009 @ 19:00:09 #22
281809 W.Churchill
Cacatne ursus in silvis?
pi_75191787
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 18:57 schreef Fortune_Cookie het volgende:

[..]

Mij ook niet, maar het kwam opeens in me op via ICE-T's "Momma's gotta die tonight". Niet dat ik me meer van de tekst kan herinneren dan exact die woorden, dus de rest verzon ik er onbewust zelf bij.
Nooit van gehoord ben ik bang.
pi_75191830
De meeste Joden zijn ook gewoon blanke mannen!
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
  dinsdag 1 december 2009 @ 19:03:22 #24
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_75191914
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 19:00 schreef W.Churchill het volgende:

[..]

Nooit van gehoord ben ik bang.
Hier ook alweer 15 jaar terug ofzo.
pi_75192003
Ik ben ook blank!
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_75192021
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 19:01 schreef Roi het volgende:
De meeste Joden zijn ook gewoon blanke mannen!
Hooguit de helft en dan alleen nog de westerse
pi_75193681
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 17:22 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Maar het gaat om de tendens. Bij de joden is het ook klein begonnen, en we weten allemaal hoe het afliep. Daarom moet je zeer scherp zijn op dit soort dingen!
Ik zie niet helemaal in hoe ze er voor gaan zorgen dat 50% van de populatie uitgeroeid wordt
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  woensdag 2 december 2009 @ 09:04:01 #28
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_75202577
Het is natuurlijk wel volstrekt idioot dat scepticisme over de klimaathoax wordt weggewuifd omdat zij van "blanke mannen" afkomstig zou zijn.! Alleen het idee al, en dat dit blijkbaar geacccepteerd en gepropageerd wordt. Is dat nu wetenschap?

Je zóu een wetenschappelijke stelling eens moeten proberen te ontkrachtten door te beweren dat de voorstanders hiervan met name Joodse vrouwen zijn. Dan heb je helemaal afgedaan en kun je wel fluiten naar je positie. Maar als het om blanke mannen gaat is het blijkbaar wel een valide argument.
The End Times are wild
  woensdag 2 december 2009 @ 09:06:04 #29
8369 speknek
Another day another slay
pi_75202605
quote:
Op woensdag 2 december 2009 09:04 schreef LXIV het volgende:
Alleen het idee al, en dat dit blijkbaar geacccepteerd en gepropageerd wordt. Is dat nu wetenschap?
Nee, volgens mij was het meer een grappig bedoelde column om aan de hand daarvan wel wetenschappelijke dingen aan het voetlicht te brengen. Ik denk dat er ook een reden is dat het stuk van kennisnet is verwijderd.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_75203257
Reductio ad Hitlerum

Op internet komt dit vaak voor als Wet van Godwin.

* "Dat zeiden de nazi's ook".
* "Hitler was ook vegetariër".
* "Hitler vond ook dat er meer snelwegen moesten komen".
* "Het is fout om naar muziek van Wagner te luisteren, want Hitler luisterde daar ook naar."

Onjuiste premisse: Alles wat iemand zegt dat in verband kan worden gebracht met een slecht persoon moet vanzelfsprekend verkeerd zijn (bij Jeremy Bentham is dit de hobgoblin fallacy (naar de hobgoblin, een kwaadaardige geest uit de Angelsaksische folklore).
  woensdag 2 december 2009 @ 09:45:50 #31
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_75203372
quote:
Op woensdag 2 december 2009 09:38 schreef witte_fantasie het volgende:
Reductio ad Hitlerum

Op internet komt dit vaak voor als Wet van Godwin.

* "Dat zeiden de nazi's ook".
* "Hitler was ook vegetariër".
* "Hitler vond ook dat er meer snelwegen moesten komen".
* "Het is fout om naar muziek van Wagner te luisteren, want Hitler luisterde daar ook naar."

Onjuiste premisse: Alles wat iemand zegt dat in verband kan worden gebracht met een slecht persoon moet vanzelfsprekend verkeerd zijn (bij Jeremy Bentham is dit de hobgoblin fallacy (naar de hobgoblin, een kwaadaardige geest uit de Angelsaksische folklore).
Dat kun jij wel heel mooi zeggen zo, maar feit blijft natuurlijk dat Hitler een blanke man was. Dat valt niet te ontkennen.
The End Times are wild
pi_75203385
quote:
Op woensdag 2 december 2009 09:45 schreef LXIV het volgende:

[..]

Dat kun jij wel heel mooi zeggen zo, maar feit blijft natuurlijk dat Hitler een blanke man was. Dat valt niet te ontkennen.
Ja dus?
  woensdag 2 december 2009 @ 09:47:32 #33
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_75203407
Net als die klimaathoax ontkenners.
The End Times are wild
pi_75203439
Ontken ik ergens (of wie dan ook) dat Hitler blank is?
pi_75204176
Ik heb het artikel kort gelezen, maar volgens mij staat er alleen ma dat onder de blanke mannen de meeste sceptici zijn van de klimaatveranderingen met als mogelijke oorzaak dat deze groep het meest zou moeten inboeten in hun levensstijl en daar uiteraard niet happig op zijn. Ik zie dat demoniseren niet zo.

Waar ik mij wel aan erger is het linkse volk dat schijt in hun eigen nest.
"Happiness is not getting more, but wanting less"
  woensdag 2 december 2009 @ 10:26:08 #36
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_75204260
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 19:47 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Ik zie niet helemaal in hoe ze er voor gaan zorgen dat 50% van de populatie uitgeroeid wordt
Het is minder dan 50%, en achterstelling van een groep van richting de 50% is heel goed mogelijk.
pi_75208326
quote:
Op woensdag 2 december 2009 10:22 schreef ssebass het volgende:
Ik heb het artikel kort gelezen, maar volgens mij staat er alleen ma dat onder de blanke mannen de meeste sceptici zijn van de klimaatveranderingen met als mogelijke oorzaak dat deze groep het meest zou moeten inboeten in hun levensstijl en daar uiteraard niet happig op zijn. Ik zie dat demoniseren niet zo.

Waar ik mij wel aan erger is het linkse volk dat schijt in hun eigen nest.
Idd. Zo zullen vissers ook sceptischer staan tegen overbevissing en vind boerenpartij CDA een vegetarisch kookboek maar propaganda.
pi_75209524
Ja, blanke mannen worden echt enorm gediscrimineerd. Je komt ze ook zelden tegen in de politiek, top van het bedrijfsleven, wetenschap, media, etc.
  woensdag 2 december 2009 @ 13:36:07 #39
281809 W.Churchill
Cacatne ursus in silvis?
pi_75210054
quote:
Op woensdag 2 december 2009 13:17 schreef nikk het volgende:
Ja, blanke mannen worden echt enorm gediscrimineerd. Je komt ze ook zelden tegen in de politiek, top van het bedrijfsleven, wetenschap, media, etc.
De machtigste man van de wereld is zwart, en nu? worden negers nu niet meer gediscrimineerd?
pi_75215476
quote:
Er vindt al langer een 'hetze' tegen de blankman plaats. Voornamelijk uit donkere kringen maar hier en daar vinden we ook de zelfkastijdende blankman (en natuurlijk de feministen, maar die neemt niemand serieus).

Allemaal tevergeefs. De blankman heerst. De geelman tracht in de blankman zijn voetstappen te treden. 'Ha! Dat hebben wij allemaal al gedaan!' Denken de blankmannen, en gaan vervolgens verder met wat ze het beste doen: heersen.

Overigens zijn de blankmannen en Joden zowel wapenbroeders als vijanden (geweest). Maar een beetje competitie is nooit kwaad, en ik denk dat ze een lange vriendschap zijn beschoren.

Om een lang verhaal kort te maken: de blankman heeft niks te vrezen. Zo lang hij waakzaam en alert blijft.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_75235966
Nee, duidelijk dat de moslims de nieuwe Joden zijn. Ze krijgen opeens de schuld van alle ellende en de meeste PVV aanhangers hebben stiekem het liefst dat alle moslims worden gedeporteerd. Steeds meer bedrijven en uitgaansgelegenheden hebben liever geen moslims en de vraag is hoe lang het duurt voordat er echt een bordje 'voor moslims verboden' opduikt.
Als Wilders een dictatuur zou kunnen beginnen zoals Hitler destijds, is de kans ook wel degelijk aanwezig dat er flink zou worden gedeporteerd.
My soul is painted like the wings of butterflies
pi_75235967
quote:
Op woensdag 2 december 2009 13:36 schreef W.Churchill het volgende:

[..]

De machtigste man van de wereld is zwart, en nu? worden negers nu niet meer gediscrimineerd?
Als hij moslims was, was hij VOLKOMEN kansloos geweest.
pi_75235972
"Plus, we're white. And I'm blonde, the best kind of white."
pi_75236134
quote:
Op donderdag 3 december 2009 03:40 schreef scanman1 het volgende:
Nee, duidelijk dat de moslims de nieuwe Joden zijn. Ze krijgen opeens de schuld van alle ellende en de meeste PVV aanhangers hebben stiekem het liefst dat alle moslims worden gedeporteerd.
Ik denk dat niet alleen PVV aanhangers zich beseffen dat Nederland een stuk beter af zou zijn zonder bepaalde bevolkingsgroepen.

On topic, het is vooral in de VS waar de 'white male' daadwerkelijk systematisch gediscrimineerd wordt. Dat is het probleem van de westerse sociale democratie, zonder de blanke man die braaf belasting betaald stort het systeem binnen de kortste keren in elkaar. Zodoende worden blanke jongetjes al op jonge leeftijd een schuldgevoel aangepraat zodat ze zonder morren als belasting slaven te werk kunnen worden gesteld.
pi_75236350
Er is volgens mij wel sprake van een anti-blank sentiment. Kijk maar naar al de infantiele positieve discriminatie initiatieven die volstrekt incompetente mensen, die dan in elk geval niet blank en man zijn, op plekken zitten waar ze op basis van hun competenties nooit terecht waren gekomen. Dat is natuurlijk ten onrechte, want ook blanke mensen hebben het recht om te bestaan. Net zoals gele, bruine en zwarte mensen dat recht hebben.
  donderdag 3 december 2009 @ 07:25:46 #46
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_75236379
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 17:09 schreef DeParo het volgende:
JOH!

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_75241568
quote:
Op donderdag 3 december 2009 06:14 schreef SeventhWave het volgende:

[..]

Ik denk dat niet alleen PVV aanhangers zich beseffen dat Nederland een stuk beter af zou zijn zonder bepaalde bevolkingsgroepen.
Zo denk ik dat dit land beter af zou zijn zonder racistisch/discriminerend tuig
pi_75247592
quote:
Op donderdag 3 december 2009 03:40 schreef scanman1 het volgende:
Nee, duidelijk dat de moslims de nieuwe Joden zijn. Ze krijgen opeens de schuld van alle ellende en de meeste PVV aanhangers hebben stiekem het liefst dat alle moslims worden gedeporteerd. Steeds meer bedrijven en uitgaansgelegenheden hebben liever geen moslims en de vraag is hoe lang het duurt voordat er echt een bordje 'voor moslims verboden' opduikt.
Als Wilders een dictatuur zou kunnen beginnen zoals Hitler destijds, is de kans ook wel degelijk aanwezig dat er flink zou worden gedeporteerd.

Voerden de joden alle foute lijstjes aan zoals de moslims hedentendage doen?
pi_75247936
quote:
Op donderdag 3 december 2009 07:20 schreef DrWolffenstein het volgende:
Kijk maar naar al de infantiele positieve discriminatie initiatieven die volstrekt incompetente mensen, die dan in elk geval niet blank en man zijn, op plekken zitten waar ze op basis van hun competenties nooit terecht waren gekomen.
quote:
Evelien Tonkens, 04-11-2009 15:47

Duizenden mannen hebben hun functie te danken aan hun sekse. Grappig dat mannen daar nooit mee zitten.

Mocht Balkenende president van Europa worden, dan heeft hij dit niet alleen te danken aan zijn talenten en prestaties. Behulpzaam zijn vooral zijn politieke kleur en het onbeduidend landje waar hij uit komt. Ook zijn premierschap heeft hij mede aan achtergrondkenmerken te danken, waaronder zijn sekse. Maria van der Hoeven stond destijds ook klaar. Zij scoorde aanzienlijk hoger op bekendheid, ervaring en welbespraaktheid. Voor een vrouw als boegbeeld was het CDA nog niet klaar.

Discriminerend
Veel mensen vinden quota en reservering van functies voor vrouwen discriminerend en beledigend, bleek uit de reacties op mijn vorige column. Vreemd, want duizenden mannen hebben hun functie te danken aan hun sekse. Omdat er alleen onder bekenden is geworven en de beslissende mannen geen vrouwen kenden die ze konden vragen. Omdat men zich in de functie geen vrouw kon voorstellen en vrouwen dus niet had uitgenodigd. Of omdat alle potentiële vrouwen al eerder afgeschrikt of geweerd waren.

Grappig dat mannen daar nooit mee zitten. Je hoort een man nooit mopperen dat hij niet wil solliciteren als er geen vrouwen meedoen, omdat hij alleen vanwege zijn kwaliteiten wil worden aangenomen. Zijn collega’s hoor je nooit twijfelen of hij wel geschikt is, als hij niet met vrouwen heeft geconcurreerd. Als die concurrentie er wel was geweest, dan had hij het toch gewonnen, denken ze vermoedelijk.

Concurrentie
Mannelijkheid en kwaliteit worden zodoende nooit tegen elkaar uitgespeeld. Vrouwelijkheid en kwaliteit wel. Ook vrouwen zelf betogen dat ze alleen op basis van hun kwaliteiten willen worden geselecteerd. Alleen met andere vrouwen concurreren vinden ze blijkbaar geen echte concurrentie. Achter deze retoriek over rechtvaardigheid gaat dus simpele minachting voor vrouwen schuil. Gezien het feit dat mannen er niet mee zitten om alleen met seksegenoten te concurreren, doen vrouwen er verstandig aan dit ook niet te doen. Anders stellen ze zichzelf slechts op achterstand.

Bovendien is de selectie niet meer dan een startschot van de wedstrijd. Zeker in hogere functies ben je er nog lang niet na je selectie: je moet je nog helemaal bewijzen. Er zijn altijd wel mensen die je van de verkeerde nestgeur of stroming vinden. De echte wedstrijd is de baan zelf, niet de selectie.
Een van de beste hoogleraren die ik ken, is vijf keer afgewezen maar de zesde keer aangenomen

Achterstand
Vrouwen zetten zichzelf ook daarin op achterstand: de meeste mannen gunnen zichzelf twee jaar om te leren wat ze in een nieuwe functie moeten kunnen; de meeste vrouwen vinden dat ze direct alles moeten kunnen. Mannen wijten succes doorgaans aan hun talenten, vrouwen wijten succes aan geluk en toeval. Mannen wijten daarentegen mislukkingen aan pech, vrouwen aan gebrek aan talent.

Dit verzin ik niet zelf, het komt allemaal uit onderzoek.

Vrouwen hebben natuurlijk wel meer gelijk met hun bescheidenheid: geluk en pech spelen inderdaad een rol. Achter de tegenstelling tussen vrouwelijkheid en kwaliteit schuilt nog een kromme gedachte: dat sollicitatieprocedures een toonbeeld zijn van eerlijke en ruime competitie. Dat er transparant en rationeel geselecteerd wordt uit een vijver vol toptalent. In werkelijkheid is het vaak een ondoorzichtig getouwtrek. Vaak is een selectiecommissie al blij als er überhaupt meerdere geschikte kandidaten voorhanden zijn. Welke politieke partij heeft een geschikte opvolger voor de huidige lijsttrekker? En omgekeerd: wie voortreffelijk goed is, komt er wel.

Een van de beste hoogleraren die ik ken, is vijf keer afgewezen maar de zesde keer aangenomen. Dus de voorstelling van zaken dat de carrière van een man geruïneerd raakt wanneer hij een keertje niet mee mag concurreren omdat er alleen vrouwen worden geselecteerd, is hysterisch.

Bloedgroep
Bovendien spelen in selectieprocedures heel vaak criteria mee die met iemands prestaties en talenten weinig te maken hebben, zoals ik bij Balkenende al aangaf. Als de voorzitter van bloedgroep X is, moet de vicevoorzitter van bloedgroep Y komen. Ook de meest getalenteerden van bloedgroep Y maken dan geen schijn van kans. Dat vindt niemand onrechtvaardig of discriminerend. Of wanneer alleen intern is geworven, hoor je een man niet mekkeren dat hij dan dus niet op zijn kwaliteiten is aangenomen.

Kortom: sollicitatieprocedures verlopen vaak grillig en minder rationeel, en soms kan sekse (tijdelijk) een legitiem criterium zijn in een selectieproces. Naast andere criteria die ook weinig met talent en prestatie van het ene individu te maken hebben, maar alles met de koers van de organisatie. Stop dus om kwaliteit en sekse alleen bij vrouwen tegen elkaar uit te spelen, dat stelt vrouwen slechts meer op achterstand.
pi_75249788
quote:
Op donderdag 3 december 2009 14:50 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Jij hebt een echt verkeerd beeld door vele eenzijdige berichtgeving in de media. Zo lang ze iedere keer als een moslim een misdaad pleegt het blijven benadrukken en het iedere keer NIET benadrukken als het om een autochtoon gaat, krijgen mensen als jij het idee dat alle moslims fout zijn. Extreme moslims is tuig, net als Nederlandse racisten tuig zijn. Het enige verschil is dat de racisten het tegenwoordig ongestraft kunnen flikken, helaas.
pi_75250261
quote:
Op donderdag 3 december 2009 15:53 schreef scanman1 het volgende:

[..]

Jij hebt een echt verkeerd beeld door vele eenzijdige berichtgeving in de media. Zo lang ze iedere keer als een moslim een misdaad pleegt het blijven benadrukken en het iedere keer NIET benadrukken als het om een autochtoon gaat, krijgen mensen als jij het idee dat alle moslims fout zijn. Extreme moslims is tuig, net als Nederlandse racisten tuig zijn. Het enige verschil is dat de racisten het tegenwoordig ongestraft kunnen flikken, helaas.
Het CBS bevestigt dit beeld: zie bv http://www.cbs.nl/nl-NL/m(...)004/2004-1406-wm.htm
  donderdag 3 december 2009 @ 16:08:16 #52
199397 Windigo
Flavourtarian
pi_75250367
Jaa, want Hitler had echt iets tegen blanke mannen hè..
pi_75250503
quote:
Op donderdag 3 december 2009 16:08 schreef Windigo het volgende:
Jaa, want Hitler had echt iets tegen blanke mannen hè..
Het gaat om het onderliggende mechanisme he, dat is heel goed vergelijkbaar.
pi_75257228
quote:
Op donderdag 3 december 2009 11:48 schreef scanman1 het volgende:
Zo denk ik dat dit land beter af zou zijn zonder racistisch/discriminerend tuig
Zoals de joden hatende moslims?
pi_75257377
quote:
Op woensdag 2 december 2009 13:36 schreef W.Churchill het volgende:

[..]

Helemaal niet: hij is bruin. En van afstamming half zwart, half wit, dus je kunt hem dan net zo goed zwart als wit noemen.

Wat een kul trouwens. Lijkt wel een stukje van De Speld.
  donderdag 3 december 2009 @ 21:36:41 #56
14509 reem
Correspondent in Buenos Aires
pi_75261858
Onze gehele samenleving is ingericht op basis van de voorkeuren van de blanke man, om dan te gaan zeuren over maatregelen die groepen die niet tot deze categorie behoren een steuntje in de rug te geven is je reinste aanstellerij.
[b]@RemiLehmann[/b]
pi_75268838
quote:
Op donderdag 3 december 2009 15:01 schreef LesStroud het volgende:

[..]

[..]
Maria van der Hoeven? Dat is toch die juf die Intelligent Design wilde laten behandelen op scholen?
Het enige goede aan haar is haar dictie (ze spreekt tenminste verstaanbaar), maar verder en ik niet echt onder haar indruk.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_75268878
Trouwens: blanke mannen lopen toch niet te zeiken dat ze gediscrimineerd worden bij het minste of geringste? Dus ze kunnen nog lang niet tippen aan joden.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_75269024
Mijn genen en de omtrent mijn identiteit heersende vooroordelen blijven dominant. En het is hierom, dat ik me geen zorgen hoef te maken, noch mijzelf hoef te verwikkelen in een strijd.

Laat de positieve discriminatie maar komen! Laat die utopieën branden in de hel op Aarde!
pi_75331767
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 17:29 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Inderdaad. Laat ons daarom deze wijze woorden aanhalen:

Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht......
Er is een modernere verzie;

http://epicshirtsandgadgets.spreadshirt.nl/
Epic Beard Man is in My web Shop ;-]
pi_75331866
quote:
Op woensdag 2 december 2009 09:47 schreef LXIV het volgende:
Net als die klimaathoax ontkenners.
Leuke vondst.
Je hebt vast ook Holocausthoaxontkenners of niet?
I´m back.
pi_75340423
quote:
Op donderdag 3 december 2009 14:50 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Dat dachten ze toen wel, maar dat bleek naderhand toch niet helemaal te kloppen. Dus dat van die joden uitmoorden was achteraf gezien verkeerd.

Witte mannen daarentegen zijn onmiskenbaar schuldig aan veruit de meeste rotzooi en perversiteit, zowel in de gewone criminaliteit als in de wiite-boorden-criminaliteit als in de niet-criminele uitbuiten en pervertering. Dus wat dat betreft lijkt het me niet meer dan terecht als er eindelijk eens schoon schip gemaakt wordt. En de wereld met een schone lei en frisse mensen een nieuwe start kan maken.

Waarom ben jij daar eigenlijk tegen? Heb jij niet het beste voor met de mensheid? Zeker een witte man, uit op eigen gewin.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_75340715
quote:
Op zondag 6 december 2009 16:38 schreef sigme het volgende:

[..]

Dat dachten ze toen wel, maar dat bleek naderhand toch niet helemaal te kloppen. Dus dat van die joden uitmoorden was achteraf gezien verkeerd.
Kun je ook onderbouwen op welke lijstjes allemaal de Joden van toen de kroon spanden?
Zaterdag 17 juli 15:05
KoosVogels: "Ik trek me erop af, nou goed? Domme spleetoog."
Af gaan op uiterlijk en een user-icon....
Faal van de eeuw.
pi_75341134
quote:
Op zondag 6 december 2009 16:48 schreef huhggh het volgende:

[..]

Kun je ook onderbouwen op welke lijstjes allemaal de Joden van toen de kroon spanden?
Deze topic gaat over de verwerpelijke blanke man. Voor joden maak je maar een eigen topic ofzo. En voor ouwe koeien moet je in C&H zijn.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_75344913
quote:
Op zondag 6 december 2009 17:01 schreef sigme het volgende:

[..]

Deze topic gaat over de verwerpelijke blanke man. Voor joden maak je maar een eigen topic ofzo. En voor ouwe koeien moet je in C&H zijn.
Dolletjes, eerst met joden aan komen zetten en dan vervolgens geen onderbouwing geven.
Wat een hol geschreeuw toch weer van een verwarde meid.
Faal van de eeuw.
pi_75344969
quote:
Op zondag 6 december 2009 19:13 schreef huhggh het volgende:

[..]

Dolletjes, eerst met joden aan komen zetten en dan vervolgens geen onderbouwing geven.
Wat een hol geschreeuw toch weer van een verwarde meid.
Had je anders verwacht? Zo gaat dat hè.
pi_75345182
quote:
Op zondag 6 december 2009 19:16 schreef scanman1 het volgende:

[..]

Had je anders verwacht? Zo gaat dat hè.
Het is tegenwoordig inderdaad in om zomaar wat te blaten, zonder enige kennis van zaken.
Helaas dat de Joden er altijd zo snel met de haren erbij worden gesleept in discussies.
Faal van de eeuw.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')